Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1310 "Diamantina"
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
Adrian Frigo
Mai trebuie o dezbatere și la plăcuțele de frână,să fie tacâmul complet! laugh.gif tongue.gif
maho
Sa mai am ce sterge. 04.gif

Un ante"vorbitor" s-a ofuscat total (pe privat) ca i-am sters postarea, si m-a declarat ignorat (si ignorant biggrin.gif ) pe veci. Sunt devastat, da' cred ca m-a confundat, si n-a inteles prea bine despre ce-i vorba in topicul asta.
sobolan
QUOTE(Adrian Frigo @ 13 Oct 2017, 14:28)
Mai trebuie o dezbatere și la plăcuțele de frână,să fie tacâmul complet! laugh.gif  tongue.gif
*




pai de aia e jurnal,mai da si omu' cu parerea,unii impartasesc din experienta altii din filmul de aseara etc....aici decizia o ia initiatorul...

QUOTE(maho @ 13 Oct 2017, 12:17)
Firma-i tot aia, dar marca "Mobil 1" e altceva, e produsul lor de top.

*




acuma sincer,vrei sa pui ulei de top intr-o pobeda biggrin.gif ,eu ma opresc aici cu uleiurile&shit,cu iertare sa-mi fie da' pe timpul lui nenea Nicu puneam m40super2 si era stas treaba,acuma avem de unde alege da' cam toate-s ciurucuri....
maho
Dupa ce-am zis (chiar de vreo doua ori) ca raman cu uleiul actual, n-aveau sens alte recomandari, mai ales de pe la nu-stiu-ce magazine de prin Bucuresti. Cu filmele nici nu se pune problema, exista si pt. astea un topic separat.
Vremurile in care s-au "nascut" daciile noastre au avut un mare avantaj (gaseai piese bune, de uzina, cam peste tot, si nu aparusera asam-urile si chinezismele prin magazine), dar si doua mari dezavantaje:
1. Consumabile (ulei, benzina, antigel si lichid de frana) proaste, care afectau functionarea in timp a diverselor componente, si
2. Lipsa de informatii (pe care acum le avem sau le gasim usor), care il transforma pe orice habarnist in "cel mai bun mecanic din cartier", "las' ca stiu eu", "merge si-asa la dacie".
N-as zice ca toate actualele consumabile (in speta uleiuri, ca de ele era vorba) sunt ciurucuri, dar cum am mai zis, "ieftin si bun nu exista", fiecare isi ia decizia si raspunde pt. ea.
sobolan
benzina era ok inainte,se gasea numai benzina cu plumb(e mult mai ok pentru supape tetraetilul de plumb,cred ca stii de ce) ,cifra octanica era mai mica dar deh....mergeai asa si nu stricai nimic in genere.....iar uleiul ala era ok.....gandeste-te ca orice motor are cam aceleasi jocuri tehnologice indiferent ca-i raba,man sau dacia dar "arhitectura" difera....s-a mai discutat,un motor de injectata tine si 200oookm fara reparatii,ala de carburatie la 90oookm e mort in conditiile in care ambele folosesc aceleasi piese,ai idee de ce ? rolleyes.gif iti zic eu :cand tu ai bocancul greu si te dai la acceleratie si carburatorul ala nenorocit dozeaza ca tampitu' in cilindri,arderea nu e completa,scapa benzina in baie cu set nou cu tot,poti sa ai si mama uleiului ca tot la 3ooo il dai jos(asta daca tii la motor) si ca sa dai o roaba de bani pe un ulei bun pe considerentul ca tine si el nu tine si nici treaba n-o face apoi asta se numeste altfel sleep.gif ......la injectata ai o sonda lambda pe esapament care analizeaza gazele,mai ai si un rahat mic de calculator care controleaza carbelitorul electronic aka injectia monopunct....ti poti sa te dai la ea,ala injecteza in cilindri tot cat vrea el,aia se numeste smecherie wink.gif
Stiu om care merge cu 5w40 pe injectata,la inceput am zis ca-i tampit apoi m-am convins ca eram eu....pune pe carburatie asa ceva si-o pui pe butuci in 3 luni.
Eu consider ca sunt genul de om cu care ai ce discuta zile in sir la rand despre masini in general,eu mi-am belit degetele si creierii si cu alte masini de-a lungul timpului,pentru mine dacia ramane masina sfanta,toti ne-am facut treaba cu ele,e de respectat asta dar daca te gandesti ca prin anii 70 era ac pe masini si noi inca am mers cu roaba pana in anii 2000 biggrin.gif ....dar in fine,fiecare face cum vrea,eu postez aici pentru ca ma intereseaza ce se scrie si nu asa ca sa te enervez sau alte celea....daca nu e ok poti sterge,eu n-am de ce sa ma supar....
maho
QUOTE(sobolan @ 15 Oct 2017, 01:53)
benzina era ok inainte,se gasea numai benzina cu plumb

