Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1310 "Diamantina"
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
maho
QUOTE(bucatzel @ 22 Sep 2015, 20:41)
posibilitatea a doua e gaurice prin radiator.
*


Si asta, dar nu cred ca e legatura intre ele, pozitiile sunt diametral opuse
QUOTE(maho @ 6 Oct 2015, 14:30)
"De joi, pana mai apoi". Adica vreo 250 km... daca-i cuminte, ii fac cadou si-un radiator (mare) de Romradiatoare, ca rahatul asta turcesc se cam umezeste pe sub el.


Noutati in ordine crono:
De prin noiembrie am pornit-o la garaj de vreo 4-5 ori (mare gresala), a pornit din ce in ce mai greu, motorul s-a incalzit destul de greu, s-au afumat bine bujiile, fum ca la cocserie la ralanti cu socul tras (fara nu statea neam);
Drum lung, si-a dat drumul la mers de-abia dupa ~ 20 km de forjat prin oras; dupa ce am schimbat bujiile la destinatie, s-a normalizat totul;
Pe drum, surpriza - n-au mai aparut stropii de antigel pe capota, deloc, deci totusi capacul pompei e ok,
QUOTE(tunderbird @ 23 Sep 2015, 09:21)
Poate sa scape cateva picaturi pe la aerisitorul de la pompa

Se pare ca si-a revenit.
La destinatie, a doua zi am gasit antigel sub radiator, si locul pe unde plange consistent, stanga jos, in dreptul fuliei de alternator; am astupat cu ce-am gasit gaura, de m-a tinut pana acasa fara sa mai pierd antigel. E clar, radiatorul de cupru (de Romradiatoare, mare) e un "must".
Inlocuit borna cablului de "-" cu una noua (cea veche era crapata), curatit trese de masa, verificat incarcare, se pare ca trebuie sa schimb iar releul, asta nu baga suficient la ralanti cu consumatori.
Spalat, uscat, bagat la hibernare pana-n primavara, si bateria in casa.
bucatzel
QUOTE(maho @ 29 Dec 2015, 16:29)
radiatorul de cupru (de Romradiatoare, mare) e un "must".
*


Pai is la tine-n sat, asa ca-i simplu. Sa zici cat mai cer pe unul.
maho
Teoretic e simplu, da' s-au smecherit contaranii, cica nu mai au pe stoc de mult, ca nu mai produc in serie; mi-a dat centralista legatura la atelierul de productie, unde mi-au zis ca-mi pot face orice, sa ma duc cu scula veche in brate, le dau comanda, si-mi fac piesa (probabil in regim de unicat). N-au fost in stare sa-mi zica sau aproximeze un pret (parca auzeau prima data de dacie)... in final, le-am trimis un mail cu niste poze cu actualul, si dimensiunile; acum astept raspuns cu pretul, sa vedem... prin magazine, evident, bate vantul in privinta asta. Cand aflu noutati, dau de veste.
ydaniel
Pai asa FAC si EU.
Pret pt unu nou de cupru e cam 450lei.
Am fost cu multe radiatoare pt refacut LA ei!
Calitate f buna!
maho
Mi se pare cam multisor 450... din mai multe puncte de vedere, chiar daca n-am dubii in privinta calitatii. Sa vedem, deocamdata nu mi-au raspuns la mail, astept sa le treaca mahmureala.
ydaniel
Du'te personal!Daca mai astepti putin ma duc EU,ca am in radiator de dus la renovat.
maho
Sa vad maine, e prima zi de lucru pt. majoritatea.

Am primit azi raspunsul, noroc ca stateam pe scaun si stau bine cu inima: 480 lei + tva.
Am declinat oferta, mai caut si alte variante/magazine.
Daciotul_98
150 lei modelul nou de Bistrița (cel din poza e julit)
maho
Dupa cum arata, dupa julitura, dupa lateralele din plastic si dupa informatiile de pe situl lor, as zice ca-i din aluminiu:
QUOTE
RAAL proiectează și produce radiatoare de apă din aliaje de aluminiu în construcție brazată în următoarele soluții constructive: plăci și bare, tuburi sudate,shell.

Chiar daca-i mai greu si "de moda veche", eu caut de cupru, mi se pare mai fiabil in privinta scurgerilor (plasticele laterale la astea din Al. sunt la fel ca la Breckner); in plus, la dimensiuni vad ca asta de Bistrita e mai "patratos", nu prea se potriveste cu dimensiunile locului.

