Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fiabilitate Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3
xia
Asa cum suna titlul acestui post "http://www.reno.ro/PROBLEME-PROBLEME-t272179.html", reiese ca masina L3 ar avea destul de multe probleme. Totusi, cred ca forumul demonstreaza ca este o masina extrem de fiabila si cu putine probleme. Comparativ cu sectiunea de la Laguna 2, unde doar in aprilie, s-au deschis sau s-au comentat in ultimile 3 zile, 12 posturi, raportat la data de 23.04.2014, la sectiunea dedicata L3, s-au deschis sau s-au comentat 10 posturi in luna aprilie, adica in 23 de zile, raportat tot la 23.04.2014.
Inca ceva, per total pentru L2 s-au deschis 3878 iar pentru L3, s-au deschis doar 297 posturi. E drept, L3 este mult mai noua, dar are o vechime de 7 ani.
Daca 10 oameni cumpara o masina si nu au probleme cu ea, dar nu vorbesti cu ei, dar gasesti pe unul care a avut ghinionul unei masini cu probleme, acesta iti va spune ca aceasta este cea mai proasta masina.
As vrea sa stiu si parerile posesorilor de L3.
leolache
Buna ziua,

Legat de fiabilitatea Lagunei III, pot spune ca mi s-a parut o masina extrem de buna. Am detinut un 2.0 dCi Privilege (110kW, BVM6), an fabricatie 2008 - achizitie Renault Romania, si in cca. 75.000 km rulati in mare parte in RO (cca. 5.000 au fost facuti in Vest) masina nu a avut niciun fel de probleme/interventie la partea mecanica (nu am schimbat nici macar un capat de bara, nu batea si nu juca nimic).

Singurele probleme ale masinii (remediate pe garantie) au fost:

1. Inlocuire sezut scaun sofer (piele crapata).
2. Inlocuire maciulie schimbator de viteze (piele exfoliata si decolorata).
3. Inlocuire incuietori usi fata (au cedat dupa 4 ani).
4. Inlocuire repetata becuri pozitie si becuri suport numar.

Un alt mic inconvenient tine de faptul ca senzorii de parcare spate pot furniza surprize pe timp de ploaie (piuie continuu desi nu este niciun obstacol in preajma masinii). Ca si concluzie: o masina excelenta, cu o fiabilitate deosebita (inclusiv raportat la generatia anterioara - am detinut si o Laguna II facelift, 2.0T Dynamique (an de fabricatie 2006)).
darwin
Avem, azi, 25 de pagini aici:
http://www.reno.ro/glitschig-t119649.html
maytow_airis
Nu este relevanta comparatia cu LII. Nu au nici o treaba una cu cealalta.
Cel mai bine este sa compari ceva din clasa ei: Insignia,Passat,C5,Octavia....si mai sunt cateva!
Daca e sa comparam probleme "costisitoare" si numarul acestora,LIII ajunge in finala si castiga!
O incuietoare,un senzor...afisaje care blureaza,sau alte nimicuri,este "par la ceas"! Probleme serioase,si grave la LIII,le numeri pe degete aici pe forum!
Dar eu sunt activ cam pe toate forum-urile,si ce vad acolo....ma minunez!
Nu o spun ca AM EU LIII,ci doar ca se dovedeste ca ,motorul,este foarte fiabil! Si ce este mai important ???


23 Apr 2014, 22:51:
QUOTE(darwin @ 23 Apr 2014, 16:28)
Avem, azi, 25 de pagini aici:
http://www.reno.ro/glitschig-t119649.html
*


Din 14 ianuarie a.c. ... nu s-a mai postat pe acolo..4 luni fara "glitschig" ...
Unde mai vezi asa ceva? biggrin.gif
xia
Faceam o comparatie intre cele doua, in ideea ca multe din problemele de la modelul anterior au disparut.
Daca e sa comparam cu alte marci, intredevar Insignia, care este o masina frumoasa, am inteles ca are o gramada de probleme si in special la partea electrica.

maytow_airis scriai mai sus "Daca e sa comparam probleme "costisitoare" si numarul acestora,LIII ajunge in finala si castiga!". La ce te referi aici, va castiga ca are multe probeleme sau din contra ca are cele mai putine probleme?
sserban22
Nu inteleg de ce nu are nici o treaba cu L 2 , e in aceiasi clasa, si se trage din ea, a crescut (si aici ma refer la interior) cu 2 cm in latime dar nimik mai mult ,spatiul intterior in spate e la fel .Chiar daca la exterior e mai mare in lungime cu 11 cm , la interior nu se vede asta . Ideea e daca mosteneste electronica , suspensia si directia sensibila pe care o are L2 , zdranganelile la rulare pe drumuri mai proaste,ca la motoare nici L 2 nu a stat rau.

