Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1310 "Diamantina"
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
maho
QUOTE(b06fcn @ 29 Dec 2019, 12:36)
Asa e cel mai bine, daca nu iesi acum cu masina, la prima iesire, te duci cu ea sa o rezolve...
*


Inainte de a o scoate din hibernare, am masurat-o iar, avea 12,67V, adica nici grozav dar nici nasol.
Le-am trimis intai un mail la sediul central sa-i intreb de incarcare (daca e obligatoriu sau nu sa scot dopurile, stiam ca e), mi-au raspuns ca "e rcomandabil".
Dupa aia, am mers la magazinul din cartier, de unde o luasem, acolo... jale cu individul:
- "ca sa scot dopurile, ar trebui intai sa dezlipesc abtibildul, asta ar insemna pierderea garantiei;
- mdeci, e preferabil s-o incarc fara sa scot dopurile;
- a, nu, alternatorul nu incarca bateria in mers, doar o mentine;
- redresorul meu de 4 A (luat de la Lidl) e "de jucarie", nu incarca nimic, trebuie redresor profesional; dupa o incarcare cu redresorul ala profesional bateria ar trebui sa aiba vreo 16 V;
- s-o duc acolo la ei (adica sa ma car cu ea in brate 1,5 km), si mi-o incarca peste noapte, contra 20 lei;"
In fine, ca sa nu-l injur la toate tampeniile si magariile astea, i-am tusit in nas si-am plecat.
Am incarcat-o (fara sa scot dopurile) doua zile a cate 5 ore cu redresorul "de jucarie", la final avea cam 13,1 V. Poate ar fi pornit si fara s-o incarc, dar n-am vrut sa risc s-o car degeaba la garaj.
Am pus-o pe masina, a pornit fara greturi, totul ok, merge de rupe.
Saptamana viitoare urmeaza itp-ul.
bion
Apoi rematul. rolleyes.gif
maho
radmasa.gif
bucatzel
QUOTE(maho @ 21 Mar 2020, 11:54)
dupa o incarcare cu redresorul ala profesional bateria ar trebui sa aiba vreo 16 V;
*


Are redresor cu viagra?
maho
Probabil. Cand il auzeam ce tampenii insira, imi venea sa-l iau de gat. Tot ce se poate sa fie bateriile astea mai proaste, da' servisarea si garantia de la astia de aici e praf, data viitoare ma orientez la altceva (poate iar Rombat wacko.gif ). Aia de la sediul central au fost ok pe mail, da' se pare ca nu-si cunosc coilaboratorul local.
ydaniel
Hristos a înviat!

Eu sunt de mulți ani fan Caranda! Am si la salupa tot Caranda!
maho
Adevarat a-nviat!

