Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1310 "Diamantina"
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
Mein Herz Brennt13
Parerea mea este ca o cutie in 5 viteze de pe o Dacia cu injectie ar ajuta foarte mult motorul. Dar, parca nu as renunta la cutia in 4 datorita faptului ca vreau sa circul exact ca acum 30 de ani. Asemenea si cu modificarea tamburilor, inlocuiti cu cei de break. Sunt ferm convins de avantaje, dar parca nu este cea ce trebuie sa fie..asta din perspectiva celor care vor sa mearga cu un adevarat vehicul istoric. 1310 (1985) inca poate fi condusa ca o masina de zi cu zi, fac asta de 2 ani fara probleme.
maho
Ar ajuta (mai ales la drumuri lungi), nu contesta nimeni.
Tamburii ii am normali, fara sa am vreo problema cu franele, oricum probabil ca diferenta mai mare ar fi cu discuri si pe spate, dar deja-i alta poveste...
bucatzel
Ar trebui sa conduceti cu asa ceva inainte sa presupuneti.

Am avut pe masina, pusa de vechiul proprietar. Era utila doar pe autostrada, unde era ceva mai liniste la 120 km/h. Da' daca pupam cea mai mica inclinatie pe autostrada aia, pana in varf scadeam la 100. Pe serpentine schimbam intre a II-a si a III-a de ma saturam.

Pus cutie in 4, isi poate mentine viteza in conditiile de mai sus, pe serpentine nu imi cere atentia in fiecare curba, si e totusi acelasi motor.

Cutia aia e utila pentru 1.4 si 1.6. N-are ce cauta pe 1.3.
sobolan
QUOTE(Mein Herz Brennt13 @ 12 Jul 2018, 12:29)
Parerea mea este ca o cutie in 5 viteze de pe o Dacia cu injectie ar ajuta foarte mult motorul. Dar, parca nu as renunta la cutia in 4 datorita faptului ca vreau sa circul exact ca acum 30 de ani.
*




vrei sa circuli ca acum 30 de ani in ziua de azi cu masini moderne in jur si cu un trafic aglomerat.... biggrin.gif

QUOTE(bucatzel @ 12 Jul 2018, 16:41)
Ar trebui sa conduceti cu asa ceva inainte sa presupuneti.

*



te inseli,parerea mea....cutia in 5 se impaca minunat cu motorul de 1300cc,testat de mine,daca nu-ti plac cutiile cu multe rapoarte si mergi mult in oras se merita aia cu 4 si se merita si aia cu 3 hidramata(la un moment dat dadusem de una aici in RO) insa afara orasului iti cresc peri albi in cap.....am mers mult cu un tico prin 98,era hidramat,mergea cu 70 safe,dupa era calvar pentru motor,era jale maxima....
Motorului de dacie nu-i plac turatiile mai mari de 3500 si nu pentru ca n-ar tine pe plansa,insa de la plansa la realitate e drum lung,arborii nu-s echilibrati corect,pistoanele au greutati diferite semnificativ chiar daca le scoti din aceeasi cutie de carton,bielele la fel,cuzinetii is lucrati binisor dar compazitia chimica e la pamant,blocul are tolerante mari la axa,are resturi neprelucrate din turnare prin el,alea nu fac decat sa impiedice uleiul sa curga inapoi repede,tachetii is lucrati prost etc etc......daca astia din fabrica respectau niste standarde stricte fac pariu ca un motor de dacie mergea lejer cu 5500 in mod constant pe perioade relativ lungi fara sa simti vibratii/auzi zgomote.....vorbim de zecimi si nu milimetri,vorbim de 2-3 grame si nu de juma' de kil......
Sa nu uitam de ulei,dati banii aiurea pe ulei scump in dacie si-i faceti rau,dacia mergea ok cu ulei m40super.....e suficient un ulei ieftin mineral dar tinut 4000km si atat....uleiurile moderne is facute ca sa unga piesele moderne,tachetii hidraulici,turbina,protejeaza la pierderea pe esapament /catalizator etc....dacia nu are asa ceva....astia investesc in tehnologie pentru a crea ceva bun pentru piata actuala,ulei dedicat pentru dacia 1300/r12 nu prea mai face nimeni,erau niste canistre odata de pe mobil1 parca sau motul...poate ala e ok,e ca o bere nefiltrata,old school biggrin.gif
La fel si la antigel....G11 e maxim,nu are rost si nu cred sa fie ok G12.....
Uneori din dorinta de a face bine facem rau,fara sa ne dam seama.....cineva a zis : " dusmanul binelui e foarte binele".....
tatabobu
Daca e s-o ducem mai departe, hai sa nu mai punem DOT 3 sau 4, toti cu dacie 1300 sa se limiteze la lichid de frana tip N, nu?
maho
QUOTE(bucatzel @ 12 Jul 2018, 16:41)
Era utila doar pe autostrada, unde era ceva mai liniste la 120 km/h. Da' daca pupam cea mai mica inclinatie pe autostrada aia, pana in varf scadeam la 100. Pe serpentine schimbam intre a II-a si a III-a de ma saturam.

