Renawlt
25 Oct 2013, 12:34
Am constatat o problema destul de grava la megane (pe care a mai expus-o un coleg pe forum cu un laguna 1) si anume conductele de frana care sunt foarte ruginite.
Tin sa mentionez ca masina e din 2004 diesel (nu stiu daca are vreo relevanta combustibilul). La revizia de iarna mecanicul mi-a aratat conductele de frana care sunt intr-adevar foarte ruginite, spunandu-mi ca pericolul este destul de mare ca ele sa se fisureze sau rupa la o frana mai puternica. Lichidul de frana se va pierde si .. adio frane.
Aceeasi problema o avea si cineva care a fost inaintea mea in service cu un megane din 2006, si din spusele mecanicului, multi alti prosesori de megane care i-au trecut pragul, din care unul chiar cu ele deja fisurate si cu pedala de frana moarta.
Partea proasta e ca aceste conducte nu se gasesc nici la magazinele de specialitate si nici la dezmembrari. Mie personal mi-a propus sa imi modifice niste conducte de logan si sa le adapteze la masina mea. Cele de cupru sau de dacie sunt mai subtiri si este posibil sa nu reziste presiunii.
Cine s-a mai confruntat cu aceasta problema sa ne impartaseasca ce solutii a gasit, cine nu... sa arunce un ochi sub masina
NEAPARAT o zi buna
s_j_teo
25 Oct 2013, 15:56
Eu am un megane din 2006 diesel si nu am vazut sa am conductele de frana ruginite. Daca vrei sa inlocuiesti conductele mergi la reprezentanta acolo sigur au asa ceva . Costa ceva cu siguranta dar eu unul personal nu as face adaptari si inlocuii cu ceva de la dezmebrari. Vorbim totusi de sistemul de franare !
Renawlt
25 Oct 2013, 18:34
Nu au nimic la reprezentanta...si nici la dezmembrari...
SorinCT
25 Oct 2013, 18:38
Ai fost la reprezentanta si ti-au spus ei ca nu ti le pot schimba?!
sebastian_reno
25 Oct 2013, 18:53
Salut,
Conductele de frana sunt din cupru. Cuprul nu rugineste in niciun caz.
Ce vad eu in pozele de pe forumul cu laguna, conducta a fost corodata de la altceva.
Colegul zice ca pe parta stanga. Nu cumva ceva acid de la baterie a curs vre-o data pe acea teava?
CU respect.
Eu
andri1940
25 Oct 2013, 19:33
Salut, eu am atras atentia asupra acestei probleme la Laguna 1, unde exista un loc pe jug in care conductele de frana ruginesc, acestea fiind din otel, nu din cupru. Eu am inlocuit conducta afectata cu una de Dacie, din cupru, iar de atunci am mers de cateva ori pe Transalpina, Transfagarasan cu masina incarcata la maxim si franele si-au facut treaba excelent.
Renawlt, ar fi de ajutor daca ai spune in ce loc apare problema la Megane ca sa verifice si colegii daca au o problema.
Nu au cum sa rugineasca, din cauza materialului din care sunt facute, poate e doar mizerie pe ele, ai incercat sa le cureti?
mihai_ysp
25 Oct 2013, 21:17
Buna seara,
Intradevar conductele sunt de fier nu sunt de cupru. Se poate verifica sub masina in partea dreapta spate la iesirea de sub scutul de plastic pana la puntea spate. Mare atentie la conducte dar se pot inlocui cu unele de Dacie si la un service care are aparat de bercuit conducte. La Renault teava vine la colac de 5m.
Cu stima,
Renawlt
25 Oct 2013, 22:31
conductele de frana nu sunt in niciun caz de cupru, cel putin la a mea si la a altor multora... daca a tu le ai din cupru esti un norocos
cand vbesc de modificat conductele de logan vbesc de bercuit cu o trusa profesionala bineinteles... nu de vreo improvizatie..
eu am atras atentia acestui aspect pentru ca este unul destul de periculos, si de care nici eu nu stiam pana cand nu am fost informat. Asa ca mare grija...
