Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1310 "Diamantina"
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
maho
Eh, si eu veghez, de ce crezi ca i-am dat cu ixell? smile.gif Probabil doar daca tii masina in mediu fara oxigen scapi de rugina.
In alta ordine de idei, nu mi s-a parut important sa mai mentionez ca mi-au sosit cilindrii de frana Metelli (deocamdata sunt la pastrare, nu-i urgenta schimbarea), filtru de ulei Mahle (pt. urmatorul schimb), si i-am facut plinul cu benzina de 99 de la Petrom, s-o vad cum mananca jar.
sobolan
QUOTE(maho @ 2 Sep 2016, 13:27)
....mentionez ca mi-au sosit cilindrii de frana Metelli ....
*



de unde i-ai luat ?

maho
De pe net (epiesa.ro).
emil aluas
In legatura cu bujiile, si eu am avut Sinterom, asa de patriotism, dar nu-s ce trebe, si din intamplare am incercat niste bujii de pe un VW, si pana la urma am montat bujii NGK cu iridium, e mai lung filetul dar e ok. De atunci un an, (1500 de km) nu am probleme nici nu le-am mai verificat, motorul toarce perfect. Nu am acum codul de bujii dar daca vrea cineva caut si un cod de piesa.





[quote=maho,6 Jul 2016, 15:46]
Hal de bujii, dupa nici 100 de km: [attachmentid=1628037576]
Distanta intre electrozi intre 0,5-0,6 (reglata ochiometric acu' catva timp) mad.gif .
Le-am schimbat cu unele "nos", tot Sinterom, dar M 14-225 (le aveam primite mai demult de la un prieten); interesant ca astea aveau din fabrica (era evident ca-s neumblate) distanta reglata la 0,4... am facut-o 0,9 cu setul de lere (mai sigur asa tongue.gif ), pare ok, sa vedem dupa niste km.
Mi-au ramas prin portbagaj niste Eyquem RC42S, de pe vremea cand nu stiam ca astea-s pt. injectie, arata bine si-au mers bine pana le-am dat jos dupa vreo 2000 km, poate-mi explica si mie cineva de ce nu-s potrivite la carburatie (stiu ca au o rezistenta pt. deparazitare... si?). Indicele termic e acelasi, 42.

bucatzel
Adicatelea sper ca astea d-acia, ca-s fix pe dimensiunile de dacie http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3822037

Da' ca sa stiti dinainte, is vreo 60 de lei bucata.
sobolan
QUOTE(bucatzel @ 7 Sep 2016, 18:36)
... is vreo 60 de lei bucata.
*



nu merita la dacie,a mea merge de rupe cu 14np18,ieri le-am dat jos si-s caramizii si curate....
emil aluas
IFR6T NGK acesta e codul la bujii. M-am uitat pe masina.
sobolan
astea nu-s cu filet lung cumva ? ca daca da le pui,nu ating in cap la piston dar cand le scoti ies cu tot cu filetul chiulasei....eu nu inteleg de ce atata complicatie.....eu merg cu un rahat de delcou clasic pe platina si cele mai de kkt bujii sinterom si n-am nici o problema.....
maho
Cred c-am mai zis, sinteroamele noi nu mai sunt ce-au fost, UNELE e posibil sa fie proaste (am patit-o), chestie de noroc. Sunt destule bujii mai ieftine decat NGK Iridium, nu-i un capat de tara.
Si mie-mi pare lung filetul ala.
bucatzel
Ce-o pus el da, is cu filet lung, alea de le-am gasit eu sunt la fix ca dimensiuni, si in principiu si indicele de temperatura e corect. Amu' dreptu-i, le am de doi ani si inca nu le-am montat, ca am zis ca o fac atunci cand schimb si aprinderea cu una electronica. Si daca sinteroamele de-s pe masina de cand am cumparat-o merg inca ok, nici eu nu m-am agitat cu operatiunea.
Adrian Frigo
QUOTE(maho @ 12 Jan 2016, 14:58)
[attachmentid=1628019460]
Rezolvat problema achizitiei; montajul si schimbatul antigelului, mai la primavara.
De uzina (Romradiatoare), cupru, mare.


