Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Test drive
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
svclio
Am testat azi un Peugeot 208 cu motorul 1.2 vti, benzina, 82 de cai. Masina era noua, ieri i-au pus numerele si am fost primul care am testat-o. Am luat masina de la Eurial din Militari si am mers pe autostrada pana la Ciorogarla.

Echiparea a fost Active + ecran tactil, clima automata si inca cateva maruntisuri si costa 12000 de euro (si ceva maruntis, dar daca ai noroc si prinzi o reducere, dupa cum mi-a spus doamna care m-a insotit, poti sa iesi chiar mai bine).

Calitatea interiorului este peste Clio IV, plasticul si finisajele parca ceva mai de calitate, iar scaunele sunt mai confortabile, cel putin au un sprijin lombar si lateral mai bun, am stat IN scaunul ala, nu PE el.

Motorul merge excelent, are sunetul ala de 3 pistoane dar nu se simt vibratii in caroserie, la pornirile de pe loc l-am mai auzit, dar nu il simti, e destul de bine echilibrat. Acceleratia e buna, imi pare cam rau ca am chinuit-o atat, fiind noua (cand m-am dat jos din ea kilometrajul afisa 14 km), dar se simte ca trage, ce-i drept o ajuta mult si greutatea redusa.

Am ramas placut impresionat si am pus pe lista Peugeot 208 ca o alternativa serioasa la Clio pentru urmatoarea masina. Calitatea perceptuta de mine este mai buna la 208 iar pretul e cu ~1000 de euro sub Clio IV 0.9 TCE cu aceleasi optionale.

Nu mi-a placut cutia de viteze, nu simti foarte bine cand intra in viteza, schimbatorul este mic, cursa parca e un pic mai lunga decat ma asteptam. Am ratat treapta 4 si am crezut ca-i sar pistoanele icon_mrgreen.gif se tureaza foarte repede in gol.

Fiind obisnuit cu 1.5 dci am oprit motorul la prima plecare de pe loc tongue.gif
UXE
Mai bun e un Subaru second
Dacus_Malus
Eu am testat (obligat fortat) un Nissan Navara, motor 2,5 diesel 140KW.
Mi-au dat-o ca masina de servici temporara in locul Dusterului pe care-l am de obicei.
Impresii...Navara cu motor de 140KW e o bestie pe care trebuie sa o pui la munca.....
Nu e o masina silentioasa, nu e masina agila, dar are un cuplu fantastic si o rezerva de putere care te poate scoate din multe belele.
Si toate astea, cu un consum mediu surprinzator de mic: media de 8.1%
pentru circa 500 km facuti in 2 saptamani....Cu el fac drumuri scurte, vizite in santier, etc.
VladSoare
Am închiriat de curînd, timp de o săptămînă, un Focus cu motor de 1,6 litri (aspirat, nu Ecoboost) și cu cutie automată clasică (nu PowerShift). Nou-nouț, avea doar vreo cinci sute de kilometri pe bord.
Cutia e excelentă, se simte că e clasică, dar într-un mod plăcut, diferențele față de PowerShift fiind infime și nu neapărat în favoarea PowerShiftului. Motorul, cuplat cu această cutie, mi s-a părut foarte potrivit pentru mașină. Silențios și suficient de puternic pentru oraș.
Mi-a plăcut foarte mult nuanța de albastru a butoanelor și a acelor de pe tabloul de bord.
Ștergătoarele care merg în sensuri opuse nu mi-au plăcut, dar în schimb au avut mare succes la pasagera din dreapta.

Sistemul Bluetooth avea o problemă destul de supărătoare. Cînd comuta pe telefon pentru un apel, după terminarea apelului nu revenea la postul de radio pe care fusesem pînă atunci. Radioul revenea întotdeauna la postul numărul 1. Nu m-am prins dacă făceam eu ceva greșit; poate că era o setare pe undeva, pe care n-o găsisem.

Per total, o mașină excelentă pentru oraș, foarte confortabilă, ușor de condus.
UXE
QUOTE(Dacus_Malus @ 12 Apr 2014, 15:42)
Eu am testat (obligat fortat) un Nissan Navara, motor 2,5 diesel 140KW.
Mi-au dat-o ca masina de servici temporara in locul Dusterului pe care-l am de obicei.
Impresii...Navara cu motor de 140KW e o bestie pe care trebuie sa o pui la munca.....
Nu e o masina silentioasa, nu e masina agila, dar are un cuplu fantastic si o rezerva de putere care te poate scoate din multe belele.
Si toate astea, cu un consum mediu surprinzator de mic: media de 8.1%
pentru circa 500 km facuti in 2 saptamani....Cu el fac drumuri scurte, vizite in santier, etc.
*




Sa vezi Hiluxu naughty1.gif
valikris2002
Megan III 1.2 benzina 130 cp gt line, super motorizarea accelereaza linear si bine, mi-a placut cu ce dotari are aspectul exterior si interior.
Minusuri aceeasi problema a sezutului scaunelor foarte scurt imi oboseste piciorul stang, iar in spate plafonul jos face sa dau cu capul de el eu avand 1.77 inaltime.
vallixx
Duster dizal 4x2 - masina cinstita, nu vrea sa para ce nu este, robusta, suspensia amortizeaza insa excelent. Varianta fara media nav, conexiune bluetooth ( misto si ma auzeam bine)
Per total, like. As vrea sa merg si cu 1,2 -ul tce....