ala de carburatie la 90oookm e mort ...:cand tu ai bocancul greu si te dai la acceleratie si carburatorul ala nenorocit dozeaza ca tampitu' in cilindri,arderea nu e completa,scapa benzina in baie cu set nou cu tot,

poti sa ai si mama uleiului ca tot la 3ooo il dai jos(asta daca tii la motor) si ca sa dai o roaba de bani pe un ulei bun pe considerentul ca tine si el nu tine si nici treaba n-o face apoi asta se numeste altfel..

eu postez aici pentru ca ma intereseaza ce se scrie si nu asa ca sa te enervez sau alte celea....daca nu e ok poti sterge,eu n-am de ce sa ma supar....
*


Da, era cu plumb, dar fiind (pe vremea aia) lipsa de concurenta (existau doar Peco ale lui Petrom, de stat), isi permiteau mai des sa bage apa si mizerii in rezervoare ca nu-i tragea nimeni la raspundere, mai ales ca nici masinile nu erau asa pretentioase la vremea aia. Acum, fiind concurenta mare, nu prea-si permit (desi se mai intampla, mai rar).

Depinde cum mergi, daca mergi constant sub(sau supra)turat poate-l omori mai repede, daca mergi corect poate tine mai mult, n-as zice ca-i doar talpa sau dozajul carburatorului de vina. Scapatul benzinei in baie se mai intampla in caz de aprindere dereglata grav.

Fiecare schimba uleiul la cat vrea, eu cu siguranta nu schimb LM-ul la 3000 (ar trebui sa fiu tampit, mai ales ca si completez cand e nevoie wub.gif, deci cel putin 5000 fac lejer cu el). Chiar sunt convins ca asta-si face treaba mai bine decat jafurile pe care le bagam inainte (Panther, Elf).

Oricine-i liber sa posteze aici, nu sterg (sau editez) decat postarile pe care le consider inutile sau generatoare de "flame", si nici nu vreau ca topicul sa mearga in derizoriu, sa se bata apa-n piua pagini intregi cu diverse marci de consumabile.
sobolan
foarte ok ce ai spus....si cu elf-ul iti dau dreptate.....chiar ma gandesc serios sa programez o revizie prematura la ambele rable si sa scap de uleiul elf din ambele.
ydaniel
Ce mai face Diamantina?
Adrian Frigo
Hiberneaza?! rolleyes.gif
maho
Face... pe nebuna*, nici vorba sa hiberneze, de-abia ce am ajuns inapoi de la tara (m-am intersectat pe drum cu-n M, cred ca 461 - l-am flashuit ca-ntre oldtimeri) . Poate de maine, daca o sa fie cuminte.

