Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motorul nu porneste la rece
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
andreitorc
Am un renault symbol 1.4 16V si astazi am incercat sa pornesc masina. Motorul era plin de zapada iar temperatura -10 grade. Am curatat cu o perie zapada si am dat la cheie. Motorul a pornit din prima si s-a dus pe la 1500 RPM dar tremura foarte rau. Am lasat-o sa se incalzeasca 15 minute, dar facea tot la fel chiar daca intre timp turatia scazuse sub 1000 RPM iar motorul se incalzise. Am oprit-o si repornit-o dar la fel. Am mai incercat de cateva ori, dar motorull se oprea apoi dupa cateva secunde(turatia scadea sub 500 RPM dupa ce pornea si motorul murea) daca nu acceleram. Dupa aceea, nu a mai pornit si imi pare ca electromotorul invarte greu. De la baterie nu e, ledul bateriei e verde si o am de 2-3 ani.
De la ce poate fi? multumesc.
alexgeogabriel
Cauze pot fi multe, senzor turatie volanta, motoras pas cu pas, eventual bujii, fise sau bobina inductie. Tremura pentru ca scade turatia sau vreo bujie nu functioneaza corect iar motorul nu merge rotund. Pe frigul asta, toate se misca greoi , ulei gros, etc. Pune un clip cu problemele. Sunt oameni pe aici care isi dau seama.
andreitorc
un mecanic mi-a zis ca s-ar putea sa fie sarita distributia de la punct si sa se fi indoit supapele. E posibil?
fsilviu86
daca e sa fie sarita de la punct, motorul porneste odata si a doua oara sau de mai multe ori nu porneste, iti spun din propie experient maibine mergi pe tester cu ea si vezi ce eroare iti da,. un sfat nu te apuca sa schimbi senzori aiure su tele pana nu pui testel si un mecanic care cunoaste sunetul motorului nu isi da cu parea exact daca e sarita sau nu de la punct
andreitorc
Acum doi ani mi-a sarit de la punct tot iarna pe viscol. Am dat la cheie, si timp de 2-3 secunde am auzit un fasait dupa care a dat scanteie, s-a auzit un bubuit si motorul a fost mort de tot. a trebuit sa schimb supapele.
O alta problema pe care am avut-o a fost o bobina de inductie. Motorul facea trepida la fel ca acum si la un moment dat, dupa porniri succesive nu a mai vrut sa porneasca. A pornit dupa ce i-am schimbat bobina defecta.
Asa ca am zis ca acum s-ar putea sa fie tot o bobina. Mecanicul a venit cu testerul (un laptop cu un program pe care l-a conectat la computerul de bord). Initial a zis ca e bobina 4, dupa care ca e cureaua de distributie ca invarte prea usor cand dai la cheie.
Chiar nu stiu de la ce este.
alexgeogabriel
Chiar asa sa ai ghinionul sa iti sara de la punct distributia a doua oara? Eu as merge pe bobina de inductie, o scrisesem si eu mai sus ca pe una dintre variante. Mai incerca la un alt mecanic. Bobina de inductie cand are probleme iese la tester dar cureaua de distributie nu apare, aia se aude cum a zis si colegul de mai sus. Normal ca toti cauta sa "umble" la distributie ca doar e manopera mai mare. Inainte de toate as zice sa cureti mai intai senzorul de pe volanta ca nu ia mult timp, macar il excluzi. Ai aici pe forum tutoriale pentru asta.
andreitorc
Am avut probleme cu senzorul de pe volanta vara asta. A pornit dupa ce am dat de vreo 7-8 ori la cheie si m-am dus direct in service sa il curete. Nu cred ca e senzorul, pentru ca o data ce porneste masina ar trebui sa mearga bine.
Ma voi duce cu ea in service saptamana viitoare tractata.
Sper sa nu fie cureea de distributie sarita, avand in vedere ca a pornit de mai multe ori. Primele dati, trepida si facea zgomot puternic dar turatiile erau constante la relanti. Dupa aceea, am mai pornit-o de cateva ori si dupa ce porneam, turatiile scadeau daca nu acceleram si murea motorul. Dupa care nu a mai pornit. Oricum, chiar daca a sarit de la punct, sper sa nu se fi bulit atatea supape ca data trecuta (12 din 16 si le-am schimbat pe toate). Cureaua de distributie e noua (2 ani si 20000km)
pentru ca am schimbat-o data trecuta cand a sarit de la punct cu tot kitul de distributie. Nu o voi mai schimba si de data asta, deci sper sa nu ma duca mai mult de 15 milioane.
Si viitoarea mea masina sigur va fi una pe lant si cu mai putine supape!
fsilviu86
pe tester daca e sa fie masina sarita de la punct apare camshaft position sensor A, atunci ori este senzorul bulit ori este sarita de la punct, nu neaparat sa fie sarita un dinte doi, poate sa fie pana rupta, cum am patit si eu, am avut pana rupta si la arbore si la axu cu came, si pornea ba nu pornea, de multe ori se auzea motorul bine de multe pri parca era un tractor, mai ales la rece se auzea urat si trepida. eu zic sa mai schimbi si mecanicul, daca tia sarit un dinte maxim doi nu iti atunge nici o supapa, dar aici intervin alti factori care sa cauzeze acest lucru, frana de motor brsca, masina impinsa, sau rola intinzatoare ne stranza cum trebuie.
andreitorc
Nu poate fi de la frana de motor brsca, masina impinsa, sau rola intinzatoare ne stranza cum trebuie. nu am misca-to de pe loc, doar am dat-o un metru mai in spate. Intradevar, se auzea urat si trepida si cand acceleram se auzea si mai tare. Daca este pana rupta este mai grav? Desi nu cred ca nu s-a auzit nici o bubuitura sau ceva. A pornit normal, dar facea ca tractorul si tremura. am incercat sa o repornesc dar tot asa facea, pana n-a mai pornit.