A, si "La multi ani", pt. ieri. smile.gif
Daciotul_98
QUOTE(maho @ 5 Jan 2016, 12:16)
Dupa cum arata, dupa julitura, dupa lateralele din plastic si dupa informatiile de pe situl lor, as zice ca-i din aluminiu:

Chiar daca-i mai greu si "de moda veche", eu caut de cupru, mi se pare mai fiabil in privinta scurgerilor (plasticele laterale la astea din Al. sunt la fel ca la Breckner); in plus, la dimensiuni vad ca asta de Bistrita e mai "patratos", nu prea se potriveste cu dimensiunile locului.

A, si "La multi ani", pt. ieri. smile.gif
*



Multumesc mult !! Initial si eu am zis ca-i plastic, dar la o privire mai atenata se observa ca-i cupru, zace pe stoc din 2004 in cutia originala dacia-renault
ydaniel
Nu am mai vazut radiator asemanator!
Poti sa-l masori?
Daciotul_98
Nu am acces, momentan
BN64FLO
RAAL bistrita face radiatoare complet din aluminiu (RAAL= RAdiatoare ALuminiu wink.gif ), fara plastic...am avut pe masina si scurgerile le-am rezolvat cu silicon pentru garnituri
Ov
e asam, dar macar e de cupru (cica): http://www.motorvip.ro/produs/radiator-dac...pru-cod-rdt1150
maho
Unui "moș" întârziat:

Moșule, 'tu-te-n aripã,
Dacã mã mai iei din pripã
Si-mi mai vooți radiatoru',
O sã-ți rup și eu picioru'.
sleep.gif

[attachmentid=1628019460]
Rezolvat problema achizitiei; montajul si schimbatul antigelului, mai la primavara.
De uzina (Romradiatoare), cupru, mare.
Sub 400 (mai exact 385, cu tot cu "deranj"; persanul nu e inclus).
ydaniel
E bine!
Din CE an este fabricat?
sobolan
QUOTE(Ov @ 8 Jan 2016, 11:36)


ar merge lejer......ce m-as risca si eu la unu' .....
Cu toate ca Maho nu ma agreeaza pe topicul lui intreb si eu ce drac de radiatoare is alea facute din aluminiu cu bazinele din pastic si imbinarile dintre bazine si tevile orizontale is pe garnitura ??? is bune de ceva ??? mie imi par nasoale rau....
DACIOTUL_97
QUOTE(sobolan @ 13 Jan 2016, 00:07)
ce drac de radiatoare is alea facute din aluminiu cu bazinele din pastic si imbinarile dintre bazine si tevile orizontale is pe garnitura ??? is bune de ceva ??? mie imi par nasoale rau....
*



Asa sunt radiatoarele de Breckner.Eu am asa ceva pe masina de mai bine de un an si n-am treaba,dar calitatea materialelor lasa de dorit.
sobolan
Breckner = mai prost decat asam.....daca spui tu ca-i ok..... huh.gif
DACIOTUL_97
Totusi nu recomand.
Daciotul_98
QUOTE(sobolan @ 13 Jan 2016, 00:07)
ar merge lejer......ce m-as risca si eu la unu' .....
Cu toate ca Maho nu ma agreeaza pe topicul lui intreb si eu ce drac de radiatoare is alea facute din aluminiu cu bazinele din pastic si imbinarile dintre bazine si tevile orizontale is pe garnitura ??? is bune de ceva ??? mie imi par nasoale rau....
*


S-au pus pe dacii din 1997 pana în 2004 de fabrică, nu cunosc producătorul..erau mai ușoare fata de cele de cupru și mai ieftine.
maho
QUOTE(Ov @ 8 Jan 2016, 10:36)

Vad ca ala e Autospeed (Polonia), nu Asam; poate or fi ceva mai bune.
In orice caz, e clar: "ieftin si bun nu exista, ieftin si prost nu rezista" (asa zice dentistul meu).
Cat au cerut insa astia de la fabrica, n-as fi dat in veci. Neamuri proaste, vor sa convinga cumparatorul ca fiecare produs e unicat, cu pret pe masura.
QUOTE(ydaniel @ 12 Jan 2016, 23:56)
E bine!
Din CE an este fabricat?
*


