Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tacanit/bataie motor 1.5 dci
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
tedi
Salutare!

Cine s-a mai lovit de urmatoarea problema: la accelerare se aude ca un tacanit in zona motorului care dispsre odata cu decelerarea.La relanti motorul toarce frumos.Credeti ca este o problema cu pompa de inalta presiune sau mai degraba injectoarele?
Sugestii,va rog mult!
solidconvert
Nu cred ca poate sa.ti spuna cineva de unde este zgomotul... cauzele pot fi multiple... pana si egr poate sa tacane daca este infundat... cel mai bine te duci la un service sa.ti faca constatare... wink.gif
ady24
Poate sa fie vorba de orice defectiune, de la EGR, regulatorul de presiune (imv), la injectoare si chiar la pompa. In astfel de situatii ti-as recomanda sa mergi neaparat la o diagnoza. Acolo se poate citii datele de la motor in timp real si vei vedea exact cum functioneaza fiecare in parte.
vlad12
Si eu am observat un tacanit foarte slab pe accelerare, doar atunci cand este in viteza lafel dispare cand este in decelerare. Pe tester nu a aparut nici o eroare, iar tacanitul a disparut. Ce-i drept se auzea doar daca aerul nu sufla prea tare si daca muzica era inchisa.

edit: cred ca am descoperit zona mai exacta, la relanti se aude fix din zona uch, langa baterie...sa fie un contact imperfect?
CrissGabriel
Ca sa nu deschid alt topic am o problema destul de grava.
Mergand pe autostrada Bucuresti-Pitesti a inceput sa se auda un tacanit cam ca de injector sau ceva paleta, oricum venea din partea motorului dar nu pot sti cu exactitate, un tacanit foarte ascutit care se accentua din ce in ce mai tare si la un moment dat sa auzit un POC destul de puternic si sa oprit motorul. Pe urma a urmal o balta de ulei dedesubt. Fiind Duminica (azi) am tractat masina la un service din Pitesti si cei de acolo cand au vrut sa scoata joja de ulei aceasta era cazuta in teava iei aproximativ 5 cm. Cand am scos-o capatul (partea ondulata unde se face citirea de ulei) era smuls si probabil se afla prin motor pe undeva iar in partea din fata se vad urmele de ulei pe unde a curs.
Rog cei ce pot sa imi dea sfaturi, pareri idei si pot sa ma ajute le voi fi foarte recunoscatori. Acum masina este la un alt service tot in Pitesti si miine dimineata ma prezint sa vad ce sa putut intampla.

P.S. toate raspunsurile ce le-am primit pana acum suna de genul "motorul spart trebuie altul" sau "biela sparta si tot alt motor trebuie", lucru care ma ingrozeste mai ales ca sunt la ~250km de casa cu familie si copil.
espacern
Probabil a cedat un cuzinet de la arborele cotit sau de la vreo biela si aceasta din urma a iesit prin bloc.
Este destul de grava problema pentru ca implica in primul rand demontarea completa a motorului pentru stabilirea exacta a defectului.
Apoi urmeaza reconstructia cu tot ce implica asta:piese,reglaje,manopera.
La final,functie de defect,ajungi mai rezonabil cu un motor SH....adevarat.
Tot mai multe cazuri asemanatoare sunt semnalate in ultimul timp si se pare ca"vinovatul"este folosirea unui ulei necorespunzator.

@+
calinnov
Sigur este gata motorul, mai bine cumperi unu sh decat sa-l repari.
Imi pare rau, dar iti spun din experienta.
CrissGabriel
Multumesc tuturor pentru sfaturile acordate. Ma indoiesc de calitatea uleiului deoarece am folosit elf 10w40 adus din Franta. Mai mult cred ca fiabilitatea motoarelor 1.5 DCI de 78kw lasa de dorit. Sper sa găsesc un alt motor la un preț rezonabil si dupa schimbul de rigoare ma mai gandesc daca voi mai detine vreun renault megane. Foarte dezamăgit.
CrissGabriel
Am si eu o intrebare. Masina este echipata cu motor K9K P732. Ca si ansamblu sau cum sa ma exprim, toate motoarele K9K fara accesorri sunt la fel? Pentru ca am gasit un motor sa cumpar dar e de K9K J836. Multumesc!
sk0rpion
nu, cauta unul identic, difera de la ecu, pompa , injectoare, pistoane..... pana si "prinderea" de la turbo e diferita.
CrissGabriel
Multumesc mult, asa ma gandeam si eu, sa nu ma complic.
calinnov
Este exact ca si al meu. Eu l-am cumparat de la SH din Baia Mare.
Mi l-a trimis prin curier.
NB
DariusJ
M-am gandit sa va cer si voua parerea.

Povestea e urmatoarea: motorul (1.5 dci 105 CP) se aude asa (tacanit metalic) de cand am masina, de doi ani de zile. Am facut ~35.000 km (pe autostrazi, drumuri de tara, oras, orice drum) cu ea si nu s-a schimbat nimic. Cand am luat-o avea 150.000 km reali, adusa din Franta.

Am inceput sa investighez problema de cum am cumparat-o insa nimeni nu stie exact sa-mi zica ce e.

- am schimbat distributie
- au ascultat-o la Renault cu sonda si casti, totul pare normal, zicea tipul si e in limita de zgomot
- curatat EGR
- verificat pe diagoniza, nu zice sa aiba nicio problema (ar fi trebuit sa apara ceva daca era un injector, nu?)
- masina trage extrem de bine, chiar mai bine decat break-ul tatalui meu care are acelasi motor si care merge extrem de frumos
- repus distrubutia la punct de catre alt mecanic, tot de la Renault
- sper ca mi-am adus aminte tot

A ramas ca ar putea fi ceva doar pe la arborele cotit, dar asta inseamna sa demonteze motorul. Toti mi-au zis ca nu are rost daca nu se agraveaza.

