Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Huruit roata dreapta fata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
zeppelyn20
De aproximativ 2-3 saptamani in partea dreapta fata aud un zgomot (huruit) atunci cand merg pe loc drept dar si cand virez usor volanul spre dreapta.
Am fost astazi la mecani a ridicat masina pe elevator mi-a zis ca trebuiesc schimbati pivotii stanga, dreapta, bucsele la bara stabilizatoare si capatul de bara si in plus mi-a mai recomandat sa schimb si cauciucurile.
Acum am si eu o nelamurire de ce se aude huruiala aceasta chiar si atunci cand masina este suspendata si se invarte de roata. Este posibil sa fie vreun rulment sau din caseta de directie.
Oricum voi schimba bucsele si pivotii si capetele de bara dar de cauciucuri nu prea ma dau banii afara din casa.
Voi ce parere aveti???
alexgeogabriel
Pare mai degraba un rulment daca harsone doar cu o roata suspendata( ca sa vezi diferenta de cea stanga). Aceeasi problema am sesizat-o si eu de vreo 6-7 luni, ma duc la revizie(Preciziei, nr 5), nu exista pic de joc, nimic, nimic. Zice mecanicul"o fi vreun rulment, probabil a intrat umezeala in el, poate a ruginit un pic." Zic ok, care dintre ele e atunci? " A, nu stiu care dintre ele ca e prea din timpuriu sa imi dau seama, cand o incepe sa huruie mai rau sau la plecarea de pe loc, atunci sa il schimbi". Oarecum nemultumit plec si ma duc in alt service(Nesty, langa mine, in Berceni). Spun acolo ce se intampla si testele efectuate de mine, cu roata suspendata, cu serpuit pe drum drept, zice cel care mi-a preluat masina: "e de pe spate, ai praf la tamburi ca nu mergi cu masina prea mult si am auzit eu zgomotul". Se apuca de curatat, termina, zgomotul tot acolo. A doua zi ma supar si ma duc iar peste ei sa imi reverifice masina, vorbesc pana si cu directorul de acolo. Acesta incercand sa ma multumeasca, il pune pe mecanic sa reverifice dar sa fie de fata si inginerul de service. Le zic ca totusi sa verifice huruitul cu o singura roata suspendata dar imi raspunde ca nu se justifica ca oricum sunt zgomote si din cutia de directie(mi se pare ca e galusca). Se urca si aceasta la volan sa faca testul si zice "Nu domne, nu are nimic, esti tanar si te sperii la orice, este un zgomot suspect dar eu zic sa lasam sa se agraveze sa vedem ce are mai exact ca sa nu arunci cu banii degeaba". La partea cu bani, a fost corect dar trebuiau sa isi dea seama ce are.
Anterior citisem pe acest forum si chiar pe cel inrudit de la Dacia. La mine huruitul pare ca se aude de stanga fata la viteze 30-50km/h, dupa care care probabil este absorbit de turatia motorului. Daca atunci cand franezi mai tare se aude, e de pe spate daca nu, ai probleme cu rulmentii de pe fata. Rulezi pe linie dreapta si cand e mai liber, serpuiesti usor stanga dreapta, daca se aude cand virezi dreapta, e rulmentul de pe stanga si invers. Toti spun ca in majoritatea cazurilor se duce partea externa a rulmentului si de aceea comportamentul de mai sus. M-am enervat si l-am lasat asa ca imi facea zile amare si aruncam cu banii pe la necunoscatori. Probabil o fi intrat apa pe la un rulment asa cum a zis primul mecanic de la Dacoserv si pot merge mult si bine cu el. Din cate stiu eu, la pivoti, capete de bara si bielete defecte, se aud batai, nu huruit si trebuie sa ai joc in roata stanga dreapta, sus jos. Testeaza personal rotile si nu te apuca sa schimbi totul. Dupa mecanici, mai bine schimbi toata puntea fata cu tot cu cauciucuri si se rezolva sigur. blink.gif Tine-ne si pe noi la curent cu noutatile.
ecs17
ceva asemanator am patit si eu, si a trebuit sa schimb pivotii.
uite aici topicul
http://www.reno.ro/Probleme-roti-fata-clio...01-t262277.html
razvantrc
Huruitul este de la rulmenti, si la mine huruie
Daca nu-ti troncane cand mergi pe drumuri mai denivelate sau gropițe (gropi) nu te apuca sa schimbi catepe de bara bucsi..
ridica roata pe cric si trage de ea in toate directiile vezi daca ai joc.
Daca se intampla sa ai joc verifica de unde, eventual mai ia un prieten sa miste de roata si tu sa pui mana pe la bucsi pe la capete de bara etc.
"daca te doare o masea nu da vina si pe celelalte doua de langa ea"
referitor la ce a zis nea ala sa schimbi tot pana si cauciucurile.
Cauciucurile te duci cu ele la vulcanizare, eventual sa le reechilibreze.
alexgeogabriel
ecs17, nu are cum sa fie huruitul in mers drept de la pivoti, tu aveai probleme cand virai la 90 de grade. La noi se aude zgomotul chiar si la relanti iar cand suspenzi o roata si accelerezi in viteza a doua, se aude harjonit.
ecs17
QUOTE(alexgeogabriel @ 17 Jun 2013, 11:01)
ecs17, nu are cum sa fie huruitul in mers drept de la pivoti, tu aveai probleme cand virai la 90 de grade. La noi se aude zgomotul chiar si la relanti iar cand suspenzi o roata si accelerezi in viteza a doua, se aude harjonit.
*



