sharkky
17 Jun 2013, 23:48
Salutare!
Initiez acest topic pentru a-mi prezenta micile lucrari din timpul liber ...
Detailing-ul este unul dintre hobby-urile mele si m-am gandit ca-l pot prezenta si aici
Nu folosesc pasta de dinti/Axion pentru polishat farurile, nu curat banchetele/scaunele cu perdeaua (cum se vehiculeaza in alte locuri), nu polishez o masina intreaga in 2-3 pasi in 3-4 ore, cum am vazut pe alte forumuri.
Folosesc produse dedicate fiecarei operatiuni.
Preturile le ofer in functie de cerintele clientului si de starea in care se afla masina.
Informativ, reconditionarea unui set de faruri matuite grav, ar costa aproximativ 80 - 120 lei (una sa e reconditionezi un far de Opel Astra G si alta e sa reconditionezi unul de Astra H sau Vectra care sunt aproape duble ca si suprafata).
Opel Corsa D - Corectie minoraMasina in cauza este o Corsa D, apartinand unui bun prieten.
Un "binevoitor" i-a sters aripa spate si s-a facut nevazut ...
Zona a fost spalata repede cu ONR si stearsa cu o laveta de microfibra.
Cateva imagini cu defectul ...
Wetsanding-ul a fost refuzat categoric de catre proprietar fiind multumit daca nu se mai vedea asa rau.
Ne pregatim de lucru ...
Menzerna Power Gloss pe pad-ul albastru de la Scholl ...
Dupa 2 treceri ...
Asa arata vopseaua pe toata masina ...
Dupa a 3-a trecere ...
Un mic 50/50 ...
Rezultatul, dupa stergerea cu IPA
Materiale folosite:- orbitala Shine Mate Dual Action 600
- banda mascare 3M
- lavete Kent
- alcool izopropilic
- pad albastru Scholl 85mm
- Menzerna Power Gloss
Pot spune ca s-a corectat in proportie de 95%, amicul fiind foarte incantat.
Nu au ramas urme de la Power Gloss, nefiind nevoie de un pas de finish.
Durata corectie: ~30 minute17 Jun 2013, 23:50:Fiat Punto - Reconditionare faruriMasina in cauza este un Fiat Punto din 2001.
Am fost solicitat pentru o reconditionare a farurilor, care erau intr-o stare deplorabila.
Starea farurilor inainte sa ma apuc de treaba …
Am inceput prin a le izola cu banda alba, care a cedat destul de repede la apa, fiind nevoit sa o scot pe cea de la 3M.
Am folosit hartie abraziva de la Smirdex cu granulatie 1000,2000
Dupa finalizarea wetsanding-ului, am trecut la indepartarea urmelor lasate de hartia abraziva.
Pe spot pad-ul albastru de la Scholl am folosit Menzerna Power Gloss iar ca finish, spot pad-ul portocaliu de la Scholl cu Menzerna Power Finish.
La sfarsit, am aplicat 3 straturi de Collinite 476S.
Un 50/50 ...
Am sarit unele etape din poze pentru ca masina trebuia sa plece cat mai repede la un drum de 400 km ...
Materiale folosite: - banda mascare 3M 3434
- hartie abrazivaSmirdex 1000, 2000
- masina orbitala Shine Mate 600
- spot pad-uri Scholl Concepts albastru, portocaliu
- Menzerna Power Gloss + Power Finish
- alcool izopropilic
- ceara Collinite 476S
Durata:~ 2 ore17 Jun 2013, 23:52:Voi mai reveni cu lucrari in zilele urmatoare, nu le pot posta pe toate in acelasi post din cauza numarului mare de imagini.
mishu999
18 Jun 2013, 22:50
Un pret informativ pentru curatare tapiterie la un A4 2003?
sharkky
18 Jun 2013, 23:06
Textil? Scaune + bancheta?
Pe o scara de la 1 la 10, cam cat ar fi de murdara? (1 extrem de putin, 10 situatie grava)
1-2 poze?
sharkky
20 Jun 2013, 09:26
Ford Monde MK3 - Corectie minora capota (masina personala)Beleaua a fost intr-un weekend, crezand ca va fi unul dedicat odihnei, fara prea mult stres si munca ...
Ma pregateam sa plec sa lucrez niste stalpi in fibra la Corsa si am vazut "minunea": cineva care a savurat o shaorma si nu stiut unde sa arunce "cotorul" sau restul din punga, a zis sa o intinda pe lateralul masinii iar ambalajul cu resturi, le-a pus pe masina, la baza parbrizului, langa stergatoare; un maidanez nemancat, care nu are nicio vina desi l-as fi decapitat pe loc, s-a urcat cu minunatele labutze cu gheare netaiate pe una bucata capota, pentru a savura o minunatie de shaorma, sau un gunoi ...
Am inceput prin a studia defectele ...
Am mascat zona ce urma a fi corectata
A 2-a zona ...
Defectele din zona 2 nu erau asa pronuntate ca cele de mai sus, unde a avut loc festinul..
Ne pregatim cu spot pad-ul albastru de la Scholl Concepts , in combinatie cu Menzerna Power Finish.
Dupa 2 pase
Un defect de cand am luat masina.
Astept vopseaua de retus pentru a o suprima cat mai mult.
Pentru finish am folosit un spot pad galben de la Menzerna combinat cu 3M Extrafina (sau Ultrafina). Nu stiu care din ele este pentru ca nu a venit in ambalajul original.
50/50 dupa indepartarea benzii de mascare in partea de jos
50/50 in partea de sus a capotei
Final de corectie capota ...
Daca tot desfacusem orbitala, am zis sa scot si o julitura de pe bara spate
Aceeasi combinatie ca si pe capota, spot pad-ul albastru de la Scholl si Menzerna Power Finish
Nu am insistat foarte mult pentru ca venise ploaia ...