* Nu mai porneste la rece, decat din postura de "innecata" (fara soc sau "sprituri", ca daca ma ating de alea nu mai porneste deloc), si foarte greu. Probabil plutitorul carburatorului plin, si/sau cui pointeau uzat, o sa vad maine mai exact ce si cum, ca pare c-o sa fie vreme mai acceptabila pt. demontat carburiciul. Pt. spalat inainte de hibernare, sigur.
maho
Rezolvat, carat bateria in casa, bagat la hibernare.
Demontat carburatorul, constatari: cui pointeau ok (inchide bine), plutitor ok (fara benzina). Curatit chimic, spalat, suflat, verificat, montat, verificat aprindere, avans, toate ok, pornire normala cu soc ("la sfert").
Cam asa arata un carburator curat: [attachmentid=1628078491] [attachmentid=1628078492] [attachmentid=1628078493]
ydaniel
Cu ce l-ai curatat?
maho
Ceva pe baza de soda caustica (made in Germany), nu se gaseste uzual prin comert.
RaduWra
Cum e mai bine sa fie reglat amestecul si relantiul carburatorului cu racordul de la filtrul de aer pus sau fara ?
dacia_gpg
QUOTE(RaduWra @ 4 Jan 2018, 09:04)
Cum e mai bine sa fie reglat amestecul si relantiul carburatorului cu racordul de la filtrul de aer pus sau fara ?
*


Te-ai uitat aseara la emisiunea ,, Masini pe alese,, pe Discovery?
Se poate si fara si cu racord filtru aer.La dacia, vezi si cum functioneaza si jigler sprit benzina cu racordul dat jos.
maho
Preferabil cu racord, e mai aproape de realitatea regimului normal de functionare (aerul intra putin mai greu decat fara racord). Tot preferabil e sa le reglezi "la cald". Unii mai practica o chestie, lasa ralantiul putin mai mare iarna decat vara (sa zicem 900-1000 vs. 750-800, banuiesc ca din motive de incarcare a bateriei la ralanti, la rece), nu comentez daca si cat e de util sau nu.
sobolan
QUOTE(dacia_gpg @ 4 Jan 2018, 09:49)
Te-ai uitat aseara la emisiunea ,, Masini pe alese,, pe Discovery?

*



de-acolo inveti tu mecanica ? radmasa.gif
ydaniel
Poti detalia te rog Horatiu in legatura cu solutia de curatat carburatoare?

Zicea cineva pe aici(sau in alta parte) de desfundat cu ultrasunete,ai auzit ceva?
NU pt monocorpul de Carfil ci pt altele mai tehnologizate.
maho
Nu-ti pot da alte detalii ca nu stiu (cum am mai spus, merg pe principiul "let the right man do the right job", asa ca am asistat cum se ocupa doctorul de carburatoare de sarcina; daca m-as fi apucat eu de demontat, mai ales iarna, ar fi durat nepermis de mult), dar am intrebat daca-i vorba de Decarburol, si mi s-a raspuns ca nu, e ceva mult mai bun si pe baza de soda caustica, adus de la nemti. Facea spume cu bulbuci, cand dadea cu pensula pe carb.

De varianta cu ultrasunete n-am auzit.
dacia_gpg
QUOTE(maho @ 4 Jan 2018, 12:57)
Preferabil cu racord, e mai aproape de realitatea regimului normal de functionare (aerul intra putin mai greu decat fara racord). Tot preferabil e sa le reglezi "la cald". Unii mai practica o chestie, lasa ralantiul putin mai mare iarna decat vara (sa zicem 900-1000 vs. 750-800, banuiesc ca din motive de incarcare a bateriei la ralanti, la rece), nu comentez daca si cat e de util sau nu.
*


