Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1300 76 din Timisoara
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3
turbodxman
Un alt motor reconditionat profesional. up.gif
Cu ce vopsesti colectorul de admisie?
BTL gordini
Multumesc Ovidiu, facem ce trebuie , sa ridicam stafeta si noi la dacie daca in alte domenii nu sunt altii in stare. Sunt multe tipuri de vopsele rezistente la temperaturi inalte, in functie de posibilitatiile financiare fiecare poate alege, eu am dat ex. vopseaua de la Kober(poza).
cristeacosmin
Dupa ceva pauza, s-a mai lucrat la partea de caroserie, unde nu a prea fost nimic greu de facut, decat de curatat prin sondare anumite parti ptr. descoperit rugina, care spre bucuria mea, si a tinichigiului, nu exista.
Ceva poze noi, cu stadiul actual:
Mai urmeaza desfacerea celeilalte parti fata, apoi puntea spate , si in final pregatitul de vopsit.

15 Apr 2014, 20:37:
Dragilor colegilor, as vrea sa va intreb daca stie careva dintre voi sau chiar are suruburile cromate de la capacele rotilor si cele 4 suruburi care vin pe lateralele barelor de protectie cromate , pentru ca toate cele care erau pe masina inainte de inceperea lucrului la ea, sunt complet ruginite.
Va sunt recunoscator pentru ajutor si informatii.
Daciotul_98
bafta
bion
Din cate imi amintesc suruburile de la bare nu sunt cromate. La mine dupa 10 ani erau ruginite. Arata fabulos masinuta. Cum naiba a rezistat caroseria asa de bine. A dormit in garaj uscat, a circulat putin?
corbex
S-a baut mult in ea. Aburii de halcol nu sint miscibili cu rugina.
cristeacosmin
Atunci, cine poate sa-mi confirme daca suruburile erau cromate sau doar inox?
Nu de alta, dar sa nu ma stresez sa le mai caut..
Multumesc.
Si mai o intrebare pentru cunoscatori, pentru ca am putut observa pe la gaurile din spate a lonjeroanelor ( dupa ce am dat bara spate jos si suportii de bara) cum este interiorul lonjeroanelor, adica cu o pojghita de rugina: cu ce solutie pot da in interiorul lonjeroanelor, asa incat sa stopez avansarea ruginei in timp, e ceva ceara mai buna, sau chiar uleiul?
Multumesc de informatii.
Atasez si o poza, poate ajuta..
marian-j
Solutia ieftina:ulei de in,suflat vara cand e cald,cu pistoulul de antifon.In lung,si mai apoi,prin toate orificiile disponibile.
Solutia scumpa:grund reactiv,suflat la fel,dar la o presiune ceva mai mare.
P.S.
Inainte de a utiliza orice fel de tratament,ridici presiunea compresorului la maxim si sufli(cu ura!!) prin toate cotloanele.Cu cat desprinzi mai multe "coji",cu atat mai bine!
Spor! smile.gif
cezarmad
Salut,

In functie de buget, pentru rugina superficiala poti folosi Fertan suflat este cea mai buna solutie, apoi dupa 24 ore mai aplici un strat.

Poti dupa aceea sa aplici un strat de zinc CRC la spray, este prevazut cu furtun si duza in capat si in final ceva solutie ( Tectyl).

Lucrul asta o sa il fac si eu, la mine fiind mai dificil ca nu stiu inca cu ce sa curat uleiul din praguri si lonjeroane.

Spor, o sa iasa super Daciuta ta.
roby_1300_rap
QUOTE(cristeacosmin @ 18 Apr 2014, 00:16)
Atunci, cine poate sa-mi confirme daca suruburile erau cromate sau doar inox?
Nu de alta, dar sa nu ma stresez sa le mai caut..
Multumesc.
Si mai o intrebare pentru cunoscatori, pentru ca am putut observa pe la gaurile din spate a lonjeroanelor ( dupa ce am dat bara spate jos si suportii de bara) cum este interiorul lonjeroanelor, adica cu o pojghita de rugina: cu ce solutie pot da in interiorul lonjeroanelor, asa incat sa stopez avansarea ruginei in timp, e ceva ceara mai buna, sau chiar uleiul?
Multumesc de informatii.
Atasez si o poza, poate ajuta..
*