Clio 4 - 0,9 tce, mi-a placut masina in mare, mai putin plasticul lucios din bord si de pe volan.
Motorul insa nu mi-a placut, suna a motor de Matiz, trage cat de cat ok insa doar in ture.
Directie usoara, cutie un pic imprecisa, dar era noua.....
Nu mi-as lua una totusi, nu e masina de 14 mii + euroi, la mai putin iei una slab dotata.

Hyundai i30 1,4 16V - surprinzator. Ambianta interioara ok, se sta bine si in spate ( am 1,83), cutie lejera, gizmo-uri prin interior, insa foarte puturoasa. ~100 CP, dar probabil caroseria grea. Insa o masina reusita. O ciudatenie, oglinzi electrice nedegivrabile??? De ce? Tot ai tras cablu pana acolo si ai pus motoras in oglinda, de ce nu tragi si o rezistenta??
Directie setabila city/sport/comfort. Distributie pe lant daca nu ma insel.
Mi-a placut parca un pic mai mult decat Clio.

Focus 1,0 ecoboost 100CP.
Masina ok, motorul trage ceva mai bine decat 0,9 tce de pe Clio, dotari oarecum similare insa ambianta interoara un picut mai putin prietenoasa, desi n-as pune degetul pe ceva si sa zic " asta e nasoala".

Dealerul cel mai ok tipul de la Meridian,unde m-am dat cu Clio.
Locul 2, Adras, unde m-am dat cu Dacia.
Ala de la Ford, cam plictisit de viata, oferte a zis ca pot vedea pe net......

Hyundai-ul e masina unui prieten, deci nu stiu dealerul cat de ok este.
Insa masina m-a surprins cel mai placut, poate pentru ca ma asteptam la mai putin.
Cu un motor mai vioi este o optiune de luat in calcul, desi nu credeam ca o sa zic asta despre un Hyundai.
mars
Eu am testat noul Mercedes C-Klasse, in varianta 220 CDI, cutie automata, 184 CP (cred), echipare AMG. Pret: 67.000 EUR.

Parerea mea: la banii ai se poate lua ceva mai mare, mai puternic, mai... masina.

Pro: calitatea materialelor, finisaje, silentiozitate, accesorii.

Contra: schimbator de viteze la volan, rigida ca naiba, directia electrica absolut moale indiferent de viteza (pana pe la 110 kmh, cat am prins eu), chiar si in modul sport, feedback zero barat. Afisajul pare o tableta lipita de plansa de bord, scaunele erau semi-electrice, adica tot trebuia tras de o maneta ca sa il reglez fata-spate. Si inca ceva: un delay dubios in accelerare, parca statea sa intrebe daca sigur vreau sa fuga.

Una peste alta, prea putina masina de banii aia.
semit
ai uitat plasticul de Logan de pe partea inferioara a consolei centrale .. smile.gif 67.000E... nts nts nts.. AMG face tot laugh.gif
eduardsebe
Noul Opel Insignia County Tourer,sa fii nebun sa dai 45.000 de euro pe un Opel,dar masina e faina si cu motorul biturbo trage de rupe.
Chevrolet Camaro, 6.2 V8,o bestie brutala plina de plastic si piele ieftina rigida ca naiba si foarte scumpa.
Mazda CX-5,3,6...aceeasi masina pe diferite dimensiuni biggrin.gif
Opel Mokka 1.4 turbo,care in echipare mai full nu e tocmai moca,dar din motorul de 1.4 turbo te miri de unde vine atata putere.
Citroen DS4,doar varianta e-Hdi de 110 cp,arata bine,dar pacat de motor,e mai vioi pe C4 2013.
Citroen DS5 2.0 Hdi,o naveta spatiala,superba masina,dar o pozitie de condus cam ciudata,la modul ca daca esti mai inalt te simti putin claustrofob din cauza plafonului care pare ca vine peste tine,per total masina cu care se lauda Citroen,astept sa prind si un DS5 Hybrid cu rahatul ala de cutie pilotata.
Citroen C5 V6 Hdi,combinatia perfecta.
Citroen C-Elysee,o mica porcarie,ieftina,spatioasa si destul de fiabila in ciuda pretului.


