cuki46
22 Apr 2014, 11:10
Salutare,
Scuze ca deschid un nou topic, m-am uitat peste cele vechi...dar toate sunt closed iar informatia este cam veche (toamna 2013). De atunci a mai trecut o iarna.
Momit de ofertele bune de la Renault m-am gandit sa-i achizitionez consoartei un Clio de asta nou in leasing (chiar bune oferte), dar inainte de asta as vrea sa va impartasiti parerea despre aceasta masina.
Ideea este ca vreau diesel, m-am uitat la motorul de 75 CP, dar pentru 400€ se poate 90CP iar pentru inca 300€ se poate lua motorul nou de 90 CP energy.
Intrebarea mea...ce diferenta este intre ele? respectiv, cel de 75CP isi face treaba? Sau ii mai mult un compromis intre performante si consum. Trebuie sa intreb asta pentru ca la drive test in cluj au numai benzina de 1.2.
Am observat ca primii prop. aveau probleme la caseta de directie si au greieri in masina? S-au rezolvat problemele astea? Au fost doar niste boli de copilarie? sau si noii proprietari se confrunta cu aceste probleme?
Orice sfat ajuta...momentan is doar momit de ofertele bune, de masina nu is 100% convins asa ca aceasta posibila achizitie ramane momentan ca si posibila si nu certa.
mihailco
23 Apr 2014, 18:07
Am un dci 90 energy de aproape 11 luni , 32.000 km , in general multumit ,consumul decent daca mergi legal chiar te apropii de cel declarat , greierasii nu au aparut inca dar d-abia a venit primavara
, insa daca sotia ta /tu nu merge/mergi foarte mult in afara orasului ,ia benzina , asta ca sfat , intretinerea la diesel este mai scumpa decat la benzina si nici dieselul nu este in pielea lui pe distante scurte. Probleme ... am avut, rezolvate pe garantie , inlocuit motorasul de la stergator luneta , defect de nou de cand am ridicat masina si electromotorul in iarna , am tinut-o in garaj o luna , a ramas blocat la primul push start si a invartit pana a iesit fum din el si ma uitam la ea , nu aveam chei etc sa scot borna la baterie , mi-a dat si mie un rateu , doar unu' la start/stop la semafor (a trebuit sa fac efortul sa apas butonul START ) asta ca sa iti faci o idee. Daca e secondary car ...e OK din punctul meu de vedere depinde si de pretentiile/asteptarile fiecaruia , probleme apar la toate marcile .
cuki46
25 Apr 2014, 09:31
QUOTE(mihailco @ 23 Apr 2014, 18:07)
Am un dci 90 energy de aproape 11 luni , 32.000 km , in general multumit ,consumul decent daca mergi legal chiar te apropii de cel declarat , greierasii nu au aparut inca dar d-abia a venit primavara
, insa daca sotia ta /tu nu merge/mergi foarte mult in afara orasului ,ia benzina , asta ca sfat , intretinerea la diesel este mai scumpa decat la benzina si nici dieselul nu este in pielea lui pe distante scurte. Probleme ... am avut, rezolvate pe garantie , inlocuit motorasul de la stergator luneta , defect de nou de cand am ridicat masina si electromotorul in iarna , am tinut-o in garaj o luna , a ramas blocat la primul push start si a invartit pana a iesit fum din el si ma uitam la ea , nu aveam chei etc sa scot borna la baterie , mi-a dat si mie un rateu , doar unu' la start/stop la semafor (a trebuit sa fac efortul sa apas butonul START ) asta ca sa iti faci o idee. Daca e secondary car ...e OK din punctul meu de vedere depinde si de pretentiile/asteptarile fiecaruia , probleme apar la toate marcile .
Merci mult. Benzina nu intra in discutie, eu sunt fan diesel iar masina va vedea si drumuri in exterior nu doar in oras. Diferenta de pret este mica, 800€ intre benzina si diesel de 90CP, iar 400€ intre benzina si Diesel de 75 CP.
