Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sistem de racire
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Modus
alwaysfresh
Salut. Am cateva nelamuriri.

Astazi am vrut sa schimb antigelul. Si am desfacut conducta ce intra in radiator aia groasa din stanga, au curs vreo 4 litri, apoi am pornit motorul in speranta ca dupa ce se va incalzi va curge si restul.
Motorul l-am tinut pornit vreo 30-45 min turat si nu a vurt sa curga. Se incalzise la temperatura de functionare, dar nu vroia deloc sa curga restul. Mi-a fost frica sa incerc mai mult.

Si-asa ma tem sa nu fi stricat ceva. Exista vreo sansa??

Am lasat ce-a fost si am completat cu 3L antigel + 1L si ceva de apa. E vreo problema daca e concentratia prea mare?

Este cumva stricat termostatul? se poate da jos fara sa pierd antigelul si sa verific?

Tin sa precizez ca dupa ce am pus antigelul am pornit masina si am deschis acel aerisitor si a curs din el lichid, apoi l-am inchis, iar vasul de expansiune nu s-a golit vreun pic. Astea spun ceva despre termostat?

In functionare nu-mi crestea mai mult de 5 liniute (din 8 cred) temperatura la motor, nici azi cand am incercat sa fac termostatul sa deschida.

1.5dci 86CP

PS: Am uitat si sa zic ca am amestecat antigel rosu (portocaliu din ala strident) cu antigel typ D (care ii galben fosforescent). Cel rosu era deja in instalatie si cum nu am putut goli tot... Un tip care repara masini a zis ca e ok, ca daca le combini si nu se "imbranzeste" nu are nimic. Am testat si nu sa imbranzit, dar eu stiu la temperaturi mai mici cum s-o comporta? sad.gif

Sunt putin dezamagit pentru ca toata operatiunea trebuia inceputa cu motorul cald deja. Si nu prea stiu unde e adevarul sad.gif
espacern
Cine te-a "sfatuit" sa faci asa schimbul de lichid....vreun preten?
Amestec de lichid= Gresit....trebuie doar tip D
Procedura de golire cu turare motor=Gresit......trebuie doar gravitational
Introducere fara verificare prag inghet=Gresit.....densimetru inainte de introducere
O operatie simpla ai reusit sa o complici inutil!
Las ca merge si asa....nu?

@+
alwaysfresh
Asa este. Dar acum ce pot face?

Motoru nu l-am ambalat, doar tinut turat gen 1500-2000RPM ca sa se incalzeasca mai repede sa deschida termostatul.

Nici nu inteleg prea bine principiul de functionare al sistemului de racire, nu stiu de ce m-am bagat. Acum nu pare sa se fi intamplat ceva la motor, merge normal.
argon
In primul rand motorul nu trebuie pornit fara apa nici o secunda, nu 40 de minute cat l-ai tinut tu, ca o sa cauti topic cu garnitura de chiulasa dupa. Si in al doilea rand ai combinat antigel organic cu anorganic, nu ai ce cauta cu G12 care e rosiatic la masina ta, iti trebuie g11, ideal Glaceol RX tipul D.
alwaysfresh
Eu te cred ,dar asa a venit masina cu ala rosu si acum eram pregatit sa schimb cu RX D.

Cum imi dau seama daca s-a intamplat ceva rau?

Daca ma pun sa schimb din nou, cum stiu cand trebuie sa desfac furtunul de golire? Adica de unde stiu ca s-a incalzit suficient motorul incat sa deschida termostatul?
espacern
Termostatul este comandat de caldura LICHIDULUI...nu al motorului.
Daca tu scoti lichidul din motor cine vrei sa mai transmita caldura la termostat?
Circuitul de racire are cca.7 L de lichid repartizati prin motor/radiatoare/furtune.
Daca vrei sa golesti aproape complet instalatia trebuie sa scoti furtunul de jos+cel din termostat+presiune in vas(dop damigeana cu furtun aer)....fara sa functioneze motorul!
Dupa ce remontezi furtunele desfaci surubul de aerisire si introduci in vas antigel tip D de concentratie -30 pana iese tot aerul.
Umpli vasul pana la Max.si lasi motorul sa functioneze pana porneste ventilatorul.
Dupa racire complectezi nivelul in vas pana la Max.....daca e cazul!