Ce astept sa mai prind este Opel Ampera,noua Astra OPC,DS3 Racing si cam atat smile.gif
ssilviu
De unde sa incep? icon_mrgreen.gif
UXE
Evo , nimeni?
vallixx
Eu unul am testat masini pe care la o adica sa imi pot permite sa le cumpar si sa le intretin fara sa-mi vand un picior si juma de ficat. Si nici sa fiu sclav pe viata la banca. Ce sa caut intr-un EVO, sa-mi fac inima rea?
LUCCI LUCIANO
Am primit joi un sms de la Renault si sambata am mes la un drive cu Megane facelift , la reprezentantul local din Ploiesti.Motorul de 1.5 dci de 110 cp este interesant, masina silentioasa, cam mica luneta, insa oglinzile sunt generoase iar in masina se sta f. fine, scaunele serie fiind destul de bine profilate. Am ramas insa masca la un GT Line expus in showroom, ce scaune, ce volan, cromatica volanului si a tapiteriei(piele cu textil),BELEA! La 19100 euro. Am inteles ca va urma tce-ul 1.2 de 125 de cai si 1.6 diesel cu 130 cai.Poate castig eu Meganul de la tombola 04.gif Va trimit apoi po icon_mrgreen.gif ze!
b76bgaarh
QUOTE(eduardsebe @ 14 Apr 2014, 20:08)
Noul Opel Insignia County Tourer,sa fii nebun sa dai 45.000 de euro pe un Opel,dar masina e faina si cu motorul biturbo trage de rupe.
*


mai ales ca acum e decat 23000 euro.
UXE
Eu vreau sa testez asta:

eduardsebe
QUOTE(b76bgaarh @ 15 Apr 2014, 09:41)
mai ales ca acum e decat 23000 euro.
*



Am zis Country Tourer nu Sport Tourer care da,incepe de la 22-23.000
Country Tourer cu motorul de 195 cp biturbo diesel si cam toate dotarile iti zic eu ca acolo ajunge ca pret smile.gif
b76bgaarh
http://www.opelgtt.ro/n/pdf-ofertadetaliat...20MT6%204x4.pdf

mai cauta, eduard.
eduardsebe
O fii la GTT,dar eu am vazut pe site-ul opel.ro preturile de care zic eu.
b76bgaarh
au niste oferte f bune la modele mai putin vandabile, daca intrebi la dilar, masini de pe stoc sau comanda.
vallixx
Pretul fara RABLA e 33 de mii si e motorizarea de 163 CP

Poate cea de 195 o fi mai mult, dar nu cred ca creste cu 10 mii
Oricum, masina e super, dar parca vorba ta Sebe....prea mult pt. un Opel

La fel gandesc si eu despre Clio 4.
Misto, aratos, dotat, pilot, medianav....motor de 1.2 de 125 CP, cutie auto EDC....bla, bla...toate bune si frumoase, dar la echiparea medie Expression am primit oferta de 14.500, deci in echiparea de top se duce probabil in jur de 16.000 poate.

Vorbim de preturi de lista, nu rable sau negocieri.
E totusi mult prea mult pt. un Clio .....

b76bgaarh
tu cumperi masina la pretul de lista?

Alexul
QUOTE(UXE @ 12 Apr 2014, 16:09)
Sa vezi Hiluxu  naughty1.gif
*




Tata are din 2007 Hilux, motor 2.5 170 cp. Navara este mai comfortabila, putin mai puternica..dar mult mai proasta decat Hilux.
Nu stiu acum sunt sunt modele din 2013-14.
Petromul a cumparat 50 Hilux si 50 Navara in 2007...multe din Navara au picat. Suspensie foarte proasta, scaratieturi la suspensie, pompa motorina proasta, etc. La Hilux a picat pompa de motorina la 320 mii km, in rest masina este originala..folosita pe camp si autostrada.
Masina a luat o la ramanere si am avut de ales in Hilux si Navara full option aproape. Am ales Hilux..are doar servo si a.c si parca a dat 7000 euro pe ea. Masina noua a costa 19000 euro si Navara 27000 euro.
Dacus_Malus
Coincidenta, si eu lucrez tot la Petrom si ei mi-au dat Navara.
Chestia e ca eu nu am de ales decat intre Navara si Duster.
hilux nu avem aici in Asset 1.
Dar e un fapt aproape unanim recunoscut ca Toyota face cele mai bune masini 4x4 pe fiecare segment....
UXE
Eu stiu ca 3.0 are 170 CP
svclio
Am condus azi Clio IV 0.9 tce, varianta de echipare dynamique. Masina am luat-o de la Serus, am fost sa schimb niste bucsaraie si un tampon la motor si cum asteptam eu pe acolo si trageam de toate masinile am observat ca domnii de la vanzari erau acolo (era trecut de orele 18), au fost foarte amabili, mi-au prezentat ofertele, niste estimari de costurile de intretinere si am mers impreuna la un test drive.

Scaunele nu mi-au placut, nu au mai deloc suport lombar si sigur sunt obositoare la drum lung, iar altele nu au, nu exista optiuni in privina asta.

