Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ulei de motor...de care?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Modus
Pages: 1, 2
cojeale
salut! vreau sa fac schimbul de ulei la modus 1.2, 16v, 55 kw, 80 de mii de km. si am luat elf 10/40 la indicatiile vanzatorului... este bun sau era mai bun casltrol? multumesc
cristi.r
Cand aud indicatii de gen 10w40 pe un motor asa nou si pe benzina, mor, nu alta ...

Pentru motorul tau cea mai buna solutie este un 5w30 cu norma ACEA A3/B4 sau un 0w30 tot ACEA A3/B4. Belesti bine ochii, deoarece aceste uleiuri sunt relativ putine, insa se gasesc destule.

Diferenta intre cele doua este data de compozitia lor. 5w30-ul in majoritatea covarsitoare este semi-sintetic (grupa III HC), iar 0w30-ul ai sanse foarte mari sa-l gasesti sintetic (grupa IV PAO). Alte diferente de vascozitate sau alti indici sunt insignifiante.

Ca marca, ... nu stiu ... ce-ti place tie, ce-ti suna bine la ureche, ce-ti permiti ca bani ...
ssilviu
Ce scrie in manual?
ali3n_cop
QUOTE(cojeale @ 6 Dec 2013, 21:01)
salut! vreau sa fac schimbul de ulei la modus 1.2, 16v, 55 kw, 80 de mii de km. si am luat elf 10/40 la indicatiile vanzatorului... este bun sau era mai bun casltrol? multumesc
*

Ai luat ce trebuie.
darwin
QUOTE(cojeale @ 6 Dec 2013, 20:01)
... la indicatiile vanzatorului...

Vanzatorii stiu cel mai bine (sic).
Uite o imagine cu recomandarile pentru motorul tau, in caz ca nu mai ai manualul de intretinere. Daca uleiul este de origine controlata (nu e contrafacut), atunci norma e suficienta, aproape indiferent de marca.
argon
QUOTE(cristi.r @ 7 Dec 2013, 10:30)
Cand aud indicatii de gen 10w40 pe un motor asa nou si pe benzina, mor, nu alta ...

Pentru motorul tau cea mai buna solutie este un 5w30 cu norma ACEA A3/B4 sau un 0w30 tot ACEA A3/B4. Belesti bine ochii, deoarece aceste uleiuri sunt relativ putine, insa se gasesc destule.

Diferenta intre cele doua este data de compozitia lor. 5w30-ul in majoritatea covarsitoare este semi-sintetic (grupa III HC), iar 0w30-ul ai sanse foarte mari sa-l gasesti sintetic (grupa IV PAO). Alte diferente de vascozitate sau alti indici sunt insignifiante.

Ca marca, ... nu stiu ... ce-ti place tie, ce-ti suna bine la ureche, ce-ti permiti ca bani ...
*




Si dupa toate teoriile astea, care-i consluzia? Ca practic, motorul ala de pe Modus o sa duca tot la fel, nu va mai avea demult masina cand va avea 350.000 km, poate va fi si topita deja...la ce-i fi ajutat miile alea de lei care le-ar fi dat in plus pe parcusul exploatarii pe uleiurile alea scumpe care le recomanzi?
cristi.r
Sa mentionam ca este strict parerea ta ca motorul ala o sa o duca tot la fel ...

0w30 este mai scump, ce-i drept (undeva in jur de 50 de lei litrul), insa acel 5w30 ACEA A3/B4 costa cam cat 10w40-ul "recomandat".

Pana la urma, care-i problema cu aceasta cenzura ? Nu ne putem rezuma la a sfatui ceva la obiect in loc sa combatem parerile altora ?

Pana sa raspunzi tu, toata lumea vorbea la obiect ...

Am vazut cum merge 1.4/16V-ul cu asa ceva, am vazut cum merge 1.6/16V-ul cu asa ceva, 1.2-ul nu are alta tehnologie de fabricatie.


LE: iar ca sa pacatuiesc si eu un pic, referitor la poza pusa de colegul de mai sus, cu parere de rau, 10w40 A5 nu exista si nici n-a existat vreodata. Iar faptul ca se mentioneaza atat A3, cat si B5 in aceeasi recomandare, indica niste date cel putin inexacte ...
darwin
http://www.lucasoil.co.uk/products.php?pag...duct&product=50

Never say NEVER!
cristi.r
Pai nu prea ajuta. A5/B5-ul specifica HTHS intre 2.9 si 3.5 cP, iar A3/B3/B4 un HTHS>3.5cP. Deci n-are cum sa fie in doua intervale in acelasi timp.
darwin
Pai atunci putem presupune ca are un HTHS de EXACT 3,5cP.
cristi.r
Adica este A5/B5.

