Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1310 "Diamantina"
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
maho
Zilele trecute am fost in Calarasi (multumesc din nou, ionutz78, pt. vizionarea bijuteriilor de familie up.gif ), masina n-a avut nici o problema, in ciuda caniculei infioratoare; nici macar apa n-a crescut in borcan (n-am mers chiar incet...Cl-Bv in 5 ore, plecat la 14.30 din Cl, e mai mult decat rezonabil, zic eu). Releul (evident c-am uitat sa vad ce scrie pe el) incarca clar mai bine decat cel vechi, practic nici o diferenta intre incarcarea cu/fara consumatori, ceeace nu se intampla la cel mecanic. Recomand.
bucatzel
Am mutat discutia despre reconditionari de jante aici.
maho
QUOTE(maho @ 6 Aug 2014, 14:33)
cat a stat in fata blocului in parcare (nesupravegheata, vreo 5 ore), m-am trezit c-o zgarietura de vreo 20 cm pe capota portbagajului 251.gif
Nu era parcata pe locul nimanui (era in dreptul unei alei, pe un "X"), portbagajul spre strada...niste dobitoci.

Rezolvata si zgarietura, in acelasi service in care am facut masina anul trecut. A fost suficient de profunda incat sa nu iasa la un simplu polish, a trebuit matuita, chituita, etc., si vopsita toata capota. Ca noua.
Dracu' mai lasa masina in fata blocului ...
DACIOTUL_97
Bine ca s-a rezolvat macar.Si eu m-am trezit cu bandoul de pe bara fata smuls dintr-un surub si numarul de inmatriculare stramb (probabil m-a "sters" vreun grabit cu o masina dar nu cred).Tot felul de oligofreni care nu au ce face decat sa vandalizeze/distruga.
maho
Ultimele "prestatii": inlocuit flapsuri bara spate, curatit/lustruit barele, reparat lumini marsarier (papuc iesit de pe cutie), reparat lampa numar spate (asta mi-a mancat o zi intreaga, de 3 ori m-am bagat sub masina... mad.gif - nu facea contact lamela de + cu capatul becului), etansat prin bord - dreapta sa nu mai vina curent la doamna, montat huse noi pe scaune, in culoarea originala (verde), strans cablu frana de mana, ... si cam atat. wub.gif
Poze, dupa ce le descarc.
maho
Poze, inclusiv cu ceva "scurgere de ungere", pe furtunul de sub pompa de apa; de rezolvat, probabil mai la primavara: [attachmentid=1627964801] [attachmentid=1627964802] [attachmentid=1627964803] [attachmentid=1627964804]
harby ;))
QUOTE(maho @ 5 Oct 2014, 19:59)
Poze, inclusiv cu ceva "scurgere de ungere", pe furtunul de sub pompa de apa; de rezolvat, probabil mai la primavara: [attachmentid=1627964801] [attachmentid=1627964802] [attachmentid=1627964803] [attachmentid=1627964804]
*


Alta viata ! Frumos, imi place .. icon_mrgreen.gif
maho
Mie nu-mi place scurgerea. Daca nu-i de la distributie... la primavara va trebui sa dau jos motorul. sad.gif
iulica89
Te rezolv eu cu un set de presuri de noroi de 1300-eftin ca ma cam incurca.
In rest totul e ok! wub.gif flapsurile mari biggrin.gif
maho
Pune niste poze.
harby ;))
QUOTE(maho @ 6 Oct 2014, 20:27)
Mie nu-mi place scurgerea. Daca nu-i de la distributie... la primavara va trebui sa dau jos motorul. sad.gif
*