24 Apr 2014, 18:11:
Intradevar, daca ne luam dupa postarile de pe forum, comparativ cu postarile pt L2, pare mai fiabila , si chiar peste masini cu o imagine de marca mai buna, gen passat, insgnia, C5, mondeo, unde le pica volantele, injectoarele , dpf-urile in veselie.
madhorsefuzzy
Aici pica direct motorul. Blocul motor nu finetzuri gen injectoare, volante, pompe de injectie. biggrin.gif
xia
Din cate am citit eu pe aici, doar cineva de afara se vaita ca i-a cazut motorul. Oricum din cele 29x posturi, or fi fost 2-3 care au spus ca le-a cazut motorul. Cine stie mai multi sa ma contrazica cu exemple. Altfel, pentru o masina deja btrana, 7 ani, eu zic ca este foarte fiabila.
leolache
Buna seara! Subscriu si, in plus, vreau sa subliniez faptul ca inca de la primele loturi Laguna III a fost foarte fiabila (de pilda, a mea era produsa pe 22.12.2007, deci practic la cateva luni de la intrarea in productie!). Asa cum ne-a aratat experienta, nu se intampla prea des ca o masina sa fie "nimerita" din prima.
maytow_airis
QUOTE(xia @ 24 Apr 2014, 09:40)
La ce te referi aici, va castiga ca are multe probeleme sau din contra ca are cele mai putine probleme?
*



Ma refeream la faptul ca e "cea mai lipsita" de probleme,comparand cu cele numerate. Insignia,cat de frumoasa,super-frumoasa,are hibe de care LIII inca nu le.a descoperit.
QUOTE(sserban22 @ 24 Apr 2014, 18:03)
Nu inteleg de ce nu are nici o treaba cu L 2 , e in aceiasi  clasa, si se trage din ea...
S-o fi tragand din ea,dar nu se poate compara un model vechi,cu unul nou.
Comparatia cea mai logica se face intre masinile din aceeasi gama,si de "varsta" ei.

*




QUOTE(madhorsefuzzy @ 24 Apr 2014, 20:03)
Aici pica direct motorul. Blocul motor nu finetzuri gen injectoare, volante, pompe de injectie. biggrin.gif
*


"Aici" unde?
Un motor s-au doua sunt "cazute". Si acolo se banuie "o intretinere precara la varsta frageda".
madhorsefuzzy
Pai avem pe forum 3 bucati in ordine la userii:
1. Gysel - 2.0dci 173CP
2. komplikatkid - 2.0dci 150CP
3. STANCIU CEZAR - 2.0dci 150CP

"Se banuie" nu e ceva sigur.
Sigur e ca s-au gripat cuzinetii pe vibrochen.
Nu stiu daca e exprimarea corecta, dar asta e defectul la toate 3.
b06fcn
Corect, insa cel putin la komplicatkid s-a dovedit ca masina avea deja peste 350000 km in realitate...daca nu chiar mai mult.
pcs
Toate cele trei au CVA si ( daca tin eu bine minte ) provin din Germania. Se pare ca problema vine si din proiectare / utilizare - ungerea nu e foarte eficienta la turatii peste 4000 rpm. Laguna 3 e construita pe platforma Nissan D - care echipeaza de exemplu si Nissan Altima / Murano spre deosebire de Laguna 2, construita pe platforma comuna cu Primera. In plus, modelele vandute in Romania (cel putin cele din 2008 - 2009 ) erau echipate standard cu pachetul de drumuri grele - de aici probleme mai putine la suspensie / directie
maytow_airis
Cum am spus dealtfel:întreținere precară
Și m-am referit aici la intervalul de schimb LL (long life), cu un ulei
slab calitativ.
ariciul76
http://www.autobild.de/artikel/renault-lag...st-1172925.html

