Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tip ulei recomandat
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
Pages: 1, 2
S4ase
Salutare , am un clio 3 1.5dci 63kw-86cp si cum in curand trebuie facut schimbu de ulei sunt foarte nehotarat la ce ulei sa bag. Tin sa precizez ca am folosit Elf Evolution SXR 5W-40 ,Castrol Magnatec Diesel 5W-40. Acuma as vrea sa il schimb pe Mobil 1 ,Motul ,Repsol ,Bardahl sau LIQUI MOLY. A incercat cineva aceste uleiuri?multumiri si nemultumiri. Masina este condusa si in autostrada si deseori un pic mai sportiv.
danromania2002
Eu folosesc de 1 an MOTUL-8100 X-CESS 5W40, sunt foarte multumit!
twinbubu
QUOTE(S4ase @ 17 Oct 2013, 17:40)
Salutare , am un clio 3 1.5dci 63kw-86cp si cum in curand trebuie facut schimbu de ulei sunt foarte nehotarat la ce ulei sa bag. Tin sa precizez ca am folosit Elf Evolution SXR 5W-40 ,Castrol Magnatec Diesel 5W-40. Acuma as vrea sa il schimb pe  Mobil 1 ,Motul ,Repsol ,Bardahl sau LIQUI MOLY. A incercat cineva aceste uleiuri?multumiri si nemultumiri. Masina este condusa si in autostrada si deseori un pic mai sportiv.
*


Pe Bardahl am mers eu,aveam un amic distribuitor Bardahl prin 2008 cand in Ro nu auzise nici dracu de el,m a imbarilgat ca i facut in America de aceeasi firma ce face si Dura Lube.Am mers 2 schimburi pe acest ulei apx 30 000 km,cu Vectra C 1.9 CDTI si am fost destul de multumit,cat despre Mobile atentie mare ca exista facut in Turcia (pisswasser).Cauta serviceuri care cumpara uleiuri la butoaie de 200 l,ala e de la mama lui de acasa.Despre restul din lista nu ma pot pronunta ca nu am folosit.Renault recomanda in general ELF.
aurelyan
Si uite asa mai aparu un topic despre uleiul de motor...sa tot fie cateva. Motorul 1.5 dci il gasesti pe toate modelele Dacia-Reno, problema este rasdiscutata pe toate subforumurile. Spor la cautat si citit.
S4ase
Multumesc lui danromania2002 si lui twinbubu pt raspunsuri. Cred ca voi merge pe varianta cu MOTUL-8100 X-CESS 5W40.
danromania2002 se simte ceva diferenta de cand folosesti motul? zgomot motor relantii? Eu am 145mii km nici o problema cu el nimik schimbat doar la relantii tripideaza putin.
sar78
am luat masina anul trecut si pana atunci s-a folosit elf dci 10W40.
de anul trecut folosesc motul 6100 synergie+ 10W40 si sunt foarte multumit.
pepelutza
MOTUL Specific Renault 0700 - 710 5W40 ... 5L = 185 LEI
Asa ceva a folosit cineva ? Este oare mai bun conform specificatiilor decat
MOTUL 8100 X-clean 5W40 ?

PS. primul este full syntetic ? mersi
cristi.r
Niciunul nu este sintetic din cele date de tine. Dovezi ? Datele tehnice ! Ba chiar X-clean este pentru motoarele cu DPF (diesel) si chiar nu se recomanda la alte motoare decat cele pentru care au fost specificate. "Specific"-ul are PP de -30 de grade, aproape jenant sa vinzi asa ceva, ce n-ar da astfel de producatori sa nu mai fie obligati sa scrie aceste date...

Pentru inca 50 de lei adaugati la acel pret, poti avea in motor ulei 100% sintetic, european, corect din toate punctele de vedere, nu doar marketat ca ulei sintetic. Decat sa pun Motul, mai bine raman la Elf (desi nici asta nu e chiar ieftin) si stiu ca nu ies din specificatiile producatorului. Sau pun ceva si mai ieftin de atat, de la un producator mai mic, si abia scoate si el periscopul desupra apei sa vada cum e ... Cel mai ieftin ulei cu normele RN-0700/0710 cat de cat bun (nu vreun 10w40 de fabrica) pe care l-am vazut eu costa in jur de 125 de lei/5 litri si mai mult ca sigur ca nu avea diferente de compozitie fata de altele...

RN0700-0710 sunt niste specificatii foarte permisive. Aproape ca nu inseamna nimic. Tocmai de-aia nu se fac niciodata sintetice. Asta arata ceva despre calitatea fabricatiei motorului, insa, discutia e mult mai lunga... In conditiile in care alti producatori inca mai fac motoare cu probleme de ungere si asta in anii 2012-2013-2014 si care, culmea, chiar fac "buba" daca nu le pui ulei OEM. Poate tocmai d-aia uleiul OEM costa 100 de lei litrul ...
pepelutza
Si cam care ar fi acel ulei in viziunea dvs. ?

