Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1310 "Diamantina"
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
Rob3rto
Exact in acelasi loc mi-a facut si mie bule si dupa prima revopsire si dupa a doua.. Am studiat putin locul si n-am gasut decat tabla putin subtiata si cositor smile.gif Si da, se vede ca a fost chituita pentru ca trebuia sa aiba un mic "rost" intre aripa si acea "secera" cum i se spune in popor sleep.gif
sobolan
rostul ala apare vizibil dupa 86,au mai pus ei mastic la unele......la mine acolo e astupat cu alama in ambele parti....
maho
Hal de bujii, dupa nici 100 de km: [attachmentid=1628037576]
Distanta intre electrozi intre 0,5-0,6 (reglata ochiometric acu' catva timp) mad.gif .
Le-am schimbat cu unele "nos", tot Sinterom, dar M 14-225 (le aveam primite mai demult de la un prieten); interesant ca astea aveau din fabrica (era evident ca-s neumblate) distanta reglata la 0,4... am facut-o 0,9 cu setul de lere (mai sigur asa tongue.gif ), pare ok, sa vedem dupa niste km.
Mi-au ramas prin portbagaj niste Eyquem RC42S, de pe vremea cand nu stiam ca astea-s pt. injectie, arata bine si-au mers bine pana le-am dat jos dupa vreo 2000 km, poate-mi explica si mie cineva de ce nu-s potrivite la carburatie (stiu ca au o rezistenta pt. deparazitare... si?). Indicele termic e acelasi, 42.
Cu vopsitul aripii spate inca n-am facut nimic, e timp.
bucatzel
io stiam ca la dacie ii 0.7 distanta.

altminteri, sa aiba indicele termic care trebuie, ca daca-s mai reci decat normalul, se porcesc precum aia din poza.
maho
Cica la aprindere electronica merge 1, zice dom' gotronic.
Aia din poza era sinterom 14np18, clasica (si recomandata), nu stiu cat au indicele termic, da' si-or fi trait traiul, ca stiu ca le-am curatit cu smirghel de cateva ori.
sobolan
bujiile nu se curata cu smirghel sau perie de sarma,eventual se spala in benzina si se curata cu o periuta de dinti.....la sinterom 14np18 distanta e 0,7 la clasic si 0,9-1mm la electronic.....dupa cum arata nu au lucrat ok,valvele in ce stare or fi ? rolleyes.gif
maho
Tin minte c-am citit pe undeva ca se curata cu peria de sarma, eu mai folosesc (daca-i cazul) un smirghel; in nici un caz n-am de gand vreodata sa trag benzina din rezervor ca sa curat bujiile. Habar n-am in ce stare sunt supapele, si nici n-am de ce sa desfac prea curand motorul sau chiulasa, atata timp cat merge bine si nu mananca ulei peste limitele normale.
BLUE R 19
Nu mananca ulei dar mananca benzina.
Nu trebuie sa scoti benzina cu furtunul, doar sa pui intr-un bidon atunci cand alimentezi.
maho
Nu umblu cu benzina la mine, ca n-am obiceiu' sa ma las cu rezervoru' pe drojdie. biggrin.gif
M.C.
Se curatau si cu peria de sirma.
Merge cu amestec bogat.Sau ai mers cu socul tras,inainte de a le da jos.
Verifica nivelul in camera si amestecul.
Verifica sa nu fie returul infundat.
tunderbird
La cat de mizerabila a devenit benzina eu nu ma mai pot baza pe recomandarile de acum 45 de ani.
Acum pun uleiuri vegetale si in benzina... celebrul "biofuel", care.tinde sa se aprinda la fel de greu ca si motorina, arde cu fum precum gazul de lampa si da peste cap injectoarele motorului!
Cum altfel ar putea sa arate sarmanele bujii?!
maho
Si eu suspectez amestec bogat, dar sa vad si cum se vor prezenta noile bujii (cele afumate le-am dat jos la rece, in garaj), dupa un drum mai lung pe care-l fac in curand; cu socul tras nu merg mai mult de cativa m., cat scot masina din garaj, pana se incalzeste nitel motorul.
E greu de spus cat din cresterea consumului se datoreaza stilului de mers (o sa incerc acum sa merg constant, "defensiv"), si cat amestecului bogat, dar daca dupa drum vor arata bujiile tot asa, ma voi ocupa la intoarcere de carburator, mai intai.
Daca chiar e vorba de calitatea benzinei, nu vad ce-as putea face decat sa schimb Petromul cu altul (exclud totusi rusii, de cand cu scandalul apei in benzina).
tunderbird
Teoretic biocarburantul din benzine ar trebui sa fie un alcool (metanol, etanol) care in mod normal aduce o ardere mai curata, dar probabil ca incompetenta sau poate hotia unora face ca in benzine sa apara biocarburantii care se pun in motorine (uleiuri vegetale).

