Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1310 "Diamantina"
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
sobolan
QUOTE(DACIOTUL_97 @ 31 Aug 2017, 03:27)
Masinile sunt aproape ca omul,isi traiesc viata apoi dispar.Anii isi arata coltii,indiferent ce am face sa prevenim treaba asta.Ganditi-va ca o sa vina un moment cand vom fii nevoiti sa renuntam definitiv la ele,satui fiind sa frecam la rugina de dimineata pana seara si bineinteles,disparitia totala a pieselor de schimb (piata fiind invadata in continuare de fake-uri care ne pot baga in pamant).Masina noua e masina noua,nu se compara niciodata cu o masina veche de 20-30-40 de ani.

.......Daciile vechi vor mai trai doar din bunele intentii ale pasionatilor si atat.
*





ADEVAR MARE AI GRAIT,cuvant cu cuvant......ar fi ok sa inteleaga toti treaba asta......
BLUE R 19
maho, arcadele au fost ele curatate, tratate, vopsite dar au ramas pori in tabla (sau erau zone cu tabla asa subtire, incat ulterior s-a perforat, interiorul nefiind protejat), poate chiar care nu s-au vazut dupa slefuire. Este ca si cum ai vopsi o sita, tot comunica ambele parti. O zona din asta, proapat curatata este bine sa o lasi putin sa oxideze superficial, apoi sa o "ataci" cu acul in toate zonele mai inchise la culoare, sa impungi bine ca unde e tabla buna nu se va strapunge, unde e rugina, strat infim...intra.

Atata timp cat nu se poate accesa interiorul elementului si e zona poroasa, este bine sa se foloseasca vreun chit metalic, miniu de plumb, sau acoperire cu plumb, cu lampa. Bati cu ciocanul zonele problematice, sa fie sub nivel, apoi se incarca cu metal.
sobolan
se poate accesa zona aia de dublura,inainte de a rugini torni ulei mult in ea,eu am bagat ceara....prin portbagaj merge smile.gif
maho
Vad ca cineva a facut curatenie p-aici, merci, altfel o faceam eu.

QUOTE(sobolan @ 31 Aug 2017, 02:11)
cand mergi mult cu ea e normal ca sar pietricele in capota,pe la arcadele rotilor,sare vopseaua si apare si rugina......tind sa cred ca a fost vopsita in graba din prima.....

Am si doua "ciobituri" de piatra, cam 2x2 mm fiecare, una pe capota motor si una pe aripa stg. fata, se rezolva si alea. Arcadele rotilor spate sunt problematice de fel in zona din poze. N-as spune ca data trecuta a fost vopsita in graba, atata timp cat problemele au fost punctuale, nu generale, iar masina, per total, arata mai mult decat bine.

QUOTE(DACIOTUL_97 @ 31 Aug 2017, 03:27)
Masinile sunt aproape ca omul,isi traiesc viata apoi dispar.Anii isi arata coltii,indiferent ce am face sa prevenim treaba asta.Ganditi-va ca o sa vina un moment cand vom fii nevoiti sa renuntam definitiv la ele,satui fiind sa frecam la rugina de dimineata pana seara si bineinteles,disparitia totala a pieselor de schimb (piata fiind invadata in continuare de fake-uri care ne pot baga in pamant).Masina noua e masina noua,nu se compara niciodata cu o masina veche de 20-30-40 de ani.

Masina lui Maho am zarit-o in iulie la Brasov,mi s-a parut mai mult decat ok modul in care arata.Dar sa nu uitam: orice am face,oricum am proceda,nu putem opri un proces firesc al vietii.Daciile vechi vor mai trai doar din bunele intentii ale pasionatilor si atat.

Sper ca nu am deranjat cu nimic scriind randurile de mai sus,dar ar fii cazul sa mai deschidem putin ochii biggrin.gif
*


up.gif
Oricum in iulie se mai adunasera cateva bube in plus fata de intalnirile precedente...
QUOTE(BLUE R 19 @ 31 Aug 2017, 12:30)
maho, arcadele au fost ele curatate, tratate, vopsite dar au ramas pori in tabla (sau erau zone cu tabla asa subtire, incat ulterior s-a perforat, interiorul nefiind protejat), poate chiar care nu s-au vazut dupa slefuire. Este ca si cum ai vopsi o sita, tot comunica ambele parti. O zona din asta, proapat curatata este bine sa o lasi putin sa oxideze superficial, apoi sa o "ataci" cu acul in toate zonele mai inchise la culoare, sa impungi bine ca unde e tabla buna nu se va strapunge, unde e rugina, strat infim...intra.

