Salut. Am cateva nelamuriri.
Astazi am vrut sa schimb antigelul. Si am desfacut conducta ce intra in radiator aia groasa din stanga, au curs vreo 4 litri, apoi am pornit motorul in speranta ca dupa ce se va incalzi va curge si restul.
Motorul l-am tinut pornit vreo 30-45 min turat si nu a vurt sa curga. Se incalzise la temperatura de functionare, dar nu vroia deloc sa curga restul. Mi-a fost frica sa incerc mai mult.
Si-asa ma tem sa nu fi stricat ceva. Exista vreo sansa??
Am lasat ce-a fost si am completat cu 3L antigel + 1L si ceva de apa. E vreo problema daca e concentratia prea mare?
Este cumva stricat termostatul? se poate da jos fara sa pierd antigelul si sa verific?
Tin sa precizez ca dupa ce am pus antigelul am pornit masina si am deschis acel aerisitor si a curs din el lichid, apoi l-am inchis, iar vasul de expansiune nu s-a golit vreun pic. Astea spun ceva despre termostat?
In functionare nu-mi crestea mai mult de 5 liniute (din 8 cred) temperatura la motor, nici azi cand am incercat sa fac termostatul sa deschida.
1.5dci 86CP
PS: Am uitat si sa zic ca am amestecat antigel rosu (portocaliu din ala strident) cu antigel typ D (care ii galben fosforescent). Cel rosu era deja in instalatie si cum nu am putut goli tot... Un tip care repara masini a zis ca e ok, ca daca le combini si nu se "imbranzeste" nu are nimic. Am testat si nu sa imbranzit, dar eu stiu la temperaturi mai mici cum s-o comporta?
Sunt putin dezamagit pentru ca toata operatiunea trebuia inceputa cu motorul cald deja. Si nu prea stiu unde e adevarul