Ca sa fie A3/B4 trebuie sa adaugam un lambda suficient de mic acelei valori, care sa o diferentieze de 3,5.
schluppi
Uleiul sintetic (0W..., 5W...) este mai scump, dar poate fi folosit pentru mai multi kilometri. El nu-si pierde calitatile in conditiile regimului dur de lucru, la care este supus. In acest fel nu se pierd bani prin folosirea uleiului mai bun. Uleiul semisintetic sau cel mineral (10W..., 15W...) il vei folosi atunci cand motorul are ceva uzura si incepe sa consume ulei. Fiind ceva mai vascos, consumul de ulei va fi mai redus si vei mai merge mult timp cu acel motor. Fiecare dintre noi stabileste momentul, cand trece la uleiul mai putin calitativ. Pentru mine, valoarea orientativa a numarului de kilometri parcursi (la motoarele de 1,2) pentru momentul schimbarii este 150000 km. La motoare mai mari, acest numar poate fi mai mare (lucreaza la turatii mai reduse, etc)
darwin
QUOTE(cristi.r @ 8 Dec 2013, 08:47)
Adica este A5/B5.

Ca sa fie A3/B4 trebuie sa adaugam un lambda suficient de mic acelei valori, care sa o diferentieze de 3,5.
*


Are cateva molecule cuantice heissenbergiene care sunt cand -0,1 cand +0,1 si astfel reuseste. smile.gif
ssilviu
QUOTE(argon @ 7 Dec 2013, 22:20)
la ce-i fi ajutat miile alea de lei care le-ar fi dat in plus pe parcusul exploatarii pe uleiurile alea scumpe care le recomanzi?
*




Asta il intreb si eu de luni de zile dar e incapabil sa raspunda icon_mrgreen.gif

Deja sunt clasice toate topicurile cu ulei. Apare cristi.r, bagă multe cifre si litere, nimic concret insa, doar el pricepe ce spune, poate poate impresioneaza pe cineva cu ele. Il intreba cineva bine bine, dar in practica, rezultate efective care sunt, si el baga si mai multe litere si cifre si pe urmă dispare ca măgarul în ceață icon_mrgreen.gif Eventual ca sa permita interventia unei clone de a sa icon_mrgreen.gif

E simpla treaba oricum. Daca masina ta nu vede mai putin de -20 de grade (conditie valabila pentru 90% din masinile din Romania), 10w40 e suficient.
darwin
QUOTE(ssilviu @ 8 Dec 2013, 10:44)
conditie valabila pentru 90% din masinile din Romania...

Pardon, 90,5%.
Din imaginea pusa de mine, cu cat mergi mai sus cu atat e mai bine pentru motor pe termen lung. Poate pentru unii este bine jos acolo la 10w, poate pentru unii este mai bine sus la 0w, fiecare are dreptul de a alege. De aceea in imagine, si in manualul de intretinere, avem de unde alege. Fiecare cum vrea. A spune in mod absolut ca 'my way is the way' nu este decat un 'o aroganta' ca sa citez pe cineva.

QUOTE(ssilviu @ 8 Dec 2013, 10:44)
Deja sunt clasice toate topicurile cu ulei. Apare cristi.r...

... si tu bineinteles. Ca sa te iei de cristi, nu ca ai veni tu cu ceva date.
argon
Hai 5w40, ar fi ideeal vara-iarna, dar 0w30...e prea subtire pentru acest motor de generatie destul de veche, valabil si pentru motoare 1.4 si 1.6 16v de la reno. Aceste motoare sunt fiabile si duc mai mult ca masina, cu orice fel de ulei recomandat de carte, cu conditia schimbarii cand trebuie, 10w40 e inclus.
ssilviu
QUOTE(darwin @ 8 Dec 2013, 12:05)
nu ca ai veni tu cu ceva date.
*



Eu vin cu experiente concrete. Cu motoare cu sute de mii de km care, dupa spusele lui cristi.r, ar fi trebuit sa fie la fier vechi de mult timp. Si merg foarte bine si acum cu uleiul ala naspa 10w40 schimbat si la 20.000 de km. Practica bate teoria la orice ora wink.gif

Nu am contestat niciodata diferenta calitativa intre diversele uleiuri si efectele acestora asupra motorului. Spun doar ca, pentru un utilizator normal, diferenta aia este prea mică pentru a justifica diferenta de bani ori de bătaie de cap cu alegerea uleiului. smile.gif
cristi.r
QUOTE(argon @ 8 Dec 2013, 12:07)
Hai 5w40, ar fi ideeal vara-iarna, dar 0w30...e prea subtire pentru acest motor de generatie destul de veche, valabil si pentru motoare 1.4 si 1.6 16v de la reno.

Uleiul "recomandat" de dacia (1.2-ul asta echipeaza si loganul) este un 5w30 A5/B5, adica o posirca extrem de subtire.

De asemenea, Dacia pune in 1.6/16V/105CP, care-i mai vechi decat 1.6/16V/110CP de pe megane/fluence, tot 5w30 A5/B5.

Renault pune in clio si modus Elf 10w40 A3/B4.

Acestea sunt doar miscari de marketing, menite sa ajute cumva la un compromis in ceea ce priveste costurile de intretinere.