Liqui Molly Synthoil Energy 0 W-40 ar fi fost alesul, dar nu are norma RN 0700-0710.
Nici Synthoil High Tech 5W-40 nu are aceasta norma. ????
cristi.r
Nu te mai uita dupa RN0700/0710, vei ramane surprinsa de ce caracteristici slabe au uleiurile "RN", daca ar fi sa te uiti doar pe saitul amintit de tine ...

Eu ti-am recomandat ceva bun (acel 0w40), tu poti sa faci cum doresti ...
chester619
Daca e vorba de utilizatorul cu acelasi user de pe SoftPedia inclin sa iau de bun sfatul lui... Am citit cateva pagini pe acolo in timpul liber si din cate mi-am dat seama e un om destul de bine documentat. Se vorbesc acolo de niste chestii care inca imi scapa...

Ca veni vorba, eu folosesc elf 10w40, motorul merge ok, insa pierd ulei pe la un furtun care are atasat un sezor cu ceva legaturi la intercooler... nu prea stiu sa explic, s-a discutat mai demult aici pe forum si cica e o buba la el, problema e prezenta pe majoritatea masinilor clio 3 cu motorizare dci. Am vrut sa-l schimb dar exista o probabilitate foarte mare sa reapara problema mai repede decat m-as astepta. Intrebarea este, daca trec la un ulei mai subtire cum ar fi 5W40 consumul de ulei s-ar mari? Cat de bun este acest elf 10w40 la un dci cu 151.000 km? E indicat? S-ar preta altceva mai bine?
cristi.r
Pierderea aia de ulei este din ciclul "asa face toate" biggrin.gif. Schimbarea furtunului nu rezolva problema. Este si foarte scump, iar prinderea stutzului aluia nu este perfect etansa. Lasa-l asa ca merge foarte bine. Sau, daca gasesti vreo metoda, sa ne-o comunici si noua. Partea aia este supusa vibratiilor si ... probabil ca exista solutii, dar parerea mea este ca nu merita.

In alta dezordine de idei, cam cat ulei iti pierde pe acolo ? Pentru ca daca se vede siroind dara de ulei, nu e bine, asta poate arata probleme cu turbocompresorul. Daca doar se umezeste, aia sunt vapori de ulei condensati si garantat 250k km nu ai probleme. Dupa kilometrajul ala ... n-am vazut masina cu km mai multi biggrin.gif ...

In legatura cu schimbarea grade-ului, stai linistit, nu creste consumul daca treci de la 10W40 la 5W40. Asta este o alta treaba testatat de mine pe multe zeci de mii de km.

In principiul, aceste dci-uri nu merg foarte bine cu 10w40. Am mai spus si prin alte locuri, este un motor foarte bine facut/construit si de-aia accepta orice. Dar nu inseamna ca poti sa-i dai orice. 5w40-ul este grade-ul SAE cel mai indicat pentru astfel de motoare. Atat pentru protectia turbinei la rece, cat si pentru mersul la cald, in temperatura de regim. Bine, pentru protectia la rece este mai bun un 0w40, insa acest grade SAE este orientat mai mult catre benzinare, prin compozitia pachetului de aditivi ...
bogatu
In acest caz, pe vreme rece, e ok sa folosesc, spre exemplu, Elf Evolution SXR 5W30?
cristi.r
Pentru diesel, nu recomand 5w30. Bine, cartea interzice folosirea grade-ului xW30 la dieselele fara DPF. Cel putin in cartea mea scrie cu litere bolduite treaba asta.

Pentru vreme rece este indicat 0W40, insa doar pentru pornire usoara. Ce trebuie sa intelegi este ca aceasta pornire usoara are pretul ei, adica uleiul nu va mai avea acelasi pachet de aditivi pentru retinerea cenusii, etc ... Dar nu le poti avea pe toate decat cu un ulei care este mai scump decat media. Si pe care ti-l permiti sau nu. Oricum, perfectiunea inca nu s-a inventat. Per total, cel mai bun "balance", pentru motorul din semnatura ta, este un 5w40 "bine ales".
madhorsefuzzy
Are ceva daca intr-un dci 1.5 68CP EURO 4 fara DPF se pune Ravenol VSI in loc de Ravenol VDL?
cristi.r
Nu.
DMP
QUOTE(cristi.r @ 20 Jan 2014, 12:13)
...
Per total, cel mai bun "balance", pentru motorul din semnatura ta, este un 5w40 "bine ales".
*



Vreo 4-5 exemple de uleiuri care sa satisfaca acest "bine ales" in cazul motorului 1.5 dci?