2 Feb 2014, 14:18:
Astazi am dus-o in service. Distributie sarita de la punct, pentru a doua oara! cred ca va trebui neaparat sa o vand.
fsilviu86
Nici eu nu am impins masina sau frana de motor dar totusi sa rupt pana de la axu cu came si fulia de la arbore sa invartit pe con cam doi dinti. Da sa compensat cu cat sa deplasat sus la ax si nu a atins supapele. Incearca as vb cu mecanicii so sati intinda mai bine cureaua so sa stranga calumea rola intinzatoare.
andreitorc
tocmai am reparat-o (iarasi 20 de milioane). La pinionul de la vibrochen mi-a fost montata artizanal o pana, deoarece acest pinion era tinut doar de fulie. Am inteles ca toate masinile renault dupa 2010 au aceasta pana.
espacern
Aoleu la ce service ai fost...de amatori?
Aia nu stiu ca la 16V nu este pana la pinionul de la arborele cotit si fixarea se face prin strangerea FERMA a fuliei la cuplu prescris.
Ti-au pus pana acolo unde nu trebuie si probabil nu s-a strans la cuplu.....nu e bine deloc!

@+
andreitorc
au strans ferm si fulia pe pinion. practic au facut o mica adancitura in pinion si una in fulia si au pus o pana pentru a nu pleca fulia fara pinion (la temperaturi scazute, gheata). Practic asta mi s-a intamplat acum si a sarit cureaua de la pinion. Acum practic nu se poate intmapla asta (cel putn asa mi-au explicat). Masina merge OK acum. Sa mai stau asa si sa patesc asta si a treia oara nu e o solutie. Ce simptome ar avea masina daca nu s-a stans la cuplu?