Motorul este decent, dar ma asteptam la mai mult, are lag cam 0.5 secunde, apesi acceleratia la fund, astepti si incepe sa accelereze. Masina se misca mai slab decat 208-ul pe care l-am testat sambata, desi ma astepta sa fie invers, Clio are tubina, are cuplu mai mare si mai multi cai (asa o simt eu, au performante dinamice similare). Cuplul se simte la plecarile de pe loc si la turatii mici, unde se descurca excelent, insa cand ii dai talpa si te astepti sa se intample ceva intervine intarzierea despre care am vorbit mai sus si parca nu se misca la fel de bine ca 208, desi ambele accelereaza de la 0 la 100km/h in 12.2 secunde. Clio imi da senzatia de masina mai mare, poate e doar in capul meu dar asa mi se pare ca se misca, mi se pare stabila, imi da o senzatie de incredere in masina (se vede fanul Clio din mine).

Vibratiile nu se simt decat foarte subtil la turatii mici, iar motorul este FOARTE silentios la ralanti, la un moment dat credeam ca s-a oprit. Masina e bine insonorizata, mai bine decat 208 in care la acceleratii violente si turatii ridicate se aude destul de clar zgomotul de 3 pistoane.

Cu tot cu reduceri si oferte si etc, tot scumpa mi se pare si ma dispera plasticul ala din jurul ecranului, plasticul de pe portiere, plasticul in general, pare asa ieftin.


In rest... se conduce ca un Clio radmasa.gif
svclio
Am ridicat azi de la dealer un Logan II, 1.2 benzina 75 de cai, versiune Laureate pentru un prieten, si drumul pana acasa la om a fost ca un test-drive (n-a putut sa o ridice personal).

Sincer am ramas uimit cat de bine merge o masina de 7000 de euro + 1 tichet (alba, fara nicio optiune suplimentara), NOUA, m-a impresionat totul la masina asta, motorul este suficient de puternic pentru oras si cele 1040 de kg ale masinii, e silentios, aerul conditionat face fata cu succes, nu are zone cu tabla la vedere in habitaclu, scaunele sunt mult mai bune ca la generatia anterioara, pozitia la volan este buna, mi-am gasit din prima o pozitie comfortabila, spre deosebire de clio-ul meu unde este jale pana imi reglez scaunul si volanul. Radioul se aude bine, imi place ca are si indicator pentru schimbarea treptelor, e mai bine insonorizata decat loganurile din generatia I, cutia de viteze schimba bine, ai vizibilitate foarte buna, in fine, numai cuvinte de lauda!


Nu am fost eu fan Dacia niciodata, dar cred ca tocmai am devenit, ca masina de naveta/cumparaturi/calatorii ocazionale mi se pare imbatabila la pretul asta, daca iti iei garantie extinsa ca prietenul asta al meu, 4 ani nu ai NICIO problema, n-am ce sa-i reprosez la banii astia.
Adrian Frigo
Trăiască DACIA! drunksinging.gif Eu am ediția aniversară(adică și climatronic)și merge super ok! smile.gif
qwertyuiop
Climatronic e la vw , pe logan editie aniversara era echivalentul climatic-ului de la vw (din cate stiu ).
Loganul 2 mi se pare o masina f reusita , cel editie aniversara arata chiar f bine.
RazvanF
Pacat ca au ramas la 3 stele siguranta.
meganus_bicorpus
Daca atat au voie....
pishky
acuma, radem, glumim, strambam din nas, dar loganul e foarte multa masina noua la banii ei.
daca vrei o masina, multa, fara fite, care sa tina cu casa - loganul ruleaza fin.
am avut logan de munca - m-a dus pe taramuri nebanuite, fara sa caraie, fara sa sparga bugetul firmei - eu, obisnuit cu lagunitza, mai strambam din nas, dar ca masina cu care sa iti faci treaba, fara mofturi, nu am avut ce sa-i reprosez.
Adrian Frigo
Ce-mi place mie la Dacia ca brand,e că s-a păstrat ideea de ”mașina românului/săracului”o mașină cu aport francez,adică și un pic de calitate la bani puțini!Un mare plus,zic eu! smile.gif
semit
loganul este o masina foarte buna, dar nu mai este de foarte mult timp o masina ieftina smile.gif
madhorsefuzzy
Eterna Dacie, eternul Logan. E ceva mai ieftin zilele astea?
alexutz23
Am fost la test-drive cu "Merședes" GLA si C220 ambele CDI.
GLA-ul a fost 4Matic si cu cutie automata 7G, o minunatie de cutie insa spatiul interior lasa de dorit, in spate te simti ca intr-un Tico (noroc de materiale si finisari). Demarajul e excelent in orice treapta, la plecarile de pe loc cu talpa la blanita ai impresia ca are CVT, asa de bine schimba.