Acu' ce vrei si tu, si 5 trepte si putere intr-a 5-a? biggrin.gif

Cu antigelul e destul de clar (si avem topice destule pe tema asta), nu-i vorba de culoare sau "modern", ci de mono-etilenglicol ("G11") vs. propilen-glicol ("G12" - "G13", etc.). La masinile cu radiator de cupru (cum am eu) se recomanda primul tip (eu am Hepu verde), la alea cu radiator din aluminiu celelalte. In orice caz, nu se amesteca.
Cu traficul de azi n-am nici o problema (si nici nu creez tongue.gif ).
Uleiul (tot mineral) "mai scump" (nu exagerat totusi) pe care-am mai zis ca-l folosesc in nici un caz nu-i face rau daciei, si-i valabil pt. orice consumabil, daca e compatibil. Cred ca nu mananca nimeni aceeasi mancare o viata intreaga...
Mein Herz Brennt13
Total de acord cu Sobolan, sunt unii crai care se mandresc cu faptul ca arunca in motor ulei de 10w..altii o dau si pe full sintetic, ca cica ii duce schimbul la 10mii km +. Sa fie la ei, nu am nevoie de asa ceva. In perioada de glorie motoarele astea functionau cu ulei PECO 20w40, si 15sau10 iarna. Asa ca pot sa puna si cu vascozitate 0 din partea mea.

Da, vreau sa circul cu un autovehicul vechi de 30 de ani in conditile traficului de azi. Cum am spus, fac asta de 2 ani si nu am avut dificultati..deh, nu imi trebuie AC, nu am nevoie de pilot automat, etc. O sa vina si vremea in care va fi desfacuta si restaurata, dar pana atunci este daily driver. In timpurile in care totul este automatizat, plin de electronica, comenzi vocale, Siri etc..sa conduci doar o masina care practic se conduce singura, mi se pare un cosmar.

sobolan
QUOTE(tatabobu @ 13 Jul 2018, 10:45)
Daca e s-o ducem mai departe, hai sa nu mai punem DOT 3 sau 4, toti cu dacie 1300 sa se limiteze la lichid de frana tip N, nu?
*




pune-i dot 5 ...is curios de urmari !
julienb
QUOTE(maho @ 11 Jul 2018, 15:58)
(cum a fost cazul acum, tur - retur, portiunile intre Comarnic - Ploiesti, Albesti-Paleologu - Urziceni si Slobozia - Calarasi).
*


sa inteleg ca ai trecut si pe la Drajna biggrin.gif
ti am dat mesaj privat sapt trecuta, dar nu mi ai mai rapuns, sunt disponibil in weekend sa ne vedem, daca poti smile.gif
tatabobu
Nu mai bine iau direct un ulei siliconic si-l pun pe ala?
maho
QUOTE(julienb @ 13 Jul 2018, 23:02)
sunt disponibil in weekend sa ne vedem, daca poti smile.gif
*


Pot, ti-am raspuns in privat adineauri (nu primisem nimic unsure.gif ).
sobolan
...uleiul siliconic are vascozitati diferite,tine ok la comprimare,lichidul dot 5 e pe baza de silicon dar nu 100%....