As fi curios sa citesc o parere de la un posesor de Clio 4 Diesel 75 CP. Cel de 90 CP sunt absolut convins ca merge bine, eu pe Fluence am 90CP iar la greutatea si aerodinamica barcii, nu ma lasa la greu.
catalin_macovei88
26 Apr 2014, 17:20
Salut,
Sa nu deschid alt topic...observ ca informatii legate de motorul 1.2 75CP benzina nu prea sunt. Are cineva / a condus un clio cu astfel de motor? Ma gandeam daca se merita 800 euro in plus pt. motorul 0.9 TCe, fata de 1.2. M-ar interesa mult consumul obtinut pe la 90-100 kmh. Mersi
theodor2004
28 Apr 2014, 09:13
ai mai postat acelasi lucru si la Clio IV, postul nr 50.
Postand acelasi anunt in 2 topicuri diferite, nu facem decat sa dublam informatia.
eu zic sa ramanem cu cel de la Clio IV (unde ai primit si raspunsuri) si rugam moderatorii sa stearga aceste 2 posturi.
nu are inca nimeni dieselul de 75CP?
Am fost intre timp cu 0.9 Tce si sunt placut impresionat de motor, dar diferenta de pret intre 0.9 si 1.5 dci 75cp ii mica asa ca sare din ecuatie.
spy_oh_joy1389
3 Aug 2014, 12:44
Eu am dciul de 75 din 8 feb 2013. Momentan are 26.000km iar kilometrajul creste repejor ca fac destul de des drumul Sibiu - Bucuresti.
Pentru mine isi face foarte bine treaba si sunt multumit de el, dar am fost multumit si de cum mergea celalalt clio cu 68cp. Pe autostrada atinge viteza de 130km/h intr-un timp decent si avand treapta a 5-a destul de lunga are putine turatii la viteza aia si e mai linistita decat benzinarul de 0.9.
Am oscilat si eu intre 0.9 si 1.5ul dar am facut niste calcule si am observat ca dupa 4 sau 5 ani o sa ajunga pe 0 diferenta intre cele 2. Depinde cat de mult vrei sa o tii.
Uite ca sa iti faci o idee un consum pe drumuri nationale:
Sibiu - Pitesti
[attachmentid=1627956160] [attachmentid=1627956161]
Pitesti - Sibiu
[attachmentid=1627956162] [attachmentid=1627956163]
Intrasem in Sibiu cu 3.8, dar m-am mai plimbat pana am facut poza.
Pe autostrada consumul ajunge la 5.5-6 (Vorbesc de Bucuresti-Pitesti unde pe un sens ai consum mai mare decat pe celalalt).
Merci mult. Si eu am avut un clio de 65 caluti, nu consuma nimica, dar cutia era asa de scurta, la 60 eram in treapta 5 iar pe la 140 avea 4000rpm.
Asta cum are cutia etajata? Pe la ce turatie esti la 130 de ex?
spy_oh_joy1389
3 Aug 2014, 13:36
Interesant.
La Fluence 110cp la 130kmh (pe bord, nu reali) ai cam 2700rpm, iar la 140 (pe bord) ai cam 2900rpm. In viteza 6.
QUOTE(roland @ 4 Aug 2014, 10:32)
Interesant.
La Fluence 110cp la 130kmh (pe bord, nu reali) ai cam 2700rpm, iar la 140 (pe bord) ai cam 2900rpm. In viteza 6.
Stiu...la al meu de 90Cp si 5 trepte am 3000rpm la 135km/h
2500rpm am 110km/h.
Personal tind sa cred ca si Clio de 75Cp si 5 trepte are undeva la 3000rpm la 130km/h.
ccristidd
8 Aug 2014, 22:11
Despre al meu 1.5 dci 90 cp energy dupa 6000 km pot spune ca se ajunge usor la consumul din carte la viteze de pana la 96 km/h si schimbat vitezela dupa indicator. Este mai scump dar pleci la drum mai linistit stiind ca poti sa consumi si putin daca vrei.
La 2250 rot/min 110 km/h
2500 - 120 km/h
Mai departe nu pot spune
pt ca nu am mers.
QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 3 Aug 2014, 13:36)
Nu ai cum sa ajungi la asa turatie...are in jur de 3000 lejer,Megane 2.2 de 86Cp avea cam 3000rot/min la 130km/h,Fluence de 130Cp cu vit. VI la 130 are cam 2400 -2500 rot/min.
spy_oh_joy1389
9 Aug 2014, 08:30
Si au fix aceleasi cutii, nu?
https://www.youtube.com/watch?v=sU13WgHb2FkAi aruncat un ochi in pdf?
QUOTE(cuki46 @ 4 Aug 2014, 12:24)
Personal tind sa cred ca si Clio de 75Cp si 5 trepte are undeva la 3000rpm la 130km/h.
Bine ca parerea personala conteaza
QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 9 Aug 2014, 08:30)
Si au fix aceleasi cutii, nu?
https://www.youtube.com/watch?v=sU13WgHb2FkAi aruncat un ochi in pdf?
Bine ca parerea personala conteaza
Merci...foarte lunga cutia aia
papa_mulo
11 Aug 2014, 15:48
Foarte tare...isi atinge viteza maxima la 3000 ture. Are o treapta a 5-a de zici ca e a 6-a
143km/h la 2500 turatii/min
156km/h la 2750
170km/h la 3000
Si varianta de 90cp vad ca are aceeasi etajare in treapta 5, doar ca plusul de putere reuseste sa o urce pana la 3300-3350 turatii:
https://www.youtube.com/watch?v=vXliEIx8ASM
spy_oh_joy1389
11 Aug 2014, 17:16
Conform v1000 din pdf mie imi da ca la 2500 are ~136. Daca ai luat vitezele din video sa nu uiti de viteza in plus si de unghiul din care e filmat. La filmul de la turatii.ro se vedea ca ar avea 2700 la 130km/h ca era filmat de undeva din jos.
papa_mulo
11 Aug 2014, 21:49
Da, vorbeam de vitezele din video, probabil ca e de la eroarea de vitezometru ca unghiurile mi se par in regula. Un 5-6% cat reiese ca este in cazul de fata e perfect plauzibil.
LE: Daca tot ne jucam cu cifrele, din calcule reiese ca daca ii faci ceva(resoftare spre exemplu) si ii cresti puterea astfel incat sa reuseasca sa urce pana la 3700 turatii in vit a 5-a...se face de un 201km/h viteza reala, adica vreo 210-215 in bord. Laser frate...
clau166
15 Mar 2018, 12:01
Ce diferente exista intre motorul 1.5 dci 75 cai si motorul 1.5 dci 90 cai ? Ma intereseaza diferente mecanice. Ma gandesc ca piesele posibil schimbate ar fi turbina + intercoolerul. Poate cineva sa verifice daca sunt componente diferite ?
Stiu ca la logan existau diferente mecanice vizibile intre motorul de 65 cai si cel de 85.
VIN CLIO IV 1.5 dci 75 cai: VF15R040H50436007
VIN CLIO IV 1.5 dci 90 cai: VF15RRL0H49057086
cj98czh
15 Mar 2018, 12:57
QUOTE(clau166 @ 15 Mar 2018, 12:01)
Stiu ca la logan existau diferente mecanice vizibile intre motorul de 65 cai si cel de 85.
Si in cazul asta este cam fix la fel ..
QUOTE(papa_mulo @ 11 Aug 2014, 16:48)
Foarte tare...isi atinge viteza maxima la 3000 ture. Are o treapta a 5-a de zici ca e a 6-a
Cam ineficient, tinand cont ca puterea maxima e la 4000. Cat are in a patra la 4000?
clau166
16 Mar 2018, 13:19
QUOTE(cj98czh @ 15 Mar 2018, 12:57)
Si in cazul asta este cam fix la fel ..