Puneti magnetul pe ele intr-o zona unde nu sunt imbracate in plastic si vedeti din ce sunt.
Nu curatati conducta prea mult crezand ca este murdara pentru ca puteti sa-i faceti un por sau mai rau o fisura.
Dupa cum vedeti se intampla mai multor tipuri de masini.
https://www.google.ro/search?q=conducta+de+..._sm=93&ie=UTF-8
Catalinmodena
26 Oct 2013, 11:16
Da crezi ca ma incalzeste ca sunt mai multe marci cu problema asta?Am sa ma uit sa vad din ce sunt,ce dracu la 1300 erau din cupru.Oricum,e bine ca avem 5 stele la Euroncap
valikris2002
26 Oct 2013, 12:10
Din cupru sigur nu mai sunt poate au un invelis din alt material au culoarea gri asemanator aluminiului.
solidconvert
26 Oct 2013, 14:48
In stilul asta megane 2 sigur nu va ajunge vintage...
Exista caz concret de conducte puscate de la rugina? Vreau sa le vad, ca de asa..de povesti e plin internetul, nu avem ce face si ne legam ca-s conductele ruginite...
danviteza
9 Nov 2013, 09:34
Da, exista , cunosc personal pe cineva care a patit-o acum o luna, e vorba de Megane 1 1.6 16 v, an 2001. Inlocuit conductele cu unele de cupru, deocamdata merge.
Imi fac autocritica; as fi putut sa merg sa verific conductele de la masina mea, inca nu am facut-o... de ce ? Pai mie nu are cum sa mi se intample asa ceva, toate lucrurile rele li se intampla altora, noua nu
2001 inseamna masina de aproape 13 ani, cand durata medie de utilizare data de producator 8 ani, deci e oarecum normal, masinile nu sunt facute si garantate sa tina atat, esti pe riscul tau cum s-ar zice.
verjic
12 Nov 2013, 13:08
Eu am avut problema cu conductele. Bine ca eram in oraș. La un moment dat sa facut moale pedala de frânã. Au mai mers pana la service dar a curs aproape tot lichidul. Erau ruginite si s-au fisurat. Am luat altele de la Dezmembrari in stare foarte buna. Nu am vrut sa fac carpeli. Deci exista aceasta problema.
rombul
21 Sep 2014, 06:22
conducte ruginite pe spate ,pierdut lichid de frana,comandat conducte la dezmembrari sa le schimb la service.
Problema eista si este foarte grava semnaleaza pe bord BREAKING FAULT
asyst72
21 Sep 2014, 10:13
fiindca tot se vorbeste de lichidul de frana, am achizitionat second-hand un Megane 1.5DCI, 2008, varianta break cu 165mii.km, distributia schimbata la 120mii
Vreau sa-i schimb uleiuri, lichide, etc tot ce trebuie (la frane, cutie de viteze, antigel)
Pentru a nu fi off-topic daca poate sa-mi spuna cineva pe private cam ce tipuri de lichide sunt recomandate si ce cantitati imi trebuie pentru:
-frana
-cutie de viteze
-lichid de racire (antigel)
as fi recunoscator.
rombul
21 Sep 2014, 19:33
lichid frana norma dot 4 ferodo folosesc eu
antigel tip D sau glacelf auto supra
tomaiulian
22 Sep 2014, 11:32
Am constatat aceeasi problema cu conductele de frana ruginite pe dreapta spate. M-am uitat si la masinile a 4 prieteni, aceeasi problema. Masinile sunt ani de fabricatie diferiti. Am fost la reprezentanta Renault din Buzau si au fost surprinsi. Conducte originale nu mai sunt, acum le vin din cupru la val de 5m pret 360 lei. Problema e ca nu au putut sa le schimbe din cauza ca nu au cu ce sa le modeleze la imbinare ( initial au spus ca le "bercuiesc", dar cand au demontat conductele se imbima ceva genul "mama-tata", ei le pot face "mama" dar nu "tata". Acum asteapt sa ceara indrumari sau alte scule de la Renault. Intre timp m-au sumat sa-mi spuna ca au inceput si ei sa urmareasca problema si au gasit foarte multe masini cu aceeasi problema.
