Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1310 "Diamantina"
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
maho
Multumesc.
Mai sunt cateva - putine, ce-i drept - le-am vazut chiar aici, la unii colegi de forum. Cum ziceam, mai e cate una-alta de facut (chestii minore, fara latura functionala), dar cred ca nu e vreo dacie (nici macar de-a lui Danut) la care sa n-ai nimic de bibilit un timp mai mare. tongue.gif
iustin_uap
QUOTE(maho @ 9 May 2014, 14:21)
Intr-adevar, am si o pereche cromate (primite de la cineva care-si dusese masina la remat), dar nu le pot folosi decat de "decor" (sau ar trebui sa mai cumpar o pereche de stergatoare, de la care sa iau lamelele de cauciuc...). Lamelele actuale sunt noi (Champion), si in vremurile astea ploioase (nici maine nu suntem siguri 100% de soare) am preferat utilitatea lor. Din fabrica, totusi, a mea a avut stergatoare negre. Sa pun brate negre si stergatoare cromate... (sau invers) nu prea-mi vine.
Multumesc pt. aprecieri.
*


Corect, utilitatea ar trebui sa primeze, iar stergatoare care sa nu fie uzate peste masura se gasesc destul de greu. Mi se pare destul de ciudat ca a avut stergatoare negre din fabrica. Stiam ca elementele cromate s-au scos de prin '86. Bunicul meu are una tot din '83, exact acelasi model si are stergatoare cromate.

QUOTE(BoR @ 9 May 2014, 20:31)
Foarte frumosa masina! Imi aminteste de vremea copilariei, cand eram, si inca sunt, fascinat de acest model, atat de rar intalnit, cel putin in starea aceasta impecabila!
Felicitari! wub.gif
*


E drept modelul e destul de rar, dar mai sunt exemplare. In Piatra-Neamt stiu pe putin 10, dintre care 2 impecabile, 4 bine intretinute, iar restul in diverse stadii de la acceptabil pana la epava.

QUOTE(maho @ 9 May 2014, 20:42)
Multumesc.
Mai sunt cateva  - putine, ce-i drept - le-am vazut chiar aici, la unii colegi de forum. Cum ziceam, mai e cate una-alta de facut (chestii minore, fara latura functionala), dar cred ca nu e vreo dacie (nici macar de-a lui Danut) la care sa n-ai nimic de bibilit un timp mai mare. tongue.gif
*


La urma urmei, nu asta e si farmecul? Sa ai ceva la care sa tot bibilesti. smile.gif)
maho
Evident. Timp sa fie, si sanatate, ca restul se mai gasesc. rolleyes.gif
maho
De maine incolo sper sa inceapa sa se rezolve (merci, Ov !) si "talpile" puse de r.a.r. in privinta atestarii, pe cale amiabila; daca nu, luptam pana castigam: "quitters don't fight, fighters don't quit".
[attachmentid=1627948197] [attachmentid=1627948198] [attachmentid=1627948199] [attachmentid=1627948200]
bartenders
up.gif
Diac
Exact asa arata si masina tatalui meu. Masina pe care am invatat sa conduc. Era din '84, verde si avea bord de 1300. A luat calea rematului in 2005. Din pacate mai avea putine chestii originale pe ea. Si nici dreapta nu prea mai era.

Felicitari pentru rezultat!
1310CL
Arata superb,chiar sunt foarte putine in starea aceasta,in special modelul asta '83....multa bafta iti doresc !! sa o vedem tot asa si peste 20 de ani biggrin.gif
maho
Multumesc, tuturor, pt. aprecieri.
Din pacate, in loc sa-mi folosesc putinul timp liber pt. a imbunatati pe ici-colo ce se mai poate ("perfectiunea" e un obiectiv de urmarit, chiar daca nu-i atins niciodata), acum ma lupt cu "sistemul", si cu cei de la r.a.r.
Ieri am reusit sa intru si sa vorbesc cu directorul r.a.r. - Brasov, a dat din umeri, cica asteapta raspuns scris de la Bucuresti (care poate veni in 30 de zile...), ca ar fi legislatia neclara (desi in OUG nr. 27/2011, Art. 3 Definitii: 50. - vehicule istorice, textul e f. clar.....model = caroserie + motor, care in cazul meu sunt de 1300); n-a contat nici exemplul colegului Viorel Balmez, cu dacia 1310 din '84, B 726 MAI atestata...
Acum astept ceva scris; mai vedem dupa, dar asa nu ramane. Ca sa nu fiu gresit inteles, nu de aia mi-am facut masina (pt. vreo cupa, premiu de frumusete sau hartie), dar e un drept de care nu ma voi lipsi, orice-ar fi.