Atata timp cat nu se poate accesa interiorul elementului si e zona poroasa, este bine sa se foloseasca vreun chit metalic, miniu de plumb, sau acoperire cu plumb, cu lampa. Bati cu ciocanul zonele problematice, sa fie sub nivel, apoi se incarca cu metal.
*


Corect. Problema e ca (din pacate) miniu de Pb nu se mai gaseste, nu se mai fabrica; am vaga impresie ca s-a cositorit in zona peticului pus acum, o sa mai intreb. N-o fac eu (din motiva multiple), asa ca... daca vor reaparea (dupa lucrare) probleme intr-un termen scurt, le-o duc inapoi pe garantie (ma am bine cu patronul, l-am mai ajutat si eu cu una-alta). biggrin.gif

QUOTE(sobolan @ 31 Aug 2017, 14:16)
se poate accesa zona aia de dublura,inainte de a rugini torni ulei mult in ea,eu am bagat ceara....prin portbagaj merge smile.gif
*


Ceara s-a bagat data trecuta, prin portbagaj, inca se simte la pipait in "buzunar".

Sa revenim: ieri si azi nu s-a facut nimic mad.gif , am promisiunea ca maine intra la pregatirea de vopsire (chit primar). Saptamana viitoare ar trebui sa fie gata.
Deh, chestii multe, dar marunte.
sobolan
Arcadele rotilor ar trebui bine curatate/date cu un grund ok/umplute cu mastic,e asa am facut,nu mai are cum sa stranga mizerie pe-acolo......de doi ani vad ca e ok.....si la aripile fata am facut la fel inainte de a le monta.....
prin puntea spate a incercat careva sa bage ulei/ceara ? ar trebui oare ? mie mi se pare ca e destul de groasa in tabla......intreb si eu asa,poate-mi fac de lucru maine smile.gif
(poza e luata de pe net,e orientativa)
maho
Cum adica sa bagi ulei/ceara in punte, ca nu-i tubulara? Sau ma rog, sa zicem, da' pe unde, si cum sta acolo? O dezechipezi complet, o sablezi (sau o iei la flex, daca ai timp de pierdut) si dupa aia clasic: grunduit, vopsit, antifonat daca vrei (nu ca ar avea vreun efect antifonic, doar ca strat suplimentar de protectie). La cat de gros e materialul, probabil puntea isi da duhul ultima, la o masina, si fara sa-i faci nimic. smile.gif
sobolan
are gauri destule pe dedesubt,ulei nu prea ai cum dar ceara merge,la pistol.....s-ar putea sa ai dreptate cu viata puntii,e ultima care cade....
maho
Continuam, ziua a 3-a (de lucru efectiv).
[attachmentid=1628069922] [attachmentid=1628069923] [attachmentid=1628069924] [attachmentid=1628069925] [attachmentid=1628069926] [attachmentid=1628069927] [attachmentid=1628069928] [attachmentid=1628069929] [attachmentid=1628069930] [attachmentid=1628069931] [attachmentid=1628069932] [attachmentid=1628069933] [attachmentid=1628069934]

Evident, se putea lucra mult mai curat (dupa gusturile mele), dar... sa vedem ce iese la final. Mai e inca de lucru.

L.e.: sub aripa dr. fata si la ochelari s-a dat (cf. spuselor sefului) si cu Corroplex. Ala negru din ultimele 6 poze e fuller-ul dinainte de vopsire.
maho
Inc-o zi: [attachmentid=1628070152] [attachmentid=1628070153] [attachmentid=1628070154] [attachmentid=1628070155] [attachmentid=1628070156] [attachmentid=1628070157] [attachmentid=1628070158]
si niste ceara pe langa faruri, ca-i zona sensibila: [attachmentid=1628070159][attachmentid=1628070160] , + refacere contacte electrice, probabil montat bara dupa ce-am plecat eu pe la pranz. Maine se fac jantele si ultimele retusuri, se incearca lipirea unui papuc dezlipit de la luneta, se mai baga ceva ceara si prin alte gauri, poimaine se pare ca-i gata.
maho
Ieri, ultima zi, a fost gata. Jantele au fost curatite si vopsite doar la interior (probabil eroare de comunicare, dar... raman asa), s-a mai bagat ceara si in zonele de dublura a aripilor spate, am schimbat bujiile (am pus iar Eyquem-urile de injectie, vad ca porneste mult mai usor la rece acum), si... cam atat. Azi sau maine verific becul de pozitie spate stg. (cica nu se aprinde la frana), si, evident, o spal (am luat-o cam mizerabila de la service).
[attachmentid=1628070486] [attachmentid=1628070487] [attachmentid=1628070488] [attachmentid=1628070489] [attachmentid=1628070490] [attachmentid=1628070491] [attachmentid=1628070492]

