Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1310 "Diamantina"
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
maho
Cand se va schimba ceva (in bine) pe la r.a.r. Brasov.
Noi sa fim sanatosi.
MuciX
Pai stai, stiu ca tu aveai probleme pentru ca nu erau 30 de ani de la incetarea productiei 1310, dar acum am vazut ca e importanta doar varsta masinii de atestat. Nu ar trebui sa fie ok acum?
maho
Oamenii nu-si schimba comportamentul de la o zi la alta, ca s-a schimbat legea.
O s-o atestez intr-o zi.
MuciX
De acord cu tine, dar pana intr-un punct. Experienta a fost neplacuta, stiu ca am citit ceva legat de asta si acum probabil esti mahnit, dar tu ar trebui sa iti vezi interesul si sa iti duci demersul la capat. Acum depinde si cat de tare arde. smile.gif
maho
Deocamdata nu arde, mai sunt si altele de rezolvat la casa omului, le luam in functie de urgenta si importanta..
maho
Alte noutati:
am facut un drum mai lung pe vreme frumoasa, si intamplarea a facut ca la trecerea muntilor sa merg destul prin apa (zapada topita) siroind pe drum; constatare: nici strop de apa in masina, deci sursa (la pasager) e deasupra, nu aruncata de roti. Mai mult ca sigur la ploaie, pe la grila capotei, respectiv aeroterma. Iar in portbagaj sub roata de rezerva si in "buzunarul" din stanga, pe la suruburile flapsurilor, o sa desfac cu prima ocazie bara spate si-o sa le pun niste garnituri.
Slabit ambreiajul - tinea mult prea sus, iar la itp, cand am scos masina de pe role, a iesit putin fum.
Inlocuit oglinzi (exterioara stg., fisurata putin intr-un colt, si interioara - munca de 2 ore, de ocnas, ca s-o scot din carcasa...
QUOTE(maho @ 2 Apr 2015, 16:35)
- inlocuit 2 becuri de far arse ( unsure.gif  in iarna erau ok...);

PLM de becuri frantuzesti klaxcar: dupa 600 km a trebuit sa schimb din nou becul de faza scurta de pe stanga, avea filamentul de scurta ars (pe lunga mergea); e drept ca papucul firului de masa era cam iesit din mufa cu 3 cai, dar cum de mergea lunga ? Am luat si pus un Selum, sa vedem ai nostri ce marfa fac.
maho
Astea banuiesc c-ar trebui sa se gaseasca si pe la noi, dar sa vad intai cum se comporta astea romanesti, ca daca se arde si asta repede, ar insemna ca am o problema la inst. electrica, dar sper sa nu fie cazu'..
ydaniel
Klaxcar doar ambaleaza piesele,ele sunt produse in tara cu armata de teracota...
Steaua Electrica Fieni sunt bune,dar gasesti cam greu.
maho
Azi am incercat sa-i dau jos aparatorile de noroi (alea manufacturate de mine)... binenteles ca n-am reusit, mai incercam poimaine (cica maine ploua). Ceva -ceva tot am reusit, insa: sa raman cu "butonul" de la cablul de șoc in mana. Decat sa ma risc iar cu un cablu nou, care sa iasa din sertizare, mai bine l-am lipit p-asta la loc cu Picatura-gel. Sa vedem poimaine daca rezista "coafura". Cam asa se restaureaza un cablu de șoc. icon_mrgreen.gif
DACIOTUL_97
Picatura ce lipeste,nimic-nimic nu dezlipeste radmasa.gif

Totusi ar trebui sa scapi de el.Doar sa gasesti unul bun de schimb smile.gif

Ce dificultati ai intampinat la demontarea aparatorilor de noroi ?
maho
Au ruginit piulitele pe suruburi (asta-i cea mai mica problema, ca se rezolva cu wd-40), dar si capul cu crestatura pt. surubelnita al suruburilor. Crestatura s-a dus dracu' repede cand am tinut contra. Deh, n-am fost inspirat cand le-am pus, am pus ce-am avut, si nu aveam la mine suruburi potrivite (M5) cu cap hexagonal.
ydaniel
Cauta un cablu de soc tip France.
maho
Are aceeasi lungime ?
ydaniel
Da.
maho
Sa vad intai cum rezista asta. Daca nu tine, caut.
maho
Au "cazut" in final aparatorile (cu flexul), urmeaza dupa-amiaza un curatit/reglat de carburator, ca nu-mi place cum toarce (cam neregulat, si nu-i de la jiclorul de ralanti). Cam atat pt. sambata, montajul aparatorilor noi il fac dupa intalnire.