"Wow, I'm sick of doubt
Live in the light of certain
South
Cruel bindings
The servants have the power
Dog-men and their mean women
Pulling poor blankets over
Our sailors

I'm sick of dour faces
Staring at me from the TV Tower

.......
(The Doors)
espacern
De ce nu-i contactezi direct(telefon) pe RAR Bucuresti?
Sau suspansul este "hrana" ta?

@+
maho
Nici vorba, nu sunt sado-maso; la tel. n-a raspuns nimeni, iar cand am incercat sa trimit aici o reclamatie, n-a mers, a dat "eroare"...
Ov
ti-am raspuns pe mail ce sa faci smile.gif
Daca sunt berbeci, baga si tu 10L de benzina si vino la bucuresti. Nu-ti trebuie programare.
maho
O sa am in vedere varianta, daca nu se rezolva aici. Rezervoru-i plin, nu-i o problema (desi dintr-un calcul sumar nu face nimeni Bv-Buc-Bv cu 10 l), problema ar fi ca-s constient ca o sa dau in capitala peste o gramada de soferi care conduc ... asa cum conduc eu prin Bv, cand sunt nervos frustrat.gif .
Vedem.
Ov
ma suni si vin eu si te iau de undeva de pe la intrare wink.gif
maho
Multumesc, esti un domn ca de obicei; poate nu va fi nevoie totusi sa vin...
Ma intreb (retoric), daca tot asteapta astia d-aici comunicare scrisa, un fax (intre rar-centru si rar-bv) ar fi rezolvat instant problema, cu costuri minime pt. toata lumea; sper ca n-asteapta Posta Romana...
Ov
N o sa le dea nimeni fax. Dacă nu l suna pe nenea ăla și nu se înțelege cu dansul la telefon mai bine vii direct aici wink.gif
harby ;))
QUOTE(maho @ 6 Jun 2014, 19:50)
Multumesc, esti un domn ca de obicei; poate nu va fi nevoie totusi sa vin...
Ma intreb (retoric), daca tot asteapta astia d-aici comunicare scrisa, un fax (intre rar-centru si rar-bv) ar fi rezolvat instant problema, cu costuri minime pt. toata lumea; sper ca n-asteapta Posta Romana...
*


Daca va fi sa treceti pe la Bucuresti ,desi as dori sa rezolvati problema cu acele capete "foarte informate " de la R.A.R... puteti sa ma contactati (numai daca aveti timp) si am putea sa aliniem capota spate .