Am gasit motor pe benzina care nu mai pornea pentru ca avea blocate supape de admisie pe pozitia deschis, din cauza unor depuneri lipicioase pe tija supapei de admisie rezultate din arderea uleiurilor vegetale din carburant... de arderea uleiului de motor nici nu poate fi vorba!

Benzina de tip vechi se vapora rapid si ramaneau niste depuneri albe pe mana... benzina noua lasa mana unsuroasa ca dupa petrol lampant si se evapora foarte greu... mirosul de acum parca este de vopsea pe baza de ulei de in.
Cam asta am constatat eu la benzina de Petrom... si cu un plin de benzina de Mol am distrus doua injectoare de Renault Laguna.
Mare parte din benzina bruta de la Petrom provine din rafinaria Lukoil de la Ploiesti. Stiu sigur asta pentru ca am lucrat ceva vreme pe acolo... Petromul o ia, o amesteca cu biocarburanti, o aditiveaza, dupa care o distribuie in reteaua de benzinarii.

In plus am un colaborator care cumpara cantitati mari de combustibil pentru mai multe motoare industriale... mi-a zis ca Petromul ii da certificat de garantie doar pe 6 luni... asadar dupa 6 luni nu mai garanteaza nimeni ca acel carburant se mai aprinde.

Pe vremuri, esapamentul, bujiile si supapele capatau o culoare gri maron si datorita tetraetilului de plumb care era un aditiv antidetonant.. la benzinele acestea noi asa zis ecologice de tip EURO, culoarea bujiilor nu mai poate fi un criteriu suficient de relevant pentru aprecierea calitatii arderii si a bunei functionari a motorului... probabil ca in Europa difera un pic situatia, dar la noi nu te mai poti baza pe respectarea caracteristicilor din fisa tehnica.

Despre motorina n-are rost sa mai vorbim... este inimaginabil ce am putut gasi in rampa comuna la motoarele "common rail"... o pasta maronie avand consistenta smantanei, care a trecut nestingherita prin "N" baterii de filtre fine de motorina... la fel si in rezervoarele de motorina, parca erau niste haznale pline cu rahat!
maho
QUOTE(tunderbird @ 8 Jul 2016, 16:45)
Mare parte din benzina bruta de la Petrom provine din rafinaria Lukoil de la Ploiesti. Stiu sigur asta pentru ca am lucrat ceva vreme pe acolo... Petromul o ia, o amesteca cu biocarburanti, o aditiveaza, dupa care o distribuie in reteaua de benzinarii.

Esti sigur-sigur? blink.gif Intreb, pt. ca Omv/Petrom au rafinaria lor, Petrobrazi, in timp ce rusii de la Lukoil au Petrotel, tot pe la Ploiesti. In plus, destul de des austriecii aduc (prin reteaua OMV) produse gata rafinate, inclusiv benzina, de afara. Pt. multi, Petrom, Rompetrol sau Lukoil inseamna acelasi lucru.
In rest nu contest, naiba stie ce-o mai fi prin benzine. As fi curios de-o analiza obiectiva comparativa intre benzinele de aceeasi cifra octanica, de la cei 3 mari vanzatori (de ex., habar n-am cat e adevar si cat marketing, in benzina efix (Rompetrol), care-ti "curata injectoarele, motorul, etc."
bucatzel
Iti dau eu analiza subiectiva, ca obiectiva n-am.

Am circulat vreo 3 ani fara filtru de benzina. Asa ca daca puneam benzina de la mol/romnamol/lukoil, pupam jigleru'. Fara exceptie.
Cu petrom si omv aveam liniste.

