Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schema electrica portbagaj Megane II Sedan
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Lex Luthor
De vrea cateva zile portbagajul masinii tatalui meu (megane II Sedan 2005) face tot felul de figuri in sensul ca ba se deschide, ba nu se deschide din butonul de la portbagaj.

Acum vreo 1-2 ani a avut o problema cu celebrul burduf si fire. Burduful a fost inlocuit iar firele au fost prelungite si mufate.

Am desfacut atat incuietoarea (care pare OK, am testat motorasul si cu ohmetrul, nu prezinta intreruperi indiferent de punctul de rotatie). Am desfacut si curatat si butonul de actionare, care la fel pare OK. Am dat cu spray de contact pe toate mufele, atat cele de pe cablu cat si cele de pe incuietoare/buton.

Fenomenul nu a disparut. Ce e mai deranjant este ca este aleator. De obicei se blocheaza atunci cand sunt bagaje inauntru si e mai greu sa-l deschizi cu surubelnita prin interiorul portbagajului mad.gif ).

Ca ultima solutie, pentru a elimina eventuale probleme ale butonului (care mi s-a parut meschin ca si constructie, cu niste lamele aiurea, in loc sa puna si ei un microswitch rezistent la apa) ii voi monta un buton auxiliar undeva in masina.

Totusi as vrea sa-mi trimita cineva (aici sau pe PM) o schema electrica a sistemului de deschidere portbagaj (UCH>cabluri>buton>incuietoare) pentru a identifica respectivele fire si a le controla, de la portbagaj pana la UCH). Am cautat prin diversele topicuri cuare trateaza problemele de ne/deschidere a portbagajului dar nu am gasit o astfel de schema electrica.

Mii de multumiri
19vik
Din mufa R2 de sub scaun sofer,
-firul din pin 16 merge la motoras deschidere portbagaj
-firul din pin 19 merge la contactor pozitie capac portbagaj (inchis-deschis)
astea doua elemente sunt in acelasi subansamblu (incuietoarea)
-firul din pin 23 merge la intrerupator deschidere (buton)
Mai este o masa comuna la cele 3 elemente (motoras - contactor pozitie - buton), care sincer nu stiu de unde pleaca, probabil din zona stanga a banchetei spate, un singur fir care se ramifica in capacul portbagajului.
Schema nu te ajuta cu nimic in plus, toate firele sunt negre.
Din ce descrii, e intrerupt un fir din burduf, fara a fi rupt de tot. E foarte usor de verificat: desfaci burduful de la ambele capete si tragi pe rand cu nadejde de capetele care ies din burduf ale aceluiasi fir. Firul care se intinde e cel intrerupt.
Daca pui la masa pinul 23 e ca si cum ai apasa butonul de deschidere, daca insa e intrerupt firul de la pinul 16 la motor, sau firul de masa comuna, nu te ajuta cu nimic un buton montat in alta parte.
IonutCristian87
Uite o schema,sper ca am nimerit-o pe cea buna.

645 UCH
R2 - mufa de sub scaun
1322 - broasca de la portbagaj

Lex Luthor
Multumesc pentru raspunsuri.

Acum imi este mai clar principiul de functionare. O sa incerc sa controlez din nou fiecare fir si sa identific punctul de masa (ma gandesc ca si acolo poate fi o problema).

In ceea ce priveste UCH-ul si mufa R2, inteleg ca mufa este sub scaunul sofer. Dar UCH-ul unde este? As vrea sa dau cu spray de contact si pe R2 si (eventual) pe mufa care intra in UCH.

Chiar daca se rezolva problema, nu renunt la ideea cu un al doilea buton undeva in masina. Just in case... wink.gif

La masina mea am (din constructie) un asemenea buton si este foarte util. Mai ales ca de la el (ca si din telecomanda) poti nu numai sa descui portbagajul dar si sa-l deschizi efectiv.
La Megane, din pacate nu e posibil sa-l deschizi, dar macar sa-l descui tot ar fi ceva.
19vik
Schema este pentru Estate. Mufa R372 este in hayon, la Sedan nu exista, restul corespund. 560 este butonul de deschidere capac portbagaj.
Lex Luthor
Am rezolvat ieri problema.

Data trecuta, cand se rupsesera firele din burduful de cauciuc (+burduful) le-am taiat, le-am prelungit si le-am pus o mufa cu 4 contacte la iesirea din burduf.

Acum am gasit toate cele 4 fire intrerupte din nou, la cca 5 cm de la locul unde le prelungisem data trecuta. Noua ruptura era undeva la marginea superioara a burdufului. Nu era rupta si izolatia de pe fire, ci numai firul de cupru propriu-zis, asa ca nu a fost evident defectul de la inceput, ci numai dupa ce am desfacut intregul cablaj de pe portbagaj, l-am scos afara si am inceput sa trag de fire. Cand am vazut bucuria, mi-a venit sa-i trimit la origini pe cei de la Renault cu firele lor de 2 bani. Niste fire asa de rigide si de proaste nu am mai vazut de mult.

Am inlocuit intreg cablajul, de la mufa din burduf pana la incuietoare si butonul de actionare. Am mai lasat doar cativa cm din cablul vechi acolo unde intra in mufele respective deoarece nu aveam pinii speciali pentru cele doua mufe. Oricum in partea finala firele aratau bine (poate pentru ca nu erau supuse la indoituri). Am matisat tot cablajul cu banda TESA textila ca sa nu faca zgomot si sa reziste la caldura si asta a fost tot.

Sper sa tina mai mult acum decat cablajul original.

user posted image
Mihai Renault
Salut! Sunt posesorul unui Megane 2 break 1.6 16v 83kw faza 1. Zilele acestea am decis sa desfac haionul și sa vad daca ii pot pune deschidere din telecomanda, dar uitandu-ma pe la cabluri am găsit o mufa neagra ieșită care sta degeaba. Îmi puteți spune de la ce ar putea fi mufa?
b0er
Pai nu intra in burduf? ca-s 2 mufe una de la buton si una de la burduf
Mihai Renault
Da una intra in burduf și una în buton dar mufa asta nu vad sa fie scoasă de undeva, are 4 pini cablați.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.