5 Feb 2014, 12:43:
Astazi am mers iar la service cu ea deoarece aseara cand am pornita se auzeau pocnituri si am zis ca a sarit iar cureea. Din fericire nu era cureea, era vorba de bobine care faceau condens. Le-au sters de mai multe ori dar tot la fel si le-au izolat cu banda izolanta. Pe una au schimbat-o si au schimbat si bujiile. Acum masina merge foarte bine, mai bine chiar ca inainte, am mers mai in forta, mai turata si e OK. Sper sa fie bine.

5 Feb 2014, 12:45:
Le-am zis de pana ce mi-ai spus tu espacern si mi-au zis ca la unele modele mai noi au aceasta pana. Mi-au spus ca acum nu mai are cum sa sara fiind tinuta si de pana. Practic sarea ca ingheta si fulia nu mai strangea ferm pinionul, cel putin asa mi-au spus.
vargamihai11tm
Am citit si eu cele scrise de tine si ma mir cate ti s-au putut intampla. Este posibil daca fulia este stransa numai pe conul arborelui cotit din cauza frigului sa se fi slabit.
Dar ma mir sa nu puna ei pana? Cred ca este mai ieftin fara pana si se echilibreaza mai repede/ieftin dinamic tot ansamblul. Asta cred ca s-a schimbat un pic in rau la miasina ta. Dar plus peste minus cred ca este o solutie buna. Numai sa-ti fi facut pana macar din OL 50. Ca altfel nu tine.
Si a daua zi ti s-a stricat bobinele. Era bine sa fi dat cu un spay care rezista la 20 KV.
Ai cumva bobine la fiecare bujie? Eu am una centrala si se distribuie din ea IT prin fise la bujii.
andreitorc
Da, am 4 bobine. Pana au luat-o de la un alt pinion, deci banuiesc ca va tine. Problema de fiecare data a fost ca a viscolit foarte mult si a intrat zapada foarte multa la motor. Am mai vazut pe forumul renault pe altcineva care a patit la fel ca mine de la viscol, a dus-o la service autorizat renault unde au dat vina pe gheata la pinion care a facut sa sara cureaua
espacern
Motorul cu 16 V din 1998-prezent nu are pana la pinionul de la arborele cotit.
Daca cei de la garaj vor sa "revolutioneze" motorul sa contacteze departamentul proiectare de la Renault....datele pe PM! biggrin.gif
Daca intra zapada/altceva acolo tot se decaleaza distributia...cu sau fara pana montata artizanal.
Acceptarea modificarilor implica acceptul...asa ca nu astepta minuni!

@+
andreitorc
Am mai citit si pe acest forum: http://www.xxx/forum/pinion_arbor...16v-t50263.html

si se pare ca dupa 2009 si motoarele 16V au pana. O sa ma mai interesez

5 Feb 2014, 16:00:
http://www.xxx/forum/pinion_arbor...16v-t50263.html

5 Feb 2014, 16:01:
xxx este xxx

5 Feb 2014, 16:01:
xxx este loganclub
andreitorc
Revin cu vesti. Am fost la un service mare autorizat renault si mi-au pus testerul pe ea. Mi-au spus ca toti parametrii sunt OK. Masina merge la fel ca inainte ( Am facut cu ea aproximativ 350 KM), doar ca mi se pare ca trepideaza un pic mai tare la relanti uneori (nu stiu daca e doar inchipuirea mea sau asa facea si inainte doar ca nu eram eu foarte atent la ea). Am mers cu ea si in oras si afara si am bagat si 120-130km/h. As vrea sa va intreb un lucru: cei de la service mi-au pus 4l de ulei iar de obicei bagam 4,2-4,3l. M-am uitat la joja si nivelul este la jumatate intre cele 2 semne de minim si maxim. credeti ca mai trebuie sa completez eu? de asemenea, cele 2 capace de la axele cu came le-au gaurit cu surubelnita cand le-au scos, dupa care le-au pus silicon cand le-au pus la loc. Credeti ca ar trebui sa schimb aceste capace?
alexgeogabriel
Intotdeauna trebuie sa fie intre cele 2 puncte(minim si maxim) asa ca nu iti face griji. Gaurite cu surupelnita? Omg.
espacern
QUOTE(andreitorc @ 16 Feb 2014, 14:56)
cele 2 capace de la axele cu came le-au gaurit cu surubelnita cand le-au scos, dupa care le-au pus silicon cand le-au pus la loc. Credeti ca ar trebui sa schimb aceste capace?