Aici gasiti multe informatii legate de motor (si poze).
Tot aici si confirmarea problemei cu cuzinetii.
Din fericire, la a mea masina din 2008 nu am avut nici o problema majora (are peste 160.000 km).
dili
Ca fost posesor de Laguna III, parerea mea e ca e unul din cele mai reusite modele Renault in materie de fiabilitate. Unii chiar au numit-o "masina germana", mai ales ca si la tinuta de drum a iesit din canoanele Renault si s-a apropiat mult de cele nemtesti.
Eu am avut-o de noua vreo 3 ani, deci experienta mea cu uzuri si kilometraje mari nu intra in discutie, dar ca senzatie personala, eu asa am simtit masina aia: ca pe una care imi dadea siguranta in exploatare. Ca sa nu zic ca m-am intalnit cu cel care a cumparat-o de la mine si e super incantat de ea dupa aproape 7 ani.
Si ca sa indulcim putin atmosfera, mergeti si cititi postarea mea de pe topicul Latitude, ca nu o mai repet si aici, mai ales faza cu clantele si rugina dupa 2 ani.
Si ca o bomboana pe coliva altora, va scriu aici ce am scris si acolo: Mertanul E-Klasse al sefului meu, cu un an vechime si 5000km rulati, cu pret cat 2 Latitude (sau aproape 3 Lagune), sta in service de 2 saptamani cu un injector si computerul bulite. Asa ca...
leolache
Ca fost (si actual, intr-o forma diferita, e drept) posesor de Laguna III, pot spune si eu ca este cel mai "nemtesc" dintre Renault-uri. M-a surprins placut inca de la prima tura si, desi eram oarecum sceptic in aceasta privinta, a reusit sa nu ma faca sa trec la concurenta, desi cand am schimbat masina am luat in considerare o sumedenie de variante de la alti producatori. In alta ordine de idei, mi se pare ca Renault si-au crescut mult nivelul din 2008-2009 incoace si cred ca nu voi avea motive sa fiu dezamagit nici pe viitor.
digioptic
QUOTE(ariciul76 @ 25 Apr 2014, 14:45)
http://www.autobild.de/artikel/renault-lag...st-1172925.html

.........................................
*




Nu zic ca nu o fi asa, in fond care masina mai e garantata sa te tina o viata...?

Dar tocmai pe nemti sa-i crezi ? NU tot ei au terfelit loganu in testele ADAC ? E o problema pe care neamtul producator de masini nu o intelege sau poate incep incet, incet sa o priceapa. Francezul vine pe piata lor cu masini ieftine, bine echipate. ca fiabilitatea nu e tocmai prioritate, poate si asta studiata sa nu saturezi piata. Si nemtii calca pe aceleasi urme, fiabilitatea nu mai este cum era odata. Dar pretul, ei aici e problema, pretul e de masina germana, de... Tin nasul pe sus ca muncitorul in fabricile de automobile germane, are un salariu care trebuie tinut sus. Mai e o surpriza ca Loganul e un succes in vanzari la ei ? Cel mai ieftin VW e usor catre 17000 euro la ei si asta coaja ca loganul luat la pret muuuult mai mic, plus programul lor rabla destul de generos. Sosele au, o masina sa-i duca din A in B si care e tinuta maxim trei ani, nu le cade gradu' sa mearga cu una ieftina franceza cum ne cade greu la noi. Si discutia poate continua in aceleasi acorduri si fata de Laguna.

Ce sa mai zic, cum poti "proteja" industria proprie ? Pai dudui in presa cat de proast e produsul care te invadeaza, simplu nu ? Si nu e numai la nemti treaba asta.

Am si eu o intrebare de om nestiutor, cum au reusit sa coloreze cuzinetii aia ? I-au trata chimic ? I-au vopsit ? Asta ca poza sa fie cu impact nu ?

In rest...Ulei schimbat cat mai des... blush.gif
madhorsefuzzy
Cat de des? 3000km ca la berlina? 5000km mai spre dacia cu injectie?

Si acum: sa n-o turezi ca iti mor cuzinetii? sa o turezi ca altfel se imbacseste ...

Greu cu fitele astea de fata mare ... da cica altfel e fiabila ... =))
xia
Treaba asta cu daunatul in cazul mersulul subturat sau prea turat se aplica tuturor motoarelor diesel: cititi aici
digioptic
QUOTE(madhorsefuzzy @ 28 Apr 2014, 07:11)
Cat de des? 3000km ca la berlina? 5000km mai spre dacia cu injectie?

Si acum: sa n-o turezi ca iti mor cuzinetii? sa o turezi ca altfel se imbacseste ...

Greu cu fitele astea de fata mare ... da cica altfel e fiabila ... =))
*



Cat de des ? Pai depasitul a 10000 mi se pare lipsa de grija sau nepasare. Iar daca urci catre 15000, sa fie facuti preponderent afara. Cand ai depasit deja 30000 si ii mai dai si talpa, io zic ca nu trebuie sa ai pretentii de fiabilitate, stiut fiind ca oricare diesel e destul de murdar, parerea mea.