Sigur e de la furtun? Ca asa am zis si eu initial , dar s-a dovedit a fi capacul de pompa. unsure.gif
maho
E pe furtun (si putin pe sub el, pe talpa alba), si e ulei, nu amestec antigel, ca-i mai gros. In zona aia ma gandesc ca ar putea ajunge de la distributie, ca la imbinarea chiulasei nu se vede nimic. Trebuie sa verific daca se manifesta si "la rece", in ralanti, sau doar in "forja", drumuri mai lungi. Asta ar explica consumul de ~ 1 l ulei / 5000km.
tunderbird
Eu zic ca este ori ulei prelins de la busonul de umplere... ori curge pe la garnitura capacului culbutoarelor... uita-te cu atentie si la suprafata de separatie chiulasa/galerie admisie-evacuare.
De la distributie nu poate sa fie scurgere decat pe la simering ... si daca ar fi fost de acolo, ai fi avut ulei imprastiat peste tot in jurul fuliei. Sau poate ai varsat ulei cand ai schimbat uleiul... uleiul de pe furtunul de sub filtrul de aer nu se explica altfel...
Consumul acela de ulei, este foarte normal pentru un set motor romanesc fabricat in anii '80.
danut 69-71
QUOTE(maho @ 7 Oct 2014, 00:16)
Asta ar explica consumul de ~ 1 l ulei / 5000km.
*


La 5 mii de km 1L de ulei = 0, nu trebuie sa-ti faci griji, este consum normal pentru un motor cu ardere interna, putin cam mic dar e OK. wink.gif
tunderbird
QUOTE(danut 69-71 @ 6 Oct 2014, 23:14)
... este consum normal pentru un motor cu ardere interna, putin cam mic dar e OK. wink.gif


Consumul acela nu este normal pentru un motor cu ardere interna... un motor de Logan (si nu numai) nu are voie sa consume atat... dar pentru un set motor fabricat de IAP cu precizia si materialele din anii '80, este acceptabil... bineinteles depinde foarte mult de rulajul masinii si de calitatea uleiului folosit in trecut, precum si de intervalul de schimb... in carte scria 5000km dar cei carora le-a pasat de masina au schimbat uleiul pe la 2500-3000 km... uleiul uzual fiind ceea ce se gasea la PECO in acea vreme.
danut 69-71
Daca studiezi datele tehnice a masinilor construite si in 2014, se discuta despre un consum normal de ulei intre 300-700 ml/1000 de km.

Si intr-o tigaie daca incingi uleiul la 90 de grade timp de 5 zile cate 2 ore, ai sa sesizezi ca acesta se arde.

Acest subiect s-a mai discutat si din p.m.d.vedere se bate apa-n piua...sau vrei sa revolutionezi motoarele cu ardere interna care nu vor consuma ulei, crezand ca tu esti cel care descoperit gaura din covrig!

bucatzel
QUOTE(danut 69-71 @ 7 Oct 2014, 14:04)
Daca studiezi datele tehnice a masinilor construite si in 2014, se discuta despre un consum normal de ulei intre 300-700 ml/1000 de km.
*



Nu cred ca-i zice normal, cuvantul corect ar fi mai degraba suportabil, ca de obicei in manualele alea spune ca la un consum peste x, sa vizitezi un service.

Si motoarele sanatoase nu-l consuma nici pe ala, fara aditivi de ingrosare, sau alte artificii.
Ov
daca e ulei d'ala de se pune in tigaie atunci il consuma si motoarele sanatoase smile.gif
madalin78
sustin si eu aceesi parere dupa un nr de km ...x.... a se verifica uleiul ca si exemplu ...citeam ceva mai sus la un coleg ...despre logan eu folosesc masina in regim de scoala si nu completez ulei...calitatea uleiurilor si benzinei de acum 5 milioane de ani era cum era.....
maho
Domnilor, va rog sa nu va certati (si) pe topicul asta !
Tocmai am venit de la garaj, problema in detaliu e cam asa:
1. Nu e ulei, e amestec antigel (cam aceeasi culoare cu cea actuala a uleiului), iar picatura (urma) cea mai inalta am gasit-o pe la capacul pompei de apa, ce se vede in poze fiind (probabil) stropi proveniti de-acolo; @ harby: up.gif
2. Nivelul amestecului antigel in borcan e cu 1 deget sub max. (nivelul anterior, de acum 500 km, fiind max.);
3. Scurgeri vizibile de ulei nu am (la refill nu a curs nimic pe alaturi, pe langa capacul culbutorilor e curat, singura data cand am avut o mica scurgere (demult, dupa vreo 4-500 km de la schimbarea garniturii de chiulasa, inainte de restrangere) a fost pe galeria de evacuare, a iesit putin fum cat sa rezolv imediat problema tongue.gif
4. Consumul de ulei nu ma ingrijoreaza (e in limitele "normalului"), dar ma deruteaza ca e neuniform in timp si km: am facut schimbul la 99.928; pana la 101.307 (1379 km) am facut cateva drumuri scurte, unul mediu, si doua lungi: nivelul pe joja (masurat a 2-a zi, normal, dupa ce s-a lasat tot) nu s-a schimbat de la max.; de la 101.307 am bagat un drum mai lung pana la 101.566, a 2-a zi aveam nivelul scazut, am completat ~350 ml pana la max., apoi am facut inca 260 km, acum am 101.826 si nivelul e acelasi. N-am stat sa "cuantific" pe care bucata am dat "forja" si pe care nu...
Calitatea uleiului... am mai vorbit de ea, nu e cea mai buna, dar e mai bine ca inainte. Schimbat cam la 5000.
bucatzel
@ov.No, fa-ma sa dau de-alea cu "a mea nu face", ca nici aralul ala pus in graba, de ziceai ca-i jenibil nu l-o papat. Si asta in conditiile in care io nu pot/vreau sa merg batraneste cu ea. Dreptu-i, pe la 3000 si-un pic, l-am poftit afara. Da' si in cealata, preferam sa pun ulei "de care-o fi" si sa-l schimb pe la 3000. Numa ca mno, aia vedea mers zilnic, la asta numar pe degete de cate ori o parasit garajul anu' asta.