Avem iarna , sau in sezonul rece in functiune concomitent trei consumatori-faruri,aeroterma, dezaburitor luneta, din acest motiv reglam relantiul putin mai mare.
johnybic
Soda caustica diluata cu apa curata brici, doar soda caustica nediluata curata și corodeaza de rupe, văzut de mine nu din auzite, soda caustica diluata cu apa în contact cu aluminiu și aliajele care au aluminiu sfârâie și face bulbuci Cum a zis maho,nediluata sfârâie, corodeaza și elimina și un gaz toxic vizibil gen abur
maho
@dacia_gpg: just.
@johny: la mine nu l-a lasat in solutie, ci a pensulat permanent la corpuri, pe rand. "Aburi" n-am vazut, nu cred ca a avut timp sa corodeze ceva nedorit, si (am uitat sa precizez, o fac pt. cei amatori sa incerce) membrana pompei de acceleratie a fost - evident - demontata, ca altfel n-o vedeam bine. Toata demontarea, curatirea, spalarea, uscarea si remontarea a durat cam 20-25 minute.
johnybic
Pai tocmai soluția era diluată, dacă era soda caustica și atât atunci ieșea și aburi (vapori care rezulta în urma reactiei chimice dintre aluminiu și soda caustica )eu ăsta vreau sa evidențiez pentru cine vrea sa îl curețe cu soda caustica sa o facă dar diluata cu apa și mă refer la soda caustica lichida nu pulbere
sobolan
QUOTE(dacia_gpg @ 5 Jan 2018, 12:47)
in sezonul rece in functiune concomitent  trei consumatori-faruri,aeroterma, dezaburitor luneta, din acest motiv reglam relantiul putin mai mare.
*




pe dracu' parca ai avea alternator de 10A....chiar si ala al ei de 35 e ok,poti pune unul de 50A,ii schimbi placa aia de plastic cu una pe care scrie 35 si fulia/paletii(ii pui pe aia de aluminiu) si nu te freaca nici dracu la atestat,nu-si dau seama....
maho
Nu era vorba de atestat, ci de incarcarea bateriei. La ralanti, daca dau drumu' doar la aeroterma mai e cum mai e (13.85-14.4); daca aprind (pe langa aeroterma) si luminile, e jale, am 12.75-12.81. Daca mai pun si dezaburirea lunetei pe langa astea, probabil mai trebuie sa aduc curent de acasa.
Asa ca nu strica un ralanti mai mare, sau le folosesc (aeroterma si dezaburirea lunetei) turata. Daca mai e nevoie si de stergatoare, clar nu stau cu toate aprinse simultan, la ralanti. In turatie, incarcarea e ok.
Daciotul_98
La curătat de carb merge si Sano. E foarte puternic, atentie la piele.
maho
QUOTE(maho @ 30 Dec 2017, 11:14)
Rezolvat ... bagat la hibernare.
Demontat carburatorul, constatari: cui pointeau ok (inchide bine), plutitor ok (fara benzina). Curatit chimic, spalat, suflat, verificat, montat, verificat aprindere, avans, toate ok, pornire normala cu soc ("la sfert").

Intrucat problema pornirilor grele la rece a reaparut dupa ce-am scos-o in martie de la hibernat, am facut ultimul lucru ramas de facut in cazul asta: am renuntat la bujiile Eyquem si am pus iar Sinteroame: problema rezolvata (din nou rolleyes.gif ), porneste iar "la sfert".
Vazusem niste depuneri in borcanul de antigel, si m-am apucat, gospodareste, sa-l "rezolv" si pe-asta: dupa ce l-am golit, spalat vreo juma' de ora cu Fairy, apa calda si o perie pt. sticle (coada de sarma si peri radial-laterali), arata ca nou... pana a doua zi, cand m-am trezit cu o mica baltoaca de antigel sub masina: [attachmentid=1628084626]
Evident, cand l-am montat si am facut aerisirea n-avea nici pe dracu', probabil s-a amorsat vreo fisura de la capatul de sarma al periei, si a progresat peste noapte. Cum n-aveam borcan de rezerva la mine, am improvizat o rezolvare, ca sa ma pot intoarce a doua zi acasa (dupa improvizatie am primit un borcan, dar n-am mai avut timp sa-l spal, si-am vrut si sa testez in conditii de drum lung gaselnita): [attachmentid=1628084627]
Pus apa demineralizata doua degete peste eticheta inferioara, aerisit circuitul, verificat... functioneaza.
Urmeaza acum sa montez noul borcan... si sa verific cu prima ocazie de ce s-ar fi putut inverzi conductele de frana-spate, montate anul trecut (am idee, dar sper sa nu fie asa).
bucatzel
QUOTE(maho @ 12 Apr 2018, 10:54)
am improvizat o rezolvare, ca sa ma pot intoarce a doua zi acasa (dupa improvizatie am primit un borcan, dar n-am mai avut timp sa-l spal, si-am vrut si sa testez in conditii de drum lung gaselnita): [attachmentid=1628084627]
*


