Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: supra incalzire motor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault Logan
zeteacalin
Salutare, am si eu o mica problema , detin un reno laguna 1 1,6 benzina 1998. Se incalzeste prea tare motorul (dupa indicatorul de apa de pe bord). Daca ma invart prin oras cu masina acu de la apa urca cu o linie peste limita de 90 de grade si doar atunci se porneste ventilatoru pentru putin timp. Atunci cand ma duc in afara localitati acu sta intre limita normala (90)si urmatoarea linie . In mod normal nu ar trebui sa fluctueze asa acu de la apa. Intr-o zi am facut o proba , am tinut turat motorul pana mi=o aratat indicatuorul peste 110 grade , apa in vasu nu fierbea puteam tine mana pe furtunele de la radiator. Intrebarea mea ii urmatoarea??? Pe blocu motor ii pus senzoru de temperatura care imi indica la bord???? sau pe radiato. La termocupla cine ii da comanda ???
Ce poate sa imi fie defect??? senzorul, termostatul...
Astept opiniile voastre
eudin77
Senzorul de temperatura este pozitionat undeva pe chiulasa sau pe carcasa termostatului.Ventilatorul trebuie sa porneasca undeva pe la 98 de grade.S-ar putea sa fi ramas termostatul blocat pe inchis si numai da drumul lichidului sa circule prin radiator.
Fanez
O problema asemanatoare am avut eu la Logan.
QUOTE
Am schimbat senzor temperatura, rezistor ventilator, antigel, termostatul e schimbat prin februarie (parca, nu-mi amintesc exact acum). Pe bord apar 6 linii, dupa ceva timp scad la patru. GMV porneste cateodata, dar scurt timp (20 secunde) apoi cand mai vrea el. Cu AC pornit, porneste si merge. Am tras masa suplimentara, am curatat masa de la caroserie, tot asa face. Am dus-o la tester, nu apare nimic defect, apare ca porneste la 94 de grade. De mers merge insuficient, cum am avut la Fiat de mi-a fiert motorul. Nu mai porneste cand masina e cu motorul oprit. Motorul pare incins dar nu exagerat, nu fierbe apa in borcan.
QUOTE
Am zis sa scot termostatul, sa-l verific in oala cu apa. Surpriza! A deschis cand apa a inceput sa fiarba, adica la peste cele 89 de grade cum scrie pe el. Era negru. De la mizeria din instalatie (radiator jegos pe dinauntru). L-am fiert si l-am bagat in apa rece de cateva ori, ca sa-l misc, l-am mai miscat fortat cu o surubelnita, l-am curatat cat s-a putut, l-am pus la loc. La proba merge bine, gmv porneste, nu mai apar 6 linii la bord, gmv porneste si cu motorul oprit. In consecinta termostatul avea buba. Relativ nou, pus anul asta (nu mai stiu exact cand), Facet made in Italy. Nu cred ca el in sine a fost problema ci mizeria din instalatie care s-a depus pe el.

In concluzie este posibil cum a zis si colegul mai sus sa fie termostatul "bolnav", ori blocat inchis, ori nu mai deschide cum trebuie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.