Salutare tuturor pasionatilor de aici!
Unii dintre voi ma stiu mai bine, unii mai putin altii deloc
M-am hotarat intr-un final sa deschid acest topic pentru a va povesti tuturor despre hobby-ul meu favorit. Doar cei pasionati cu adevarat de ceva pot intelege cat de mult poate insemna un asemenea hobby si ce sursa de sanatate este pentru creierasul greu incercat in timpul saptamanii
Evident 99,99% din femei/sotii detesta un astfel de hobby la barbatii lor dar se gandesc ca tot e mai bine decat masinile sa prinda viata si sa posede altceva in dotare nu doar accesorii
Sa revenim la subiect si as incepe prin a va povesti cum a inceput totul.
Prin 1999, stransesem eu niste banuti mai mi-au dat si ai mei si imi cautam un Renault 19. era visul meu de masina, nu imi doream altceva la acea vreme. Stiam ca o pot intretine si din cate auzisem avea o mecanica relativ simpla. in plus design-ul era fabulos si consider ca este o masina frumoasa si acum, mult mai frumoasa decat cele de generatie noua. Oricum poate fi o chestiune de gust.
Dar sa fie clar intre a alege sa umblu cu R19 sau cu alte masini(nu dau nume)din clasa ei dar de generatie noua clar as alege sa circul cu R19.
La acea vreme ar mai fi fost alternativa R11 dar totusi era greu sa mai gasesti una in stare buna in Romania la acea vreme.
Si uite asa din cautari in cautari in cautari a aparut prima dragoste. Un Renault 19 TSE rosu. Era ceva fantastic pt acea vreme. Masina avea un motor de 1721 inj monopunct, 54kw, geamuri electrice, inchidere centralizata, proiectoare ceata si in rest dotarile de R19 TSE : scaune si fete usi catifea, mocheta plus, stopuri fumurii.
O sa-i dedic mai mult in acest topic pt ca este masina in care am investit cel mai mult pe toate planurile.
Masina arata cam in poza aceasta doar ca barile si oglinzile nu erau vopsite in culoarea caroseriei..
A avut o viata destul de grea in primii 4 ani dar mi-a fost atat de draga acea masina incat a decis sa o pastrez pe viata.
Mai jos istoricul :
1999-2003 masina s-a degradat substantial (anii tineretii, greseli de exploatare, accidente, etc). Primul accident a fost unul mai serios un pic dar dupa lungi interventii am readus-o la starea initiala...
2003 am primit masina de serviciu, Renault-ul folosit putin si a intrat in proces de reabilitare. In sept i-am facut reparatii tinichigerie plus vopsitorie...calitate mediu spre jos, inlocuire cod culoare original cu unul mai "la moda". Culoarea o are si acum din pacate...
2003-2006 div reparatii, inlocuire piese cu piese de origine, multe din ele noi
2006 tinichigerie+revopsire calitate buna, montaj servodirectie
2007-2009 imbunatatiri, div reparatii inlocuire piese cu piese de origine, multe din ele noi
2009 montare trapa. originala dar cu interventie asupra plafonului . Calitatea lucrarii - excelenta.
2009 montare oglinzi electrice, originale cu absolut toate cablajele de origine.
2010 incepere montaj AC: decupaje caroserie, inlocuit bord
Instalatia de AC originala. Nemultumit de intalatia electrica facuta, nu era de origine, am decis inlocuirea motorului cu un motor cu AC cu instalatie completa.
A tb sa renunt la tipul de motor F3N 740 pe care niciodata nu s-a pus AC:( cu unul F3P din 1995. Am luat o alta masina, inlocuit motor plus cadru motor.
Am vopsit si comp motor in ac culoare ca si caroseria si am reconditionat cam tot ce puteam prin comp motor. Ca si grad de rconditionare/restaurare as fi pe undeva 7 din 10. Tot atunci masina a primit si un look de model sport R19 16V si scaune de piele de pe R19 Baccara
In 2011 am reparat podul masinii si am antifonat-o.
