Acel Amsoil costa cat vreo 3 sau 4 schimburi de elf 10w40, deci iese din schema. Este grupa V esteric in proportie de aproximativ 30%, restul fiind PAO grupa IV, procente la care Elf n-a ajuns niciodata nici macar in vremurile bune.
Pe de alta parte, exista dieseluri la care schimbi uleiul si la 120.000 km. Deci nimic nou aici. Insa exista o mica problema. Motorul ala trebuie sa mearga aproape exclusiv pe autostrada si trebuie sa aiba o capacitate a carterului de cel putin 30 litri de ulei.
Aici se incadreaza camioanele de mare tonaj, tirurile.
Toate uleiurile de gen API CJ sau API CI , respectiv ACEA E5/E7 merg pe astfel de intervale.
Nu ma hazardez in afirmatii, daca doriti explicatii se gasesc pe net destule teste de degradare a uleiului in functie de cantitatea din baie. Ca idee, 2.0dci-ul Renault, degradeaza uleiul ceva mai greu decat "exceptionalul" 1.9 TDi de la VW. Motivul sta in capacitatea carterului.
Deci, daca faceti afirmatii, va rog, faceti-o in cunostinta de cauza. Rezumati-va la a ma combate pe mine daca asta va face sa va simtiti bine si va rog sa nu dezinformati !!! Va rog frumos !!!
Eu astept testul cu Elf-ul 10w40 care curge la -15 grade. In contextul discutiei de fata (doar initiatorul a cumparat asa ceva), este foarte important testul !!! Si, vorba colegului darwin, o comparatie cu ceva un pic mai scump (nu scump, nu foarte scump), ar fi bine venita. Eu stiu ce vb deoarece am facut aceasta comparatie la alta marca de ulei, a carui nume nu este relevant aici.
Deci, asteptam testul...darwin, RN0700 este o norma asa "loose", incat nu prea merita luata in seama. Am vazut acea norma atat la A3/B4, cat si la A5/B5, deci ... e mai bine sa te iei dupa recomandarile ACEA decat dupa norma Renault. Masina mea n-a mai vazut ulei RN0700 de cel putin 60k km. Si merge foarte bine.
<span class='edit'>8 Dec 2013, 23:03:</span>
QUOTE(darwin @ 8 Dec 2013, 18:48)
Asa este. In opinia mea este cel mai bun 10w40 de pe piata, mai bun decat Redline. Amsoil mizeaza la uleiurile diesel pe intervale extinse si o fac foarte bine. Are un TBN de 12... duce mult. Din pacate preturile din Europa sunt prohibitive. Cele mai ieftine sunt 62 lei/950ml.
Unde ai gasit pretul asta ? Pentru ca pe la unii prin UK, daca bagi codul de voucher corect, s-ar putea sa iesi mult mai ieftin. Eu am luat RedLine la 58 de lei
litrul . Nu pot insa sa nu remarc faptul ca amsoilul a cam crescut preturile.
QUOTE(darwin @ 8 Dec 2013, 18:48)
Ma simt dator sa aduc in discutie si un 10w40 european, care cred ca este foarte aproape de Amsoil:
http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/heav...p-le-10w40.aspx, iarasi un 10w40 pe care l-as pune fara probleme. La bidon de 20 de litri cred ca pica pe la 25 lei/litru.
nu este deloc aproape de amsoil. Mai apropiat de Amsoil este CITGO Syndurance 5w40 heavy duty. Si se gaseste si la cantitate mai mica pe la unii din tara noastra. Iar din sursa sigura, ala este 30% PAO. si mai are si niste caracteristici nesimtite de heavy-duty, HTHS de 4.1, etc
. de TBN mai mare de 10 n-are nevoie, deoarece are sulfated ash de 0.8, deci este un ulei cat de cat "curat", nu prea are ce sa neutralizeze acel TBN.
Asta e ... citim, studiem, schimbam impresii, daca suntem lasati ...