Am fost azi la drive-test cu noul Civic. Varianta 5D, motor 1.5 turbo, 182 cp, cutie manuala, echipare Sport. E varianta cu evacuari duble, kit aerodinamic stil type-r, accente carbon la interior. Iar ca dotari, are o gramada, de la navi, la ACC, LKAS, franare automata de urgenta, faruri LED adaptive...cam tot ce ti-ai putea dori de la o masina de clasa asta. Pretul e de 22k euro in configuratia respectiva.
De design, nu o sa zic mare lucru...e chestie de gusturi, e o masina ciudata, dar vazuta pe viu arata mult mai bine decat in poze, mai ales in echiparea asta. Spatele nu e foarte reusit, dar per total, nu e o masina cu care nu poti trai.
Interiorul e de calitate, mult peste ce gasesti de obicei la japonezi. Imbinarile sunt impecabile, asta e tipic masinilor japoneze, dar la Honda asta, au folosit din belsug si materiale placute la aspect si la atingere. Bord imbracat in imitatie de piele, plastice moi peste tot, fete de usi placute la atingere, bavurile de la spatiile de depozitare impecabil finisate, chedere peste tot si asezate cu simt de raspundere, tapiterie de calitate...se simte ca o masina premium, si justifica fara probleme pretul cerut.
Sistemul de infotainment, care in ziua de azi conteaza enorm, e destul de incalcit dpdv al ergonomiei, dar se misca foarte repede. In esenta, e un Android, dar e un Android mai vechi, fiindca interfata in anumite momente il da de gol. Isi face treaba bine, dar se putea si mai bine. Nu am intrebat de Car Play si Android Auto, dar cred ca le are. Nu mi-am batut capul sa conectez telefonul, testul a fost destul de scurt. Sistemul audio se aude ok, nu e extraordinar dar nici nu se face de ras. E drept, eu compar intotdeauna cu Bose pe care il am pe Alfa, si care se aude foarte bine. Restul de comenzi sunt plasate destul de ergonomic, totul e unde te astepti sa fie, doar volanul e cam incarcat in comenzi. Dar asta se intampla la toate masinile din ziua de azi
Spatiul interior si portbagajul sunt tipice pentru Civic, adica mari, foarte mari. Subiectiv, mi se pare mult mai incapatoare decat Alfa din dotare, desi e mai mica masina. Fata de generatia anterioara, se sta mult mai jos si mai sportiv in scaune, au renuntat la rezervorul de benzina asezat sub scaune. Pozitia corecta la volan e foarte usor de gasit, dar e drept ca nici eu n-am niste dimensiuni atipice. Oricum, din punctul asta de vedere, cred ca e cea mai buna varianta din clasa compacta, mult spatiu si un interior bine gandit din toate punctele de vedere.
Partea importanta pentru mine era cum se conduce masina. Ei bine, dupa pornirea motorului, liniste totala si lipsa de vibratii. Liniste totala si pana la 3000 rpm, dupa care motorul incepe sa se auda foarte bine. Incredibil de bine pentru un turbo in 4 cilindri. Habar n-am daca e simulat de sistemul audio sau nu, dar sunetul motorului mi-a placut foarte mult. Iar felul in care urca in turatii, puterea pe care o are si elasticitatea sunt excelente. Se simte ca un motor aspirat, aproape ca nu are lag turbo, trage liniar pana la zona rosie, dar spre deosebire de vechile motoare aspirate Honda, nu e mort la 2000 rpm. E cam cel mai bun motor turbo downsized pe care am pus mana pana acum, puternic, elastic, zgomot cat trebuie, suporta turatii mari cu placere. Cat despre performante, 80-120 se intampla foarte repede, ajungi imediat la viteze mult peste limita legala pe autostrada, iar masina se simte foarte legata si pare ca vrea mai mult. Insa zgomotul aerodinamic e destul de prezent, mai ales din zona oglinzilor. Aici cred ca se mai putea lucra, altfel motorul e destul de discret odata lasat la o turatie constanta.
Directia e destul de asistata pentru gustul meu, dar ofera suficient feedback...se pare ca asta e noua tendinta. Masina sta bine pe viraje, are suspensie multilink ce isi face treaba fara probleme, e suficient de sportiva dar nu este incomoda deloc. Dimpotriva, cred ca mergea un pic de rigiditate in plus, dar compromisul e perfect acceptabil, nu e hot-hatch. Evident, daca tragi de ea tare incepe sa subvireze, dar limita de aderenta cred ca e destul de departe incat sa nu fie o problema pentru niciun sofer. Posibil si anvelopele Primacy 3 sa fie de vina, nu sunt chiar cele mai dinamice. Confortul e foarte bun in conditiile in care masina avea anvelope 225/45, deci destul de mic talonul. Destul de silentioasa si suspensia, pe spate se auzea putin mai tare, dar oricum e o imbunatatire masiva fata de vechile Civicuri.
Nu m-a interesat sa vad consumul mediu, nu stiu cat arata CB-ul, dar banuiesc ca nu va fi campioana la economie. Efectiv te indeamna la joaca masina, asa ca nu vad pe cineva sa o ia si sa mearga cu ea precum ai merge cu un diesel.
In concluzie, o masina ce pare foarte foarte buna, in topul clasei. Da, e destul de scumpa, dar cand te apuci sa configurezi o masina comparabila de la orice alt producator, iesi tot pe acolo. Si am impresia ca dpdv al dinamismului, nu prea are rival serios. Doar Mazda e comparabila ca manevrabilitate, insa pierde clar la capitolul motor. E drept, n-am mers cu G165 pe Mazda 3, dar nu vad cum ar putea sa se miste ca motorasul asta de la Honda. Ca spatiu interior doar Octavia i-ar putea pune probleme, dar cred ca varianta Sedan ar face disparut dezavantajul. Si daca in Octavia simti ca ai imbatranit cu 20 de ani cand o te sui in ea si o conduci, Honda asta chiar te face sa te bucuri de condus. Dotarile sunt de top, si multe vin in standard, iar calitatea chiar e premium. Asa ca daca as avea 22k euro de dat pe o masina, un Civic 1.5 manual in echipare Sport ar fi alegerea, chiar daca nu e cea mai frumoasa masina. Pe negru cred ca ar arata aproape bine
In Ro n-o s-o cumpere probabil mai nimeni, nu are stema corecta si nici pretul nu e chilipir.
Poze n-am facut, dar masina arata exact ca cea rosie din articolul asta:
http://www.motortrend.com/cars/honda/civic...-hatchback-lead