Aici se opreste discutia despre silicoane, multumesc.
maho
QUOTE(Ov @ 11 Jul 2018, 14:54)
parerea mea e ca daca nu da cu fum ca la balamuc si nu-ti bate motorul (prea rau) s-o lasi in pace wink.gif
*


La vreo saptamana dupa un scurt drum urban (in care nu s-a schimbat deloc nivelul uleiului), ieri am fost sa-i mai dau o cheie si - din pacate - chiar a dat fum (albastru, pe esapament) ca la balamuc la pornire; din fericire, doar pt. vreo 4-5 secunde, dupa care a disparut fumul (ce mai simpla si convenabila concluzie trasa pe loc: "s-o fi dus dracu' supapa filtrului de ulei"). In plus, se vedea ulei in zona de sub pompa de benzina, dar care nu parea totusi sa provina de la coada pompei (cum as fi crezut pt. zona aia). Incep sa se-adune motive de cheltuiala...
[attachmentid=1628091514] [attachmentid=1628091516]
sobolan
exact manaca ulei pe la supape,la pornire da fum apoi se potoleste....
maho
Pai... fiind vorba doar la pornire, eu ma gandeam (cum am zis) la supapa filtrului de ulei care prsupun ca nu-si mai face treaba. La supapele celelalte (admisie/evacuare) nu cred c-ar avea timp sa ajunga asa repede. Inca nu ma pronunt sa leg asta de consumul precedent de ulei, pana nu fac un drum mai lung in conditii "normale", adica mai potolit in privinta vitezei si turatiilor.
Urmele alea de sub pompa de benzina imi cam dau de gandit, dar deocamdata nu ma pronunt.
sobolan
wtf,ce treaba are supapa filtrului de ulei cu faptul ca tie motorul iti manaca ulei si da un val de fum la pornire ?
Daca supapa filtrului de ulei nu lucreaza ok nu ai presiune cateva secunde bune dupa ce dai la cheie,adica ai becul de la ulei aprins mai mult timp decat ar fi normal.....
Ulei la coada supapelor ai mereu,sub capacul culbutoarelor sar stropi in permanenta si dupa oprire ramane ulei prin capul chiuasei mereu,daca simeringurile supapelor is praf sau ghidurile(in cazul tau pentru ca tu n-ai simeringuri) la pornire arde uleiul scurs in camera de ardere pe langa coada supapei....
M-ai pus pe ganduri datorita ultimelei tale postari sleep.gif

LE: pune silicon la garniturile pompei de benzina,intre ele si cala ai de plastic....mai intai verifica cala din plastic sa nu fie crapata....de regula ce ai tu au toate daciile,se deformeaza corpul pompei de benzina,normal se dezechipeaza pompa si se trage partea de asezare la bloc a pompei pe o piatra de polizor plana,la mana,de vreo 3-4 ori,nu mai mult ca daca iei din ea mult trebuie sa iei si din limba aia care e actionata de axa...
maho
Exact secundele alea de la pornire, cand e si martorul aprins, atat scoate fum (poate 2-3 in plus). N-am cronometrat cate, da' parca la precedentul filtru (Mann) se stingea mai repede martorul decat la actualul (Mahle).
La pompa asa as fi crezut si eu, daca nu s-ar fi vazut (in ambele poze, clar) ca intre pompa si pata de ulei e o zona curata. Daca se va dovedi ca-i de acolo, in primul rand inlocuiesc garnitura.
sobolan
QUOTE(maho @ 13 Aug 2018, 15:21)
Exact secundele alea de la pornire, cand e si martorul aprins, atat scoate fum (poate 2-3 in plus).
*



e o coincidenta,n-are treaba filtrul de ulei cu consumul de ulei....
Ov
Coincidenta, fum da pentru ca se scurge ulei pe langa ghidurile de supape (unde nu exista semeringuri). E normal, las-o asa smile.gif