O sa vad dupa ce pica asta ce mai iau (poate Caranda), deocamdata e pauza totala. Avand in vedere noile conditii economice am pus pe pauza si reparatiile de care vorbeam prin septembrie. sad.gif
maho
Pandemie si criza, da' macar chestiile mai urgente si nasoale sa le fac: dublurile aripilor fata, asa arata acum, inainte de a o baga in service (joi e programata): [attachmentid=1628118300] [attachmentid=1628118301]
Noi se gasesc doar de Conex, si m-am lamurit cu aripile (care probabil ca vor astepta pana la anul) de "calitatea" lor, asa ca va urma o reparatie a celor originale existente: decupat, sudat petice, etc.
einstein1984
daca dai un serach dupa table de R12 nu gasesti ceva mai bun decat conexuri?
maho
Pe la noi sansele-s spre 0.
Pe afara s-or mai gasi (ca si aripi de R12), dar am bugetul limitat in perioada asta. sad.gif
iulica89
Cel mai bine, in zona aceea, desfacut, curatat si peticit de la zero. Acolo ai si suportii de bara fata. Nu se merita sa schimbi contra-aripa doar pentru acea bucata. Eu am luat contra-aripi noi(de uzina), dar nu am de gand sa umblu acolo doar pentru zona aia. La mine arata muuult mai rau, dar totusi aleg sa le salvez. Am luat si suportii de bara de pe doua conta-aripi noi de cn4 si o sa am super multa grija la montaj. La tine nu arata prea dramatic situatia astfel incat sa pui de connex. Oricum nu ai cum sa centrezi fata masinii cu acele contra-aripi. sunt foarte deformate.
maho
Asa e.
Oricum, portiunea de decupat se va stabili exact dupa demontarea aripilor, ca sa se vada si de pe partea cealalta.
maho
Noutatile.
La demontarea aripilor s-a constatat ca dreapta e cam putreda (mai ales la prinderea pe prag) si trebuie schimbate si astea. Cum nu se mai gasesc, pe d̶r̶e̶a̶p̶t̶a̶ stanga s-a pus una noua de CN3, adaptata si refacuta in zonele care nu sunt la fel (amprenta dreptunghiulara, gaura de lucas, si mai ales partea de sub far): [attachmentid=1628119036] [attachmentid=1628119037] [attachmentid=1628119038] [attachmentid=1628119039]
De s̶t̶a̶n̶g̶a̶ dreapta inca n-am gasit (prin magazine, exclus dezmembrari dupa ce ca-i CN3), asa ca a ramas la final in stadiul asta: [attachmentid=1628119040] [attachmentid=1628119041] .
Dublurile de aripi: [attachmentid=1628119042] [attachmentid=1628119043] .
Si starea finala, dupa service (inclusiv noile aparatori, tip CN, pe spate): [attachmentid=1628119044] [attachmentid=1628119045] . Nu-i mare diferenta de nuanta intre aripa stg. si restul, e ok.
Ce n-a fost ok, dupa ce am luat-o din service (dar le-am rezolvat pe cont propriu): ambele furtunuri groase (inf., sup.) ale radiatorului, cu crapaturi si pierderi de lichid la cate un capat; lipsa faza scurta dreapta, fir de alimentare intrerupt (probabil la demontarea sau montarea radiatorului); picaturi de benzina la capatul dinspre pompa al furtunului care duce la carburator (stutul vertical a iesit din corp, inlocuit pompa).

iulica89
Arata super!
Felicitari pentru ca o tineti pe drumuri si la multi km in continuare!!!
maho
Merci, la fel!