Eu am mers ultimele 3 schimburi cu Castrol Edge Turbo Diesel 5w40, dupa care, citind ce scriu unii useri pe unele forumuri (cei care citesc despre uleiuri stiu la ce useri si ce forumuri ma refer wink.gif ), piticii care isi fac veacul in capul meu au zis ca ar cam fi timpul ca motorul meu sa incerce si alta zeama.
Si ei, piticii, s-au oprit la Valvoline Synpower 5w40 (cel cu clasificarile SM, SN/CF, A3/B4-10, MB-229.5, RN0700/0710, si altele), ca le-a placut cum arata TBN-ul si PP-ul si au citit ca, in general, lumea de pe forumuri nu prea se plange de el.
Am facut bine?

Dintre uleiurile care nu sunt in clasa SF-urilor, gen Red Line, Renewable Lubricants etc, ce ar unge mai bine matzele unui 1.5 dci fara DPF?
cristi.r
Ca fost utilizator de Valvoline, recomand MaxLife 5w40, in loc de Synpower. Cam ambele sunt la fel de sintetice (adica HC biggrin.gif). In demaraje Synpower mi s-a parut ceva mai zgomotos, iar diferenta la pornirea la rece dintre cele doua sorturi de 5w40 este insignifianta.

Dar cu ambele, motorul urca in ture mult mai usor decat cu Elf-ul 5w40, ...

"Matzele unui dci" (ce misto suna biggrin.gif) sunt unse mai bine de un RedLine 5w40 fara "euro-series" in denumire. Desi, din spusele altora, motorul este mai silentios cu cel "euro" si consuma mai putin (posesori de TDi-uri) ... nu prea sunt de acord cu aprobarile ACEA C2/C3, dar sunt convins, cunoscand compozitia lui, ca nu gresesti nici daca-l pui pe celalalt ...

Iar dintre cele care NU sunt "SF"-uri, nu mai pot sa-ti dau un raspuns, deoarece toate sunt vaduvite de exemplu, la capitolul molibden, foarte important la pornirea la rece. Iar punand molibdenul separat peste un ulei sintetic "pe bune", ajungi la acelasi pret cu un "SF", daca nu si mai scump decat el, despre care stii sigur ca are cu totul si cu totul alta compozitie. Concluzia, treaba este ceva mai complicata. Iti dai seama ca nu degeaba au ajuns unii la concluzia ca multe uleiuri de peste ocean sunt mai cinstite decat ce se fabrica in EU.

O mica precizare, ideea cu scoaterea molibdenului s-a nascut la aparitia DPF-urilor. Si astfel s-a scos de tot, indiferent de targetul uleiului. Si asta din lenea producatorilor: il facem pe tot la fel si gata ...

Despre RLi, nu l-am folosit, dar sunt altii care au facut-o.

4-5 exemple ? .... iar ma intorc la faza cu reclama ... si nu-mi place ... sincer, ma cam feresc .... ai intrebat de Valvoline, ti-am raspuns punctual, poate si pentru ca am "picat" pe subiectul intrebarii si ... cam atat ...


Un EDIT tardiv: Ca idee la acele "4-5 uleiuri" cerute de tine, dci-urile fara DPF merg foarte bine cu uleiuri cu specificatii vechi. Singura chestie la care sa te uiti ar fi sa aiba cam obligatoriu norma ACEA A3/B4. Bine, intre A3/B4-04 si A3/B4-10 sunt niste diferente (cum este TBN-ul, cele din 2004 specifica un TBN de minim 8, iar cele din 2010 minim 10), insa, in conditiile carburantului de azi, fara pic de sulf, n-ar fi o problema. Insa uleiurile "vechi" (nu ca data de fabricatie !) au mult mai multe sanse sa contina proportiile alea "care trebuie" de aditivi anti-uzura. Sa te feresti cat poti de mult de uleiurile "eco", de gen Elf Solaris, Total Ineo, Mobil ESP Formula, etc, sau alte denumiri patentate inventate de curand.
catalinux*
1. SynPower este peste MaxLife la toate capitolele. Astept sa ma combati.
2. Motul este un brand urias in industria uleiurilor. Ambele uleiuri Motul aduse in atentie de @pepelutza sunt sintetice. Alegerea sortimentelor este discutabila.

P.S.: De unde stii tu ca cerintele Renault pentru normele RN0700/0710 nu sunt exigente? Stii care sunt??
cristi.r
QUOTE(catalinux* @ 21 Jan 2014, 12:44)

Daca adoptai un alt ton, discutam pe cifre. Asa, sintetizez: explicatia la multiplele tale intrebari sta in nivele de aditivare, studiate prin comparatie cu alti producatori auto.