Cand ziceam de fum ca la balamuc ma refeream in mers. Daca-ti da la pornire si/sau cand demarezi dupa ce ai stat la ralenti mai mult (gen stop mai lung) atunci poti sa-ti vezi linistit de treaba.
maho
O fi, acum a fost prima data cand am vazuta asta; iarna mai ales era mult mai vizibil atat aburul cat si fumul negru de amestec bogat, in primele 2-3 minute cat stateam cu socul tras. Acum a fost o surpriza (neplacuta, evident).
Mai vedem.
sobolan
iarna porneste-o de-acum fara soc,se poate,o tii accelerata slab cateva secunde si aia e tot....daca totul e pus la punct cum trebuie merge lejer si din prima fara soc,sa lasi ralanti-ul la 1000 la cald iarna....soc-ul contamineaza uleiul si totodata si mersul mult la ralanti wink.gif
Cum ti-am scris mai sus,e dacie,un pic de fum tre' sa dea,vrei sa nu mai dea fum pune mana si pune-i o chiulasa de 1310 cu simeringuri la supape,o iei,o planezi,refaci inchiderea la supape,pui simeringuri noi pe ea(cauta in jurnalul meu de bord,am lasat acolo niste coduri de renault,sunt niste simeringuri exceptionale,nu vorbim aici de alea contrafacute vandute la orice magazin ordinar,cauta la unix) si cand ai timp o scoti pe a ta si o pui pe asta,pui si o garnitura noua de chiuloasa si ai scapat,e treaba de 3-4 ore.....
maho
Plm, nu mai inteleg nimic: azi a pornit mai greu (la a 5-a sau a 6-a cheie mad.gif ) dar n-a mai scos fum deloc. Tre' sa-i verific un pic ploturile capacului delco, si eventual sa mai reimprospatez stocul de bujii.
sobolan
se prea poate sa se dezamorseze pompa de benzina daca sta nepornita mai mult caz in care tre' sa dai la cama inainte de prima cheie sau sa vezi ce au "pastilele" alea din corpul superior al pompei smile.gif
maho
Am dat "la cama" inainte de prima cheie, ca aveam filtrul de benzina (cel dinaintea carburatorului) gol; am dat vreo 4-5 cozi, ca era pe cama, a venit benzina putin sub juma' de filtru, ar fi trebuit sa fie suficient, dar nu "stranuta", simptom identic cu cel de aici, cand problema a fost scanteia lipsa:
QUOTE(maho @ 1 Jul 2018, 16:33)
- sters cu spirt la interior capacul delcoului, ca n-o mai facusem de mult si aveam probleme cu pornirea pe umezeala la rece (scanteia era mai mult lipsa, acum s-a rezolvat).
*


sobolan
Oxidul de pe ploturile capacului e una si "ciupiturile" ploturilor is alta....oxidul ala e verde la ploturile de cupru,se poate evita prin gresarea lor usoara cu wd40 sau vaselina siliconica.....ciupiturile si negreala de pe ploturi se produc de la flama excesiva facuta intre lama rotorului(pipa) si plot si sunt cauzate de joc excesiv radial si axial la axul delcoului(uneori se poate remedia prin desfacerea delcoului si adugarea acelor "saibe" subtri calibrate) sau din cauza unui rotor de kko sau a unei slabe scantei datorata fiselor sau bujiilor.....ia-le pe rand si vezi ce si cum smile.gif

Btw,corpul delcoului are niste bucse de bronz incastrate in el ,lagarele axului de fapt....asigura-te ca gaura de ungere din corpul delcoului nu e infundata cu ulei uscat pentru ca daca pe acolo nu urca ulei se duce dracului delcoul si toarna o picatura-doua de ulei pe pasla aia incastrata sus in axul delcoului,ajuta mult la platina.
maho
Am lamurit-o cu consumul de ulei, la un drum mai lung, cu mers "normal" (ture f. scurte intre 90-105/h): n-a halit deloc ulei (ma rog, nimic vizibil pe joja).
In schimb, alte mici belele: la un moment dat (culmea, dupa o stationare), nema lumini in bord, nema indicator incarcare baterie... se pare ca se slabise o siguranta, asta am depistat-o rapid, m-am dus din prima la cutia sigurantelor. A urmat un plin de benzina (in Onesti) dupa care a inceput sa se inece la peste 85-90/h, banuiesc ca-i benzina proasta, ca doar n-o fi racit pompa de acceleratie imediat dupa.
maho
Se pare ca i-am banuit degeaba pe aia de la Petrom Onesti de magarii.
Ieri am luat-o la puricat, pe rand:
- rotit sigurantele - cateodata mergea acul de incarcare baterie mai pe mijloc, cateodata mai pica pe rosu, spre stanga; o sa mai umblu la strangerea lamelelor;
- verificat bujii: surpriza, bujia de la cil. 2 plina de ulei si cu o crapatura in zona electrodului central: [attachmentid=1628093320] ; inlocuit bujia, evident.
Proba de drum, acum "dadea in nas" inca de pe la 65-70 (ma rog, motorul inca rece).
- tras pe dreapta, invartit iar de sigurante pana le-am ametit tongue.gif , "suna un prieten" ("doctorul") , - "vino-ncoa, ca verific eu restul";
- blana spre prieten (pana-n 100) - nu mai avea nici pe dracu'.
- verificat (si schimbat cateva garnituri) carburator, distanta (0.6 mm) dintre senzorul aprinderii si varful camei axului delco, avans (strobo), unghi dwell, diuza recirculare gaze, etc.
Iar proba de drum, mers pana-n 110, totul ok.
Drept rasplata ca l-am lasat sa-mi verifice Diamantina, m-am facut si c-un cadou: [attachmentid=1628093328] [attachmentid=1628093329]
sobolan
Dacia,prin definitia ei corecta,e un jeg de masina,mereu sufli prin jiclere,reglezi platini,inlocuiesti bujii,te faci mecanic fara voia ta radmasa.gif ,avand ambele modele(acum am un 1310 pe injectie) trag concluzia ca injectata e aur pur pe langa astea pe carburatie,eu nici n-am habar cum arata bujiile la a mea,merge asa de corect saraca de cand am luat-o,or fi bujiile originale de fabrica inca,asa cred...