Habar n-am cand e fabricat (in cutie, evident ca nu mai era hartia producatorului - Romradiatoare - sigla lor apare doar pe busonul de umplere), dar a fost livrat in Bv de depozitul uzinei (Dacia/Renault) anul trecut.
Dupa ce-l montez pe asta, n-arunc Brecknerul, il tin de rezerva (sper sa nu mai fie cazul), si incerc sa-l repar mai bine (acum e doar astupat provizoriu locul pe unde "plange"). E posibil ca sa nu faca casa buna plasticul de pe laterale cu tevile din interior (coeficienti f. diferiti de dilatatie). N-o fi intamplator ca a tinut putin peste termenul de garantie...
@sobolan: n-am nici o problema cu nimeni, atata timp cat nu da cu mucii-n fasole (in privinta mea, cel putin).
tunderbird
QUOTE(sobolan @ 13 Jan 2016, 00:07)
... intreb si eu ce drac de radiatoare is alea facute din aluminiu cu bazinele din pastic si imbinarile dintre bazine si tevile orizontale is pe garnitura ??? is bune de ceva ??? mie imi par nasoale rau....
*



Daca sunt lucrate bine sunt foarte fiabile... si caloriferul de D1300 tot in felul asta era fabricat.

Pe Twingo si pe Laguna radiatoarele sunt tot asa ... nu am avut probleme cu ele... mai mult chiar, la un accident usor cu Laguna radiatorul s-a strambat fara sa curga... l-am indreptat lejer cu mana si l-am montat la loc... daca era de cupru nu mai scapam asa usor.
maho
"Moya diamantina... kaput kartela" mad.gif
Am facut recent un drum mai lung, iar acum (probabil de la vibratiile induse de extorsiunea unor bucati mai proaste de drum), am (cred) un scurtcircuit pe undeva.
Simptomele:
Cu contact pus si lumini OPRITE, la franare se aprind cate 2 becuri pe fiecare parte spate (atat cele cu filament dublu, de pozitie/frana, cat si cele pt. pozitii de ceața), iar la becurile exterioare cu filament dublu (lumini+frana) se aprinde usor si al 2-lea filament; in plus, se aprind usor, progresiv, si luminile faza scurta fața. Daca mut maneta lumini in jos (pe "pozitii", dar tot fara sa aprind luminile) se sting farurile de scurta, dar se aprind cele de lunga. Repet, totul cand apas frana.
Daca aprind luminile, lumineaza mai puternic si al 2-lea filament de la becurile pt. pozitie/frana, cele de ceața raman aprinse. Nu se aprinde becul lampii de numar.
Inca nu-mi dau seama pe unde-i scurtul, toate becurile par fixate in pozitia corecta (sa nu faca contact dublu cu "+"-ul); luminile de semnalizare si marsarier merg normal. Cred ca ma mai duc azi sa mai vad si firul de alimentare de la lampa numarului... unsure.gif
Saptamana viitoare urmeaza inlocuirea radiatorului, intre-timp am luat antigelul (Hepu, verde), mai ramanea apa.
Ov
ai masa proasta la unul dintre stopuri, probabil a oxidat in zona de contact cu caroseria
maho
Pai masa e pe lateralul becurilor, contact cu cilindrul ala de (ce dracu' o fi, seamana cu zamacul, ca otel sigur nu-i). Mai degraba banuiesc un contact aiurea la un "+", ca lamelele alea-s f. apropiate.
Ov
masa dintre stop si caroserie
maho
Update:
masa pare ok la becuri, pe spatele stopurilor (in portbagaj) inca n-am umblat, o sa verific. Rezolvate (in ordinea din postul precedent):
- becurile pt. pozitiile de ceața, care se aprindeau pt. ca butonul din bord era intr-o "pozitie intermediara".. nedumerire.gif .apasat mai hotarat butonul;
- trase mai in fața lamelele de + ale becurilor de frana/poziție, si potrivit (dupa lupte grele) becurile ca sa se aprinda doar un filament la frana, si ambele la lumini;
- acum se aprinde ok becul lampii de numar, era cablul gatuit in portbagaj, intr-o clema de langa incuietoare;
- cat am tras/impins de toate becurile si firele/mufele posibile (inclusiv la mațaraia de sub bord), la un moment dat nu mai mergeau nici semnalizarile, am mai miscat si de releul cilindric de sub bord, si-au mai dat drumul, dar mergeau rar, am mai trantit cateva injuraturi si-am pornit motorul, si si-au revenit.