La clasa C e cu totul alta viata, spatiu interior mai mult decat suficient. Si asta avea acelasi motor si cutie ca pe GLA. Design exterior muuult peste concurenti, (seria 3, A4) dupa parerea mea. Tableta de pe bord mi se pare marlaneasca, arata ca naiba. La 140-160 km/h sta lipita de sosea.


Ambele foarte confortabile, silentioase, rafinate insa poate peste vreo 10-15 ani imi pot permite sa o iau la 32nd hand smile.gif
mariusf23
Am facut mai devreme un test drive cu Skoda Fabia asta noua. Ultimul model de echipare, "totul sport" cum zicea nenea ala de acolo. Cica singurul dezavantaj e motorul de 1.0 75CP. Din contra, am simtit motorul ala mai puternic decat 1.2 de pe al meu Clio. Plasticele de pe usi par de pe vremea lui Golf 3 si Passat B4, dar sunt prinse calumea, si nu scartie, nici la 20.000 km facuti in regim de test-drive. Am ramas foarte impresionat de ergonomie si pozitia la volan, scaunele "sport" sunt foarte faine, moi, suport lateral f ok. Tot testul am mers cu clima pornita, 2 zone, super ok, motorul tragea cu mult mai bine fata de Clio. Si cel mai surprins am ramas de insonorizare. Pur si simplu nu auzeam nimic din afara, vibratiile de la motorul in 3 pistoane au fost si ele amortizate calumea, nu se simtea nimic pe loc. Per total, daca ar fi sa vand clio si sa am banii inapoi pe el, nu as ezita sa iau fabia, fie ea si cu 1.0 in 3 pistoane.
Bwwlan
Iegzista si Ford, si motorul lor in 3 cilindri e chiar mijto. Fusai la un TD cu un Ficus de 125 si a fost strajnic. N-auzi ca-i 3 pistoane si merge de rupe fashu' Sunt sigur ca exista si pe Fiesta ceva EcoBoost de 80 CP. Si la Ford mai obtii si ceva discounturi, nu ca la Skoda unde stau cu coada sus, ca "se vinde si singura"... dry.gif
crisolro
pe la aceleasi (cat e cat) nivele de echipare, fiesta e cu vreo 1000 eur peste fabia si cu vreo 1500 peste clio (cel putin cand cautam eu ceva din gama) si la skoda chiar mi se oferea cate ceva (la cererea mea) in timp ce la ford parea ca nu
de puteri si altele (distributii, revizii) nu discut insa la skoda aveau o solutie de finantare prin porsche chiar foarte buna
alexutz23
La Fiesta fusăi si eu anul trecut la un test drive, exact cu motorul ecoboost si 80 hp. Foarte misto masina, in momentul ala aveam un leut 307 1.6 de 110 cai pe mana si am ramas impresionat de motorul de pe Fiesta. Ca sa nu mai spun de consum...
rue
Re-inviem topicul:
prin octombrie 2016: Merceedes GLK 220 diesel,2014, 75 000 km, cutie automata pentru cativa km: superb, manevrabil, silentios, economic (130 km/h la 5 si ceva pe instant), confortabil dar am inteles ca e in service cu o supapa indoita.... e normal la varsta si km acestia???

decembrie 2016: C-Elysee 1.2 L, 82 cp, dotarea de baza cu ac, bord computer, cd player si am intlese ca mai avea ce fusese la pachet inclus in noiembrie oglinzi electrice incalzite si faruri de ceata. Masina costa 8900 pe alb daca nu e rabla si a fost cam 7500 in reclama cu rabla din toamna.
Am mers de pe Calea Sagului pana la Sag la Petron (langa Timisoara) dar tot nu m am putut elucida cu consumul in diverse situatii. Cred ca pana la 100 km/h consumul e pe la 5 si ceva.
La Sag am oprit intetionat si am dibuit cum se activeaza tempomatul fiind folosit de la 90-100 sa urce la 130 fapt facut destul de vioi dar doar pana in curba spre Parta la drumul de intoarcere.
Nu vezi maneta de dupa volan pentru a controla tempomatul. Asa imi amintesc.
Consumul la intoarcere cand am oprit era 6.8%.
Demarajul este superior loganului meu de 1.4 mpi.
Zgomotul este sesizabil la demaraje. E un motor in 3 pistoane.
Spatiul pentru pasagerii din spate este mare ca intr o octavia dar nu am verificat cum stau 3 pasageri pe bancheta din spate din pdv al latimii masinii. Portbagaj de 500 L +.
O iau in calcul de masina noua cu rabla in aceasta prmavara daca va fi similara cu 7500 eur
eduardsebe
Intre timp a aparut facelift-ul. Poate e mai ok, la versiunea veche multi se plangeau de antifonarea foarte proasta si de pe la 70 km/h incepea sa suiere vantul pe la geamuri. Alta problema erau stopurile...veneau noi noute de pe platforma cu pestisori in ele laugh.gif
Per total e o masina ok la banii aia.
Bwwlan
Peugeot 301 e aceeasi masina, insa e cu 1000 Euro mai ieftina.
Asta, daca nu e musai mort-copt sa fie Citroen...
rue
Adica? ce pret are 301? eu stiam ca pejo e mai scump ca citronel din orice unghi.
meganus_bicorpus
Mers azi cu o Skoda Octavia , prima echipare cu motor 1,2 TFsi si cutie manuala in 6 trepte...foarte placut incantat de modul in care raspunde motorul, comparabil cel putin cu 1,6 16V .
Exceptand interiorul rigid si anost, o insonorizare de f buina calitate, motorul nu prea se aude deloc, tinuta de drum buna, la 100km/h in treapta a 6-a consumul se stabiliza pe la 4%.
Pana in 1500 rpm e slabut, dupa...e alta masina!Cu 3 oameni solizi in masina iar se schimba treaba , dar nu foarte deranjant.
E un motor ok, sa vedem fiabilitatea !
cj98czh
Este un motor foarte bun .... pacat ca nu tine ...
AndreiMR
Am fost azi la drive-test cu noul Civic. Varianta 5D, motor 1.5 turbo, 182 cp, cutie manuala, echipare Sport. E varianta cu evacuari duble, kit aerodinamic stil type-r, accente carbon la interior. Iar ca dotari, are o gramada, de la navi, la ACC, LKAS, franare automata de urgenta, faruri LED adaptive...cam tot ce ti-ai putea dori de la o masina de clasa asta. Pretul e de 22k euro in configuratia respectiva.

