Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Symbol nu merge rotund motorul si uneori moare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Farcasu
salut
am si eu urmatoarea problema si la service numai nu ii dau de cap baietii.
am un renaul symbol benzina 1.4 de 55kw din 2008 , are si instalatie de gpl si ma confrunt cu urmatoarea problema:
la relanti motorul nu merge rotund, are fluctuatii care se vad putin pe acul turometrului, schimbatorul de viteze se misca binisor si el cand are aceste fluctuatii si se aud mai bine cand stau in fata masinii si ascult motorul.
pe langa aceasta de o perioada de timp, de obicei cand e rece motorul, in mers la schimbarea vitezelor sau cand ajung la stop si stationez, scade acul turometrului sub 500 de ture, aproape de 0 si moare motorul, sau este cand scade aproape de zero, se stabilizeaza undeva la 750 ture dar are flcutuatii mici pe ceas.
vreau sa zic ca face si pe benzina asa si cand trece pe gpl.
baietii de la service utlima data au schmbat bobina, fise , bujii, au incercat si cu un alt motoras pas cu pas, problema insa e aceeasi.
aar mai fi o chestie, cand stau la semafor is deja e cald motorul uneori aud ca isi schimba sunetul, se simte ca trepideaza dar nu foarte tare, si palpaie martorul. dupa ce o acelerez putin se stinge, sau daca il las sa stea, dupa un anumit timp se stinge singur. dar numai palpaie , nu sta aprins.
ma puteti sfatui ce ar mai trebui verificat in cazul meu ?
astept cu mare drag pareri sau solutii pentru rezolvarea problemei.
razvantrc
Pune-o pe tester in primul rand.

scoate borna de la baterie.
mai pe larg avand gaz poate te confrunti cu aceleasi probleme de aici
http://www.daciaclub.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=101812&st=0

si eu am avut problema asta la gpl
bundy220
Reglaj culbutori,si se rezolva rapid(asta daca ai culbutori mecanici) Daca sunt hidrauliciun pic mai greu dar se rezolva si asta.
Daca nu esti convins si vrei sa mai pierzi niste timp si bani,fa un test de compresie si vei vedea si la care cilindru ai compresia foarte mica,asta din cauza culbutorilor care nu mai lasa supapa sa se inchida cum trebuie.
Si totusi,ca sa fii convins ca stiu despre ce e vorba(ai descris f bine simptomul) sunt sigur ca daca accelerezi subturat,a5-a la 50km/h tremura tare motorul ,iar ca sa nu se intample asta,trebuie sa mergi cu ea mai turata.In curand o sa se opreasca motorul cand e rece.
grabyi
Salut,

Asa imi facea si mie, si inca mai face dar nu mai moare motorul deloc. Motorul toarce frumos, si in sarcina, si la relanti. In decelerare acul turometrului se duce pe la 2-300 rpm cand apas pedeala de ambreiaj, insa doar daca apasarea se face la 1500rpm.
Eu am reglat culbutori, schimbat garniturile de la galeria de admisie, am pus bujii BRISK Silver GPL si cel mai important, care a dat rezultatele cele mai bune, am schibat rampa de injectoare gpl Valtek cu injectoare Hana.
Ce recomand ar fi:
- verifica sa nu traga aer fals
- curatare corp clapeta
- schimba injectoarele gpl (la mine a mers cu buy back si am platit doar diferenta)

Succes
Farcasu
salut. azi am fost la revizie( schimbat ulei, filtre), a mai pus testerul pe masinia si i-a dat rateu ardere cilindrul 3.
acum intrebarea mea e daca sunt mai ok bujjile despre care spuneai Bosch silver Gpl, au durata de viata mai lunga pentru masinile care au si gpl ?
am sa mai merg odata la service ca sa vada baietii ce ar mai putea fi, inca nu isi dau seama care sa fie problema, reglaj de culbutori mi-au spus ca au facut cand au schimbat bobina. la gaz am fost azi si m-a schimbat ceva capete la o piesa , pierdea antigel pe acolo si am rugat sa imi faca si un test la injectoarele de gpl sa vedem daca nu apare problema de la acestea, din rezultat toate cele 4 injectoare de la gpl sunt ok, parametrii erau intr 6,5 si 7.1 , mici diferente intre ele, le-a mai dat si o calibrare la injectoare din soft.
problema cu muritul motorului am observato mai mult la rece, si am patit si inainte sa treaca pe gaz si dupa ce a trecut pe gaz, cand e caldut motorul nu am patit sa moara.
zilele acestea fiind mai cald nu a mai murit deloc.
doar chestia cu martorul palpaind , asta am observat doar stand la semafor, motorul fiind caldut.
grabyi
E foarte bine ca ai facut revizia. la gaz probabil ti-au schimat colierele; verifica sa fie metalice, nu din plastic, ca alea cedeaza dupa 10-12000km.
Bujiile sunt BRISK Silver LPG si dau scanteie constanta datorita conductivitatii mai bune(argint); cred ca se schimba la 30k km. Cele mai bune raman totusi NGK LPG1, 150k km, insa costa 100euro setul.
Ai zis de rateu ardere cilindru 3, asa ca fuguta si fa un test de compresie. Daca valorile sunt OK, asta e, continui cu bajbaiala(aer fals, corp clapeta + mpp, reglaje gpl...), daca nu ... te cam costa: manopera 3-400, verificat/rectificat chiuloasa 2-300, supape- 40 bucata.