Multa bafta si rabdare.
Cu stima.
maho
Ceva trebuie sa se-ntample, ca atestatul original e la ei (si poate ramane acolo doar in situatia in care imi vor trece mentiunea in c.i.v.), plata pt. verificarea identitatii si trecerea mentiunii in c.i.v e facuta (factura si bonul sunt la mine), iar de serviciu nu beneficiez, deci in afara de tergiversare (max. 30 de zile, legal, mi-a zis o avocata) n-au ce sa faca.
@ harby: cand trec prin Pitesti, te anunt din timp.
smile.gif
maho
Cu atestarea am ramas in stand-by deocamdata, mi-am recuperat atestatul original de la ei, am pastrat chitatnta cu plata (altfel vroiau sa-mi dea doar 15 lei inapoi). Sa vedem ce se rezolva la Bucuresti, daca nu, in final voi face plangere penala pt. abuz in serviciu. Am pus aici corespondenta dintre imbecili....
Ce-am mai facut zilele astea la masina: schimbat ulei (am trecut pe ELF sporti txi 15w40); in ~ 5700 km mi-a mancat cam 1,2 l din cel vechi (Panther); schimbat filtru ulei cu Mann, filtre benzina (pahar decantor de-aba am gasit blink.gif ), filtru dupa pompa - am pus unul mic, sper sa nu mai iasa din agatatori elementul filtrant, ca la cel mare. Am gasit intr-un magazin (si-am cumparat) flaps de cauciuc stg. pt. bara spate, din pacate n-avea si de dreapta. Altu', la un magazinas de alaturi, m-a dus in apropiere, ca are el la "atelier"; avea in pivnita sute de piese (mai ales de caroserie...) de dacie, si vreo 15-20 de flapsuri... toate de stanga wacko.gif
No problem, mai cautam, ca si plafonierele.
In timp, vad ca s-au mai lasat chederele, acum se inchid mult mai usor usile si capota portbagajului.
iulica89
O aripa dreapta spate de uzina are?
maho
O sa-l intreb, cand mai trec p-acolo.
razvan1985
QUOTE(maho @ 28 Jun 2014, 18:43)
Cu atestarea am ramas in stand-by deocamdata, mi-am recuperat atestatul original de la ei, am pastrat chitatnta cu plata (altfel vroiau sa-mi dea doar 15 lei inapoi). Sa vedem ce se rezolva la Bucuresti, daca nu, in final voi face plangere penala pt. abuz in serviciu. Am pus aici corespondenta dintre imbecili....
Ce-am mai facut zilele astea la masina: schimbat ulei (am trecut pe ELF sporti txi 15w40); in ~ 5700 km mi-a mancat cam 1,2 l din cel vechi (Panther); schimbat filtru ulei cu Mann, filtre benzina (pahar decantor de-aba am gasit blink.gif ), filtru dupa pompa - am pus unul mic, sper sa nu mai iasa din agatatori elementul filtrant, ca la cel mare. Am gasit intr-un magazin (si-am cumparat) flaps de cauciuc stg. pt. bara spate, din pacate n-avea si de dreapta. Altu', la un magazinas de alaturi, m-a dus in apropiere, ca are el la "atelier"; avea in pivnita sute de piese (mai ales de caroserie...) de dacie, si vreo 15-20 de flapsuri... toate de stanga wacko.gif
No problem, mai cautam, ca si plafonierele. 
In timp, vad ca s-au mai lasat chederele, acum se inchid mult mai usor usile si capota portbagajului.
*


am 2 flapsuri de bara spate,modelul mare,noi. wink.gif
maho
Stiu, mi-ai mai spus, dar pretul cerut a fost "cam" mare; cel pe care l-am luat, (de stg.), am dat 22 pe el.
Luand in considerare si transportul...
cata50
Au si mari si mici in incinta Autovit. Doar ca sunt 50 LEI bucata. wacko.gif
ydaniel
Panther este tare slab calitativ,eu zic ca dupa atata munca merita masina ta un ulei Motul Classic 15w50!
Piese de dacie de calitate se gasesc extrem de greu,trebuie sa ne facem stocuri,caci in curand prin fostele magazine tip ''Dacia" nu se vor mai gasi decat penalitati gen brackner,master sport,asam,ngh si derivatele lor.
maho
Data viitoare.
blush.gif
maho
Proaspete, de pe Transbucegi:

[attachmentid=1627952756] [attachmentid=1627952757] [attachmentid=1627952758] [attachmentid=1627952760] [attachmentid=1627952761] ; am implinit si suta de mii, dar n-am fost pe faza, eram atent la prapastii tongue.gif :[attachmentid=1627952763]
Daciotul_98
foarte faina multi km inainte wink.gif happy.gif
ydaniel
Nu mai ascunde nr de înmatriculare ca oricum il știm!
maho
Bine, l-am lipit la loc !
biggrin.gif

