Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Restaurare Dacia 1300 din 1969 serie de sasiu 00002
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
marian_ariciuc
mi-ar face placere sa te cunosc personal...(sper sa nu sune dubios)
PS: ce de fiare mai ai in garaj...
danut 69-71
Dupa cum a povestit "Billancourt", iti multumesc de vizita si te mai astept sa vezi cum avanseaza lucrarea... am stat la garaj pana dimineata la 04.30, acum m-am trezit si mai pun cateva poze...volumul de munca este unul extraordinar de mare si trebuie sa lucrezi cu foarte mare atentie si in curatenie ( a nu se interpreta ca ma plang sau pozez in victima), iubesc ceea ce fac. wub.gif

Masina este ceruita, a inceput degresarea exterioara si interioara de suprafata.

Este montat caloriferul de incalzire, diblurile de prindere a mastii centrale, piulite incarcasate la rezervor, dopuri etansare pod portbagaj...incet, incet, masina prinde forme.

@marian_ariciuc

Nu suna "dubios" oricand esti binevenit.
dacia_gpg
M-am uitat si la restaurarea unui Renault 12 Gordini in Franta care a durat cam un an de zile dar nu a ajuns la nivelul de perfetiune aici prezentat.Se vede ca si la noi romanii ne place tare munca de calitate.
remusro
Un artist in elementul lui. sleep.gif
danut 69-71
Dupa o alta "noapte alba" revin cu poze noi.

Tot exteriorul a fost degresat si decontaminat cu argila si o solutie speciala, masina fiind pregatita pentru echipare.

Am montat ornamentele din inox de la streasina, oglinzile care sunt noi dar originale si nu after market pe care le gasesti pe eBay.

Pentru a recupera diblurile de plastic in care se monteaza scrisul cu DACIA 1300, am sacrificat o capota frantuzeasca.

Broastele, butoanele si manierele portierelor, curatate lustruite si montate definitiv.

Clemele de bord, aerisirile pe spate au fost si ele curatate si montate cu multa atentie si rabdare.


Foarte greu se lucreaza cu piesele vechi deoarece trebuie sa fi atent sa nu le distrugi cand demontezi sau montezi.


Deseori se intampla la demontarea manierelor de portiere, sa iasa surubul cu totul...am curatat surubul si l-am montat cu solutie pentru evitarea acestui disconfort.

Evident ca la fixarea manierului pe portiera, am folosit vaselina pentru a preintampina greutati la demontarea ulterioara.
Dr.Cross
Absolut superbă mașina! Nu cred că am văzut până acum un model așa bine realizat! Pentru mine e ca un film porno ce văd în topicul ăsta radmasa.gif !

Keep up the good work! smile.gif
kzoltan22
Bijuterie! Feliciatri pentru munca depusa, si nu numai pentru aceasta masina, ci si pentru celelate dacii restaurate!

Ar trebui sa ai in garaj intotdeauna un aparat foto ca sa vedem si noi aceste detalii perfecte!
danut 69-71
Multumesc, ai perfecta dreptate referitor la aparatul foto...sunt telefoane cu care fac poze, de aceea si claritatea lasa de dorit, pozele incetinesc procesul de repunerea pe picioare a acestei masini.

Culisele sunt montate, urmeaza periile de geam si geamurile laterale.
roby_1300_rap
QUOTE(danut 69-71 @ 29 Aug 2014, 11:31)
Multumesc, ai perfecta dreptate referitor la aparatul foto...sunt telefoane cu care fac poze, de aceea si claritatea lasa de dorit,  pozele incetinesc procesul de repunerea pe picioare a acestei masini.

Culisele sunt montate, urmeaza periile de geam si geamurile laterale.
*



culisele sunt noi ?? , eu de abea am gasit 4 noi sad.gif
Ov
QUOTE(danut 69-71 @ 29 Aug 2014, 11:31)
pozele incetinesc procesul de repunerea pe picioare a acestei masini.
*



va grabiti pe undeva?
maho
Masina conteaza, pozele mai putin; din ele constat ca danut a mai dat jos din burtica, ceeace inseamna ca munceste din greu.
up.gif valuri.gif
Danut, ai vreo solutie de stopare a progresiei de oxidare la ansamblele din tabla sudate (unde nu poate patrunde nici ixell, nici... nimic ? Pt. ca evident se poate intervani doar in ext. ansamblului, pe cand rugina are prostul obicei sa plece din interior... la mine a inceput (timid, deocamdata) sa apara pe ici-colo, in cateva locuri de sub capota motorului (sub canalul capotei); o sa incerc s-o curat/grunduiesc/vopsesc, dar nu mi se pare o solutie de foarte lunga durata.
danut 69-71
QUOTE(roby_1300_rap @ 29 Aug 2014, 14:27)
culisele sunt noi ?? , eu de abea am gasit 4 noi  sad.gif
*


Normal ca-s noi...am adunat ca harciogul. wink.gif

QUOTE(Ov @ 29 Aug 2014, 16:57)
va grabiti pe undeva?
*


Chiar nu ne grabim, totusi vreau sa mai inchei un capitol.