Maho,spune-mi te rog codul de uzina de pe eticheta(asta daca mai este cutia in dotare).Am un prieten care imi poate face rost de aproape orice piesa de uzina daca-i dau codul si tare am nevoie de unul... sleep.gif

Multam anticipat rolleyes.gif
maho
60 01 541 342

Cu placere. smile.gif
maho
Imi propusesem de mai demult sa bag un ulei bun, asa ca mi-am comandat azi unul, ca vad ca-i la "promotie". Schimbul mai la primavara, odata cu filtrul; sa vedem marfa nemteasca cu bisulfura ce minuni face.
sobolan
se spune ca-i ok,astept un feedback dupa ce-l pui......is curios si eu....
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 9 Nov 2016, 19:01)
...astept un feedback dupa ce-l pui......is curios si eu....

Și eu îs și mai curios! icon_mrgreen.gif Cică Liqui ăsta ar fi singurul ulei care e "genuine" din Doiciland,afirmații făcute de un prieten de lucrează la distribuție la ăștia...eu însă am rezerve... sleep.gif
sobolan
oricum Castrol-ul care ajunge la noi s-a bulit....
Puneau astia batrani in dacii un ulei bun pe vremea lu' nea Nicu,m40super2 ,era la bidoane de litru transparente cu niste dungi daca va amintiti...ala era bun.....
maho
QUOTE(Adrian Frigo @ 9 Nov 2016, 18:22)
Cică Liqui ăsta ar fi singurul ulei care e "genuine" din Doiciland,afirmații făcute de un prieten de lucrează la distribuție la ăștia...eu însă am rezerve... sleep.gif
*


L-am primit; nu stiu daca-i singurul veritabil nemtesc, dar la cum arata ambalajul si etichetele, n-am nici un motiv sa nu cred ca asta e. Uleiului de-i acum in motor (Elf) inca nu i-a venit randul la schimb, probabil prin mai anu' viitor o sa vad diferentele.
sobolan
ELF-ul e facut in ro,la Lubrifin....ca iei ELF sau Lubrifin e tot aia = pipi . Si,in urma unei discutii avute cu un vanzator de uleiuri asta vara ajung la concluzia ca un ulei castrol sau mobil original ajunge la 100-120 ron /litrul.....atat am dat in reprezentanta la BMW acum doua saptamani maxim....
maho
QUOTE(sobolan @ 11 Nov 2016, 18:47)
un ulei castrol sau mobil original ajunge la 100-120 ron /litrul.....

Imposibil. Poate bidonul de 4 l.

Pe eticheta astuia de l-am luat acum, printre alte detalii, scrie "grey" la culoare (datorita bisulfurii de Mo). Va fi interesant, in mod normal ar trebui sa fie echivalent (ca urmari) cu produsele (aditivi, uleiuri, etc.) Metabond, care se lauda ca-ti reduc frecarea in motor chiar si cand pierzi uleiul.
sobolan
Nu e nimic imposibil,daca dau de factura si o mai fi prin torpedou o scanez sa vezi cat costa un ulei bun......castol la 4 litri la 120 ron puneam in logan,dupa ultimul schimb nu l-am nimerit ok,era prost,se auzea motorul altfel,l-am dat jos,am pus mobil1 5w40 luat de la un dealer,a costat 190ron bidonul,alta viata.....
Eu nu mai stiu ce sa cred si nu mai zic nimic,daca voi credeti ca uleiurile astea care ajung la noi is originale asta e......eu nu cred si de aia prefer un ulei no-name mai degraba ,cu un pret cinstit,il tin mai putin si cred ca ies mai ok.......
La dacie am Mol 15w40,te unge la ureche,sincer....si presiunea nu mai cade sub 4 la ralanti niciodata....cu elf/lubrifin ajungea la 3 la cald la ralanti....il tin maxim 3000km dupa care il arunc,pun altul la fel si tot asa,ies mai ieftin si motorul e protejat bine zic eu...60 ron am dat pe 4 litri......dadeam 100 pe un elf si era mai prost.....
LM-ul tau e ultra laudat pe oriunde,nu am incercat,astept un feed-back de la tine dupa ce il pui,cu comparatii fata de ce era inainte,cu valorile presiunii si sunet.
maho
Mdeah... furtun de 3 ani: [attachmentid=1628049638]