L.e.: gata si cu carburatoru', merge motorul la ralanti de nu-l auzi. Prietenii sa traiasca !
ydaniel
Mai sti ceva mesteri care au lucrat la CARFIL?
maho
Da, cel care mi-a rezolvat carburatorul mi-a fost coleg de generala; a lucrat niste ani chiar la atelierul (sectia) de carburatoare in Carfil, apoi si-a deschis propriul service. N-o spun pt. ca mi-e prieten si fost coleg, dar tipul e "doctor" in carburatoare.
maho
Ultimele achizitii: 4 faruri de sticla in stare f. buna (aproape "n.o.s." as putea spune, unul e cu eticheta de Elba pe el), janta + vopsit + anvelopa noi pt. rezerva (roata veche, cu Victoria pe ea, a ajuns in garaj, langa celelalte 4 jante originale, in plus*):
[attachmentid=1627997569]
Montajul/reglajul, mai la vara/tara.
*Am gasit loc sa le si roluiesc, dar n-am de ce.

Inca ceva: daca are careva nevoie de-un Solex, ziceti, sa intreb de pret. Se asigura montaj pe masina, reglaj si punere in functiune, la cel care mi-a reglat si mie carburatorul (e al lui Solexul).
Adrian Frigo
Întreabă TE ROG!Îl vreau EU!!! rolleyes.gif Bineînțeles,dau și de-o bere wink.gif
maho
Montat farurile noi (cu ocazia montajului, s-a dus dracu' - din nou - filamentul pt. lunga de pe becul ext. dr.) si aparatorile fata: [attachmentid=1628002183] [attachmentid=1628002184] [attachmentid=1628002185]
Adrian Frigo
QUOTE(maho @ 27 Jul 2015, 12:29)
.... (cu ocazia montajului, s-a dus dracu' - din nou - filamentul pt. lunga de pe becul ext. dr.)

Ce becuri folosești? Recomand de SELUM! În rest,arată foarte bine! smile.gif
maho
Habar-n-am de care era (eram prea nervos de canicula ca sa ma mai intereseze, si, in plus, imi si sarisera la montaj doua sârme-arcuri de fixare; pana le-am gasit pozitia de montaj a trebuit sa dezhidratez cateva beri), am pus ce-am gasit de rezerva prin portbagaj. Urmeaza sa refac stocul.
oldtimercraiova
Spor la muncá !
Daciotul_98
Cu atestarea...s-a lamurit treaba?
maho
Pai s-a lamurit de pagina trecuta: o s-o fac intr-o zi,
QUOTE(maho @ 3 Apr 2015, 10:00)
Cand se va schimba ceva (in bine) pe la r.a.r. Brasov.

QUOTE(maho @ 3 Apr 2015, 11:40)
Deocamdata nu arde, mai sunt si altele de rezolvat la casa omului, le luam in functie de urgenta si importanta..
*


In viitorul apropiat urmeaza o spalatura a instalatiei de racire si inlocuirea antigelului, posibil si o inlocuire de rulment spate (daca nu se va putea strange).
Deocamdata ma bucur ca la 2 ani de la reconditionare inca arata ca noua (zilele trecute a fost admirata la greu prin Oltenia, si ceruta insistent la vanzare - nu e cazul).
@oldtimercraiova: multumesc.
Rob3rto
Parca e putin inrosita la imbinarea aripii cu pragul sad.gif
maho
E de la poza facuta cu telefonul, si conditiile meteo criminale; nu-i rugina, ca-mi puneam latul de gat. biggrin.gif
Tu erai duminica in trafic cu flash-urile ? Nu eram sigur daca-i PVA sau VBA...
Rob3rto
Nu v-am vazut pe nicaieri... Cel mai probabil era Alex cu PVA-ul biggrin.gif
maho
QUOTE(maho @ 27 Jul 2015, 18:46)
urmeaza o spalatura a instalatiei de racire si inlocuirea antigelului, ... si o inlocuire de rulment spate (daca nu se va putea strange - era strans, dar huruia, i-am inlocuit pe ambii).

