Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Montare calculator bord
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
shoby3x
Salut, sunt nou pe acest forum si de acea vreau sa imi cer scz daca mai exista un topic asemanator/identic cu acesta (functia search ma cam luat peste picior), in cazul in care exista accept cu mare placere injuraturile necesare.
Acestea fiind spuse, sa revenim la problema. Detin un megane 1.6 8v din 96 fara cb. Am vazut in dezmembrari ceasuri de bord cu cb (lcd stanga sus) identice (aspect exterior) cu ce am pe masina. Daca le achizitionez, impreuna cu maneta stergatorului cu buton, am fro sansa sa functioneze? Stie cineva cate mufe are/daca configuratia pe mufe e identica cu cel fara cb? Se necesita modificarea instalatie electrice (adaugat cabluri sau schimbat ordinea cablurilor in mufe)? Daca are cineva fro infomatie cu privire la aceasta "modificare" il rog frumos sa ma ajute cu ceva detalii.
Multumesc anticipat si imi cer scuze inca odata daca topicul exista deja.
dan_g
Daca stii franceza gasesti aici aproape tot http://www.megane-france.net/xoops/modules...m.php?itemid=85
shoby3x
Multumesc mult, mar fi ajutat mai mult daca era in engleza, oricum e mai bine decat nimic. Mai am si un manual de reparatie cu cateva scheme electrice, sper sal dovedesc fara prea mare bataie de cap.
acraciunmihai
QUOTE(shoby3x @ 29 Jan 2014, 21:19)
Multumesc mult, mar fi ajutat mai mult daca era in engleza, oricum e mai bine decat nimic. Mai am si un manual de reparatie cu cateva scheme electrice, sper sal dovedesc fara prea mare bataie de cap.
*



Salut domnule shoby3x , daca reusesti sa faci asta si faci si un tutorial cu poze , multi de aici ti am fii recunoscatorii!
shoby3x
Momentan astept bordul, cand o sa ajunga o sa ma apuc, in cazul in care reusesc o sa postez tutorialu,
BigDaddyAdy
Si pe mine m-ar interesa daca e posibil. Cred ca totusi mai trebuie schimbata si joja electronica de benzina.
shoby3x
Salut baieti!!
Tocmai am terminat montarea CB-ului pe masina in cei 10 km facuti dupa montare pare ca functioneaza foarte bine,ramane de vazut ce va urma.
Materiale necesare: plansa ceasuri cu CB, maneta stergatoare cu buton in cap (eu nam avut asa ca am improvizat) in jur de 1,5 m de cablu (1/0,75mm), ceva mufe din care sa scoatem conectorii pentru 3 mufe ale masinii.
Pe scurt: se demonteaza partea superioara a bordului (sururburi sub capacele de la dif) se scoate bordu vechi.
Sub capota pe partea soferului exista acea cutie cu sigurante/relee, unde se afla o mufa. Se declipseaza respectiva mufa (are un sistem care nui permite declipsare accidentala daca o sa o vedeti o sa intelegeti despre ce este vorba). Partea care ne intereseaza pe noi este cea mama, aceasta se scoate din sistemul de clipsare, iar din aceasta se extrage partea albastra, la aceasta se adauga un cablu (pozitia cablului se va vedea in poza) pe care il adugem in habitaclu in spate plansei ceasurilor, urmand a se conecta la mufa A (cea alba) la pinul 4 daca tin minte bine (se va vedea in poze).
Sa rezolvat partea cu citirea injectoarelor, acum sa rezolvam functia de derulare a meniului. Mufa B (cea maro) pinul 2 este cel care la impuls - (masa) sub 2 secunde deruleaza meniul, iar la impuls peste 2 secunde reseteaza functia. eu am folosit un buton cu membrana care il aveam deja montat pe consola centrala de castre fostul propietar, se poate folosi orice buton de impuls (nu ramane apasat), cel mai bine ,estectic si confortabil fiind manetuta de stergatoare cu buton in cap. Dupa conectarea butonului, tot cablajul este gata, nu mai ramane decat efectuarea probei si montarea plasei la loc impreuna cu partea superioara a bordului, sper ca sa va ajute daca doriti sa va puneti CB pe masina. pentru orice nelamurire ma puteti intreba.

