homeless
30 Jul 2005, 21:56
Cam cat ar costa si unde se pot gasi, m-ar interesa jante de 16",incep sa regret ca nu am optat pt ele de la inceput, arata super si cred ca si franele sunt mai bine ventilate
electriczbif
30 Jul 2005, 22:12
Daca intrebi de alea originale (Reinastella sau asa ceva) anul trecut erau 7,1 mil fara TVA la reprezentanta (emoticon-ul ala cu ochii holbati nu e destul de expresiv ca sa-l pun aici). Asta fara capacul central si suruburi (care nu sunt la fel ca cele pt. tabla). Cu toate cred ca iesi pe la o mie de euro daca esti norocos.
homeless
30 Jul 2005, 23:54
Oh my GOD....
cele de 16" sunt dintr-un aliaj mai usor. doar cele de 19" sunt din aluminiu (adica duraluminiu)
Homeless, inainte sa dai banii pe jentile de aluminiu de la reprezentanta Renault, iti recomand sa te mai uiti un pic prin magazine, poate gasesti ceva mai ieftin si mult mai frumos ca design... sigur, cu conditia sa respecti dimensiunile recomandate.
Sincer, mie acum imi pare rau ca am jantele din aliaj, ca prea sunt toate la fel.
Nu am avut incotro, asa era echiparea Privilege, dar as fi preferat unele de tabla pe care sa le folosesc iarna si sa-mi iau eu altele din aliaj, model ales de mine.
Am vazut de curand un Megane Sedan cu jante O.Z., aratau superb si schimbau look-ul masinii fantastic de mult. Nu zic sa-ti iei O.Z. neaparat, sunt cam piperate la pret, dar gasesti si alte marci accesibile si la fel de frumoase.
Bafta!!
corneliustacitus
2 Aug 2005, 20:34
Apropo de jantele astea, e adevarat ca sunt mai sensibile la socuri, se deformeaza , iar reechilibrarea lor este o problema?
Tocmai mi-a fost reparata o janta indoita (doua gropane luate intre Lugoj-Timisoara,rezultat:doua mici indoituri pe exteriorul jentii si una mai nasoala pe interior).Nu se vede nici o urma pe ea si nici nu pare descentrata (e roata din dreapta fata).Cred ca depinde foarte mult de "meseriasul" care o repara.
PS:pentru cei care aveti jenti de aliaj.Daca schimbi o janta in manual scrie sa nu mergi mai tare de 130 km/h.(poate nu toti l-ati citit in totalitate)
ok...cu jentile de aluminiu m-am lamurit....dar cele de fier de 16" unde gasesc?
Itzi dau eu jentile mele pe 16, dar daca vrei sigur,sa stiu sa-mi comand altele si ar trebui sa ne sincronizam umpic. Repet doar daca esti absolut hotarat.
fara suparare...e cam complicat...eu le vreau in perspectiva ...in functie de pret...si daca sint hotarit ca merita...cam multe necunoscute...
oricum ...multumesc de intentie!...si de curiozitate "how much?"
QUOTE(pablo @ Aug 3 2005, 12:06 AM)
Tocmai mi-a fost reparata o janta indoita (doua gropane luate intre Lugoj-Timisoara,rezultat:doua mici indoituri pe exteriorul jentii si una mai nasoala pe interior).Nu se vede nici o urma pe ea si nici nu pare descentrata (e roata din dreapta fata).Cred ca depinde foarte mult de "meseriasul" care o repara.
PS:pentru cei care aveti jenti de aliaj.Daca schimbi o janta in manual scrie sa nu mergi mai tare de 130 km/h.(poate nu toti l-ati citit in totalitate)
Si eu mi-am strambat o janta pe Lugoj-Timisoara
Dupa roluire eu am mutat-o pe spate.
si mie imi vor trebui 2 jenti de ytabla ca nu mai scot la iarna cauciucurile astea de pe cele de aluminiu...e si scumpa operatiunea ca tre si echilibrate ..si e si mai complicat,
oare se gasesc in alta parte decat renault jenti tabla pe care sa mearga 205/55 r16
vodafone
4 Aug 2005, 23:54
bai zoot iti iau eu gentile tale.ca ma gandeam sa-mi iau nishte gume pt iarna sa le pun pe ale mele.si astea de vara la le bag pe unele de 16.ce zici?
TinCup probabil ca o voi muta si eu pe spate dar mai intii vreau sa vad cum se comporta (daca scapa aer,daca e bine centrata,etc).