Referitor la cele scrise mai sus la tine is probleme mici legate de uzura ghidurilor supapelor,de acolo si consumul de ulei,asa e ea,nu are simeringuri la coada supapei...totusi la asta verde nu am umblat de prea multe ori la platina sau bujii,la carburator deloc,mergea ok si aia.Aveam platina doduco,capac delco bosch,pipa rotor bosch,fise bujii tesla,bujii brisk(ultima data) si mergea stas,nu ridicam capota.
maho
Prin definitie, o dacie veche trebuie sa-ti tina mintea treaza, altfel cresc riscurile. Nu ma deranjaza deloc sa-mi bag nasul pe ici-colo, daca pot. Cand se mai gasesc si ajutoare de incredere e si mai bine, triumful creierului asupra calculatorului. tongue.gif
La drumul pe care l-am facut recent, intr-o parecare la padure (oprisem sa "schimb uleiul" personal) am ajutat cu pompa de aer din dotare pe unii c-un passat, aveau pana iar rezerva era pe drojdie. Cand m-au intrebat daca am pompa, m-am uitat cu mila la ei: "evident, doar am dacie... radmasa.gif "
sobolan
QUOTE(maho @ 20 Sep 2018, 15:43)
Prin definitie, o dacie veche trebuie sa-ti tina mintea treaza, altfel cresc riscurile. Nu ma deranjaza deloc sa-mi bag nasul pe ici-colo, daca pot.
*



up.gif
Calculatorul e infect cand incepe sa dea chix,am patit la un vito din 99,o masina simpla,imi taia turbina,vreo 3 luni am tot schimbat electrovalve si furtune de vacum, pana n-am schimbat calculatorul nu am rezolvat....
Pentru mine is ok primele generatii de masini cu calculator,ceva gen dacia injectie sau golf 2-3,sau opel 17DTI(isuzu engine) etc.....sunt masini simple si fiabile,astea noi is a dracului de tampite si pline de senzori si senzorasi,pe logan am anti-pinch la geamul de la sofer,am ramas trasnit,s-a intors lumea cu curu' pe dos radmasa.gif

pompa am si eu,am vreo doua UAMT si una de aia de Lada mai mare si cu supapa de sens cu bila(asa vin ele),sunt ok,am cate una la mine mereu in fiecare masina....

