Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1300 1981 "Old school" PH 88 VBA
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4
DACIOTUL_97
Noutati ?
Rob3rto
Anvelope 185/60, aripi spate latite, aripi originale+capota impecabila, revopsire, crapat motor 1.6, pus 1.3, crapat cutia in 5 trepte, pus cutie in 4... Iar de 3 zile ruleaza cu un nou motor de 1.6 si o noua cutie in 5 trepte
Rob3rto
"Fabricat in Romania" RO_flag.gif
ct_71_ccl
foarte frumos!sa o stapinesti sanatos si sa te bucuri de ea!
Rob3rto
Powerd by Honda tongue.gif
Ov
sunt curios cum merge smile.gif
pui si ceva de filtrat aerul?
corbex
Romania e o tara cu aer curat.
Rob3rto
Merge bine la ture joase... Imi trebuie o pompa de benzina care sa faca fata tongue.gif Bineinteles ca or sa primeasca si filtre de aer biggrin.gif
tonimaster
Ce motor ai la masina ? am o Dacia 1300 din '71 si m-am gandit sa ii fac cateva modificari . Ce sugerezi ?
Rob3rto
Motor de 1.6 de Dacia Nova, dar tot de dacie e si tot aceleasi probleme le vei avea... Masina ta fiind din 1971 nu i-as face modofocari, ci as tineo originala si impecabila biggrin.gif
Rob3rto
Datorita faptului ca faceau din ce in ce mai multe figuri carburatoarele de mai sus, le voi returna celui de la care le-am luat.. Insa tot raul spre bine, am achizitionat alt set cu care motorul merge foarte bine chiar si cu pompa de benzina mecanica blush.gif
Carpati
Reusita masina, sa te bucuri de ea in continuare!
Rob3rto
smile.gif
https://youtu.be/BxJDo8Skjhw
MuciX
Sper sa nu te superi pe mine, dar interviul nu mi-a placut deloc. Ala oricum n-a tinut de tine, tipul ar trebui sa se rezume la scris. Masina, e interesanta, mie imi place. up.gif

Cum se impaca jantele dublate cu trenul de rulare al daciei? Intreb pentru ca in film (minutul 8:12) anvelopele spate par uzate pe exterior. Presupun ca vor avea de suferit in timp rulmentii, elementele de directie.
Rob3rto
Nu ma supar deloc! Ma bucur ca inca mai intra lumea pe topicul asta blush.gif

Jantele se impaca bine cu masina, Nu am mers prea mult cu o dacie cu jante normale, asa ca nu pot sa spun mare lucru smile.gif Intredevar, rulmentii au capatat joc, insa nu stiu daca rotile sunt de vina sau rulmentii prosti, am luat ce am gasit mai bun in magazin, Koyo. Din pacate URB nu se mai gasesc huh.gif
AmunDei
Pentru un motor mic zgomotul de admisie modificata va fi intotdeauna muuult mai interesant decat o evacuare care urla aiurea.

Suna foarte bine cu carburile astea si cu toba linistita.
Rob3rto
Pe partea de evacuare am optat pentru o finala nu tocmai goala, pe care o mai scot la pragul din dreapta cand ma plictisesc tongue.gif Sunetul admisiei ma unge la suflet, o pornire la rece ma vindeca de orice boala, rateuri pe admisie si pe evacuare, bolboroseala in primele secunde, e un sentiment de nedescris wub.gif

A doua zi dupa filmare motorul era dat jos de pe masina si demontat complet pt o mica revizie: segmenti, cuzineti, lant distributie, patina distributie si o chiulasa cu traseele pregatite si planata 2mm biggrin.gif In momentul de fata carburatoarele sunt demontate in vederea refacerii admisiei in primul rand.. Le voi monta atunci cand o sa gasesc o pompa de benzina capabila la un pret pt buzunarul meu, un recuperator de gaze carter si nu in ultimul rand trebuie sa gasesc neaparat o solutie pt filtrarea aerului excl.gif
AmunDei
Eu as vedea o solutie 2 in 1 aici.

