Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Suspensie Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
DNT
Salut,

Am o Laguna 3 recent achizitionata.

Toate bucsele sunt duse (cred ca jentile de 18 au ajutat...).
Troncaneste bine de la bucsele duse, trebuie sa le schimb.

Pe langa troncanitul de la bucse mai sunt bubuiturile de la gropile/santuletele mai mari pe care le iau. Bubuie bine de tot, parca se rupe masina.
Banuiesc ca arcurile/amortizoarele sunt de vina...

Se pot pune pe Laguna amortizoare/arcuri mai tari? Exista pentru L3 pachet drumuri grele?
Stie cineva cat costa asa ceva... de preferat nu la reprezentanta?

MULTUMESC !
didiland11
Nu cred ca-ti doresti amortizoare mai tari decat cele cu care vine standard, destul de ferme. Cu pachetul de drumuri grele vine in standardul pt RO, deci tre' sa gasesti pe undeva. Vezi la un Bosch Service, 4 amortizoare m-ar fi costat cca 1000lei.
digioptic
QUOTE(DNT @ 14 Oct 2013, 11:29)
Salut,

.........................
Stie cineva cat costa asa ceva... de preferat nu la reprezentanta?

MULTUMESC !
*




Nu stiu sa-ti zic cat costa, dar reprezentantele, multe din ele, au inceput sa se trezeasca la economia de piata si asta de ceva timp. Uite, eu ma duc la Serus si mereu cand am avut de schimbat piesa mai scumpa, mi-au dat si alternativa de piesa compatibila. Sau cum sa zic sa fiu inteles mai bine. Piesa fabricata de producator tert si evident montata cu garantie. De cele mai multe ori, piesele care vin in cutii cu sigla renault, sunt produse tot de terti, dar vezi Doamne, cica sunt omologate reno. Am schimbat ambele arcuri pe fata la megane si nu m-au dus o avere ca cele "de origine".

Mai ai posibilitatea sa mergi singur la magazine si sa-ti procuri piesele necesare dupa ce faci o constatare la reprezentata sa vezi ce e "bolnav" in ea si e absolut necesar a fi schimbate nu numai pentru functionare, dar si pentru sigurata ta. Dupa asta, mergi la reprezentanta si vezi cat costa schimbarea lor. Eu zic ca nu merita mereu sa o dai pe mina oricui "se pricepe"... Nu zic ca nu sunt si service-uri particulare foarte bune, multe din ele infiintate de mecanici care lucreaza sau au lucrat la reno. Eu am avut o experienta de asta si a fost ok. Dar in rest, nu m-as risca fara sa cunosc bine locatia respectiva. Avem un coleg de forum patit asa...Succes.
martzipan2004
revin si eu cu o intrebare

daca aveti idee !!

La cele mai mici denivelari( gen astfaltul la caldura) cu volanul drept se aud mici[/color]ovituri din suspensia fata , in service s-au verificat , pivotii ( schimbati ulterior ) , capetele de bara + bielete.......la gropile mari nu prea se aude nimic !

Nu stiu ce sa zic....ei sunt de parere ca ar fi caseta de directie fiindca in dreapta are un mic joc ( dar vorbind cu Trami -specialistul in servodirectii , el a spus ca la masina Laguna 3 este imposibil sa bata caseta de directie fiind hidraulica , asadar aveti idee?.....nu se aude nici un greiere sau sunet la rotirea volanului pe loc sau in mers....?!

va multumesc
Alexul
cred ca este mostenire de la laguna 1 smile.gif)))))))) la fel se aude si la mine.
martzipan2004
nimeni?...chiar nimeni>
ariciul76
Si eu avean cloncaniturile alea la denivelari mici gen piatra cubica sau sine de tramvai, numai pe stanga.
Mers cu ea la verificat caseta, uniu ziceau ca e stricata, altii ca e hidraulica si nu are cum, vezi Trami,
Schimbat bare antiruliu, degeaba.
Pana la urma era din amortizor , era inca bun amortizorul (avea presiune si nu era curs) dar cloncanea.
Deci Trami avea dreptate.