Cat despre Motul, am pus materiale pe aici care arata ca Motul este mineral chiar pana la nivelul lui 300V, adica varful lor de gama. Argumntele tale ca-s sintetice care sunt ? Grade-ul 5W40 smile.gif ? Sau ca scrie pe bidon treaba asta biggrin.gif ?
diesel_power
@cristi.r nelegat de discutia precedenta, care dintre uleiurile Ravenol 5W40 crezi ca ar fi cel mai bun pt un 1.5 dci euro 3 ? (evident fara DPF).
Variantele ar fi VSI, VPD, VDL, VMO, HCS, VST
cristi.r
1. VDL-ul, 2. VSI-ul. Restul nu conteaza, chiar daca pe alocuri, mai scrie cate un RN0700/0710. Unele din "restul" sunt catalogate ca mid-SAPS (vezi sulfated ash de 0.7-0.8). Am batut saua ca sa inteleaga si alti colegi cum "devine" treaba cu uleiurile RN ...
DMP
Stau si ma uit pe Oil Finder-ul de pe ravenol.de si ma crucesc.
Primele doua sortimente recomandate pentru 1.5 dci de 48kw de pe Logan sunt niste uleiuri 5w30 (HLS si HCL), clasa de vascozitate a carei utilizare care este interzisa/nu este recomandata in manualul masinii.
Abia a treia recomandare e un 5w40 (VMO).

La Renault Symbol/Thalia cu 1.5 dci 48kw, deci acelasi motor ca pe Logan, avem recomandarile: VMO (5w40), TSi (10w40) si HCS (5w40).

Toate astea apar in conditiile in care aprobarile, deci aprobari nu recomandari, RN0710 apar doar la HCS.
diesel_power
E total pe dinafara oil finder-ul de la ravenol.
La mine in carte spune ca e permis orice ulei care are A3/B3 si vascozitatile: 10W40, 15W40, 5W40, 5W50.
catalinux*
La ce preturi vin Ravenol-urile astea?
Din pct meu de vedere oricare dintre VST, VDL si VSI este o alegere buna.

QUOTE(cristi.r @ 21 Jan 2014, 20:32)
Cat despre Motul, am pus materiale pe aici care arata ca Motul este mineral chiar pana la nivelul lui 300V, adica varful lor de gama. Argumntele tale ca-s sintetice care sunt ? Grade-ul 5W40 smile.gif ? Sau ca scrie pe bidon treaba asta biggrin.gif ?


Iti dai seama ca nu o sa stau sa caut materialele puse de tine, pentru ca nu am timpul necesar pentru astfel de activitati, mai ales ca tu nu stii sa faci diferenta intre un ulei sintetic si unul mineral. Ca nu toate uleiurile sintetice au la baza esteri (300V are) este una, dar pana sa spui ca X-cess-ul, de exemplu, este un ulei mineral este cale lunga. Astept cu nerambdare sa-mi dai un exemplu de ulei mineral cu un indice de vascozitate mai mare de 160.

cristi.r
QUOTE(DMP @ 22 Jan 2014, 11:17)
Toate astea apar in conditiile in care aprobarile, deci aprobari nu recomandari, RN0710 apar doar la HCS.
*


Deci ce ? Eu i-am facut o recomandare in cunostinta de cauza si o mentin. Vad ca ai aproximativ acelasi motor. Deci recomandarea ar fi si pentru masina ta. Daca stii despre ce vorbesc imi dai dreptate. Daca nu stii... citeste si-o sa-mi dai dreptate... No offence !!!

S-au chinuit cu oil-finderu' ala mai bine de 1 an de zile sa-l puna pe picioare ... Noroc ca sunt nemti si macar soarecii cu ochelari din laboratoare fac mixul care trebuie, ca marketingul si vanzarile, cel putin in Ro sunt zapada ...
hellcat
QUOTE(cristi.r @ 22 Jan 2014, 20:23)
N-oi fi eu chimist sau tribologist de meserie, dar chiar nu pot sa discut asa ceva cu tine !
*


Da' chiar, ce esti?...de curiozitate.
cristi.r
QUOTE(hellcat @ 22 Jan 2014, 21:28)
Da' chiar, ce esti?...de curiozitate.
*


Sa zicem generic "pasionat". Mi-oi fi pus singur dinamita la temelie ? Probabil... Dar macar m-a interesat aspectul... Si inca o chestie: macar am avut mentori din domeniu ...
A si inca un hint: Uleiul mineral este si ala de grupa III, adica HC. Uleiul HC este supus diverselor procedee pentru indepartarea parafinii sau a altor mizerii care se pot depune prin motor, dar tot "hidrocarbura naturala" este wink.gif. Iar un ulei de grupa III s-ar "rupe" in conditii de stres la fel de usor ca unul din grupa II. Atata ca cel de grupa III are adaugati VI improvers in el, mai pe romaneste niste bucatele miiici de plastic, polimeri, le mai zice, dar care au prostul obicei sa se consume, in functie de firma producatoare.