QUOTE(maho @ 29 Aug 2014, 22:26)

Danut, ai vreo solutie de stopare a progresiei de oxidare la ansamblele din tabla sudate  (unde nu poate patrunde nici ixell, nici... nimic ? Pt. ca evident se poate intervani doar in ext. ansamblului, pe cand rugina are prostul obicei sa plece din interior... la mine a inceput (timid, deocamdata) sa apara pe ici-colo, in cateva locuri de sub capota motorului (sub canalul capotei); o sa incerc s-o curat/grunduiesc/vopsesc, dar nu mi se pare o solutie de foarte lunga durata.
*


Aici se vede diferenta intre un produs final facut doar pentru bani si unul facut sa dureze.

La 16 DAN am stat cu ea in service cam 3 luni si e vopsita de acum 3-4 ani si nu am probleme dupa cum ai vazut, e drept ca nu a fost de sudat la ea.

Nu ma pot pronunta vizavi de masina ta deoarece nu stiu conditiile in care a fost facuta...mai trebuie s-o vad live sa-ti dau o solutie.
maho
M-am referit la ansamblele din tabla sudate din constructie (fabrica), nu la eventualele petice. Sunt locuri in care nu poate patrunde nimic protector, tablele fiind lipite.
danut 69-71
Acele zone daca sunt bine lucrate-sigilate, nu are voie sa iasa nimic.
jak_ati
De regula, acolo unde tabla este "dubla", sudata prin puncte, rugineste daca nu s-a folosit material de calitate, decapat, tratat, protejat corespunzator... si este clar la dacii, ca odata cu indeprtarea de prim(ii)ul an(i) de fabricatie, calitatea si durabilitatea a devenit un amanunt neglijabil... lucru care persista si se accentueaza, din pacate in orice, si in zilele noastre.
danut 69-71
Am deschis "Cutia Pandorei"...faruri + lampi fata(soclu+dispersor) CIBIE, lampi spate (soclu+dispersor) SEIMA si lampa bara spate LMP, toate noi.

Am spalat oalele de la faruri de zici ca-s noi desi sunt stantate 6 / 69... tot ansamblul de climatizare era imbacsit de "lut", intorior/exterior.
Billancourt
Salut! Ce frumos o imbraci. O sa aiba aerul distins al unei batrane doamne ce a ramas placuta vederii.
remusro
Ai scos bunatatile de la Rezerva Federala... biggrin.gif

N-ai ambitie daca nu pui pe masca emblema aia colorata mica cu care au iesit ele in 69. cool.gif
marian_ariciuc
nu ma prind deloc, ce-i in penultima poza din postul #302?

un pic off topic: cum erau tratate anticoroziv primele Dacia 1300? cumva galvanizate sau?
nelutzu'
Acea "para" neagra este de fapt un fel de furtun prin care se scurge apa.Poate cea mai ciudata chestie pe care am vazut-o. Felicitari Danut pt proiect!!!
roby_1300_rap
ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif a mea paleste in fata frumusetii asteia , FELICITARI si jos colopu nu crede.gif
[attachmentid=1627959725]
maho
QUOTE(remusro @ 31 Aug 2014, 11:09)
N-ai ambitie daca nu pui pe masca emblema aia colorata mica cu care au iesit ele in 69. cool.gif
*


Ca sa glumesc putin, as zice: "n-ai ambitie, daca nu vii s-o atestezi la Bv" tongue.gif
Astia ar fi in stare s-o refuze si p-asta...
Acum serios, la cate ore/om si la ce piese s-au investit in ea, si ce manopera ca pt. un unicat, pot estima niste zeci de mii de euroi....
danut 69-71
QUOTE(remusro @ 31 Aug 2014, 12:09)
Ai scos bunatatile de la Rezerva Federala... biggrin.gif

N-ai ambitie daca nu pui pe masca emblema aia colorata mica cu care au iesit ele in 69. cool.gif
*


Exact, de la rezerva federala.

Emblema color, o montez cand e gata masina.