Deci daca nu ai gasit nimic la bucsi, nu cauta caseta ci mai degraba schimba amortizoarele.
martzipan2004
multumesc frumos....! dupa ce vin din vacanta am sa merg sa fac un test de amortizoare, aveti idee pe unde?....poate si mai bine in zona de sud a bucurestiului, sector 5,4,3 ?
Edy Iasi
Salut!
Aceleasi cloncanituri le am si eu. Am fost la 2 mecanici si mi-au spus ca am joc la caseta de directie. Acum masina e in service wink.gif . Am gasit pe cineva in Iasi care reconditioneaza si ofera si garantie. Tot ei mi-au spus ca am joc si la amortizorul de pe stanga si sa le schimb pe amandoua (argumentul a fost ca daca tot reconditionez caseta de directie sa inlocuiesc si amortizoarele, deoarece vivratiile se transmit in caseta). Cumva m-au convins... plec in concediu si vreau sa fie totul pus la punct. Astept sa iau masina si va spun daca au disparut zgomotele.

29 Jul 2014, 14:46:
Rezolvat. Amortizoare Kayaba + reconditionat caseta = no more zgomote la denivelari + ceva spray pe la imbinari (in special la difuzorul de medii de pe mijlocul bordului) = no more vibrations la plansa de bord. rolleyes.gif
mad.gif mai am centura de siguranta din dreapta care se aude precum o zornaitoare pentru bebelusi si ceva zgomote in stalpul stanga
digioptic
QUOTE(Edy Iasi @ 29 Jul 2014, 13:49)


<span class='edit'>29 Jul 2014, 14:46:</span>
Rezolvat. Amortizoare Kayaba + reconditionat caseta = no more zgomote la denivelari + ceva spray pe la imbinari (in special la difuzorul de medii de pe mijlocul bordului) = no more vibrations la plansa de bord. rolleyes.gif




Pai zi-ne si cat a fost distractia. Cam ce au facut la caseta cu reconditionarea aia ? Din ce zic colegii mai sus, cauza principala sunt amortizoarele care inteleg ca le-ai schimbat. Sunt mai tari astea sau mai moi ?
Edy Iasi
Salut! Totalul a fost de 1500 RON
Eu aveam probleme si la caseta deoarece burduful din stanga se desprinsese si a intrat praf, apa etc. si se auzea un tzacanit. (precizez ca am schimbat bieletele si capetele de bara cu o luna in urma). Amortizoarele au fost la 380/bucata (deci 760). Burdufurile la caseta au fost 100, iar restul de 640 a reprezentat kit-ul de reconditionare, manopera caseta si amortizoare, precum si ceva tratament plastice (in traducere, au dat cu putin spray cu silicon)

30 Jul 2014, 08:21:
...in privinta amortizoarelor... nu stiu sincer sa fac diferenta intre amortizoare tari si amortizoare moi. Tot ce pot sa-ti spun e ca daca inainte masina sarea ca o capra la denivelari, acum e ca si cum ai merge cu yacht-ul. Nu exagerez. In Iasi drumurile sunt praf, iar eu aproape ca nu simt nimic.
In ce a costat reconditionarea casetei? sincer nu am stat langa ei sa vad ce si cum fac, dar din ce am discutat in prealabil, a fost schimbat "kit-ul hidraulic" (sper ca am inteles bine) si se mai inlocuiesc ceva fitting-uri. Nu sunt de specialitate, asa ca nu cred sa fie concludent ce am inteles eu.
tinoki
Legat de suspensie am si eu o nedumerire....
Astazi am schimbat arcurile spate (ambele erau rupte) ...marca folosita : Monroe.
Nedumerirea consta in faptul ca nu sunt foarte sigur daca le-am pus in pozitia corecta...arcurile au un indicator pt partea de sus (up sau top si o sageata) insa nu se fixeaza foarte bine in tamponul de cauciuc...curios este ca partea opusa se fixeaza perfect pe tampon dar baietii de la Monroe zic ca este partea de jos. mad.gif
Deci, ce tre' sa iau in considerare: indicatiile de pe arc sau o pozitie corecta pe tampon?
Multzam pt sugestii....anticipat smile.gif
P3riculoS
Buna .. Am schimbat si eu amortizoarele spate la Laguna mea la mai puțin de 4 ani vechime , cele vechi de pe mașina(originalele) KYB cu stanță Renault (made in Spain) troncaneau ,băteau ,scurse de ulei in mai putin de patru ani , pot sa spun despre aceste amortizoare ca dupa primi doi ani si jumatate au inceput sa faca putina galagie , cele noi care sunt pe mașina acum sunt AL-KO shock absorbers. Am fost la Garaj Renault si au vrut sa-mi schimbe amortizoarele cu același tip de amortizor KYB by Renault care costau £298 amortizoare si manopera ,dar nu am acceptat , nu din pricina baniilor ci a calitatii ,si nu au acceptat sa puna alta marca de amortizor pe masina mea si am fost nevoit sa aleg un alt garaj unde am fost sfatuit sa aleg aceste amortizoare mai scumpe decat unele obisnuite dar putin mai ieftine decat cele de la Renault , sunt foarte multumit pana in prezent de aceste amortizoare , este liniste totala in masina si am ramas si cu £85 in buzunar. Si mirarea celor de la garajul unde am schimbat amortizoarele ca la o masina mai tanare de 4 ani amortizoarele au fost scurse de ulei ceea ce nu este normal. Va salut
Luko13
Sunt curios cati km a facut laguna ta in 4 ani si in ce regim de mers. A mea are 6 ani si 180mii de km si sunt foarte ok.
madhorsefuzzy
La mine la 2 ani jumate amortizorul stanga spate era scurs si prezentat ca atare la vanzare.
Am luat masina dar cand am facut testul e amortizoare la Reno era uscat (se uscase intre timp) si au iesit la 60% eficacitate pe spate. Pe fata 80%.