M-am gandit ca e posibil sa nu fie multe piese schimbate. Nu am program sa caut in vreo baza de date si am cautat doar pe site-uri de piese de schimb.
intercooler 1.5 dci k9k 612 ( 75cp ) = intercooler k9k 608 ( 90 cp ): NRF 30375 INTERCOOLER, CHARGER
https://www.motor-doctor.co.uk/intercooler/...4874-1-5-dci-75https://www.motor-doctor.co.uk/intercooler/...4875-1-5-dci-90Turbo este diferit :
https://www.autopartspro.co.uk/bts-turbo-7664778https://www.autopartspro.co.uk/bts-turbo-7664931Pe unele site-uri apare ca turbo e compatibil de la un motor de 75cp la altul de 90cp :
https://turboshop.th-group.eu/ro/turbo/cross/7701478939Ma gandeam daca s-ar putea uita cineva cu atentie la diferentele intre motoare m-ar putea lamuri clar ce diferente sunt intre ele.
Multumesc.
RazvanF
16 Mar 2018, 14:32
Daca vrei sa faci schimbarea acum este cam tarziu, pe motiv de costuri.
Diferente pot fi si la interior, gen pistoane, bielete, etc.
Daca vrei sa tii masina pentru mai mult timp lasa-o asa cum e, daca vrei mai multa putere cel mai ieftin iesi cu chip tuning.
Aaa..si cutia de viteze poate fi diferita.
clau166
16 Mar 2018, 18:12
Eu la chiptuning ma gandeam. Dar as face operatia daca as sti ca motorul suporta cresterea de putere. N-as vrea sa fortez. Cutia de viteze actuala e foarte lunga. Cred ca depaseste multe cutii cu 6 trepte. Am 116km/h la 2000 ture in tr5. In tr3 la 2000 ture am 62km/h. Senzatia de lipsa putere vine din faptul ca e cutia mai lunga si habitaclul mai prost insonorizat care face sa para ca urla motorul si "cere" treapta urmatoare sa o schimb la turatie mai mica.
Banuiala mea ar fi ca nu e mare diferenta intre cel de 75 si 90 cai si difera doar softul. Mi-ar da incredere sa modific softul.
espacern
16 Mar 2018, 18:36
QUOTE(clau166 @ 16 Mar 2018, 18:12)
Banuiala mea ar fi ca nu e mare diferenta intre cel de 75 si 90 cai si difera doar softul.
Banuiala ta este gresita.....sunt multe piese diferite intre cele 2 motorizari si cutia de viteze/etc.
clau166
24 Apr 2018, 20:12
Intre timp am mai condus masina si am adunat o serie de lucruri care nu-mi plac la Clio IV varianta 2014, cred ca este varianta Life ( cele mai putine dotari):
- suspensia este prea dura. Topaie la toate gropile. Nu poti trece peste un capac de sticla de bere fara sa-l simti.
- ventilatia nu functioneaza fara contactul pus ! E foarte enervant pentru ca stationez la trecerea la nivel cu cale ferata si sunt nevoit sa tin contactul pentru a avea ventilatie timp in care bazaie permanent pompa de motorina din rezervor.
- scaunul sofer nu are reglaj lombar. Nu gasesc pozitia optima. Sunt aproape dar nu perfect. La varianta mea de echipare nu am nici reglaj pe inaltime scaun asa ca sunt cu capul in plafon.
- tot la varianta mea de echipare nu am stergator parbriz cu mai multe viteze reglabile. Sunt doar 3 trepte.
- antifonarea este foarte slaba : se aude vantul sufland incepand de la viteza de 100km/h. Se aud usor in habitaclu zgomote din exterior.
- sistemul audio este foarte slab la varianta mea de echipare. Desi are bass reflex nu se aude nimic legat de bass. Neavand nici tweetere as zice ca sunetul e complet lipsit de joase si inalte. Un telefon performant pus pe speaker concureaza serios "sistemul audio" de pe Clio IV. Merita mentionat ca radioul pierde usor semnalul posturilor de radio.
- masina este mai mica in inaltime pe locurile din spate. Se poate atinge plafonul de o persoana de 1,75m. Deranjant.