9 Feb 2014, 18:47:
Ordinea corecta a pozelor este 4/3/1/2/6/7/5, bordul meu a venit cu mufele pe el si cablurile taiate, asa ca am avut de unde scoate pini pentru mufele A si B, daca aveti nevoie de pini va pot ajuta cu cea mai mare placere.

9 Feb 2014, 18:50:
inca 2 poze
dumyxxx
sad.gif mad.gif stie cineva din constanta sa monteze cb pe renault mk1
shoby3x
dumyxxx , nu pre sau montat calculatoare de bord pe megane mk1, asa ca nu sunt prea multi cunoscatori,eu am incercat sa sa inteleg ceva din linku dat de colegu, acolo se specifica fiecare pin din mufele bordului si rolul lui, e foarte simplu "1 cablu si 2 cabluri" si gata treaba, daca erai din buc te ajutam eu cu cea mai mare placere
dumyxxx
shoby3x poti sa imi dai un link de unde pot lua un cb bun , si daca vrei pot veni la Bucuresti o fuga . Multumesc .
shoby3x
eu lam achizitionat in cele din urma din dezmembrari, dar trebuie sa cauti pana gasesti un pret bun.
pe mine ma costat 100 ron dar mi sa cerut si 300 sau 350 de ron,fiecare cere cat vrea. cauta suna si o sa gasesti la pret rezonabil, daca e vorba de proba o pot face pe masina mea, apropo, ce motor ai?
me_ryn89
Salut,
Sper sa nu fiu offtopic, dar stie cineva daca se poate monta pe megane I an 2000 1.9dti, computer de bord de pe 1.9dci, inafara de maneta cu buton de cb, ce altceva ar mai trebui?

Multumesc.
espacern
QUOTE(me_ryn89 @ 3 Nov 2014, 23:17)
inafara de maneta cu buton de cb, ce altceva ar mai trebui?

Ceasuri de bord cu functia ADAC!
bentza
Salutare tuturor!

In primul rand vreau sa multumesc lui shoby3x pentru “tutorial” si lui dan_g pentru linkul pus la dispozitie.