Le-am schimbat pe cele de pe spate dupa 9 luni in care doar scartaiau la denivelari mai mari cand masina era plina.

Am pus tot KYB la 220RON bucata pentru ca asta am gasit in RO. Original Renault (tot KYB) sunt 350 RON/buc.

Dupa schimb masina sta altfel pe curbe si evident nu mai scartaie incarcata.

Problema cu amortizoarele pare sa fie faptul ca sunt identice cel putin pe spate pentru toate caroseriile si toate motorizarile, inclusiv pe cele cu 4Control.

Cu orice amortizoare noi se simte diferenta fata de cele vechi uzate. In timp o sa vezi cat tin.
P3riculoS
Va salut
Luko13 .. Laguna mea are 85.000 mile si a rulat in conditii normale .. mai putin normale cand am calatorit cu ea in Romania smile.gif
va salut cu respect.
martzipan2004
QUOTE(madhorsefuzzy @ 17 Oct 2014, 09:31)
La mine la 2 ani jumate amortizorul stanga spate era scurs si prezentat ca atare la vanzare.
Am luat masina dar cand am facut testul e amortizoare la Reno era uscat (se uscase intre timp) si au iesit la 60% eficacitate pe spate. Pe fata 80%.

Le-am schimbat pe cele de pe spate dupa 9 luni in care doar scartaiau la denivelari mai mari cand masina era plina.

Am pus tot KYB la 220RON bucata pentru ca asta am gasit in RO. Original Renault (tot KYB) sunt 350 RON/buc.

Dupa schimb masina sta altfel pe curbe si evident nu mai scartaie incarcata.

Problema cu amortizoarele pare sa fie faptul ca sunt identice cel putin pe spate pentru toate caroseriile si toate motorizarile, inclusiv pe cele cu 4Control.

Cu orice amortizoare noi se simte diferenta fata de cele vechi uzate. In timp o sa vezi cat tin.
*




Cat a costat testul?
madhorsefuzzy
Aia de la Serus de pe Timisoara au vrut sa ma castige de client si in final a fost moca: test amortizoare + verificare mecanica (test de drum + rampa). Cred ca testul era la vreo 40-50RON. Si restul inca vreo 40-50RON. Si au facut un gest comercial.