Ce n-am rezolvat: in continuare, cu lumini "oprite", se aprind usor si progresiv farurile de scurta si pozitiile cand calc frana , iar daca mut maneta de lumini pe "pozitii" (in jos), se aprind pozitiile (nu faza lunga, cum gresit am zis mai devreme). Mai vad zilele astea, ca azi mi-au iesit cateva fire albe, la cat soare m-a batut.
M.C.
QUOTE(maho @ 1 Apr 2016, 21:29)
Update:
pe spatele stopurilor (in portbagaj) inca n-am umblat, o sa verific.
-
*


Pai exact acolo trebuia sa umbli prima oara!
Ti-a spus si Ov asta.
Nu ai masa intre stop si caroserie.....
Curata pe acolo si se rezolva.
Ai pierdut si o gramada de timp umblind unde nu trebuia.
Ov
QUOTE(maho @ 1 Apr 2016, 19:29)
mergeau rar, am mai trantit cateva injuraturi si-am pornit motorul, si si-au revenit.
*



Asta e comportament perfect normal. Releul mecanic e dependent de tensiunea de pe borne. Cu motorul oprit ai ~12V, cu el pornit ai ~14V si semnalizarea clipeste mai repede smile.gif
maho
QUOTE(M.C. @ 2 Apr 2016, 06:32)
Nu ai masa intre stop si caroserie.....
Curata pe acolo si se rezolva.
Ai pierdut si o gramada de timp umblind unde nu trebuia.
*


Maine ma duc iar, desfac in spate. Unele tot au fost remediate (lampa de numar si aprinderea aiurea a becurilor de ceata si a filamentului 2 la celelalte), deci chiar degeaba n-am tras de ele.

QUOTE(Ov @ 2 Apr 2016, 18:18)
Cu motorul oprit ai ~12V, cu el pornit ai ~14V si semnalizarea clipeste mai repede smile.gif
*


Just, adevarul e ca nici eu nu clipesc la fel tot timpul. biggrin.gif
sobolan
QUOTE(Ov @ 2 Apr 2016, 18:18)
Releul mecanic e dependent de tensiunea de pe borne. Cu motorul oprit ai ~12V, cu el pornit ai ~14V si semnalizarea clipeste mai repede smile.gif
*



Nu-s chiar 14,depinde de turatie.....frecventa de "clipire" la bec la releul mecanic,intr-adevar,e dependenta de voltaj...releul mecanic consuma mai mult si nu e eficient.....ala electronic e lux....valabil si la releul de incarcare tv,e un gunoi.....

@maha,daca-mi permiti,problema ta e de la masa.....100%....verifica tot ce e papuc de masa,desfa,da cu wd-40 sau vaselina pentru contacte si remonteaza....
maho
Am fost si-am desfacut stopurile pe dinauntru (din portbagaj), absolut toate firele (si mase si restul) sunt f. bine fixate, nu se misca practic deloc, mufele de contact sunt ok. Am mai tras de ele, le-am mai indreptat (poate o fi vreun fir intrerupt)... nici o miscare, nici o clipire. Am desfacut si farurile de faza scurta (care se aprind usor si progresiv cand calc frana), la fel, toate firele in regula, stranse, nici un semn ca ar fi un contact prost. Am mai miscat si firele (toate) de la semnalizare/pozitii fata,....nimic. Farurile de faza lunga nu le-am desfacut inca (dar nu cred ca au vreo legatura). Singurele posibilitati ramase ar fi blocul de lumini, contactul, si cutia de sigurante (care iar nu cred ca ar fi implicata). Am uitat sa mai zic ca atunci cand (cu luminile stinse si contactul pus) calc frana, odata cu farurile si pozitiile se aprinde si martorul lor din bord (cel verde). Pe schema electrica ma uit degeaba, ca ma ia ameteala, prea multe linii... blush.gif
M.C.
Bre,nu ai masa!!!!
Degeaba tragi de ele.
Tie ti se par in regula,dar ele pot oxida pe suprafata de contact.
Desfa toate firele de masa,curata bine suprafata de contact pe caroserie(sa nu fie vopsea ) si papuci,da cu un pic de vaselina si gata s-a rezolvat.
Scoate si mufele,chiar daca ti se par bine fixate,curata-le.Cel putin scoate-le si baga-le din nou.Tot asa ,pot fi oxidate in interior.
sobolan
exact,se desfac si se da cu ceva pe acolo apoi se restrang....degeaba tragi de ele si atat.....
farurile de faza scurta/lunga au masele la capurile lonjeroanelor,acolo si eu aveam probleme,am schimbat papucii cu unii de cupru grosi si am strans ok cu vaselina pe suruburi......verifica si acolo.....cand un bec se aprinde pe sfert/jumate e problema de masa.....deasemeni verica doar vizual manunchiul de fire ce iese din peretele de foc catre motor si mai incolo.....ai soareci pe unde tii masina ?
maho
QUOTE(M.C. @ 3 Apr 2016, 15:26)
Bre,nu ai masa!!!!
Degeaba tragi de ele.
Tie ti se par in regula,dar ele pot oxida pe suprafata de contact.
Desfa toate firele de masa,curata bine suprafata de contact pe caroserie(sa nu fie vopsea ) si papuci,da cu un pic de vaselina si gata s-a rezolvat.
Scoate si mufele,chiar daca ti se par bine fixate,curata-le.Cel putin scoate-le si baga-le din nou.Tot asa ,pot fi oxidate in interior.
*


