Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1310 "Diamantina"
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
sobolan
QUOTE(maho @ 8 Apr 2016, 10:28)
daca nu tine bine, schimb stopurile, ca nu-i de gluma.

*



totusi suntem in 2016,bete de chibrit ? blink.gif .....alte lampi ? dry.gif pai daca pui de dacie dupa 86 pana in 04 ai de taiat din fusta spate,de ciocanit la aripile spate si de revopsit......eu zic ca-s mai ok alea model nou desi e multa plasticaraie si socluri infecte cu lamele din fier mort dar is mai fiabile oarecum.....daca cauti altele identice o sa ai iar probleme......ai facut cum am scris eu ? cu un patent spit deformezi usor soclul metalic......si te tine asa destul ! la mine "tine" asa ...desi masina mea e "ready" pentru lampi noi eu tot cu harbanele astea vechi o tin,e mai OEM smile.gif .....
BN64FLO
Daca ai incarca niste cositor pe soclul becului nu ar "strange" mai bine in zona de contact?
sobolan
si asta e ok oarecum,imi trecuse prin cap ......dar cositorul se innegreste in timp si iar contact canci + ca poti dezlipi litele ce ies din balon cand "intaresti" masa....
BN64FLO
La urma urmei e 2 lei un bec, cu orice varianta il poti buli, deci merita incercate si vazut care e mai buna biggrin.gif
maho
La ora actuala nu mai e nevoie, am zis cum l-am reparat (dupa ce s-a rupt suportul din zamac la urechea de fixare). Acum nu mai sunt probleme (nici nu mai e bagat vreun bat de chibrit), dar chiar daca (eventual) mai apar, e exclusa o interventie pe caroserie.
Noroc ca zamacul asta, chiar daca e casant, se gaureste f. usor.
johnybic
al dracului zamac sau ce dracu este ca eu nu am stiut ca se gaureste asa usor si desi am experienta in lucrul cu flex, bormasina si alte electrice din astea am reusit sa gauresc si zamacul si degetul destul de serios cu un spiral de 2 mm de am zis ca nu este adevarat
sobolan
e antimoniu infect radmasa.gif .....eu asa am facut....
maho
Nu i-am facut analiza chimica, dar mai degraba cred ca-i din zamac (aliaj al aluminiului), nu antimoniu (stibiu). Asta din urma e ceva mai greu.
Oricum, nu stiu de ce n-au gasit si astia de la Elba o solutie mai simpla si normala, cu dulie metalica filetata.
@johnybic: nici eu nu credeam ca merge asa de usor, a intrat burghiul ca-n branza. biggrin.gif
@sobolan: nu se vede f. bine, mi se pare ca ai facut cam acelasi lucru ca mine, ai bagat surub in nit?
sobolan
QUOTE(maho @ 16 Apr 2016, 11:57)
@sobolan: nu se vede f. bine, mi se pare ca ai facut cam acelasi lucru ca mine, ai bagat surub in nit?
*



da surub cu saibe de inox si cu piulita cu frana ca sa nu mai am probleme....si tot am mai avut,mai dadeam o palma in lampa isi revenea radmasa.gif pana am strivit o idee mica soclul la bec.....
BN64FLO
QUOTE(maho @ 16 Apr 2016, 10:57)

Oricum, nu stiu de ce n-au gasit si astia de la Elba o solutie mai simpla si normala, cu dulie metalica filetata.

*


Da, sa fi bagat un E14 sau E27 tongue.gif radmasa.gif asa ii la toate marcile de masini la stopuri, n-ai alta varianta de bec...
La cum o pus Sobolan saiba aia acolo, mergea mai lunga si sa forteze putin in soclul becului, nu?! biggrin.gif
maho
Multumita lui Stefan (harby wink.gif)), plafoniara stanga are capac. wub.gif
Mai ramane cealalta, daca are careva unul (intreg) de care se poate lipsi, il poate aduce la marea (si "nationala") intalnire. Ofer la schimb tot un capac, de roata ("romb").