da, cel mai probabil de la rulmenti se aude la voi, doar sa aveti grija ca daca nu ii schimbati se poate intampla sa vi se blocheze roata in mers.
alexme24
@alexgeogabriel si eu sunt tanar si aceasi vrajeala mi-o bagau si mie. Pana m-am enervat( tu ai avut ceva nervi si perspeverenta de te-ai intors la acelasi service), am luat un coleg, am ridicat masina pe cric , astfel incat fiecare roata era la un moment dat suspendata, m-am urcat in masina, colegu a invartit si in 5 minute am descoperit roata cu probleme. Cumparat rulment, mers la un service si rezolvat problema.
theodor2004
se ridica masina pe elevator, si se invarte sanatos cu mana roata cu pricina (bineinteles, cu motorul oprit). Daca huruie in timp ce roata se invarte, e d evina rulmentul.
arinin
daca iti face urat dupa 50km/h si mai urat la 90-100 km/h sigur e rulmentul
alexgeogabriel
Asta cu zgomotul mai puternic la viteze mari este valabil pentru rulment uzat rau, la mine dupa 50km/h, nu se mai aude. Eu am suspendat rotile de pe fata pe rand si am accelerat in viteza a doua si pe stanga se auzea huruitul mai puternic, dar in mers ii da impresia ca zgomotul e mai puternic pe stanga. ohmy.gif
theodor2004
daca tot suspenzi tu rotile de pe fata pe rand, de ce nu opresti motorul si nu invarti cu mana de roata suspendata?? o sa ai huruitul chiar la ureche. tongue.gif
alexgeogabriel
Am facut si asta in fata celor de la service, se uitau ca ciudatii la mine.
theodor2004
Lasa cum se uitau ei, nu a huruit?
alexgeogabriel
Se auzea un hars, hars, hars dar nu un harsssssssss continuu. De fapt asa se aude si in masina.
renoclioll1.616v
Eu tocmai am cumparat un clio ll din 2000 ma rog l-am luat super ieftin si sunt constient ca trebuie skimbate una alta p la el e si modificat cu suspensie sport si alte minunatii..ce trebuie sa repar din start cred ca ar fi ceva tampon d pe la cuti de viteze cred, ca in momentul in care schimb treptele imi da skimbatorul unele shockuri dupa ce dau drumul la ambreaj...daca ar fi altceva va rog sa ma ajutati si pe mine cu vreo sugestie...apoi imi huruie ceva in mers pe dreapta sper ca e rulment ca huruie intruna asa si numai in mers, noroc ca are mzica ok si ma salveaza iara despre bord pot sa spun ca e identic cu un pom de craciun cu instlatie p el..in est motoru merge ft bine are 145000 benzina chear imi place cum se accelereaza, are 102-103 cai...ce mi-ati propune sa fac asa din start la ea sa repar sau sa verific?nu am mai avut renault si as dori sa aflu mai multe...multmesc!!!!
theodor2004
1)Ca principiu, trebuie sa schimbi distributia (rola fixa si curea de distributie) si kit-ul de accesorii (rola fixa, rola intinzatoarea, cureaua de transmisie). Daca se rupe una din acestea, la revedere...iti face motorul praf, si reparatia te va costa mai mult decat ai dat pe masina (din experienta unei colege de la birou, reparatia te duce la minimum 3500 ron la un service mic, iar la reprezentanta peste 1000 EUR).
Tot in cadrul acestei operatiuni, sa schimbi si pompa de apa si antigelul...
E posibil ca vanzatorul sa le fii schimbat la timp (2004, 2008, 2012) si in acest caz nu mai trebuie schimbate...dar ma cam indoiesc eu ca le-a schimbat anul trecut si anul asta vinde masina. Apropos, masina are carte de service?
2)Se merge la un service bun, si se face o diagnoza a masinii, si impreuna cu mecanicii vezi ce mai trebuie schimbat. E posibil sa fie nevoie sa schimbi si uleiul din cutia de viteze (nu cumva la modelul tau se schimba la 60 000km?), rulmentul de la vreo roata (ai zis ca haraie), si tot ce mai spun mecanicii ca tr schimbat (se stabileste la fata locului). (e posibil sa se schimbe amortizoarele, flansele de la amoertizor, bielete de directie, capete de bara, depinde de cum a intretinut-o si fostul proprietar...dar sa nu ne hazardam in supozitii, sa vedem ce spun mecanicii)
Insa, pt linistea ta, ce am spus la pct 1 trebuie musai schimbat .
Acum sa vedem altii ce pareri au. icon_mrgreen.gif
renoclioll1.616v
Multumesc pentru indicatii! Am sa fiu atent la service, sa imi faca si o diagnosticare la beculetele din bord si ma rog alte erori ascunse ca nu se stie ...weekend placut!!!
bvandrei
Buna seara!!