ceva in genu am avut si eu , am suflat-o la compresor de mi-o iesit o dara de 2 m de praf si rugina , Iti recomand dupa ce o sufli si o cureti sa o dai cu ceara pentru cavitati asa mi-a recomandat si mie un prieten smile.gif cica ii mai buna ca Uleiu
cristeacosmin
Multumesc de sfaturi tuturor deocamdata!
Profit inca de acum sa va urez tuturor Sarbatori Fericite, si cu drag urarea care a schimbat cursul istoriei : " HRISTOS A INVIAT!"
Un citat din Sfanta Scriptura spus de apostolul Pavel:
".....și să-L cunosc pe El ( Domnul Iisus Hristos) și puterea învierii Lui și părtășia suferințelor Lui, și să mă fac asemenea cu moartea Lui, ca sa ajung cu orice chip, daca voi putea, la invierea din morti.”
Filipeni 3:10, 11
95bogdi
sarbatori fericite smile.gif
sper sa ne vedem curand cu masinile
tavi_dacia1100
QUOTE(roby_1300_rap @ 18 Apr 2014, 11:12)
ceva in genu am avut si eu , am suflat-o la compresor de mi-o iesit o dara de 2 m de praf si rugina , Iti recomand dupa ce o sufli si o cureti sa o dai cu ceara pentru cavitati asa mi-a recomandat si mie un prieten smile.gif cica ii mai buna ca Uleiu
*


Eu sunt de parere ca in cazul in care dai cu ceara peste rugina (care nu ai cum sa o dai jos de acolo) ai facut un kkt, pe cand uleiul intra in pori.

QUOTE(cristeacosmin @ 18 Apr 2014, 15:25)
Multumesc de sfaturi tuturor deocamdata!
Profit inca de acum sa va urez tuturor Sarbatori Fericite, si cu drag urarea care a schimbat cursul istoriei : " HRISTOS A INVIAT!"
Un citat din Sfanta Scriptura spus de apostolul Pavel:
".....și să-L cunosc pe El ( Domnul Iisus Hristos) și puterea învierii Lui și părtășia suferințelor Lui, și să mă fac asemenea cu moartea Lui, ca sa ajung cu orice chip, daca voi putea, la invierea din morti.”
Filipeni 3:10, 11
*


Sarbatori fericite! Adevarat a inviat!
DACIOTUL_97
Sarbatori fericite tuturor ! laugh.gif Bafta in continuare cu masinuta ! biggrin.gif
roby_1300_rap
QUOTE(tavi_dacia1100 @ 18 Apr 2014, 22:19)
Eu sunt de parere ca in cazul in care dai cu ceara peste rugina (care nu ai cum sa o dai jos de acolo) ai facut un kkt, pe cand uleiul intra in pori.
Sarbatori fericite! Adevarat a inviat!
*



la mine nu era asa rugina , eu am suflat lonjeroanele la compresor si am cam scos tot ce era smile.gif , plus ca inca nu am dat cu nimic ca is LEFTER radmasa.gif
Mihai,ro
ce se mai aude, cum stai cu procesul de restaurare? unsure.gif
cristeacosmin
Multumesc de intrebare, urmeaza sa duc masina la vopsit, au fost multe intarzieri din cauza tinichigiului care a avut probleme de sanatate si apoi si deces in familie, partea fata e rezolvata complet si mecanic si estetic, urmeaza puntea spate si in final montarea motorului si a partii electrice si interior, deci mai e unpic..
Mihai,ro
ma bucur s'aud, pai mai incanta'ne si noua privirile cu furia icon_mrgreen.gif si bafta cu vopsitul, banuiesc ca o lasi tot rosu 25 sau alta nuanta?
cristeacosmin
Vopseaua va fi ROSU 27 , cred ca imi place mai mult decat varianta asta mai portocalie, desi ma gandeam destul de serios la un ALBASTRU 68....
Mihai,ro
QUOTE(cristeacosmin @ 22 Aug 2014, 17:49)
Vopseaua va fi ROSU 27 , cred ca imi place mai mult decat varianta asta mai portocalie, desi ma gandeam destul de serios la un ALBASTRU 68....
*




Si albastru 68 e suuuper, sunt si foarte rare albastre si pe albastru iese mult in evidenta cromu', si eu am luat in considerare culoarea asta (a mea e rosu 27) si nuanta de rosu 27 mi se pare foarte greu de obtinut, adica e rosu coca cola - spre roz acum sa vad ca la mine mai dureaza pana la vopsit.. ma mai gandesc, am observat ca s'au inmultit daciile rosi si nici eu nu sunt hotarat la culoare..
Eu as opta pentru albastru 68 sau verde 57.. sa vedem, oscilez intre astea 2, oricum rosie nu cred c'o las, rosii 27 "e prea multe"