Nu regret ca am luat masina pentru ca imi place. Dar putea fi imbunatatita serios cu ceva atentie. Nu cred ca se dubla valoarea masinii.
myreno4me
24 Apr 2018, 21:23
Si ce vroiai de la o masina care este mai scumpa cu 1000 de euro fata de varianta similara de la Dacia ?
R19/16v
24 Apr 2018, 21:30
QUOTE(clau166 @ 24 Apr 2018, 20:12)
- ventilatia nu functioneaza fara contactul pus ! E foarte enervant pentru ca stationez la trecerea la nivel cu cale ferata si sunt nevoit sa tin contactul pentru a avea ventilatie timp in care bazaie permanent pompa de motorina din rezervor.
Stii tu una la care sa fie altfel? Pompa de motorina oricum merge pana face presiune - cateva secunde.
QUOTE(clau166 @ 24 Apr 2018, 20:12)
- scaunul sofer nu are reglaj lombar. Nu gasesc pozitia optima. Sunt aproape dar nu perfect. La varianta mea de echipare nu am nici reglaj pe inaltime scaun asa ca sunt cu capul in plafon.
Cati bani dai, atata face.
QUOTE(clau166 @ 24 Apr 2018, 20:12)
- tot la varianta mea de echipare nu am stergator parbriz cu mai multe viteze reglabile. Sunt doar 3 trepte.
Cati bani dai, atata face.
QUOTE(clau166 @ 24 Apr 2018, 20:12)
- antifonarea este foarte slaba : se aude vantul sufland incepand de la viteza de 100km/h. Se aud usor in habitaclu zgomote din exterior.
Cati bani dai, atata face.
QUOTE(clau166 @ 24 Apr 2018, 20:12)
- sistemul audio este foarte slab la varianta mea de echipare. Desi are bass reflex nu se aude nimic legat de bass. Neavand nici tweetere as zice ca sunetul e complet lipsit de joase si inalte. Un telefon performant pus pe speaker concureaza serios "sistemul audio" de pe Clio IV. Merita mentionat ca radioul pierde usor semnalul posturilor de radio.
Cati bani dai, atata face.
QUOTE(clau166 @ 24 Apr 2018, 20:12)
- masina este mai mica in inaltime pe locurile din spate. Se poate atinge plafonul de o persoana de 1,75m. Deranjant.
Nu regret ca am luat masina pentru ca imi place. Dar putea fi imbunatatita serios cu ceva atentie. Nu cred ca se dubla valoarea masinii.
Ai luat-o p-a mai ieftina. Bugetul a fost factor decisiv, probabil. Deci, daca era mai scumpa, nu-ti convenea ca e prea scumpa.
pishky
25 Apr 2018, 07:06
uite un clio 4 la insonorizat.
https://www.facebook.com/pg/INsonorizariAut...803855743139626si iti pot confirma pozitiv ca mai este multa tabla subtire si goala care nu se vede in pozele alea.
baban sergiu
1 May 2018, 07:05
Eu a Dci 90 Energy - si diferenta princippala intre Energy si noral este cutia de viteze cu rapoarte ai lungi.
tr5 - 2000rpm - 70-mph/112kmh - ese farte buna daca ergi ult pe autostrada, daca nu mergi atunci ia varianta normala
la relanti
tr1 - 7mph/11kmh
tr2 - 11mph/18kmh
asina are 60kmile aprox 100k km
imi cer scuze de litere minus sau plus - dar tastatura pe care o amm este o glumma
clau166
9 Jun 2018, 08:35
As dori un sfat cum pot modifica la al meu Clio 4 o problema. As vrea sa rezolv 2 lucruri :
- contactul sa stea pornit mai mult de 5 minute. Mi-l taie automat apoi. As vrea sa modific timpul asta
- ventilatia + radioul sa mearga fara contact. Nu sunt sigur daca nu e legata de prima problema intr-un fel.