Pe vremuri, pe nush ce motiv, o pus taica-miu o baterie de 110 in locul celei normale, asa ca borcanul a decis sa isi cedeze locul unui pet. A bagat pur si simplu furtunul pe gatul sticlei a umplut sticla 3/4, si gata. A mers destul de mult asa, fara nici un sughit. Asta asa numa', ca daca vad bine ti-ai batut capul sa dai gaura in peretele sticlei, samd.
sobolan
merge dar nu mai e presurizat circuitul,risc de fierbere la 99C(mai rar) dar tot nu e ok,apar bule ca la sifon pe circuit,nu e ok,am aruncat vreo 10 borcane de alea si mai am vreo 10,iti pot face cadou un borcan oricand....
bucatzel
N-apai, "nu a fost ok" mai mult de un an, si n-a fiert apa in masina aia niciodata. Si taica-miu acum e pensionar si nu pare dornic sa conduca "batraneste", nu era interesat nici pe atunci sa conduca incet.

Apropo, ca si rezerva rezervei rezervei, se gasesc si borcane de plastic de acceasi dimensiune cu cel de sticla. Macar astea pot fi peticite in caz de ceva.
maho
Da, am dat gaura in peretele bidonului ca sa fie la nivel cu vechea intrare, daca bagam furtunul pe sus era mai aiurea, trebuia sa bag mai multa apa (capatul furtunului fiind mai sus), etc. Bule de aer au iesit (din ce-am vazut) doar cat am aerisit, dupa aia a fluctuat nivelul cam cu doua degete +/- (intre rece - cald - rece), cam cat inainte in borcan. Radiator mare, relativ nou, nici un risc sa fiarba "apa" (ma rog, apa doar in bidon, ca-n rest e antigel).
@sobolan: merci, dar nu-i nevoie, am zis ca am primit unul, mai am loco un prieten care-mi ofera in caz de nevoie altul, si mai am si in debara vechiul ei bidon (mostenit), de plastic. P-asta poate-l iau in portbagaj pe viitor, pt. "just in case".
b06fcn
La zecarul din semnatura vasul de expansiune OEM ere de plastic. Nu statea inchis de nici o culoare, m-am gandit ca e problema la inelul de plastic care il inchide. Cum am pus vas de sticla, s-a strans etans, am iesit pe coclauri cu ea si a fost totul ok. Asa ca, daca e doar de rezerva merge folosit vas de plastic, altfel nu.
maho
Din cate mi-aduc aminte, la ala de plastic nimeream destul de greu pozitia corecta de infiletare, ca-ntai o cam lua stramb busonul; dupa aia, insa, era etans. Ma rog, nici la astea de sticla nu merge usor ca la bidonul de bere, dar... biggrin.gif
Inainte de-a pleca la drum cu improvizatia Ursus, imi explica un "mecanic auto" prin Oltenia ca "e bine, dom'le, merge perfect si-asa, ca la dacie oricum sistemul de racire nu-i etans si nu-i sub presiune". wacko.gif N-ai cu cine sa te contrazici...

Apropo de zecar, am trecut dupa Paste dinspre Rucar spre Bv, iar pe serpentine am dat de-un aro 10 (avea si numarul cu "ARO") impecabil (sigur refacut), galben, care tracta o cãruțã cu bãlegar.
b06fcn
La mine s-a infiletat din prima pe sticla, de unde am dedus ca problema era, de fapt, la bidonul de plastic. Practic, dupa ce strageam ok, se simtea la mana ca e aproape strans, daca mai dadeam un sfert de tura se desfacea singur...