Sa ne tii la curent cu evolutia cool.gif
cristeacosmin
Mai adaug si eu poze despre batranica mea, asa cum e stadiul actual

25 Aug 2014, 14:57:
Ica
Mihai,ro
pe sasiu ai dat cu antifon? sau e vopsea neagra?
cristeacosmin
E doar antifon negru
Mihai,ro
am inteles, ceva poze cu lucrarile? noi, sau cel putin eu, asteptam cat mai multe cool.gif

spor la lucru in continuare, imi place cum decurg lucrarile wink.gif
cristeacosmin
Revin cu ceva poze dupa mai multa vreme de inactivitate, datorate si sezonului, si schimbarilor de slujba si mai multe altele, am intrat in linie dreapta cu terminarea pentru vopsire, saptamana asta se matuie si apoi se duce la cabina.
Intre timp, am fost foarte curios sa vad cum era podul pedalier sub acea pasla veche cu ulei in ea, si era Nou-Nout, imi pare rau ca am desfacut, dar voi acoperi la loc asa cum era.
In rest, poze din pacate facute cu telefonul...

21 Feb 2015, 16:27:
Va rog sugestii constructive pentru etapele care mai urmeaza:
- vopsire, lacuire;
- montare motor+cutie;
- montare parte electrica;
- montare interior.
Multumesc de sfaturi utile.
sorin105
Mai sti marca antifonului?O poza la recipient daca ai avea ar fi perfect,spor la treaba.
cristeacosmin
Nu e mare lucru antifonu, e de la body, dar nu a fost nevoie de mult de dat, fiindca am luat prin sondare parti de caroserie dedesubt si in interior sa vad cum era tabla, si era totul curat, asa ca doar am pus la loc ce am luat smile.gif
Mihai,ro
`sugestii de vopsea, pai daca vrei sa'i schimbi nuanta adica din rosu 25 cum e vopsita acu, adica vopseaua de uzina si vrei sa dai rosu 27 sau 28 ar fi bine sa o faci si la interior si peste tot inclusiv plafonu' si sa matui bine. si dupa asta tre sa te duci la rar sa iti modifice in talon parca si in cartea masinii din portocaliu sau cum scrie in rosu sau visiniu depinde.. achiti actele etc..

Daca o faci alta culoare inafara de rosu 25 / portocaliu, ar fi bine sa dai toata masina in spritchit inainte, ca sa nu iasa diferente de culoare, inclusiv interior si apoi matuit bine. si inainte sa dai spritchit s'o matui bine ca vopseaua de uzina are luciu in ea si spritchitu nu se da pe vopsea cu luciu.. adica tre' matuita inainte sa prinda calumea sa nu te trezesti cu ala'n cap vorba aia icon_mrgreen.gif

Vopselele toate's bune, acu depinde si cat esti dispus sa bagi.. de ex o vopsea cu lac buna.. te duce asa:

Alternativa 1:

- 1 kg de vopsea mata = 2 mil min
- 1 litru de lac bun (nu orice rahat de lac care se matuie la prima spalare sau sare de pe vopsea dupa 1 an 2..etc) = 1 mil minim
- intaritor / diluant daca e nevoie - depinde de vopsea = alti bani
iti trebuiesc ca sa faci exterior, motor, interior si portbagaj - minim 3 litrii de vopsea

3x2 = 6 mil vopsea + 3 mil lac + diluant alte chestii = 1000 ron materiale + mana de lucru si cuptor daca o bagi la cuptor...

Alternativa 2:

- vopsea cu lac inclus - intre 75 ml si 1 litru = 50-70 lei max
3 - 4 cutii = 2 mil fata de 10.

