Salutare tuturor!
In primul rand vreau sa multumesc lui shoby3x pentru “tutorial” si lui dan_g pentru linkul pus la dispozitie.
Sunt un proprietar mandru al unui “Meganutz” 1, iar de cand am vazut postarea lui shoby3x mi-am pus in cap ca vreau si eu computer de bord. M-am pus pe cautat, iar dupa aproximativ o luna de zile am avut toate cele necesare acasa: ceasuri bord cu computer, maneta stergatoare cu buton, mufe. Din experienta va spun ca ceasurile de bord cu computer se gasesc foarte greu, eu le-am gasit la dezmembrari in Baia Mare, dar cu imitatie de mahon. Dupa ce le-am montat, deoarece sunt un fitos al esteticului, am zis ca nu arata bine si am comandat o alta pereche de ceasuri ca sa schimb plasticul acela cu imitatie de mahon.
[attachmentid=1627992247]
Bun, ceasuri bord cu computer imitatie mahon+maneta stergatoare=150 lei, al doilea set de ceasuri+mufe=80 de lei, cost total=250 lei.
Se demonteaza bordul, exista 2 suruburi torx de 20 sub plasticele de la tweetere, apoi ceasurile care sunt prinse in 3 torxuri, precum si maneta stergatoare care e prinsa in 2 suruburi.
[attachmentid=1627992235][attachmentid=1627992237]
Pentru citirea injectoarelor se trage un cablu din compartimentul motor in habitaclu. Eu am ales sa merg pe instalatia electrica originala a masinii. A fost nevoie sa dau roata stanga fata jos, precum si carenajele de plastic. Sub carenaje se afla instalatia electrica care merge din habitaclu, exact din spatele tabloului de sigurante, pana in compatimentul motor, sub cutia de sigurante in care trebuie sa ajungem cu cablul. In cutia cu sigurante ne legam la mufa albastra exact cum a explicat mai sus shoby3x, iar in partea cealalta, in spatele ceasurilor la mufa A (alba) pinul 4, care reprezinta "informatii debit carburant" (tradus din franceza).
[attachmentid=1627992238][attachmentid=1627992241]
Pentru derularea meniului computerului de bord este necesar sa tragem un cablu de la mufa de maneta stergatoare, pinul B7 (am atasat o poza gasita pe forum) si pana la mufa B (maro) pinul 2 din spatele ceasurilor.
[attachmentid=1627992242]
Si gata, toata treaba e rezolvata! Cel putin asa am crezut si eu, pana la momentul probei. Contact, scanteie, motor pornit, computerul de bord refuza sa imi arate ceva, doar liniute ----. Cineva zicea ca trebuie sa circuli cu masina ca sa isi actualizeze computerul datele de la injectoare, nici gand, chiar si dupa 130 de km computerul meu nu arata nimic. M-am pus pe citit pe forum, si dupa lungi cautari si incercari, am gasit solutia. Trebuie sa se reseteze tot computerul de bord, si anume: cu butonul computerului de bord tinut apasat se pune contactul, asta ca sa intram in diagnoza. Odata diagnoza pornita, se deruleaza functiile afisate, adica: nr litri combustibil, apoi 00 (care nu stiu ce inseamna), apoi -- (care nici asta nu stiu ce inseamna). Bun, odata ajunsi la --, se ia contactul, iar computerul de bord a fost resetat.
[attachmentid=1627992243][attachmentid=1627992244]
Dupa ce am pornit motorul, voila, deja computerul a inceput sa functioneze si sa imi arate date.
Din cate am observat are 5 functii, nr km parcursi de la alimentare, o medie a vitezei, media consum la 100km, consum instant, km disponibili cu carburantul actual, si cam atat.
[attachmentid=1627992245]
De o saptamana am computerul si pot sa spun ca sunt multumit de rezultat! Spor si voua la munca pt cei care doresc, ca nu este greu deloc!
28 Apr 2015, 19:47:Am uitat sa mentionz costurile de transport, de aceea costul total este 250 lei. Nimic mai mult, manopera a fost facuta personal