Ma scuzati daca s-a mai disuctat dar nu am gasit ceva asemanator...

Problema sta in felul urmator :

Plec cu masina frumos fara nicio problema ..merg merg pana ajung pe la 50-60 km/h ,de la viteza aia cam pe la viteza aia incepe sa se auda in masina un huruit ,nu tare dar oricum urat cam din spate, acum nu stiu sigur.....am stat sa ma gandesc ca e dela cutia de viteza,turatia motorului etc....
nu e asta......si daca o scot din viteza la relanti tot se aude

Puteti sa ma ajutati va rog?
lucianm
rulment
bvandrei
mULTUMESC MULT!

MAI MULT CA SIGUR.....SI CUM VERIFIC DE UNDE POATE FI...EU ZIC DIN SPATE DAR SA FIU SIGUR ...CUM VERIFIC?
dan supernova
Salut ,problema pe care o ai tu ,am avut-o si eu ,la fel imi huruia pe spate ,a fost de la rulment , eu miam dat seama de pe ce parte este in felu urmator : am ascultat foarte atent ,am inceput sa suspectez de pe ce parte ar fi dar tot nu eram sigur ,pana la un moment cand in timp ce luam viraje mai stranse si cu viteza mai mare am observat ca atunci cand masina se inclina pe stanga sau pe dreapta zgomotu disparea ,la mine a fost pe partea dreapta cu probleme ,si in momentu cand luam un viraj mai tare la dreapta si greutatea masini trecea mai mult pe partea stanga automat ca roata de pe spate dreapta era mai libera si zgomotu se diminua foarte mult . Sper sa fi inteles ,probabil ca nu am fost foarte explicit dar sunt foarte obosit am venit dupa un drum de 370 de km . o seara buna !
razvantrc
incerca sa o ridici pe cric si invarti de roata si pe stanga si pe dreapta (vezi poate sesisezi un zgomot mai mare decat la cealalta roata.... atunci iti dai seama care este rulmentul... sau incearca si vezi daca ai si joc la roata, tragi dea ea stanga dreapta sus jos
alexgeogabriel
Daca este in faza de inceput, nu ai pic de joc stanga-dreapta, asa cum mi se intampla si mie. In schimb, harsone mai tare decat celelalte roti in momentul in care invarti roata supendata pe cric. Faza asta de inceput poate tine si cateva mii de km insa nu este recomandat a se circula asa.
bvandrei
Multumesc mult pentru sfaturile acordate!!

O sa verific!

O zi buna in continuare!
alexgeogabriel
Dupa un an si jumatate a inceput sa huruie un pic mai puternic sk zgomotul deve ise continuu. Am fost azi, am schimbat rulmentul stanga fata si acum aud si eu zgomotul normal de rulare. Sincer, inca imi sta pe creier huruitul dar ploua afara si se auzea mai puternic zgomotul de rulare. In sfarsit!
Mr.NiceGuy
Daca huruie un rulment pe o parte, e mai bine sa il schimb si pe celalalt sau e ok sa fie schimbat doar cel cu probleme?
Ce se poate intampla daca se merge mai mult timp cu un rulment defect?
Ce care ati schimbat vreun rulment, ce rulment ati pus (ce marca), vad pe net diverse marci si preturi de intre 40 - 130 lei/rulment . Am citit parca pe aici ca ar fi bun si rulment de la Solenza, e adevarat?
z_fdd bacau
am schimbat rulmentii in pereche... nu e o regula, dar e posibil ca nici celalalt sa nu mai duca mult

firme? nu am fost multumit de MAPCO (cica nemtesti), m-au tinut numai jumate de an. Acum am SKF, sper sa isi faca treaba, avand in vedere ca sunt cam dubli la pret

ce se intampla daca mergi asa? se poate gripa roata si nu e tocmai placut...

un rulment pentru reno clio nu e tocmai scump, nu te complica cu firme care fac pentru solenza (desi e posibil sa se potriveasca)...
espacern
Calitatea piesei este importanta dar si respectarea corecta a tehnologiei de schimb/manopera este la fel de importanta......la montaj mai ales!
alexgeogabriel
Hehe, dupa cum bine se stie rulmentul stricat se manifesta diferit, acum rulmentul schimbat prin 2013-2014 nu mai are pic de huruit dar are un mic joc, mic adica trag tare de roata pe zona orelor 6-12(sus jos cu miscare apropiere departare) si este foarte mica miscarea si doar cand tragi tare de ea. O fi de schimbat? Eu am vazut miscari(jocuri) mai mari ce au necesitat schimbari de rulment.
Abia am.schimbat bieletele si capetele si am vrut sa vad daca mai e pic de joc.
RazvanF
Asa a facut si la mine pe fata, nu huruia deloc in schimb avea un foarte mic joc. Eu am ales sa il schimb. Desigur ca la scurt timp dupa a picat si celalat, de data asta cu huruit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.