Un plenum dreptunghiular in fata clapetelor cu un filtru ca in poza in el, astfel incat sa pastrezi un debit identic pe fiecare cilindru in parte, iar avand asta asezat asa poti face un montaj pentru recuperare gaze carter folosind un furtun care trece printr-un oil catch tank si apoi cu intrare intre filtru si clapete.

Nu o sa fie prea util la ralanti ca nu o sa ai depresiune mare ca si cum ar fi montat intr-o galerie de admisie, dar tot e ceva, in mers va aspira bine toate gazele extra.
Muttley
Ce-l impiedica sa foloseasca un T, un furtun cu diuza infipt in galerie pentru un singur corp de carburator, si furtunul de sarcina in plenum? Iti zic eu, nimic tongue.gif
Rob3rto
Daca v-ati fi uitat putin la o poza cu motorul ati fi observat ca furtunul de gaze intra in carburatoare, au stut special pt asta, iar gazele de carter au rolul de a umfla membranele "ferestrelor" dinaintea clapetelor(se vad in film cum se ridica) tongue.gif

La un filtru pentru toate m-am gandit si eu insa sunt cateva chestii mai complicate. Mi-ar fi placut sa trag niste filtre speciale din burete peste trompete, insa pretul m-a dat putin peste cap, il depasea pe cel al carburatoarelor wacko.gif
AmunDei
Cand ma uit la motor se opreste privirea la clapete si cam atat, nu mai observ altceva laugh.gif
DACIOTUL_97
Felicitari pentru filmulet ! La blocul motor ai folosit vopsea normala sau termo ?
thundercar
Ce sunt vaporii care ies cand accelerezi? huh.gif
Muttley
Probabil apa, se vad tot in filmulet bulele din vas. A remediat dupa.
Rob3rto
Da, apa... Era programata desfacerea motorului la inceputul lunii decembrie insa a aparut tipul asta si a vrut sa facem filmul.. smile.gif A avut grija sa filmeze si bulele din vas si aburul de pe evacuare.....
MuciX
Multi n-au avut rabdare sa ajunga pana la partea aia, iar altii nu si-ar fi dat seama.
Cu prima parte vorbesc serios, daca nu aparea discutia de pe topic legata de bule si clapete, nu as fi vazut partea aia. Il inchisesem mult mai devreme - tipul e lipsit de orice carisma, pune intrebari stupide si ma scoate din sarite si timbrul lui vocal. biggrin.gif
maho
Vad ca ai antigel portocaliu; e tip G12 ? Nu de alta, dar nu prea s-ar pupa cu radiatorul de cupru.
La un moment dat, in fimulet, mi s-a parut ca (la o curba la dreapta) se lasa cam mult (pt. viteza aia) pe partea soferului. Cum e suspensia ?
MuciX
Suspensia este foarte rigida, se vede pe filmare. Eu as intreba mai degraba cum sta cu geometria, pentru ca masina are multe modificari care modifica radical cum sta pe drum.
Din nefericire, asa cum a spus si pe video, nu prea gasesti piese "sport" pentru dacia. Totusi, nu exista kit-uri sport pentru r12? Nu se potrivesc?
maho
Intre 15'06"-15'10"; e posibil sa fie unghiul camerei de filmat de vina ?
thundercar
Credeam ca e benzina am vazut ca se balbaie putin la accelerare (probabil nu face fata pompa) si de aceea am intrebat. wink.gif
Rob3rto
Antigelul da, e G12. Pana acum toate care le-am incercat s-au facut noroi in doua saptamani, asta vad ca rezista bine smile.gif

Suspensia e foarte rigida, in filmare unghiul e de vina. Am "atacat" viraje mult mai stranse si cu viteza mult mai mare si sta foarte bine! Inca nu am dus-o pe un stand de geometrie deoarece abia ce am reusit sa ii reglez unghiul de cadere pe fata modificand putin pozitia pivotului inferior. Nici nu m-as complica cu un kit de suspensie sport pt Renault 12, nu-mi permit sleep.gif

