DACIOTUL_97
8 Jun 2016, 23:35
Din pacate nu...mi-am dat seama intr-un final ca tot electromotorul este problema.Momentan astept sa primesc altul (al 4-lea)
,neavand timp sa le fac o revizie celor pe care le am deja.O sa revin cu vesti,Doamne-ajuta sa porneasca
sobolan
8 Jun 2016, 23:39
eu zic sa te apuci sa-ti repari un demaror,din 3 faci tu unul ok cu investitii minime,ceva nu e ok pe stator probabil,un electrician bun ii da de cap.....ce rahat,o problema banala....doar am zis eu mereu : micile probleme pot cauza mari belele in timp si se rezolva foarte greu uneori,ca dracu' ,la dacie totul e pe dos ! foloseste cu incredere un electromotor tip nou,are statorul pe magneti,e mai mic,mai usor,consuma mai putin si e mai fiabil decat troacele alea mari de 4 kile
DACIOTUL_97
9 Jun 2016, 12:35
Ai dreptate.Prin tipul nou de electromotor te referi la modelul mic ?
Ca alte noutati ar fi ca am montat aripile fata,am asezat in balamale capota pentru reglaje,nu-mi place ca ramane luft cam mare intre aripa si grila caloriferului,in special pe partea dreapta-in stanga ar fi ok,si cam atat.Sa dau examenele si ma apuc serios de lucru sa o scot pe strazi,prima data dupa mai bine de jumatate de an.
Problema in cauza:
Nici nu pot trage de ea mai sus deoarece cand s-au schimbat pragurile,dobitocii le-au sudat cu cativa mm mai jos,si strangand aripa jos la prag,o trage din stalp...idei ?
sobolan
9 Jun 2016, 14:19
n-ai stiut tu s-o pui......nu-s de vina aia,eventual la prag largesti gaura aia de 6mm sau mai dai una fix langa ea(in buza pragului).....sus la jgheab te poti juca cu ea lejer,aripa aia poate cadea perfect,au am avut una care cadea mult mai rau si am facut-o sa cada PERFECT !!! eu am pe dacie o aripa de la una rosie si ailalta de la una albastra
,ce-am gasit si eu bun prim remat...paremi-se ca am si una de-a ei reparata....am si uitat....ideea e ca daca vrei poti intotdeauna,fii calm !
Eu zic asa : gandeste de trei ori inainte de a gauri/indoi/deforma ceva....calm,vezi cum faci sa nu cumva sa-i belesti vopseaua,daca erai de prin zona ti-o faceam eu intr-o ora maxim !
DACIOTUL_97
9 Jun 2016, 15:49
Asa si la mine: o aripa de un fel,alta de alt fel.Imi pare rau ca nu am gasit turceasca si pentru partea stanga,dar asta e acum,pe viitor sper sa-mi pice una la mana.In general e munca multa cand vine vorba de alinierea elementelor de caroserie,ai nevoie de multa rabdare si finete.Multumesc pentru sfaturile pe care mi le dai in acest topic,si in general tuturor care urmaresc acest jurnal !
Orice ajutor,cat de mic,conteaza foarte mult
sobolan
9 Jun 2016, 17:11
imi pare rau ca nu esti pe langa mine,nu-s tinichigiu dar am avut de-a face cu aripile si am si eu o boala pe acel "shut line" .....tre' sa iasa altfel nu ma las....
DACIOTUL_97
9 Jun 2016, 17:19
Preview,dar inca nu e gata..
sobolan
9 Jun 2016, 20:22
mama da' ce filtru mare
...si nu e pus ok,ala se pune la intrarea in pompa,adica in serie intre rezervor si primul stut al pompei,eu asa il am si sa vezi ce barzauni a adunat in el in 1000km,te sperii....nu zic ca am rezervorul curat dar nici astia cu pompele nu-s seriosi neam.....in ultimul timp am pus de la MOL si vad ca n-a mai adunat.....
Rob3rto
9 Jun 2016, 21:54
Daca iti sudau pragul prea jos aveai luft mare intre prag si usa. Joaca-te la prinderea aripii... Alungesti gaura, si indoi buza dupa bunul plac
Eu de obicei surubul de la prag il prind ultimul, dupe ce e aliniata peste tot
sobolan
9 Jun 2016, 23:01
pai asa e logic,ala se prinde ultimul....ordinea ar fi alea dintre aripa si fusta fata sub far c uunul prins slab sus,apoi te joci cu alea de sus si alea de sub usa si ala de la prag ramane la final....
harby ;))
10 Jun 2016, 20:30
No' acum nimeni nu-i perfect! Munceste si beleste degete pana ii da la linie.