Sunt un proprietar mandru al unui “Meganutz” 1, iar de cand am vazut postarea lui shoby3x mi-am pus in cap ca vreau si eu computer de bord. M-am pus pe cautat, iar dupa aproximativ o luna de zile am avut toate cele necesare acasa: ceasuri bord cu computer, maneta stergatoare cu buton, mufe. Din experienta va spun ca ceasurile de bord cu computer se gasesc foarte greu, eu le-am gasit la dezmembrari in Baia Mare, dar cu imitatie de mahon. Dupa ce le-am montat, deoarece sunt un fitos al esteticului, am zis ca nu arata bine si am comandat o alta pereche de ceasuri ca sa schimb plasticul acela cu imitatie de mahon.
[attachmentid=1627992247]
Bun, ceasuri bord cu computer imitatie mahon+maneta stergatoare=150 lei, al doilea set de ceasuri+mufe=80 de lei, cost total=250 lei.
Se demonteaza bordul, exista 2 suruburi torx de 20 sub plasticele de la tweetere, apoi ceasurile care sunt prinse in 3 torxuri, precum si maneta stergatoare care e prinsa in 2 suruburi.
[attachmentid=1627992235][attachmentid=1627992237]
Pentru citirea injectoarelor se trage un cablu din compartimentul motor in habitaclu. Eu am ales sa merg pe instalatia electrica originala a masinii. A fost nevoie sa dau roata stanga fata jos, precum si carenajele de plastic. Sub carenaje se afla instalatia electrica care merge din habitaclu, exact din spatele tabloului de sigurante, pana in compatimentul motor, sub cutia de sigurante in care trebuie sa ajungem cu cablul. In cutia cu sigurante ne legam la mufa albastra exact cum a explicat mai sus shoby3x, iar in partea cealalta, in spatele ceasurilor la mufa A (alba) pinul 4, care reprezinta "informatii debit carburant" (tradus din franceza).
[attachmentid=1627992238][attachmentid=1627992241]
Pentru derularea meniului computerului de bord este necesar sa tragem un cablu de la mufa de maneta stergatoare, pinul B7 (am atasat o poza gasita pe forum) si pana la mufa B (maro) pinul 2 din spatele ceasurilor.
[attachmentid=1627992242]
Si gata, toata treaba e rezolvata! Cel putin asa am crezut si eu, pana la momentul probei. Contact, scanteie, motor pornit, computerul de bord refuza sa imi arate ceva, doar liniute ----. Cineva zicea ca trebuie sa circuli cu masina ca sa isi actualizeze computerul datele de la injectoare, nici gand, chiar si dupa 130 de km computerul meu nu arata nimic. M-am pus pe citit pe forum, si dupa lungi cautari si incercari, am gasit solutia. Trebuie sa se reseteze tot computerul de bord, si anume: cu butonul computerului de bord tinut apasat se pune contactul, asta ca sa intram in diagnoza. Odata diagnoza pornita, se deruleaza functiile afisate, adica: nr litri combustibil, apoi 00 (care nu stiu ce inseamna), apoi -- (care nici asta nu stiu ce inseamna). Bun, odata ajunsi la --, se ia contactul, iar computerul de bord a fost resetat.
[attachmentid=1627992243][attachmentid=1627992244]
Dupa ce am pornit motorul, voila, deja computerul a inceput sa functioneze si sa imi arate date.
Din cate am observat are 5 functii, nr km parcursi de la alimentare, o medie a vitezei, media consum la 100km, consum instant, km disponibili cu carburantul actual, si cam atat.
[attachmentid=1627992245]
De o saptamana am computerul si pot sa spun ca sunt multumit de rezultat! Spor si voua la munca pt cei care doresc, ca nu este greu deloc!

28 Apr 2015, 19:47:
Am uitat sa mentionz costurile de transport, de aceea costul total este 250 lei. Nimic mai mult, manopera a fost facuta personal big_wheel.gif
aluibasarabeanu
Oare la modelul megane 1 din 2000 or fi aceeiasi pasi de urmat ? Bordul diferă, or fi diferite si mufele din spate!?
bentza
La Meganurile 1 PH2, sunt diferite si ceasurile, implicit si mufele din spate. Comparativ cu ceasurile de la PH1 unde exista 4 mufe a cate 10 pini, PH2 are doar 2 mufe, una de 30 si cealalta de 15 pini.
Potrivit linkului francez de mai sus pus de dan_g, configuratia pinilor ceasurilor de PH2 ar fi urmatoarea:

Mufa A (30 pini)
Pinul 1: Neutilizat
Pinul 2: Martor semnalizare dreapta
Pinul 3: Martor semnalizare stanga
Pinul 4: + AVC
Pinul 5: Led imobilizator
Pinul 6: Neutilizat
Pinul 7: Martor injectie*
Pinul 8: Martor faza scurta
Pinul 9: Martor faza lunga
Pinul 10: Martor airbag
Pinul 11: Martor stopuri ceata
Pinul 12: Martor faruri ceata
Pinul 13: Martor lichid parbriz
Pinul 14: Martor baterie
Pinul 15: Martor degivrare luneta
Pinul 16: +APC
Pinul 17: Indicator temperatura apa
Pinul 18: Martor presiune ulei
Pinul 19: Neutilizat
Pinul 20: Indicator temperatura apa
Pinul 21: + senzor nivel ulei
Pinul 22: + indicator nivel combustibil
Pinul 23: Indicator vitezometru
Pinul 24: Masa
Pinul 25: - indicator nivel combustibil
Pinul 26: - senzor nivel ulei
Pinul 27: + lumini pozitii
Pinul 28: Neutilizat
Pinul 29: Martor uzura placute frana
Pinul 30: Martor frana de mana