Si uite-asa ajungem pana nici cu gandul n-am gandit, ca un ulei care era odata sintetic (Mobil 1 0W40) si care avea VI de 194 (excelent, daca intrebati pe oricine), sa devina HC de vreo 3-4 ani incoace, cu VI de 186, zic ei... Bine, i-a scazut si PP-ul cu 10 grade, dar ce mai conteaza biggrin.gif ...
AndreiMR
Eu nu inteleg o treaba. Constructorul recomanda un ulei, Elf, pe care unii il considera prost, necorespunzator etc.

Eu unul vad la munca Loganuri Van dci care au intre 180.000 de km si aproape 300.000 de km, parcursi si in oras si in afara. Si motoarele lor n-au nicio problema, au inca turbinele originale, nu scot fum, nu il mananca...si asta cu ulei Elf sau Dacia Oil, in functie de ce avea prin butoaie service-ul si ce a cerut cel care se ocupa de masini. Astea sunt masini de munca, exploatate intens, si nu sufera cu uleiul asta "prost". Un utilizator obisnuit oricum nu va ajunge la asemenea numar de km in perioada in care va tine masina. Deci, de ce e nevoie de uleiuri folosite de NASA pentru motoarele astea?

Nu zic ca nu exista uleiuri mai bune, sunt convins ca nu e Elf varful, dar nu e nici ulei Kaufland sau Castrol contrafacut. Sunt la fel de convins ca nu avem pe renourile civile niste motoare de inalta performanta care sa necesite ulei de top. Discutam totusi de niste amarate de 1.5 dci, sau aspirate de 1.2, 1.4, 1.6...nu de motoare rotativ ca la Mazda, nu de motoare de Honda S2000, sau mai stiu eu ce bijuterie care necesita strict ulei de top. N-am auzit inca de motoare reno care sa se strice din cauza uleiului Elf, am auzit insa de motoare care s-au stricat pentru ca uleiul nu a fost schimbat multe zeci de mii de km. Asa ca, pentru mine, mai importante decat nu-stiu-ce specificatii sunt respectarea cu strictete a termenelor de revizie si originea uleiului.

Ca fapt divers, pana la 70k km am pus ulei Elf. La revizia de 70 k am pus Total. De ce? Pentru ca aveau asa ceva la reprezentanta Reno si eram curios daca vad vreo diferenta. Masina mea consuma ceva ulei de cand era noua, cam 1L in 15.000 de km daca completez astfel incat sa nu scada sub jumatate pe joja. Cum a mancat si Elf a mancat si Total. Iar de alte diferente nu poate fi vorba, motorul e la fel de silentios, porneste la fel, nu scoate fum...e exact la fel. Si cred ca la fel ar fi si cu Motul, Valvoline, Castrol etc.
diesel_power
Nu te obliga nimeni cu politia sa schimbi Elf-ul. Daca esti multumit, atunci mergi cu Elf in continuare.

FYI: Elf si Total sunt acelasi lucru, acelasi ulei produs langa Brasov. Doar ambalajul difera.
cristi.r
QUOTE(Synyster @ 22 Jan 2014, 21:58)
Eu nu inteleg o treaba.

Deci, de ce e nevoie de uleiuri folosite de NASA pentru motoarele astea?

Nu intelegi, pentru ca n-ai vrut sa citesti wink.gif

Uite-aici de unde a pornit discutia:

QUOTE(pepelutza @ 17 Jan 2014, 17:22)
MOTUL Specific Renault 0700 - 710 5W40 ... 5L = 185 LEI
Asa ceva a folosit cineva ? Este oare mai bun conform specificatiilor decat
MOTUL 8100 X-clean 5W40 ?
PS.  primul este full syntetic ? mersi
*




Deci ? Stim ca merge foarte bine cu Elf, eu personal stiu masini trecute de 300k km cu dacia oil ... dar chiar este nevoie sa scriem asta ?
cristi.r
QUOTE(Synyster @ 22 Jan 2014, 21:58)
N-am auzit inca de motoare reno care sa se strice din cauza uleiului Elf, am auzit insa de motoare care s-au stricat pentru ca uleiul nu a fost schimbat multe zeci de mii de km.