harby ;))
felicitari! La aripa cealalta se poate reface bucata aia, asta daca e afectata doar in partea de jos.
maho
Se poate reface doar pe termen scurt, ca daca jos s-a facut gaura cand au incercat sa desfaca surubul, inseamna ca si mai sus incepe sa fie "obosita" rau tabla - doar e calitate Conex. Petic de tabla noua, buna, sudat pe restul din tabla obosita si afectata... n-ar duce-o mult si ar fi pacat de banii dati pe manopera si vopsit. Se vede in poza ca aripa e imbatranita cel putin pana la nivelul pragului. Daca era aripa originala, mai ziceam. smile.gif
maho
Update:
Rupt o bucata de plastic din incuietoarea capotei motorului, am demontat stiftul de pe capota ca sa pot inchide capota si sa ma deplasez. Evident, trebuie sa caut alta incuietoare. Or fi toate la fel (astea de dacii vechi)?
La drum, am constatat ca nu-mi vine lichid de parbriz la diuze... uitasera la service sa-mi conecteze furtunasele sub grila. mad.gif
Curatit, degresat (cu spray de frane), grunduit (2 straturi), vopsit in zona gaurilor vechilor aparatori de noroi, a pragurilor si a aripii vechi de pe dreapta: [attachmentid=1628119538] [attachmentid=1628119539] [attachmentid=1628119540] [attachmentid=1628119541] [attachmentid=1628119542] [attachmentid=1628119543]
Vestea cea mai buna e ca mi-am gasit aripa pt. dreapta, de 1310 (dreapta sub far dar fara amprenta si gaura de "lucas", deci e mai putin de lucru la ea (in septembrie se pare).
maho
Inc-o noutate (importanta, zic eu): mi-am izolat hidro in garaj (cu niste membrana de asta), de acum masina n-o sa mai stea direct pe pamant, sper sa stopez in mare masura rugina de dedesubt.
[attachmentid=1628119897]
maho
Pt. cine e interesat, aripile vechi au plecat la vanzare (sau schimb) pe bursa. rolleyes.gif
maho
A inceput lucrul la aripa care se va monta pe dreapta (nu e CN3, deci e mai putin de lucru):[attachmentid=1628120511]
Cam asa arata provizoriu, inainte de curatirea grundului kaki (se va aplica un grund epoxidic, apoi antifon la interior, vopsit, lacuit): [attachmentid=1628120512] [attachmentid=1628120513] [attachmentid=1628120514]
Si bagat ceva ulei in cutie, sa nu ramana pe uscat.
Aripile vechi de 1300, pe care le-am demontat de pe masina, se pot reface fara probleme, dar daca lumea cauta doar "de-a gata"... asta e; mai greu cu gasitul. smile.gif
Alex1300BV
In garaj, ar trebui facute si niste aerisiri.
maho
E aerisire: portile garajului nu se inchid etans; in plus, in dreapta portilor e o usa din scandura, acces spre o pivnita (nu se vede in poza de mai sus), usa aia sta mai mult deschisa (exceptand vremea nasoala).
Modificari nu pot sa fac, nefiind proprietatea mea.
Logan80
Cati bani dai lunar pe inchirierea garajului? Si eu vreau sa imi caut, cu groapa sa pot întra sub mașina sa mai surubaresc pe la ea.
maho
E o suma mai mult simbolica, anuala. Ne stim (familiile) de zeci de ani.
maho
Gata cu lucrarea, am scos ieri masina din service, si am reusit sa obtin si niste poze cu lucrari intermediare din vara (coroplex pe reparatia dublurilor de aripi si fullerul inainte de vopsirea aripii stg.):
[attachmentid=1628120774] [attachmentid=1628120775] [attachmentid=1628120776]
O constatare placuta a fost ca "ochelarii" si stalpii (facuti in lucrarea mare, din 2013) se tin bine:
[attachmentid=1628120777]
Si lucrarea de acum, aripa dr.: curatit grundul kaki, dat cu grund epoxidic, antifonat la interior: [attachmentid=1628120778] [attachmentid=1628120779] [attachmentid=1628120780] [attachmentid=1628120781]
S-a inlocuit si inchizatoarea capotei, cu una turceasca (aveam de ales intre turceasca sau Breckner), sper sa tina.
Cum arata aripa vopsita si montata pe masina, zilele astea, dupa ce-o spal (si conectez sprituitoarele de parbriz, binenteles ca iar au uitat de ele).
Logan80
Ce marca de grund epoxidic ai folosit.
Deci merita folosit coroplexul? Face treaba ok?
Ce marca de antifon ai folosit smile.gif
maho
Grundul nu stiu exact sa-ti zic, dar se pare (daca e sa cred ce mi-a zis cel de la service, care e specializat pe vopsitorie) ca in Europa ar fi doar vreo 2-3 producatori adevarati de grund epoxidic, cu f. mici diferente de marfa si preturi intre ei, in schimb sunt multi care importa marfa, o ambaleaza (eventual mai adauga ceva) si o eticheteaza. Diferenta mare intre calitatea (si pretul) unui grund epoxidic si a unuia "normal".
Cu ocazia asta am aflat ca dupa ce s-a privatizat Policolorul (prin '97-'98), actionarii majoritari (un fond de investitii) au urmarit in primul rand maximizarea profitului, asa ca pe masura ce cadrul legislativ s-a imputit la noi, astia au mutat productia in Bulgaria (mai ieftin), aici a ramas ceva nesemnificativ (probabil birouri, import, ambalare), iar specialistii au cam plecat pe la altii.
De Coroplex zic ca merita folosit, am scris (si pus poze cu aplicarea) despre el chiar pe prima pagina a topicului. Intre timp vad ca a disparut un "r" din denumire, dar in orice caz, mai sunt si alte produse cu efecte similare, nu neaparat produse de Foerch.
Antifonul e Sinto.
ProfiBv
QUOTE(maho @ 12 Sep 2020, 10:24)
E o suma mai mult simbolica, anuala. Ne stim (familiile) de zeci de ani.
*