Cu parere de rau, nu este vina mea ca tu ai ignorat explicatiile mele in ceea ce priveste vascozitate HTHS versus vascozitati la rece/operationale. Mai spun o data: Masura protectiei motorului este data de HTHS si nu de acele vascozitati din jurul W-ului, adica cea 0-vascozitatea la rece - W - 30-vascozitatea operationala. Si tocmai de aceea multi se feresc sa dea acest parametru in data-sheet-uri, pentru ca stiu ca sunt la limita. Cei vor sa arate pe ce anume cer banii respectivi, il pun mic, mare, asa cum este. Sunt destule laboratoare independente in lumea asta care contra sumei 30-40-50 dolari, cat costa un test pentru un minim de parametri, abia asteapta sa faca reclama negativa si sa scoata de pe piata jucatori importanti. Bine, asta se intampla in US, in EU nu prea se calca pe bataturi unii pe altii.

Recomandarea mea s-a bazat atat pe experienta personala (tu ai zis ca sunt prea subtiri, eu stiu din experienta ca nu-i asa), cat si pe multitudinea de recomandari date de producator in functie de masina care vine echipata cu asa ceva.

Tot testele de laborator au aratat ca la uleiurile minerale, acele temperaturi sunt cam cu 10 grade mai mari in realitate. Vorbesc de testele adevarate, nu de cele de gen Castrol/Mobil, la care si ultima rasina minerala iese bine. Adica, acele -20 de grade din grafic sunt in realitate vreo -10.

Dar vad ca nimeni nu se lasa provocat de ce-am zis eu, incercand sa faca acel test cu viteza de curgere din bidonul aproape gol (o mica cantitate de ulei lasata sa curga din bidon la -15 grade). Vine iarna peste noi, oricine doreste are ocazia sa ma contrazica. Mai ales fanii lui 10W40. Lasati sa curga 10w40 din bidon la -15 grade si puneti filmuletul pe undeva. Astept !!!
ssilviu
Daca iti fac eu testul ala si o sa curga ok, o sa incepi sa recomanzi la toata lumea 10w40 aici pe forum? Sau o sa incepi cu "pfoai, pai ai tinut uleiul in casă, de aia se scurge bine"?
darwin
QUOTE
Eu vin cu experiente concrete. Cu motoare cu sute de mii de km care, dupa spusele lui cristi.r, ar fi trebuit sa fie la fier vechi de mult timp. Si merg foarte bine si acum cu uleiul ala naspa 10w40 schimbat si la 20.000 de km. Practica bate teoria la orice ora wink.gif

Nu am contestat niciodata diferenta calitativa intre diversele uleiuri si efectele acestora asupra motorului. Spun doar ca, pentru un utilizator normal, diferenta aia este prea mică pentru a justifica diferenta de bani ori de bătaie de cap cu alegerea uleiului. smile.gif


E greu de cuantificat uzura motoarelor pe uleiuri diferite si pe stiluri de condus diferite. Aici nimeni nu are dreptate 100% pana nu desface motoarele.
Sunt totalmente de acord cu tine ca nu avem suficiente date ci doar motoare care s-au comportat foarte bine si cu 10w40. Si iarasi sunt de acord ca diferentele de uzura dintre un ulei mineral si un ulei sintetic nu sunt chiar asa de mari cum se spune. Sunt teste facute pe taxiuri din New York cu diferite marci de ulei minerale/sintetice si diferentele de uzura sunt neglijabile, pe schimburi de 16.000 de km.

Dar daca cineva vrea mai mult de la ulei, atunci trebuie sa-i spunem care sunt acele uleiuri care ofera, initial, mai mult. Daca are bani de cheltuit, de ce nu? Asa se mai relanseaza si consumul. smile.gif
ssilviu
Traim intr-o lume cu resurse limitate. E oare corect fata de cei care vin in urma noastra pe aceasta planeta sa-i irosim de pe acum resursele, fara niciun beneficiu concret altul decat "sa ma simt eu bine ca am luat cel mai bun ulei pentru masina mea"?
darwin
Bine ar fi sa tinem masinile cat mai mult, pentru ca producerea unei masini are un impact ecologic mult mult mai mare decat schimburile de ulei.

Astfel un ulei foarte bun duce motorul mai mult si tinem masina mai mult. Un ulei Long-life are un impact ecologic foarte bun, dar nu si pe motor.
Ecologic vorbind, schimbam masinile prea des.
cristi.r
A-i irosi resursele, inseamna a folosi petrolul in scopul asta. Ce spun eu se refera exact la opusul afirmatiei. Uleiurile sintetice se sintetizeaza in laborator si sunt extrem de reciclabile. Asta arata durata de exploatare mai lunga, consum de carburant mai mic, implicit consum de resurse mai mic. Dar asta insemna si salarii mai putine, deci probabil oameni mai putini care muncesc, deci ne intoarcem la origini. Insa tot ce-i in jurul nostru arata ca alegerea uneia din aceste doua cai a fost facuta deja si explicatia ecologica este cam degeaba.