Sunt multumit de corectie!
Masina are nevoie de o revigorare completa, dar asteptam vopseaua de retus ...
Materiale folosite:- orbitala Shine Mate 600
- spot pad albastru Scholl Concepts
- spot pad galben Menzerna
- Menzerna Power Finish
- 3M Extrafina (sau Ultrafina) - a lucrat foarte bine
- IPA
- lavete pentru indepartarea uleiurilor de polish
- banda de mascare
Durata: ~30 minute
shteffanivlad
20 Jun 2013, 11:44
Ma intereseaza preturi pentru:
1. Polish faruri Audi 2003. Nu sunt jalnice, dar nici ok. Da-mi o plaja de preturi, si vedem mai departe
2. Polish integral pentru un Mecedes A Classe 2001 cu o zgarietura adanca facuta de cheie pe partea stanga si diverse zgarieturi si zone matuite de-a lungul vremii.
3. polish plafon (usor) si curatare tapiterie Megane 2.2 cu tapiterie textil/piele bej.
Si inca ceva: vin eu sau vii tu?
sharkky
20 Jun 2013, 14:25
Salut!
O luam pe rand:
1. 70-80 lei
2. Trebuie sa vad masina live sa-ti pot da un pret. Sunt cateva etape ce trebuiesc parcurse pentru a obtine un rezultat bun spre foarte bun.
In principiu, etapele principale ar fi urmatoarele:
- prespalare
- spalare prin metoda celor 2 galeti (2BM)
- decontaminare
- inspectie amanuntita a defectelor
- corectie in 1, 2 sau cel mai rau caz, in 3 pasi
- aplicarea dressing-ului pe zonele cu plastic nevopsit
- aplicare LSP (last step protection sau cum e mai popular, ceara solida in 1 sau 2 straturi)
- aplicare tratament hidrofob geamuri
- predarea masinii
3. 250 lei ambele operatiuni.
In cazul in care nu dispui de un garaj/curte acoperita, se ia in considerare prima varianta: vii tu ...
Numarul meu de telefon este in semnatura, nu ezita sa ma contactezi.
sharkky
26 Jun 2013, 09:07
Salut
ma intereseaza polish 1 far renault megane
curatare 2 fete usi , scaunele din fata si cotiera , nivel de murdarie fete 3-4 in special praf , scaune 2-3
Multumesc
sharkky
30 Jul 2013, 12:43
VW Bora - Reconditionare faruriMasina in cauza este a unei prietene apropiate, aproape ca nu mai vedea noaptea
Starea initiala a farurilor
Wetsand cu P1000
P2500 urmat de P3000
Primul este gata, dupa 3M FCP si Menzerna 106FA
Un mic 50 / 50
Al 2-lea far, P1000
Intre timp, farul stanga a primit un strat de Collinite 476S
Un 50 / 50 (stanga P3000 - dreapta P2500)
Dupa 3M FCP + Menzerna 106FA
Ambele faruri au primit cate 2 straturi de ceara Collinite 476S, la interval de 30 min.
Finalul: Materiale folosite: - banda mascare 3M
- lavete Kent
- multa apa
- masina orbitala Shine Mate ERO 600
- 3M FCP
- Menzerna PO106FA
- spot pad portocaliu Scholl Concepts + spot pad galben Menzerna
- coli abrazive Smirdex P1000, P2500, P3000
- ceara Collinite 476S
- IPA
Timp de lucru: ~ 2h30
MyKe89
30 Jul 2013, 13:01
Salut!
Pentru interior, ce metode si/sau materiale folosesti? Ma intereseaza pentru un Passat Variant din 2001, interiorul este gri, textil, iar gradul de murdarie e undeva pe la 8/10.
Multumesc!
sharkky
30 Jul 2013, 13:09
Pentru interior se folosesc materiale dedicate curatarii tapiteriei/mochetei (Valet Pro Heavy Duty Extractor, Pulimax, lavete la greu
etc. ) combinate cu un aspirator cu injectie / extractie (cu functie de injectare a apei/solutiei in material si extragerea mizeriei).
Voi posta in zilele ce urmeaza alte lucrari, printre care si o Toyota Auris cu un grad ridicat de mizeri la interior ...
MyKe89
30 Jul 2013, 13:59
Am primit PM. E OK, dar un pret / interval de pret imi poti comunica? Multumesc.
sharkky
30 Jul 2013, 14:03
Undeva intre 140-180 as spune ...
Trebuie sa arunc si un ochi la interior, sa vad cat de afectata este tapiteria ...
Salut! Un polish din bara in bara la un Megane 1 gri sobolan? Vopseaua arata foarte bine doar ca pe capota si partial pe o aripa si plafon sunt punctulete cat varful de ac de vopsea alba. Bani, timp si locatia. Multumesc si spor la clienti.
sharkky
30 Jul 2013, 14:23
Asa cum am mentionat si mai sus pentru alt coleg, trebuie sa vad masina live sa-ti pot da un pret. Sunt cateva etape ce trebuiesc parcurse pentru a obtine un rezultat bun spre foarte bun.
In principiu, etapele principale ar fi urmatoarele:
- prespalare
- spalare prin metoda celor 2 galeti (2BM)
- decontaminare
- inspectie amanuntita a defectelor
- corectie in 1, 2 sau cel mai rau caz, in 3 pasi
- aplicarea dressing-ului pe zonele cu plastic nevopsit
- aplicare LSP (last step protection sau cum e mai popular, ceara solida in 1 sau 2 straturi)
- aplicare tratament hidrofob geamuri
- predarea masinii
Punctuletele sunt de la vopsea straina (gazare) sau sunt mici ciobituri de la pietre si se vede grundul?