Oricum, fa testul de compresie si apoi hotarasti cum mergi inainte.
bundy220
Cate odata am impresia ca unora le place mai mult sa stea pe forum decat sa isi rezolve problemele,fara suparare.Am scris mai sus ca poti incerca cu test de compresie ca sa te convingi,cu toate ca o diagnoza buna ar fi fost suficienta,daca tot ai dat banii.Acolo s-ar fi vazut ca timpii de injectie la relanti sunt cam mari,valoarea map anormala,si rateul acela spune deja multe.
Eu zic sa iti reglezi culbutorii dar in alta parte decat unde i-ai reglat prima data.Acolo nu i-au reglat deloc sau i-au reglat aiurea.

17 Jan 2014, 21:28:
graby,la ce masina ti-ai reglat culbutorii,ce motorizare? Daca la cele din semnatura,te rog scrie si cum ai procedat,pe scurt.
grabyi
Pe mine ma intereseaza doar ce se face la masina. Nu sunt mecanic si am fost la un service pentru reglaj.
GPL am numai pe symbol, masina din semnatura.
bundy220
Eu presupun ca nu ti-au reglat nimic.Poate ma insel,dar daca sunt hidraulici,vreau sa te anunt ca foarte multi "mecanici" zic ca sunt hidraulici si nu se regleaza. Daca vrei sa scapi si tu de problema care ai zis ca mai apare,dute la un mecanic BUN,si roaga-l sa iti descarce culbutorii si apoi sa ii monteze la loc. Vei vedea diferentele imediat. Apoi daca totul e ok,mergi la service la gpl si fa o recalibrare a mapei gpl.
Asta pe scurt,ca tot ai zis ca nu te intereseaza cum se face ci doar ce se face .


P.s. Descarcarea nu se face la menghina,se face altfel,gasesti undeva pe aria laguna1
Katalin explica undeva.
Farcasu
salut, Bundy o intrebare, am fost la un alt service tot cu problema aceasta,ei zic ca nu le-a dat nici o eroare pe tester. baietii i-au facut si un test de compresie, atasez rezultatul intr-o poza. ei au mai curatat si clapeta de acceleratie , am luat masina, seara cand plec de la serviciu la rece aceeasi problema, in 600m cand am ajuns la stop , a murit motorul.a scazut acul turometrului incetutz pana jos, nu s-a mai oprit pe la 1000-750. este cand mai scade si sub 500 dar revine la 750-800 si oscileaza putin pe turometru, dar se aude motorul ca nu merge rotund.
am vorbit azi la service-ul unde au facut reglajul la tacheti, am intrebat daca sunt mecanici sua hidraulici si au spus ca sunt hidraulici si au facut reglaj.
cam cat costa un reglas de tacheti si daca ma poti indruma in cluj la un meserias bun.
mai bine merg si platesc din banii mei numai sa stiu ca merge bine( masiina fiind pe firma pana acum a fost platit de firma, dar m-am saturat de drumuri aiurea prin service) la gpl nu i-a dat nici o eroare.
eu ma gandesc acum sa nu fie si ceva piesa de la instalatia gpl care face trecerea de la benzina la gpl.
bundy220
Din test se vede clar la cil 2 compresia mult mai mica,si la 3,4 mai mica.
Stii cumva cum au facut reglajul culbutorilor? intreb pt ca foarte multi,chiar de la reprezentante habar nu au. Daca sigur sunt hidraulici,nu se "regleaza",era suficient sa ii descace si apoi la prima pornire se regleaza automat dupa nevoie. Eu i-as intreba pe cei care zic ca ti iau reglat cum au facut,ce distante au reglat,chestii de astea ,sa iti poti da seama daca stiu ceva sau sunt pe langa.
este un moderator din cluj la sectiunea megane,poate iti recomanda el pe cineva din zona.
atelier_strungarie
Verificati catalizatorul (posibil infundat/topit), daca nu problema este de la supape chiulasa. La motorul de 1.4 8V supapele nu rezista mai mult de 100.000km in functionarea pe GPL.
bundy220
QUOTE(atelier_strungarie @ 9 Feb 2014, 09:08)
Verificati catalizatorul (posibil infundat/topit), daca nu problema este de la supape chiulasa. La motorul de 1.4 8V supapele nu rezista mai mult de 100.000km in functionarea pe GPL.
*