De ce scrie in manualul Megane II sa nu schimbi jentile intre ele?Mie nu mi s-a parut sa aiba vreun senzor pe janta.
PS:Unde sa mut roata dreapta fata pe spate?Pe stinga sau pe dreapta?
sandman_
5 Aug 2005, 16:38
Si eu am indoit o janta pe Lugoj-Timisoara, anul trecut, prin noiembrie. dreapta-fata, pe interior. Mi s-a de-presurizat anvelopa. A doua zi la prima ora m-am dus la o vlcanizare obisnuita si cum trecea de 1,8 atm, incepea sa piarda aerul. Am reparat-o in aceeasi zi cu vreo 500k si am lasat-o tot pe dreapta-fata. Nu mi-a facut nici o problema de atunci.
@homeless: In principiu la reprezentate jantele foarte scumpe, pentru ca au o oarecare forma de exclusivitate, iar lumea are tendinta sa cumpere de la reprezentant diverse piese, nu numai jante, pentru ca acolo fac si revizia, etc...
Un mic exemplu: La concesionarul din Craiova, o guma Michelin costa vreo 10 milioane in martie, adica vreo 250€. In Viena, la un magazin de accesorii si consumabile auto , aceeasi guma era 120. La acelasi magazin gasesti jante de 16" si sub 100€. Depinde foarte mult de producator si model, insa ai mult mai mult spatiu de manevra. Sunt convins ca si in Bucuresti ai alternative mult mai bune decat concesionarul Renault.
eu zic ca nu ar fi rau sa ne mobilizam si care cum vede un magazin serios si decent sa posteze aici.
Am reusit si performanta de a strimba o janta de pe stanga fata. Am dat cu ea intr-o bordura usor ascutita, nu aveam viteza, eram cu a Ia si in viraj. Nenorocirea e ca bordura mi-a ciupit cauciucul. Janta avea doar marginea un pic strimba dar am rezolvat-o la vulcanizare. Am schimbat cauciucul de pe rezerva care era nou cu cel ciupit.
Trebuia schimbata cu una de pe spate???
geo.meg
9 Aug 2005, 21:25
Daca roata a fost echilibrata corect si nu bate la viteza mare poti sa o lasi pe fata dar in astfel de cazuri e mai bine sa o pui pe spate .
Incercati www.rial.de . Eu am pus trigon 15' si sunt foarte incantat. Se pot cumpara din Bucuresti (pot afla magazinul, eu le-am comandat din Galati) cam la 100E bucata.
Alex04
10 Aug 2005, 09:56
QUOTE(geo.meg @ Aug 9 2005, 10:25 PM)
Daca roata a fost echilibrata corect si nu bate la viteza mare poti sa o lasi pe fata dar in astfel de cazuri e mai bine sa o pui pe spate .
Dupa schimbare am facut un drum Bucuresti-Campina-Bucuresti si am mers cu maxim 180km/h si nu am avut trepidatii sau alte manifestari suspecte. Cred ca o las pe fata pentru moment.
reno-lemonn
14 Dec 2005, 17:53
M-am trezit si eu sa readuc topicul asta la viata. Ma gandesc ca nu are rost sa deschid unul nou cu acelasi subiect.
Problema mea e ca vreau sa-mi cumpar jante de aluminiu si nu prea am chef sa dau cat cer astia la reprezentanta pe unele originale. Ce dimensiuni sunt cele originale? Asta ca sa stiu ce sa caut.
Completeza-ti semnatura sa vedem si noi ce masina ai!
In principiu meganul din ce am vazut eu are jenti pe 16 toli, optional 17 toli iar cauciucul in cazul dieselului este 195/55/16 iar pe benzina e 205/55/16.Ehiparea asta vine in functie de varianta de Megane aleasa.
sandman_
14 Dec 2005, 18:51
In general, jantele de megane sunt 6,5J*16, 6,5J*17 sau 6J*15
hellcat
14 Dec 2005, 19:23
Si ce vreau sa mai recomand si eu: nu achizitionati jantele pe care ati pus ochii pana nu faceti o proba cu cauciuc pe ea si pe fata si pe spate.
Sa nu aveti surprize, sa atinga in etrier, amortizor, fuzeta, carenaj, aripi.
google
14 Dec 2005, 20:20
@hellcat, avand in vedere ca esti in bransa (lucrezi la dealer) da-i toate datele, latime janta (6J, 6.5J), diametru (15",16",17"), numar prezoane, distanta intre ele si ET-ul.