Clio 4 taie automat contactul dupa 5 minute. A fost singura solutie cu contactul pus sa am si eu ventilatie in masina si eventual un radio cat timp astept la o bariera sau eventual sa iau pe cineva. Partea proasta este ca sunt nevoit sa las cheia in contact + contactul pus ca sa am ventilatie si daca am vreun copil in masina iar eu merg sa cumpar un suc, o bere lucruri rele se pot intampla. Poate apasa oricand pe butonul de pornire si porneste masina. Alt lucru care m-a tot incurcat este de cand am o interfata Renault COM si vad ca imi taie foarte repede contactul. La cat ma invart eu de greu prin interfata abia intru prin 2-3 meniuri si ma trezesc fara contact.
Problema cu ventilatia fara contact ar fi si asta o dorinta. Nu stiu de ce au gandit ca sa am contactul pus ca sa am ventilatie. Dezavantajul cu contactul pus e ca merg bujiile incandescente + merge permanent pompa de motorina din rezervor si am impresia (banuiesc ) ca mai tiuie un pic si pompa de servo. N-am gasit alta solutie sa am ventilatie decat contactul pus.
papa_mulo
9 Jun 2018, 12:03
Radioul merge fara contact. Dupa ce ai luat contactul si s-a oprit radioul apesi pe butonul on/off al radioului si merge vreo 10 min pana cand e setat sa se opreasca singur. Dupa 10 min, daca mai ai nevoie, mai apesi inca o data pe on pt inca 10 min.
clau166
9 Jun 2018, 20:30
Asa este radioul merge 10 minute. Dar daca as vrea sa tin muzica pornita mai mult de 10 minute ( cu riscul sa descarc bateria ) nu ma lasa. Problema cea mai importanta ramane ventilatia. Fara radio pot sta.
papa_mulo
10 Jun 2018, 02:36
Mai, clio 4 la mine in familie e la sotie, merg ocazional cu el si nu il stiu f bine. Dar la meg2 la mine cand opresc masina din buton continua sa mearga ventilatia pana deschid usa la sofer dupa ce am scos in prealabil cartela din cititor. Stiu asta pt ca pe mine ma enerveaza vara aerul umed care vine din instalatie dupa ce opresti motorul...prefer geam deschis in momente de asteptare.
clau166
10 Jun 2018, 07:20
Nu imi aminti de Megane
. Am avut Megane si acolo era perfect. Ca acolo vreau si eu sa functioneze. Nu credeam sa ajung in situatia ca ventilatia sa nu mearga decat cu contactul pornit si nici acel contact sa nu stea pus mai mult de 5 minute. Aberant !
La ce ma gandesc eu acum ar fi vreo modificare la sigurante astfel incat sa am curent mai mult timp. Nu cred ca se poate modifica din soft,nu ? Am o interfata Renault COM si ma voi uita prin toate setarile de temporizare.
Hmm...
1. Radioul se poate porni dupa ce ai oprit motorul apasand pe butonul de power, cum a mentionat si colegul @papa_mulo
2. De ce ai vrea sa mearga ventilatia cu motorul oprit? Vara iti baga aer umed si functie de curatenia instalatiei de climatizare si mirosuri... interesante. Iarna iti baga la inceput putina caldura, apoi, cand se va raci lichidul va baga frig, de afara. Daca vrei ventilatie cred ca cel mai ok e sa deschizi putin geamul. Dar... asa-s eu
clau166
10 Jun 2018, 20:26
1. Radioul se poate porni dupa oprirea motorului dar nu functioneaza decat 5 minute. Daca e vreo melodie de pe stick se opreste cam dupa fiecare melodie. Chiar n-a vrut nimeni sa asculte muzica in masina cat timp asteapta la vreun eveniment, vreo trecere cu bariere sau pur si simplu la un picnic ? Muzica trebuie sa poata merge mai mult de cele 5 minute. Si la Megane se oprea la un moment dat pentru a nu descarca complet bateria dar imi amintesc ca nu era sub nicio forma la 5 minute oprirea ci mai degraba la 30 minute. Muuult mai rezonabil.
2.Eu merg permanent cu ventilatia pornita fie vara, fie iarna. Imi place sa vina aer curat de afara. Cu geamul deschis nu merg niciodata. Dar in nicio situatie ! Intra praf pe geam si la viteze mari se simte un curent de aer in masina. Vad doar dezavantaje. Ventilatia asigura o incalzire mai lenta a masinii stationate in soare orice s-ar spune. Nu se compara cu ventilatia naturala.