QUOTE(sobolan @ 12 Nov 2016, 20:57)
valorile presiunii
*


Imposibil, am doar martor, nu si "ceas".
sobolan
furtun ca ala tinea odata si 10 ani,acum se fabrica doar rebuturi smile.gif ,eu am furtun Artego acolo.....cat despre "untura" ar trebui sa pui un ceas,e util....
maho
Macar sa-l fi vazut ieri, dadeam azi o tura prin talcioc (deschis doar sambata si duminica), poate gaseam unu' mai vechi si bun. Asa, tre' sa umblu maine prin magazine, poate totusi gasesc si altceva decat vmcomp... sad.gif Daca nu, w/e-ul viitor.
Cu ceasurile nu ma leg la cap, cum a mers pana acum, asa o sa fie si pe viitor, cat mai cheala posibil. La cum merg, numa' cu ochii pe indicatiile ceasurilor nu stau. Pana acum nu mi s-a intamplat sa se aprinda (exceptand pornirea, evident) martorul de ulei in mers, iar "mâncatul" (de ulei) e in limite normale, acceptabile.
sobolan
eu am luat de prin remat de pe masini....si rolast parca am unul,chiar daca is folosite is bune.....vmcomp se gasesc noi inca,is bunisoare si alea.....
maho
Vmcomp sunt slabe, crapa repede (burdufurile de planetare sunt cel mai bun exemplu in privinta asta, sau cel de apa care intra in chiulasa), nu-s multumit de ele. Aici nu se poate intra in remat pt. cumparaturi, asa-i politica locala. Cred ca in drum spre un magazin mai bine aprovizionat decat altele, din celelalt capat al orasului ( mad.gif ) o sa intru si pe la un mic centru privat, care vinde piese din dezmembrari.
sobolan
burdufele de pivoti si planetare VMComp is PENALE RAU....furtunele de apa is mai ok.....AI PM !
Daciotul_98
Confirm cel de pe glaenzer ae 5 km rulati radmasa.gif

11 Dec 2016, 22:09:
QUOTE(maho @ 11 Dec 2016, 16:30)
Mdeah... furtun de 3 ani: [attachmentid=1628049638] 
Imposibil, am doar martor, nu si "ceas".
*


Avea userul Blue r19 ak Marius, am luat de la acelas tip de unde a luat el furtune, rolast de calitate. Pe luggy am schimbat furtunele de radiator( rolast noi din anii 90 date cu ceara), furtunele de la pata calda (tot anii 90) in rest le-am curatat pe ale ei. Sper ca dupa anul nou sa o scot la plimbarica.
sobolan
la glaenzer merg puse burdufe de renault clio parca,posibil si de solenza sau alte dracii oarecum asemenatoare.....si eu am tot glaenzer si am analizat bine problema,nu-s de inlocuit dar mai stii cum iei vreo creanga,sarma sau boscheti si ti le ciupeste ?
maho
Sa vad ce gasesc maine (sau zilele astea), in principiu nu prea imi vine sa dau pe transport ma mult decat pe un obiect de valoare mica.
sobolan
atunci iei mai multe produse si se mai merita,eu asa fac....
maho
QUOTE(maho @ 11 Dec 2016, 17:59)
Cred ca in drum spre un magazin mai bine aprovizionat decat altele, din celelalt capat al orasului ( mad.gif ) o sa intru si pe la un mic centru privat, care vinde piese din dezmembrari.
*


