Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: My TYGer - Dacia 1310 MLS 1986
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
DACIOTUL_97
Din pacate nu...mi-am dat seama intr-un final ca tot electromotorul este problema.Momentan astept sa primesc altul (al 4-lea) happy.gif ,neavand timp sa le fac o revizie celor pe care le am deja.O sa revin cu vesti,Doamne-ajuta sa porneasca unsure.gif
sobolan
eu zic sa te apuci sa-ti repari un demaror,din 3 faci tu unul ok cu investitii minime,ceva nu e ok pe stator probabil,un electrician bun ii da de cap.....ce rahat,o problema banala....doar am zis eu mereu : micile probleme pot cauza mari belele in timp si se rezolva foarte greu uneori,ca dracu' ,la dacie totul e pe dos ! foloseste cu incredere un electromotor tip nou,are statorul pe magneti,e mai mic,mai usor,consuma mai putin si e mai fiabil decat troacele alea mari de 4 kile radmasa.gif
DACIOTUL_97
Ai dreptate.Prin tipul nou de electromotor te referi la modelul mic ?

Ca alte noutati ar fi ca am montat aripile fata,am asezat in balamale capota pentru reglaje,nu-mi place ca ramane luft cam mare intre aripa si grila caloriferului,in special pe partea dreapta-in stanga ar fi ok,si cam atat.Sa dau examenele si ma apuc serios de lucru sa o scot pe strazi,prima data dupa mai bine de jumatate de an.

Problema in cauza:

Nici nu pot trage de ea mai sus deoarece cand s-au schimbat pragurile,dobitocii le-au sudat cu cativa mm mai jos,si strangand aripa jos la prag,o trage din stalp...idei ? huh.gif
sobolan
n-ai stiut tu s-o pui......nu-s de vina aia,eventual la prag largesti gaura aia de 6mm sau mai dai una fix langa ea(in buza pragului).....sus la jgheab te poti juca cu ea lejer,aripa aia poate cadea perfect,au am avut una care cadea mult mai rau si am facut-o sa cada PERFECT !!! eu am pe dacie o aripa de la una rosie si ailalta de la una albastra radmasa.gif ,ce-am gasit si eu bun prim remat...paremi-se ca am si una de-a ei reparata....am si uitat....ideea e ca daca vrei poti intotdeauna,fii calm !
Eu zic asa : gandeste de trei ori inainte de a gauri/indoi/deforma ceva....calm,vezi cum faci sa nu cumva sa-i belesti vopseaua,daca erai de prin zona ti-o faceam eu intr-o ora maxim !
DACIOTUL_97
Asa si la mine: o aripa de un fel,alta de alt fel.Imi pare rau ca nu am gasit turceasca si pentru partea stanga,dar asta e acum,pe viitor sper sa-mi pice una la mana.In general e munca multa cand vine vorba de alinierea elementelor de caroserie,ai nevoie de multa rabdare si finete.Multumesc pentru sfaturile pe care mi le dai in acest topic,si in general tuturor care urmaresc acest jurnal ! tongue.gif Orice ajutor,cat de mic,conteaza foarte mult smile.gif
sobolan
imi pare rau ca nu esti pe langa mine,nu-s tinichigiu dar am avut de-a face cu aripile si am si eu o boala pe acel "shut line" .....tre' sa iasa altfel nu ma las....
DACIOTUL_97
up.gif

Preview,dar inca nu e gata.. sleep.gif
sobolan
mama da' ce filtru mare ohmy.gif ...si nu e pus ok,ala se pune la intrarea in pompa,adica in serie intre rezervor si primul stut al pompei,eu asa il am si sa vezi ce barzauni a adunat in el in 1000km,te sperii....nu zic ca am rezervorul curat dar nici astia cu pompele nu-s seriosi neam.....in ultimul timp am pus de la MOL si vad ca n-a mai adunat.....
Rob3rto
Daca iti sudau pragul prea jos aveai luft mare intre prag si usa. Joaca-te la prinderea aripii... Alungesti gaura, si indoi buza dupa bunul plac smile.gif Eu de obicei surubul de la prag il prind ultimul, dupe ce e aliniata peste tot
sobolan
pai asa e logic,ala se prinde ultimul....ordinea ar fi alea dintre aripa si fusta fata sub far c uunul prins slab sus,apoi te joci cu alea de sus si alea de sub usa si ala de la prag ramane la final....
harby ;))
No' acum nimeni nu-i perfect! Munceste si beleste degete pana ii da la linie.
Spor la treaba smile.gif
DACIOTUL_97
Multumesc ! smile.gif