Cred ca tre' sa merg sa-i verific echilibrarea rotilor; dupa ce-am vopsit jantele, a devenit (masina) ceva mai zgomotoasa la rularea peste 50-60/h. Nu c-ar fi fost ea silentioasa inainte, dar e posibil sa fi fost pusi aiurea plumbii, de cel care-a demontat/montat gumele.
DACIOTUL_97
QUOTE(maho @ 5 Jul 2014, 21:54)
Bine, l-am lipit la loc !
biggrin.gif

Cred ca tre' sa merg sa-i verific echilibrarea rotilor; dupa ce-am vopsit jantele, a devenit (masina) ceva mai zgomotoasa la rularea peste 50-60/h. Nu c-ar fi fost ea silentioasa inainte, dar e posibil sa fi fost pusi aiurea plumbii, de cel care-a demontat/montat gumele.
*



Cat a costat montatul si demontatul cauciucurilor ?
maho
Habar n-am, totul (demontat, vopsit, echilibrat, montat) m-a costat 300. Dejantarea, echilibrarea si montarea gumelor s-a facut intr-o vulcanizare, nu m-am ocupat eu, ci cei care au vopsit.
maru
cred ca ai dat de niste bani si nu ai stiut cum sa scapi de ei,de ai dat 300 ron in conditiile in care demontat/dejantat/montat/echilibrat costa 50 ron (fara roluire) iar restu` de 250 pentru 4 jenti de vopsit ? cred ca la vopsitorii aia nu a venit criza..
harby ;))
QUOTE(maru @ 8 Jul 2014, 15:49)
cred ca ai dat de niste bani si nu ai stiut cum sa scapi de ei,de ai dat 300 ron in conditiile in care demontat/dejantat/montat/echilibrat costa 50 ron (fara roluire) iar restu` de 250 pentru 4 jenti de vopsit ? cred ca la vopsitorii aia nu a venit criza..
*


Daca vopsea cu tubul sigur costa mai putin .
Acum , fiecare isi alege ce si cum plateste , ce mesteri alege ..
smile.gif
Scuze de off-topic.
maho
Sunt si lucruri mai importante in viata, decat banii; daca vroiam ieftin, le faceam eu gratis, la spray. Am preferat sa las niste profesionisti sa se ocupe, si sa iasa un lucru de calitate. Mi-am mai exersat eu talentul de vopsitor pe fusta fata (e o poza pe prima pagina, inainte de reconditionarea masinii, n-a iesit rau), dar la jante nu mi-am pus problema sa ma ocup eu. In momentul in care am acceptat sa dau un ban, am facut-o in cunostinta de cauza.
smile.gif
maho
Inainte de vopsire n-aratau chiar rau, (dar erau negre), eu am ales sa nu le sableze, pt. ca nu erau ruginite; vopseaua e cu lac, sunt multumit de lucrare; chestia cu scump/ieftin ramane la aprecierea fiecarui platitor/beneficiar, am fost multumit si cu lucrul facut de mine (dar era altceva), si de cum au iesit jantele. La kilometrajul anual pe care-l fac (in general pe drumuri bune), sper sa ma tina destul.
maho
Ieri am mai bagat niste ceara (al 2-le component de la Ixell, mai aveam un bidon) in praguri si lonjeroane; pute acum in masina a ceara, mai ceva ca-n biserica... popa.gif
Zic ca-i ajunge, pt. doua vieti.