Din pacate pentru ei nu m-au castigat de client pentru ca:
1. Au micsorat presiunea in cauciucurile fata la 2.4 fata de 2.6 cu cat le dadusem masina si cat e scris pe usa. Pe spate au lasat-o la fel 2.2 cum le-am dus-o.
Pe fata amortizoarele au iesit la 80% pe spate la 60%. Testul de amortizoare e fix pix. Daca simti ceva in neregula cu masina pe partea de amortizoare mai mult ca sigur ca asa e.
2. Nu au stiu sa imi explice/determine de unde aud pocnituri/bocaneli pe anumite denivelari. M-am dus la un meserias si dupa ce i-am zis de problema in 5 sec. mi-a reprodus zgomotul cu masina pe loc: zgomot tehnologic in caseta de directie. Totodata m-a asigurat ca si cu o caseta noua imi reapare in 1000km. De atunci am facut vreo 10.000-12.000km si nu l-am mai sesizat/bagat in seama.

Asa ca degeaba gestul comercial daca nu e sustinut de stiinta/corectitudine (o presiune mai mica in roti poate da rezultate mai bune pe standul de amortizoare).
martzipan2004
QUOTE(madhorsefuzzy @ 22 Oct 2014, 08:10)
Aia de la Serus de pe Timisoara au vrut sa ma castige de client si in final a fost moca: test amortizoare + verificare mecanica (test de drum + rampa). Cred ca testul era la vreo 40-50RON. Si restul inca vreo 40-50RON. Si au facut un gest comercial.

Din pacate pentru ei nu m-au castigat de client pentru ca:
1. Au micsorat presiunea in cauciucurile fata la 2.4 fata de 2.6 cu cat le dadusem masina si cat e scris pe usa. Pe spate au lasat-o la fel 2.2 cum le-am dus-o.
Pe fata amortizoarele au iesit la 80% pe spate la 60%. Testul de amortizoare e fix pix. Daca simti ceva in neregula cu masina pe partea de amortizoare mai mult ca sigur ca asa e.
2. Nu au stiu sa imi explice/determine de unde aud pocnituri/bocaneli pe anumite denivelari. M-am dus la un meserias si dupa ce i-am zis de problema in 5 sec. mi-a reprodus zgomotul cu masina pe loc: zgomot tehnologic in caseta de directie. Totodata m-a asigurat ca si cu o caseta noua imi reapare in 1000km. De atunci am facut vreo 10.000-12.000km si nu l-am mai sesizat/bagat in seama.

Asa ca degeaba gestul comercial daca nu e sustinut de stiinta/corectitudine (o presiune mai mica in roti poate da rezultate mai bune pe standul de amortizoare).
*


biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

that's why u'r mad smile.gif) all the time
katerinkos
Salut!
Detin Laguna III, Expresion, 2.0 DCI, 150 cai. fabricatie 2008, cumparata in februarie 2013. La cumparare masina avea 160k km, iar acum are peste 292k km. Am batai in suspensie inca de la cumparare si n-au disparut nici dupa ce am schimbat capetele de bara, bieletele (si si) si pivotii.
Din cate inteleg de la voi trebuie sa schimb si amortizoarele. Dar intrebarea mea e alta. Oare va trebui sa schimb si flansele? Costa cat amortizoarele. ohmy.gif
Edy Iasi
Salutare!
Dupa ce m-am laudat in vara cu treaba buna pe care am facut-o schimband amortizoarele, in octombrie au reaparut trancanelile.
Se auzea un zgomot metalic la denivelari si chiar si atunci cand masina statea pe loc si invarteam volanul maxim dreapta sau stanga.
Mers la service, si am depistat flansele de la amortizoarea. Cica in vara erau bune si de asta nu le-au schimbat. Ce-i drept, am mers cam 4000km pana sa apara problemele.
Montat flanse SKF: 563 RON ambele bucati si 120 manopera. Total 680 RON.
Cand le-a desfaacut m-am uitat si eu la ele si pareau identice cu cele noi. Uzura parea sa ie minima. In schimb, in momentul in care apasai cauciucul, intra degetul in el. Din cate am inteles, aceasta pierdere a rezistentei cauciucului este principalul simptom de uzura.
katerinkos
QUOTE(Edy Iasi @ 4 Dec 2014, 01:15)
Salutare!
Dupa ce m-am laudat in vara cu treaba buna pe care am facut-o schimband amortizoarele, in octombrie au reaparut trancanelile.
Se auzea un zgomot metalic la denivelari si chiar si atunci cand masina statea pe loc si invarteam volanul maxim dreapta sau stanga.
Mers la service, si am depistat flansele de la amortizoarea. Cica in vara erau bune si de asta nu le-au schimbat. Ce-i drept, am mers cam 4000km pana sa apara problemele.
Montat flanse SKF: 563 RON ambele bucati si 120 manopera. Total 680 RON.
Cand le-a desfaacut m-am uitat si eu la ele si pareau identice cu cele noi. Uzura parea sa ie minima. In schimb, in momentul in care apasai cauciucul, intra degetul in el. Din cate am inteles, aceasta pierdere a rezistentei cauciucului este principalul simptom de uzura.
*