Este prima si ultima oara cand raspund userului de mai sus.
ssilviu
Tocmai asta e smecheria. Pentru cat folosim masina, impactul folosirii unui ulei este insignifiant.

Daca luam o masina sa o tinem 1 milion de km, atunci poate ar fi meritat sa folosesti un ulei mai scump. Desi, și in acel caz, mai bine folosesti un ulei ieftin si il schimb la un intervel rezonabil, decat un ulei scump si schimbat des, iar la 500.000 de km, cumperi alt motor de la dezmembrari. Ca la cât o să economisesti la ulei, o sa-ti permiti si 2-3 schimburi de motoare.

cristi.r, nu mai răspunde doar la ce iti convine. Vezi ce te-am intrebat mai sus. Răspunde acolo wink.gif
cristi.r
QUOTE(darwin @ 8 Dec 2013, 12:47)
Bine ar fi sa tinem masinile cat mai mult, pentru ca producerea unei masini are un impact ecologic mult mult mai mare decat schimburile de ulei.

Astfel un ulei foarte bun duce motorul mai mult si tinem masina mai mult. Un ulei Long-life are un impact ecologic foarte bun, dar nu si pe motor.
Ecologic vorbind, schimbam masinile prea des.
*


+1 ..... +1

Asta este cea mai mare gaselnita posibila si ma bucur ca a pus cineva punctul pe i. Adica respectam mediul pentru ca nu poluam aerul/apa/solul cand mergem cu masina, in schimb tinem combinate siderurgice in viata ca sa re-topim masinile pentru a face altele ... Foarte tare ... Poate va dati seama de ce americanii au o altfel de politica in sensul asta, fata de europeni care sunt culmea ipocriziei. Si americanii au cele mai bune uleiuri, esterice grupa V, pe care culmea, le recicleaza ... Si, pana sa vina nu stu ce comisie europeana cu niste prevederi, nici americanii nu stiau ce-i aia "long-life". Si nici acum nu prea inteleg notiunea asta. Dovada sta in sensul asta un schimb de mail-uri avut cu cineva de peste ocean, extrem de bine pus la punct in acest domeniu care, cu toata scoala pe care o are, tot nu intelege.
darwin
QUOTE(ssilviu @ 8 Dec 2013, 11:50)
...Daca luam o masina sa o tinem 1 milion de km, atunci poate ar fi meritat sa folosesti un ulei mai scump. ...

Asta era si ideea mea. Cu o minima completare: mie, de exemplu, nu mi-ar placea sa schimb motorul la 500.000km. Dar daca ne asumam acest lucru, atunci uleiul devine cea mai mica problema si cu cat mai ieftin cu atat mai bun.
Reiterez spunand ca alegem uleiul in functie de cat vrem sa tina masina/motorul. Daca facem 7000km pe an, alegerea uleiului este pierdere de vreme si bani. Daca facem 40.000km pe an, atunci trebuie sa ne mai gandim un pic.
ssilviu
Eu cu Loganul fac 70.000 pe an. Si tot 10w40 vede. Si sunt destul de convins ca nu o sa ajung sa crape motorul din cauza uleiului pentru ca pur si simplu o sa ajunga caroseria mancata de rugina total smile.gif) Sau or sa pice multe alte chestii ..

QUOTE(cristi.r @ 8 Dec 2013, 12:55)
Dovada sta in sensul asta un schimb de mail-uri avut cu cineva de peste ocean, extrem de bine pus la punct in acest domeniu care, cu toata scoala pe care o are, tot nu intelege.
*



Poate problema e la tine, nu te-ai gandit si la varianta asta? wink.gif
cristi.r
QUOTE(darwin @ 8 Dec 2013, 12:55)
Asta era si ideea mea. Cu o minima completare: mie, de exemplu, nu mi-ar placea sa schimb motorul la 500.000km. Dar daca ne asumam acest lucru, atunci uleiul devine cea mai mica problema si cu cat mai ieftin cu atat mai bun.
Reiterez spunand ca alegem uleiul in functie de cat vrem sa tina masina/motorul. Daca facem 7000km pe an, alegerea uleiului este pierdere de vreme si bani. Daca facem 40.000km pe an, atunci trebuie sa ne mai gandim un pic.
*


Eu am incercat sa fac o mica teorie, pentru ca initiatorul sau altii sa vada ca exista diferente. Aceasta teorie, dupa cum se observa, nu este destinata tuturor.

Dar nu pot sa fiu de acord ca numarul de kilometri dicteaza uleiul. Adica daca fac 7000 de km intr-un an si trag de masina in ultimul hal tu zici ca as putea pune orice ulei ? Ma indoiesc foarte tare. Inca o data, nu kilometri sunt dusmanul, ci regimurile de exploatare. Pe autostrada sau extraurban exclusiv, poti merge si 20k km. In regim de oras, porniri multe, plecari de la semafoare, etc, adia multe regimuri tranzitorii, uleiul se uzeaza foarte rapid. Sunt solicitari repetate in lagare, incalziri si raciri repetate ale uleiului, etc. Pe autostrada mergi constant, uleiul se uzeaza la fel si la 90 la ora, dar si la 140 la ora.