@+
alwaysfresh
multumesc!

eu m-am bazat ca n-au iesit din sistem decat vreo 4-4,5L si de aia am mers cu motorul. vreau sa zic ca dupa ce am lasat-o balta cu incercarea de a scoate tot lichidul pe acel furtun, am pus iar tot ce golisem in bidon si am constatat ca a curs tot pe furtunul acela! asta nu inseamna cumva ca apa ce am scos-o eu inca nu trecea inca prin motor?

cei 1,5-2-2,5L pe care nu i-am putut scoate nu erau defapt in motor? ce temperatura imi indica in bord? nu a acelui lichid?

trebuie sa incerc sa scot TOT lichidul, dupa care as vrea daca merita sa ii fac si o clatire cu apa demi sa nu ramana nimic de culoare rosie (sau portocaliu, roz cum o fi). merita?
espacern
Nu poti sa scoti tot lichidul din INSTALATIE(nu confunda cu motor).
Lichidul pe care doresti sa-l scoti COMPLET trebuie inlocuit cu aer si pentru ca sa poti sa-l scoti trebuie introdus aer sub presiune(butelie compresor).
Pentru ca este o operatie destul de delicata pentru furtunele din cauciuc si diferite garnituri nu se recomanda sa o faci daca nu ai experienta necesara.
Asa ca un pic de lichid vechi o sa ramana tot timpul in interiorul instalatiei la schimb gravitational si nu poti sa schimbi chiar tot continutul uzat.

@+
alwaysfresh
pai atunci nu fac mare chestie daca schimb iar...
circa 4-4,5L de Glaceol RX D (3L antigel si 1-1,5 apa = conenctratia) + restul pana la ~7 de lichid vechi rosu (roz portocaliu) nu stiu daca nu-mi face reactie sa-mi mance garniturile sau stiu eu sad.gif Glaceolul cu ala Rosu
espacern
QUOTE(alwaysfresh @ 29 Dec 2013, 23:19)
pai atunci nu fac mare chestie daca schimb iar...

Pe principiul "las ca merge si asa".....nu?
Bine ca ai antigel acum iarna.....pana la urma!

@+
alwaysfresh
pai espacern, mi-ai zis ca nu prea pot sa scot tot, decat cu compresor... sad.gif

daca as sti ca dupa ce incalzesc motorul pana ce deschide termostatul voi putea scoate mai mult de 4,5L de lichid, sa zicem incat sa ramana 0,5L din cel vechi, ar merita sa schimb iarasi.

revin cu intrebarea: cum imi dau seama ca a deschis termostatul??
espacern
QUOTE(alwaysfresh @ 30 Dec 2013, 10:18)
revin cu intrebarea: cum imi dau seama ca a deschis termostatul

"Palpeaza"furtunul care intra sus in radiator si cand este cald si tare de la presiune.....e deschis!
Termostatul sta deschis doar la o anumita temperatura a LICHIDULUI si daca desfaci pentru scoatere lichid este FIERBINTE.
De aia nu se scoate lichidul cand functioneaza motorul....e simplu!

@+
alwaysfresh
am inteles

daca nu-l pot scote pe cel vechi de tot macar sa-i mai stric concentratia celui ce mai ramane cu niste apa distilata?
espacern
In loc sa mai bagi apa distilata si sa-l diluezi mai bine verifica-l cu un densimetru ce punct de inghet are!
Tot antigelul nu poti sa-l scoti dar cantitatea ramasa este mica(metoda corecta) si in adaus cu lichid curat e OK.
Antigelul tip D asigura "ungerea" pompei de racire prin componentele aflate in compozitia lui si asta este un motiv pentru care este recomandat....nu pentru sanatatea garnituri/etc.

@+
alwaysfresh
Da espacern, ma refeream sa fac asa:
-scot cu metoda corecta lichidul care este acum in instalatie
-umplu instalatia cu apa demi
-dupa ce rulez prin circuit apa demi, golesc iar instalatia (in felul acesta se amesteca 4-5L de apa demi cu lichidul ramas in instalatie)
-pun din nou lichid nou curat D + apa demi in concentratia recomandata de minus 30

espacern nu poti cumva sa afli exact-exact cat lichid intra in instalatie? VF1JP0F0534628259

multumesc

espacern
Un bidon de 5 L sau 3 bidoane de 2 L sunt de ajuns pentru schimb lichid la 1.5.
E corect ce scrii mai sus si poti sa "cureti" instalatia doar cu apa mentinuta in circuit o perioada scurta de 1H.

@+
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.