Ramane la aprecierea ta cool.gif
cristeacosmin
Multumesc de sugestii.
Intradevar, masina s-a matuit la fiecare etapa, adica inainte de spritchituire s-a matuit vopseaua ei originala, apoi se va matui tot ce s-a spritchituit si se va vopsi in rosu 27 integral, fara dureri de cap cu actele pentru ca in talon este trecut rosu.
Pentru vopsea o sa merg pe echivalentul de culoare rosu 27 de la Body fara lac inclus, dupa care tot de la ei lacul separat, vreo 4 litri vopsea si vreo 2,3 de lac, ar fi pentru bugetul meu cel mai aproape raport calitate-pret. Asta tinand cont ca tot ce am folosit- de la antifon, spritchit este de la Body- ca sa fie compatibilitate intre produse.
Multumesc de indrumari.
Mihai,ro
Astia de la body au paletar ceva? sau cum o faci rosu 27? pe calculator ?
cristeacosmin
Cei de la Body, care defapt e in acelasi magazin cu Policolorul, au si paletarul care se echivaleaza cu rosu 27 original si au si calculatorul.
ionutf
Hmm daca tot vrei sa-i schimbi culoarea de ce nu o faci visina putreda? Visiniu ala de-ti vine sa-l mananci? sau albastra ca si albastru e foarte rar pe dacii, rosu 27 stiu numai eu 7-8.

La o intalnire au fost 4 rosii 27 biggrin.gif

Pun si niste poze sper sa nu te dernajeze

cristeacosmin
Offf, ca ma doare sufletul cand vad asa bijuterii ca a ta, si cat mai e pana e gata a mea.....
M-am gandit la rosu 27 ca a celei cu nr. PH 72 UTC cred, pentru ca mi se pare elegant, desi si rosul visina e frumos... intradevar sunt mai multe rosu 25 sau caramiziu dar nu prea am vazut rosu 27 asta mai rozaliu , daca ai ceva poze cu cele 7,8 dacii, trimitele te rog.
Multumesc de poze, nu e bai, ba chiar mi-au placut.
Raul90
si eu sunt de parere ca arata mult mai bine rosu 28 (visina putreda)
ionutf
Cea visinie cu care am pus poze nu este a mea, as fi vrut eu wub.gif
A fost a unui om de aici din pitesti Mihai,ro il stie, dar am inteles ca a vandut-o pe asta visinie acum are una neagra.

Stiu dacia aia PH 72 UTC, dar Mihai,ro stie mai multe despre ea, nu iti pot da cine stie ce detalii de vopsea. Dar in poze da, arata foarte bine vopseaua, dar am ceva poze recente cu ea si acum gandeste-te dupa 2 ani sau de cand o fii fost revopsita s-a cam decolorat unsure.gif


Am ceva poze cu dacii rosii, rosu 27 si rosu 25, pai numai eu am vazut rosu 27 7-8 dacii, nu am poze cu toate dar am cu cateva, daia ziceam ca e cam comun rosu 27 si partea proasta e ca spre deosebire de alte nuante, astea rosu 27 se decoloreaza in timp si bat spre roz ori spre portocaliu rolleyes.gif

Ai vazut si loganurile alea rosii, unele s-au decolorat si acum sunt aproape roz radmasa.gif

iti pun cateva poze cu dacii rosii sa vezi dupa un timp cum sunt blink.gif

Cele visinii cel putin isi pastreaza aceeasi nuanta si cromul vine foarte frumos pe ele si in timp nu se decoloreaza sau ceva. Ai putea incerca s-o faci albastru 68 si albastru 68 sunt foarte rare daciile si foarte frumoase cu cromul, ies mult in evidenta, la o intalnire la brasov a fost 1 singura dacie albastra si 4 rosii. nu am poze acum dar o sa pun cand ajung la tara unde am calculator, si in jurul daciei aleia albastre se perindau oamenii mai ceva ca la muzeu.

uite cateva poze cu dacii rosu 27, nuanta la unele bate spre roz iar la altele spre portocaliu.

uite un filmulet cu alta dacie rosu 27 defapt e aia Ph 72 utc, doar ca a fost vandut-a de omul care a restaurat-o si acum are nr de Buc rolleyes.gif

http://www.sport.ro/masini/video-promotor-...72-ca-noua.html

vezi, sunt destule rosii laugh.gif
si nu am acum sa iti mai pun poze cu inca 5-6, altele bineinteles nu tot astea happy.gif

Eu in locul tau, daca mi-ar fi greu sa ma decid intre rosu 27 sau 28 as face-o albastra cool.gif
MateiasM
Vă salut, colegi pasionați și forumiști!

Aș vrea să încep și eu restaurarea Daciei mele 1300 și recomandările voastre legate de tinichigii care știu meserie, au avut de-a face cu Dacia 1300 și mai vor să aibă și în continuare smile.gif, mi-ar fi mai mult decât binevenite. Sincer, aș fi dispus să merg și în alt oraș pentru asta, desigur nu pentru servicii tip japcă la preț de Rolls Royce.