am un logan cu 160kkm si merge struna,un amic are 200 si de kkm si la fel,are catalizatorul dus,dar motorul e perfect. Povesti,motoarele astea chiar se preteaza la gpl
grabyi
@bundy220: mersi pentru info despre reglat culbutori. Am intrebat mecanicul si mi-a zis ca la motorul meu se autoregleaza ca sunt hidraulici, iar descarcarea presupune golirea lor de ulei (cred cu aer sub presiune).
Legat de functionarea pe gpl, am vazut multe loganuri 1.4 si 1.2 16v de 75cp cu peste 300kkm pe taxi. Si sunt si multumit ca utilizator ca dau 1.4 lei/km fata de alte orase (galati: 1.8lei/km). Cel mai recent exemplu: logan de scoala, 1.4 8v, 485kkm, instructorul a zis fara interventii la motor.
Si eu cred ca se preteaza foarte bine gpl pe astfel de motoare (chiar si fara lichid de protectie scaun supape), dar gpl se preteaza si mai bine la buzunarul meu.

PS: Si lagunei ii voi face un upgrade cu gpl in primavara.
bundy220
Bun si ti ia descarcat? insiste sa faca asta, dar nu la mengina,au un loc unde se apasa cu un ac subtire,asa se face descarcarea. Apoi dupa montaj sa va regla totul cum trebuie.
Multi mecanici nu inteleg ca autoreglarea se face doar in sens"crescator" sa zic asa,iar tu ai nevoie invers,"descrescator" Insista si va fi bine,ai sa ma pomenesti.
grabyi
Nu i-a descarcat. Insa la mine nu e grav. Doar scade turatia sub relanti pana la 3-400rpm doar in decelerare numai daca apas ambreiajul la 1500 , si isi revine f rapid. Nu se opreste deloc motorul, merge frumos in sarcina si relantiul e stabil. Ce ar trebui sa inlocuiesc ar fi la mine clapeta de acceleratie, ca tot se curata la fiecare revize de pe la 60kkm. O sa insist pentru descarcare la urmatoarea revizie.
bundy220
descarcarea nu face rau deloc. Chiar daca inca merge bine.
Farcasu
seara' smile.gif, am sunat azi la service-ul unde ziceau ca au facut reglajul de culbutori. si se cam bateau cap in cap[ cu informatii aiurea, receptionerul de la service spunea ca s-a facut reglaj la tacheti, mecanicul spunea ca nu s-a facut.
in fine, acum nici nu stiu ce sa mai cred din cele spuse de cei de la service.
ma poate ajuta cineva in urmatoarea chestie: pe talon scrie motor tip K7J-A7, cine imi poate spune daca am culbutori mecanici sau hidraulici ? masina e inmatriculata in martie 2008 , anul fabricatiei probabil 2007. ca sa stiu unde si ce sa caut....pentru ca stiam un mecanic bun si cand am zis ca s-ar putea sa fie culbutori hidraulici a spus ca nu se regleaza. si atunci daca intradevar am culbutori hidraulici sa caut unul care sa imi spuna din start ca ii poate descarca si pe urma sa se autoregleze., dar nu din start ca nu sunt reglabili.
bundy220
pai e cam motorul de logan,si e cu reglare macanica. Acum trebuie sa fii sigur daca i-a reglat cineva,i-a reglat si cum trebuie.Nu e mare filozofie,trebuie doar un pic de indemanare si atentie. poate gasesti tutorial pe undeva,daca nu poate apuc eu sa fac unul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.