Sunt stransi f. tare toti papucii, sertizati zdravan pe capete si nituiti pe locul de contact al becurilor (pe dos); daca s-ar fi miscat ceva, ar fi trebuit sa se vada o clipire, o diferenta, ceva, dar absolut nimic; daca nu se misca nimic de stranse ce sunt, nu e loc de oxidare, poate in alta parte, o alta masa. Mufele (cu 6 cai) le-am scos si le-am bagat la loc, sunt si alea stranse, doar s-au aprins si s-au stins stopurile, atat.

QUOTE(sobolan @ 3 Apr 2016, 17:13)
farurile de faza scurta/lunga au masele la capurile lonjeroanelor....deasemeni verica doar vizual manunchiul de fire ce iese din peretele de foc catre motor si mai incolo.....ai soareci pe unde tii masina ?
*


O sa verific si pe-acolo, maine.
La cate pisici sunt pe-acolo, ar fi imposibil sa supravietuiasca vreo rozatoare... dar mai stii?
BN64FLO
Clar nu ai masa la stopuri! Cand calci frana, face masa prin circuitul de faruri, din cate stiu, masa se face printr-un surub M6 pe partea stanga, pe langa lampa din portbagaj. Mai poti incerca sa cureti soclul becurilor sau sa calci frana cu cate un bec scos, pe rand, ca poate face unu figuri si nu face masa wink.gif
bygy007
eu zic sa incerci asa , scoti butonul de ceata , vezi daca mai face, verifici sa nu ai scurt intre frina si ceata spate , undeva pe cablul care se duce in spate ai o mufa , o desfaci si masori fiecare fir de se duce in spate , ai grija inainte sa indentifici cele doua fire de la sonda de benzina daca este cu doua fire sau unul , (bec si nivel) dipa ce le-ai indentificat in mufa te poti juca cu un + de 12V pe firele care se duc in spate la triple , sa nu alimentezi sonda direct cu 12V
poti inseria un bec de far sa faci testele
nu trebuie sa se aprinda ceata cu stopul pe frina
cauta zone cu cablul strivit sau frecat , cablul se duce in spate prin partea stinga pe la sofer prin dreptul pragului , cauta si pe la bancheta spate
maho
@BN64FLO: lampa de portbagaj e deconectata, (+ul scos), dar o sa ma uit si pe langa ea. Nu inteleg de unde iau farurile +, daca maneta e oprita. Parca am incercat de prima data (cand se aprindeau ambele filamente) si scosul becurilor pe rand, degeaba.