În același timp, aș vrea să vă întreb cum pot lua legătura cu Dani Popa din Alba Iulia, cel care s-a îngrijit atât de bine de sănătatea motorului din acest topic? Nu prea pot trimite mp-uri, din păcate.

Îl salut pe Cosmin și îi transmit tot respectul și admirația pentru lucrare și felul în care a știut s-o conducă.

Ca o părere personală, eu aș păstra culoarea ei originală, oricum "bătrânica" va arăta acum ca o "domnișoară" și parcă i-ar sta bine și cu "tenul" cu care a ieșit ea prima oară în oraș, de-au admirat-o ochii modelelor de oameni care circulau pe străzi la vremea aceea smile.gif). Dar asta e doar o părere personală, numai părerea ta e cea care contează.

Salutări și spor!
harby ;))
Dacia aia PH 72 UTC a fost a dl Becheanu (albert einstein pe forum),cu dansul puteti lua legatura pentru codul de vopsea.

''uite un filmulet cu alta dacie rosu 27 defapt e aia Ph 72 utc, doar ca a fost vandut-a de omul care a restaurat-o si acum are nr de Buc rolleyes.gif "- de fapt e invers.. masina acum are nr de PH,cumparat de la cel care a restaurat-o.


bafta cu masinuta,imi place ce s-a facut pana acum! biggrin.gif
Ov
masina e rosu 27, vopsita cu vopsea IXELL
deceneu32
Astazi am descoperit si eu topicul.
Frumos lucrat!Felicitari! smile.gif
cristeacosmin
Dupa mai multe luni de tacere, adaug si eu poze cu etapa in care am ajuns cu batranica in procesul de restaurare- vopsirea e gata, acum incepe montarea tuturor pieselor. Cam incetut, dar ma bucur ca am ajuns pana aici!
oldtimercraiova
Mult succes in continuare si multa rabdare la partea de montare elemente iti doresc Cosmin !
cristeacosmin

As avea nevoie de o tripla seima dreapta in stare buna, de un tampon mare bara fata, de suportii pe care sta radiatorul pe lonjeronul din fata. Daca sunt binevoitori care au asa ceva in posesie si doresc sa vanda, se poate un mesaj privat. Multumesc
bucatzel
QUOTE(cristeacosmin @ 22 Oct 2015, 21:25)
tripla seima dreapta
*



Am sticla de la una prin fundul garajului, nu mai tin minte de ce parte e. Nush' cat de iute ajung pe la garaj s-o dezgrop.

Da' in '76 nu se puneau deja triple de elba?
cristeacosmin
Hei, salutare, Bucatzel. Da, in 76 mai erau unele si cu stopuri seima, dar deja se puneau in masa cele de Elba. Dar sti cum e, nu cred ca e asa o problema mare daca pun seima, mai ales ca rama cromata face toti bani la babutele noastre....
bucatzel
Pai nu-i nici un bai, dar eu unul as prefera oricand elba noi in loc la seima imbatranite.
eye88full
Salut, frumoasa foc masina wub.gif te ajut eu cu un tampon mare, ii fac poza diseara si o postez aici sa vezi daca e ce-ti trebuie, ti-l donez cu mare drag smile.gif
cristeacosmin
Hei, multumesc foarte mult, deabia astept sa vad poza si daca e partea care trebuie. Inca odata, multumiri.
eye88full
scuze de intarziere biggrin.gif asta e
cristeacosmin
Multumesc ptr . timp si poza trimisa, din pacate cred ca asta e tampon mare dar ptr bara din spate, intrucat e mai scurta partea cre ramane deasupra barei in urma montajului. Daca gresesc, rog pe cei care recunosc usor sa faca diferenta, sa confirme daca e bun ptr fata sau nu. Multumesc inca odata
roby_1300_rap
QUOTE(cristeacosmin @ 24 Oct 2015, 22:15)
Multumesc ptr . timp si poza trimisa, din pacate cred ca asta e tampon mare dar ptr bara din spate, intrucat e mai scurta partea cre ramane deasupra barei in urma montajului. Daca gresesc, rog pe cei care recunosc usor sa faca diferenta, sa confirme daca e bun ptr fata sau nu. Multumesc inca odata
*



iti confirm ca este de bara spate smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.