"Din p.m.d. vedere" as prefera sa nu-i facem varza topicul omului.
Consumul de ulei de 300-700 ml/1000 de km este limita maxima care impune RK-ul motorului.
Babeste gandind, in cazul motoarelor moderne la un interval de schimb de 10.000-15.000 km permis de uleiurile sintetice, un consum ca acela inseamna intre cel putin 3 - 7litri ulei consumat pe interval de schimb ... un motor auto care consuma atat ulei intre schimburi (mai mult decat are in baia de ulei) trebuie reparat... porcaria de motor 2,0 pompe/duze de la VW unde consilierii de vanzari iti spun ca la o masina de minim 25000 euro sa umbli cu bidonul de ulei in portbagaj, este exceptia care confirma regula
Aceasta este o analiza babeasca sau intuitiva la indemana oricui... pentru o discutie tehnica profunda despre
motoare cu ardere interna auto, industriale, navale si cum or mai fi ele propun sa deschidem un topic separat... n-oi fi eu Dumnezeu in materie, dar nivelul lui Sf. Petru ma straduiesc sa-l ating...
mai aflam si noi lucruri/notiuni noi cum ar fi valorile realiste pentru consumul specific de combustibil/ulei, randament masina cu ardere interna, rezerva de putere, elasticitate motor, modalitati de marirea puterii, performantele dinamice si ameliorarea lor, etc, etc, etc.
<span class='edit'>7 Oct 2014, 14:52:</span>
QUOTE(maho @ 7 Oct 2014, 14:42)
1. Nu e ulei, e amestec antigel (cam aceeasi culoare cu cea actuala a uleiului), iar picatura (urma) cea mai inalta am gasit-o pe la capacul pompei de apa, ce se vede in poze fiind (probabil) stropi proveniti de-acolo; @ harby:
2. Nivelul amestecului antigel in borcan e cu 1 deget sub max. (nivelul anterior, de acum 500 km, fiind max.);
4. Consumul de ulei nu ma ingrijoreaza (e in limitele "normalului"), dar ma deruteaza ca e neuniform in timp si km: am facut schimbul la 99.928; pana la 101.307 (1379 km) am facut cateva drumuri scurte, unul mediu, si doua lungi: nivelul pe joja (masurat a 2-a zi, normal, dupa ce s-a lasat tot) nu s-a schimbat de la max.; de la 101.307 am bagat un drum mai lung pana la 101.566, a 2-a zi aveam nivelul scazut, am completat ~350 ml pana la max., apoi am facut inca 260 km, acum am 101.826 si nivelul e acelasi. N-am stat sa "cuantific" pe care bucata am dat "forja" si pe care nu...
Calitatea uleiului... am mai vorbit de ea, nu e cea mai buna, dar e mai bine ca inainte. Schimbat cam la 5000.
Esti sigur ca este antigel? Este dulce?
Posibil sa-si fi dat drumul pe la presetupa. Este tipic pentru situatia cand motorul mai mult sta decat functioneaza. Eu zic sa nu te ingrijorezi prea tare... nu este cazul sa dai motorul jos... doar tine-l sub observatie.