Ca veni vorba, drum bun spre Brasov, tuturor!
johnybic
Of da de când cauți tu capace de plafoniere, mă bucur ca ai reușit sa găsești și cum ți-am promis ca dacă găsesc Îți fac cadou ,am găsit unul și așteptăm să îl găsesc și pe al doilea dar văd ca l-ai găsit tu așa ca aștept adresa ta pe PM sa îl trimit ca sa faci pereche ,dacă nu te grăbești poate o sa îi fac și ceva poze mâine sa îmi spui dacă îți comvine , nu are piciorușe rupte în schimb este puțin topit în interior dar nu este vizibil din exterior ,posibil sa fie vizibil când este aprins
maho
Multam', pai nu vii la Brasov la intalnire? Daca nu, presupun ca vine totusi cineva din Buzau, ca sa nu te complici cu trimisul prin posta.
Decat deloc, e bun si topit la interior, pana oi face rost de vreunul mai bun.
johnybic
Nu știu dacă ajunge cineva,cu toate ca eu as vrea sa vin dar nu știu cum îmi permite timpul ,eu de când sunt membru pe acest forum a discutat cu câtva băieți din Buzău dar niciodată fata în fata,nu prea se poarta întâlniri cu dacia clasic la Buzoieni (pacat)măcar așa ne cunoșteam schimbam impresii una alta.Lampa nu este topita foarte rău,o sa îi fac și poze
maho
Oras mare, ce vrei, ca si Bv-ul, lumea e ocupata, timp de intalniri daciote putin... biggrin.gif
Daca nu ajungi, iti promit ca la primul drum pe care-l fac spre Calarasi te anunt si ne intalnim. Evident ca poti pune si poze.
johnybic
Super tare dacă treci prin Bz Îți prezint și baba mea,sâmbătă după cum spuneam în funcție de timp ori vin la Brașov caz în care te anunț ori aduc baba la oraș ori plec la Constanța în interes de serviciu sper sa nu fie cea din urma biggrin.gif
sobolan
maho,iti recomand sa faci ce-am facut eu cu lampile spate si uiti de probleme sau bete de chibrit......
maho
Da' cine-a zis ca mai am probleme? blink.gif
Se pare ca am facut o reparatie de buna calitate (nu mai e nici un bat de chibrit pe-acolo), nu mai am nici o problema cu luminile.
Zilele trecute m-am mai jucat putin cu niste vopsea (o sa pun poze "before/after"), ca in unele zone mai expuse a inceput sa infloreasca rugina superficiala.
Si putin Loctite, pt. busonul vasului de expansiune, care ranjea nefiresc:[attachmentid=1628032528]
johnybic
buson din acela eu inca am gasit nou sau tu vrei sa o tii in stare originala smile.gif
maho
Daca pot face eu o reparatie acceptabila pe loc (cand apare problema), o fac. Oricum etansarea nu o face busonul, ci placuta metalica cu supapa. Preventiv o sa cumpar si unul nou, sa fie.
tunderbird
Cele noi din magazine sunt foarte proaste. Au materialul foarte moale si daca nu se rup atunci nu pot fi stranse pentru ca filetul este prea larg.

Cautati SH din dezmembrari... au materialul mult mai rezistent si stabil dimensional, asemanator cu bachelita.
johnybic
etansarea nu o face supapa ci garnitura dintre supapa si borcan,sincer nu am vazut la nici o dacie asa ceva vreodata dar am intrebat in magazin si culmea avea si am luat doua sa fie
tunderbird
Eu vorbeam despre piulita din plastic care trebuie sa stranga flansa supapei pentru a presa garnitura de etansare.

Cele noi au materialul prost... daca le strangi cum trebuie fie se rup, fie sar peste spirele filetului. Daca ai noroc totusi sa mearga la inceput, dupa scurt timp din cauza caldurii se dilata si nu mai pot strange pe gatul filetat al borcanului.

Tot unul vechi trebuie cautat!
johnybic
categoric unul vechi decat unul nou
BLUE R 19
Asta de s-a rupt este din ala nou, din plastic, cele vechi din ebonita nu se rup asa.
maho
"Nou" e-un fel de-a spune, e pe masina de cand il stiu eu, vasul original (de plastic) a fost schimbat cu asta de sticla, busonul si flansa cu supapa nu.
Busonul s-a fisurat mai demult, dar acum s-a crapat de-a dreptul cand l-am strans mai ferm la o completare de lichid; oricum, deocamdata vad ca tine lipitura. O sa caut unul de tip vechi.

Si pozele promise, "before/after":[attachmentid=1628032549] [attachmentid=1628032550] [attachmentid=1628032551] [attachmentid=1628032552] [attachmentid=1628032553] [attachmentid=1628032554] [attachmentid=1628032555] [attachmentid=1628032556]

Edit: ce mai am prin masina, probabil unii colegi nu erau nici in faza de proiect ( rolleyes.gif ) cand a fost tiparita harta asta :[attachmentid=1628032557]
sobolan
schimba buscile la telescoape,mai au putin si la o mica groapa se pot rupe !