[attachmentid=1628120812] [attachmentid=1628120813] [attachmentid=1628120814] [attachmentid=1628120815]
Salut maho , pentru orice-ti trebuie gratis din cutia asta trimite-mi in PM un nr de telefon .
Iti voi spune unde sa vi sa le iei din Bv....
Clar nu sunt noi , nu le stiu starea de functionare la bobina sau intrerupatoare .
Daca nu le vrei tu , .... orice membru reno , obligatoriu si posesor de Dacia poate veni sa le ridice.
maho
Merci, ti-am raspuns pe pm. smile.gif
Alex1300BV
@ ProfiBV: e o comoara acolo...
DACIOTUL_97
Îmi pare rău că nu v-am putut ajuta cu ce am vorbit... Dar mă bucur că ați rezolvat până la urmă smile.gif
maho
No problem.

Pozele promise cu lucrarea finala:
[attachmentid=1628121083][attachmentid=1628121084][attachmentid=1628121085]

Mi se pare ok, linia e buna iar diferenta de nuanta e mica, doar intre nou si vechi.
DACIOTUL_97
E foarte ok. Acea mica diferență de nuanță se va reglementa cu trecerea timpului.
maho
Dupa un an si jumate de la curațirea instalatiei de incalzire/racire cu oțet, zilele trecute am schimbat iar antigelul, ca erau ceva depuneri de mâl pe fundul borcanului (si oricum era cam diluat, acum l-am pregatit de iarna, pt. -30 de grade). Am clatit iar radiatorul de 2 ori, prima data a iesit apa tulbure.
Desi in carte cica ar fi de 5 litri capacitatea instalatiei, niciodata nu mi-au intrat mai mult de 3,3 l, cu tot cu aerisit si completat.
Agrig


Probabil nu este robinet sau dop filetat pentru golirea blocului motor.
Acolo se decanteaza si milul din instalatie, pui antigel nou si tot apar depuneri.
La Dieselele mari exista dop filetat in laterala blocului, cind il desfaci pe ala te ingrozesti ce iasa dupa citiva ani de functionare a incalzitorului.
Oricum daca nu faci 2-3 spalari la alea tot iasa mil.
ProfiBv
QUOTE(maho @ 24 Oct 2020, 11:59)
Desi in carte cica ar fi de 5 litri capacitatea instalatiei, niciodata nu mi-au intrat mai mult de 3,3 l, cu tot cu aerisit si completat.
*


Cu siguranta nu ai golit apa din blocul motor si probabil nu ai avut nici robinetul , caloriferului din bord , deschis .Mai ales cand aerisesti trebuie .