Balbaiala aia e datorata aerului fals. Am cateva suduri care au inceput sa scape din ce in ce mai mult, fapt pentru care reiau de la 0 galeriile. La accelerare maxima scuipa vapori de benzina smile.gif
maho
Pai vezi ca antigelul cu propilen-glicol tip (Vag) G12, cu aditivi organici, se recomanda la radiatoare de aluminiu. La ale noastre (de cupru) se recomanda tipul G11, cu monoetilen-glicol (albastru, verde sau galben). Oricum, in nici un caz nu se amesteca tipurile diferite.
E ok cu suspensia, m-as fi mirat (la cat de joasa e masina) sa fie moale. Cu coloana (proprie, vertebrala) cum stai, nu se simt vibratiile daca mergi pe un drum mai prost ?
Rob3rto
In scaunele originale se simte dar nu prea tare. In viitorul apropiat vreau sa vad cum se simte in scaune sport biggrin.gif
Rob3rto
wub.gif
sobolan
naughty.gif ......tare de tot !
Muttley
Daca ai vreodata nevoie, le gasesti la mine.

[attachmentid=1628025611]
Rob3rto
Chiulasa momentan e goala, mi s-a promis si un set de supape.. In caz ca nu le primesc te contactez biggrin.gif
ydaniel
QUOTE(Rob3rto @ 17 Jan 2016, 12:41)
Nu ma supar deloc! Ma bucur ca inca mai intra lumea pe topicul asta blush.gif
Intredevar, rulmentii au capatat joc, insa nu stiu daca rotile sunt de vina sau rulmentii prosti, am luat ce am gasit mai bun in magazin, Koyo. Din pacate URB nu se mai gasesc huh.gif
*




URB nu mai fabrica rulmenti de prin 2007,doar moloz.
Koyo( Alexandria) sunt buni.
Rob3rto
Koyo am pus, sunt praf in momentul de fata, ~1500 de km
Au inceput sa capete joc inca de la ~6000 de km sleep.gif
Rob3rto
Intre timp am adunat ce-mi mai trebuie pentru Alpine, deocamdata imi lipseste cuzinetul de la axa care nu se mai gaseste pe niciun stoc. Daca stie cineva vreunul pe undeva dati de veste, daca nu voi presa in bloc o bucsa de bronz facuta la cotele vare trebuie sleep.gif
Si daca tot a fost perioada cadourilor am primit de la bunii mei prieteni un set de ceasuri de R12 TS de Spania biggrin.gif

Nu va luati de suportul de alternator, inca nu e finisat smile.gif
sobolan
QUOTE(Rob3rto @ 27 Apr 2016, 23:17)
daca nu voi presa in bloc o bucsa de bronz facuta la cotele care trebuie  sleep.gif
*



n-ai face rau,la dacii in general dupa multi km se cam duce dracu' blocul in loc de fusurile axei iar pe acolo se pierde presiune la ulei....la fel stiu si am vazut dacii cu bucsi de bronz in bloc pentru axa si merg bine mersi....interesant "proiectul" tau.....
Rob3rto
Cuzinetul ala NU compenseaza nicio uzura, ci se pune la ultimul palier al axei cu came datorita faptului ca pe Alpine are o fulie care antreneaza alternatorul si pompa de apa...
sobolan
ce rol are ? preia jocul axial ? eu,motor de alpine,nu am vazut sleep.gif in realitate deci nu stiu,am crezut ca e vorba de uzuri....
Rob3rto
Pai am explicat ma sus... Ultimul palier al axei cu came are diametrul mai mic, compensandu-se cu acel cuzinet. Probabil inginerii aia prin anii '70 au ajuns la montajul asta datorita faptului ca axa avea fulie in capat care antrena pompa de apa si alternatorul dry.gif
b06fcn
Arata bine masinuta, ti-am dat azi flash-uri prin Apostolache. Esti din zona cumva?
Rob3rto
Din Apostolache sunt... N-am observat niciun flash, cu ce masina erai? smile.gif
b06fcn
Eram cu Laguna, ma duceam la Sangeru sa iau apa de la izvor. Inseamna ca suntem cat de cat vecini, mosia mea e la Plavia...
DACIOTUL_97
Noutati?

b06fcn
Azi prin Plavia cam scotea fum...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.