Rezolvat si astea.
maho
Noutati (dupa pozitionare si dispunere, stropii sunt aruncati p-acolo de paleta ventilatorului):
dupa ~ 10 km: [attachmentid=1628008137] [attachmentid=1628008138]
dupa ~ 300 km: [attachmentid=1628008139] [attachmentid=1628008140]
Sub 70/h nu apare nimic, doar peste. Maine e o zi lunga...
DACIOTUL_97
Credeam ca sunt singurul cu capota "ciuruita"... radmasa.gif
bucatzel
Sper ca macar stii de ce

QUOTE(maho @ 27 Jul 2015, 17:46)
urmeaza o spalatura a instalatiei de racire
*



Prima oara, verifica furtunul de sub elice.
maho
Pai ..spalatura n-a mai avut loc (am omis asta cand am zis "rezolvat" blush.gif ), din motive multiple, doar inlocuirea lichidului de racire. Furtunele sunt ok (cel inferior gros e destul de nou), tot ce-i vizibil e ok, fara alte urme. Am turat-o putin pe loc (din parghie) si nu mi-a sarit nimic intre "felinare". Cred totusi ca s-a mai slabit capacul pompei de apa (schimbat acu' vreo 3 ani.
bucatzel
poti s-o turezi pe loc pan' la anu'.

Aveam mai demult ditai porul in furtunul ala, fix langa colier, pana n-o crescut gaura aia, n-am gasit-o.

Io zic de furtunul ala, ca posibilitatea a doua e gaurice prin radiator.
BN64FLO
E lichid de racire? mie imi arunca ulei pe la simeringul de la distributie exact in acelasi loc, si numai dupa ce era motorul cald...
tunderbird
Poate sa scape cateva picaturi pe la aerisitorul de la pompa si/sau sa fie picaturi de ulei scapate pe la simeringul de distributie.

Dupa locul unde au fost proiectate si dupa cum arata urmele (negre), mai degraba este ulei de la distributie amestecat cu ceva murdarie aruncata de pe fulia motorului.

Privind pozele nu putem decat sa ne dam cu parerea. Trebuie identificat fizic daca urmele de pe capota/contrararipa sunt de ulei sau de antigel. Uleiul este mai gras si mai vascos decat antigelul, mirosurile difera (uleiul miroase a produs petrolier, antigelul miroase a alcool industrial)... si antigelul este dulce pentru cei care nu au retineri (si inca mai sunt destui) in a-si folosi papilele gustative pentru o astfel de verificare smile.gif
maho
S-a elucidat misterul, si s-a rezolvat problema (inceputa cu vreo 3-4 pagini in urma, prin octombrie 2014). Am lasat un specialist (care nu s-a jenat sa puna limba) s-o faca. La culoare pareau a fi stropi de ulei, dar la pipait (aici nu ma bag, prefer alte chestii mai placute) si la gust (cica dulce) s-a constatat ca-i vorba de antigel, ceeace, impreuna cu un oarecare joc al fuliei a dus la schimbarea (dupa 3 ani) capacului pompei de apa. Cine-a zis (si eu...) ca cele de Pulsor Scornicesti sunt bune? Acum am pus ce-am gasit prin zona, adica ultima bucata Polparts (poloneza). Om vedea cat tine si asta. unsure.gif
Am mai schimbat uleiul (la 6000, tot de-ala, ca n-am schimbat filtrul) si filtrul de aer (la 20k, destul de curat) - mizilicuri.
johnybic
up.gif am dat din intamplare peste jurnalul tau de bord in urma cu vreo 4 luni ,frumoasa masina bafta cu ea in continuare
Daciotul_98
La pulsor au fost niste loturi de o calitate daca-mi permiteti excrecabila, de la pompe de alimentare ce se macinau, din momentul in care desfaceai un surub, pompe de apa pline de fisurele...etc
maho
Nu-i exclus ca dupa ce au fost (Scornicestiul) parasiti de "farul calauzitor", sa-si fi bagat p_la in calitate si cei de la fabrica (Pulsor). Pompa am cumparat-o acu' 3 ani direct de-acolo, dar pana am ajuns la poarta fabricii mi-am blestemat zilele, rar mi-a fost dat sa vad un drum de acces intr-un (totusi) oras, atat de bombardat. Nici macar in departamentul de vanzari (la poarta, locul de contact cu clientii), nu se vedea nici o modernizare, de nici un fel, a oamenilor si mobilierului, aceleasi, de anii '80.
F.M.C.C.!
tunderbird
Pai ce sa faca oamenii? Pastreaza totul intact, in cinstea fiului satului!
Putem sa nu zicem ca acolo se purcede la conservarea marturiilor trecutului istoric? smile.gif
maho
Sa si-l conserve sanatosi, asa moare un oras (ca atatea altele, prin tara).
Pe ambalajul (cutia) pompei, cica: "garantie 18 luni, durata normala de viata 36 luni sau 95.000 km". Pai eu in 3 ani, de cand am luat-o, am facut sub 13.000 km. Daca nu miscam masina, pompa avea oricum "durata normala de viata" terminata ?! icon_mrgreen.gif
ydaniel
Eu am montat pompe de pulsor si nu am avut probleme.
maho
QUOTE(maho @ 23 Sep 2015, 21:00)
ultima bucata Polparts (poloneza). Om vedea cat tine si astaunsure.gif