Eu propun sa gacem raclamatii la producator. Este inadmisibil asa ceva!!! Nu te joci cu franele sau directia! Astept parerile voastre.
Nu-i mai intereseaza , la masini de 8-10 ani, si-au atins durata medie de utilizare din partea lor, si nu au nici o obligatie, interesul e sa-ti vanda alta masina noua.
Apropos de topic, mi-am verificat si eu conductele prin jurul puntii spate, si sunt ca noi, nici urma de coroziune, Megane 2005, cel putin 8 ani prin iernile de la noi, parcat afara. Poate dupa 2006, cu faza 2 au redus din costuri si au folosit materiale de proasta calitate.
tomaiulian
22 Sep 2014, 12:01
Am uitat sa mentionez ca detin un megan 2, benzina 1.6 16V, 2006, 112.000km.
Am sunat la vocea clientului si am propus ca masinile cu aceasta problema sa fie rechemate in service si reparatiile sa le suporte producatorul. Propun sa procedati la fel. Cu cat suntem mai multi, cu atat mai bine.
rombul
24 Sep 2014, 14:11
Cine are nevoie mai am o conducta de cupru de 4.10 m ajunge ptr confectionat pe ambele parti tel 0724019231
24 Sep 2014, 14:12:QUOTE(tomaiulian @ 22 Sep 2014, 11:32)
Am constatat aceeasi problema cu conductele de frana ruginite pe dreapta spate. M-am uitat si la masinile a 4 prieteni, aceeasi problema. Masinile sunt ani de fabricatie diferiti. Am fost la reprezentanta Renault din Buzau si au fost surprinsi. Conducte originale nu mai sunt, acum le vin din cupru la val de 5m pret 360 lei. Problema e ca nu au putut sa le schimbe din cauza ca nu au cu ce sa le modeleze la imbinare ( initial au spus ca le "bercuiesc", dar cand au demontat conductele se imbima ceva genul "mama-tata", ei le pot face "mama" dar nu "tata". Acum asteapt sa ceara indrumari sau alte scule de la Renault. Intre timp m-au sumat sa-mi spuna ca au inceput si ei sa urmareasca problema si au gasit foarte multe masini cu aceeasi problema.
Eu propun sa gacem raclamatii la producator. Este inadmisibil asa ceva!!! Nu te joci cu franele sau directia! Astept parerile voastre.
in Bucuresti au trusa de bercuit si bordurat de la Renault
24 Sep 2014, 14:16:Se verivica de la imbinarea de sub scutul de plastic pana la racoardele puntii spate .Asta daca stii configuratia masinii pe dedesupt.
24 Sep 2014, 14:27:Poze
luca76
25 Sep 2014, 15:45
Am verificat si eu astazi,au vopseaua pe ele,doar cateva puncte minuscule de rugina.
johnny_1984
21 Nov 2014, 11:51
Salut ! Aceeasi problema o am si eu la megane 2 1,5dci din 2005.
Un service care se ocupa cu asa ceva imi puteti recomanda.
O zi buna va doresc!
cosmin_69
5 Mar 2015, 17:25
Cred ca o sa intru si eu in cercul celor cu probleme de conducte frana ruginite.
M-am uitat sub masina pentru a schimba tamponul.(Fac o paranteza, suportul acela a fost OEM si a costat 75 lei, iar asa de OEM a fost ca in 2 ani a cedat cauciucul si acum am luat altul).
La mine acolo s-a rupt tamponul de care vine prins la partea de mijloc esapamentul si am vazut parca ceva rugina pe conductele de acolo.
Lucrul asta se pare ca se petrece mai mult pe partea dreapta spate, fiindca au mai fost care au sesizat lucrul asta.
Este o problema de proiectare a fabricantului ?
Masina este din 2004.
