Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bendix
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Modus
rhadoo1989
salut! de o perioada incoace, modusul meu face niste figuri la pornire. in urma unor discutii cu un electrician, am inteles ca e bendixul cel care imi face problemele. are cineva idee cam cat costa unul?am incercat sa caut ceva pe net, dar nu am avut rabdarea necesara. va multumesc!
alwaysfresh
am fost in concediu si m-a lasat si pe mine electromotorul. eu am modus 1.5 dci 63kw, stie cineva cum sa il demontez de pe masina?
in cate suruburi e prins??
se gasesc perii/carbuni?
T.rac3Er
la un service specializat pe asa ceva in bucuresti pe mine m-a costat (la masina mea) vreo 350lei(montat-demontat, constat si reparat). cu garantie.
nu dau nume, dar i-am gasit la random cautand pe net de pe telefonul mobil, ramanand blocat aiurea-n oras la momentul respectiv.

depinde cat sunteti dispusi sa cheltuiti facand voi treburile. daca sunteti prieteni cu surubareala pe sub capota, atunci cam stiti pe unde se poate accesa, odata identificat.
bafta.
alwaysfresh
am mai gandit o posibila cauza: intre baterie si electromotor nu mai este vreo siguranta?

cum se poate verifica aceasta siguranta? fara sa dau jos electromotorul

electromotorul il pot alimenta pe direct sa vad daca merge, chiar daca e atasat pe motor?
T.rac3Er
scuze ca revin tot eu cu exemplu, dar nah, patit in problema poate ajut.
la masina mea exista si cand am rugat un electrician sa isi dea cu parerea (sef service dacia) el m-a ajutat sa ma dumiresc de unde e problema si deci la cine sa caut rezolvare.
deci si la dacia exista asa siguranta si deci si la renault. dar daca iti arde siguranta, rezolvarea nu e sa inlocuiesti siguranta ci sa remediezi problema.

electromotorul se poate testa pe direct la bornele bateriei fara probleme. sistemul vechi de dacie nu avea siguranta si lua plus de la baterie, cu fir gros. electromotorul e cel care suge curentul grav.

- fara sa dai jos nu ai cum sa verific electromotorul.
- siguranta o identifici dupa carte care si cum este. la mine cand i-am explicat simptomele direct asta m-a zis nenea ala, de siguranta sa o verificam.
- la starter ai 3 borne in baza, 2 groase si una mai micuta.
carcasa o dai la masa, sau la minus pe baterie
- unul din cele 2 borne groase reprezinta plusul care alimenteaza de la baterie.
- cealalata borna groasa duce sa alimenteze electromotorul. faci punte intre ele cu o banda groasa de alama, ca sa verific daca alimenteaza la electromotor din starter (intre intrare de plus si cealalta borna groasa)
- daca legi de la intrare plus pe al 3-lea contact verific functionalitatea pt furca/bendix

dar deja aici e recomandat un electrician auto care e la fata locului.
atentie daca vrei tu sa faci verificarile cand conectezi electromotorul sa se porneasca (direct la baterie) sa te tii bine de el ca iti sare din mana, ca e motor de cuplu mare.
alwaysfresh
Ok hai sa fac si eu un mini review cu niste detalii care va pot ajuta sa reparati electromotorul:

MASINA: Modus 1.5dci 2005 63kW

PROBLEMA: Intr-o buna zi am vrut sa plec cu masina, invart cheia, se aprind toate in bord ca deobicei, dar motorul nu invarte. Mut. Incerc iar si iar si iar... nimic.

CAUZA: Dupa multe cautari pe net, masurat sigurante, verificat trasee, cauza descoperita (dupa ce am scos electromotorul) a fost ca s-au dus carbunii (periile sau cum li se mai zice). Atasez o poza cu uzura lor, cei din partea de sus pur si simplu nu mia existau, iar cei de jos au ramas doar niste cioturi mici.

PS: Ca sa va asigurati ca problema este la electromotor si nu la sigurante sau alte trasee trebuie sa aveti un multimetru (sau voltemtru) cu care sa masurati daca in momentul in care invartiti cheia in contact va apare tensiune ~12V la bornele electromotorului (luati plusul si o masa). Deci daca in momentu in care invartiti cheia in contact va arata ca aveti 12V la electromotor, inseamna ca problema e clar la electromotor. Practic va asigurati ca tot ce vine pan la electromotor functioneaza.

SA TRECEM LA TREABA: Ok. Am masurat si eu daca imi vine tensiune pe electromotor si da, mi-a venit. Am inceput sa-l dau jos. Daca aveti Modus 1.5dci 63kw probabil aveti electromotor ca al meu (o sa pun o poza cu codul de pe el) marca Mitsubishi.

DETASATI BORNA MINUS "-" DE LA BATERIE!!

Am inceput sa-l desfac, sta in 2 suruburi de 13, dar maai sunt si alte lucruri care incurca si va trebui sa le demontati. In cazu meu inca 2 suruburi de 13 (unul ce tinea un suport de cabluri si altul ce tinea un cablu de masa), astea pe langa masca aceea neagra dela Modus, tevile de la intercooler etc.

ATENTIE fara niste chei cu clicheti nu merita sa va apucati sa desfaceti electromotorul. E foarte aiurea spatiul... e o nebunie.

Deci l-am desfacut, apoi am desfacut cablurile de pe electromotor (voi sa faceti invers, ca asa e practic): are o borna tinuta de o piulita de 13 si alt contact strans de o piulita de 8.
Dupa ce ati desfacut toate acestea, il detasati de pe bloc si cu FOARTE MARE GRIJA incercati sa-l scoateti fara sa rupeti, smulgeti, spargeti tevi, cabluri, conectori, furtune.
De aici e floare la ureche. Desfaceti electromotorul: are 2 suruburi de 8 (are si 2 suruburi cruce, dar alea nu aveti treaba inca) care odata desfacute dau acces catre platoul cu carbuni.


Eu am gasit platou carbuni cu 85 de lei, ceva Italienesti, parca am dat prea mult, dar poate sunt mai de calitate decat ASAM sau mai stiu eu care.

Am schimbat, am pus tot la loc, merge perfect. Spor!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.