Iar ma vad nevoit sa raspund: tocmai pe aici, mai precis pe aria megane II este un coleg caruia i-a crapat motorul, cu revizii in regula, pentru ca respectat cu strictete programul de elf 10w40 schimbat la 20.000 km. Si avea numai vreo 150k km ... Restul or fi zicand ca oricum e Reno, deci e proasta.
ali3n_cop
cristi.r, hai sa ajungem la final, pana la urma mai ramane in picioare vreun ulei pe care sa-l foloseasca si oamenii astia care citesc pe aici sau totul este compromis? Mai exista vreun producator cinstit care sa puna pe eticheta realitatea sau ne luam cu totii bicicleta?
AndreiMR
Stiu ca apartin de acelasi grup, dar ma gandesc ca e o diferenta de compozitie, din moment ce Total e mai scump. Pe bidonul de Total nu scria ca ar fi facut in Romania. Nu ca ar conta in vreun fel chestia asta, nu tot ce e facut la noi e prost, la fel cum nu tot ce e facut in afara e bun. Important e sa se respecte standardele, nu asezarea pe glob a fabricii.

Eu nu incerc sa conving pe nimeni sa foloseasca Elf sau altceva. Doar ca nu vad nicun argument logic in a alege un ulei semnificativ mai scump. Bun, pe hartie are specificatii superioare. Dar daca motorul meu nu apreciaza chestia asta, daca eu ca utilizator nu planuiesc sa tin masina mai mult de 250-300 k km, valoare la care il duce si Elf, de ce sa arunc cu banii pe un ulei de top? Doar pentru ca stiu ca pe hartie e mai bun uleiul ala? Ma rog, fiecare face ce vrea cu masina lui, dar eu unul nu sunt convins ca e nevoie de altceva decat recomanda constructorul.

LE: Cine e colegul cu motorul crapat? Se poate un link? Stiu ca era unul mai demult care sparsese motorul pentru ca, citez, "mergea cu masina ca la WRC", ii mai facuse si chip-tuning, si avea si destui km masina, oricum probabil mai multi decat credea el ca are...daca de ala e vorba, nu e cel mai bun exemplu.
ali3n_cop
Synyster, in ziua de azi, cam toate uleiurile fac acelasi lucru asa ca stai linistit si mergi pe ceea ce ai mers si pana acuma. Atata timp cat se respecta specificatiile producatorului (care nu le-a pus de nebun mai ales ca sunt si niste garantii la mijloc) poti sa-ti indrepti ingrijorarile catre alte lucruri mult mai importante in viata. Momentan nu a crapat nici un motor pe aici din cauza uleiului pe care l-a folosit iar daca exista vreo victima, sa ridice mana sus, in afara de cristi.r care a segmentat (in secret huh.gif ) motorul din vina unui LM.
cristi.r
Nu stiu despre cine zici tu, eu il stiu pe colegul asta:
LINK

Iar pe PM saracul era foarte dezamagit de calitatea constructiei, ca-s proaste, ca toata lumea radea de el ca si-a luat Reno, etc ...
darwin
QUOTE(Synyster @ 22 Jan 2014, 20:58)
...Eu unul vad la munca Loganuri Van dci care au intre 180.000 de km si aproape 300.000 de km, parcursi si in oras si in afara. Si motoarele lor n-au nicio problema, au inca turbinele originale, nu scot fum, nu il mananca...si asta cu ulei Elf sau Dacia Oil, in functie de ce avea prin butoaie service-ul si ce a cerut cel care se ocupa de masini. Astea sunt masini de munca, exploatate intens, si nu sufera cu uleiul asta "prost"...

Explicatia o gasesti aici:
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=825...dpost&p=3988022
si aici:
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=825...dpost&p=3990797

'Micutu' care polueaza toate posturile cu ulei, de nu mai intelege nimeni nimic, nu intelege nici el prea multe si ca orice om care nu prea intelege, nu-si da seama ca nu intelege.

Cred ca moderatorii, asa putini cum au ramas pe acest forum, ar mai putea sterge din posturile care nu inseamna nimic pentru titlul topicurilor.

edit: am refacut primul link
hellcat
Titlul topicului este "Ulei recomandat Clio 3".

Recititi punctele 2g si 2h din Regulament.
cj98czh
QUOTE(darwin @ 23 Jan 2014, 08:44)
'Micutu' care polueaza toate posturile cu ulei, de nu mai intelege nimeni nimic, nu intelege nici el prea multe si ca orice om care nu prea intelege, nu-si da seama ca nu intelege.