Am sa postez poze si va tin la curent.
cosmin_69
9 Mar 2015, 14:08
Revin. Atasez pozele zona ruginita la conductele de frana.
Asa ca nu sunt din cupru.
Este in zona pasajului, unde conductele sunt aproape de tamponul de sustinere toba intermediara.
Masina spalata astazi, deci exclusa mizeria si apoi am verificat personal, am racait usor zona si este rugina ce a cam intrat in ,,carnea" metalica.
Drep urmare, m-am programat maine pentru pentru verificare, eventual reparatie zona ruginita(daca nu a intrat in carne) sau inlocuire.
Dupa caz.
Multumesc frumos nonic pentru sfat !
cosmin_69
10 Mar 2015, 19:06
Problema sta cam asa.
La service au verificat locul cu pricina si una din conductele de frana trebuiesc inlocuite urgent.
Chiar este treaba grava fiindca sub rugina care a fost inlaturata metalul este mancat in profunzime, deci nici nu se mai pune problema de curatare si revopsire.
Problema insa este ca cei de la service unde i-mi repar problemele majore, mi-au recomandat bercuirea de conducte noi, fiindca una noua originala, costa de te doare capul, aproximativ 700 roni
Baiatul care se ocupa de asa ceva, astazi nu era acolo si de aceea m-au rechemat maine la prima ora cand vine, sa poata vedea cum face lucrarea de bercuire.
Deci reinnoiesc avertismentul:
Nu va jucati cu franele!
Pentru cei care vedeti si suspectati urme de rugina in zona din spate, unde conductele ies din scutul acela lung, trebuie curatate cu simt de raspundere de cineva priceput, care poate constata cat de avariate sunt conductele, poate pana in carnea metalului fiindca la suprafata par putin ruginite, dar realitatea poate fi mai grava.
Uitati-va in pozele mele de mai sus cat de superficiala parea rugina la suprafata.
Doar in poze.
11 martie 2015
Revin.
Am rezolvat.
A costat 134 lei, in care au intrat operatia de refacere a conductei defecte, lichidul de frana+aerisire si manopera.
Dar asa cum se intampla, ieri la verificare au gasit si bucsile punte spate rupte, asa ca inca 300 lei, schimbate tot acum, fiindca tot era masina pe elevator, dar asta este alta poveste.
11 Mar 2015, 19:41:Asta este capacul original de la vasul cu lichid de frana ?
Renawlt
11 Mar 2015, 22:54
da!
Catalinmodena
11 Mar 2015, 23:17
Masini rupte de zeci de ani ,incepand cu Golf 2,Vectra,Astra F,Scenic 1,Audi 80, si ce mai vreti,iar eu nu am auzit de asa ceva.Nu pot sa spun decat multa carne RENAULT.
Este absolut inadmisibil !E bine ca am 5 * EuroEncap !
cosmin_69
12 Mar 2015, 08:35
Multumsec frumos Renawlt!
Pana acum nu prea am fost atent la locul acela fiindca nu am avut probleme si de aceea nu eram sigur de capac.Poate si de aceea are aspectul de nou capacul.
Ai perfecta dreptate Catalinmodena.
Este inadmisibil sa rugineasca(pacat ca nu am facut poza) in asemnea hal.
Nu a fost bine degresata conducta inainte de vopsire si nu vopseaua este cauza, fiindca stratul parea desul de bine dat, dar pe sub vopsea era umflata rugina, adica vopseaua nu a facut aderenta la metal, acesta probabil nefiind bine degresat, decapat probabil.
Acum asta este, faptul este consumat, m-am ales cu reparatia fiindca acolo nu-i de joaca.
cj98czh
12 Mar 2015, 08:50
QUOTE(Catalinmodena @ 11 Mar 2015, 23:17)
Masini rupte de zeci de ani ,incepand cu Golf 2,Vectra,Astra F,Scenic 1,Audi 80, si ce mai vreti,iar eu nu am auzit de asa ceva.Nu pot sa spun decat multa carne RENAULT.
Este absolut inadmisibil !E bine ca am 5 * EuroEncap !