Dacia ta e ok s-o tii la garaj si s-o scoti cand trebuie sau cand ti se urca piticii la creier,va fi mai valoroasa peste vreo 5-6 ani,nu prea mai poti s-o consideri masina de zi cu zi,eu le-am avut pe toate inafara de 1100 si p-aia nici nu vreau s-o vad in ochi doar datorita faptului ca nici macar un pivot nu mai gasesti la ea,aia chiar nu trebuie scoasa decat pe platforma si dusa la expozitii.
maho
Azi am mers la garaj s-o mai pornesc nitel, si sa las in porcbagaj niste bielete de directie (Moog) si setul de garnituri de baie din pozele de mai sus, ca s-ar cere schimbate in viitorul apropiat.
Concluzia: iarna-i cam ca vara, pt. clapeta filtrului de aer; initial am pus clapeta pe "iarna" (obturat gaura) - de-abia am pornit-o, am afumat toata curtea. Cum am deschis clapeta (pe "vara") cum a pornit misto, fara fum, fara figuri. In concluzie, o sa mai inchid clapeta aia doar cand or fi minus multe grade, ger si viteza.
maho
Inlocuit bieletele de directie (tot cu tipul vechi, fara reglaj) + o bucsa dintr-unul din capetele de cremaliera. N-a fost necesara refacerea unghiurilor directiei, la montajul bieletelor noi s-au strans suruburile tot atatea ture cate fusesera desfacute cele vechi. Uleiul de pe scut, traverse si ce mai e pe-acolo provine din mai multe surse: pe la busonul baii (inlocuit saiba de Cu, deformata, deci baia de ulei n-a necesitat desfacere) si cutie, pe la simeringurile planetare - de inlocuit in viitorul apropiat -, pe la marginile capacului cutiei de viteze (de etansat cu silicon, ca garnitura n-am vazut sa existe), si pe la simeringul axului de comanda a cutiei.
Schimbat ulei motor tot cu LM 15W40 cu MoS2, bagat ceva ulei (Elf Tranself 80W90) in cv, proba drum mai lung, bagat un carton pe-un sfert de radiator (altfel baga mai mult rece decat caldura la peste 80), scos cartonul cand a revenit vremea la sentimente mai bune... si cam atat.
maho
Interesant (sau nu), dupa ce-am schimbat (odata cu uleiul) saiba de la busonul baii de ulei (care facuse ditai gulerul), am constatat ca in ultimii ~ 600 km facuti dupa aia n-a mai halit deloc ulei... victorie.gif (desi a mai crescut consumul de benzina, dar asta poate fi pus pe seama masinii pline si poate chiar a unui motor mai rece).
ydaniel
Domnule Maho ai de gand sa atestezi Dacia?
Daca vin ceva legi s-ar putea sa coste mult simpla detinere a unei masini non euro.
maho
Sa vad intai concret ce le fata mintea imbecililor, si apoi ma hotarasc.
Deocamdata, obligativitatea itp-ului la r.a.r. ma deranjaza cel mai mult, iar pt. restul (taxe de poluare preconizate, 200 euro sau ce-o mai fi) inca nu-i vreo scutire pt. istorice, deci trebuie asteptat.
bucatzel
QUOTE(maho @ 10 Jan 2019, 12:22)
obligativitatea itp-ului la r.a.r.
*



Financiar, ii aceelasi rahat, costa dublu, dar Il faci tot o data la doi ani.
Ca nu-ti place tie de aia de la RAR bv pot intelege, dar poti sa faci o excursie la RAR-ul din alt judet cand e cazul...
maho
QUOTE(bucatzel @ 10 Jan 2019, 14:41)
Il faci tot o data la doi ani.

blink.gif Nu-i la 1, ca restul?
Daca-i asa, merita luat in seama. Excursiile dedicate nu ma deranjaza, doar ideea.
Ramane de vazut si ce va fi cu taxa, poate totusi se hotarasc astia s-o bage in pretul benzinei (ar fi mai aproape de adevar cumva).
sobolan
QUOTE(maho @ 10 Jan 2019, 13:22)
(taxe de poluare preconizate, 200 euro sau ce-o mai fi)
*



cu alea o freaca momentan....n-or sa fie,asa cred eu...iar daca o sa fie apoi la o masina non-euro o sa fie peste 200E din ce intelesai eu odata.....in carburant nu le baga ca sar de cur in sus aia cu masini e6....nu stie nimeni nimic concret,ma astept si eu la ceva baban la golfuri,vom vedea...
Adrian Frigo
La 2 in cazul masinilor atestate.
bucatzel
QUOTE(maho @ 10 Jan 2019, 21:06)
blink.gif  Nu-i la 1, ca restul?
*



Nu, masinile atestate fac itp-ul tot la 2 ani. Cum ziceam, downside-ul e ca nu poti face ITP-ul decat la RAR, si costa dublu fata de itp-ul de la o statie normala. Dar no, e o zi mai putin pierduta.
sobolan
QUOTE(bucatzel @ 24 Jan 2019, 16:15)
Dar no, e o zi mai putin pierduta.
*



si inca ceva: la RAR dai de scarbe si te ia la sange la tot ce e pana la ultimul surubel de parca-ar fi vreo masina perfecta....asta sucks !
maho
Mai baieti, poate sunt eu paranoic, dar ia cititi voi aici (Art. 1, litera g) sau chiar pe situl magarilor (tot art. 1, lit. g), adica:
QUOTE
g)
vehicul de interes istoric -
orice vehicul care este considerat ca atare de Regia Autonomă „Registrul Auto Român ” și care îndeplinește toate condițiile următoare:
(i) a fost fabricat sau înmatriculat pentru prima dată în urmă cu cel puțin 30 de ani;
(ii) tipul său specific, astfel cum este definit în legislația Uniunii Europene sau în legislația națională relevantă, după caz, nu se mai află în fabricație;
(iii) este bine întreținut și menținut în starea sa inițială și nu a suferit nicio modificare
substanțială a caracteristicilor tehnice ale componentelor sale principale;