Cred ca moderatorii, asa putini cum au ramas pe acest forum, ar mai putea sterge din posturile care nu inseamna nimic pentru titlul topicurilor.
*



up.gif up.gif up.gif

Pe ariile moderate de mine s-a potolit ... dar cum fiecare moderator decide ce lasa si ce nu pe aria lui .. este la latitudinea fiecaruia ...

Personal mi se pare o mare tampenie (si contravine regulamentului) sa postezi acelasi lucru cu sens sau fara sens pe toate ariile (regulament pct. 2 lit. J ) ..
ali3n_cop
QUOTE(Synyster @ 22 Jan 2014, 21:58)
Ca fapt divers, pana la 70k km am pus ulei Elf. La revizia de 70 k am pus Total. De ce? Pentru ca aveau asa ceva la reprezentanta Reno si eram curios daca vad vreo diferenta. Masina mea consuma ceva ulei de cand era noua, cam 1L in 15.000 de km daca completez astfel incat sa nu scada sub jumatate pe joja. Cum a mancat si Elf a mancat si Total. Iar de alte diferente nu poate fi vorba, motorul e la fel de silentios, porneste la fel, nu scoate fum...e exact la fel. Si cred ca la fel ar fi si cu Motul, Valvoline, Castrol etc.
*


Exact la fel se vor comporta si celelalte uleiuri daca sunt incadrate la norma specifica autovehiculului tau. Pot exista mici diferente de zgomot dar care nu au nici o influenta negativa asupra motorului.


PS: e bine sa vezi moderatori pregatiti si care isi fac treaba worship.gif , iti ofera o oarecare stare de liniste.
catalinux*
@cristi.r, ti-am mai spus ca scrii foarte mult si imi este aproape imposibil sa te urmaresc astfel incat sa-ti pot raspunde.
1. Din punctul meu de vedere Mobil 1 0w40 este si a fost unul dintre cele mai bune uleiuri de pe piata, triplu esterificat, care nu are baza minerala hidrocracata (gr. III conf clasificarii API), lucru care reiese atat din fisa tehnica unde indicele de vascozitate este mult prea mare pentru o baza minerala, cat si din MSDS.
2. Inca astept sa-mi demonstrezi ca Motul X-cess 5w40 (un lubrefiant cu pret decent), pe care eu l-am adus in discutie, este mineral.

OnTopic: In ceea ce priveste recomandarea Elf de catre Renault, aceasta nu este decat un artificiu de marketing bazat intradevar pe o buna colaborare a acestora in motorsport. "Problema" nu este ca oamenii pun lubrefiant Elf in motorul lor, ci ca o buna parte dintre posesorii de Renault folosesc Elf Competition 10w40 care este intradevar un ulei slab din punct de vedere calitativ. Si se intampla asta pentru ca cei din service-uri pun acest ulei la prima revizie deoarece este ieftin la achizitie si isi pot pune ei adaos-urile nesimtite fara sa bata la ochi (cum ar fi sa-ti vanda un alt sortiment de Elf cu 200 lei, in loc de 120 lei cu cat te taxeaza ei pt 10w40). Binenteles asta nu inseamana ca o sa se strice motorul de la acest ulei, doar ca daca schimbul nu se face la timp (producatorul recomanda un interval redus cu 50% fata de intervalul standard daca deplasarile sunt preponderent urbane, de ex.) uzura acestui ulei devine severa si s-ar putea ca in timp treaba asta sa cauzeze motorului.
iuliu m.
Te superi daca iti raspund eu la aceste intrebari deosebit de pertinente?
nicu rares
sfatul/recomandarea fabricantului este lege: ulei merge si Castrol Magnatec 10w40 si Castrol Edge 10w40
danviteza
Apoi... domnule iuliu.m... nici Red Line - uleiul dumneavoastra de suflet - nu sta mai bine; sta chiar mai rau decat Motul 300 V.
Mai bine un Motul 300 V, 50% hidrocracat decat un Red Line garantat esteric, dar care are in compozitie 60-100% ,,petroleum oil mixture''(amestec de uleiuri pe baza de petrol. ).
http://www.worldpac.com/tagged/motor_oil_red_line_ester.pdf

http://www.worldpac.com/tagged/red_line_racing.pdf

Rationamentul dumneavoastra privind fisele de securitate Motul, are totusi o hiba. Conform acestui rationament Motul x-cess este mult mai sintetic decat Motul 300V.
Va fac cunostinta cu fisa de securitate Motul x-cess 5w40 care are mult mai putin ulei hidrocracat comparativ cu Motul 300V. Fisa de securitate se gaseste pe site-ul Motul.