"De joi, pana mai apoi". Adica vreo 250 km...Poate ne spune colegul care "stie cum se manifesta dragostea pt. dacii" cum se zice in poloneza "imi bag p*la-n piesele Polparts". Dupa vreo 180-200 km fara probleme, cand am ridicat capota la vreo 250 km am vazut ca iar incep (deocamdata nu multi, dar sunt) sa apara stropi de antigel, exact in aceleasi zone. Deocamdata se apropie iarna si nu mai am chef de alte cheltuieli, probabil la primavara o sa caut una mai de "doamne-ajuta". Cu ocazia aia, daca-i cuminte, ii fac cadou si-un radiator (mare) de Romradiatoare, ca rahatul asta turcesc se cam umezeste pe sub el.
O schimbare de dispersor dreapta, ca cel vechi (poza probabil mai in urma) era mai deschis la culoare (nici asta nu-i absolut identic, dar e mai apropiat) si avea o mica fisura interioara; la schimbare, s-a rupt soclul becului de semnalizare chiar langa nitul de prindere (se pare ca nu-i otel, ci ... ceva gen zamac), si a trebuit sa-l carpesc si pe-ala, si apoi sa-i refac masa becului. Placeri tipice daciei. rolleyes.gif
[attachmentid=1628009486]
om_bland
De remarcat cum se inchide capota la portbagaj... ermetic... mai rar asa ceva la berline rolleyes.gif

6 Oct 2015, 20:57:
Pompa de apa gasiti si la dezmembrari. luati 2-3 imposibil sa nu numeriti una buna.
mesteru surubel
cauta capac de pompa de apa de la SKF
STORMTROOPER
QUOTE(maho @ 6 Oct 2015, 15:30)
... "imi bag p*la-n piesele Polparts".
*




Daca inveti sa zici chestia asta in chinez am o vaga banuiala ca nu vei avea probleme sa te intelegi cu "polonezii " de la Polparts/Autospeed, "nemtii" de la MasterSport/Breckner sau "moldovenii" de la Asam/Conex.
In alta deyordine de idei iti pot recomanda Hepu, am avut pe masina din 2009 pana in 2014 si aprox. 40.000 km pana a inceput sa dea semne ca vrea la pensie.
sau http://www.epiesa.ro/pompa-apa-renault-12-...2/subcat-10191/

maho
@om_bland:
eh, are si ermetismul limitele lui, dar in orice caz, e mult mai bine la linie de cand m-au ajutat Stefan si tatal lui. La inchidere trebuie apasat mai ferm (nu pot inchide capota "cu doua degete"), dar nu ma deranjaza asta. Nu risc cu pompa din dezmembrari, poate fi buna aparent, iar rulmentul sa cedeze in 50 km...as zice ca pompa de apa intra mai degraba la capitolul "consumabile", din pacate.
@mesteru surubel & STORMTROOPER:
O sa iau una buna, (ramane de vazut daca completa, sau doar capacul). Din ce-mi dau seama, pe "epiesa" astia numesc la fel ("pompa de apa") si pompa completa dar si capacul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.