Asa ca ani buni, n-am mai intrat in alte benzinarii.
Pana azi primavara, cand am intrat in mol. si-am facut plinul cu benzina de 99 de la ei. Asta dupa mers tot cu omv 100 macar juma' de an inainte. Basca mea, o singura data inainte am mai simtit diferenta la benzina, cand am pus benzina de 102 dintr-un Aral de la nemti. No, la fel si cu aia de 99 de la mol, parca era alta masina.

Amu' dreptu-i, io prefer sa bag de obicei benzina de ~98, ca desi costa ceva in plus, si dacia, si aia de zi cu zi merg mult mai ok cu ele. banui ca-i si alta combinatia de aditivi.
tunderbird
Sigur, sigur! Benzina bruta de la Petrotel pleaca catre Petrobrazi, cu alte cuvinte petrolul rusesc vine printr-o conducta exact pe centura de est a Ploiestiului (adica la Petrotel) unde se rafineaza si de unde pleca catre centura de vest a Ploiestiului (adica la Petrobrazi) unde se prepara produsul finit care se distribuie in benzinariile Petrom.

Sunt informatii primite de la oameni angajati la Petrotel Lukoil cu care am colaborat la lucrarile din interiorul rafinariei... persoane in pozitii de conducere, nu lucratori de pe platforma.

De ce asa? Pentru ca Petrotel vinde benzina bruta la un pret mai mic decat costurile de rafinare ale Petrom. Si nu m-ar mira ca acea benzina sa ajunga si in reteaua OMV... nu prea imi vine a crede ca aduc ei produse de afara cand este mai profitabil asa... mai mult chiar, ne vand produsele distilate din petrolul romanesc obtinute la costuri mai mici decat afara, dar la cel mai mare pret din Europa. Buna afacere, nu?

In legatura cu benzina Efix de Rompetrol un coleg imi spunea ca atunci cand pune masina merge mai bine dar ii creste consumul. Fata de alte benzine contine mai multi alcooli cu volatilitate foarte ridicata care pe langa efectul de dizolvare si curatare a depunerilor are si alt comportament la inflamabilitate. De aici vine imbunatatirea functionarii motorului, dar pe de alta parte gradul de volatilitate crescut aduce si mai multe pierderi care se regasesc in consumul mai mare. Eu inca n-am incercat EFIX, dar dupa cele constatate la Petrom si Mol, o s-o incerc si pe asta!
http://www.rompetrol-rafinare.ro/ro/efix-benzina-95
maho
Mulțam pt. informatii! up.gif
Am mers si eu o data cu 98 (nu mai stiu la cine-am pus-o, parca la Lukoil a fost o promotie de w/e, acelasi pret cu 95, pt. posesorii de card), si parca a mers masina mai bine, da' am zis ca o fi placebo. Cred ca o sa mai incerc pe viitor si efix (ca n-am pus niciodata), si posibil sa mai las din zgarcenie si sa bag 98 mai des, ca tot nu las rezervorul sa se golesca niciodata.
sobolan
QUOTE(tunderbird @ 8 Jul 2016, 17:50)
In legatura cu benzina Efix de Rompetrol un coleg imi spunea ca atunci cand pune masina merge mai bine dar ii creste consumul.
*



confirm si eu asta....
nelu_1985
Nu e placebo cu benzina de 98 de la Lukoil;eu alimentez ambele masini doar de la ei (si doar din orasul nostru), dacia cu benzina de 98 (cf. constructor), iar passatul cu diesel ecto, exceptie facand drumurile lungi cand trebuie alimentat prin alte parti unde prefer OMV sau Rompetrol. La dacie se simt diferente clare intre combustibilii petrom si lukoil. In urma cu 7-8 ani alimentam doar de la petrom, dar trebuia reglat avansul la fiecare alimentare, nici o data nu mergea motorul la fel de la plin la plin.
Raduchu
Ba Petrom, ba Lukoil, ba, ba, ba.

Eu alimentez de obicei de la Lukoil cu benzina de 95, dar m-ati facut curios cu Petrom-ul vostru. Maine am un drum de aproximativ 500 km si o sa alimentez de la Petrom, sa vad cum merge masinuta huh.gif .