Trebuie schimbate capacele cu altele noi....fara gauri astupate cu silicon.
Pe acolo o sa curga ulei....in timp.
Ce "mare" garaj Renault este asta care face treburi de mantuiala?

@+
andreitorc
Am cumparat alte capace, am mers la un mecanic care mi-a s-a uitat la ele si mi-a spus ca nu are nici un rost sa le schimb daca nu curge ulei. In fine, capacele o sa le pastrez sa le schimb daca o sa vand masina sau cand o sa imi schimb distributia ( sper din tot sufletul ca peste 4 ani si nu mai devreme sad.gif Legat de pinionul cu pana, ar fi interesat de facut o statistica 16V fata de 8v sau dci. Din ce am vazut pe net, s-a mai intamplat la un logan sa-i sara distributia de la punct de 2 ori la pornire,la un renault megane si un renault clio toate cu 16v. La dci si 8v nu am gasit distributia sarita de la punct, desi sunt mult mai multe decat cele 16v. Deci probabil ca si pana are rolul ei, iar cele de 16v sunt mai sensibile tocmai pentru ca nu au aceasta pana la pinion. Am vorbit si cu un mecanic de la service-ul renault care mi-a spus ca nu din cauza asta mi-a sarit mie de la punct pentru ca astfel ar insemna sa sara la toate 16v in fiecare iarna. Insa cand i-am spus ca prima oara mi-a sarit la 40000 km cu distributia din fabrica, a tacut. Intradevar, acest lucru se intampla rar, dar este un punct sensibil la 16v.
Cu pana sau fara pana, cert este ca voi evita sa conduc masina iarna decat daca sunt temperaturi pozitive. Oricum, 90% mergeam cu masina vara, prin tara, la mare sau la munte. Sper sa o mai pot tine cativa ani si sa-mi cumpar o masina NU renault

19 Feb 2014, 17:13:
Legat de service-ul la care am fost, intradevar era unul de cartier. Insa mecanicii de acolo aveau experienta, service-ul avand contract cu mai multe companii de taxi din bucuresti. Astfel, 90% din masinile care veneau acolo erau taxiuri cu durata de viata demult depasita, multe dintre ele tractata. Aveau 4 rampe dar aproape ca nu faceau fata, atat veneau de multi. Numai o zi cat am stat eu acolo, au schimbat 3-4 distributii (probabil ca taxiurile si le schimba anual la cat de mult merg cu ele). Sigur, lucrau neingrijit fata de un service renault, dar probabil ca faceau treaba buna daca firmele de taxiuri mentineau contractul cu ei. Asa te duci intr-un service renault, in care bate vantul din cauza preturilor mari (de aceea nici nu am fost la ei, mai bine duceam masina la remat) si mecanicul nu are poate nici cine stie ce experienta.
andreitorc
Revin cu noutati si cu detalii. Nu am mai avut probleme cu masina si am parcurs de atunci cam 4-5 mii de km. Insa de cand a venit canicula am iarasi o problema pe care am mai avut-o si vara trecuta ( inainte de incidentul cu distributia). Cand este peste 35 de grade si las masina in soare mai mult timp, face timp de 1-2 secunde ca un tractor cand dau la cheie sa o pornesc. Masina pare ca se ineaca si o sa moara mototul (scade la 500 turatii) dar isi revine brusc (relanti-ul se duce la 1000-1200 RPM unde sta putin pana se incalzeste si coboara la 600-800 RPM). Acest lucru subliniez ca se intampla numai cand este canicula si las masina in soare si mi s-a intamplat si vara trecuta. De la ce poate fi?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.