Care masina germana sau de aiurea are 30000 la schimbul de ulei ? Eu nu stiu, sincer. Poate or fi, nu tin sa stiu. Dar un interval asa de mare presupune o baie de ulei generoasa, de ce nu si un radiator de ulei, evident si un filtru mult mai mare. Si daca scazi si intervalul de 10000 care e problema ? Costuri mari cu uleiul ? Ei da... cat de mult se urca pretul in ecuatia consumabilelor si de ce nu, la pretul actual al carburantului ?

Ziceam de masina germana, pai la cat ulei papa una germana si cat trebuie completat intr-e schimburi, mai tot timpul ai ulei proaspat in ea. Iar fitele de marcheting cu tehnologia si conceptia dCI-ului o sa le vezi si la un TDI. Vezi asezarea supapelor cu intrarea aerului in cilindru ca un vortex. Acelasi lucru daca o sa cautati, gasiti si pe la TDI-ul de 2 litri a lui VW. Sa mai zicem si de sistemul de injectie cu rampa cumuna ? Pai cati fac asta ? Putini. Sunt cuzinetii din motor facuti numai pentru francezi sau de francezi ? Io ma-ndoiesc. Sunt extrem de multe firme terte care se ocupa de furnizare de piese. Aaa, ca sunt un lot de piese proaste si cu ele catalogam toate motoarele dCI de la Laguna 3 ?
Ca o concluzie, dCI-ul lui renault nu e chiar exclusiv renault, cum TDI-ul VW nu e chiar VW si teoria poate continua cu alte motoare fie ele frantuzesti sau de mai stiu eu ce natie.

Multi au avut probleme cu softul motorului si cred ca asta diferentiaza oricare producator sau poate nu...De ce nu ar exista si firme care sa furnizeze asta la toti...? Eu cred ca aici e problema in fapt, softul si schimbul de ulei.

Daca laguna venea cu un benzinar generos ca putere, macar sa depaseasca pragul psihologic de 150 de cai, as fi renuntat cu placere la diesel, cat de "grijuliu" e el cu buzunarul la consum. Si ca sa nu indepartez discutia prea tare, sa nu mai amintim cat de pagubos e un diesel hartanit in oras, vis-a-vis de consum si fiabilitate...
madhorsefuzzy
QUOTE(xia @ 28 Apr 2014, 08:00)
Treaba asta cu daunatul in cazul mersulul subturat sau prea turat se aplica tuturor motoarelor diesel: cititi aici
*



E vechi articolul: 2006. Leguma 3 a aparut in 2007, deci nu se aplica. tongue.gif

Deci se dau 2 motoare dci montate pe aceeasi L3: 1.5dci 110 CP 240Nm si 2.0dci 150CP 340Nm. Conform articolului cu amandoua trebuie sa mergem la peste 2000rpm desi poate 2.0dci are destul cuplu si putere la 1500rpm pentru un mers constant ... hmmmm ...

QUOTE(digioptic @ 28 Apr 2014, 08:31)
Cat de des ? Pai depasitul a 10000 mi se pare lipsa de grija sau nepasare. Iar daca urci catre 15000, sa fie facuti preponderent afara. Cand ai depasit deja 30000 si ii mai dai si talpa, io zic ca nu trebuie sa ai pretentii de fiabilitate, stiut fiind ca oricare diesel e destul de murdar, parerea mea.

Care masina germana sau de aiurea are 30000 la schimbul de ulei ? Eu nu stiu, sincer. Poate or fi, nu tin sa stiu. Dar un interval asa de mare presupune o baie de ulei generoasa, de ce nu si un radiator de ulei, evident si un filtru mult mai mare.  Si daca scazi si intervalul de 10000 care e problema ? Costuri mari cu uleiul ? Ei da... cat de mult se urca pretul in ecuatia consumabilelor si de ce nu, la pretul actual al carburantului ?

...

Daca laguna venea cu un benzinar generos ca putere, macar sa depaseasca pragul psihologic de 150 de cai, as fi renuntat cu placere la diesel, cat de "grijuliu" e el cu buzunarul la consum. Si ca sa nu indepartez discutia prea tare, sa nu mai amintim cat de pagubos e un diesel hartanit in oras, vis-a-vis de consum si fiabilitate...
*


Deci sa luam cazul meu: in 6 luni am 8000km facuti cu o medie de viteza de 50km/h. Daca se merge la fel cu masina pot sa il las 1 an si ~ 16.000-20.000km? Dupa media de viteza va dati seama ca masina nu e hatranita in oras, locul ei de joaca preferat fiind A1 si Dealu' Negru.

