bylexus
6 Apr 2014, 18:49
Buna tuturor!
Venind spre casa am facut o pana. O bujie mi-a taiat roata stanga spate pe lateral si a trebuit sa opresc de urgenta.
Cum am vazut la unele vulcanizari... masina se ridica pe cric pneumatic de sub ea la intamplare... m-am gandit sa ma uit si eu sub masina sa caut ceva lonjeroane sau ceva de care sa o ridic si nu am gasit mai nimic, toate fiind mascate decat acest element care mi s-a parut a fi mai solid si prins in suruburi si am ridicat masina.
Intrebare:
Despre ce element al masinii este vorba? Exista riscul sa-l perforez? Am procedat corect?
In ultima poza se vad urmele lasate de cric (coltul dreapta sus)... ELementul de sub masina se afla sub usa spate a masinii.
Multumesc.
diesel_power
6 Apr 2014, 18:53
Acela este rezervorul. Ai sprijinit masina in rezervor.
oanadenisa
6 Apr 2014, 18:55
acela e rezervorul
bylexus
6 Apr 2014, 18:56
ce dobitoc is...
Exista riscul sa-l perforez sau e suficient de tare materialul din care e facut?
alexgeogabriel
6 Apr 2014, 19:08
Dar de marginea de sub sasiu ce avea daca ridicai? Pe marginea aia se fixeaza mereu cricul , e prima data cand ridici masina pe cric? BIne ca nu ai spart rezervorul.
bylexus
6 Apr 2014, 19:10
pe marginea aia trebuia intr-adevar... da naiba stie cum m-am gandit eu sa bag cricul sub masina sa ridic ca la vulcanizare... la vulcanizare nu tot de rezervor ridica cu cricul pneumatic??
gsalexandru
6 Apr 2014, 19:28
Deobicei rezervorul ala e din plastic
hellcat
6 Apr 2014, 19:43
Ca sa stii pe viitor...pe spate pune cricul pe punte, fix in dreptul arcului, de 3 ori dat la manivela si deja ai roata in aer...pe fata te lasi mai aplecat si fixezi cricul pe coltul cadrului motor. Astfel nu strici si mai mult buza pragurilor, care oricum se vor stramba odata cu trecerea timpului si multor elevatoare vizitate.
bylexus
6 Apr 2014, 20:17
am fost la masina sa fac si eu constatari..
Intr-adevar elementul despre care vorbim este rezervorul. M-am apucat sa sterg cu o carpa umeda mizeria de pe rezervor pana cand am vazut materialul din care e facut si urmele lasate de cric.
Pot spune ca am avut noroc de aceasta data pentru ca rezervorzul este format dintr-un plastic rezistent care nu a crapat sub greutatea masinii+bagaje+40litri de benzina. o singura urma mi-a lasat putin mai pronuntata, cat sa agate unghia, pe un colt al cricului. Cred ca daca era din tabla ramanea toata partea deformata + o perforare. Asa, plasticul este fix ca inainte iar cum zona devine mizerabila in scurt timp, nu se va mai vedea cat de curand locul respectiv.
Cum zicea un coleg pe aici... m-am gandit sa nu stram buzele alea de cric....ca tot vedeam la spalatorie ca baga pneumaticul sub masina.
Totosi, cum ridica astia la vulcanizare cu cricul pneumatic toata masina pe o parte???
mihai_dorin
6 Apr 2014, 20:36
Esti fenomenal, ce am citit aici pare desprins din filmele cu prosti. Te hotarasti unde iti baga "pneumaticu"? La spalatorie sau la vulcanizare?
Iar ca sa raspund la intrebarea ta, masina are niste semne pe prag unde iti indica locul in care se instaleaza cricul.
bylexus
6 Apr 2014, 21:02
mihai_dorin in "sat" la mine vulcanizarile au si spalatorii. razi ca un .....oc.
mihai_dorin
6 Apr 2014, 21:05
Ai pierdut esenta
Eu zic RTFM, adica read the f. manual. Spune clar acolo unde se fixeaza cricul si acolo trebuie pus, nu in alta parte. Ca se poate si in alta parte, e partea a doua.
Si eu am fost la schimbat roti si de fiecare data s-a pus cricul (chiar daca e hidraulic) sau platforma pe pozitiile indicate in manual.
R19/16v
8 Apr 2014, 09:10
Exact asta era tot ce trebuia spus pe threadul asta. RTFM!!
BioHazarD
8 Apr 2014, 09:37
Bai...eu m-am uitat in carte acu' vreo 2 saptamani si nu scria nimic despre pozitionarea exacta a cricului.
bylexus cricul il pui sub praguri unde vezi acele gauri in prag.
bylexus
8 Apr 2014, 10:14
Nu mai gresesc cat traiesc... bine ca n-am lasat pagube... si am ridicat in rezervor si nu in podea...
Voiam sa postez si eu pana sa fie inchis acest thread...Dar mi-a trecut.
Spun doar atat initiatorului
Chiar asa omule ?Ce naiba...e prea de tot.
andrei_miria
29 Mar 2015, 20:36
Rugaminte: Poate cineva sa ataseze o poza cu cricul/setul rotii de rezerva complet, cel original, din portbagaj pentru Renault Symbol din 2009? Sunt al 2 proprietar al masinii si am cumparat-o fara. Vreau sa stiu cum arata, stiu doar ca difera de setul Symbol-ului pana in 2008, nu vreau sa deteriorez pragul masinii. Multumesc.
Bogdan46
30 Mar 2015, 19:30
andrei_miria pun maine o poza cu setul din fabrica de cric, cheie de roti, carlig de tractare si etc.. acum e intuneric
Bogdan46
31 Mar 2015, 20:29
Sper sa nu derajnez initiatorul topicului, dar m-am gandit ca poate mai sunt si alte persoane care au nevoie sa stie cum arata piesele respective si suporul lor.
andrei_miria
31 Mar 2015, 20:45
@Bogdan46, iti multumesc pentru efortul depus pentru realizarea pozelor
din semnatura reiese ca Symbolul tau este din 2009, la fel ca al meu, deci asta trebuie sa caut la dezmembrari
RazvanF
1 Apr 2015, 07:30
Exact la fel arata si la mine, ei e bicorp din 2006.
Bogdan46
2 Apr 2015, 00:01
Cu placere Andrei, bafta in gasirea pieselor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.