De aceea este nevoie de ceva cat de cat bun. Atentie: n-am zis "cel mai bun", cum incearca alti sa-mi puna vorbe in gura (tastatura). Am zis de vascozitate, n-am zis de marci, preturi (de gen "ia-l p-ala, ca o fi scump, da-i cel mai bun", etc), etc ... ca exista si 5w30 la 100 de lei litrul. Am incercat sa gasesc un compromis.

8 Dec 2013, 13:20:
QUOTE(ssilviu @ 8 Dec 2013, 12:59)
Poate problema e la tine, nu te-ai gandit si la varianta asta?  wink.gif

I-am pus specialistului in fata specificatiile "Long Life" de la BMW si de la VW si el a spus ca le cunoaste, dar nu intelege de ce a fost necesara formularea lor. Te rog, opreste-te !!!
darwin
QUOTE
Adica daca fac 7000 de km intr-un an si trag de masina in ultimul hal tu zici ca as putea pune orice ulei ?


7000 * 20 ani = 140.000km. Da, merge orice ulei.

Acesta este studiul de care vorbeam. Schimbul de ulei se face la 10.000km si nu la 16.000km cum mi-am adus gresit aminte.
http://www.xs11.com/xs11-info/articles/51-...-july-1996.html

8 Dec 2013, 12:23:
QUOTE(ssilviu @ 8 Dec 2013, 11:59)
...sunt destul de convins ca nu o sa ajung sa crape motorul din cauza uleiului pentru ca pur si simplu o sa ajunga caroseria mancata de rugina total smile.gif) Sau or sa pice multe alte chestii ..

Acest argument este imbatabil. Este unul din exemplele clare cand uleiul este ultima grija. smile.gif
ssilviu
Loganul acela e masina de firma, care a vazut pana acum vreo 6-7 soferi, motorasul ala de 1,4 merge peste 80% din timp cu o sarcina de vreo 500-600 de kilograme pe el, a tractat de cateva ori un Renault Master cu scule pe el, deci cu o masa de peste 3 tone si face cel putin jumătate din kilometri in regim ruban si probabil vreo 10% din ei ii face pe câmp efectiv. In plus, e stationat peste noapte in zona de deal-munte, iar iarna vede dimineata la ora 6-7 cand e pornit temperaturi destul de scazute. Deci e forjat, fara doar si poate, fara menajamente.

Daca la 400.000 de km de 10w40 schimbati la 20.000 km incă nu mănâncă ulei intre schimburi si merge foarte bine, va mai intreb doar atat: La ce kilometraj sa ma astept sa manance ulei si cand si la ce alte probleme ar trebui sa ma astept din cauza uleiului ieftin folosit?
cristi.r
QUOTE(darwin @ 8 Dec 2013, 13:21)
7000 * 20 ani = 140.000km. Da, merge orice ulei.
Acesta este studiul de care vorbeam. Schimbul de ulei se face la 10.000km si nu la 16.000km cum mi-am adus gresit aminte.
http://www.xs11.com/xs11-info/articles/51-...-july-1996.html

Faptul ca imi dai o aritmetica de genul ala si si un test vechi de 17 ani, cand lucrurile stateau cu totul altfel atata pe piata auto, cat si pe piata uleiurilor, ma fac sa ma cam opresc din a-ti raspunde ... Sorry, credeam ca stii ca intre timp a avut loc un un mega-proces in SUA intre cei doi colosi BP si Exxon, care a dat peste cap tot ce inseamna notiune de sintetic si ca lucrurile s-au degradat extrem de mult de atunci. Este vorba de procesul care a avut loc intre 1999 si 2000.


O intrebare totusi ramane: de ce nu putem avea pareri diferite ? De ce trebuie sa bagam pumnul in gura unii altora ? Am luat la cunostinta ca nu toata lumea este de acord cu mine. Gata, am inteles. Putem trece mai departe ? Nu ne putem rezuma la a da sfaturi ???
darwin
QUOTE(ssilviu @ 8 Dec 2013, 12:29)
Daca la 400.000 de km de 10w40 schimbati la 20.000 km incă nu mănâncă ulei intre schimburi si merge foarte bine, va  mai intreb doar atat: La ce kilometraj sa ma astept sa manance ulei si cand si la ce alte probleme ar trebui sa ma astept din cauza uleiului ieftin folosit?

Nu am raspuns, dar am incredere ca ne vei spune cand se va intampla acest lucru si putem avea astfel un reper clar.


QUOTE(cristi.r @ 8 Dec 2013, 12:29)
Faptul ca imi dai o aritmetica de genul ala si si un test vechi de 17 ani, cand lucrurile stateau cu totul altfel atata pe piata auto, cat si pe piata uleiurilor, ma fac sa ma cam opresc din a-ti raspunde ...