24 Oct 2020, 14:34:
[attachmentid=1628121826]
Deci pe sub galerie , incercuit .Original era un surub cu cap fluture.
maho
E greu cu accesul sub galerie, si nici nu stiu sigur daca am (si daca mai e functional) busonul ala in bloc. Oricum, imi pare ca pozitia lui n-are cum sa fie mai jos decat a busonului de golire din radiator. Din poza e clar ca nu-i mai jos.
Robinetul de caldura normal ca era deschis, si la golire si la reumplere + aerisire. biggrin.gif
DACIOTUL_97
Intra 5 litri sigur. Eu de fiecare data când am golit sistemul, am avut în vedere sa golesc și din blocul motor ce mai rămânea. Accesul acolo pentru mine cel puțin (am mâini de domnișoara biggrin.gif) e destul de lejer, cu o inelara de 11.Acel bușon de golire îl au toate daciile care au fost fabricate, indiferent de model. Dacă bușonul e înțepenit, wd40 face minuni smile.gif
maho
Ok, dar de vreme ce busonul radiatorului e in mod clar cel mai de jos punct din instalatie, atunci dupa ce principiu fizic ar mai ramane lichid mai sus, in zona busonului din bloc? Cu robinet caldura deschis si capac borcan desfiletat. N-are nici o logica. Sa zicem ca ar fi fost canale infundate inainte de tratamentul cu otet, dar acum clar nu mai e cazul, deci tot lichidul se scurge prin radiator, pe jos.
ProfiBv
Ai sa vezi dupa urmatorul drum cu masina , cum isi schimba antigelul culoarea .Sa apuce motorul sa se incalzeasca bine.
Nu ar strica sa mai verifici odata punctul de inghet ai lichidului de racire ! Am eu tester , la nevoie dam o fuga intr-o zi spre seara.
Agrig
QUOTE(maho @ 24 Oct 2020, 16:08)
Ok, dar de vreme ce busonul radiatorului e in mod clar cel mai de jos punct din instalatie, atunci dupa ce principiu fizic ar mai ramane lichid mai sus, in zona busonului din bloc?


Busonul este mai jos insa cotul din motor este mai sus si totdeauna mai ramine ceva in bloc.
Chiar si desfacind busonul din bloc mai ramine ceva mizerie, macar in cealalta parte a blocului.
Din cauza aia trebuia spalat inca o data cel putin.
La alea mergea apa chioara deoarece totul era fonta, nimic din aluminiu.
Abia a 3-a 4-a oara nu mai scotea mizerie din bloc, ma rog, mai scotea dar nu multa.
Cred ca acelasi lucru se intimpla si la 1300.
BN64FLO
Eu nu am vazut busonul ala niciodata...toate motoarele mele au buson langa distributie, tot cu cheie de 11 si cu acces foarte lejer
maho
QUOTE(ProfiBv @ 24 Oct 2020, 18:17)
Ai sa vezi dupa urmatorul drum cu masina , cum isi schimba antigelul culoarea .Sa apuce motorul sa se incalzeasca  bine.
Nu ar strica sa mai verifici odata punctul de inghet ai lichidului de racire ! Am eu tester , la nevoie dam o fuga intr-o zi spre seara.
*


Asta prin decembrie probabil, dar nu ma astept la schimbari serioase (n-a fost cazul nici pana acum). Am tester, o sa verific, merci.

QUOTE(Agrig @ 24 Oct 2020, 20:58)
totdeauna mai ramine ceva in bloc.
Chiar si desfacind busonul din bloc mai ramine ceva mizerie, macar in cealalta parte a blocului.
Din cauza aia trebuia spalat inca o data cel putin.
Abia a 3-a 4-a oara nu mai scotea mizerie din bloc, ma rog, mai scotea dar nu multa.

Tot ce se poate, de-acord ca mai ramane ceva, dar n-are cum 1,7 litri.
Dupa ce am golit otetul si clatit atunci de 2 ori (acu' 1 an jumate), am mai clatit (cu golirea instalatiei) doar de 2 ori: asta-vara si acum. In rest, doar borcanul de cateva ori, cand se mai depunea putin mâl pe fund. Probabil ca in timp se mai aduna, dar nimic de speriat. Bine ca e caldura si la pasager, la iesirea din calorifer.

QUOTE(BN64FLO @ 24 Oct 2020, 21:22)
Eu nu am vazut busonul ala niciodata..

Nici eu, dar nici nu m-am uitat dupa el. Poate cu prima ocazie cand o sa mai fiu pe sub masina.
maho
QUOTE(maho @ 29 Dec 2019, 11:20)
se pare ca Zap-urile sunt mai proaste chiar decat Rombat). Fiind inca in garantie...