De design, nu o sa zic mare lucru...e chestie de gusturi, e o masina ciudata, dar vazuta pe viu arata mult mai bine decat in poze, mai ales in echiparea asta. Spatele nu e foarte reusit, dar per total, nu e o masina cu care nu poti trai.

Interiorul e de calitate, mult peste ce gasesti de obicei la japonezi. Imbinarile sunt impecabile, asta e tipic masinilor japoneze, dar la Honda asta, au folosit din belsug si materiale placute la aspect si la atingere. Bord imbracat in imitatie de piele, plastice moi peste tot, fete de usi placute la atingere, bavurile de la spatiile de depozitare impecabil finisate, chedere peste tot si asezate cu simt de raspundere, tapiterie de calitate...se simte ca o masina premium, si justifica fara probleme pretul cerut.

Sistemul de infotainment, care in ziua de azi conteaza enorm, e destul de incalcit dpdv al ergonomiei, dar se misca foarte repede. In esenta, e un Android, dar e un Android mai vechi, fiindca interfata in anumite momente il da de gol. Isi face treaba bine, dar se putea si mai bine. Nu am intrebat de Car Play si Android Auto, dar cred ca le are. Nu mi-am batut capul sa conectez telefonul, testul a fost destul de scurt. Sistemul audio se aude ok, nu e extraordinar dar nici nu se face de ras. E drept, eu compar intotdeauna cu Bose pe care il am pe Alfa, si care se aude foarte bine. Restul de comenzi sunt plasate destul de ergonomic, totul e unde te astepti sa fie, doar volanul e cam incarcat in comenzi. Dar asta se intampla la toate masinile din ziua de azi

Spatiul interior si portbagajul sunt tipice pentru Civic, adica mari, foarte mari. Subiectiv, mi se pare mult mai incapatoare decat Alfa din dotare, desi e mai mica masina. Fata de generatia anterioara, se sta mult mai jos si mai sportiv in scaune, au renuntat la rezervorul de benzina asezat sub scaune. Pozitia corecta la volan e foarte usor de gasit, dar e drept ca nici eu n-am niste dimensiuni atipice. Oricum, din punctul asta de vedere, cred ca e cea mai buna varianta din clasa compacta, mult spatiu si un interior bine gandit din toate punctele de vedere.

Partea importanta pentru mine era cum se conduce masina. Ei bine, dupa pornirea motorului, liniste totala si lipsa de vibratii. Liniste totala si pana la 3000 rpm, dupa care motorul incepe sa se auda foarte bine. Incredibil de bine pentru un turbo in 4 cilindri. Habar n-am daca e simulat de sistemul audio sau nu, dar sunetul motorului mi-a placut foarte mult. Iar felul in care urca in turatii, puterea pe care o are si elasticitatea sunt excelente. Se simte ca un motor aspirat, aproape ca nu are lag turbo, trage liniar pana la zona rosie, dar spre deosebire de vechile motoare aspirate Honda, nu e mort la 2000 rpm. E cam cel mai bun motor turbo downsized pe care am pus mana pana acum, puternic, elastic, zgomot cat trebuie, suporta turatii mari cu placere. Cat despre performante, 80-120 se intampla foarte repede, ajungi imediat la viteze mult peste limita legala pe autostrada, iar masina se simte foarte legata si pare ca vrea mai mult. Insa zgomotul aerodinamic e destul de prezent, mai ales din zona oglinzilor. Aici cred ca se mai putea lucra, altfel motorul e destul de discret odata lasat la o turatie constanta.