Daca ai un test mai nou il citesc cu drag si obiectiv. Pana atunci este foarte bun si acesta.
Tu cand auzi pareri diferite de ale tale, iti iei jucariile si pleci? Nu e cusher. smile.gif
cristi.r
Nu-mi iau jucariile, si nici nu plec nicaieri, dar nu argumentezi cu teste vechi de 17 ani. Explicatiile sunt puse de mine pe aici, mi-e cam lene sa caut, insa tu o poti face, ca n-am asa multe posturi. Pe aria megane sunt explicatiile, parca pe un topic ceva de genul "ulei ... de care folosim", sau ceva de genul ....

Plus ca tu excluzi din start posibilitatea ca un motor sa fie facut tandari in 140k km la o exploatare inadecvata si cu un ulei slab. Aici iarasi nu pot sa fiu de acord. Sunt cazuri destule, recunoscute de Renault, cand turbocompresorul la un diesel s-a stricat din cauza folosirii unui ulei prea gros si asta sub suta de mii de km. Pur si simplu uleiul n-a ajuns indeajuns de repede in locul critic. Ce ma impiedica sa nu generalizez aceasta problema si la benzinarele aspirate unde lagarele sunt construite cumva altfel si traseele de ungere mai subtiri ?

Vad ca nimeni n-a intrebat DE CE am recomandat asa ceva si toata lumea s-a hotarat sa ma combata, exclusiv din considerente financiare sau de exploatare. Or, eu n-am spus nimic de bani (pana la un anumit punct), tocmai de aceea am dat atat o varianta ieftina, cat si una ceva mai scumpa. Iar la exploatare tocmai de aceea am recomandat 5(0)W30 ACEA A3/B4, pentru ca omul sa nu-si bata capul cu regimul de exploatare. Si ar mai fi si conditia de sulfated ash > 1%, pentru o aditivare full-SAPS.

Si tot vizavi de regimul de exploatare si/sau de bani, daca ar fi vorba de asa ceva, mai vin cu o "duma": 0w30-ul A3/B4 poate fi schimbat si la 2 ani, daca nu depasesti 15, chiar si 17k km. Deci, per total, 0w30-ul nu este un ulei folosit doar de cei pe care-i dau banii afara din casa.
ssilviu
Dacă știam cat de bine se va comporta motorul dupa 400.000 km cu 10w40 schimbati la 20.000 de km in momentul in care am cumparat masina, cred ca as fi marit intervalul de schimb chiar la 30.000 de km biggrin.gif Poate chiar si 40.000 de km cool.gif
darwin
QUOTE(ssilviu @ 8 Dec 2013, 11:37)
Daca ... fac eu testul si o sa curga ok...

Asta e marea problema a uleiului 10W... iarna. Nu e nevoie sa faci testul. Uite o comparatie intre 0W40 si 10W40 facuta la -20C. Este vorba de M1 0w40 si un noname 10w40. Ar fi fost bine si fundamentat sa spuna si tipul de 10w40, dar e bine si asa.

ssilviu
Păi când dai astfel de clipuri, e clar că acel clip e făcut sa prezinte cat de bun e Mobil 1, si interesul celui care il face e sa aleaga un competitor cat mai prost. Uite aici alt clip cu trei tipuri de 10w40 la -20 de grade, si toate curg ok. Ba e chiar si un 15w40 pe acolo, de la care te-ai astepta sa fie total gelatina, dar nu e.

Si e normal sa fie așa. Exista niste tolerante. Orice producator care se respecta, o sa treaca pe cutie varianta garantata. Dar nu inseamna ca uleiul nu merge si sub 20 de grade. Uite de exemplu, pornire la -25 de grade cu 10w40:

E ca la revizii. Oamenii te cheama la 10k,15k, 20k sau ce k vor ei. Evident ca daca tu ajungi la 110-120% din perioada aia nu se intampla nimic grav. Mai degraba acel -20 de grade pentru 10w40, nu este temperatura de la care uleiul devine gelatina, ci temperatura, de la care, cu cat cobori mai mult, cu atat uzura la pornire incepe sa nu mai fie insignifianta smile.gif

Pe de alta parte, masina mea nu cred ca a vazut vreodata -20 de grade. -16 parca a fost minumul si am pornit-o să văd cum porneste. Evident, a pornit imediat smile.gif
darwin
Foarte bune clipurile. Un post documentat care merita citit. Dar Amsoilul acesta din clip http://www.amsoil.com/shop/by-product/moto.../?code=AMOQT-EA nu prea trebuie comparat cu un 10w40 normal pentru ca are PP de -44C, care este mai coborat si decat majoritatea 5w30/5w40.
Dar restul se vad clar ca curg, in special Motul Synergie+ pe care eu il consider echivalentul Elf TD 10w40.