Timp: 2 zile, operatiunile de mai sus
Pret: se face la fata locului. Ca o idee, se porneste de la aproximativ 450 - 500 lei. Nu fac polish ca la spalatorii, si in cateva saptamani, e la loc, zgariata.
Locatie: Undeva in zona Halei Traian
Mai repede de atat ar insemna sa dau rasol, si sa nu iasa treaba buna.
sharkky
1 Aug 2013, 11:03
Toyota Auris - Detailing interior
Masina in cauza este o Toyota Auris, cu aproximativ 78.000km la bord ...
Interiorul se prezenta cam asa, cand am luat-o in primire ...
[attachmentid=1627900198] [attachmentid=1627900199] [attachmentid=1627900200] [attachmentid=1627900201] [attachmentid=1627900202] [attachmentid=1627900203] [attachmentid=1627900204] [attachmentid=1627900205] [attachmentid=1627900206] [attachmentid=1627900207]
Dupa sesiunea de poze, am demarat la curatarea plafonului care nu era foarte murdar si nu am avut cum sa-i fac poze inainte/dupa ...
Curatarea s-a facut cu Pulimax diluat 1:10, aplicat cu pulverizatorul si apoi sters cu laveta de microfibra.
Mocheta si scaunele au fost aspirate dupa care s-a trecut la injectarea de solutie pentru spalare.
Am folosit Valet Pro Heavy Duty Extraction Cleaner diluat 1:5 cu apa calduta, pentru mocheta, care nu era foarte murdare.
Scaunul soferului, injectat cu Pulimax si apoi clatit pana nu a mai iesit mizerie ...
[attachmentid=1627900208]
Mizeria din scaunul soferului ...
[attachmentid=1627900209]
Bancheta spate, inainte de curatare ...
[attachmentid=1627900225]
Consola centrala ...
[attachmentid=1627900210]
Dupa ce am spalat si clatit bancheta spate, am mai aruncat o tura de apa ...
[attachmentid=1627900211]
Dupa finalizarea spalarii, interiorul se prezenta cam asa:
[attachmentid=1627900212] [attachmentid=1627900213] [attachmentid=1627900214] [attachmentid=1627900215] [attachmentid=1627900216] [attachmentid=1627900217]
Bordul si suprafetele de plastic au fost curatate cu 1Z Einszett Cockpit Premium si cu laveta de microfibra.
[attachmentid=1627900218] [attachmentid=1627900219] [attachmentid=1627900220] [attachmentid=1627900221] [attachmentid=1627900222] [attachmentid=1627900223]
Presurile au fost curatate cu APC si peria, clatite cu apa si uscate pe cale naturala .
Materiale folosite:
- aspirator injectie-extractie
- lavete microfibra
- Pulimax
- Valet Pro Heavy Duty Extraction Cleaner
- 1Z Einszett Cockpit Premium
Durata: ~5 ore
Pentru unii, pare foarte mult insa nu am spalat doar scaunele si am aspirat mocheta.
Prefer sa tin masina putin mai mult sa iasa perfect decat sa dau rasol ...
Pentru orice alte intrebari, va stau la dispozitie.
Multumesc!
sharkky
6 Aug 2013, 11:19
Reconditionare faruri - Kia Pro CeedSambata dupa masa/seara mi-am facut de lucru cu un set de faruri la o Kia Pro Ceed, fabricatie 2008.
Farurile se prezentau astfel:
Au urmat pasii de wetsand: 800, 1000, 1500, 2500 si putin 3000 ...
Un 50/50 cu o prima mana de 3M FCP pe spot pad portocaliu Shine Mate
Primul la final, dupa 2 treceri cu Menzerna 106FA pe spot pad alb Shine Mate...
Din pacate, la al 2-lea far nu am mai apucat sa fac poze pentru ca se cam intunecase ...
Farurile au primit si cate 2 straturi de ceara Collinite 467S.
Materiale folosite: - banda mascare 3M
- lavete Kent
- multa apa
- rotativa Matrix CP1200
- 3M FCP
- Menzerna PO106FA
- spot pad portocaliu Shine Mate + spot pad alb Shine Mate
- coli abrazive Smirdex P800, P1000, P1500, P2500, P3000
- ceara Collinite 476S
- IPA
Timp de lucru: ~ 2h30
R19/16v
6 Aug 2013, 11:25
Ar trebui sa spui si cat ii taxezi p-astia
sharkky
6 Aug 2013, 11:29
Pentru lucrarea de mai sus am taxat proprietarul cu 80 lei.
Ma uit la dimensiunea farului mai mult ...
Ca timp de lucru, cam toate sunt pe acolo, in cazul in care au zgarieturi sau matuieli.
Nu pot spune ca pentru orice masina, pretul este fix.
sharkky
10 Aug 2013, 12:48
Reconditionare faruri - Mercedes Clasa AMasina in cauza este din 1999, motorizare diesel, cu aproximativ 250.000 km.
M-am apucat la ora 7, dimineata, o ora numai buna de lucru.
De la 9, a inceput caldura ucigatoare.
Farurile, inainte de reconditionare
Au urmat pasii de wetsand: P800, P1000
Farul dreapta, dupa P2000, spot pad portocaliu Shine Mate + 3M FCP
Dupa Menzerna PO 106FA pe spot pad alb Shine Mate si un strat de ceara Collinite 476S
Farul stanga, aceleasi etape ca si cel din dreapta
Materiale folosite: - banda mascare 3M
- lavete Kent
- multa apa
- rotativa Matrix CP1200
- 3M FCP
- Menzerna PO106FA
- spot pad portocaliu Shine Mate + spot pad alb Shine Mate
- coli abrazive Smirdex P800, P1000, P2000
- ceara Collinite 476S
- IPA
Timp de lucru: ~ 2h
sharkky
13 Aug 2013, 09:51
Detailing exterior - Chevrolet Cruze
Masina in cauza este un Chevrolet Cruze din 2010.