L.E.: schimbat becul de frana spate, de data asta m-am pregatit din timp, m-am dus mai departe si-am luat doua Selum (sa fie si-unu' de rezerva). Precedentul era un rahat de Klaxcar, pus de nou in mai, i s-a fwtut filamentul de frana, nici macar ala de pozitie, care arde mai mult timp.
DACIOTUL_97
QUOTE(sobolan @ 1 Sep 2017, 14:49)
.....s-ar putea sa ai dreptate cu viata puntii,e ultima care cade....
*



La mine s-a rupt puntea in zona talerului,bucata cu axul (era full de rugina) in urma cu 11 ani.

Viata puntii e discutabila,depinde cat de mult folosesti masina.
maho
Lonjeroanele si puntile au materialul metalic cel mai gros; daca astea ajung putrede de rugina, atunci ce pretentii sa mai ai de la alea subtiri (aripi, de exemplu)? Poate tu oi fi mers iarna pe drumuri deszapezite cu multa sare, si ti-a baltit saramura in talere.
Adrian Frigo
Dacă-s Selum de acum sunt chinezești...alea vechi erau bune... sad.gif


DACIOTUL_97
QUOTE(maho @ 9 Sep 2017, 09:18)
Poate tu oi fi mers iarna pe drumuri deszapezite cu multa sare, si ti-a baltit saramura in talere.
*



Da...

Pe vremea aceea nu aveam permis; batranu' a mers cu ea iarna de iarna....asta e,cel putin am punte "noua",care s-a pastrat super pana acum biggrin.gif
maho
QUOTE(Adrian Frigo @ 9 Sep 2017, 11:06)
Dacă-s Selum de acum sunt chinezești...alea vechi erau bune... sad.gif
*


De ce chinezesti, ca cica actionarul majoritar e din Olanda? (Ormalight BV, Venlo Holland)
De cand am pus pe fata (la faruri) Selum, merg brici, cand aveam Klaxcar se ardeau la 2-3 luni (cateva sute de km). Mai degraba cred ca Klaxcar sunt facute prin China sau Turcia, desi-si zic "Kalxcar France". Tot ce-am folosit de la ei a fost prost.
@Daciotul: a, da, esti mai tanar... smile.gif . Ideea e ca aia-i o zona unde se strange apa (la talere), si daca-i sarata...
Adrian Frigo
QUOTE(maho @ 9 Sep 2017, 13:53)
De ce chinezesti, ca cica actionarul majoritar e din Olanda? (Ormalight BV, Venlo Holland)

Am avut tangențe cu cineva care a lucrat la Steaua Electrică din anii '80* și până la cădere....din 2008-2009 doar ambalează becuri(vorbim de cele auto)venite din China....fabrica,dintr-un giuvaer bine dotat și cu tradiție de decenii a ajuns aproape o ruină!La momentul de față nu mai produce absolut nimic! 022.gif
Ce-i drept,sunt mai bune față de medie că-s comandate de olandezi,au contract serios și nu-și permit țân-țânii să-l piardă....


*-(și de la care am primit o sacoșă cu becuri NOS cal.I) icon_mrgreen.gif
DACIOTUL_97
Noutati ? icon_mrgreen.gif
maho
Deocamdata nu.
QUOTE(maho @ 5 Sep 2017, 17:09)
se incearca lipirea unui papuc dezlipit de la luneta

Nu s-a incercat, zice seful ca a avut in trecut niste incercari cu un produs Bison si n-a mers, nu prea lipeste.
Cu asa ceva a incercat careva, vreun feedback?