Am rezolvat problema, am luat de la dezmembrari, ca la magazin n-aveau decat vmcomp, evident ("luati-l, domnu', ca-i bun, astia fac si pt. uzina" - ma lipsesc, m-a tinut 3 ani).
Cu ocazia asta am mai rezolvat o problema (chiar mai multe, cu aceeasi cauza: uzura cuiului pointeau): in ultimele zile, avea un mers f. neregulat la ralanti cu motorul rece, imediat ce incepeam sa imping socul la loc, ocazional chiar se oprea motorul, dupa ce-l turam. Cuiul vechi scapa benzina non-stop, l-am inlocuit, acum sper ca s-a rezolvat si cu consumul mare, si cu bujiile afumate.
maho
QUOTE(maho @ 12 Dec 2016, 18:18)
Am rezolvat problema, am luat de la dezmembrari, ca la magazin n-aveau decat vmcomp

La magazinul ala, ca la altul, mai aproape in cartier, am gasit ieri (si am luat) unul nou de Artego. O sa fie de rezerva.
Azi mi-am curatit vechiul releu de incarcare (Seri Ducellier), din evidenta pe care mi-o tin se pare ca incarca mai bine la ralanti cu consumatori decat releul electronic cu fir ce-l am acum pe masina, asa ca, cu prima ocazie de vreme permisiva, o sa-l montez la loc pe-asta mecanic.
BLUE R 19
Incearca-l si la turatie...sa nu te trezesti ca prajeste ceva pe acolo.
maho
Am facut (cu ambele) masuratori atat pe baterie cat si pe releu, in toate cele 4 variante: ralanti fara/cu consumatori, turata fara/cu consumatori. Incarcari acceptabile cu ambele relee, mai putin ralanti cu consumatori, unde cel mecanic e putin mai bun (13.5 - 14.5, fata de 12.5 - 13.7 cel electronic).
Daca dau bani pe altul electronic (sa zicem Ipee*), n-am nici o garantie ca imi va asigura din prima intre 14 - 14.5 indiferent de regim.
Inlocuirea alternatorului original nu se discuta. smile.gif

* Nici Ipee, nici Malvina sau altele, n-au feedback-uri 100% pozitive p-aici sau prin alte parti, sunt unii utilizatori multumiti, altii nu.
sobolan
mie im iarata cam 13,9 cu unul IPEE,am si unul malvina de rezerva....ala cu bobinaj tip vechi e un gunoi,consuma(pierde pe el),scoate caldura si e greu de reglat.....faci cum vrei !
Vrei un SERI de ala vechi ? am eu unul.....ti-l dau doar ca sa scap de el biggrin.gif
Adrian Frigo
Alea de IPEE primele serii au fost foarte bune(mai ales alea cu fir de referință),acum îs făcute cu piese din țara soldaților de teracotă! mad.gif Din ăla să cauți!
maho
QUOTE(sobolan @ 17 Dec 2016, 00:58)
e greu de reglat.....
Vrei un SERI de ala vechi ?