@bygy007: Cu pozitiile de ceata s-a rezolvat, era butonul din bord intr-o pozitie "mai apasata", acum nu se mai aprind aiurea alea (doar farurile si pozitiile fata). O sa ma uit si la cablul (manunchiul de cabluri, parca) de pe langa prag. Sonda de benzina e cu 1 fir, doar indicator nivel, fara martor. A fost cablul lampii de numar strivit, i-am dat drumul si acum e ok, se aprinde lampa.
BN64FLO
Nu la lampa efectiv ma refeream, pe undeva prin jurul ei, parca, se face toata masa la partea din spate a masinii, de acolo poate fi, parerea mea...ia plus deoarece filamentul de la frana nu are "-" si curentul "intra" prin filamentul de la pozitie in circuitul de faruri pana reuseste sa gaseasca "-" aceeasi chestie se intampla la multe loganiri cu becul de frana si cel de semnalizare biggrin.gif
P.S. Nu am posibilitatea sa fac poza pe masina mea acum, dar undeva in zona aia trebuie sa fie un surub M6 care sa tina papucul cu masa de caroserie
M.C.
A nu stiu cita oara iti spun si eu si colegii.Nu ai masa cum trebuie la lampi.
Cauta unde este surubul de masa,curata-l bine.Eventual trage tu un fir de masa la o lampa ,legat la un surub ceva din apropiere si s-a rezolvat.
maho
Update:
Verificat surubul de M6, masa super ok acolo, curat si strans; traseul manunchiului de fire la fel.
Am mai umblat la becurile de frana (si la lamelele de +), si absolut intamplator am vazut ca unul din filamente (nici nu mai stiu pe care parte, la cat le-am invartit) era rupt f. putin vizibil - era drept, dar intrerupt pe la mijloc pe mai putin de juma' de mm, cred ca 0.1-0.2 mm, am pus lupa si de-abia se vedea; in aceeasi situatie, cam jumate din becurile "de rezerva" din cutie (vreo 5). Acum nu se mai aprind farurile la frana, dar unul din becuri e cam instabil in pozitia corecta de montaj (apasat si rotit usor), daca apas mai mult sa fie fix se aprind ambele filamente si farurile. E clar ca-i masa slaba acolo, la becul ala de frana, sa vad maine cum il stabilizez in rahatul ala de zamac.
Multam' pt. sugestii. rolleyes.gif

Din cele 5 becuri aruncate, la 2 se invartea bulbul de sticla in soclu...

Rezolvat provizoriu cu becul ("fixat" cu un bat de chibrit blush.gif in pozitia potrivita, altfel are joc fata de masa soclului); in viitor va trebui schimbat tot stopul, ca la zamacul ala n-ai ce-i face, e rigid si casant. Acum sunt ok luminile.
Schimbat si radiatorul + antigelul, maine si poimaine urmeaza proba de drum (am remediat azi si un mers in 3 pistoane, cauzat de bujiile afumate; se pare ca de cand cu radiator mare, n-am destula rabdare sa plec doar cand e motorul cald, asta insemnand un timp de asteptare (~20 min!) de vreo 3 ori mai mare decat cand aveam radiator mic si partial (~10%) colmatat.
sobolan
QUOTE(maho @ 4 Apr 2016, 19:24)
se pare ca de cand cu radiator mare, n-am destula rabdare sa plec doar cand e motorul cald, asta insemnand un timp de asteptare (~20 min!) de vreo 3 ori mai mare decat cand aveam radiator mic si partial (~10%) colmatat.
*




pune-i ELV si ai sa vezi ce rapid se incalzeste si scapi si de mucii aia albi din epurator iarna,eu am mai avut elv pe dacii si stiu ca trecerea de la elice la elv se numeste upgrade curat....asta urmeaza sa fac si eu,nu stiu cum e la a ta dar la mine e facuta instalatia,am releul,butonul la bord etc.....daca nu ai gaura de termocupla in radiator pui un t-eu metalic pe furtunul de jos si "agati" acolo termocupla.....eu cred ca pun radiatorul ala din Cu YETSAN,are gaura filetata.......
Referitor la lampi si la mine mai comite anumite figuri pe acolo...eu am turtit usor soclul metalic la bec cu un patent sa intre becul fortat.....rezultatul e satisfacator...lampile de dacie 1310 de dupa 86 par mai bune dar tre' sa tai fusta spate si sa ciocanesti pe lateralul aripilor spate+revopsit....prea mare chin daca n-ai facut-o deja.....
bucatzel
QUOTE(maho @ 4 Apr 2016, 18:24)
se pare ca de cand cu radiator mare, n-am destula rabdare sa plec doar cand e motorul cald, asta insemnand un timp de asteptare (~20 min!) de vreo 3 ori mai mare decat cand aveam radiator mic si partial (~10%) colmatat.
*



Poa' sa fie radiator si de 100 de metri cubi, tot numai cand temperatura apei din motor trece de x grade se deschide termostatul.
la 0 grade afara, doar la relanti, motorul ajungea la 80 pana fumam o tigare. adica ~5min.
In mers, tot la 0, in max doua minute, eram la 80, cu radiator mare, si fara carton.