QUOTE(maho @ 8 Sep 2017, 11:31)
Azi sau maine .. evident, o spal

Evident, inca n-am spalat-o complet, astept o mana de ajutor de la o ploaie mai serioasa (nu vreau s-o bag inca in spalatorie, ca n-as vrea sa se deranjeze ceara de la locul ei - prefer manual).
La prima vedere, nu sunt diferente intre nuantele de vopsea (veche/noua), ramane s-o studiez mai in detaliu dupa ce o spal complet si-o scot la soare.
maho
Din cate-mi dau seama nu-s diferențe de nuanța, a iesit bine; sunt doua "bubițe" mici unde s-a bricolat la aripa dr. spate, cred ca de la sudura sau cositor, ca nu-s de vopsea (nu-s moi, nu-i gol dedesubt). Ata ete, n-a fost si n-o sa fie perfecta. Cand s-a bagat ceara pe la oalele farurilor, a ajuns o stropeala si pe contraaripa dreapta, inaintea filtrului de aer. dry.gif Acu' am de frecat si p-acolo.
[attachmentid=1628071227] [attachmentid=1628071228] [attachmentid=1628071229] [attachmentid=1628071230] [attachmentid=1628071231]
DACIOTUL_97
Nu e rau deloc smile.gif
Dar totusi,cum s-a procedat ? S-a revopsit intreg elementul,sau doar zona cu probleme si apoi lustruire ?
Adrian Frigo
Arată bine băbuța! wub.gif


Apropo,cum rămâne cu
QUOTE(maho @ 26 Aug 2017, 10:55)
....+ deblocat faimoasa usa stanga spate. A durat vreo 10 secunde si sclipirea de geniu a unui mecanic cu adevarat priceput in dacii. Deocamdata nu va zic cum. biggrin.gif
? rolleyes.gif
maho
@Daciotul: doar zonele cu probleme (care oricum erau f. mici raportate la elementul pe care erau, nu merita facut tot elementul, ar fi insemnat (dupa parerea mea) si demontare, etc. - mult mai mult de lucru, mai scump...
@ Adrian: biggrin.gif daca nu se arata nimeni interesat, nici ca ziceam.
Pur si simplu s-au demontat eclisele (placutele dreptunghiulare) care ghideaza maneta de deschidere din interior, si s-au inversat; se pare ca data trecuta (ca de atunci n-a umblat nimeni la eclisele alea, deci tot ei au comis-o...) s-au pus cele de pe fata (mai scurte putin la ghidaj) pe spate, si invers. blush.gif Acum totul merge normal.
b06fcn
Arata foarte bine, la aripa aia pare lipsa de finisaj la chit. Ar trebui refacuta punctual acolo, sau incarcata usor usor cu cate o picatura de vopsea, pana se umple gaurica, lasata sa se usuce si lustruit bine dupa aia...
maho
Merci, asa e (finisaj prost), o sa aleg varianta cu picatura de vopsea.
maho
Cam asa arata dupa vreo opt picaturi (doua pe zi, cu o pensula f. mica): [attachmentid=1628072347]
E ceva mai bine, chiar daca albul nu-i identic; pe viitor o sa incerc sa corectez cu diluant conturul, cu acelasi varf de pensula, apoi ceva lustruiala.
M-am lamurit definitiv ca mersul pe autostrada (constant, 90-110) nu-i prieste dpdv al consumului de ulei....
bucatzel
Hai man, baga a doua, cu viteza aia se deplaseaza lumea pe DN.
maho
Pai d-aia prefer dn-ul, macar acolo mai dai de senzatii tari, pe a1-i cam plictiseala. Mai mult de 125 nu mere, c-asa-i cutia.
bucatzel
Merge, da' banui ca nu-ti place tie cum s-aude tongue.gif
sobolan
QUOTE(maho @ 5 Oct 2017, 16:31)
.....constant, 90-110) nu-i prieste dpdv al consumului de ulei....
*



mult,turatii mari,de aia si papa,cutia in 4 nu-i facuta pentru 110 ,maxim 90....sunt niste cutii "lungi" in 4,cu planetare lungi,am avut eu pe una din 78,mergea cu 110 la 3000,habar n-am daca era originala a ei,asa am luat-o la vremea aia...