16 Jul 2014, 16:15:
QUOTE(maho @ 5 Jul 2014, 21:54)
Cred ca tre' sa merg sa-i verific echilibrarea rotilor; dupa ce-am vopsit jantele, a devenit (masina) ceva mai zgomotoasa la rularea peste 50-60/h. Nu c-ar fi fost ea silentioasa inainte, dar e posibil sa fi fost pusi aiurea plumbii, de cel care-a demontat/montat gumele.
*


Si totusi echilibrarea pare a fi buna, volanul nu vibreaza. unsure.gif
maho
Multumita lui Stefan ("harby wink.gif)") si tatalui sau, acum am si eu o linie mult mai buna a capotei portbagajului: [attachmentid=1627955453] [attachmentid=1627955454]
Tabla si vopseaua n-au fost afectate in zonele vizibile, iar aparatorile suportilor de balamale se retusaza usor cu vopsea.
Respecte ! worship.gif
In rest, drum de ~530 km, consum mediu 6.45%, rulat vreo 5 km printr-o "rupere de nori", putina apa in portbagaj in locasul dintre aripa, podea si fusta (intrata posibil pe la suportul aparatorii de cauciuc), si sub mocheta dreapta - fata. De re-verificat podeaua, ca pe la polita (pe langa aeroterma) n-a picurat...
DACIOTUL_97
QUOTE(maho @ 27 Jul 2014, 18:23)
Multumita lui Stefan ("harby wink.gif)") si tatalui sau, acum am si eu o linie mult mai buna a capotei portbagajului: [attachmentid=1627955453] [attachmentid=1627955454]
Tabla si vopseaua n-au fost afectate in zonele vizibile, iar aparatorile suportilor de balamale se retusaza usor cu vopsea.
Respecte !  worship.gif
In rest, drum de ~530 km, consum mediu 6.45%, rulat vreo 5 km printr-o "rupere de nori", putina apa in portbagaj in locasul dintre aripa, podea si fusta (intrata posibil pe la suportul aparatorii de cauciuc), si sub mocheta dreapta - fata. De re-verificat podeaua, ca pe la polita (pe langa aeroterma) n-a picurat...
*



Frumos lucreaza mesterii astia pitesteni biggrin.gif Arata super wink.gif
ydaniel
Cu atestarea ai mai avansat?
Nu te da batut si continua...
maho
plange.gif
Se vede ca nu urmaresti indeaproape forumul; nu doar ca la ora asta sansele sunt zero, dar se pare ca:
1. Inclusiv dacii atestate (1100) impecabile nu iau itp-ul la bv.;
2. La nivel national "e ordin" sa nu dea dracu' sa se atesteze vreo 1310, indiferent de an;
3. Si prin alte r.a.r.-uri, masinilor istorice li se baga bete in roate la itp.
Poate doar vreun "bobarnac" de la UE, la sesizarea F.I.V.A., sa urgenteze/rezolve ceva... sad.gif
Poate organizam viitoarea intalnire "in forta", in curtea r.a.r.-ului. Eu, unul, daca-l vad pe dinca (dir. gen.), garantat ii fac cadou un șpiț in cwaie...
ydaniel
Urmaresc forumul...
Am auzit de vreo 2 ani ,cum e treaba la reprezentanta regiei afacerilor rusinoase de la tine din judet vis-a-vis de vehicolele vechi!
Greu de schimbat mentalitatile+deciziile oamenilor;orice metoda de protest nu va fi suficienta,''puterea'' lor e prea consolidata!
NU ne ramane decat sa pastram in stare tehnica&estetica cat mai buna-automobilele care le detinem!
roby_1300_rap
QUOTE(maho @ 30 Jul 2014, 20:59)
plange.gif
Se vede ca nu urmaresti indeaproape forumul; nu doar ca la ora asta sansele sunt zero, dar se pare ca:
1. Inclusiv dacii atestate (1100) impecabile nu iau itp-ul la bv.;
2. La nivel national "e ordin" sa nu dea dracu' sa se atesteze vreo 1310, indiferent de an;
3. Si prin alte r.a.r.-uri, masinilor istorice li se baga bete in roate la itp.
  Poate doar vreun "bobarnac" de la UE, la sesizarea F.I.V.A., sa urgenteze/rezolve ceva... sad.gif
Poate organizam viitoarea intalnire "in forta", in curtea r.a.r.-ului. Eu, unul, daca-l vad pe dinca (dir. gen.), garantat ii fac cadou un șpiț in cwaie...
*