Materiale folosite pentru exterior:
- prespalare cu Magifoam + Karcher 5.700
- spalare cu Meguiars Gold Class + Mafra Flux Lavasciuga
- uscare cu prosop Kent
- decontaminare cu argila Bilt Hamber Regular + apa
- orbitala Shine Mate ERO 600
- pad 5.5" Lake Country portocaliu
- pad 5.25" Optimum Microfiber Cutting Pad
- spot pad albastru Scholl Concepts
- spot pad galben Menzerna
- 3M Fast Cut Plus
- Menzerna 106FA
- mult IPA
- lavete Kent
- ceara Meguiar's #26 Yellow Wax Paste
- dressing plastice Finish Kare 108AS Top Kote
- prosop buffing Viking
- geamuri: Meguiar’s Glass Cleaner, Abro Clearview
Starea initiala, inainte de spalare ...
[attachmentid=1627901904] [attachmentid=1627901905] [attachmentid=1627901906] [attachmentid=1627901907] [attachmentid=1627901908]
Am inceput prin a pulveriza din belsug Valet Pro Blue Gel Wheel Cleaner, dilutie 1:2
[attachmentid=1627901909]
Dupa aproximativ 30-45 secunde au inceput sa curga mizeriile ...
[attachmentid=1627901910]
Apoi am agitat cu peria de la Kent
[attachmentid=1627901911]
Clatit cu un Karcher 5.700
[attachmentid=1627901912] [attachmentid=1627901913]
A urmat o pulverizare pe caroserie de Magifoam din vermorel de 2L, amestecat cu apa calda
[attachmentid=1627901915]
Nu am mai facut poze din timpul prespalarii...
A urmat spalare 2BM cu un amestec de Mafra Flux Lavasciuga + Meguiars Gold Class
[attachmentid=1627901916] [attachmentid=1627901917]
Ce a mai ramas in galeti ...
[attachmentid=1627901918]
Dupa uscarea masinii cu prosopul galben de la Kent, a urmat decontaminarea cu argila Bilt
Hamber Regular si apa din belsug
[attachmentid=1627901919]
Un sfert de capota
[attachmentid=1627901920]
Portiera stanga fata
[attachmentid=1627901921]
Portiera stanga spate
[attachmentid=1627901922]
Plafon
[attachmentid=1627901923]
Cateva cadre cu defectele prezente pe masina
[attachmentid=1627901924]
Capota
[attachmentid=1627901925]
Bara spate
[attachmentid=1627901926] [attachmentid=1627901927] [attachmentid=1627901928] [attachmentid=1627901929]
Toata masina era plina de swirls si mici rds-uri ...
Corectia s-a facut in mare parte cu pad-ul portocaliu LC + Menzerna 160FA
[attachmentid=1627901930]
Pregatire de 50/50
[attachmentid=1627901931]
Inainte
[attachmentid=1627901932] [attachmentid=1627901933]
Dupa 2 treceri cu 106FA si stergere cu IPA
[attachmentid=1627901934]
Portiera stanga fata, tot cu 2 treceri + IPA
[attachmentid=1627901935] [attachmentid=1627901936] [attachmentid=1627901937] [attachmentid=1627901938]
Un 50/50 pe carcasa oglinzii
[attachmentid=1627901939] [attachmentid=1627901940]
Ceva foarte urat pe plafon ...
[attachmentid=1627901941]
Am scos pad-ul de microfibra de la Optimum pe care am pus 3M FCP, realizand 3 treceri cu presiune medie, dupa care am facut o trecere cu pad-ul portocaliu LC + 106FA pentru a scoate hologramele lasate de FCP.
[attachmentid=1627901942]
Aripa spate
[attachmentid=1627901943] [attachmentid=1627901944]
Un 50/50 pe portbagaj, la lumina naturala (mai mult in nori a stat Soarele, nu am lucrat in prezenta lui directa)
[attachmentid=1627901945] [attachmentid=1627901946]
Bara spate
[attachmentid=1627901947] [attachmentid=1627901948] [attachmentid=1627901949] [attachmentid=1627901950]
Stopurile pot spune ca erau praf ... "Pielea" de caprioara isi are meritele ei
[attachmentid=1627901951]
Dupa 2 treceri cu spot pad-ul albastru de la Scholl + 3M FCP si 2 treceri cu spot pad-ul de finish de la Menzerna + 106FA ...
[attachmentid=1627901952]
Pentru protectie am folosit Meguiar's #26 Yellow Wax Paste, aplicata manual cu aplicatorul de la Meguiars.
Buffing-ul a fost facut cu prosopul de la Viking.
Cateva cadre de final, pe seara ...
[attachmentid=1627901953] [attachmentid=1627901954] [attachmentid=1627901955] [attachmentid=1627901956] [attachmentid=1627901957] [attachmentid=1627901958] [attachmentid=1627901959] [attachmentid=1627901960] [attachmentid=1627901961] [attachmentid=1627901962] [attachmentid=1627901963] [attachmentid=1627901964] [attachmentid=1627901965]
Putinele plastice nevopsite au fost tratate cu Finish Kare 108AS Top Kote.
Operatiunea s-a facut pe parcursul a 2 zile, insumand aproximativ 20 ore de munca.
sharkky
20 Aug 2013, 22:12
Reconditionare faruri - BMW X5(E70)Masina a ajuns la mine vineri, pentru o reconditionare a farurilor.
Ciudat a fost ca farul de pa partea soferului a fost intr-o stare deplorabila, fata de celalalt.
Masina avea in jur de 80.000 km.
Starea initiala
Problemele severe ale farului stanga
Pentru farul problematic, slefuirea pe ud s-a efectuat de la P800
P1500 ...