R12G
Eu imi alimentez Dacia cu benzinade la OMV si masina cealalta noua cu motorina tot de la OMV si sincer va spun sunt multumit de cum merg masinile cu combustibil de la OMV
Raduchu
QUOTE(Raduchu @ 9 Jul 2016, 22:33)
Ba Petrom, ba Lukoil, ba, ba, ba.

Eu alimentez de obicei de la Lukoil cu benzina de 95, dar m-ati facut curios cu Petrom-ul vostru. Maine am un drum de aproximativ 500 km si o sa alimentez de la Petrom, sa vad cum merge masinuta  huh.gif .
*



Ori sunt eu defect, ori mi s-a părut o idee mai puțin zgomotos motorul huh.gif .
nelu_1985
E mai zgomotos, tacane avansul; eu am zis ca trebuia reglat avansul la fiecare alimentare. Oricum de cativa ani n-am mai dat pe la Petrom decat pentru rovinieta;
maho
Mai am in rezervor ~ 35 l de 95 (de la Petrom), saptamana viitoare fac un drum care-mi va goli buna parte din el, o sa vad si cum se prezinta noile bujii; la intoarcere fac plin cu efix (Rompetrol), sa vad diferente la sosire.
Chiar la dereglarea avansului din cauza benzinei n-am ajuns pana acum.
tunderbird
Chestiunea cu necesitatea refacerii avansului din cauza calitatii benzinei mai depinde si de stilul de conducere.
De fapt nu avansul in sine tacane, vinovatul real este rezistenta mai slaba la detonatie a benzinei amestecate cu motorina si uleiuri vegetale (rezistenta la detonatie este codificata prin cifra octanica, cu cat CO este mai mare cu atat benzina este mai stabila la autoaprindere), Astfel apar autoaprinderi necontrolate in camera de ardere care produc fenomenul de detonatie perceput de sofer ca niste lovituri metalice puternice in timpul functionarii motorului... fenomen foarte periculos care poate conduce mai rar la topirea/spargerea capului pistonului si cel mai des la perforarea fina prin cavitatie a peretelui camasii cilindrului si facilitarea patrunderii de antigel in camera de ardere si baia de ulei. Care este legatura cu stilul de conducere? Sunt persoane asazis mai "atente" cu accelerarea motorului, care evita turarea peste 2000 - 3000 rpm si care sunt oarecum lenese cu schimbarea treptelor de viteza. Acestea merg de obicei cu 40-50 km/h in treapta IV "obosind" astfel motorul si creind conditii propice aparitiei detonatiei. O conducere ceva mai sportiva cu motorul tinut in permanenta in vecinatatea turatiei de cuplu maxim (3000 rpm) va evita aparitia detonatiei (tacanirea avansului) dar il va mentine pe sofer mereu in priza cu schimbarea treptelor de viteza.

Motoarele de pe masinile actuale au senzori piezoceramici de detonatie care transmit informatia la ECU motorului care regleaza in timp util avansul la aprindere, intr-un sistem de automatizare in bucla inchisa.
maho
Ca tot ziceam recent de austrieci ca
QUOTE(maho @ 8 Jul 2016, 17:19)
destul de des austriecii aduc (prin reteaua OMV) produse gata rafinate, inclusiv benzina, de afara.

mi-a parvenit azi un exemplu concret; acu' nu m-ar mira sa importe tot benzina "de-a noastra", si s-o bage in benzinariile cu sigla OMV, unde benzina e ceva mai scumpa decat in Petrom; ce sa-i faci, "business is business".
maho
QUOTE(maho @ 12 Jul 2016, 12:35)
o sa vad si cum se prezinta noile bujii; la intoarcere fac plin cu efix (Rompetrol), sa vad diferente la sosire.