Aseara a avut o tentativa sa porneasca.Am facut rost de la un vecin de un electromotor ducellier,statea de ani intr-o magazie uitat,l-am primit gratis biggrin.gif .Il montez,dau la automat,invarte al dracului de bine-moare (era sa porneasca),a doua oara la fel (probabil nu i-a venit destula benzina in carburator),a treia oara cand sa dau la automat,martorii din bord sunt pe moarte (e ceva ciudat aici,ca ba stau aprinsi,ba scad in intensitate ca sa zic asa,nu stiu cum sa ma exprim mai concret),si nimic...moarta complet...ceva fura curent si nu pot sa-mi dau seama wacko.gif
sobolan
verifica vizual firele groase de sub capota....TOATE....soareci ai ?
DACIOTUL_97
Nu am....interesant e ca,nimic nu mai face scurt/nu se mai incinge cum se intampla inainte.O sa verific toate firele groase si mai vedem.
sobolan
mai man....verifica atunci toate firele.....vezi sa fie bobina alimentata mereu,pune un voltmetru in paralel la ea mereu,vezi la cat scade cand dai la automat......deasemeni imprumuta un alt contact cu cheie,am impresia ca te-a lasat o bareta de aia de cupru din el...daca ramaneai pe camp cu ea ce faceai ? mama ei de dacie,o mancam cu fulgi cu tot,nu ma lasam ...
DACIOTUL_97
Am incercat si cu alt contact,aceeasi treaba.Saptamana asta o s-o viziteze un electrician,pe mine ma depaseste problema radmasa.gif
sobolan
culmea man..... dry.gif ....asta imi aminteste de o dacie din 78,seara ii scoteam borna altfel gaseam bateria empty...de ce ? nici electricianul n-a stiut,nici macar dupa ce mi-a schimbat instalatia......da' ceva avea ea da' nu-i dadea de cap nimeni......treburi mici dar de rahat.....sper sa nu ai parte de asa ceva !
DACIOTUL_97
Sper sa nu fie ceva complicat.Voi reveni cu vesti !
DACIOTUL_97
Dupa o saptamana in care am asteptat dupa domnul electrician,am gasit pe altcineva care ma va vizita maine si sper sa faca treaba,nu numai vorbe...Starea actuala este cea care se vede in poze,in doua-trei saptamani urmand sa intre la vopsit dupa o dezechipare binemeritata sleep.gif
Daciuta
Pana acum arată foarte bine mașinuța.Sper sa fie gata in curând. big_wheel.gif big_wheel.gif
Rob3rto
Daca tii cu adevarat la masina, pune-o pe o placa de beton macar. Imi place ordinea din compartimentul motor smile.gif
iulica89
La prima tura prin balti sau ploaie se duce tot.
Daciuta
Asta e.Nu ai cum sa scapi de bălți.
DACIOTUL_97
@Rob3rto - si nu ma opresc aici, va fi si mai ordonat smile.gif

@Daciuta - va arata si mai bine (sper). Multumesc!

Se pare ca i-am dat de cap in sfarsit, dupa cateva luni de nervi si bani aruncati pe fereastra: toate electromotoarele pe care le am aveau mizerie pe rotor si carbuni, din aceasta cauza nu pornea dracovenia -> s-au curatat piesele respective si s-a rezolvat. Electricianul mi-a recomandat sa iau alte borne, cu cabluri mai groase, sa nu mai intampin si alte probleme pe viitor.