Exista un prag psihologic la 150CP? smile.gif
digioptic
QUOTE(madhorsefuzzy @ 28 Apr 2014, 09:33)
............

Exista un prag psihologic la 150CP? smile.gif
*



Pentru mine cel putin, da blush.gif Motoare aspirate japoneze de 1.8 erau si sunt contemporane cu 2 litri de la renault. Cel din urma scoate 140 de cai, iar cel japonez depaseste 140 de cai. Cel vechi de la mazda, tot 2 litri, deci facem vorbire numai de aspirate, era de 151 de cai. Cel actual de la mazda e impins la 165 de cai din 2 litri.

Iar daca e sa mergem la cele de la VW cu turbina, deja iti cam trece cheful de cuplu obtinut la 4000 si nu stiu cat de ture. Am un 1.8 de 160 de cai si...am popit pre multi cu ifose pe strada blush.gif . Sa mai zic ca actualul 1.8 TSI de la VW e urcat la 180 de cai, realizezi cat de in urma au ramas la benzinare renault.

Parca sa zic ca au inceput si ei sa lucreze in sensul asta, TCi-ul de 1.4 de la reno cam da clasa la TSI-ul de aceiasi capacitate.
Bine, sa nu-mi sariti in cap cu 2 litri turbati de la meganul RS, acolo e deja alta clasa.
Dar daca se poate la megane, de ce nu au pus si pe Leguma cum o numesti tu biggrin.gif , un turbat benzinar mai capabil. Au pus stiu, 2 litri de 170 de cai, dar nu prea mai stai in "fata" cu el fata de concurenta. De asta zic ca e psihologic la mine pragul de putere... wink.gif
madhorsefuzzy
Zi-mi si de ulei. tongue.gif

Inca de cand a aparut L3 Rino a pus benzina turbo 2.0T de 204CP. L-au retras din cauza consumului, cererii mici si taxelor mari pentru CO2-ul emis. Cred ca astea au fost motivele.

1.4tce cu ai sai 130CP (nu stiu sa existe cu mai multi CP) mi se pare o gluma fata de 1.4tsi care a aparut inca de la inceput in varianta de 170CP (pe langa 122-125CP si 140 CP) sau fata de 1.4T-Jet de la Fiat in varianta sport de 170CP (existau si variantele de 150CP si 120CP).

Dar da 2.0 aspirat de 136CP e cam subtire pe L3. Iar 1.6 benzina 110CP e chiar gluma. 1.5 dci 110CP macar iti ofera consum mic.
digioptic
QUOTE(madhorsefuzzy @ 28 Apr 2014, 10:37)
Zi-mi si de ulei. tongue.gif

Inca de cand a aparut L3 Rino a pus benzina turbo 2.0T de 204CP. L-au retras din cauza consumului, cererii mici si taxelor mari pentru CO2-ul emis. Cred ca astea au fost motivele.

1.4tce cu ai sai 130CP (nu stiu sa existe cu mai multi CP) mi se pare o gluma fata de 1.4tsi care a aparut inca de la inceput in varianta de 170CP (pe langa 122-125CP si 140 CP) sau fata de 1.4T-Jet de la Fiat in varianta sport de 170CP (existau si variantele de 150CP si 120CP).

Dar da 2.0 aspirat de 136CP e cam subtire pe L3. Iar 1.6 benzina 110CP e chiar gluma. 1.5 dci 110CP macar iti ofera consum mic.
*



Pai daca la 204 cai ai lui "rino" e consum, cat de econom crezi ca este 200-le TSI de VW ? Si de TCe-ul lui reno, l-am comparat cu tsi-ul de 122 de cai. Si din 1.8-ul meu s-au scos mult peste 200 de cai si un cuplu ce a depasit valorea lui 300 de Nm

Pana la urma, tot niste partzuti cu patru cilindrii sunt toate, problema e sa ai un partz ceva mai puternic, fie el si cu 4 cilindrii biggrin.gif, daca de 6 e cam greu la noi cu fiscalitatea ...


Ce sa-ti zic de ulei, ca nu m-am prins... rolleyes.gif
mezym
Exista Laguna III cu 2.0t benzina 205 cai pe toate tipurile de caroserie. Numai ca-n Romania nu se aduce motorul ala.