Spor la treaba
DACIOTUL_97
11 Jun 2016, 11:54
Multumesc !
Aseara a avut o tentativa sa porneasca.Am facut rost de la un vecin de un electromotor ducellier,statea de ani intr-o magazie uitat,l-am primit gratis
.Il montez,dau la automat,invarte al dracului de bine-moare (era sa porneasca),a doua oara la fel (probabil nu i-a venit destula benzina in carburator),a treia oara cand sa dau la automat,martorii din bord sunt pe moarte (e ceva ciudat aici,ca ba stau aprinsi,ba scad in intensitate ca sa zic asa,nu stiu cum sa ma exprim mai concret),si nimic...moarta complet...ceva fura curent si nu pot sa-mi dau seama
sobolan
11 Jun 2016, 20:48
verifica vizual firele groase de sub capota....TOATE....soareci ai ?
DACIOTUL_97
11 Jun 2016, 20:58
Nu am....interesant e ca,nimic nu mai face scurt/nu se mai incinge cum se intampla inainte.O sa verific toate firele groase si mai vedem.
sobolan
11 Jun 2016, 21:01
mai man....verifica atunci toate firele.....vezi sa fie bobina alimentata mereu,pune un voltmetru in paralel la ea mereu,vezi la cat scade cand dai la automat......deasemeni imprumuta un alt contact cu cheie,am impresia ca te-a lasat o bareta de aia de cupru din el...daca ramaneai pe camp cu ea ce faceai ? mama ei de dacie,o mancam cu fulgi cu tot,nu ma lasam ...
DACIOTUL_97
14 Jun 2016, 13:21
Am incercat si cu alt contact,aceeasi treaba.Saptamana asta o s-o viziteze un electrician,pe mine ma depaseste problema
sobolan
15 Jun 2016, 01:19
culmea man.....
....asta imi aminteste de o dacie din 78,seara ii scoteam borna altfel gaseam bateria empty...de ce ? nici electricianul n-a stiut,nici macar dupa ce mi-a schimbat instalatia......da' ceva avea ea da' nu-i dadea de cap nimeni......treburi mici dar de rahat.....sper sa nu ai parte de asa ceva !
DACIOTUL_97
15 Jun 2016, 19:19
Sper sa nu fie ceva complicat.Voi reveni cu vesti !
DACIOTUL_97
26 Jun 2016, 22:04
Dupa o saptamana in care am asteptat dupa domnul electrician,am gasit pe altcineva care ma va vizita maine si sper sa faca treaba,nu numai vorbe...Starea actuala este cea care se vede in poze,in doua-trei saptamani urmand sa intre la vopsit dupa o dezechipare binemeritata
Daciuta
28 Jun 2016, 09:50
Pana acum arată foarte bine mașinuța.Sper sa fie gata in curând.
Rob3rto
28 Jun 2016, 21:22
Daca tii cu adevarat la masina, pune-o pe o placa de beton macar. Imi place ordinea din compartimentul motor
iulica89
28 Jun 2016, 22:32
La prima tura prin balti sau ploaie se duce tot.
Daciuta
29 Jun 2016, 11:01
Asta e.Nu ai cum sa scapi de bălți.
DACIOTUL_97
30 Jun 2016, 12:19
@Rob3rto - si nu ma opresc aici, va fi si mai ordonat
@Daciuta - va arata si mai bine (sper). Multumesc!
Se pare ca i-am dat de cap in sfarsit, dupa cateva luni de nervi si bani aruncati pe fereastra: toate electromotoarele pe care le am aveau mizerie pe rotor si carbuni, din aceasta cauza nu pornea dracovenia -> s-au curatat piesele respective si s-a rezolvat. Electricianul mi-a recomandat sa iau alte borne, cu cabluri mai groase, sa nu mai intampin si alte probleme pe viitor.
L. E. : bateria e buna de aruncat din pacate..
Daciuta
30 Jun 2016, 13:24
Ce baterie vrei sa ii iei?