Ideea mea era ca nu mai este nevoie sa vezi cum curge pentru ca au vazut altii deja si de a face o comparatie cu un 0w40.
ssilviu
Interesante mi se par specificatiile astea:

QUOTE
Diesel Engine Service
•Normal Service - Up to 25,000 miles or one year, whichever comes first, or longer based on oil analysis.
•Severe Service - Up to 15,000 miles or one year, whichever comes first, or longer based on oil analysis.


40.000 de km cu un singur schimb de ulei. Ba, cica ar merge si mai mult. Not bad wink.gif Si 25.000 in regim sever. Iar cristi.r ne zice sa schimbam uleiul la 7000 de km in regim sever icon_mrgreen.gif
darwin
Asa este. In opinia mea este cel mai bun 10w40 de pe piata, mai bun decat Redline. Amsoil mizeaza la uleiurile diesel pe intervale extinse si o fac foarte bine. Are un TBN de 12... duce mult. Din pacate preturile din Europa sunt prohibitive. Cele mai ieftine sunt 62 lei/950ml.

Si pentru ca ai relatii/cunostinte in reteaua Renault, am o intrebare: stii cumva de ce nu se aduce in RO Elf Full-Tech 0w40/5w40? Sunt doua uleiuri pe care le-as baga in motor.

Ma simt dator sa aduc in discutie si un 10w40 european, care cred ca este foarte aproape de Amsoil:
http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/heav...p-le-10w40.aspx, iarasi un 10w40 pe care l-as pune fara probleme. La bidon de 20 de litri cred ca pica pe la 25 lei/litru.
ssilviu
Nu am nicio relatie la Renault biggrin.gif
darwin
My bad atunci.
ali3n_cop
QUOTE(cojeale @ 6 Dec 2013, 21:01)
salut! vreau sa fac schimbul de ulei la modus 1.2, 16v, 55 kw, 80 de mii de km. si am luat elf 10/40 la indicatiile vanzatorului... este bun sau era mai bun casltrol? multumesc
*

Aceasta era nelamurirea celui care a initiat topicul, atata tot smile.gif
darwin
Pai si noi despre ce vorbeam? smile.gif
I-am raspuns prin imaginea postata... restul sunt detalii. Cat despre Elf vs. Castrol, cata vreme norma RN700 este indeplinita, eu le consider egale, mai ales pentru un motor asa de mic pe benzina.
cristi.r
Acel Amsoil costa cat vreo 3 sau 4 schimburi de elf 10w40, deci iese din schema. Este grupa V esteric in proportie de aproximativ 30%, restul fiind PAO grupa IV, procente la care Elf n-a ajuns niciodata nici macar in vremurile bune.

Pe de alta parte, exista dieseluri la care schimbi uleiul si la 120.000 km. Deci nimic nou aici. Insa exista o mica problema. Motorul ala trebuie sa mearga aproape exclusiv pe autostrada si trebuie sa aiba o capacitate a carterului de cel putin 30 litri de ulei.

Aici se incadreaza camioanele de mare tonaj, tirurile.

Toate uleiurile de gen API CJ sau API CI , respectiv ACEA E5/E7 merg pe astfel de intervale.

Nu ma hazardez in afirmatii, daca doriti explicatii se gasesc pe net destule teste de degradare a uleiului in functie de cantitatea din baie. Ca idee, 2.0dci-ul Renault, degradeaza uleiul ceva mai greu decat "exceptionalul" 1.9 TDi de la VW. Motivul sta in capacitatea carterului.



Deci, daca faceti afirmatii, va rog, faceti-o in cunostinta de cauza. Rezumati-va la a ma combate pe mine daca asta va face sa va simtiti bine si va rog sa nu dezinformati !!! Va rog frumos !!!

Eu astept testul cu Elf-ul 10w40 care curge la -15 grade. In contextul discutiei de fata (doar initiatorul a cumparat asa ceva), este foarte important testul !!! Si, vorba colegului darwin, o comparatie cu ceva un pic mai scump (nu scump, nu foarte scump), ar fi bine venita. Eu stiu ce vb deoarece am facut aceasta comparatie la alta marca de ulei, a carui nume nu este relevant aici.

Deci, asteptam testul...



darwin, RN0700 este o norma asa "loose", incat nu prea merita luata in seama. Am vazut acea norma atat la A3/B4, cat si la A5/B5, deci ... e mai bine sa te iei dupa recomandarile ACEA decat dupa norma Renault. Masina mea n-a mai vazut ulei RN0700 de cel putin 60k km. Si merge foarte bine.

<span class='edit'>8 Dec 2013, 23:03:</span>
QUOTE(darwin @ 8 Dec 2013, 18:48)
Asa este. In opinia mea este cel mai bun 10w40 de pe piata, mai bun decat Redline. Amsoil mizeaza la uleiurile diesel pe intervale extinse si o fac foarte bine. Are un TBN de 12... duce mult. Din pacate preturile din Europa sunt prohibitive. Cele mai ieftine sunt 62 lei/950ml.