Bujiile se prezinta bine, nu stiu cat se datoreaza benzinei efix (merge bine masina cu ea), cat distantei corecte intre electrozi si cat bujiilor noi, probabil toate combinate. Cu mersul "defensiv".... altadata, ca acum am cam calcat-o nitel (si pe mine m-au calcat altii pe nervi), deci iar s-a dus dracu' consumul..
Azi am reglat sabotii (se incalzeau rotile spate) si schimbat rulmentii de pe spate stg. si strans cel de pe dr., care avea joc, dar calitatea lor (cei pomeniti aici, la "B", cam lasa de dorit, asa ca va trebui sa caut unii buni (inclusiv de fata, ca cel de dreapta - zice mesterul - huruie). Daca tot trebuie sa bag mana-n buzunar, pare-se ca va fi nevoie si de o pereche de cilindri de frana, si de conducte... unsure.gif
ydaniel
Cati km aveau rulmentii?
sobolan
URB is f.f.buni.....unii uita ca din reglaj se lasa un pic de joc pentru ca rulmentii(in general) conici se dilata in mers si-si anuleaza jocul la cald.....regula cartii cu strans la maxim si 1/4-1/5 dat inapoi e exact un shit.....se regleaza la ochi si mana....ca fapt divers Mondiru fura curent la greu in cartea a doua unde prezinta niste tehnici inedite radmasa.gif ,nu va zic nimic,doar cititi-o !
maho
Cei de pe dr. spate (Koyo, care acum au fost doar stransi) au un an si 4.500 km. Din datele pe care le am, cei de pe stg. spate au fost schimbati acum prima oara (la 109.269 km); fata stg. au fost schimbati la 75.230 km (in 2004), iar fata dr. (care huruie) niciodata, urmeaza saptamana viitoare. M-am interesat deja de SKF, gasesc pe plan local, d-astia o sa pun.
Nu stiu cat de buni mai sunt in ziua de azi URB, cand mi-a montat omul joi rulmentii pe stanga, zice ca unuia din ei (nu stiu care, URB-ul sau Peer-ul) i-a cazut colivia si s-au imprastiat rolele, cand il ungea cu vaselina. Nu ma pronunt in privinta cartii lui Mondiru (unde zice ca "se strange piulita la un cuplu de 3 DaNm, rotind usor tamburul, apoi se desurubeaza piulita cu un sfert de tura"), ca n-ar fi corect, totusi cartile astuia reprezinta abecedarul reparatiilor de dacii.
Intre-timp am mai facut ceva si pe la tablarie, pe unde a inceput sa mai apara rugina (curatit, degresat, vopsit cu "2 in 1"): colturile usilor fata (la interior, la imbinarea tablelor), muchia fustei fata, muchia fustei spate in zona tobei, capatul aripii dr. fata si toba finala (aici e provizoriu, pana dau de o vopsea pt. temperaturi mai mari; oricum, toba din tabla aluminizata a tinut mult mai bine decat una de conex, si inca o mai duce destul): [attachmentid=1628039156] [attachmentid=1628039157] [attachmentid=1628039158] [attachmentid=1628039159] [attachmentid=1628039160]
maho
Ultimele noutati: inlocuit rulmenti dr. fata (cei responsabili de huruitul mare), stg. spate (din nou, ca facea urat cel caruia-i cazuse colivia), permutat intre ele placute frana dr. fata (pt. uniformizare urme pe disc), si cumparat niste conducte frana spate (le vor inlocui pe cele existente, cand voi schimba si cilindrii).
Acum pot spune ca nu mai am zgomot in masina, adio huruitul de "turbo". 04.gif
sobolan
da' tu alergi masina asta banuiesc....adica n-o tii de bibelou ca altii....te bucuri de ea ,nu ?
maho
4.000-5.000 km/an, ~85% extraurban; atat cat o alerg, trebuie sa arate ca un bibelou, mereu.
[attachmentid=1628039373] [attachmentid=1628039374]
sobolan
can circula se mai zgarie/atinge etc dar ideea e buna.....si eu merg cu ea,adica n-o tin la facut pui biggrin.gif ,vaselina aia e ok la rulmentii tai,pare ceva care tine la peste 150 de grade suitabil la rulmenti.....litiu,nu ?
Daciotul_98
Ce producator de vopsea ati folosit la revopsire ? Imi place ca e vioaie.
maho
Vaselina pt. temperaturi inalte, nu stiu de care (ce a avut prietenul cu service-ul).
@Daciotul_98: daca te referi la retusurile recente, e vorba de Baufix (2 in 1, spray de la Lidl), alb lucios. Nu se vad diferente fata de restul caroseriei.
sobolan
vezi ca la vreun retus/revopsire ulterioara cand vii cu pistolul pe elemente o sa se umfle ca dracu spray-ul ala si o sa va dati de munca.....ia o cutie de vopsea si o mai retusezi la pistol,e mai ieftin si mai durabil.... smile.gif
Daciotul_98
QUOTE(maho @ 3 Aug 2016, 11:41)
Vaselina pt. temperaturi inalte, nu stiu de care (ce a avut prietenul cu service-ul).
@Daciotul_98: daca te referi la retusurile recente, e vorba de Baufix (2 in 1, spray de la Lidl), alb lucios. Nu se vad diferente fata de restul caroseriei.
*