P2000
Farul din dreapta nu a fost foarte deteriorat, fiind folosita doar P3000 pentru a inlatura mici zgarieturi
Dupa 3M FCP ...
Pas de finish cu spot pad-ul alb Shine Mate + Menzerna PO106FA
Aplicare ceara Collinite 476S
Finalul, dupa buffing ...
Materiale folosite: -
banda mascare 3M - lavete Kent
- multa apa
- rotativa Matrix CP1200
- 3M FCP
- Menzerna PO106FA
- aplicator spuma
-
spot pad portocaliu Shine Mate + spot pad alb Shine Mate- coli abrazive Smirdex P800, P1000, P1500, P2000, P3000
- ceara Collinite 476S
-
IPATimp de lucru: ~ 3h
mircea-daniel
22 Aug 2013, 11:22
Am fost si eu cu a mea leguma la sharky. Ce sa spun, a lucrat numai cu nume dubioase si rezultatul a fost o masina de care nu imi mai vine sa ma despart.
Free up, recomand.
Cred ca este nevoie de o clarificare mica asupra numelor acelea dubioase.
Sunt dubioase pentru ca nu sunt accesibile usor pe piata din tara si sunt necunoscute publicului larg.
mircea-daniel
22 Aug 2013, 17:50
Discutia e lunga. Eu pur si simplu nu am mai avut timp sa ma ocup de ea, si oricum de fiecare data nu iesea exact asa cum imi doream eu. Asa ca am dat masina pe mana lui si am preferat sa imi spuna la final ce a facut. Nu inteleg de ce nu pune niste poze cu masina, a muncit ceva la ea.
sharkky
22 Aug 2013, 21:46
Multumesc Mircea pentru feedback!
Numele sunt dubioase pentru multi ce nu stiu cu ce se mananca detailing-ul.
Stiu ca nu ai vrut sa fii rau intetionat cu mesajul tau
Ciprian, multumesc pentru clarificarea sumara
Pozele le voi posta in cursul zilei de maine, nu am decat vreo 300 din care sa aleg ...
La masina s-a muncit aproximativ 25 ore, in decursul a 2 zile, la foc continuu ...
Ne mai gasim noi sa-ti mai povestesc exact care e treaba cu "numele dubioase"
sharkky
26 Aug 2013, 22:41
Renault Laguna 2 - Detailing complet (partea 1)
Masina in cauza este o Laguna 2, an de fabricatie 2003, aproximativ 125000 km la bord, albastru metalizat.
Proprietarul a dorit o readucere la viata a masinii...
Asadar, am inceput cu interiorul, care se prezenta in felul urmator:
[attachmentid=1627904034] [attachmentid=1627904035] [attachmentid=1627904036] [attachmentid=1627904037] [attachmentid=1627904038] [attachmentid=1627904039] [attachmentid=1627904040] [attachmentid=1627904041] [attachmentid=1627904042] [attachmentid=1627904043] [attachmentid=1627904044] [attachmentid=1627904045] [attachmentid=1627904046] [attachmentid=1627904047] [attachmentid=1627904048] [attachmentid=1627904049] [attachmentid=1627904050] [attachmentid=1627904051] [attachmentid=1627904052] [attachmentid=1627904053] [attachmentid=1627904054] [attachmentid=1627904055] [attachmentid=1627904056]
Masina era plina de astfel de "bulinute", atenuand greierasii pe timp de iarna, cand plasticul devine enervant ...
[attachmentid=1627904057] [attachmentid=1627904058] [attachmentid=1627904059] [attachmentid=1627904060] [attachmentid=1627904061] [attachmentid=1627904062] [attachmentid=1627904063] [attachmentid=1627904064] [attachmentid=1627904065]
Am inceput prin curatarea plafonului si a parasolarelor cu Pulimax diluat 1:10, o perie cu par scurt si muuulte lavete.
Cateva 50/50 din timpul operatiunilor ...
[attachmentid=1627904066] [attachmentid=1627904067]
Pentru zonele cu piele, am folosit Gliptone Leather Cleaner, intins uniform pe toata suprafata si agitat cu o perie.
Cotiera
[attachmentid=1627904068]
Scaun sofer
[attachmentid=1627904069] [attachmentid=1627904070]
Spatar scaun dreapta
[attachmentid=1627904071]
Sezut dreapta
[attachmentid=1627904072]
Tetiera
[attachmentid=1627904073]
Pentru bord si plasticele aferente, am folosit 1Z Cockpit Premium
[attachmentid=1627904074] [attachmentid=1627904075]
Pentru mocheta, am apelat la aspiratorul cu injectie-extractie, la Pulimax diluat 1:10 si Valet Pro Heavy Duty Extraction Cleaner, diluat 1:10
Pentru un rezultat cat mai bun, s-au efectuat aproximativ 5 clatiri, pana nu a mai iesit mizerie
[attachmentid=1627904076]
Inca un 50/50 pe hayon...
[attachmentid=1627904077]
Portiera
[attachmentid=1627904078] [attachmentid=1627904079] [attachmentid=1627904080] [attachmentid=1627904081]
Mizeria extrasa din mocheta de la sofer
[attachmentid=1627904083]
Dupa aproximativ 6 ore de munca, interiorul se prezenta cam asa:
[attachmentid=1627904084] [attachmentid=1627904085] [attachmentid=1627904086] [attachmentid=1627904087] [attachmentid=1627904088] [attachmentid=1627904089] [attachmentid=1627904090] [attachmentid=1627904091] [attachmentid=1627904092] [attachmentid=1627904093] [attachmentid=1627904094] [attachmentid=1627904095] [attachmentid=1627904096] [attachmentid=1627904097] [attachmentid=1627904098] [attachmentid=1627904099]
Oricat am injectat Pulimax si Valet Pro + agitat in zonele incapatanate, tot au ramas cateva urme ...