Salut!
Merci pentru raspuns!
Deci mai bine schimb tot de la inceput. Sincer sa fiu, amortizoarele nu sunt scurse, nu danseaza. Inteleg ca ar putea fi doar flansele, dar mai bine schimb tot.
Acum o luna i-am schimbat arcurile pe spate. Diferenta e mare cu cele noi. Ma bate gandul sa le schimb si pe fata daca tot umblu la amortizoare.
Ca o paranteza. Voi aveti probleme cu plasticele din interior? Vi se scorojesc?
katerinkos
Salut!
Am schimbat azi tot ce se vede in poza (flanse cu rulmenti, arcuri, amortizoare). Troncanitul de care ma plangeam nu era de la flanse, ci de la rulmentii din capatul flansei. Ca idee, am mers pe KYB la tot ansamblu'.
Alexul
cat te a dus?
katerinkos
QUOTE(Alexul @ 4 Feb 2015, 00:40)
cat te a dus?
*


Facand o conversie rapida, cca. 2200 lei. £320 piesele si £60 manopera.
madhorsefuzzy
Aveai nevoie sa schimbi si arcurile? Amortizoarele inteleg ca se uzeaza dar arcurile? La 300.000Km poate e nevoie. Ce s-a schimbat pe spate la masina? S-a inaltat? Pe fata?
katerinkos
QUOTE(madhorsefuzzy @ 4 Feb 2015, 08:51)
Aveai nevoie sa schimbi si arcurile? Amortizoarele inteleg ca se uzeaza dar arcurile? La 300.000Km poate e nevoie. Ce s-a schimbat pe spate la masina? S-a inaltat? Pe fata?
*


Am schimbat toate arcurile. Aveam unu' rupt pe spate, iar pe fata erau si ruginite si lasate. Da, s-a inaltat masina si nu mai scartaie cand trec peste limitatoarele de viteza (nu sunt sigur ca era de la arcuri). In curbe e mult mai solida masina si chiar ma bucur ca am schimbat arcurile.
Pe fata mai de schimbat bucsile (inca le am pe cele originale) si tampoanele de la bara stabilizatoare.
andreist
Am si eu moftul de a schimba amortizoarele la masina curenta... Am citit eu undeva ca treb schimbate la toate masinile, mai ales in Romania pe la 80.000km . Masina nu are semne ca ar avea nevoie, dar la 100.000km si 6 ani prin Romania cred ca ar fi bine sa le schimb. Ideea este ca n-am nici un habar de care trebuie, din cauza PDG'ului, drumurile astea grele din Romania, si nici nu stiu daca Renault baga ceva inaltatoare,etc sau chestii complet diferite fata de standard. Am vazut ca pe multe produse spune ca "pentru vehicule fara garda marita" sau ceva asemanator. Eu de care d-zeu treb. sa cumpar ? mai trebuie sa cumpar si altceva adiacent amortizoarelor pentru schimbare ? Daca stie careva si vine si cu un link direct la produsul care trebuie cumparat de la un magazin romanesc gen: http://www.epiesa.ro/amortizor-renault-lag...21/item-744937/ , nu doar sfaturi pls help! smile.gif
DNT
QUOTE(andreist @ 3 Jul 2015, 18:56)
Am si eu moftul de a schimba amortizoarele la masina curenta... Am citit eu undeva ca treb schimbate la toate masinile, mai ales in Romania pe la 80.000km . Masina nu are semne ca ar avea nevoie, dar la 100.000km si 6 ani prin Romania cred ca ar fi bine sa le schimb. Ideea este ca n-am nici un habar de care trebuie, din cauza PDG'ului, drumurile astea grele din Romania, si nici nu stiu daca Renault baga ceva inaltatoare,etc sau chestii complet diferite fata de standard. Am vazut ca pe multe produse spune ca "pentru vehicule fara garda marita" sau ceva asemanator. Eu de care d-zeu treb. sa cumpar ? mai trebuie sa cumpar si altceva adiacent amortizoarelor pentru schimbare ? Daca stie careva si vine si cu un link direct la produsul care trebuie cumparat de la un magazin romanesc gen: http://www.epiesa.ro/amortizor-renault-lag...21/item-744937/ , nu doar sfaturi pls help! smile.gif
*