@maho. Am vazut si eu diferente de nivel de ulei in functie de locul unde-i oprita masina. Un pic de inclinare, nu foarte sesizabila, iti poate da putin reperele peste cap. Mai ales cand vorbim de completari de-astea cat de-o doza de suc.
tunderbird
"Din p.m.d. vedere" as prefera sa nu-i facem varza topicul omului.

Consumul de ulei de 300-700 ml/1000 de km este limita maxima care impune RK-ul motorului.

Babeste gandind, in cazul motoarelor moderne la un interval de schimb de 10.000-15.000 km permis de uleiurile sintetice, un consum ca acela inseamna intre cel putin 3 - 7litri ulei consumat pe interval de schimb ... un motor auto care consuma atat ulei intre schimburi (mai mult decat are in baia de ulei) trebuie reparat... porcaria de motor 2,0 pompe/duze de la VW unde consilierii de vanzari iti spun ca la o masina de minim 25000 euro sa umbli cu bidonul de ulei in portbagaj, este exceptia care confirma regula radmasa.gif

Aceasta este o analiza babeasca sau intuitiva la indemana oricui... pentru o discutie tehnica profunda despre motoare cu ardere interna auto, industriale, navale si cum or mai fi ele propun sa deschidem un topic separat... n-oi fi eu Dumnezeu in materie, dar nivelul lui Sf. Petru ma straduiesc sa-l ating... biggrin.gif mai aflam si noi lucruri/notiuni noi cum ar fi valorile realiste pentru consumul specific de combustibil/ulei, randament masina cu ardere interna, rezerva de putere, elasticitate motor, modalitati de marirea puterii, performantele dinamice si ameliorarea lor, etc, etc, etc.

<span class='edit'>7 Oct 2014, 14:52:</span>
QUOTE(maho @ 7 Oct 2014, 14:42)
1. Nu e ulei, e amestec antigel (cam aceeasi culoare cu cea actuala a uleiului), iar picatura (urma) cea mai inalta am gasit-o pe la capacul pompei de apa, ce se vede in poze fiind (probabil) stropi proveniti de-acolo; @ harby:  up.gif
2. Nivelul amestecului antigel in borcan e cu 1 deget sub max. (nivelul anterior, de acum 500 km, fiind max.);
4. Consumul de ulei nu ma ingrijoreaza (e in limitele "normalului"), dar ma deruteaza ca e neuniform in timp si km: am facut schimbul la 99.928; pana la 101.307 (1379 km) am facut cateva drumuri scurte, unul mediu, si doua lungi: nivelul pe joja (masurat a 2-a zi, normal, dupa ce s-a lasat tot) nu s-a schimbat de la max.; de la 101.307 am bagat un drum mai lung pana la 101.566, a 2-a zi aveam nivelul scazut, am completat ~350 ml pana la max., apoi am facut inca 260 km, acum am 101.826 si nivelul e acelasi. N-am stat sa "cuantific" pe care bucata am dat "forja" si pe care nu...
Calitatea uleiului... am mai vorbit de ea, nu e cea mai buna, dar e mai bine ca inainte. Schimbat cam la 5000.