DACIOTUL_97
30 Jun 2016, 14:51
Pai in principiu tot Rombat, chiar adineauri am fost sa intreb la magazin cat mai costa una de 55A - 152 lei, cu intretinere si 3 ani garantie. Stau si ma intreb daca merita sau nu.
Rob3rto
30 Jun 2016, 15:02
Varta Black e ~200 de lei, foarte buna!
Daciotul_98
30 Jun 2016, 15:35
Recomand rombat diesel 70 ah am pt break. Varta black sunt enry level, slabe.
Rob3rto
30 Jun 2016, 18:12
Slabe ca performanta sau ca durata in timp?
Daciotul_98
30 Jun 2016, 19:29
Fiind dacie, am zis ca iarna porneste greu si de aia am luat de diesel, bateriile varta black nu au forta mare la pornire, nici calitative nu prea sunt, cica sunt facute la bulgari.
Barbalex
30 Jun 2016, 19:50
Nu-s calitative pe naiba, am Varta la Opel de aproape 5 ani si isi face treaba perfect.
Daciotul_98
30 Jun 2016, 20:20
S-a schimbat locul unde se fabrica si preturile si calitatea au scazut, vrei calitate la varta ia varianta aia gri, eu am rombat premier parca. Stiu chestiile astea de la un distribuitor.
Eu am pe dacie am Caranda de 55 si sunt super multumit si pe masina straina am Varta credca de 72 si imi merge fara probleme.Am ami avut pe daciae mai demult tot Caranda si ma tinut 11 ani fara exagerare si nu am avut probleme cu pornirea iarna pe ger.
Rob3rto
3 Jul 2016, 10:19
Varta Black, are aproape 3 ani, a trecut prin multe descarcari, isi mentine curentul foarte bine, iarna invarte electromotorul ca in oricare alt anotimp
Daciuta
3 Jul 2016, 14:49
Nu s-a mai întâmplat nimic?
DACIOTUL_97
3 Jul 2016, 15:12
Momentan nimic nou. Maine sustin prima proba la examenul de bacalaureat, asa ca revin cu vesti despre masina dupa examene!
Daciuta
3 Jul 2016, 18:31
Mult noroc!
iustin_uap
3 Jul 2016, 20:21
Succes!
sobolan
3 Jul 2016, 21:56
QUOTE(Rob3rto @ 30 Jun 2016, 16:02)
Varta Black e ~200 de lei, foarte buna!
nu tine mult din pacate.....Rombat e mai scumpa si e mult mai buna
BN64FLO
3 Jul 2016, 22:56
am bosch negru de vreo trei ani, sh, 55A, si pornesc mai multe masini prin curte cu el, un motor de 2l benzina, un diesel 1.9 uneori, si ii pe dacie non-stop, nu face figuri deloc, si nici nu tin minte sa o fi incarcat....am luat rombat de 100A pt mercedes, dupa 2 ani ii moarta
daca va arat ce mizerii de baterii am pe masini si cat de bine merg va speriati
)
in top este un rombat d'ala pricajit de vreo 50A care a functionat pe purcica 8 (opt) ani
)
urmeaza o baterie rosie (cred ca-i banner sau ceva de genul asta, un mega no name). E fabricata in 2009 si de anul acesta a aterizat pe M (a fost pe 2000 inainte). Merge perfect.
Pe aro am o varta gri care are si aia vreo 6 ani.
Mai am un bosch de vreo 72 de amperi, are si aia 6-7 ani si daca mergi macar saptamanal cu masina tine bine. Daca o lasi 2-3 saptamani si nu pornesti la prima cheie (pe motiv de lipsa benzina in carburator), invarte de 5-6 ori si moare, dar pusa pe redresor merge chinuita cu brio - asta o tin de rezerva.
Am mai cumparat si 2 rombat-uri noi in ultima vreme
Ah, rombatul de pe logan e din 2008
Ce-i drept (si asta e valabil si la bateriile de mai sus) pana anul trecut n-a prins iarna afara ca a stat la taica-miu in garaj. Acu' zace la mine in fata blocului.
bucatzel
4 Jul 2016, 11:35
Ni' nu stiu ce am pe masina, da' are vreo 6 ani deja. E de ~75. Timp in care o pupat asa:
O petrecut vreo doi ani (aia include si doua ierni destul de reci) fara sa merg cu ea.