Ashe ca baga-i o inspectie la termostat, poate deschide prea iute, sau s-o blocat naibii deschis.
sobolan
QUOTE(bucatzel @ 6 Apr 2016, 16:25)
Poa' sa fie radiator si de 100 de metri cubi, tot numai cand temperatura apei din motor trece de x grade se deschide termostatul.
*



up.gif
maho
QUOTE(sobolan @ 5 Apr 2016, 21:52)
pune-i ELV si ai sa vezi ce rapid se incalzeste si scapi si de mucii aia albi din epurator iarna
Referitor la lampi si la mine mai comite anumite figuri pe acolo...eu am turtit usor soclul metalic la bec cu un patent sa intre becul fortat.....rezultatul e satisfacator..

Elv. n-o sa-i pun, ca de muci nu e cazul.
Sa incerc si deformarea soclului de bec, desi mi-e ca se sparge balonul, sau se invarte in soclu si-si pierde vidul. Cred ca urmeaza mai degraba un (o pereche, ca sa fie identice) stop nou.

QUOTE(bucatzel @ 6 Apr 2016, 16:25)
baga-i o inspectie la termostat, poate deschide prea iute, sau s-o blocat naibii deschis.
*


Buna idee, trebuie sa-l verific, mai ales ca "intamplator" mi-a cam crescut si consumul, in ultimul timp. Se leaga.
sobolan
QUOTE(maho @ 7 Apr 2016, 18:58)
Elv. n-o sa-i pun, ca de muci nu e cazul.
*



dar din fabrica a avut si a ta,nu ? la mine e ramasa toata firaraia,butonul,releul,etc.....
Soclul becului il turtesti un pic si foarte usor,vidul nu e in soclu,e in balon,doar sa fisurezi balonul da' ma indoiesc.....la mine ma saturasem sa am pozitie si sa nu am etc....dadeam cu palma in lampa aveam iar.....
Ov
pe vremuri se bagau bete de chibrit sau scobitori intre bec si soclu sa-l tina fix smile.gif
maho
QUOTE(sobolan @ 8 Apr 2016, 07:37)
dar din fabrica a avut si a ta,nu ?

Da, a avut, gmv-ul e prin garaj, plin de praf si jeg, ramas acolo din vremea cand masina nu era pe mana mea (mai bine de 10 ani), nici macar nu stiu daca functioneaza, si nu ma complic.
QUOTE(sobolan @ 8 Apr 2016, 07:37)
vidul nu e in soclu,e in balon,doar sa fisurezi balonul da' ma indoiesc....

Stiu, m-am exprimat eu gresit; becul fiind mic, sunt sanse mari sa se duca dracu' daca incerc sa deformez soclul, dar o sa vad.

Are doua bete de chibrit bagate, dar n-a fost suficient (cred ca vroia toata cutia tongue.gif ). Mai incerc azi o data, cu altceva (poate o lamela metalica f. subtire, sau un capat de sarma turtit), daca nu tine bine, schimb stopurile, ca nu-i de gluma.

8 Apr 2016, 17:46:
QUOTE(maho @ 4 Apr 2016, 19:24)
la zamacul ala n-ai ce-i face, e rigid si casant. Acum sunt ok luminile.

Cu putina perseverenta, ai ce-i face: il apesi mai tare si se rupe de langa nit icon_mrgreen.gif
Culmea, ca l-am si facut, cu ajutorul proprietarului garajului, care mi-a pus la dispozitie electricitate, bormasina si un burghiu de 2.5: am gaurit urechea zamacului, langa ruptura, am fixat pe ea o bucatica de tablita (cam 10x8 mm) si l-am fixat cu un holzsurub in nit. Acum vad ca se aprind ok atat luminile cat si stopurile, iar reparatia e destul de fixa, nu se misca becul ca inainte; o sa-i fac si-o proba de vibratii, cand scot (maine-poimaine) masina la spalat, si-i schimb si termostatul (am gasit un Calorstat).
maho
Am fost azi si-am schimbat termostatul, dupa ~ 4 minute s-a incalzit furtunul (afara soare, cam 25 de grade); impins șocul complet, ralantiul stabil; acum sper sa nu mai fie probleme cu temperatura optima.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.