Da nu sunt
putini stau/stiu ca trebuie sa le verifice
Ca idee la fosta masina de servici (Skoda Octavia 2007) care este in prezent la tata, am schimbat conductele de frana pe motiv de rugina vara trecuta ... asta asa ca si exemplu
Catalinmodena
12 Mar 2015, 09:54
Lasa asta cu verificatul ca macane.Nu ai ce sa verifici ca te lasa in drum.Stiu si eu Octavia din 2005 si nu stiu,or avea rugina dar nu pierde lichid.Loganul din familie are 10 ani si lichidul la nivel.La meganul tau,le-ai schimbat?Zi sincer !
cj98czh
12 Mar 2015, 09:57
Nu le-am schimbat pentru ca inca se tin bine .. personal le verific la fiecare revizie.
Dar la Octavia erau mult prea ruginite si am decis sa le schimb ... nu am asteptat sa puste
Am pus unele de cupru si cu alea nu mai are moarte.
Sa vezi ca problema exista la toti producatorii ... un simplu search ..
https://www.google.com/search?q=conducte+de..._sm=93&ie=UTF-8
Catalinmodena
12 Mar 2015, 14:24
Da,am vazut: Bmw E46,Astra G,Dacia SupeRnova,SeXpero si Golf 2.
Nu vad Golf 4,nu vad Octavia,Peugeot 307,Citroen C4,Chevrolet Lacetti,Focus,Kia Ceed sau Toyota Corolla,toate contemporane cu M2.
zadarra
14 Mar 2015, 10:11
cosmin_69 unde ai facut operatiunea si cu ce tip de conducte le-ai inlocuit?
Thanks
cosmin_69
18 Mar 2015, 15:07
La mine au folosit aceeasi conducta a masinii.
Service la care am fost, nu se ocupa cu asta, ci doar a venit cel de la firma cu care ei lucreaza, a luat coducta si mi-au spus ca folosesc o procedura de inlocuire a zonei ruginite, prin sudare la cald si fac asta de multi ani si nu sunt primul la care fac asta, iar pana acum nu au avut probleme cu nici o masina la care au facut operatiunea asta.
Dupa vreo doua ore au venit cu ea reconditionata si vopsita.
Este in Pitesti, La Service, undeva in zona Auchan spre Bascov.
espacern
18 Mar 2015, 15:08
Conducta sudata la instalatia de franare.....e ceva nou si nu e de bine!
cosmin_69
18 Mar 2015, 15:20
Inlocuirea cu altele a fost prima optiune la cei de acolo.
Dar nu au gasit unde au sunat.Nici la dezmambrari.
Asa ca apoi a venit alternativa asta.
Daca as fi gasit altele, cu siguratnta ca luam, dar nu aveam de unde si nu au gasit nici acolo.
cj98czh
18 Mar 2015, 15:29
Solutia este una simpla, dar trebuie sa-i duca pe mesteri capul si sa stie ce sa faca ..
Se inlocuiesc conductele cu unele de cupru (sunt destule firme care produc asa ceva) ..
Se masoara cea originala si se comanda ...
Solutia asta mi se pare cea mai ok si cea mai fiabila si nici nu este scumpa. (nu prea ai riscuri sa cedeze ceva ca si in cazul sudurii... de exemplu)
cosmin_69
18 Mar 2015, 15:49
Si asta am vrut, dar au zis ca lichidul de frana DOT4 este prea coroziv pentru cele de cupru.
cj98czh
18 Mar 2015, 15:51
Mda .... iti recomand calduros sa schimbi acei mesteri priceputi ..
andri1940
18 Mar 2015, 22:48
QUOTE(cosmin_69 @ 18 Mar 2015, 15:20)
Inlocuirea cu altele a fost prima optiune la cei de acolo.
Daca as fi gasit altele, cu siguratnta ca luam, dar nu aveam de unde si nu au gasit nici acolo.