QUOTE(nelutzu' @ 31 Aug 2014, 13:36)
Acea "para" neagra este de fapt un fel de furtun prin care se scurge apa.Poate cea mai ciudata chestie pe care am vazut-o. Felicitari Danut pt proiect!!!
*



Multumesc Nelutu. wink.gif

Doar la 3 dacii din 69 am vazut acest model de scurgere...vezi foto

QUOTE(maho @ 31 Aug 2014, 17:30)
Ca sa glumesc putin, as zice: "n-ai ambitie, daca nu vii s-o atestezi la Bv" tongue.gif
Astia ar fi in stare s-o refuze si p-asta...
Acum serios, la cate ore/om si la ce piese s-au investit in ea, si ce manopera ca pt. un unicat, pot estima niste zeci de mii de euroi....
*


Daca nu mi-o atesta Brasovul, o duc in Franta. radmasa.gif
marian_ariciuc
QUOTE(danut 69-71 @ 31 Aug 2014, 21:51)
o duc in Franta

te sustin! de fapt te-as sfatui sa mergi direct acolo... ai avea mai multe de castigat si ai fi si mai bine vazut blink.gif !
danut 69-71
Am intrerupt lucrarile la 00002 din motive intemeiate.

Pentru cei ce nu stiu, in perioada 05-07 septembrie 2014, are loc " Raliu Carpati Retro" organizat de RCR si se desfasoara pe teritoriul Republicii Moldova mai precis la Chisinau.

Evident vin mai multe echipaje din tara si astazi am efectuat si eu ITP-ul la una dintre masinile participante.

Nu pot impartasi nemultumirea, cu colegii de la Brasov vizavi de problemele cauzate de/la RAR.
razvan32
frumoasa masina. imi place
Billancourt
Mi-e draga tare!
danut 69-71
Si mie imi place...ai s-o vezi duminica pe Stefan Cel Mare - pietonala intre orele 11.00-14.00.

Astea-s doar niste poze facute cu telefonul in interior, in realitate masina-i spectacol. wink.gif
ionut_doc
Salut,

In primul rand felicitari pentru 02. Arata intr-un mare fel. Un stapan mai potrivit nici ca-si putea gasi blush.gif . Si sa nu le uitam pe celelalte...
In al doilea rand, daca nu ai apucat sa le montezi, m-ar interesa niste cote care sa ma ajute sa reproduc piesele marcate cu sageti in poza atasata. Masina mea nu le mai are (au fost demontate candva si i s-a montata frana de mana intre scaune) pastrand totusi manerul de sub bord). Sau poate le ai prin "rezerva federala", cu tot cu cablurile aferente.
[attachmentid=1627960475]
Multumesc si spor la treaba in continuare.

Ionut Trandafir
yonut_a
Pierzand vremea pe net asa ca de weekend am dat peste acest topic de pe acest forum. Superbe toate masinile care le am vazut aici. Felicitari pentru toata munca.
nicu rares
bun topic si frumoasa realizare a masinii. vreau sa vad cat mai multe masini salvate.
stima si putere de munca in continuare.
danut 69-71
QUOTE(ionut_doc @ 5 Sep 2014, 09:44)
Salut,

In primul rand felicitari pentru 02. Arata intr-un mare fel. Un stapan mai potrivit nici ca-si putea gasi blush.gif . Si sa nu le uitam pe celelalte...
In al doilea rand, daca nu ai apucat sa le montezi, m-ar interesa niste cote care sa ma ajute sa reproduc piesele marcate cu sageti in poza atasata. Masina mea nu le mai are (au fost demontate candva si i s-a montata frana de mana intre scaune) pastrand totusi manerul de sub bord). Sau poate le ai prin "rezerva federala", cu tot cu cablurile aferente.
[attachmentid=1627960475]
Multumesc si spor la treaba in continuare.

Ionut Trandafir
*


Ionut, nu zic ca nu s-ar putea reproduce aceste repere, iti trebuie piesa in sine dupa care sa iau cotele, se taie cu plasma si te costa, e doar o parere personala.
La "rezerva federala" se gaseste orice...multumesc.

QUOTE(yonut_a @ 6 Sep 2014, 10:50)
Pierzand vremea pe net asa ca de weekend am dat peste acest topic de pe acest forum. Superbe toate masinile care le am vazut aici. Felicitari pentru toata munca.
*


Multumesc.

Dupa cum v-am anunatat saptamana trecuta, am participat la Raliu Carpati Retro-Chisinau, care a fost organizat de catre RCR in parteneriat cu Republica Moldova.
Poze cu masinile mele si una pentru amuzament.
kzoltan22
QUOTE
De ce tratament a beneficiat acesta masina si materialele folosite, cu siguranta va mai tine inca 50 de ani.


Stiu ca exista multe topicuri pe aceasta tema, dar cum trece timpul se schimba atat opiniile cat si materialele folosite. M-ar interesa ce materiale, de la ce firma si in cate straturi ai folosit pentru antifonare, ceruirea/conservare, vopsire. Multumesc.
danut 69-71
@ Zoltan...d.p.m.d.vedere, opiniile vizavi de materiale, sunt si in functie de buget. Ce s-a folosit pentru acesta masina sunt materiale numai de top, destul de scumpe pentru buzunarul nostru.

Sa nu uitam ca vorbim de "prima" masina iesita de pe portile fabricii, desi e cu seria de sasiu 00002, vine cu o incarcatura istorica si a meritat pana la ultimul banut.