Directia e destul de asistata pentru gustul meu, dar ofera suficient feedback...se pare ca asta e noua tendinta. Masina sta bine pe viraje, are suspensie multilink ce isi face treaba fara probleme, e suficient de sportiva dar nu este incomoda deloc. Dimpotriva, cred ca mergea un pic de rigiditate in plus, dar compromisul e perfect acceptabil, nu e hot-hatch. Evident, daca tragi de ea tare incepe sa subvireze, dar limita de aderenta cred ca e destul de departe incat sa nu fie o problema pentru niciun sofer. Posibil si anvelopele Primacy 3 sa fie de vina, nu sunt chiar cele mai dinamice. Confortul e foarte bun in conditiile in care masina avea anvelope 225/45, deci destul de mic talonul. Destul de silentioasa si suspensia, pe spate se auzea putin mai tare, dar oricum e o imbunatatire masiva fata de vechile Civicuri.

Nu m-a interesat sa vad consumul mediu, nu stiu cat arata CB-ul, dar banuiesc ca nu va fi campioana la economie. Efectiv te indeamna la joaca masina, asa ca nu vad pe cineva sa o ia si sa mearga cu ea precum ai merge cu un diesel.

In concluzie, o masina ce pare foarte foarte buna, in topul clasei. Da, e destul de scumpa, dar cand te apuci sa configurezi o masina comparabila de la orice alt producator, iesi tot pe acolo. Si am impresia ca dpdv al dinamismului, nu prea are rival serios. Doar Mazda e comparabila ca manevrabilitate, insa pierde clar la capitolul motor. E drept, n-am mers cu G165 pe Mazda 3, dar nu vad cum ar putea sa se miste ca motorasul asta de la Honda. Ca spatiu interior doar Octavia i-ar putea pune probleme, dar cred ca varianta Sedan ar face disparut dezavantajul. Si daca in Octavia simti ca ai imbatranit cu 20 de ani cand o te sui in ea si o conduci, Honda asta chiar te face sa te bucuri de condus. Dotarile sunt de top, si multe vin in standard, iar calitatea chiar e premium. Asa ca daca as avea 22k euro de dat pe o masina, un Civic 1.5 manual in echipare Sport ar fi alegerea, chiar daca nu e cea mai frumoasa masina. Pe negru cred ca ar arata aproape bine smile.gif In Ro n-o s-o cumpere probabil mai nimeni, nu are stema corecta si nici pretul nu e chilipir.

Poze n-am facut, dar masina arata exact ca cea rosie din articolul asta:

http://www.motortrend.com/cars/honda/civic...-hatchback-lead
AndreiMR
Am reusit in sfarsit un test-drive pe care il asteptam de mult. Alfa Romeo Giulia wub.gif

Masina pe care am testat-o a fost o varianta 2.2 d, 180 cp, AT cu destule echipamente, cu aproape 10k km la bord. Echiparea era Super, plus ceva optionale, printre care si trenul de rulare adaptiv. Fun fact, masina are xenon dar fara spalator de faruri si fara autolevel, e intr-o varianta de putere mai mica. Nu am testat-o noaptea, dar banuiesc ca e suficient de eficient. In epoca LED totusi, pentru unii ar parea ciudata o astfel de optiune.

Designul il stiti cu totii probabil, si cum sunt oricum fan Alfa, nu pot fi decat subiectiv. Cert e ca masina arata infinit mai bine in realitate decat in poze, dar are nevoie si de o culoare potrivita care sa o scoata in evidenta. Alb, Rosso Alfa, ceva de genul asta...in niciun caz negru sau Rosso Imola, sau oribilul maro pe care il au in paletar. Problema masinii e ca are neaparat nevoie de jante mari. Masina testata era incaltata cu jante pe 18", si asta ar fi minimul pentru un aspect ok. Linia laterala e mai masiva decat era la 159, de aici aspectul asta. In orice caz, atrage toate privirile, inclusiv de la posesori de masini precum E-Klasse sau chiar Panamera. I-am vazut la semafor cum o studiau biggrin.gif

Interiorul e in cu totul alta liga fata de ce faceau italienii inainte. Ergonomia e foarte bine studiata, nu mai sunt butoane aruncate aiurea. Materialele sunt cu adevarat premium...daca la anumite nemtesti plasticele sunt tari in partile ascunse, aici inclusiv capacul de torpedou sau zona de langa picioare e din plastic placut la atingere. Din punctul asta de vedere, e clar peste BMW dar putin sub Mercedes si Audi. Putin sub pentru ca mai sunt unele butoane, printre care controllerul de la multimedia, care nu se simt chiar perfect. In schimb padelele cutiei...din metal adevarat, cu o forta de apasare perfecta si o forma perfecta, astea mi s-au parut absolut geniale.