Sunt retardati mintal, cum sa spuna ca DOT4 srica onductele de cupru???? Stiu unde sunt aia, dar n-am avut treaba pe la ei niciodata. la pariu ca se potrivesc conductele de Dacia 1300, din cupru, bercuite de-a gata? Pe Laguna 1 s-au potrivit la fix.
In cel mai rau caz le trebuia un aparat de bercuit si gata, iti montai conducta de cupru (se vinde la metru pe Dumbravei).
cosmin_69
19 Mar 2015, 08:45
andri1940 eu cand am intrebat pe aici nu am gasit pe nimeni din Pitesti sa ma indrume.
Chiar crdeti ca nu as fi vrut treaba facuta bine ?
Nu m-am zgarcit la bani.
Pe Dumbravei cumpar si eu dar mai EXACT nu stiu la care magazin.
Referitor la baietii care lucreaza acolo.Pacat de ei ca se pricep si pun suflet in ce fac.
Altfel in secunda 2 nu mai calcam pe acolo.
Dar, din cauza sefului(ei) o sa renunt si eu.Nici pe mine nu m-a incantat solutia, cu toate ca au facut tot ce a tinut de ei, ca la carte(conducta nu ei au sudat-o), au refacut aerisirea la frane de ingheata, reglat frana de mana.
Mie pana acum mi-au lucrat bine, si am facut si o distributie la ei, schimbat pivoti profesional, schimbat pivoti fata si punte spate, dar......... strica cine-i conduce si cred ca lucreaza sub papucul patroanei.
Nu prea le ofera alternative si sa le aduca scule mai profesionale.
Dar deja sunt off.
andri1940 acum astept un raspuns pentru conducte noi de la ce magazin si un loc unde sa le bercuiesc si montez.
Pana atunci le las asa cat vor tine.
andri1940
19 Mar 2015, 22:53
Ia la rand magazinele de pe Dumbravei si vei gasi conducte de frana de cupru de Dacia 1300 cu capetele alea filetate cu tot (care intra in blocul ABS, la Dacie in pompa de frana).
Nu stiu cum e la Megane 2, dar pe Laguna 1 s-au potrivit la fix filetele, tot. De montat eu le-am pus singur pe masina cand am avut necazul, dar cu siguranta gasesti un service cu chef de munca. Daca nu se potrivesc filetele, pastrezi capetele de la conductele pe care lei deja si se taie si se bercuiesc conductele de Dacia din nou.
http://www.reno.ro/Conducte-frana-ruginite-t245892.html
rapy22
15 Apr 2015, 07:21
Aseara am patit si eu la ITP la Renault megane 1 2002 , fix sub sofer unde e un mic scut a cedat o conducta de duce la roata dr spate... deoarece nu am avut de ales.. am taiat.. si inchis.. astfel am ramas cu 3 roti care franeaza.. pana gasesc solutie.. conductele nu le gasesc nici la reprezentata.. si nici nu am gasit service in bucuresti care sa aiba aparat de bercuit si sa se ocupe de asa ceva..
Renawlt
15 May 2015, 22:54
Si iata ca... dupa un an jumate de cand am deschis acest topic si v-am avertizat, ieri mi-a cedat si mie una din conducte
pentru ca nu gasisem atunci o solutie sigura si viabila.. acum sunt obligat de situatie sa gasesc una. Tot in Pitesti o sa caut si eu o solutie si va tin la curent.
Renawlt
17 May 2015, 09:18
Solutiile sunt : se cumpara colac teava 4.75 fi si se merge la o reprezentanta renault si ei le bercuiesc, sau la cineva care are o trusa si a mai facut asta, sau se iau din dezmembrari. Eu personal am gasit la colegul menic de pe forum 2 conducte fara rugina pe care le-am montat. Mult succes.
Gelu.V
18 May 2015, 10:30
conductele la renault megane sunt din metal (fier) si sunt vopsite, am schimbat cateva zeci la noi la service unde si lucrez, mai bine spus le facem din conducte de cupru, le bercuim si apoi refacem traseul conductelor si nu mai au moarte
PS in curand va fi nevoie si la masina mea !!!!!!!!!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.