Pai tot Seri e si al meu, cel original; si-a facut bine treaba pana sa-l schimb cu cel electronic cu fir, dar acum (de ceva timp) vad ca asta electronic nu mai incarca suficient la ralanti cu consumatori (doar in regimul asta), baga mai putin decat cel vechi (gasisem undeva p-aici pe forum cum se regleaza asta, o sa mai caut) asa ca le voi inversa din nou cu prima ocazie (tin electronicul de rezerva), si masor iar comparativ. Daca nu vad nici o schimbare in bine (macar la valorile de dinainte), o sa mai caut un ipee, dar nu cred ca pe ele scrie anul fabricatiei, sau ca-i facut cu piese chinezesti. Nici sa tot cumpar "la noroc" nu-mi convine.
maho
Ok, am pus la loc releul vechi, am masurat: incarcare ceva mai buna cu consumatori, mai slaba la ralanti fara consumatori (13.8-14 V masurat pe baterie, respectiv 4.5-5.02 V masurat pe releu); il las asa deocamdata (la o adica, cat merge masina la ralanti fara consumatori?!).
Am mai gasit si-o cadere cam mare de tensiune intre + baterie si + releu (~ 0.5V), sa vad mai la primavara, cand s-o mai incalzi p-afara, ce-i cu cele doua fire rosii de alimentare.
[attachmentid=1628050804]
maho
Acu' vreo doua saptamani, am facut un drum la tara (conditii meteo ceva mai "bune" decat acum, dar totusi...): buei nene, pe drum, plin de "plastice" cu cartonul in fata, infofoliti in masini...; noi imbracati lejer, caldura in dacie cu radiatorul mare, nou, fara termocupla. Evident, fara carton. S-a-ntors lumea cu curu-n sus. tongue.gif

La multi ani (nu doar Ionilor), si drumuri bune!
sofer1.gif
sobolan
Dacia e capabila de calduri gen "sauna" daca-i bine pusa la punct......cat despre urare ma simt eu si spun multumesc ! smile.gif
BLUE R 19
QUOTE(maho @ 7 Jan 2017, 16:06)
buei nene, pe drum, plin de "plastice" cu cartonul in fata, infofoliti in masini...; noi imbracati lejer,
*



Ma si gandeam la o gluma pe seama "glugatilor" din plastice, ceva de genul: "bai nene, si Bunicul umbla asa acum cincizeci de ani...cand lucra pe IMS... la C.A.P. ! radmasa.gif
sobolan
eheheee....un IMS ingrijit face bani buni acum ! rolleyes.gif
maho
Sa mai sterg putin praful de pe topic, cu ce-am facut zilele trecute:
- carat bateria din casa (12.73V, tinuta aproape 3 luni, n-a mai necesitat incarcare) la garaj, pus pe masina, tura scurta de dezmortire, a revenit vechiul zgomot "de turbo" (*); wacko.gif
- inlocuit cilindrii frana (cu Metelli; cel din dr. pierdea f. putin lichid) si conductele frana spate; [attachmentid=1628056748] ;
- dupa ~ 4 ani, furtunurile de frana (Semperit/Adriauto) si burdufurile de planetare de la Ricambi arata impecabil, dar pe dedesubt, la tablarie, a inceput sa cam apara rugina prin unele locuri, prin antifon, [attachmentid=1628056749] [attachmentid=1628056750] iar la piesele de punți chiar mai rau. [attachmentid=1628056751]
- montat arc schimbator de viteza (naiba stie pe unde-l pierdusem pe cel vechi) [attachmentid=1628056752] ;
- inlocuit la roata dr. fata: rulmenti (cu garantie 1 an, de data asta) [attachmentid=1628056754], (*) rulmentul vechi bulit dupa < 2.000 km: [attachmentid=1628056755], piston etrier (putin ruginit) [attachmentid=1628056756], set garnituri etrier (curatit bine canale etrier de sare inainte, ca solutiile cu care arunca astia pe drumuri iarna fac "minuni" chiar si dupa un singur drum mai lung) [attachmentid=1628056757];[attachmentid=1628056762] [attachmentid=1628056763]
- inlocuit lichid de frana (dupa 2 ani) cu TRW;
- inlocuit ulei (dupa 5.111 km si 2.300 ml adaugati; consum ~ 450 ml/1.000 km) cu Liqui Moly luat in toamna (cel cu bisulfura de molibden), filtru (dupa 11.114 km) cu Mahle.