BTW: pe vreo 3 motoare uzate am vazut diverse uleiuri apoi s-a pus mobil1 si nu mai papau ulei...incearca....
maho
QUOTE(bucatzel @ 5 Oct 2017, 17:42)
Merge, da' banui ca nu-ti place tie cum s-aude tongue.gif
*


Ba nu merge, si te invit sa-ti dovedesc, cu prima ocazie. biggrin.gif Zgomotul e nasol doar intre 90-95, peste e mai "digerabil". Chiar sunt curios sa fac un test, sa vad in cat timp fac 0-100/h, comparativ cu 100-125/h.

Uleiul nu-l schimb, de vreme ce-s multumit de el; am pretentia la calitati de ungere si protectie, nu de etansare. Oricum, ~ 500 ml/1000 km e rezonabil. Cica la 1l/1000 km se impune service-ul.
Ov (la "oul de rata") am auzit c-ar avea o cutie jmechera.
bucatzel
Hai sa lamurim o treaba, tu vorbesti de viteze indicate de vitezometru?

Ca daca da, pune mana pe-un gps sa stii si tu pe ce te bazezi.
Ca in materie de vitezometre, am avut asa.
- Unul optimist. Nici nu bagam bine a II-a, si deja imi raporta 100km/h. Cred ca intr-o viata anterioara fusese reporter la TVR, si raporta productii la hectar. Is multi pe forum care-au avut de-astea.
- Unul mai functionar, asa. Mergea din cand in cand, si in nici un caz nu indica peste 90 km/h
- Unu' neamt. L-am comparat cu GPS-ul. Si la 50 km/h, si la 130 km/h, ambele indicau acelasi lucru. Si cand m-o premiat radarul, stiam ce-o sa zica. Asta-l am si acum, tot timpul ma astept sa iau o amenda din cauza ca am marja de eroare 0 pe el.
maho
Evident ca de vitezometru, ca de gps sau alte minunatii moderne nu dispun, si deocamdata nu intentionez. Nu-i rea ideea, pe primul posesor de zmartfon pe care-l iau in dreapta, il pun sa masoare comparativ cu ce indicatii am eu, dar totusi pare cam mare marja de eroare (la viteze mari, cel putin). Ar insemna ca al meu e cam pesimist, iar eu prea optimist cand zic ca as merita o amenda pt. depasirea vitezei la orice iesire prin localitati... unsure.gif
Din ce stiam, (da' poate ma-nsel) vitezometrele arata de obicei nitel mai mult decat realitatea.
Adrian Frigo
QUOTE(bucatzel @ 6 Oct 2017, 15:00)
...Ca in materie de vitezometre, am avut asa.
- Unul optimist. Nici nu bagam bine a II-a, si deja imi raporta 100km/h. Cred ca intr-o viata anterioara fusese reporter la TVR, si raporta productii la hectar.

radmasa.gif

Mult mai precise mi s-au părut vitezometrele de Săcele fabricate după 2000 și cele Takosan.Aproape mai deloc am văzut vitezometru de Săcele de generație veche să indice ce trebuie.... wacko.gif
b06fcn
QUOTE(maho @ 5 Oct 2017, 15:31)
Cam asa arata dupa vreo opt picaturi (doua pe zi, cu o pensula f. mica): [attachmentid=1628072347]
E ceva mai bine, chiar daca albul nu-i identic; pe viitor o sa incerc sa corectez cu diluant conturul, cu acelasi varf de pensula, apoi ceva lustruiala.
M-am lamurit definitiv ca mersul pe autostrada (constant, 90-110) nu-i prieste dpdv al consumului de ulei....
*



Arata bine, pacat ca nu ai mai avut vopsea la aceeasi nuanta...ar merge, odata uscata bine, slefuita cu smirghel fin si dat un polish de uniformizare dupa aia...
Rob3rto
Nu prea ar avea voie sa consume... Am un prieten caruia i-am refacut anul trecut motoru de la 0(Dacia 1300 portocalie de la intalnire) si cand plecam pe la cine stie ce evenimente se tine destul de tare dupa noi, fara sa-i consume ulei!
Adrian Frigo
Pentru că set motor original(parcă așa țin minte?)și pentru că segmenții anilor '80,eu zic că are voie să pape ceva ulei.... smile.gif
---În cazul în care mă înșel,mea culpă.---
maho
QUOTE(b06fcn @ 6 Oct 2017, 22:34)
.. nu ai mai avut vopsea la aceeasi nuanta...ar merge, odata uscata bine, slefuita cu smirghel fin si dat un polish de uniformizare dupa aia...
*