QUOTE(hellcat @ Dec 14 2005, 06:23 PM)
Si ce vreau sa mai recomand si eu: nu achizitionati jantele pe care ati pus ochii pana nu faceti o proba cu cauciuc pe ea si pe fata si pe spate.
Sa nu aveti surprize, sa atinga in etrier, amortizor, fuzeta, carenaj, aripi.
Pe M II pana in 225/45/17 nu atinge nimic.
__________
1.9 dCI
QUOTE(hellcat @ Dec 14 2005, 08:23 PM)
Si ce vreau sa mai recomand si eu: nu achizitionati jantele pe care ati pus ochii pana nu faceti o proba cu cauciuc pe ea si pe fata si pe spate.
Sa nu aveti surprize, sa atinga in etrier, amortizor, fuzeta, carenaj, aripi.
Corect,am mai vazut nefericiti care dupa ce le-au pus pe masina nu pricepeau nimic.
Asa de palmares,la ce dilar lucrezi Hellcat?
sandman_
15 Dec 2005, 11:36
235/35(?)R18 merg, de asemenea pe M2. Sunt standard la RS si stiu pe cineva care si-a pus pe M2CC.
google
15 Dec 2005, 11:38
QUOTE(Solon @ Dec 15 2005, 09:49 AM)
Corect,am mai vazut nefericiti care dupa ce le-au pus pe masina nu pricepeau nimic.
Asa de palmares,la ce dilar lucrezi Hellcat?
Iti spun eu Dedeman-Bacau.
Mersi.Era doar o curiozitate!
lemonn eu pe Megane II 1,6 am jenti de aliaj originale 6,5J16 ET49.Sint model CMS 240.Mi-am pus ieri jenti pe 15 Platin 6,5J15 ET42 si nu freaca,nu atinge nicaieri.
ktmbull
15 Dec 2005, 17:15
QUOTE(ady2 @ Aug 9 2005, 10:01 PM)
Incercati www.rial.de . Eu am pus trigon 15' si sunt foarte incantat. Se pot cumpara din Bucuresti (pot afla magazinul, eu le-am comandat din Galati) cam la 100E bucata.
Pe configuratorul de pe site exista si Dacia. Se pare ca nemtii o apreciaza mai mult ca noi.
Pune si tu o poza cu masina!
Cand am cumparat meganul nu am vrut jante de aliaj, insa acum dupa ce am pus pe cele de otel cauciucuri de iarna ma tot gandesc sa iau unele de aliaj pentru vara.
Am vazut unele super, dintr-un aliaj mai inchis la culoare decat cele normale si parca aveau un luciu mai puternic. Mi-au placut foarte mult insa cand mi-a spus vanzatorul ca sunt facute in Turcia mi-a cam pierit cheful. Cred ca scria pe ele ceva de genul "TM" si costau aprox. 1.300 RON. Stie cineva ceva despre marca asta?
--------------------
Megane Sedan - 1.6 16V Confort Expresion
Gris Hologramme - iul. 2005
reno-lemonn
15 Dec 2005, 17:54
Multumesc pentru raspunsuri. Am Sedan 1.6 16V si imi inchipuiam ca trebuie jante 6,5J16 dar nu eram foarte sigur.
ktmbull: am mers mult cu Loganul si mi se pare o masina super ok. Asta fara sa mai vorbim de pret.
google
15 Dec 2005, 18:16
Bine ca te-ai lamurit insa fi atent si la ET.
reno-lemonn
15 Dec 2005, 18:42
QUOTE(google @ Dec 15 2005, 06:16 PM)
Bine ca te-ai lamurit insa fi atent si la ET.
Poate ma luminati si pe mine ce este ET-ul.
Si daca gasesc o janta de alta latime de ex. 7 sau 7,5 se intampla ceva?
google
15 Dec 2005, 18:48
QUOTE
Inset or outset
This is very important. Ignore this and you can end up with all manner of nasty problems. This is the distance in mm between the centre line of the wheel rim, and the line through the fixing face. You can have inset, outset or neither. This determines how the suspension and self-centring steering behave. The most obvious problem that will occur if you get it wrong is that the steering will either become so heavy that you can't turn the car, or so light that you need to spend all your time keeping the bugger in a straight line. More mundane problems through ignoring this measurement can range from wheels that foul parts of the bodywork or suspension, to high-speed judder in the steering because the suspension setup can't handle that particular type of wheel. This figure will be stamped on the wheel somewhere as an ET figure.