- Grund cu intaritor de la Standox + grund cataforetic.
- Antifon de la Wurth.
- Vopsea cu lac inclus de la Glasurit + lac ceramic.
- Ceara de cavitati (2 componente) de la Ixell.

kzoltan22
Multumesc pentru raspuns.

Clar, calitatea se plateste. Dupa parerea mea, indiferent ca este vorba despre 00002 sau alte masini toti cei care restaureaza o masina ar trebui sa foloseasca materiale cat mai bune, ca nimeni nu vrea sa reia restaurarea peste 5 ani. Mai ales ca pretul total al acestor materiale (grund+antifon+vopsea+ceara) este "nesemnificativ" fata de pretul manoperei, sau fata de valoarea orelor petrecute in jurul masinii.
christith
Nici o noutate Danut, sau nu ai mai avut timp sa lucrezi la "conserva" ?smile.gif
danut 69-71
Cristi, tocmai m-am intors din concediu si incerc sa ma obisnuiesc cu sistemul/atmosfera din Romania. wink.gif
espacern
QUOTE(danut 69-71 @ 30 Sep 2014, 23:08)
tocmai m-am intors din concediu si incerc sa ma obisnuiesc cu sistemul din Romania. wink.gif

Ajuta daca dai ceasul inapoi....cu 50 ani!
medelin
Asa s-ar intoarce la inceputurile daciutelor...

Oare mai sunt cuvinte care sa defineasca ceea ce se intampla aici???
danut 69-71
Sunt curios cine s-ar apuca de un asemenea proiect! wacko.gif




http://www.ebay.fr/itm/261605849630?ru=htt...D1#ht_54wt_1315
Raul90
Mai si cere bani pe rugina aia...

3 Oct 2014, 02:48:
Mai si cere bani pe rugina aia...

3 Oct 2014, 02:48:
Mai si cere bani pe rugina aia...
gavrisan lucian
QUOTE(danut 69-71 @ 3 Oct 2014, 00:12)
Sunt curios cine s-ar apuca de un asemenea proiect! wacko.gif
http://www.ebay.fr/itm/261605849630?ru=htt...D1#ht_54wt_1315
*


Cu siguranta TU ai fi cel mai potrivit!!! biggrin.gif
roby_1300_rap
QUOTE(danut 69-71 @ 3 Oct 2014, 00:12)
Sunt curios cine s-ar apuca de un asemenea proiect! wacko.gif
http://www.ebay.fr/itm/261605849630?ru=htt...D1#ht_54wt_1315
*



mai bine de jumatate din caroserie o aduni cu magnetul de pe jos radmasa.gif si plus mai e si motorul care lipseste , asta ar trebui sa deie bani la cineva ca sa io cumpere nu sa ii ceara radmasa.gif radmasa.gif
Dragos BN-LIA10
QUOTE(danut 69-71 @ 2 Oct 2014, 22:12)
Sunt curios cine s-ar apuca de un asemenea proiect! wacko.gif
http://www.ebay.fr/itm/261605849630?ru=htt...D1#ht_54wt_1315
*



Da,dar dupa cite se vede sau batut vreo 19 insi pe ruginitura si "c***o ( 155Le Profil d'évaluation est compris entre 100 et 499)" a platit peste 15.500 de EURO pentru ramasitele vazute in fotografii. Deci in concluzie Porsche a fost , este si va fi tot timpul o investitie financiara nu numai o simpla masina ca multe altele. smile.gif smile.gif smile.gif
Ov
ceva e in neregula acolo ...
una intreaga, chiar coupe in stare perfecta e cateva zeci de mii de coco.
Mizeria din poze n-are nici macar motor si deja sunt 69 de bid-uri pe ea
tatabobu
Parandarat pentru ceva, probabil.
bucatzel
Exact, cam e bullshit, una in stare impecabila, e pe la vreo 80.000.

La 20.000 gasesti exemplare care au nevoie de restaurare, dar care sunt naibii functionale, intregi... si galeata asta de rugina e la 15500?
Hormonelul
Se pare ca e o moda sa se vanda la preturi astronomice.

http://www.businessinsider.com/rusted-pors...-motors-2013-11

Cred ca masina postata de Danut are de asemenea o istorie interesanta sau poate un numar de sasiu.

Revenind la subiect, vrem sa vedem ...orice..... legat de 02.
danut 69-71
Probabil avea ceva mai special la banii astia!

Si una in mintile ei. wacko.gif blink.gif


http://www.hemmings.com/classifieds/dealer...6c/1683735.html


Sper ca saptamana viitoare sa va mai incant cu ceva poze de la 02. wink.gif
danut 69-71
Cateva poze cu sora mai mare, desi-i tot 69...serie sasiu 00090. wub.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.