Primul sfat - daca nu ai probleme cu ele de ce nu le lasi acolo, sa nu ai surprize neplacute cu alte amortizoare. Un test pt amortizoare poate inainte ?

Al 2-lea sfat - vezi ca pe L3 Renault are vreo 3 tipuri de amortizoare. Daca vrei "EXACT" acelasi amortizor, te duci la un service si ridici masina, iei codul/culoarea parca de pe amortizorul tau (este pe o hartie lipita pe amortizor) si iti comanzi acelasi amortizor.


Ce am facut eu - am avut neinspiratia sa fac economie cu vreo 2.5 mil si am luat niste amortizoare Kayaba pt L3 si care au schimbat complet profilul de mers al masinii. Vechile amortizoare venite cu masina erau urias de confortabile. Imi pare rau ca le-am luat pe astea. O sa repar greseala asta lunile astea... si o sa pun din nou amortizoare OE pe masina.
madhorsefuzzy
Recomand si eu test de amortizoare cu presiunea in roti cea de pe usa masinii nu alta.

Apoi in functie de rezultat un schimb sau nu.

Eu am pus tot Kayaba, doar pe spate, iar pe masina din fabrica am avut tot Kayaba. La mine s-a simtit in bine. biggrin.gif
Eu am 4Control pe ea si probabil de asta.

La 120.000Km de Germania masina mea avea eficienta de 83-85% pe fata si 59-60% spate.
andreist
Nah, eu tot le schimb fara nici un test, sa stiu eu ca e tot nou pe dedesubt. Iar la 3-400 ron bucata nu mi se pare mult deloc.
raduerdei
Si eu am o Laguna 3, second-hand (71000km).
Masina a fost achizitionata din Ro, sa inteleg ca are pachet de drumuri grele? Toate vandute in Ro au acest pachet sau e pe lista de optionale? Intreb asta pentru ca, desi stabilitatea in curbe la viteze mari este foarte buna, masina imi pune rinichii la grea incercare prin gropi, denivelari sau pe piatra cubica. Orice necoplanaritate luata peste 20km/h este transmisa direct pe fibra optica la coloana vertebrala si provoaca neplaceri acute, parca suspensia ar fi sudata.

Si eu ma gandesc sa merg cu ea cat mai repede la un test de suspensie, sa vad daca e ok sau nu. Dar ma mir, cai Laguna e vestita pentru confort, nicidecum pentru sportivitate unde ai avea nevoie de suspensie rigida.
Boggy
A mea tot din Romania a fost cumparata.
Am si eu pachet drumuri grele si la fel resimt denivelarile (mai ales intersectiile unde iau perpendicular sinele de tramvai).
raduerdei
Sa aiba si jantele R17 un cuvant greu de spus? Cu siguranta R16 cu balonaj mai mare (65%) ar prelua mai bine denivelarile. Dar nu stiu cat de "mai bine". Voi care simtiti suspensia rigida, ce jante aveti pe masina?
AlexCrt
17' si este rigida.
madhorsefuzzy
Felul cum se simte masina tine si de cauciucuri. Laguna 3 are nevoie de cauciucuri XL. Altfel la aceeasi presiune de pe usa se simte rigida.
Pentru non XL trebuie scazut 0.3 pe fata si 0.2 pe spate. Cel putin asta am observat eu.
mars
Asa scrie in cartea masinii, ca ii trebuie XL? Imi vine greu sa cred...
andreist
zice ca ii trebe indice de greutate 95, iar cu indicele ala nu exista non-XL sau non-Runflat
raduerdei
A mea a fost livrata cu GoodYear Excellence care nu sunt nici XL nici RunOnFlat. Ma gandesc ca daca producatorul ar recomanda asa ceva, in primul rand el si-ar respecta propriile recomandari, nu?