In legatura cu pour point-ul Motul de -36 grade, va fac cunoscut faptul ca exista polialfaolefine cu pour point -18 grade. tongue.gif

MAREA GOGOASA RED LINE CONFORM FISEI DE SECURITATE DIN 31.12.2013 icon_mrgreen.gif
pistritu
Orice 5w40 valvoline total,elf, petrocanada, motul, ravenol, rheinol, motorex eneos cu APROBARE PORSCHE A40 schimbat la 10000km cu filtre de calitate....

Personal iti recomand Valvoline n-a picat nici un motor sub 400000km cu VALVOLINE schimbat pana in 10000km...Valvoline este printre putinii producatori ce au pelicula de ulei f rezistenta la cald la uzura la 150grd si rezultate exceptionale in FOUR BALL WEAR TEST fata de alte nume mari ce au rezultate jalnice.....
roland
Link?
SanKraN
Eu folosesc Castrol Magnatec 10w40 schimbat la 10.000km cu tot cu filtre si nu am probleme. Recomand
val3nt1n
QUOTE(danviteza @ 10 Sep 2014, 16:50)
MAREA GOGOASA RED LINE CONFORM FISEI DE SECURITATE DIN 31.12.2013 icon_mrgreen.gif
*


Stiu ca postul referit este vechi, dar...

Citind pe la topicurile de uleiuri de pe acest forum, dar si de pe softpedia incepusem sa ma gandesc la Redline, dar postul acesta m-a convins 'sa-mi vad de treaba'. Multumesc pentru documentare.
pistritu
decat motul lui danviteza(neuro), mai degraba Valvoline

Unul la care a crapat motorul doar la 1.2 milioane de mile cu semisintetic
http://www.millionmilevan.com/

Parerea mea, cel mai ok ulei in ziua de azi la protectie antiuzura pe cama ptr motoare de generatie veche diesel si benzina, ori Valvoline SynPower 5w40 ori Mobil1 New Life 0w40
iuliu m.
QUOTE(danviteza @ 10 Sep 2014, 16:50)
Apoi... domnule iuliu.m... nici Red Line - uleiul dumneavoastra de suflet -  nu sta mai bine; sta chiar mai rau decat Motul 300 V.
Mai bine un Motul 300 V,  50% hidrocracat decat un Red Line garantat esteric, dar care are in compozitie 60-100% ,,petroleum oil mixture''(amestec de uleiuri pe baza de petrol. ).
http://www.worldpac.com/tagged/motor_oil_red_line_ester.pdf

http://www.worldpac.com/tagged/red_line_racing.pdf

Rationamentul dumneavoastra privind fisele de securitate Motul, are totusi o hiba. Conform acestui rationament Motul x-cess este mult mai sintetic decat Motul 300V.
Va fac cunostinta cu fisa de securitate Motul x-cess 5w40 care are mult mai putin  ulei hidrocracat comparativ cu Motul 300V. Fisa de securitate se gaseste pe site-ul Motul.

In legatura cu pour point-ul Motul de -36 grade, va fac cunoscut faptul ca exista polialfaolefine cu pour point -18 grade. tongue.gif

MAREA GOGOASA RED LINE CONFORM FISEI DE SECURITATE DIN 31.12.2013 icon_mrgreen.gif
*


Multumesc foarte mult danviteza pentru semnalarea inadvertentei "comise" de un reseller Red Line si nu de catre producatorul insusi pe vreun site oficial!
Acesta este raspunsul oficial Red Line la mail-ul in care le cer lamuriri:
"We are working with Worldpac to correct their inaccurate SDS files, thanks for bringing that to our attention!

Regards, Dave
Red Line Oil"

Voi publica si rezultatul final al corecturii oficiale a fisei SDS eronate.
Nu se pune problema ca Red Line, probabil liderul mondial al calitatii in ceea ce priveste bazele folosite la formularea uleiurilor sale, sa aiba in compozitia produselor sale vreo molecula de ulei mineral.
Imi pare rau ca n-am remarcat la timp pretiosul avertisment privind respective eroare care aduce atingere nemeritata prestigiului brand-ului in cauza.
Cat despre Motul care, in mod OFICIAL, in documentul INTERN atasat, recunoaste ca are in X-Cess 5W-40 cateva procente mai putin de ulei mineral hidrocracat nu prea ma intereseaza. Cine se bucura ca acest Motul a devenit cu cateva procente "mai sintetic", e liber sa il foloseasca.
Cat despre baza full PAO cu acel pour point sigur ca este posibil , de pilda, la uleiurile de racing, monograde, fara nicun strop de modificatori de vascozitate, sau in cazul cifrelor de vascozitate inalte , gen 20W-60.
Multumesc inca o data lui danviteza!
Reiterez parerea de rau ca nu am vazut un astfel de material mai demult.
Keep walking!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.