Problema cu aerul si ventilatia e doar un exemplu. Ce faci daca vrei sa incarci telefonul mobil ? Pai n-am curent cu motorul oprit. Desi sunt fortat sa astept ( la o benzinarie , la o trecere la nivel cu calea ferata, la un magazin ) nu pot folosi functia de incarcare de pe priza pentru ca nu are curent. Apropo...ca sa cobori geamurile trebuie pus iarasi contactul. Daca vrei sa le reajustezi trebuie tot pus din nou contactul. Problema e ca nici contactul nu sta activ mai mult de 5 minute. Chiar daca las contactul pus e taiat dupa cele 5 minute.
cj98czh
10 Jun 2018, 20:34
Nu opresti motorul ... ce este asa de greu ... ca nu consuma 50l/h ...
clau166
11 Jun 2018, 09:37
Imi vine greu sa cred ca sunt singurul care vede utilitatea ventilatiei sau a functionarii radioului fara motor pornit. Presupun ca daca te duci sa cumperi tigari si ai copii in masina lasi motorul pornit cat timp lipsesti 3-4 minute din masina. Sunt cu siguranta situatii in care ar fi utila o asemenea functie. Pentru mine modul de functionare de pe Megane era perfect. Pacat ca nu l-au pastrat si pe Clio 4.
Am gasit pe internet o metoda de a mentine contactul pornit si o postez aici in cazul in care cineva mai are nevoie, indiferent pentru ce motiv:
- se introduce cheia
- se introduce schimbatorul de viteze intr-o treapta
- NU apasa frana sau ambreiajul
- apasa Start si tine apasat.
Pe bord va aparea mesajul "remove key" - scoate cheia- . Nu scoate cheia si contactul va ramane pornit.
crisolro
11 Jun 2018, 10:01
dar cheia ramane in masina, deci tot nu-ti poti lasa copiii in masina ... care oricum pot sta (teoretic nu ar trebui lasati singuri in masina orice ar fi!) vreo 10 min cu geamuri intredeschise
ma scuzati, dar radio merge fara contact in reprize de cca. 10 min iar pentru alte considerente, pastrarea contactului e cancan ... treceti la cheie cu pozitie de accesorii etc.
daca producatorul a gandit-o asa, cred ca ar trebui sa ramana asa pentru ca nu vorbim de becuri care se aprind sau alte maruntisuri; un contact pus si lasat mult asa si necontrolat ar putea caauza ceva neplaceri, nu zic de mai rau
cj98czh
11 Jun 2018, 10:22
QUOTE(clau166 @ 11 Jun 2018, 10:37)
Imi vine greu sa cred ca sunt singurul care vede utilitatea ventilatiei sau a functionarii radioului fara motor pornit.
Dupa cum vad ... cam da, esti singurul pe care il framanta treaba asta ... personal mi se pare ok asa cum a fost gandita ...
clau166
12 Jun 2018, 21:20
Asa se pare. Sunt singurul care vede un inconvenient la functionarea actuala. Daca producatorul a gandit modelul asta diferit de celelalte inseamna ca e corect ca el.