Mufa B (15 pini)
Pinul 1: Martor GPL
Pinul 2: Neutilizat
Pinul 3: Martor parbriz incalzit
Pinul 4: Date vitezometru ?
Pinul 5: Reostat (serveste la relarea intensitatii curentului electric din circuit)
Pinul 6: Buton ADAC
Pinul 7: Informatii debit carburant (ADAC)
Pinul 8: Informatii TA
Pinul 9: Neutilizat
Pinul 10: Neutilizat
Pinul 11: Neutilizat
Pinul 12: Neutilizat
Pinul 13: Neutilizat
Pinul 14: Martor ABS
Pinul 15: Martor esec franare

Deci, pentru citirea injectoarelor se trage un cablu din compartimentul motor din cutia de sigurante, mufa albastra, cum se explica mai sus si pana in habitaclu in spatele ceasurilor la mufa B pinul 7.
Pentru derularea meniului computerului de bord, de la mufa manetei de stergatoare pinul B7 (este aceeasi mufa si la PH1 si la PH2) pana la mufa B pinul 6 in spatele ceasurilor.
Ce mai ramane de facut este sa iti gasesti doar ceasuri de Megane PH2 cu computer de bord!
ytumihai
Am si eu o problema am un un renault megane 1 break motor 1.6e nu aveam cb am luat ceasuri si maneta de la un megane 1 1.6 16v cu ADAC am tras fir de la mufa din calculator pinul 11 pana la pinul 7 mufa rosie care intra in ceasuri pe urma am tras fir de la pinul 6 mufa rosie de la ceasuri pana la pinul 7 mufa de la maneta imi arata primele 2 chestii ok la cb adica distanta parcursa si pe urma scrie de ex 15.6 km/h si creste in mers in continuu si cand stau incepe sa scada nu stiu ce semnifica dar problema este ca la consum instant imi arata 0.0 la distanta pana la peco ---- la diagnoza imi arata cati litri am in rezervor de ex 33L urmatorul 0.0 si pe urma ---h care nu stiu ce semnifica aseară mi-a arătat la diagnoză --dh l-am resetat dar acum tot ---h arată și tot nu indică constantul help please sad.gif am uitat să precizez este ph2 am la ceasuri mufă roșie și mufă gri și la siguranțe mufă albastră nu o am în mufă albă așa ca am tras din pinul 11 ecu asa e la clio
ytumihai
Se pare ca am gasit pana la urma problema din cate inteleg eu la modelul meu pin-ul 11 adica fir portocaliu duce la OBD si am gasit la rusi pinout ecu fenix 5 care este pe masina mea care imi arata ca pinul 13 duce la tripcomputer folosind google translate am reusit sa imi dau seama uitati aici link cu pinout ecu fenix 5 o sa testez si revin cu detaliile dupa ce am testat CB-ul http://info.auto.ru/moscvich/faq/article/8481/


Se pare ca nici asta nu este firul problemă rămâne numai ca a fost o mică schimbare la un momentdat mi-a indicat la consumul la 100 km/h 0.1 dar pe urma 0 și așa a rămas țin să precizez ca nu am eroare la diagnoza am ---h ceea ce este normal
ytumihai
s-a rezolvat problema astazi pentru cei care au acelasi model ca al meu(Renault Megane I Break 2000 fara mufa albastra la panoul de sigurante) si vor CB o sa fac un scurt tutorial:
1)Se comanda ceasurile cu CB (eu le-am luat de la dezmembrari de pe un megane 1.6 16v) si maneta de stergatoare cu buton
2)Se dau jos capacele de la tweeterele de pe bord
3)Se desfac suruburile care tin partea de sus a bordului
4)Se desfac capacele de la volan(scoica si cel de jos si cel de sus) are 3 suruburi jos
5)Se trage cu putina forta de partea de sus a bordului
6)Se desface maneta pentru comenzile pe volan de la casetofon(are un capac jos se deschide si acolo are un surub)
7)Se scoate mufa de la maneta la stergator(Pe mine m-a ajutat ca am mainile mai subtiri si am reusit usor are 2 picioruse in laterala apasati pe ele si se scoate in jos) pe urma maneta are 2 suruburi argintii pe partea cu volanul dupa ce se desfac iese si maneta mai greu dar iese
8)Se desfac cele 2 suruburi de la ceasuri se dau ceasurile pe fata si se scot cele 2 mufe cea rosie si cea gri
9)Se trage un fir cu papuc de la mufa rosie pin 6 la maneta de stergator cu buton de CB pin 7
10)Se trage fir cu papuc de la mufa rosie pin 7 pana la mufa ECU pin 50 acolo este deja un cablu eu l-am decojit putin si m-am legat de el direct.