Concluzii: merge excelent, liniste in masina (chiar prea liniste, de-am ajuns cu ea la 80/h prin centru blush.gif , ca nu putea sa ma depaseasca o Octavia prin dreapta), evident si datorita noilor rulmenti, dar sigur si uleiul are o contributie. Alta concluzie ar fi ca trebuie sa incep sa caut piese de punți, iar cand merg la vopsitorie pt. retusuri sa vad ce fac cu dedesubtul.
sobolan
Rulmentii skf is buni,eu am koyo si-s buni si aia,pare ca tu ai avut normali/imdustriali,non-auto sau ma insel ?
Imi place masina ta !

LE: pistoane de etrier cauta de inox,garnituri de la unix Autofren si esti bazat....
maho
Nu stiu ce s-a pus data trecuta, din pacate n-am putut sta (atunci) non-stop langa tip; acum am stat, si a pus rulmentii dusi de mine (ca si celelalte chestii). Pt. Koyo n-as baga mana in foc, am unii (pe dr. spate) care au necesitat restrangere dupa vreo 4.500 km. Daca erau facuti (ca pe vremuri) in Japonia, mai ziceam, dar de cand au preluat cateva fabrici de la noi...
Garnituri am pus deocamdata ce-am luat cu o zi inainte (ca si pistonul), de Arcarm srl (par bune, cauciucul moale, facute in 2017), iar pistonul si cilindrul au fost lustruite si curatite bine inainte de montaj (care s-a facut cu grija, sa nu se ciupeasca garniturile), o sa-mi fac rost pt. viitor de marfa Autofren atat pt. etrieri cat si pt. cilindrii de frana (i-am pastrat de rezerva pe cei vechi, de Comefin; unul e bun, la celalalt trebuie schimbate garniturile).
Chestia cu piston de inox ar fi (teoretic) buna, dar avand in vedere ce sare intra (in sezonul rece) in canalele etrierului, inoxul pistonului devine prea putin util.

Merci pt. aprecieri; desi pe dedesubt nu mai arata ca in 2013 cand a fost reconditionata, in rest se tine suficient de bine, incat atunci cand o scot mi se pun cam aceleasi 3 intrebari: "Wow, din ce an e?" "O tineti in garaj, asa-i?" "E cumva de vanzare?" (ultima nu intotdeauna, dar oricum raspunsul e acelasi).
[attachmentid=1628056774]
sobolan
Cu arcarm o să plângi după o lună,trust me, bratele mai ruginesc,asta nu înseamnă că e rea pe dedesubt,pe spate pui rulmenți de matiz😋,eu am urb,nu am probleme de 3500km,ai grija la strângerea lor,la rece mai slab cuplul ,cu mic joc,ptr ca la cald ei se dilată si se anulează micul joc ,e esențial...
BLUE R 19
QUOTE(sobolan @ 11 Mar 2017, 20:57)
Cu arcarm o să plângi după o lună,trust me,
*


maho, ca solutie de urgenta poti folosi si garnituri etrieri de Matiz si Logan (sunt de Arcarm si pt. Logan), inelele de la pistoane sunt identice dar nu se potrivesc mansoanele de protectie.
maho
Sa vedem ce va fi, garniturile precedente (de Armcomp biggrin.gif ) au tinut bine, mai am un set de rezerva in bord. cand strang mai multe de comandat de pe net, iau si pt. etrier si pt. cilindri, de Autofren.
ydaniel
Elementele de suspensie e normal sa rugineasca la mersu pe timpul iernii,cel mai bine este sa fie sablate si vopsite electrostatic.
Felicitari pt revizia de primavara!!!
maho
Doua drumuri (a cate 5-6 ore) pe iarna - unu' dus, unu' intors... fuck it! O ridicare pe elevator si spalare sub presiune pe dedesubt + uscare, inainte de hibernarea din garaj, ar fi ideala...desi cand am spalat-o mai demult (in spalatorie, am povestit) si pe dedesubt, m-am trezit cu apa sub mocheta, dar probabil ca intrase pe sus, pe langa aeroterma, ca dupa ce-am etansat pe-acolo, n-a mai intrat. De luat in calcul iarna viitoare.

Merci! Urmeaza saptamana viitoare itp-ul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.