Iar acolo pe rugina sper ca ai freacat bine pana aproape de luciu metalic,se da cu pasivizant anti-rugina/convertor,apoi dai cu grund(poate fi si la spray) si apoi cu nuanta ta de alb.....banuiesc ca stii asta,in caz contrar peste 2-3 luni o plesneste iar rugina in aceleasi locuri smile.gif ,is patit cu fosta dacie,la asta is expert deja radmasa.gif

Piulita aia de la borcan crapa mereu,cum a zis si thunderbird e un fel de bachelita ceva,alea noi de plastic se rup etc.....intre flansa de tabla cu supapa si borcan exista si trebuie sa fie o garnitura.....
tunderbird
Se rup si cele vechi. Dar numai daca sunt stranse prea tare. Acelea fac o crapatura pe generatoare si automat cand strangi piulita, se casca crapatura si scapa de pe filet.

Solutia este o garnitura noua... se gasea prin magazine, acum sunt din ce in ce mai rare... iar ca sa o confectionezi la foarfeca este rupere!


QUOTE(maho @ 6 May 2016, 13:04)
Si pozele promise, "before/after":[attachmentid=1628032549] [attachmentid=1628032550] [attachmentid=1628032551] [attachmentid=1628032552] [attachmentid=1628032553] [attachmentid=1628032554] [attachmentid=1628032555] [attachmentid=1628032556]

Edit: ce mai am prin masina, probabil unii colegi nu erau nici in faza de proiect ( rolleyes.gif ) cand a fost tiparita harta asta :[attachmentid=1628032557]
*



Pregatire pentru Piata Sfatului?

Harta este tiparita intre 65 si 74. Cam mare marja...
harby ;))
Va aduc eu vreo trei bucati de capace din plastic pentru vas!!
maho
@sobolan: am frecat la luciu, iti dai seama; pasivizant n-aveam la mine (eram prin "Cucuietii" din Oltenia, pasivizantul e acasa).
@tunderbird: cosmetica, evident; harta e cea folosita de primul proprietar (tata), la vremea lui (ei), si e la loc de cinste sub luneta; orasul Onesti e "Ghe. Ghe Dej" pe harta... ce vremuri wacko.gif
@Stefan: vrei sa ma lasi in cucu' gol, dator vandut? radmasa.gif Multam', ne vedem maine.
tunderbird
Nu-i prea clara poza. Este figurat Transfagarasanul?
johnybic
Dacă orașul Onești încă se afla sub denumirea de Ghe.Gheorghiu Dej cu siguranță Transfagarasanul nu exista .denumirea din Ghe.Gheorghiu Dej în Onești au dat-o comuniștii când au venit la putere și Transfagarasanul s-a făcut mult mai târziu

6 May 2016, 23:24:
Sper ca nu am gresit (din câte îmi amintesc de la orele de istorie ) wacko.gif
tunderbird
Onesti-ul s-a numit Gh. Gheorghiu Dej din 65 pana in 90. Adica de la moartea lui Dej pana la moartea lui Ceausescu.
Transfagarasanul s-a finalizat in 74.
Faci tu restul socotelilor!
maho
2016:
[attachmentid=1628032646]
johnybic
deci am gresit, nu eram sigur
Daciotul_98
O bijuterie !!
maho
QUOTE(tunderbird @ 6 May 2016, 22:35)
Nu-i prea clara poza. Este figurat Transfagarasanul?
*


Cand mai merg pe la garaj (ca sa schimb busonul vasului de expansiune - multumesc din nou, Stefan!), ma uit.

QUOTE(Daciotul_98 @ 8 May 2016, 09:28)
O bijuterie !!

Multumesc, nici bijuteriile nu-s perfecte, au fost altele mult mai "bijuterie" ca a mea. smile.gif
maho
QUOTE(tunderbird @ 6 May 2016, 16:29)
Solutia este o garnitura noua... se gasea prin magazine, acum sunt din ce in ce mai rare... iar ca sa o confectionezi la foarfeca este rupere!

Prin magazine chiar deloc, asa ca am scos de la naftalina trusa de compasuri si am facut una, dintr-o camera; dimensiuni (diametru ext./int.): 70/60, grosime... cat e camera (cred ca_cam 1.5); pare sa mearga, s-a potrivit bine, am pus si buson nou, mai sunt doua de rezerva, in caz ca.... [attachmentid=1628033330]
sobolan
nu tine,se deformeaza la temperatura.....trebuie facuta dintr-un cauciuc "tehnic" ceva.....
johnybic
Eu pana sa găsesc în magazin am făcut una din camera de bicicletă și nici de a naibii nu se așeza cum trebuia apoi am mai studiat și am găsit una de la o scurgere de ghiuveta care s-a potrivit perfect apoi din întâmplare am găsit în magazin și am cumpărat doua
maho
QUOTE(sobolan @ 15 May 2016, 18:50)
nu tine,se deformeaza la temperatura.....

Nu vad unde, ca interiorul e limitat de diam. mic al flansei, exteriorul de diam. busonului, iar grosimea e presata intre flansa si gura borcanului. Busonul fiind strans, nu vad cum sa faca onduleuri, ca presiunea e uniforma pe suprafata ramasa, dar o sa ma conving in functionare (deocamdata doar am montat-o si s-au potrivit bine dimensiunile).