Esti sigur ca este antigel? Este dulce? biggrin.gif Posibil sa-si fi dat drumul pe la presetupa. Este tipic pentru situatia cand motorul mai mult sta decat functioneaza. Eu zic sa nu te ingrijorezi prea tare... nu este cazul sa dai motorul jos... doar tine-l sub observatie.
Ov
QUOTE(tunderbird @ 7 Oct 2014, 15:48)
porcaria de motor 2,0 pompe/duze de la VW unde consilierii de vanzari iti spun ca la o masina de minim 25000 euro sa umbli cu bidonul de ulei in portbagaj, este exceptia care confirma regula  radmasa.gif 
*


1. si 1.9 mananca
2. nu mananca 7 kile intre revizii ci vreo 2 kile mai la inceput si max 1 kil dupa ce trece de 100.000km
tunderbird
Tie ti se pare normal sa iei masina noua si sa ai grija uleiului in portbagaj?
Nu conteaza ca este vorba de 1, 3 sau 7 l.
Si iti mai rad si aia in nas: " asa este tehnologia pompe duze"... asta sa i-o spuna lu' mutu', eu lucrez cu astfel de motoare de aproape 15 ani, si nu am avut niciodata probleme cu consumul de ulei.
Ov
Eu am o gentuta originala facuta special pt bidonu' de ulei. Deci e normal icon_mrgreen.gif
Si grija uleiului nu trebuie s-o ai, ca-ti zice in bord cand se apropie de minim ca trebuie sa mai torni smile.gif
tunderbird
Grija de care vorbeam este sa nu ramai fara ulei in bidon... pentru ca bidonul nu are avertizare de minim biggrin.gif ... si daca ai pus ulei de la dealer VW trebuie sa ai in portbagaj acelasi ulei... una este sa mergi cu o hodoroaga de Dacia la care ai potbagajul plin de cele necesare mecanicii si la care mai merge sa amesteci uleiurile pe care le gasesti in benzinarii, si alta este sa ai masina noua in garantie pe care ai dat o roaba de bani si sa te trezesti in mijlocul drumului ca iti trebuie nu stiu ce kkt de ulei special conform normelor interne VW, etc, etc, etc.
Ov
Pai e simplu, cand te duci la o revizie de minim 2000 de roni, ii zici sa-ti dea si 1-2 sticle de ulei. Oricum n-ai nicio garantie ca ce ti-au pus (daca ti-au pus) in motor e acelasi lucru ce ce-ti dau in sticla.
tunderbird
Adica in permanenta sa mergi cu baxul (exagerez un pic) de ulei de motor, in portbagaj. blink.gif

Pai atunci mai bine imi iau alta masina care nu consuma atat ulei, de noua... slava Domnului, sunt destule alte branduri care nu consuma ulei in halul ala!
Ov
Dupa ce-am venit de pe un opel benzinar care-mi halea 2-3 kile la 10.000, sa-mi manance asta 1 kil la 15.000 mi se pare chiar bine. Personal oricum consider ca-s rautati (sau invidie tongue.gif), chiar nu e greu sa completezi o data cu juma de kil intr-un an (ca cealalta jumatate, chiar daca o consuma n-o mai pun pana la revizie ca sunt peste minim).
tunderbird
Ce rautati? Ce invidie? Frustrare de-a dreptul! biggrin.gif S-a uscat iarba si nu mai este nimic de tuns. radmasa.gif

Bineinteles ca nu-i greu de completat cu ulei, mai ales pentru noi astia, iubitorii de troace vechi... dar totusi sa ai masina germana de ultima generatie care este mare papatoare de ulei... mi se pare incalificabil... mai ales in conditiile in care motoarele altor producatori auto cand ating aceste valori, sunt declarate cu grad avansat de uzura.