L. E. : bateria e buna de aruncat din pacate..
Daciuta
Ce baterie vrei sa ii iei?
DACIOTUL_97
Pai in principiu tot Rombat, chiar adineauri am fost sa intreb la magazin cat mai costa una de 55A - 152 lei, cu intretinere si 3 ani garantie. Stau si ma intreb daca merita sau nu.
Rob3rto
Varta Black e ~200 de lei, foarte buna! smile.gif
Daciotul_98
Recomand rombat diesel 70 ah am pt break. Varta black sunt enry level, slabe.
Rob3rto
Slabe ca performanta sau ca durata in timp?
Daciotul_98
Fiind dacie, am zis ca iarna porneste greu si de aia am luat de diesel, bateriile varta black nu au forta mare la pornire, nici calitative nu prea sunt, cica sunt facute la bulgari.
Barbalex
Nu-s calitative pe naiba, am Varta la Opel de aproape 5 ani si isi face treaba perfect.
Daciotul_98
S-a schimbat locul unde se fabrica si preturile si calitatea au scazut, vrei calitate la varta ia varianta aia gri, eu am rombat premier parca. Stiu chestiile astea de la un distribuitor.
R12G
Eu am pe dacie am Caranda de 55 si sunt super multumit si pe masina straina am Varta credca de 72 si imi merge fara probleme.Am ami avut pe daciae mai demult tot Caranda si ma tinut 11 ani fara exagerare si nu am avut probleme cu pornirea iarna pe ger.
Rob3rto
Varta Black, are aproape 3 ani, a trecut prin multe descarcari, isi mentine curentul foarte bine, iarna invarte electromotorul ca in oricare alt anotimp smile.gif
Daciuta
Nu s-a mai întâmplat nimic?
DACIOTUL_97
Momentan nimic nou. Maine sustin prima proba la examenul de bacalaureat, asa ca revin cu vesti despre masina dupa examene!
Daciuta
Mult noroc! smile.gif
iustin_uap
Succes!
sobolan
QUOTE(Rob3rto @ 30 Jun 2016, 16:02)
Varta Black e ~200 de lei, foarte buna! smile.gif
*




nu tine mult din pacate.....Rombat e mai scumpa si e mult mai buna wink.gif
BN64FLO
am bosch negru de vreo trei ani, sh, 55A, si pornesc mai multe masini prin curte cu el, un motor de 2l benzina, un diesel 1.9 uneori, si ii pe dacie non-stop, nu face figuri deloc, si nici nu tin minte sa o fi incarcat....am luat rombat de 100A pt mercedes, dupa 2 ani ii moarta
Ov
daca va arat ce mizerii de baterii am pe masini si cat de bine merg va speriati smile.gif)

in top este un rombat d'ala pricajit de vreo 50A care a functionat pe purcica 8 (opt) ani smile.gif)
urmeaza o baterie rosie (cred ca-i banner sau ceva de genul asta, un mega no name). E fabricata in 2009 si de anul acesta a aterizat pe M (a fost pe 2000 inainte). Merge perfect.

Pe aro am o varta gri care are si aia vreo 6 ani.

Mai am un bosch de vreo 72 de amperi, are si aia 6-7 ani si daca mergi macar saptamanal cu masina tine bine. Daca o lasi 2-3 saptamani si nu pornesti la prima cheie (pe motiv de lipsa benzina in carburator), invarte de 5-6 ori si moare, dar pusa pe redresor merge chinuita cu brio - asta o tin de rezerva.