Pe de alta parte, cum XL-urile am citit ca au nevoie de o presiune mai mare fata de cele non-XL, ajungand pe la 2.8-2.9bar, mi-e teama ca ar fi cu atat mai rigide. Presiune mare, pereti laterali duri, R17... vai de maselele noastre smile.gif
madhorsefuzzy
Indice de greutate 95 la 18 si 98 la 17. Deci XL. Asta la mine in carte.

Eu la 225/45 R18 cu XL merg cu 2.6 fata si 2.2 spate la rece exact cum scrie pe usa. La cald le fac 2.9 cu 2.4.

Si cu sasiul GT este perfect pe drumurile din Bucuresti si pe unde mai merg eu in Romania, in general drumuri destul de bune.. Maselele sunt foarte multumite.
andreist
QUOTE
Eu la 225/45 R18 cu XL merg cu 2.6 fata si 2.2 spate la rece exact cum scrie pe usa


hmm... la mine pe usa zice 2.2/2.3 autostrada pe fata si 2.0 spate, tot R18 huh.gif, si pe deasupra am si versiunea mai grea, de 1600kg.
andrewtm
R17 si la mine. Mai exact 215/55/17 si este ok. XL eventual doar pe spate. Am avut odata si pe fata si nu era tocmai ok.
brotakul
Pai si e ok pe spate XL fara suspensie independenta?
De curiozitate, nu topaie peste limitatoare? Eu trebuie sa ma opresc complet inainte de a le "aborda".
andrewtm
M-am uitat acum peste anvelopele de iarna. Pe spate am XL RF. Din ce tin minte cand le-am cumparat mi s-a spus ca sunt ok fiindca au nu stiu ce protectie pentru janta mai multe pentru asta le-am luat.
De topait cam topaie.. Cel putin la bumpere..
brotakul
Am facut azi un drum Targoviste-Rasnov, la dus pe Sinaia, dar dupa ce drumul prost m-a scos din sarite, am zis sa ma intorc pe Campulung. Din nou drum prost, din nou scururari si topaieli. Suspensia asta e foarte rigida. Unde eu mergeam cu 40km/h peste denivelari, toti ma depaseau cu 70km/h, de la Octavia la Passat si Insignia. Nu mai vorbesc de masini mici, treceau pe langa mine ca vantul.
Incep sa cred ca e ceva la masina mea. Maine dau un telefon la Renault sa-i fac un test de suspensii... sad.gif
mars
Presiunea sigur e OK?
andreist
Ai rotile de 18" ? Eu astept iarna sa le testez p-alea de 17".
raduerdei
Realitatea e mai complexa decat pare smile.gif

Am fost azi la Mavexim (concesionar Dacia-Renault Targoviste) si am facut un test de suspensii: 70-72% pe fata (>50% admis), 60-63% pe spate (>35% admis). Spatele putin mai uzat, dar ok.
Anvelopele erau prea umflate, de la 2.4 bari pana la 2.6 bari. Am scos aer din ele pana la 2.2 pe fata si 2 pe spate, precum e recomandat pe portiera.
De aselenea, dupa o spalare si la o inspectie mai atenta, pe anvelope am gasit mica-mica inscriptia "Extra-Load".

Deci in cazul meu este o situatie combinata, cu jante R17, XL, prea tare umflate. La intoarcere din service am simtit o usoara imbunatatire, dar ce-i drept nu am avut "parte" de drum prea rau sa-mi fac o impresie ca lumea.

Astept sa iau un set de gume de iarna (non-XL) sa vad atunci cum se comporta.
andreist
Eu nu inteleg unde gasiti anvelope cu specificatiile recomandate de manual non-XL
madhorsefuzzy
Lasa asta. Eu am inteles ca a redus la 2.2 respectiv 2.0 presiunea la cald dupa ce a mers cu masina, adica maine dimineata o sa aiba 2.0 cu 1.8 la rece. Fix ce trebuie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.