N-am sustinut ca am gasit rezolvarea la ventilatie cu mentinerea contactului prin metoda descrisa mai sus. Singurul lucru realizat e ca cel putin pot eu sa ascult muzica sau sa am ventilatie mai mult de cele 5 minute cand se lua inainte contactul. Doar atat. In rest e la fel de incomoda. Eu nu am cerut sa am contact pus asa mult timp ci voiam ventilatie fara sa am contactul pus. Cred ca daca voi verifica atent sigurantele gasesc ceva alimentat dupa ce iau contactul. Cum spunea mai sus cineva, radioul porneste si dupa ce iau contactul. As putea trece ventilatia pe radio, marind siguranta. E doar o idee. Naiba stie ce probleme pot provoca apoi. M-am uitat cu interfata Renault Com si n-am gasit vreo setare pentru temporizare. Era prea frumos sa fie asa usor de setat. Raman doar modificari fizice ale instalatiei electrice
Daca o dam in cancan si doar raspundem la probleme ipotetice as putea spune ca acei copii lasati in masina ar fi putut fi supravegheati totusi de o bunica. Ce ar fi trebuit sa ii spun bunicii ? "La fiecare 5 minute draga bunicuto scoti cheia din contact, o introduci la loc si ai grija ca sa rotesti din nou butonul de ventilatie pentru ca altfel degeaba introduci cheia in contact pentru ca nu reporneste ventilatia sau radioul ci trebuie repornite". Cu contactul ramas pus masina nu porneste chiar daca se apasa pe butonul de pornire. Fara acea metoda contact ramas pus nu vad solutie decat introducerea cheii si scoaterea ei plus rotirea butonului de ventilatie ca sa functioneze din nou ventilatia.
cj98czh
12 Jun 2018, 21:37
Nu stiu cum este la tine .. eu nu am cheie .. am card ..
Si daca tot ti contactul pus .. care este problema in a lasa 5-10 minute motorul pornit fara sa iti bati capul ?
Uite ca sa vezi cum este si la alti .. la Citroen ... cand bateria ajunge la un anumit voltaj .. apare un mesaj pe display ceva gen Power Saver mode active ... si nu iti mai functioneaza nimic ... nici macar luminile ambientale pana la repornirea motorului ... daca ai o baterie mai slabuta ... treaba asta se intampla in cateva minute, daca bateria este noua ... ai maxim 25 de minute ...
Functie foarte utila pentru ca nu poti uita nici un consumator pornit ... gen faruri ... ca le taie ea ..
Ventilatia si restul nu merg fara contact ..
baban sergiu
23 Jun 2018, 09:04
- da, nici mie nu imi place sa tot apas butonul de radio la 10 minute daca stau in masina si astept, dasr conform noilor cerinte de la UE - masinile trebue sa devina tot mai eco - mai putin curent consumat = mai putin conbustibil consumat...
- daca tot opresti masina pt un mic si o bere
- eu zic sa iti iei si copilul cu tine sa ii cumperi un suc si o inghetata
- nu as avea curaj sa imi las copilul singur in masina si sa merg la cumparaturi (poate cand vi gasesti numa masina sau numa copilul sau nici una)
- cui contactul pus si cheia in masina functioneaza 10 minute dupa care se opreste - este protecia implementata pt baterie, daca apesi butonul masina nu porneste - trebue sa apesi frana si butonul impreuna sa porneasca...
- poti sa o lasi in viteza - atunci trebuie ambreaj si butonul impreuna.... dar ... sa lasi cheia in masina cu tot cu copil este invitatie pt hoti...
- ajung la concluzia ca chestia cu oprirea electricitati in masina te-a salvat sa nu ai de declarat furul masini
multa bafta
QUOTE(baban sergiu @ 23 Jun 2018, 10:04)
daca apesi butonul masina nu porneste - trebue sa apesi frana si butonul impreuna sa porneasca...
- poti sa o lasi in viteza - atunci trebuie ambreaj si butonul impreuna....
Daca cutia de viteze MANUALA e pe punctul mort (N) masina va porni doar la apasarea butonului START. Nu e necesara apasarea nici unei pedale. Testat zilnic
cu frana de mana trasa, dar asta nu are nici o legatura.
Poti sa pornesti masina cu cutie manuala cu schimbatorul la punctul mort doar daca apesi pedala de frana (sau evident ambreiajul). Nu porneste cu nicio pedala apasata (ma refer la frana sau ambreiaj).
@SYL cu scuzele de rigoare.
Nah belea...
https://www.youtube.com/watch?v=jEQgiNBVVwYE vorba de un Clio 0.9 Tce 2014 (posibil ca ulterior sa se fi modificat)
sisifjunior
25 Jun 2018, 17:48
De acord cu @vvede, și la mine pornește la fel. Posibil ca după 2015 să fi schimbat modul de pornire.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.