Am mai cumparat si 2 rombat-uri noi in ultima vreme smile.gif

Ah, rombatul de pe logan e din 2008 smile.gif Ce-i drept (si asta e valabil si la bateriile de mai sus) pana anul trecut n-a prins iarna afara ca a stat la taica-miu in garaj. Acu' zace la mine in fata blocului.
bucatzel
Ni' nu stiu ce am pe masina, da' are vreo 6 ani deja. E de ~75. Timp in care o pupat asa:
O petrecut vreo doi ani (aia include si doua ierni destul de reci) fara sa merg cu ea.
Imprumutata unui prieten vreo 6+ luni, ca avea probleme cu incarcarea la troscoleta lui, si in consecinta una era pe masina, una la incarcat, le tot rotea.
Ramas cu farurile pornite o luna.
Incarcata.
Descoperit ca am pus bonele invers la incarcare, si s-o incarcat invers. Da, este posibil tongue.gif
Pus un bec pe ea, descarcata iarasi complet.
Incarcata in sfarsit cum trebuie.
Avand in vedere ca merg rar cu a mea, prima cheie e ca sa ajunga naibii ceva benzina inapoi in carburici. As putea da la cama, da' de ce sa ma murdaresc degeaba pe degete? tongue.gif

Adica mno, abuzuri serioase. Coafura rezista.

Ia-ti baterie mai mare de 50, ca sa ai de unde da la automat si cand ai vreun bai, si daca te opresti undeva si lasi muzica sa mearga, sa n-ai nevoie sa o impingi cand vrei sa pleci.
DACIOTUL_97
@Daciuta & @iustin_uap - multumesc frumos!

@Ov & @bucatzel - o sa tin cont si de opiniile/sfaturile voastre. Oare daca o dau la schimb pe cea veche, pot achizitiona cu reducere o baterie de 65A (de exemplu) si tehnologie mai noua? (de la rombat cyclon, la rombat premier/altele)?
Daciuta
Eu la Dacie (la 1310) am baterie Macht si timp de 2 ani s-a ținut foarte bine.Sa vedem cum se prezintă in continuare.
bucatzel
Ultima oara cand am cumparat una, cumparai bateria la pret intreg, si cand reveneai cu bateria veche si cu bonul, iti returnau 10% din pretul de achizitie. Nu tin minte sa fi avut conditii ca bateriile veche si noua sa fie la fel, la mine sigur aia noua o fost mai mare.
DACIOTUL_97
Multam fain pentru informatii. O sa vad saptamana viitoare ce rezolv cu bateria. Azi am mai mesterit putin la dracovenie, mai precis, i-am facut traseul pentru lampile rotunde de semnalizare (bec galben).
Daciuta
Ce s-a mai întâmplat?Ce baterie ai decis sa iei?
DACIOTUL_97
Treburile vor stagna o perioada din cauza unor probleme personale.Pana la urma voi cumpara varta black, putin peste 200 lei in Dedeman (posibil mai ieftin in alte magazine).
DACIOTUL_97
Revin cu cateva noutati dupa o vreme in care n-am mai lucrat nimic la masina...am dat jos cam tot ce se poate numi ornament,garnitura,cheder etc.in vederea pregatirii pentru vopsit,am reusit sa o pornesc din nou,alta viata cu baterie noua,dar se pare ca blestemul electromotoarelor ma bantuie si acum,in sensul ca are momente cand nu face nimic si momente cand invarte ca la balamuc desi l-am desfacut de vreo doua ori; motorul merge ok,doar ca trebuie sa reglez aprinderea si ce-o mai fi,relantiul e haotic,nu sta stabil decat pe la 4000 rpm radmasa.gif ,cred ca trage aer fals pe undeva sau mizerie in carburator (jicloare).Desi am pus garnituri noi la baia de ulei,tot am pierderi (dupa rodaj dau jos baia si schimb garniturile),si cam atat.Am facut putina tinichigerie la secerile de la pasajele spate,si foarte putin la luneta unde erau cateva gauri mici,nimic grav.Ma gandesc foarte serios sa-mi cumpar un aparat mig-mag si sa-mi fac singur tinichigeria la masina cap-coada...Imi poate spune cineva de ce nu mai pot incarca fotografii ?
Rob3rto
Vezi ca motorul tau din fabrica vine fara niciun fel de garnitura la baia de ulei si la capacul de la distributie laugh.gif Poti sa-i pui cate seturi de garnituri vrei, tot o sa curga. Etnseaza cu mastic pt garnituri Victor Reinz sau varianta ieftina 2+2(care etanseaza la fel de bine) tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.