N-am luat nimic de la service; n-avea rost, ca-i vopsea cu lac si lacuire separata, dupa. Ca sa merg la ei pt. atata lucru (cativa mm patrati) mai multe zile ("cu picatura") n-avea rost; cu smirghel nu risc, ca s-ar lua lacul de-alaturi si nu vreau. Probabil va urma in viitor o polishare mica in zona aia, acu' n-am ce sa fac, fiecare om mai are cate-un cos, cate-o alunita... smile.gif

Cu uleiul... asta e, n-am de gand sa ma bag in motor pt. atata lucru. Cred ca "normalul" (pt. dacii si nu numai) e ca la mine, iar cazurile fericite (exceptii) cum zice Robert (totusi, de anu' trecut pana acum nu-i prea mult). De vreme ce nu merg permanent peste 90/h (doar atunci il haleste in cazul meu, am verificat la mersul in oras), nu-i o problema. Setul nu mai e cel original, a fost schimbat la vreo 65.000, dintr-o anumita cauza de neatentie a lui taica-miu, iar acum km sunt pe la vreo 113k.
Sunt. f. multumit ca de cand i-am pus iar bujiile Eyquem (pt. injectie icon_mrgreen.gif ), consumul e pe la 6.7% (drumul de care-am zis, cu ceva autostrada inclusa).
sobolan
la tine haleste mult si pe la supape(nu ai simeringuri si ai si uzura la ghiduri) nu neaparat pe la set wink.gif
maho
Poate ca da; oricum, pt. viitorul apropiat nu-mi bat capul.
sobolan
Si inca ceva....Aral am pe Golful 2 si il papa usurel....cu vechiul ulei(nu stiu ce marca era) nu se intampla nimic.....eu stiu ca reclama e mama comertului dar nu merg mereu cu sacu' la pomu' laudat , Mobil1 will do the trick wink.gif
maho
"Mobil 1" ar fi un produs de top (din gama Mobil), dar nu exista 15w40, asa ca deocamdata raman cu LM-ul.
Adrian Frigo
QUOTE(maho @ 10 Oct 2017, 15:50)
"Mobil 1" ar fi un produs de top (din gama Mobil),dar nu exista 15w40...

rolleyes.gif Recomand. [attachmentid=1628073112]
pistritu
Valvoline Turbo V 15w40 este cu mult zinc. exact ce trebuie
sau LM Leichtlauf MOS2 10w40- o idee mai vascos la cald decat 15w40 care il folosesti acum. wink.gif

mai poti folosi Valvoline MaxLife 15w40. Foarte bun!
sobolan
QUOTE(maho @ 10 Oct 2017, 15:50)
dar nu exista 15w40,
*



este,numai de asta bagam in motorul de 1400cc de pe fosta dacie,motor care de altfel exista inca prin recuzita smile.gif
om_bland
Eu bag Mobil Super M 15W40 biggrin.gif .

Referitor la micile probleme la caroserie :

- sta bine masina la acest capitol dupa 4 ani.

La mine la masina dupa reparatia de acum 3 ani totatala, care a inclus cam tot ce se poate + repararea zonei din jurul suportului de cric pe partea stanga, acum dupa 3 ani a aparut problema la suportul de cric + podul pedalier, din imediata apropiere... pe partea dreapta

Suspendat masina pt revizii de doamna, rezultat : indoirea suportului+ ruperea podului de jur imprejur.

Remediere : Pus petec de 23 cm lungime pe 13 cm latime. Sudat, polizat, grunduit, vopsit pe interior, pe exterior asemenea+ un strat de antifon

Am mai reparat si segmentul de prag pe spate partea dreapta ( partea finala)

La final, am dat cu vaselina sintetica la toti 4 suportii de cric, in zona unde sunt sudati + zona aceea a podului pedalier de jur in prejurul suportilor de cric .