Poti sa te uiti la postarea mea din topicul Latitude unde am pus si link-uri cu anunturi de Laguna Coupe 205.
madhorsefuzzy
Am taiat 1 cal din caii Legumei. Are 205 intradevar. blush.gif

QUOTE(digioptic @ 28 Apr 2014, 08:31)
Cat de des ? Pai depasitul a 10000 mi se pare lipsa de grija sau nepasare. Iar daca urci catre 15000, sa fie facuti preponderent afara. Cand ai depasit deja 30000 si ii mai dai si talpa, io zic ca nu trebuie sa ai pretentii de fiabilitate, stiut fiind ca oricare diesel e destul de murdar, parerea mea.
QUOTE(madhorsefuzzy @ 28 Apr 2014, 08:33)
Deci sa luam cazul meu: in 6 luni am 8000km facuti cu o medie de viteza de 50km/h. Daca se merge la fel cu masina pot sa il las 1 an si ~ 16.000-20.000km? Dupa media de viteza va dati seama ca masina nu e hatranita in oras, locul ei de joaca preferat fiind A1 si Dealu' Negru.
QUOTE(digioptic @ 28 Apr 2014, 10:15)
Ce sa-ti zic de ulei, ca nu m-am prins... rolleyes.gif

Daca merge sa-l tin cat am zis ca pare ca asta e calcaiul lui Ahile in fiabilitatea L3 si tu zici ca peste 10.000km devenim "criminali de motoare". tongue.gif

Personal cred ca o sa-l tin 1 an si cati km face in anul ala pana in 20.000km. Schimbat in noiembrie inainte de sezonul rece. In rest cate un flush de motor cu ceva Motul Engine Flash (i-am facut la ultimul schimb, dar nu stiu cat de des sa-l fac) si 15-20km de mers la 4000rpm pe A1 la fiecare 800-1000km (2 drumuri de Valcea) pentru curatarea turbinei (se simte dupa fiecare "curatare").
In rest schimb dupa cum imi vine: si la 1800rpm si la 5000rpm. Sa crape daca nu-i fiabil ca doar nu o sa devin sclavul lui.

Schimb dupa cum imi vine mie si imi face placere ca doar de asta e facuta masina asa: pentru placerea la volan. wub.gif
leolache
Din pacate, motoarele pe benzina nu mai fac parte din oferta Laguna (Hatchback/Coupe), cu exceptia celui aspirat de 2.0 litri si 140CP. Mare, mare pacat, pentru ca motoarele turbo pe benzina erau excelente... in schimb, curios lucru: am primit 1.5dCi pe Coupe sad.gif
mircea_aq
Intr-adevar, ar fi fost excelente niste motorizari benzina turbo pe laguna si mai ales pe coupe, dar n-a fost sa fie.

Atat varianta de 170 de cai (care pe LIII a venit doar cuplata la transmisie automata) , cat si varianta de 204 cai de pe GT au fost motoare mostenite de la Laguna II cu tehnologie veche si prin urmare performante medii cu pretul unui consum mare. Nu e de mirare ca nu s-au gasit multi cumparatori.

Cand afisezi oficial in urban 3l in plus fata de un motor de cilindree si putere similara de la concurenta e momentul sa-ti retragi agregatul de pe piata, si asta au si facut.

Din nefericire aici se vad lipsa strategiei si investitiile taiate cu pixul contabiliceste, care au dus la situatia prezenta in care cu exceptia 1.2Tce, Renault nu mai are nicio alta motorizare benzina competitiva dpdv tehnologic:

2.0T 170 a fost revizuit in 2009-2010 la 180 de cai, apoi din nou in 2012 si dus la 190 cai si 300nm, ocazie cu care au adaugat un sistem start stop reusind sa coboare pe hartie consumul urban sub 10%. Din nefericire atat s-a putut face cu tehnologia respectiva, iar de agregat a beneficiat doar Megane-ul, nu si Laguna.
Cu ocazia ultimului facelift s-a renuntat definitiv la motor (suspectez motive de reducere a costurilor) si a fost inlocuit cu o versiune de 220 cai a motorului de pe RS.

2.0T de 204 cai, a fost pur si simplu retras anul trecut (se vindea preponderent pe piata germana si doar pe laguna coupe)

2.0 aspirat de 140 de cai prezent azi pe laguna si fluence e de provenienta Nissan si e un motor basic care se achita de sarcini.