nu ii poti da oare in judecata , atata timp cat masina corespunde cerintelor retro si atata timp cat ai hartie ce iti da unda verde sa o atesti , ar trebui sa ti-o faca daca faci mai mult scandal smile.gif
Ov
Cu mai mult scandal nu se face decat mai mult rau. Gandeste-te cum arata o masina din 38 sa zicem pe standul ala care-ti trage de roti in toate directiile wink.gif Din pacate legea e in defavoarea vehiculelor istorice si scarbele daca vor sa-ti chinuie masina sunt liberi s-o faca.
Daciotul_98
Pacat de ele,din cate am inteles la diesel se tureaza in blana sa se verifice noxele,dumnezeu cu mila,maho bafta reusesti tu pana la urma,daca ai ambitie!!!
tunderbird
QUOTE(Daciotul_98 @ 31 Jul 2014, 08:22)
...din cate am inteles la diesel se tureaza in blana sa se verifice noxele,dumnezeu cu mila,...


Si mai scrie si cu litere de-o schioapa ca ei nu-si asuma raspunderea in caz de avarie la motor.
Mai sunt si unele statii ITP de mareti dealeri auto (printre care si Renault) unde te pun sa semnezi pentru asta...
danut 69-71
QUOTE(tunderbird @ 31 Jul 2014, 12:18)
Si mai scrie si cu litere de-o schioapa ca ei nu-si asuma raspunderea in caz de avarie la motor.
*



Degrevarea = alt sport national.

In cerere/formular scrie asa: "RAR nu-si asuma riscul si raspunderea pentru viciile ascunse ale autovehiculelor".
tunderbird
QUOTE(danut 69-71 @ 31 Jul 2014, 23:58)
Degrevarea = alt sport national...


N-as putea spune ca ne caracterizeaza numai pe noi. Eu am oarece experienta de service pe diverse pozitii, pe la vreo 4 multinationale de diferite natii, inclusiv nemti... ai dreacu' capitalisti parca ne-ar fi copiat intocmai mentalitatile comuniste!... sau poate o fi fost invers pe la inceputurile comunismului.
Am lucrat vreo 7 ani si pentru francezii nostri iubiti si am fost convins sistematic ca nu de la romanasi vine "teza" cu " merge si asa!" si cu "declinarea oricarei raspunderi"... sa nu uitam ca francezii au fost primii comunisti din lume, "Comuna din Paris" a precedat cu aproape 50 ani "Marea Revolutie Socialista din Octombrie". Nu suntem noi cei mai prosti, asa cum nu suntem nici cei mai buni in lume... important este sa ne cunoastem adevarata valoare, sa o recunoastem, sa dorim si sa facem ceva ca sa o sporim.
maho
Ieri mi-am mai facut de lucru: am facut rost de-un cap de tubulara de 8, bitul si manerul de actionare aferent, si am schimbat (in sfarsit) releul mecanic, cu cel electronic cu fir de referinta; pare sa incarce mai bine asta, mai ales la ralanti. Din pacate, cat a stat in fata blocului in parcare (nesupravegheata, vreo 5 ore), m-am trezit c-o zgarietura de vreo 20 cm pe capota portbagajului 251.gif
Nu era parcata pe locul nimanui (era in dreptul unei alei, pe un "X"), portbagajul spre strada...niste dobitoci.
La atestare am renuntat deocamdata (pana vin vremuri mai bune), le multumesc celor de la Retromobil pt. intelegere si promptitudine.
ydaniel
Ce marca este noul releu?
Sper ca IPEE... si nu vreo lepră!
maho
Nu stiu ce marca e, cand mai merg la garaj ma uit (daca scrie pe "talpa" nu-l mai dau jos pt. asta). Tin minte c-am dat 12.5 lei pe el.

@ danut: cred ca o asigurare de eveniment (eventual combinata cu o filmare a desfasurarii evenimentului) ar rezolva problema, sa le iasa pe nas.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.