[attachmentid=1627904100] [attachmentid=1627904101] [attachmentid=1627904102]
Inca o urma mica ...
[attachmentid=1627904103] [attachmentid=1627904104] [attachmentid=1627904105] [attachmentid=1627904106] [attachmentid=1627904107]
[attachmentid=1627904108] [attachmentid=1627904109]
Balamalele au fost curatate cu Supermafrasol si gresate cu Lubrimax, tot de la Mafra.
Maine voi reveni cu partea a 2-a, mai exact cu exteriorul.
sharkky
29 Aug 2013, 15:47
Renault Laguna 2 - Detailing complet (partea 2)
Asa cum am promis, am revenit cu pozele reconditionarii exteriorului.
Dupa finalizarea interiorului, in prima zi, spre seara, m-am apucat de exterior, incepand cu rotile ...
Am pulverizat din belsug Valet Pro Blue Gel Wheel Cleaner si agitat cu peria de la Kent
[attachmentid=1627904432] [attachmentid=1627904433]
Am trecut la cauciuc, pe care l-am curatat cu APC, agitat bine cu o perie mai dura
[attachmentid=1627904434]
Pregatirea pentru spalarea 2BM, cu ajutorul a 20ml de Chemical Guys Citrus Wash & Gloss in 10L de apa rece
[attachmentid=1627904435]
Cu toate ca era apa rece, spuma era incontrolabila
[attachmentid=1627904436]
Spalarea s-a facut cu un burete moale, lubrifierea fiind nemaipomenita
[attachmentid=1627904437]
Chederele au fost si ele date cu APC si agitat bine cu peria
[attachmentid=1627904438]
Ce a mai ramas de la spalare
[attachmentid=1627904440]
Uscarea s-a facut cu prosopul Cobra Deluxe Ultra 600
[attachmentid=1627904442] [attachmentid=1627904443]
Am trecut la decontaminarea lacului cu ajutorul argilei Bilt Hamber Medium si multa apa.
Un sfert din capota ...
[attachmentid=1627904444]
Un alt sfert de capota
[attachmentid=1627904445]
Aripa ... A ramas si marker-ul utilizat pentru mascarea zgarieturilor profunde
[attachmentid=1627904446]
Usa sofer
[attachmentid=1627904447]
Usa spate
[attachmentid=1627904448]
Hayon
[attachmentid=1627904449]
Jumatate de plafon
[attachmentid=1627904450]
Nivelul de contaminare al lacului era destul de ridicat, semn ca nu a avut nimeni grija de masina, asa cum trebuie.
Gainatul de pasare lasat in exces, a lasat urme adanci in lac si vopsea
[attachmentid=1627904451]
Am pregatit o zona de test, inainte de incheierea primei zile de lucru ...
[attachmentid=1627904452]
Dupa o trecere cu pad-ul portocaliu LC + Meguiars Ultimate Compound
[attachmentid=1627904453] [attachmentid=1627904454]
Se pare ca avem un lac moale spre mediu, semn ca vom avea rezultate destul de bune.
A 2-a zi de dimineata, am pornit la vanatoarea de defecte
[attachmentid=1627904455] [attachmentid=1627904456] [attachmentid=1627904457]
Sigur nu va iesi la polish ...
[attachmentid=1627904458] [attachmentid=1627904459] [attachmentid=1627904460] [attachmentid=1627904461] [attachmentid=1627904462]
O dovada ca cineva a mai incercat un polish pe aripa ...
[attachmentid=1627904463]
Plafonul era destul de afectat ...
[attachmentid=1627904464] [attachmentid=1627904465]
Lac zgariat destul de bine
[attachmentid=1627904466]
Sub lumina reflectorului, capota se prezenta cam asa
[attachmentid=1627904467] [attachmentid=1627904468]
Matrix CP1200 + pad LC portocaliu + Meguiars Ultimate Compound
[attachmentid=1627904469]
Un 50/50
[attachmentid=1627904470] [attachmentid=1627904471] [attachmentid=1627904472] [attachmentid=1627904473]
Capota finalizata
[attachmentid=1627904474]
Un 50/50 pe aripa
[attachmentid=1627904475]
Am inceput tot cu LC portocaliu + UC, terminand cu orbitala + pad galben Menzerna + Menzerna PO 106FA
[attachmentid=1627904476]
50/50 (usa vs. aripa)
[attachmentid=1627904477] [attachmentid=1627904478]
50/50 pe oglinda
[attachmentid=1627904479]
Arcada usa, alt 50/50 ...
[attachmentid=1627904480]
Usa ...
[attachmentid=1627904481]
Finish-ul lasat de PO 106FA
[attachmentid=1627904482] [attachmentid=1627904483] [attachmentid=1627904484]
Am ajuns si pe la hayon
[attachmentid=1627904485]
Fiind ceva mai afectat, am aruncat in joc pad-ul galben LC + 3M FCP, creatorul de holograme
[attachmentid=1627904486]
Cateva cadre cu usile finalizate
[attachmentid=1627904487] [attachmentid=1627904488]
Revenind la hayon, PO 106FA a venit de hac hologramelor
[attachmentid=1627904489]
Pentru o corectie eficienta asupra plafonului, am ales pad-ul de microfibra de la Optimum + 3M FCP, combinatie care a lasat in urma o gramada de swirls-uri, corectate apoi cu orbitala si PO 106FA
[attachmentid=1627904490]
Final ...
[attachmentid=1627904491]
Pentru protectie, am ales Finish Kare #2685, aplicat cu pad-ul rosu de la Sonus (SFX4) si orbitala
[attachmentid=1627904492] [attachmentid=1627904493]
Buffing-ul s-a facut extrem de usor, dupa aproximativ 15 minute
Ca si bonus, stopurile au primit si ele o reconditionare, urmata de un strat de Collinite 476S
Inainte ...