1.4T a inlocuit 2.0-ul aspirat de 136 cai in 2009-2010, dar din punct de vedere al solutiilor tehnice nu era mai evoluat decat 2.0T-ul de 180 de cai. A fost inlocuit de 1.2T de anul trecut, din ratiuni ce tin din nou de reduceri de costuri.

1.2T lansat initial ca succesor al clasicului deja 1.6 16v e singurul motor modern la ora asta din oferta reno.

Am pus de-o parte modelele RS, poate trebuia s-o spun din capul locului.
Sa speram ca odata cu Laguna IV vom vedea o revigorare a ofertei de benzina.

LE: imi dau seama ca am uitat de micutul 0.9Tce, care nu e altceva decat 1.2Tce fara un cilindru.
leolache
Din pacate, Laguna III in general nu prea si-a gasit cumparatori, iar Coupe-ul cu atat mai putin. Din cate citeam pe un site frantuzesc de review-uri auto (nu mai tin minte care, dar o sa il caut), Laguna Coupe s-a vandut in 2012-2013, in medie, in 2.000 de exemplare pe an, in toata lumea. Cred ca asta e unul din principalele motive pentru care in oferta nu mai avem nicio motorizare de 2.0T benzina, si nici V6 (benzina si diesel).
digioptic
QUOTE(mircea_aq @ 28 Apr 2014, 12:56)
Intr-adevar, ar fi fost excelente niste motorizari benzina turbo pe laguna si mai ales pe coupe, dar n-a fost sa fie.
...........................................
Cu ocazia ultimului facelift s-a renuntat definitiv la motor (suspectez motive de reducere a costurilor)  si a fost inlocuit cu o versiune de 220 cai a motorului de pe RS.

.............................
*




Da, de cel de 220 de cai stiam si eu si chiar mi l-as fi dorit pe coupe. Ar fi fost foarte fain. Pe site-ul din franta parca l-am vazut pus pe o serie limitata de megane break.

Doar de cultura mea generala, stiu ca TCe-ul de 1.4 a primit lant la distributie si injectie directa de benzina, similar cumva cu TSi-urile lui VW. E oare posibil ca si ultimul 2 litri turbo benzina, fie cel de pe RS, fie cel de pe break-ul de 220 de cai sa fie la fel ?

Urasc cureaua aia de distributie, am avut ceva experiente neplacute cu inlocuitul ei destul de des si deja imi place comoditatea care ti-o da lantul metalic. Chiar daca tehnic e o solutie invechita si poate mai zgomotoasa. Viitoarea leguma, daca primeste un agregat din asta, tare ma tenteaza wub.gif
mircea_aq
TCe-ul de 1.4 e singurul turbo care a avut distributia pe lant, restul sunt pe curea (inclusiv RS-ul). Mai nou este vorba de o curea cu proprietati de frictiune reduse (care teoretic favorizeazata atat performanta cat si confortul acustic). Noile 1.2, 1.4 si 2.0 Tsi de la concurenta au toate aceste "curele minune".

Motorul RS-ului are la baza blocul motor de 2.0 de pe Megane II RS, fiind o evolutie a acestuia. Injectia este ca atare multipunct, iar distributia a ramas pe curea.

Injectie directa de benzina nu are decat 1.2Tce.
leolache
In alta ordine de idei si oarecum off-topic (scuze!), am si eu o intrebare pentru posesorii/utilizatorii de Laguna Coupe. Am observat ca tetierele de la scaunele din fata nu prea stau fixe - de pilda, atunci cand ridic tetiera in pozitia cea mai de sus si ma sprijin cu capul de ea, are tendinta sa "cada" una sau doua trepte, destul de usor. Cei de la reprezentanta spun ca e normal, ca asa ar fi gandite tetierele, sa nu opuna rezistenta atunci cand se culiseaza scaunele in fata si tetierele ating parasolarele... nu stiu insa daca e chiar asa. Imi amintesc foarte clar ca la Laguna III hatchback nu se intampla asta.
reptileq
@leolache pt pozitia "maxim sus" face la fel si la mine, probabil asa e
leolache
@reptileq - multumesc frumos!
alexdan
Salutare colegi,

2.0 benzina, 91 000 km, doar revizii si schimb de anvelope + jante noi pentru anvelopele de vara pana in prezent. Display-ul de la ceas face figuri cateodata - jumatatea lui stanga, dar pana acum si-a revenit in cele din urma. Sper sa ramana in continuare asa.