Mai multe detalii despre roti
aici.
hellcat
15 Dec 2005, 18:58
QUOTE(google @ Dec 15 2005, 11:38 AM)
Iti spun eu Dedeman-Bacau.
Corect.
Daca sunteti vreodata prin zona si intampinati oarece probleme, va stau la dispozitie.
Si ca sa revenim la subiect, ce va poate crea reale probleme este ET noilor jante.
Poate sa va 'arunce' roata prea mult in afara (cu pb pe la aripi si uneori un aspect neplacut) sau sa infunde roata prea mult spre interior (cu pb pe la carenaje, amortizor, mai ales pe spate).
lemonn ce ET trebuie sa aiba janta ca sa fie buna pentru Megane depinde foarte mult si de designul jantei.E bine insa ca ET sa fie cit mai apropiat de cel original.
Janta de 7 se poate pune insa atunci trebuie sa scazi din ET (undeva pe la 35-37). Oricum va iesi un pic mai in afara.
Ale mele sunt 7JX17 si ET de 37 cu toate ca nu stiu ce este acela.
__________
1.9 dCI
google
15 Dec 2005, 19:57
Pe scurt, Et-ul este distanta, masurata in mm, intre axul vertival al jantei si locul de prindere al acesteia pe disc sau tambur. Cu alte cuvinte iti spune cu cat e deplasata janta spre interior sau spre exterior fata de axul ei.
Caz particular, la Sorin, spre exemplu, ET 37 inseamna un offset pozitiv de 37mm, adica janta este "aruncata" mai spre interior cu 37mm fata de centrul acesteia. Daca avea ET 0 era simetrica fata de axul de prindere pe disc, jumatate din janta in exterior, jumatate din janta in interior.
Mai sus am dat un link, vedeti ca acolo aveti si un desen care este mult mai explicit.
reno-lemonn
15 Dec 2005, 20:44
M-am lamurit. Cred ca cel mai bine e sa montez jante cu aceleasi specificatii cu originalele. Sper ca nu sunt prea greu de gasit.
lemonn nu vei gasi jante cu aceleasi specificatii cu originalele.ET care trebuie sa aiba janta ca sa se poreiveasca pe masina este dependenta si de model.
Iei janta 6,5J15 (sau 6,5J16).Oricum trebuie intii sa le probezi pe masina.
PS:musai distanta intre prezoane 4X100
ktmbull
15 Dec 2005, 22:33
QUOTE(lemonn @ Dec 15 2005, 05:54 PM)
ktmbull: am mers mult cu Loganul si mi se pare o masina super ok. Asta fara sa mai vorbim de pret.
Ca sa vezi! Nu tu erai cel vizat acolo.
Readuc in discutie "jantele de aliaj". Stiu ca nu este vremea lor dar am hotarat sa-mi pun cauciucurile de vara pe unele de aliaj si mai nou am vazut unele care mi s-au parut super. Le-am gasit in Carrefour si sunt marca DEZENT. Se zice ca sunt nemtesti. Acum stau in dubiu, intrucat am cauciucurile pe 15 si sunt tare curios daca arata bine cu 15". Pe 16 sunt cu 1mil. mai scumpe si trebuie sa schimb si cauciucurile. Va rog sa-mi dati un sfat.
Am uitat sa va spun ca sunt 6,5/15, 4*100, et38 , sunt bune?
Va multumesc anticipat.
--------------------
Megane Sedan - 1.6 16V Confort Expresion
Gris Hologramme - iul. 2005
moomoo
28 Jan 2006, 19:44
Si eu am vazut tot la Carrefour ( cred ca aceleasi, sunt ceva mai inchise la culoare) si am aceeasi dilema ca si tine, ca imi plac foarte mult.
Pana acum nu am vazut modele din aliaj pe Megane II de 15.
Cit costa DEZENT-urile?
Daca nu aveti inca caucuicurile de vara pe 195 va sfatuiesc sa treceti pe jenti de 16 si pneuri pe 205/55 R16.Stabilitatea in curbe a masinii este mult imbunatatita
Nicotine
28 Jan 2006, 20:09
Sfatul nu e rau dar sa tineti cont si de pret:
un cauciuc fara pretentii pe 195 e aprox 300 RON pe cand pe 205/R16 costa 450 RON cel mai ieftin
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.