Cred ca toate Aro-urile refacute in prezent, sau salvate si in curs de restaurare, au ARO la numar. Nici al meu nu face exceptie... smile.gif
maho
Am scapat azi de improvizatia Ursus, am pus borcanul primit (pe care l-am frecat inainte vreo doua ore, cu apa, tix, carpa si un bãț de data asta, ca sa nu mai risc ca la precedentul). Greu s-a mai luat jegul si mâlul de pe el... dar macar busonul se infileteaza usor, drept din prima, posibil ca la precedentul era bulit filetul busonului. Mai greu a fost cu sarmele de fixare, am vrut sa bag niste "reazeme" de cauciuc in laterale si sub borcan, dar nu mai ajungeau sarmele la gâlmele de prindere, n-am reusit sa le desfac suficient; in final am bagat o carpa in loc de caucioace, sa nu stea totusi pe fer. Reimprospatat antigelul, aerisit, paie (plinul) si bataie (spalat). Nuș' ce dracu' i-am facut, da' cand am masurat bateria si incarcarea, am constatat ca mai vechile probleme de incarcare slaba cu consumatori, s-au rezolvat 99%, acum am incarcare buna (14.3-14.5) mai putin la ralanti cu lumini si stergatoare simultan (13.28, oricum mai bine fata de data trecuta; doar lumini sau doar stergatoare e peste 14, deci ok). De fapt cam stiu ce i-am facut, am schimbat firele multimetrului cu unele noi (alea vechi erau cam obosite). icon_mrgreen.gif
sobolan
ideal ar fi fost 13.9 la ralanti cu faza lunga aprinsa....in turatie cu aceeasi consumatori nu trece de 14,3.....asa stiu eu dar tu ai alternator mic de 36 parca,nu ?
maho
QUOTE(bucatzel @ 6 Oct 2017, 15:00)
Hai sa lamurim o treaba, tu vorbesti de viteze indicate de vitezometru?

Ca daca da, pune mana pe-un gps sa stii si tu pe ce te bazezi.


QUOTE(maho @ 6 Oct 2017, 15:52)
Evident ca de vitezometru, ca de gps sau alte minunatii moderne nu dispun, si deocamdata nu intentionez. Nu-i rea ideea, pe primul posesor de zmartfon pe care-l iau in dreapta, il pun sa masoare comparativ cu ce indicatii am eu, dar totusi pare cam mare marja de eroare (la viteze mari, cel putin). Ar insemna ca al meu e cam pesimist, iar eu prea optimist cand zic ca as merita o amenda pt. depasirea vitezei la orice iesire prin localitati... unsure.gif
Din ce stiam, (da' poate ma-nsel) vitezometrele arata de obicei nitel mai mult decat realitatea.
*



Ieri am profitat de vremea buna (exceptand ceva vânt, dar nu de speriat) și de prezența unei domnișoare draguțe (și posesoare de zmartfon) ca pasager, și am facut comparația, sa știu cum stau: pâna pe la 75/h (pe vitezometru) am 1 km in minus pe gps (ex.: 60 = 59 reali); intre 80-100/h am in realitate 2 km in minus, iar maximul atins a fost de 120/h (vitezometru), unde gps-ul a indicat 117. Ata ete... deci la 60 aș putea fi liniștit prin localitate (teoretic, ca practic n-oi sta cu ochii doar pe 60).
@ sobolan: da, am alternatorul original.
ydaniel
Cel mai bine borcanul de sticla se curata cu o perie de WC si spuma activa concentrata!!IN 10min e brici!!
maho
Data viitoare, cand va fi cazul. Acum eram in deplasare, si n-am avut la dispozitie decat aia pt. sticle.