Spatiul e arhisuficent pentru o berlina medie, pozitia la volan e suficient de joasa iar scaunele standard mi s-au parut ok, desi cele din varianta Veloce sunt clar mai frumoase. Cat despre infotainment, aici e o oarecare problema. Varianta testata era cu ecranul mic, de 6.5" daca nu ma insel. Rezolutia si grafica sunt ok, la fel si operarea si ergonomia...dar nu stie Android Auto sau Carplay, nu are conexiune la internet, navigatia e destul de depasita in grafica. Stiu din surse sigure ca va urma un update care corecteaza treaba asta, deja a aparut pe Jeep Compass...deci va urma un sistem cu adevarat modern.

Acum, ce e mai important...cum se conduce. E o Alfa, deci conteaza. Ei bine, in primul rand motorul e mai puternic decat ma asteptam. Sau mai bine zis, cei 180 cp pe o masina foarte usoara o fac cam la fel de rapida ca Alfa mea de aproximativ 250 cp dar cu cateva sute de kile mai grea. Italienii s-au chinuit sa o faca usoara, are cardan din fibra de carbon, mult otel usor, elemente de aluminiu...si cu toate astea, Giulia si Stelvio au fost cele mai sigure masini testate la NCAP in ultima vreme.

Giulia are standard sistemul DNA care modifica in 3 trepte harta motorului, suspensia (unde exista adaptiva), softul cutiei, directia, ESP-ul...DNA de la Dynamic, Normal si AllWeather. In Normal masina e...normala, cutia schimba la turatie mai mica, pedala e destul de anesteziata, directia si suspensia sunt pe modul soft, e modul perfect pentru oras. In Dynamic insa se schimba radical totul. Directia e mai ferma, suspensia se intareste sesizabil (incepe sa scuture pe liniile de tramvai), cutia schimba mai sus si fulgerator de repede, iar raspunsul la pedala e instant, dispare orice lag. E prea mult pentru mers comod in oras, dar perfect pentru mers alert.

Fac o paranteza...cutia e una AT clasica cu 8 trepte, si mi s-a parut foarte buna...schimba repede si in sus si in jos, nu se simte niciun fel de soc, e mult mai rafinata decat un DSG. Singurul minus e ca nu are AutoHold.

Cat am putut testa, masina e incredibil de bine echilibrata, se simte foarte usoara, directia raspunde mult mai repede decat la orice alta masina cu care am mers (setari preluate de la QV, dezvoltata de ingineri Ferrari)...e exceptional de placut de condus. Un punct negativ, in oarecare masura, e ca nu se pot dezactiva complet sistemele de asistenta. E RWD, dar e imposibil de fortat spatele sa plece chiar si incaltat cu Pirelli Cinturato P7. Ma rog, pe sosea, ca pe circuit se poate, probabil. Dar e mai sigur asa. Cert e ca este in topul masinilor cu care am mers, peste un BMW 330i, peste Merc C si in alta liga fata de Audi.

Ca fiabilitate nu stiu sa zic decat ca are 5 ani garantie, deci situatia e acoperita. In schimb am experimentat 2 bug-uri...senzorii de parcare fata au inceput sa piuie fara motiv aparent, iar la un moment dat am oprit motorul si nu am reusit sa il repornesc din prima, desi posibil sa fi dat peste cap sistemul start-stop in momentul in care am iesit din masina si acesta se activase.

Puncte slabe ale masinii...sistemul de infotainment e modest, pretul e destul de apropiat de al unei germane si imaginea din ultimii ani nu il sustine, motorul nu e chiar foarte silentios, iar scaunele standard din piele nu sunt atat de spectaculoase precum te astepti de la o Alfa. Deci maruntisuri dpmdv.

Concluzia testului e ca imi doresc una. Rau de tot. Una pe benzina insa. 2.0T 200cp, RWD si AT, Rosso Alfa intr-o echipare medie ar fi perfecta. Oricat de fan Alfa as fi, sunt sigur ca nimeni care o va conduce nu va zice ca e o masina nasoala. Sigur ca multi nu o vor lua in calcul fiindca e Alfa, altii o vor conduce dar vor alege un Audi fiindca au impresia ca e mai fiabil...dar in momentul asta, in clasa ei, e inegalabila. Da, ma repet...dar tare rau imi doresc una biggrin.gif
Bicicleta galbena
Imi plac foarte mult prezentarile baiatului asta, toate, de la Trabant la S-Klasse. A testat si el Giulia - e drept, QFoglio blush.gif



aphophis
cei care il urmaresc vor intelege poanta asta:

QUOTE
Doug gets pulled over by a cop:
Cop: Do you know why I pulled you over?
Doug: ...Because of my cool quirks and weird features?

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.