QUOTE(b06fcn @ 29 Dec 2019, 11:28)
Batriile Zap sunt proaste. Al avut una, mai demult, pe 21 alb, dupa doi ani nu mai tinea curentul


Acu' vreo luna am luat magazinele de profil la pas, in caz ca ma lasa bateria, am constatat ca (in afara de faptul ca se cunosc intre ei vanzatorii diferitelor marci de baterii) par a fi vorbiti: toti au acelasi discurs ca sa nu le pui gratis in brate o baterie in garantie: "descarcare accidentala, o lasati la noi peste noapte si o incarcam noi, va costa X lei". Am renuntat la garantie, am scos dopurile si am incarcat-o corect pe redresor, vreo 10 ore. De atunci se tine bine, e posibil sa fi fost bateria semidescarcata cand am luat-o, sa fi stat cam mult pe raft pana atunci. Vedem ce va fi pe viitor.

QUOTE(ProfiBv @ 24 Oct 2020, 17:17)
Ai sa vezi dupa urmatorul drum cu masina , cum isi schimba antigelul culoarea .Sa apuce motorul sa se incalzeasca  bine.

De atunci am facut doua drumuri mai lungi, antigelul se tine bine, n-au mai fost depuneri.
Si o ultima spalatura pt. anul asta, ca sa inceapa 2021 curata:
[attachmentid=1628123790] [attachmentid=1628123791]

La multi ani!
DACIOTUL_97
Splendida smile.gif La multi ani !
maho
Gata (deocamdata) cu iarna, i-am dat "desteptarea" pe anul asta:
Incarcat (ieri) bateria, pus azi pe masina. Vad ca o duce, o incarcare la full, primavara, e la fix.
Verificat lichide: ok toate, inclusiv o mica baltoaca de vreo 50-100 ml de ulei, la locul ei.
Filtrul de benzina (de dupa pompa) gol (evident), dat 10 ( sad.gif ) chei lungi pana a pornit (coada pompei are un nit rupt, nu se poate "da"). Apropo de filtru, pana s-a incalzit motoru' s-a umplut de tot, deci trece cam greu benzina... se cere schimbat.
Dat 80 de pompe (de aer) la roata stanga fata, ca era cam pe drojdie. Reminder sa vizitez o vulcanizare, ca numa' chef de asta sau de schimbat cu rezerva "nos" n-aveam azi.
Frecat putin (cam 1 km) masina pe un drum de proximitate, inchis (pana fac rca-ul saptamana viitoare), constatat ca macar are frane.
La prima iesire sa-i schimb si uleiul + filtrul, ca si-au facut traiul.
maho
Update:
- schimbat ulei (la aproape 8.000 km, dar cu vreo 4,4 l adaugati in timpul asta, deci nu-i exagerat), tot cu LM 15w40 si filtru (la 15.000 km), am revenit la Mann.
- completat ulei in c.v.; cu ocazia asta, s-a stabilit exact sursa picaturilor de ulei: simeringul cablului de kilometraj la iesirea din cutie, va trebui schimbat la un moment dat.
- schimbat filtrul de benzina;
- facut itp-ul, luat din prima cu brio. Asa cum am scris (si pus poza) si la Cafenea, noxele au iesit (conform spuselor celui de la itp) aproape de nivelul Euro 2, probabil urmarea folosirii constante de consumabile (ulei, filtre, antigel) bune si reglaje corecte. Plus excludera din vocabular a expresiei "merge si-asa".
- reminderul cu vulcanizarea a fost util, cauciucurile sunt inca bune, problema e la jante - au ruginit pe initerior si incep sa piarda aer ocazional pe la margini. Cum nu se mai gasesc noi (ieseam mai ieftin), vor trebui si astea refacute.
Dezmortit bine ieri cu un drum de 400 km, fara nici o problema.
iulica89
Salut! Am eu doua jante de 1300 aproape noi, reproduceri dupa 1990. sunt la vopseaua originala si nu prezinta cine stie ce rugina(gen doar superficiala), daca te intereseaza, da-mi ceva.
maho
Pune niste poze, detalii...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.