Am mai bibilit cu varful de pensula cateva zile, sa estompez urmarile (~ 2x2 mm) unei pietricele luate in trafic: [attachmentid=1628086680]
N-arata grozav, da' de la mai mult de 3 metri nu se vede...
maho
In afara de ceva cumparaturi (pompa de frana LPR si set garnituri etrier Seinsa Autofren) facute "sa fie", am mai facut cate una-alta:
- inlocuit masca, sigla si port-farul stg. ("ochelarul" de plastic) cu unele noi (ochelarul de dr. nou n-a vrut sa intre in locasuri, asa ca a ramas cel vechi): [attachmentid=1628089337] ;
- ceva carpeli cu argintiu la spray la jantele spate (au cam inceput sa apara urme de rugina si la exterior): [attachmentid=1628089338] [attachmentid=1628089339] ;
- putin alb la capetele de prag si in cateva locuri sub capota motorului: [attachmentid=1628089340] [attachmentid=1628089342] ;
- un capac (cu surubul cu inbus al antifurtului cu tot) pierdut in mers wacko.gif [attachmentid=1628089341] ;
- sters cu spirt la interior capacul delcoului, ca n-o mai facusem de mult si aveam probleme cu pornirea pe umezeala la rece (scanteia era mai mult lipsa, acum s-a rezolvat).
julienb
daca faci rost de capac iti pot da eu surub de prindere original (am facut mai multe)
PS in Brasov smile.gif
maho
De capac se pare ca fac rost (am o promisiune, si adevarul e ca tipul asta nu e chiar greu de gasit), asa ca... te contactez zilele urmatoare pe privat.
Multumesc.
maho
QUOTE(maho @ 2 Jul 2018, 19:33)
... te contactez zilele urmatoare pe privat.
Multumesc.
*


@ julienb: ti-am trimis ieri un mesaj.

Constatari dupa ultimele 3 drumuri mai lungi:
1) 260 km mers "normal" (doar 15-20 km, din bucati, mers peste 95/h, drum mai variat, cu de toate), consum 6.75%, consum de ulei nesemnificativ;
2) 280 km (dus) pe dn1, mers constant zeci de km cu peste 95/h (medie orara totala de vreo 63/h), consum 6.23%, consum de ulei mare, vreo 300 ml;
3) 285 km (intors) pe dn1, aceeasi "forja", deja consumul de ulei a devenit astronomic: 450 ml. unsure.gif
O sa revin cu prima ocazie la un mers mai domol sa vad daca-si revine si consumul de ulei, si decid dupa.
sobolan
cutia in 4 o sa-ti omoare la propriu motorul daca sari de 80,daca tot o folosesti ca si masina de zi cu zi recomand o cutie in 5 luata de pe o dacie dupa 2002(e mai zdravana,nu mai intram in detalii)....consumul de ulei poate fi datorat si faptului ca ai uzura mare la ghidurile supapelor si ca n-ai simeringuri pe coada lor(si nici nu poti pune la chiuloasa aia)....
bucatzel
maho, nu uita ca un pic de panta iti poate afecta masuratorile. Desi e cam greu sa iti dea de doua ori cu minus.
Amu' inseamna ca eu am ceva motor erou, l-am tinut de la Deva pana la Sebes tot in 130, si nu s-a atins de ulei.

Amu' din ce scrii tu acolo, daca nu-s erori de masurare, te cam apropii de 1l / 1000km, asa ca daca il mananca, ar trebui sa se vada ceva fum in spatele tau. Daca nu, poate seamana cu o problema similara de-o avusesem pe vremuri, cand s-a dovedit a fi de fapt un semering care si-a trait viata.
maho
QUOTE(sobolan @ 10 Jul 2018, 22:34)
cutia in 4 o sa-ti omoare la propriu motorul daca sari de 80,daca tot o folosesti ca si masina de zi cu zi ....consumul de ulei poate fi datorat si faptului ca ai uzura mare la ghidurile supapelor si ca n-ai simeringuri pe coada lor(si nici nu poti pune la chiuloasa aia)....
*


Eh, sa nu exageram, asa a fost conceputa, asa o folosesc (si nu-i masina de zi cu zi, am mai spus-o). A fost prima oara cand am folosit-o (datorita conditiilor de drum) asa, pe distante lungi. Urmeaza o revenire la normal, cu treceri peste 90-100 doar ocazional, scurt.