La primavara verific starea lonjeroanelor ( acum par bune vizual), vad eu cand da caldura si ma apuc sa bat in ele.., daca se stramba rotile radmasa.gif

Spirit de gluma : Apar bine lonjeroanele, cred ca le tine vopseaua sa nu se desire radmasa.gif radmasa.gif

sobolan
mie mi s-a rupt un lonjeron in mers,aveam doar vreo 30km/h,deabia ce iesisem pe poarta cu ea.....a fost nasol,nu e placut deloc s-o ia razna directia in mers,m-a tras rau,daca aveam 80 eram gata si eu si masina.....rabla in culpa era din 78 ,arata ok la lonjeroane,nu s-a gandit nimeni la asa ceva,pe exterior e una,pe interior nu stii ce zace in ele....camera endoscop si te uiti prin ele,daca-s ok bagi ceara,daca nu le repari mai intai.....
maho
Multumesc pt. recomandarile de ulei, o sa vad in viitor; acum, dupa cum am zis,
QUOTE(maho @ 10 Oct 2017, 15:50)
deocamdata raman cu LM-ul.
*



@sobolan: eu n-am gasit nicaieri vreun link (daca stii, il poti pune) cu Mobil 1 (am si bolduit mai sus "1") la vascozitatea asta; alte variante de Mobil or fi (poate si bune).
Da, sta bine cam la toate capitolele, a fost o reparatie convenabila (pt. mine) pe o masina care a meritat.
Suportii de cric sunt problematici cu rugina de obicei, din cauza pozitiei si faptului ca se aduna noroi pe ei, se cam astupa gaurile de evacuare a apei, si normal ca ruginesc daca nu-i verifici si curati/intretii din cand in cand. De-aia am si fost (si sunt) f. multumit dupa ce-am pus aparatorile de noroi, e diferenta mare. Constructiv, suportii-s putin mai grosi decat tabla de caroserie, dar e vorba totusi de un otel chior (probabil OL37, nu m-ar mira), asa ca trebuie verificati.
Camera cu endoscop n-are oricine, operatia cred ca-i relativ scumpa, si nici nu ofera decat o imagine, care poate fi inselatoare in lipsa unei incercari mecanice. Preventia e preferabila, daca-i facuta la timp. smile.gif
sobolan
QUOTE(maho @ 11 Oct 2017, 11:16)
@sobolan: eu n-am gasit nicaieri vreun link (daca stii, il poti pune) cu Mobil 1 (am si bolduit mai sus "1") la vascozitatea asta; alte variante de Mobil or fi (poate si bune).
*




pai stai asa...firma producatoare e tot aia,ori e Mobil ori e Mobil 1 e tot aia....sau nu inteleg eu ceva ?
Ca si "pasare" personala(am stoluri oricum) am aruncat jos prematur uleiul din golf(aral) .....acum la prima pornire nu mai da fum,inainte dadea vreo 2 secunde un mic val....inca o marca de ulei adaugata la blacklist , pacat ca fac experimentele astea pe banii mei ,de multe ori firma nu face banii...

QUOTE(busu 12 @ 11 Oct 2017, 14:16)
poti folosi uleiul lui sobolan, din orice benzinarie mol, mol 15w40

*



ala e un ulei foarte bun,tine garantat 7000km in dacie,la mine dupa 5000 era ca nou pe joja......sunt si alte uleiuri bune testate de mine,gen Eneos , Petronas , Mannol sau BP ,marci mai putin cunoscute pe aici....
busu 12
QUOTE(sobolan @ 12 Oct 2017, 20:16)
Ca si "pasare" personala(am stoluri oricum) am aruncat jos prematur uleiul din golf(aral) .....acum la prima pornire nu mai da fum,inainte dadea vreo 2 secunde un mic val....inca o marca de ulei adaugata la blacklist , pacat ca fac experimentele astea pe banii mei ,de multe ori firma nu face banii...

aralul se stia de multi ani ca e ulei prost, de prin 2006. Dar daca nu ai citit pe forumuri patanii ale altor useri pe masini, nu ai de unde sti.

BP de mult nu mai e ce-a fost.
maho
QUOTE(sobolan @ 12 Oct 2017, 21:16)
pai stai asa...firma producatoare e tot aia,ori e Mobil ori e Mobil 1 e tot aia....sau nu inteleg eu ceva ?

Firma-i tot aia, dar marca "Mobil 1" e altceva, e produsul lor de top.

In fine, aici se opreste discutia despre uleiuri pe topicul asta. Intelegeti va rog ca exista un topic dedicat pt. asta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.