Ce juma de kil pe an? La Passatul Variant 2.0 de serviciu aparea mesajul la mai putin de 5000km si la Skoda Octavia 1.9 tot pe acolo, in functie de forja aplicata... diesel-e cu pompe duze fiind.... dar am avut si benzinar Octavia Tour Break 1,6 16V care nu consuma ulei, in schimb benzina scadea vertiginos. smile.gif

In mod uzual la motoarele auto, diferenta dintre maxim si minim ar trebui sa poata acoperi consumul de ulei al motorului pe un interval de schimb obisnuit (cca 10000km, pentru uleiurile sintetice).
sorin105
QUOTE(Ov @ 7 Oct 2014, 17:32)
1. si 1.9 mananca
2. nu mananca 7 kile intre revizii ci vreo 2 kile mai la inceput si max 1 kil dupa ce trece de 100.000km
*


Depinde de unde a fost cumparata masina,daca masina este facuta pentru nemtania nu sunt probleme.
Am vw T4 si T5 care fac Italia si fac 15K km intr-o luna si nu papa niciun gram de ulei.

QUOTE(tunderbird @ 8 Oct 2014, 17:12)
Ce rautati? Ce invidie? Frustrare de-a dreptul! biggrin.gif  S-a uscat iarba si nu mai este nimic de tuns. radmasa.gif

Bineinteles ca nu-i greu de completat cu ulei, mai ales pentru noi astia, iubitorii de troace vechi... dar totusi sa ai masina germana de ultima generatie care este mare papatoare de ulei... mi se pare incalificabil... mai ales in conditiile in care motoarele altor producatori auto cand ating aceste valori, sunt declarate cu grad avansat de uzura.

Ce juma de kil pe an? La Passatul Variant 2.0 de serviciu aparea mesajul la mai putin de 5000km si la Skoda Octavia 1.9 tot pe acolo, in functie de forja aplicata... diesel-e cu pompe duze fiind.... dar am avut si benzinar Octavia Tour Break 1,6 16V care nu consuma ulei, in schimb benzina scadea vertiginos.  smile.gif 

In mod uzual la motoarele auto, diferenta dintre maxim si minim ar trebui sa poata acoperi consumul de ulei al motorului pe un interval de schimb obisnuit (cca 10000km, pentru uleiurile sintetice).
*


Depinde de calitatea uleiului,motorinei si exploatarea.
tunderbird
QUOTE(sorin105 @ 9 Oct 2014, 10:45)
Depinde de unde a fost cumparata masina,daca masina este facuta pentru nemtania nu sunt probleme.
Am vw T4 si T5 care fac Italia si fac 15K km intr-o luna si nu papa niciun gram de ulei.

Cumva vorbim de motoare diferite? Am avut pe mana si o flota de 25-30 T-uri... si nu mi-a reclamat niciun sofer astfel de probleme.


QUOTE
Depinde de calitatea uleiului,motorinei si exploatarea.


Masina noua la zero km luata de la Porsche Vest, ulei schimbat numai acolo, motorina numai de Petrom, exploatarea mea proprie si personala... nici prea prea, nici foarte foarte... eu zic ca am oarece idee despre cum sa eviti exploatarea la limita a unui automobil.

maho
In w/e mi-am vizitat neamurile din "Mall d'Ova" cam 500 km, din care cam 50 facuti pe ploaie (dar am mers incet, max 60/h, si datorita drumului destul de prost din zona rurala. In rest, Bv-Bc-Bv drum superb, chiar reparat pe alocuri unde era mai prost inainte (Bc), deci am bagat si ceva viteza (la intoarcere, Bc-Bv in 3 ore); concluzii: din nou stropi de antigel in zonele cunoscute; uleiul la jumatea jojei (am completat vreo 100 ml); fara apa in portbagaj, deci fata de
QUOTE(maho @ 27 Jul 2014, 18:23)
drum de ~530 km, consum mediu 6.45%, rulat vreo 5 km printr-o "rupere de nori", putina apa in portbagaj in locasul dintre aripa, podea si fusta (intrata posibil pe la suportul aparatorii de cauciuc), si sub mocheta dreapta - fata. De re-verificat podeaua, ca pe la polita (pe langa aeroterma) n-a picurat...
*


situatia s-a rezolvat odata cu schimbarea flapsurilor spate. In fata-dreapta putina umezeala sub pres, deci clar aruncata de roata.
Consum mediu 6.06%, best ever !
Cum sa n-o wub.gif ?! iubire.gif