Acum masina arata cam asa :
Aspectul actual este cel din poza de la Vidraru, rog sa ma ajute cineva sa pun pozele unde trebuie.
Am de gand sa o restaurez complet si sa o aduc la un stadiu cat mai apropiat de nou...sper sa si reusesc pt ca nu este o caroserie in cea mai buna forma. Oricum nu ma voi lasa.
Cam atat despre prima masina, ce de la care de altfel a inceput totul
Sa continui povestea. Prin 2006 ma tot batea gandul sa aduc un R19 identic ca dotari dar in stare perfecta pe care sa il pastrez asa neatins multa vreme. Asa a aparut dumnealui, pe 19 Ianuarie 2007, un R19 Misty Blue 468 ph 1. Masina avea doar 72.000 km. era o placere sa mergi cu ea. Era ca noua, parca nici nu avusese stapan, era extrem de bine intretinuta.
Poze cu frumusetea cea bleu.
In Dec 2007, pe cand cautam niste piese pe la Sibiu am vazut un Renault 21 Hatchback Symphonie care tocmai era pregatit de dezmembrare. O culoare superba si un interior foarte frumos. Stare tehnica in general buna cu mici probleme normale la 110.000 km. Am luat-o evident si i-am redat stralucirea.
Nu ma opresc aici In vara 2008 am gasit un R19 16v ph 1 Cabrio, o masina superba.M-am suit imediat in avion si am luat-o. Masina era 99% in stare originala si mi-a fost tare usor sa o aduc la 100% stare de origine.
Este o masina cu care mai ies din cand in cand vara. Se pastreaza excelent in garaj la subsol si asa va fi pastrata, sper din tot sufletul sa reusesc...
Probabil ca va urma si ea un proces de restaurare cat mai curand
2010 ianuarie am achizitionat din Franta o super masina de colectie, o raritate, un R21 Baccara. Au fost facute foarte putine probabil pentru ca era destul de scumpa si era de preferat sa se achzitioneze un R25....nu imi dau seama de ce dar asta cred ca este motivatia...
Masina avea cateva probleme tehnice dar nu foarte mari, asa ca a meritat tot efortul. Masina se pastreaza de asemenea excelent. Revizii la zi si piese de origine.
La aceasta masina nu am ce si nici nu vreau sa umblu...o pastrez asa cum este si intervin doar daca este cazul.
De aici apare o parte nu foarte frumoasa in sensul ca mai multi factori m-au determinat sa renunt la R19 Bleu si la R21 Symphonie...lipsa garaje dar si lipsa unui surplus de finante care sa ma ajute sa le intretin m-au determinat sa le gasesc alti stapani. Zic eu ca ambele au avut noroc si au parte de stapani care le ingrijesc asa cum trebuie...
Intre timp prin 2011 am inceput un proiect de restaurare a unui R19 16V. Era intr-o stare deplorabila, culoare rosie. L-am revopsit, probabil ca ati citit povestea lui.
Acum este bleumarine 449, culoare originala R19 16V.
Este restaurat cam 90%, mi-au scapat mici detalii, lipsa de timp fiind un factor principal...
Urmeaza un nou proiect, Plecand de la un R19 TXE Limited, voi pregati un R19 cu toate optiunile de fabrica posibile la un R19. Va avea AC,ABS,piele, comp bord si un motor F3P 110 CP.
Voi posta intr-un topic separat ce fac la acea masina.
Cam atat, cred ca deja am scris destul de mult...o sa mai revin cu poze recente de la fiecare din masini pe masura ce le mai scot de la naftalina:)
Salutari tuturor
PS : Weekend-ul acesta R19-le Rosu a fost la plimbare.
peisaj superb, traseu superb, tinuta de drum excelenta.
28 Oct 2013, 17:34:
Weekend-ul acesta R19-le Rosu a fost la plimbare.
peisaj superb, traseu superb, tinuta de drum excelenta.