Imprumutata unui prieten vreo 6+ luni, ca avea probleme cu incarcarea la troscoleta lui, si in consecinta una era pe masina, una la incarcat, le tot rotea.
Ramas cu farurile pornite o luna.
Incarcata.
Descoperit ca am pus bonele invers la incarcare, si s-o incarcat invers. Da, este posibil
Pus un bec pe ea, descarcata iarasi complet.
Incarcata in sfarsit cum trebuie.
Avand in vedere ca merg rar cu a mea, prima cheie e ca sa ajunga naibii ceva benzina inapoi in carburici. As putea da la cama, da' de ce sa ma murdaresc degeaba pe degete?
Adica mno, abuzuri serioase. Coafura rezista.
Ia-ti baterie mai mare de 50, ca sa ai de unde da la automat si cand ai vreun bai, si daca te opresti undeva si lasi muzica sa mearga, sa n-ai nevoie sa o impingi cand vrei sa pleci.
DACIOTUL_97
4 Jul 2016, 20:31
@Daciuta & @iustin_uap - multumesc frumos!
@Ov & @bucatzel - o sa tin cont si de opiniile/sfaturile voastre. Oare daca o dau la schimb pe cea veche, pot achizitiona cu reducere o baterie de 65A (de exemplu) si tehnologie mai noua? (de la rombat cyclon, la rombat premier/altele)?
Daciuta
5 Jul 2016, 22:33
Eu la Dacie (la 1310) am baterie Macht si timp de 2 ani s-a ținut foarte bine.Sa vedem cum se prezintă in continuare.
bucatzel
5 Jul 2016, 23:18
Ultima oara cand am cumparat una, cumparai bateria la pret intreg, si cand reveneai cu bateria veche si cu bonul, iti returnau 10% din pretul de achizitie. Nu tin minte sa fi avut conditii ca bateriile veche si noua sa fie la fel, la mine sigur aia noua o fost mai mare.
DACIOTUL_97
8 Jul 2016, 21:25
Multam fain pentru informatii. O sa vad saptamana viitoare ce rezolv cu bateria. Azi am mai mesterit putin la dracovenie, mai precis, i-am facut traseul pentru lampile rotunde de semnalizare (bec galben).
Daciuta
13 Jul 2016, 21:44
Ce s-a mai întâmplat?Ce baterie ai decis sa iei?
DACIOTUL_97
16 Jul 2016, 12:41
Treburile vor stagna o perioada din cauza unor probleme personale.Pana la urma voi cumpara varta black, putin peste 200 lei in Dedeman (posibil mai ieftin in alte magazine).
DACIOTUL_97
7 Sep 2016, 12:58
Revin cu cateva noutati dupa o vreme in care n-am mai lucrat nimic la masina...am dat jos cam tot ce se poate numi ornament,garnitura,cheder etc.in vederea pregatirii pentru vopsit,am reusit sa o pornesc din nou,alta viata cu baterie noua,dar se pare ca blestemul electromotoarelor ma bantuie si acum,in sensul ca are momente cand nu face nimic si momente cand invarte ca la balamuc desi l-am desfacut de vreo doua ori; motorul merge ok,doar ca trebuie sa reglez aprinderea si ce-o mai fi,relantiul e haotic,nu sta stabil decat pe la 4000 rpm
,cred ca trage aer fals pe undeva sau mizerie in carburator (jicloare).Desi am pus garnituri noi la baia de ulei,tot am pierderi (dupa rodaj dau jos baia si schimb garniturile),si cam atat.Am facut putina tinichigerie la secerile de la pasajele spate,si foarte putin la luneta unde erau cateva gauri mici,nimic grav.Ma gandesc foarte serios sa-mi cumpar un aparat mig-mag si sa-mi fac singur tinichigeria la masina cap-coada...Imi poate spune cineva de ce nu mai pot incarca fotografii ?
Rob3rto
7 Sep 2016, 15:10
Vezi ca motorul tau din fabrica vine fara niciun fel de garnitura la baia de ulei si la capacul de la distributie
Poti sa-i pui cate seturi de garnituri vrei, tot o sa curga. Etnseaza cu mastic pt garnituri Victor Reinz sau varianta ieftina 2+2(care etanseaza la fel de bine)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.