[attachmentid=1627967175]
DACIOTUL_97
Frumoasa,frumoasa 04.gif Cum de ai un consum asa de scazut ?
ydaniel
Pai cum iti arunca roata apa in habitaclu?
maho
QUOTE(DACIOTUL_97 @ 21 Oct 2014, 19:28)
Cum de ai un consum asa de scazut ?
*


Probabil o combinatie fericita intre reglaje corecte si stil de condus, + conditii bune de trafic. Plinul l-am facut in aceeasi benzinarie, iar din totalul kilometrilor, doar vreo 15-20 au fost "urban" (si aia nu prea aglomerati).

@ydaniel: nu stiu pe unde, o fi vreo gaurica minuscula prin podea, ca mai sus, in zona oblica ce urca spre polita, era uscat (la fel si pe polita), deci nu vine pe langa aeroterma.
iulica89
Foarte posibil ca la imbinarea dintre panoul de foc si podea sa'ti bage-idiotii nu aplatizau bine tablele dintre panou si podea(o zona de 3-4cm petrecuta) si asa ruginea=>gaura minuscula misterioasa.Verifica si acolo zic eu...
maho
Acum e uscata si bagata la hibernat (garaj) pana prin decembrie, asa ca ramane cel mai probabil pt. cand o da iar caldura. Parca totusi e mai inspre scaun decat zici tu, si mai spre prag. Trebuie (trebuia, cand am schimbat si flapsurile, la tara...) sa fac o testare...
nelu_1985
E posibil sa ai gaurile se scurgere din praguri infundate si se revarsa apa in masina prin gaurile tehnologice exact sub pres.
In praguri intra multa apa cand ploua; ia o sarma si vezi ca ai 3 gauri de scurgere in fiecare prag. Sunt convins ca o sa curga multa apa cand bagi sarma si o plimbi acolo pana faci loc prin mizeria acumulata.
maho
Stiu de mult de gaurile alea, si le "operez" cam de 2-3 ori pe an, deci e exclusa situatia; ultima oara le-am desfundat dupa ce am mai bagat (in iulie) niste ceara prin cavitati.
Solutia ramane un test cu ajutor: cineva sa bage cate-un jet cu apa in zonele pe unde arunca roata, iar eu sa vad (cu presurile ridicate) pe unde intra.
Ov
vezi sa n-ai gaura pt cablul de antena in contra-aripa si sa-ti intre apa p'acolo wink.gif
maho
Ba chiar am gaura, dar am astupat-o asta-vara. Aia oricum e in partea de sus, ori acum mi-a fost clar ca tot ce era deasupra zonei orizontale a podelei, era uscat.
ydaniel
Ce an este automobilul tau? 83 sau 84?
maho
'83.
iulica89
Presuri:
maho
Merci de poze, ai p.m.
owy_2010
QUOTE(maho @ 6 Mar 2015, 21:27)
Merci de poze, ai p.m.
*


poze ptr colegu wink.gif
maho
Le-astept si-n "natura", ca sa le montez.
maho
Iesirea din hibernare:
- reumplut stingator expirat (+ inlocuit manometru - era pe "0" ?!), reimprospatat trusa medicala;
- montat batreria, un drum scurt de dezmortire: frane ok;
- schimbat ulei c.v. cu Elf Tranself type B 80w90, si lichidul de frana (dupa 2 ani); se pare ca de cand am schimbat planetarele si simeringurile, a pierdut f. putin ulei c.v., erau aproape 2 l in cutie;
- inlocuit 2 becuri de far arse ( unsure.gif in iarna erau ok...); cu ocazia asta am constatat ca tre' sa-mi fac rost de o pereche de ochelari de masca, astia cam dau semne de batranete;
- itp luat din prima - se pare ca mai sunt si d-astia care nu cauta nod in papura cand vad dacii; surprinzator, n-a venit nici r.a.r.-ul in vizita.
- aparatorile, in vremuri mai calde...

ydaniel
Si cand te vei duce sa o atestezi?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.