Si gata avem CB functional(noroc cu autodata).Spor la treaba!!! nu dureaza mai mult de 20 de min dupa tutorialul facut de mine. tongue.gif cool.gif naughty1.gif
bentza
Salut ytumihai.
Te felicit pentru montarea computerului de bord si pentru tutorial. Sunt convins ca va fi de ajutor la multi posesori de Megane.
Eventual o poza cu pinul 50 de la ECU la care te-ai legat cu firul de la ceasuri ar fi de folos.
Numai bine.
ytumihai
QUOTE(bentza @ 25 Aug 2015, 07:10)
Salut ytumihai.
Te felicit pentru montarea computerului de bord si pentru tutorial. Sunt convins ca va fi de ajutor la multi posesori de Megane.
Eventual o poza cu pinul 50 de la ECU la care te-ai legat cu firul de la ceasuri ar fi de folos.
Numai bine.
*


Din pacate poze nu am facut dar atasez o poza care m-a ajutat pe mine si va mai pot da un sfat mufa ecu are primii 4 pini numerotati daca va uitati de aproape se vede sunt mici dar ii vedeti si are numerotat si pinul 28 pe randul cu pin 28 pin-ul 50 este al 6 lea din partea opusa adica de la stanga la dreapta.
[attachmentid=1628005058]
aco90
Salut! Masina mea are 71 mii km. Daca schimb cu un CB luat din dezmembrari, o sa indice cei 300 mii km sau o sa ramana KM mei?

Merci!
espacern
La masina ta Km rulati sunt inregistrati in memorie ceas....la schimb bord se afiseaza cei noi.
aco90
Merci de raspuns espacern! Am luat un se de ceasuri cu CB + maneta. sa vedem daca o fi plug &play sau trebuie tras cablu cum spuneau colegii de mai sus ph34r.gif
aco90
Am rezolvat și eu. Revin cu poze smile.gif
LE:
Multe multe multumiri lui ytumihai, fara el nu rezolvam nimic.
Am urmarit pas cu pas tutorialul lui si am reusit. Mentioenz ca eu nu aveam mufa albastra.
Traseul cablului aditional l-am trasat cu rosu in poze(se poate vedea si cablul pe langa contur)
Noul fir l-am legat de firul din pinul 50.

Ceasurile functioneaza pefrect cu exceptia funcitei "km pana la urmatoarea alimentare" unde imi apar numai 4 sau 5 liniute palpaind (nu stiu de ce).

De mentionat ca am mai apelat la inca un pas: acela de a aduce km de pe noua plansa la km reali ai masinii: de la 247000k la 72601. Aici am apelat la un prieten unsure.gif
alyn_xwt
Salutare tuturor. Am gasit pe un Megane ph2 coupe ceasuri de bord pe fond alb si as vrea sa le pun pe al meu break dti tot ph2. Problema e ca donatorul este 1.6 16v si al meu este dti. Oare sunt compatibile? nu ma intereseaza functia de CB, doar sa pun ceasurile de bord.
eviltuning
De mers, ,merg.Nu stiu daca o sa-ti indice consumul calumea
aco90
Stie cineva de ce functia de "km pana la pompa" imi indica doar "----" palpaind? Aveam si poza insa nu merge sa o atasez, eroare 500 de la server.
bogdan92
Sal shoby3x ai cv poze cu butonul de care specifici in tutorial, că nu înțeleg cum legi toate firele de un singur buton,in rest am înțeles tot am și desfăcut bordul etc dar nu înțeleg cum sa leg firele la buton astept un rasp ms mult
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.