- antena radio mi se pare slaba, poate alti colegi pot da mai multe detalii in comparatie cu alte masini
- am avut de curand o problema cu capota pe care m-am chinuit sa o deschid

Numai bine
maytow_airis
Sa nu mai deschid alt post..... voua (posesorii de LIII),cum vi-se pare ambreajul ? eu il vad destul de "greu de apasat". Mai merg cu Megane II a lu fratemiu",si cand apas ambreajul,parca nici nu este acolo pedala....mai merg si cu o vectra C,si la fel de moale. M-am uitat sub pedala,si acolo am vazut un ARC destul de gros... care trage pedala in sus. Daca schimb acel arc,si ii pun altul care sa nu aiba atata forta? Voi ce parere aveti?
madhorsefuzzy
Mai bine il lasi asa. E pus tocmai pentru a nu tine calcat ambreiajul.
leolache
Intr-adevar, ambreiajul este "tare" la Laguna III fata de Megane (III, cel putin, nu stiu cum e la M2, de pilda), insa si "tine" foarte jos, mai ales la coupe, cu care pleci ca din tun smile.gif
b06fcn
Fata de Megane-ul I din semnatura, ambreiajul de la Laguna e chiar usor...
Luko13
In vara asta Laguna mea face 3 ani de cand este in "grija" mea, ea fiind din 2008 , dar pot spune ca in aceasta perioada am facut 3 revizii( ulei filtre) .Am mai schimbat placutele la achizitionare si doua bielete antirului pentru ca aveam un mic joc in una din ele si am avut eu pitici pe creier sa le schimb. Acum masina are 170000 km si pot spune ca sunt foarte multumit. Naveta la servici (25km dus intors ) este o placere. Lasand la o parte mici chestii ( greierasi si alte " chichitze " care sunt deja cunoscute la Laguna3) masina merita fata de alte marci din clasa ei. wub.gif
maytow_airis
QUOTE(madhorsefuzzy @ 18 May 2014, 22:09)
Mai bine il lasi asa. E pus tocmai pentru a nu tine calcat ambreiajul.
*


Cum prind mereu trafic prin centrul madrid-ului,semafoare,sensuri giratorii,pietoni pe galben intermitent....doare la un moment dat.... si ma gandesc ca "predau masina sotiei",sa duca copii la scoala.... nu stiu cum s-o descurca... de aia vroiam sa "intervin" putin acolo! La scoala de soferi nu a invatat-o DELOC cu masina "pe liber",ci mereu in a-1-a,si abreajul calcat.... unsure.gif
madhorsefuzzy
Recunosc ca in Bucuresti in trafic folosesc Loganul care are ambreiajul moale de zici ca nu exista. Dar servodirectia geoaie. biggrin.gif
digioptic
Din cate stiu eu, ambreiajul la masinuta asta este actionat hidraulic. Deci forta de apasare trebuie sa fie mult diminuata fata de rezistenta ambreiajului. Ce-o avea el pe acolo, arcuri, placa aia ca un soare, etc. Eu nu am facut la a mea vreo vizita in service cu problema asta, meganele care l-am avut i se intarise pedala dupa 8 ani de ma ustura talpa piciorului in traficul din bucuresti. Cand am luat leguma, parca era mult mai moale.

Putini baga in seama chestia asta, multi neglijeaja cum e si cazul meu, dar cred ca o intrebare la service s-ar cuvenii, Poate trebuie si asta aerisit ca la frane, nu stiu... blush.gif
madhorsefuzzy
Sigur se aeriseste pentru ca lichidul de actionare e comun cu cel de frana.
OvidiuMe
Fata de M2.1 din familie, la L3 am ambreiajul muuuult mai moale. M2-ul are mai multi km ca L3. Personal....imi place mai mult cel de pe L3.
darwin
Doua probleme aparute una dupa cealalta, ca asa le sta bine:
- mecanismul de inchidere stanga fata, cand inchide cand nu inchide... cum vrea el;
- nu mai merge ventilatorul de clima si nici chestiile alea care amesteca aerul in interior nu se mai aud. In schimb modulul de clima afiseaza totul OK: temperaturi, viteza ventilator, directie aer.
Incepe sa ma enerveze masina.
maytow_airis
Problema cu ușa dreapta față, o am și eu de câteva luni. Închide când vrea, și când o face, se aude un carait ..... Habar nu am ce trebuie schimbat acolo.
darwin
Ceva de vreo 200 de euro, care se gaseste doar pe original. Dupa o discutie la reprezentanta, sunt destul de multe schimbate.
maytow_airis
Cum se numeste "piesa" ? Un nr de referinta ceva?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.