vopseaua masinii, nu retusurile, ati reusit sa deschideti usa stg spate ?
maho
Pana la o eventuala revopsire ulterioara (completa) mai trece mult timp, ca nu l-am mostenit pe Patriciu... deocamdata doar mici retusuri pe unde/cand e nevoie, ca sa nu apara probleme.
Vopseaua nu stiu ce producator a fost, am mers pe mana service-ului care mi-a facut-o. Usa probabil ca va ramane asa, ca nu-mi imaginez vreo idee care sa nu implice daune serioase la usa, pt. a o debloca; da-o drec', cine urca in spate o face prin dreapta. rolleyes.gif
Ca sa fac un rezumat, pt. cine nu stie povestea: dupa ce-am luat masina din vopsitorie acu' 3 ani, am constatat ca nu mai pot deschide usile spate DOAR din interior SAU exterior, ci numai din exterior SI interior (simultan); asta nu prea m-a deranjat un timp, pana nu m-a pus dracu', recent, cand n-aveam ce face, sa umblu (la stanga spate) la stiftul broastei, cel care nu permite deschiderea usii din interior, de catre copii, in mers (credeam ca ala e pe pozitia gresita). Am inchis usa, si... inchisa/incuiata a ramas. End of story.
MuciX
Daca ai scoate bancheta, oare nu ai reusi sa demontezi fata de usa? De acolo ar trebui sa fie usor sa o deblochezi.
maho
Nu vad cum, de vreme ce-i blocata din mecanismul broastei.
Daciotul_98
QUOTE(maho @ 4 Aug 2016, 08:53)
Nu vad cum, de vreme ce-i blocata din mecanismul broastei.
*


Merge sigur, cred ca aveți acces și pentru deblocarea sistemului. P.s. Am eu broaște noi, spate, sper sa fie pereche
BLUE R 19
Dai cumva jos panoul, actionezi pe acolo, daca nu...se injecteaza ulei, aplici miscari repetitive...si tot asa. Preferabil dupa ce a fost incinsa cateva ore de soare biggrin.gif
Dupa ce reusesti demontat sistemul, uns, curatat de vopsea si alte depuneri, eventual reconditionat, verificat in mod repetat...
maho
Nu merita efortul (pt. mine). Poate la urmatoarea vopsire (cand o fi). smile.gif
Daciotul_98
La bv 2017 o deschid eu, fara forta ! icon_mrgreen.gif
maho
frustrat.gif
Pe-aia cu "Sesam..." o stiu, dar n-a mers. tongue.gif
harby ;))
Cred ca ne pricepem si la usi biggrin.gif smile.gif)) ohmy.gif rolleyes.gif
maho
Vorbim. Probabil ne vedem inainte de 2017.
smile.gif
maho
QUOTE(maho @ 16 Jun 2016, 09:17)
In viitorul apropiat va trebui sa ma ocup putin si de un inceput de inflorire a vopselei pe aripa dr. spate: [attachmentid=1628036023]
*


Rezolvat provizoriu ieri si azi: curatit (din fericire, dupa cum am banuit, sub umflaturi nu era rugina), matuit, aplicat pasivizant (componentul 1 de la Ixell), vopsit in doua starturi la pensula: [attachmentid=1628041666]
E evident ca ramane adancitura deocamdata, dar macar am oprit procesul, de aia am zis "provizoriu". Probabil la primavara voi apela din nou la cei care mi-au vopsit-o, pt. tacamul complet (inclusiv chituire), ca pana atunci se mai strange de lucru si prin alte parti: a inceput sa apara acelasi fenomen, dar milimetric, si la aripa stg. si pe langa ochelarii farurilor.
BLUE R 19
QUOTE(maho @ 1 Sep 2016, 16:31)
Rezolvat provizoriu ieri si azi: curatit (din fericire, dupa cum am banuit, sub umflaturi nu era rugina)
*



Nu fii asa sigur, porii vegheaza...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.