[attachmentid=1627904494] [attachmentid=1627904495]
Dupa
[attachmentid=1627904496] [attachmentid=1627904497]
Cauciucurile, chederele, bandourile, oglinzile au primit un strat de Finish Kare 108AS Top Kote.
Geamurile au fost curatate si tratate cu Stoner Invisible Glass Cleaner with Rain Repellent.
O poza de final, inainte de a preda masina, la 22.30
[attachmentid=1627904498]
Materiale folosite:
Interior:
- aspirator cu injectie-extractie Zelmer 919.5 SK
- Gliptone Leather Cleaner
- Pulimax
- Valet Pro Heavy Duty Extraction Cleaner
- 1Z Cockpit Premium
- lavete Kent
- Supermafrasol
- Lubrimax
- Stoner Invisible Glass Cleaner
- pensule, perii
Exterior:
Decontaminare - Bilt Hamber Medium, 1Z Acrysol
Spalare: burete, Chemical Guys Citrus Wash & Gloss
Uscare: Cobra Deluxe Ultra 600
Corectie:
- Matrix CP1200, Shine Mate ERO 600
- pad portocaliu Lake Country CCS, pad galben Lake Country CCS, pad rosu Sonus SFX4, pad galben Menzerna, spot pad Menzerna galben, spot pad portocaliu Shine Mate, spot pad alb Shine Mate, pad microfibra Optimum
- 3M Fast Cut Plus, Meguiar's Ultimate Compound, Menzerna PO 106FA
- lavete Meguiar's Supreme Shine
- IPA
- dressing Finish Kare 108AS Top Kote
- ceara Finish Kare #2685
- tratament hidrofob geamuri: Stoner Invisible Glass with Rain Repellant
Timp de lucru: ~25 ore, impartite pe 2 zile
sharkky
9 Sep 2013, 13:47
Reconditionare faruri - Opel Astra Classic (G)Dupa cum bine stiti, Opel Astra Classic este una din masinile "premiante" la faruri deteriorate.
Proprietarul era convins ca nu se mai poate face nimic, urmand sa le schimbe cu altele noi.
Starea initiala
Dupa etapele de matuire cu P1000, 1500, 2000, 3000 ...
Corectia finala efectuata cu rotativa + spot pad Shine Mate portocaliu + 3M FCP iar ca finish, spot pad alb + Menzerna Power Finish
La final, farurile au primit un strat de ceara solida Collinite 476S.
Materiale folosite:- banda mascare
- lavete Kent
- multa apa
- rotativa Matrix CP1200
- 3M FCP
- Menzerna Power Finish
- aplicator spuma
- spot pad portocaliu Shine Mate + spot pad galben Menzerna
- coli abrazive Smirdex P1000, P1500, P2000, P3000
- ceara Collinite 476S
- IPA
Timp de lucru: ~ 2h 30 min
sharkky
11 Sep 2013, 14:18
Reconditionare faruri - Mitsubishi OutlanderDesi masina este un model nou, se pare ca au dat gres si la acest model cu farurile.
Starea initiala
Dupa etapele de matuire cu P1000, 1500, 2000, 3000 ...
Corectia finala efectuata cu rotativa + spot pad Shine Mate portocaliu + 3M FCP iar ca finish, spot pad alb + Menzerna Power Finish
Ca si Opel-ul de mai devreme, si acestea au primit un strat de ceara solida Collinite 476S.
Materiale folosite:- banda mascare
- lavete Kent
- multa apa
- rotativa Matrix CP1200
- 3M FCP
- Menzerna Power Finish
- aplicator spuma
- spot pad portocaliu Shine Mate + spot pad galben Menzerna
- coli abrazive Smirdex P1000, P1500, P2000, P3000
- ceara Collinite 476S
- IPA
Timp de lucru: ~ 2h 30 min
sharkky
23 Sep 2013, 13:08
Reconditionare faruri - Opel Astra Classic (G)Masina in cauza este fabricatie 2001, adusa in tara prin 2010.
Proprietarul era pe cale sa cumpere 2 faruri aftermarket ...
Starea initialaWetsand cu P1000/P1500/P2000/P3000Am inceput cu 3M FCP + spot pad LC Waffle Pro, Menzerna Power Finish + spot pad alb Shine Mate + CP1200, apoi am aplicat un strat de ceara Collinite 476S Finalul dupa buffing...Materiale folosite:- banda mascare
- lavete Kent
- multa apa
- rotativa Matrix CP1200
- 3M FCP
- Menzerna Power Finish
- aplicator spuma
- spot pad portocaliu LC Waffle Pro + spot pad alb Shine Mate
- coli abrazive Smirdex P1000, P1500, P2000, P3000
- ceara Collinite 476S
- IPA
Timp de lucru: ~ 2h
sharkky
7 Oct 2013, 12:30
Reconditionare faruri - Renault Megane 2Fara prea multe comentarii, am mai bifat pe lista un set de faruri.
"Pacientul" a fost un Renault Megane 2, cu o matuiala destul de severa asupra farurilor.
Recomandarile "expertilor" din service au fost de schimbare a farurilor ...
Cu toate ca afara au fost in jur de 3-4 grade, operatiunea a decurs fara probleme.
Starea initiala a farurilorIndepartarea oxidarii cu ajutorul hartiei abrazive: P1000, P1500, P2000, P2500, P3000Indepartarea urmelor de wetsand cu ajutorul rotative Matrix CP1200 + spot pad portocaliu LC Waffle Pro + 3M FCP, urmat de finish cu orbitala Shine Mate ERO 600 + spot pad galben Menzerna + Menzerna Power FinishFarurile au fost sterse cu IPA, dupa care s-a aplicat un strat de ceara Collinite 476SMateriale folosite:- banda mascare
- lavete Kent
- multa apa
- rotativa Matrix CP1200 + orbitala Shine Mate ERO 600
- 3M FCP
- Menzerna Power Finish
- aplicator spuma
- spot pad portocaliu LC Waffle Pro + spot pad galben Menzerna
- coli abrazive Smirdex P1000, P1500, P2000, P2500, P3000
- ceara Collinite 476S
- IPA
Timp de lucru: ~ 2h
Salut!