Am dat o cautare dup "atestat" (si apar rezultate doar cu "atestat de inspector".. etc.) si una dupa "retromobil"... nimic, inteleg ca Retromobilul a fost scos din schema?
Da, cele pe care le considera r.a.r.-ul "de interes istoric" sunt exceptate de la itp-ul anual, dar....
maho
Cic-a venit primavara, cu ghioceii (rosiatici) de rigoare. Cum se cam apropie itp-ul (la sfarsitul lunii), am mai facut cate una-alta, ca sa n-am surprize (in plus fata de ce-am gasit azi):
-strans cablul franei de mana si reglat excentricii (de-abia tinea, acum e ok);
- inlocuit placute frana (una uzata, una dusa de tot - "fier pe fier", aerisit: [attachmentid=1628102094]
- "admirat" rugina de pe puntea spate (dar nu numai), care arata (ca si interiorul jantelor) ca inainte de marea reconditionare de acu' 5 ani jumate: [attachmentid=1628102096]
[attachmentid=1628102097] [attachmentid=1628102098] [attachmentid=1628102099]

L.E.: la ce sare se vede pe-acolo, pe viitor o sa am in vedere ca iarna, inainte de a o gara, sa o spal bine si pe dedesubt, cu toate riscurile (de a intra apa pe sub presuri si mocheta dar asta se rezolva mai usor).
In stadiul actual, probabil ca o reconditionare de calitate a puntilor (dezasamblare completa, sablare, tratament antirugina, grunduit, vopsit, eventual ceva piese noi, reasamblat) m-ar costa cat vreo doua dacii bune. sleep.gif
Mein Herz Brennt13
waw, alea nu mai sunt placute demult, cati km au, ce producator?
maho
Placutele pe care le-am pus acum sunt Fermit, cele vechi habar n-am, probabil tot asa.
Greu de spus cu exactitate cati km au, le-am mostenit odata cu masina; din datele pe care le am (ramase de la taica-miu), la 75.000 km s-a schimbat discul stg. (si placutele aferente presupun), asta ar insemna vreo 43.500 km la activ. Nu stiu de dr. inainte de cei 75k.
Acu' vreo 9.500 km au fost permutate placutele stg. cu dr., pt. uniformizarea striatiilor de pe disc - inca erau functionale. Aia "cheala" a picat dintr-o data se pare, ca la ultimul drum mai lung, asta iarna, n-am auzit nici un huruit sau scartait...
Abia acum le-am schimbat pe toate odata.
rippiticu16
Cum ai reglat frana de mana?Si eu vreau sa pun tot fermit daca gasesc.Am gasit originale dacia dar au fir pentru senzor.O sa dau una jos de pe masina si sa le compar.
maho
Sper ca nu s-a inteles c-am facut-o eu, ca n-am nici elevator si nici restul conditiilor necesare (as vrea eu...) biggrin.gif I-am lasat-o omului si am plecat, m-am intors doar cu placutele de schimb si am facut "pedale" pt. aerisire. Frana de mana era gata.
A fost stransa piulita de la cablu (cu o inelara de 13) si umblat la excentricii de "autoreglare" cat sa tina frana la 4-5 dinti pe maneta.
Se gasesc (mai multi producatori), cei de la Fermit au distributie in mai multe locuri din tara.
Am si eu martor "brake" in bord, dar nu stiu sa fi avut vreodata placute cu senzor.
einstein1984
sa dai niste kelfoss pe punte nu ajunge? bine, perie e sarma ianinate evident
BN64FLO
Martorul brake e pt nivelul lichidului din vas...sau cel putin eu pt asta il folosesc, conform instalatiei electrice
maho
Corect si profi ar fi cu demontare, sablat, etc., dar sunt constient ca asta ar fi trebuit sa cer (si eventual sa negociez, ca nu-mi facea nimeni asta in banii aia) cand am facut masina in 2013. Atunci stiam mai putine ca acum, asta e. Sa vad ce pot face in viitorul apropiat.

Unele au un buton cu martor (ar trebui sa atentioneze la uzura placutelor), la mine se aprinde ala cu "P" daca-i lipsa lichid.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.