QUOTE(bucatzel @ 11 Jul 2018, 09:32)
un pic de panta iti poate afecta masuratorile.
Amu' din ce scrii tu acolo, daca nu-s erori de masurare, te cam apropii de 1l / 1000km, asa ca daca il mananca, ar trebui sa se vada ceva fum in spatele tau.

1) si 3) am masurat in acelasi loc, orizontal (in garaj), iar 2) era destul de drept si pe-acolo (parcarea unui motel). De la schimbarea uleiului si pana acu', media e de ~ 615 ml/1.000 km (in crestere de la vreo 530 ml/1k, dupa drumurile astea). Am zis ca vad ce se-ntampla dupa ce-o las mai domol (in spate n-am vazut nimic dubios, dar la asta o sa ma uit atent la prima iesire), si, daca chiar nu-si revine (dar nu ma astept la asta), ma bate gandul sa incerc intai (dac-o fi cazul) un 15w50.
Ov
parerea mea e ca daca nu da cu fum ca la balamuc si nu-ti bate motorul (prea rau) s-o lasi in pace wink.gif
maho
Latest update: am fost mai devreme la garaj (sa vad urmarile ultimelor ploi), si am pornit-o putin, cat s-o scot si sa mai aerisesc un pic garajul. Stiu, nu s-a incalzit suficient motorul (nu "bate" deloc, oricum) pt. o impresie obiectiva, dar fum nu iese (n-am turat-o in 5.000 dupa ce-am impins socul, doar vreo 2.500). Nu cred ca va fi cazul nici macar de schimbat uleiul din cate se pare. Pur si simplu probabil nu-i place "Diamantinei" (ca si mie, de altfel) mersul constant, plictisitor, la viteze mai mari de 90 (cum a fost cazul acum, tur - retur, portiunile intre Comarnic - Ploiesti, Albesti-Paleologu - Urziceni si Slobozia - Calarasi).
sobolan
QUOTE(maho @ 11 Jul 2018, 11:24)
Eh, sa nu exageram, asa a fost conceputa,
*



niciodata.....te contrazic pana te plictiseti si cu argumente solide....dacia 1310 nu are voie sa manance ulei daca motorul e bun si chiuloasa e ok....n-am turnat ulei de completari intre schimburi niciodata la doua dacii pe care le-am avut(una dintre ele e aia verde).....am turnat in logan 100ml dar in dacie NU,pentru ca n-a fost nevoie,nu stiu daca ma crezi dar ma jur ca e adevarat....
O chiuloasa proasta te face sa torni ulei in ea ca la balamuc si sa-i segmentezi degeaba motorul asa cum un bloc rau te va face sa schimbi pompe de ulei si cuzineti ca n-ai presiune dar defapt e de la axa......
Iti place cutia in 4 sau vrei s-o mentii originala...ok,atunci fa un downgrade si pune o cutie in 4 lunga de pe o dacie veche,mai veche ca a ta,sunt unele pana in 78 care au asa ceva....si daca nu ma insel ramai tot pe planetarele lungi ca tot lungi ai si acum...cauta bed-uri de alea cu 3 burdufe,greu de gasit dar nu imposibil,ieri m-am impiedecat de una....daca vrei poti up.gif
maho
Nu-i nici o contradictie, pt. ca n-o sa gasesti doua dacii la fel. biggrin.gif
Te cred, dar chiar si-n manualul de intretinere si utilizare e stipulata posibilitatea de a completa ulei atunci cand e nevoie, iar nivelul "de alerta", la care ar trebui mers in service, e (teoretic) un consum > 1l/1.000 km.
La mine a fost mai mare strict in cazul asta (sper, de confirmat cu prima ocazie), nu uzual, asa ca nu merita sa-mi bat capul cu modificari.
Anul trecut am facut drumul asta prin dn1A (prin Cheia), cu totul alta poveste.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.