Am vorbit in urma cu ceva timp pentru interiorul unui Passat 3BG Variant super-murdar. Sambata, pe 19.10, va ajunge masina in Bucuresti si va sta 2 zile. Cum se prezinta agenda ta pentru acel weekend? As vrea sa-l programez pentru atunci.
Multumesc!
sharkky
8 Oct 2013, 21:18
Salut!
Putem face programarea pentru atunci, inca nu am nimic programat pentru acea sambata.
Numai bine!
RadulescuRomulus
8 Oct 2013, 21:42
cunosti oameni mai mult sau mai putin pasionati care aplica folie pe portiere / capote?
sharkky
8 Oct 2013, 21:53
O sa ma interesez si voi reveni cu un PM.
RadulescuRomulus
8 Oct 2013, 21:54
te rog mult
m-am tot uitat pe forum pe aici, am gasit pe unii altii, dar... as vrea si un pret de la altcineva, de preferinta unu' care nu face strict pt bani. sau... mai pune si ceva in plus pe langa ban: hobby, dorinta de a ajuta, etc... ceva suflet daca vrei sa-i zicem asa.
Salut,
Intrebare legata de faruri: Au cumva farurile un strat de lac peste plastic?
Dupa ce le polishezi, le aplici cumva un strat de lac sau vreo folie?
Am observat ca farurile polishate se deterioreaza foarte repede dupa aia.
Dai cumva factura la polishare?
Cumva icscinciul de pe pagina 1 avea farul de pe dreapta mai nou?
sharkky
9 Oct 2013, 09:10
Salut!
Iti raspund in ordinea intrebarilor ...
1. Da, farurile vin cu un strat foarte subtire de lac, in majoritatea cazurilor foarte prost, deteriorandu-se de la spuma activa din spalatorii.
2. Nu aplic lac sau folie. Fiecare isi are dezavantajul si pretul ridicat.
3. Nu stiu unde ai observat ca se deterioreaza mai repede. Sunt clienti care au farurile reconditionate de mai bine de 1 an si tot arata foarte bine.
4. Nu ofer factura.
5. X5-ul avea ambele faruri originale, neschimbate. Fenomenul a fost ciudat, farul de pe partea soferului fiind foarte afectat iar celalalt aproape impecabil.
andreis
9 Oct 2013, 09:38
Salut,
Am o intrebare, in urma unei vopsiri am cateva piese gazate, se pot scoate prin polish? Nu se vad tare, doar din anumite unghiuri.
Timp si pret, pls.
sharkky
9 Oct 2013, 09:45
Salut!
Se pot scoate, dar pentru timp si pret trebuie sa vad masina inainte.
fuzzzy
10 Oct 2013, 18:26
Ma declar satisfacut de prestatia lui
sharkky.
sharkky
11 Oct 2013, 10:56
Multumesc Fuzzy!
Reconditionare faruri - Dacia LoganFarurile prezentau o oxidare in partea de sus, spre capota si mai mult ca sigur, s-ar fi extins si in partea de jos.
Initial, farurile se prezentau asa
Wetsand cu P1000, P1500, P2000, P2500, P3000
Un mic 50/50
Pentru a inlatura urmele de wetsand, am folosit rotativa Matrix CP1200, spotpad portocaliu LC + 3M FCP iar pentru finis spotpad alb Shine Mate + Menzerna Power Finish
La final, farurile au primit un strat de ceara Collinite 476S.
Materiale folosite:- banda mascare
- lavete Kent
- multa apa
- rotativa Matrix CP1200
- 3M FCP
- Menzerna Power Finish
- aplicator spuma
- spot pad portocaliu LC Waffle Pro + spot pad alb Shine Mate
- coli abrazive Smirdex P1000, P1500, P2000, P2500, P3000
- ceara Collinite 476S
- IPA
Timp de lucru: ~ 2h
RadulescuRomulus
11 Oct 2013, 11:02
ceva noutati pt mine?
sharkky
11 Oct 2013, 11:37
Am intrebat in stanga/dreapta dar nu am aflat nimic ...
MyKe89
18 Oct 2013, 20:37
Salut!
Ramane cum am stabilit, azi nu te-am mai sunat fiindca am vorbit ieri. Maine ajunge masina in Bucuresti, speram sa putem ajunge la tine in jurul orei 12.
Multumesc!
Alexul
18 Oct 2013, 21:37
Salut. Nu pot sa ti dau pm. Trimite te rog un pm cu un pret ptr o laguna 1 break ptr un polish total si faruri...masina ca in poze. Vopseaua arata destul de bine...deci nu cred ca i munca multa la ea.
sharkky
19 Oct 2013, 23:02
De unde esti?
Da-mi te rog maine un telefon la numarul din semnatura.
Alex.M2
20 Oct 2013, 10:48
Salut,
Un pret pentru 2 faruri + 2 stopuri de Renault Megane 2 sedan?
Un renault are farul dreapta matuit bine, iar la celalalt renault sunt un pic matuite.
Daca se poate sa-mi trimiti pm cu un numar de contact.
Multumesc si o zi placuta.
sharkky
20 Oct 2013, 19:39
Salut!
Da-mi maine un telefon te rog pe numarul din semnatura (0721.433.295).
Farurile ar costa aproximativ 100 lei/pereche.
Sunt 2 masini, adica 2 perechi sau am inteles eu gresit?