Unde ai gasit pretul asta ? Pentru ca pe la unii prin UK, daca bagi codul de voucher corect, s-ar putea sa iesi mult mai ieftin. Eu am luat RedLine la 58 de lei litrul wink.gif. Nu pot insa sa nu remarc faptul ca amsoilul a cam crescut preturile.


QUOTE(darwin @ 8 Dec 2013, 18:48)
Ma simt dator sa aduc in discutie si un 10w40 european, care cred ca este foarte aproape de Amsoil:
http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/heav...p-le-10w40.aspx, iarasi un 10w40 pe care l-as pune fara probleme. La bidon de 20 de litri cred ca pica pe la 25 lei/litru.
*


nu este deloc aproape de amsoil. Mai apropiat de Amsoil este CITGO Syndurance 5w40 heavy duty. Si se gaseste si la cantitate mai mica pe la unii din tara noastra. Iar din sursa sigura, ala este 30% PAO. si mai are si niste caracteristici nesimtite de heavy-duty, HTHS de 4.1, etc wink.gif. de TBN mai mare de 10 n-are nevoie, deoarece are sulfated ash de 0.8, deci este un ulei cat de cat "curat", nu prea are ce sa neutralizeze acel TBN.

Asta e ... citim, studiem, schimbam impresii, daca suntem lasati ...
ssilviu
Ia uite-l, s-a incalzit micuțul biggrin.gif Vezi ca trebuia sa-mi raspunzi la ceva. Ca vad ca oricum deja cuvantul ti l-ai incalcat. Știi tu, ăla cu .. ii raspund pentru prima si ultima oara biggrin.gif
darwin
QUOTE(cristi.r @ 8 Dec 2013, 21:56)
darwin, RN0700 este o norma asa "loose", incat nu prea merita luata in seama

Sunt de acord cu tine. Eu caut uleiuri cu MB229.5. Dar pentru unii este mai sigur RN700/710/720 si nu trebuie criticati pentru asta.
QUOTE(cristi.r)
Unde ai gasit pretul asta ? Pentru ca pe la unii prin UK, daca bagi codul de voucher corect, s-ar putea sa iesi mult mai ieftin. Eu am luat RedLine la 58 de lei litrul wink.gif. Nu pot insa sa nu remarc faptul ca amsoilul a cam crescut preturile.

La nea Tudor. Dar nu sunt interesat de Amsoil pentru ca eu merg pe M1 0w40 completat cu o juma de litru de ceva esteric.
QUOTE(cristi.r)
.. CITGO Syndurance 5w40 heavy duty. ... HTHS de 4.1, ... sulfated ash de 0.8 ...

Stiu acest ulei. Este unul HD si are SA un pic sub 1%. E spus gresit pe site. Dar este pentru diesel. E prea mult pentru un benzinar.
ali3n_cop
Din simpla curiozitate, darwin este clona lui cristi.r sau invers? blink.gif ...

Raman la parerea ca initiatorul topicului a adresat o intrebare destul de simpla iar lucrurile au degenerat rau de tot in explicatii care nu prea intereseaza pe nimeni. Pana la urma, 10w40 unge cu succes motoarele Renault de ani buni si nu s-a plans nimeni pana in prezent de faptul ca acest ulei nu si-a facut treaba indiferent ca a fost iarna, vara sau cine stie ce alte anotimpuri. Cat despre normele astea "loose", luati-va licenta si tot ceea ce va trebuie la mana si schimbati voi normele dupa bunul vostru plac radmasa.gif
darwin
Pentru toti beeeep care ma fac clona, le raspund acum si poate si pricep.
In semnatura vedeti 'formerly known as r3nault', adica pe romaneste pentru ali3n_cop, 'cunoscut drept r3nault'. Nu mai pot accesa contul r3nault. Mi-am luat tichete. Nu am primit raspuns. Drept urmare mi-am facut contul 'darwin' si am scris, pentru cine stie sa citeasca, 'cunoscut drept r3nault'.
Am postat un mesaj pentru un moderator, poate ma ajuta el. Niciun raspuns. Nu am mai intrat pe contul r3nault pentru ca nu mai pot. De aceea a aparut 'darwin'.
Ma puteti considera darwin + r3nault, dupa cum, repet, se vede in semnatura.
ali3n_cop poti sa participi si tu cu ceva la discutie, sau esti doar bun la atacat persoane?
pishky
de uleiul asta ce stiti?

user posted image

il folosesc la 2.0 dci-urile astea care pica, vad recent, mai des ca mustele.
darwin
pishky, marturisesc ca te-am scos de la IGNORE! Peace!!!

Uleiul pus de tine este unul foarte bun, confirmat de analizele de ulei uzat de pe BITOG.

Din pacate, reviziile la motorele renault cu FAP se faceau cu Elf Solaris DPF 5w30, care a fost inlocuit de Elf Solaris FE 5w30, de la care am pus o analiza pe care nu au inteles-o prea multi din cauza limbii. Am modificat imaginea pentru o mai usoara intelegere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.