QUOTE(johnybic @ 15 May 2016, 19:36)
Eu pana sa găsesc în magazin am făcut una din camera de bicicletă și nici de a naibii nu se așeza cum trebuia

Poate n-or fi fost dimensiunile potrivite, sau cercurile concentrice.
sobolan
eu inteleg si cred ca garnitura aia are un rol anume acolo dar merg cu dacia cu capacul usor desfiletat de cand e ea.....oricum si strans si etansat tot circuitul tot cam aia e cand esti pe paleti,la dacie nu e gandit ok circuitul si il poti modifica si se poate pune un T-eu la iesirea din radiator,pe furtun,se mai scoate un furtun la fi 20 sa zicem,cu un vas de expansiune de logan montat si il presurizezi corect....da' strici aspectul de epoca......
Am mai scris pe undeva ca mi-a plesnit un vas de sticla la alta dacie si mi-au trecut tandarile pe langa cap,probabil supapa de pe flansa de tabla nu mai deschidea,aia e tarata la 0,8 parca......supapa ta lucreaza,ai probat cu un compresor si un manometru ? la cati ani are borcanul ala e posibil sa fie blocata de tot.....daca ai pune ELV ar trebui sa ai circuitul perfect presurizat ca altfel ai merge pe reginuri termice mai mari daca n-ai nimeri corect termocupla da' asa pe elice ce rost are ?daca nu urca apa peste 90 e lux !
maho
Supapa n-am verificat-o niciodata, dar ultima data cand mi-a dat antigelul pe afara (si s-a aprins martorul in bord, ca ceas nu am) a fost cand aveam radiatorul mic partial colmatat. Dupa ce-am trecut la radiator mare, nu mi s-a mai ridicat niciodata lichidul pana la buson (nici martorul nu s-a mai aprins), deci presupun ca functioneaza. Vasul de sticla e pus (de nou) de vreo 3 ani, cand l-am inlocuit pe cel original, de plastic. Elv. am zis ca nu-i pun, o tin simpla.
sobolan
QUOTE(maho @ 16 May 2016, 11:08)
. Elv. am zis ca nu-i pun, o tin simpla.
*



desi a avut,si a ta si a mea smile.gif
maho
Azi, daca tot am mai facut loc prin debara pt. piese, am reusit in sfarsit sa spal interior/ext. radiatorul de Al (Breckner-ul) pe care l-am inlocuit in primavara, l-am si carpit mai ca lumea pe unde picura, si mi-a sarit in ochi termocupla pe care i-o pusesem (ca sa astup gaura aferenta), aceeasi pe care-am luat-o de pe radiatorul initial si original al masinii; are si radiatorul asta ceva vintage pe el...
[attachmentid=1628035976] [attachmentid=1628035977]

Garnitura de la busonul vasului de expansiune vad ca-si face bine treaba, nu-s probleme cu etansarea.
DACIOTUL_97
Cat te-a tinut radiatorul de aluminiu ?
maho
Putin peste termenul de garantie (2 ani + o luna); acum il tin de rezerva, dar nu cred ca va fi cazul, cel de Cu de Romradiatoare e net superior.

In viitorul apropiat va trebui sa ma ocup putin si de un inceput de inflorire a vopselei pe aripa dr. spate: [attachmentid=1628036023]
Daciotul_98
Se gasesc de Bv radiatoare mici noi la preturi ~ 200 lei
sobolan
QUOTE(maho @ 16 Jun 2016, 09:17)
In viitorul apropiat va trebui sa ma ocup putin si de un inceput de inflorire a vopselei pe aripa dr. spate: [attachmentid=1628036023]
*



dacia tot dacie ramane,ai avut ceva kit p-acolo ?stiu ca in zona aia se mai pune cate putin pentru a obtine o curbura perfecta la ochi....am observat ca kitul trage apa,odata dat trebuie lasat bine la uscat si apoi dat cu grund,daca sta masina mult la kit gol pana la revopsire rugineste sub kit si in timp ti-l umfla....
Multi le duc la revopsit,meseriasul o matuieste/kituieste etc si apoi ramane asa printr-o parcare pana ii vine randul la vopsit,ei atunci se intampla....zic si eu...
maho
Nu stiu sa fi necesitat chit in zona aia, iar acum (la aproape 3 ani de cand am facut-o) nici nu mai conteaza motivele, trebuie s-o fac inainte sa progreseze prea mult umflatura, bine ca-i doar acolo. Probabil c-o sa merg tot la cei care mi-au facut masina, ca sa nu risc sa se vada vreo diferenta de culoare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.