De sus se aude aproape normal la cald, in filmulet motorul era rece si se aude un pic mai ciudat decat in realitate (a mers doar 5 minute), de jos se aude tacanitul, parca mai mult din dreapta. Sunetul se aude mai tare in accelerare, face la fel si la rece si la cald. In filmulet s-ar putea sa se mai auda usor si un vibrat de la tabla ce desparte traseul esapamentului de masina, am tot zis ca ma bag iar sub ea sa vad pe unde vibreaza. E recent oricum asta, nu luati in seama. smile.gif


Asadar, o parere? Voi ce ziceti?
s_j_teo
Stai linistit nu are nimica motorul din ciclul asa face toate .
DariusJ
Tocmai, ca eu n-am mai auzit alta sa faca asa, si am fost atent la Megane-urile care treceau pe langa mine.

Doar taxi-urile alea toate rupte cu 400.000 si care scot fum de te ustura ochii mai faceau ca o morisca.
alintosu
Off topic: "masina trage extrem de bine, chiar mai bine decat break-ul tatalui meu care are acelasi motor si care merge extrem de frumos" ...e mai usoara cu peste 100kg din cate stiu eu...e normal sa simti ca "trage" mai bine
Daca nu consuma ulei, porneste usor si trage bine, nu are rost sa strici sume mari de bani ca sa scapi de acel sunet...poate o sa descoperi din intamplare cauza sau o sa apara si alte simptome si atunci e mai usor de aflat de unde provine.Eventual poti sa incerci sa vezi cum "toarce" cu alte marci si tipuri de ulei care respecta specificatiile producatorului...poate se mai diminueaza problema.
Eu eram pe punctul sa cumpar un alternator nou din cauza ca cel de pe masina avea un huruit groaznic si la trei serviceuri diferite mi s-a spus ca sunt dusi rulmentii(intr-adevar dupa cum suna asa parea), cand colo era dus ambreiajul de la fulie; am schimbat-o si alternatorul e ok dupa inca 100k km. Succes!
DariusJ
Offtopic: Nu e mai usoara cu 100 Kg, 55 Kg conform Cars-Data. Un om in plus la mine. smile.gif Nu cred ca aia e cauza.

Am investit deja ceva bani sa aflu ce e, doar pe desfacut si testat chestii. Acum am zis sa va intreb pe voi poate stie cineva mai precis, poate au mai patit si altii. Altfel nu mai investighez nimic, doar daca vine cineva cu o alta parere.
alintosu
Off: De curiozitate, ce masa proprie ai trecuta in talon la hatchul tau, ca eu la break am trecut 1310kg si pe cantar omologat a avut 1325(fara sofer si masina absolut goala).Un prieten avea un hatch la taxi si din intamplare a observat in talonul meu masa proprie si s-a mirat ca e cu peste 100kg mai mare ca si la hatchul lui care in talon avea trecut 1190kg...de atunci am tinut minte aceasta diferenta de masa si m-am gandit ca asa se explica diferenta de sprint.
Legat de zgomotul motorului, e foarte bine ca ai intrebat pe forum caci e foarte posibil ca cineva sa aiba aceeasi problema si poate a gasit explicatia si solutia.
eugenTL
@DariusJ: la tine face urat rau... la mine abia se aude si doar intre 1500=1700 turatii. Cum trec de 1700 nu se mai aude, sau cum scad sub 1500.. i-am invatat deja pragul biggrin.gif
Eu am impresia ca la mine cel putin, e vreo piulita pe undeva slabita, sau ceva pe la traseu evacuare... se aude doar la acele turatii cand probabil vibratiile sunt altfel. Deja am 2 ani, totul e ok smile.gif)
DariusJ
@alintosu: 1280 scrie in talon

@eugenTL: ai aceeasi motorizare? La mine face oricand, indiferent de turatie.
eugenTL
86cp am eu.. dar rezonanta aia de fier, piulita, tabla ce o fi..o am doar la turatia aia..chiar ma distrez uneori, ca stiu cand inceteaza si ba accelerez ba o las ba accelerez... e enervant ca nush de unde dar nici nu stau sa desfac pt asa ceva
Tossi
Din ce s-a auzit la boxele calculatorului parea a fi esapamentul spart/fisurat....
DariusJ
@Tossi: Mersi de parere. Nu cred ca e nici asta, m-am uitat pe sub ea pe tot traseul de esapament, inclusiv cu ea pornita si nu se vede nimic. Doar daca ar fi din galerie.

In plus, ar trebui sa iasa aburii/fumul si pe sub ea, nu doar prin spate, nu?
Ma3x
La symbolul 1.5dci de 60kw, face oarecum similar - mecanicul mi-a recomandat schimbarea intinzatorului de la accesorii, efectuat schimbul (original renault) zgomotul a disparut insa in vreo 2k - 3k de km a reaparaut. Actual dispare/este acoperit de zgomotul motorului atunci cand este turat peste ~1000 rpm.

O verificare care sa iti dea de inteles daca e de acolo (nu neaparat garantata ) este stand la relanti si pornind tot ce inseamna consumator, la symbol se amplifica/accentueaza zgomotul ... Confirmat si de un amic cu logan dci, acelasi zgomot, aceeasi cauza, rezolvata dupa schimb.
DariusJ
Incerc si asta, sunt curios daca e vreo diferenta cu mai multi consumatori porniti.
JoggY
un unchi de-al meu are un megane sedan din 2007 1.5 dci , si a avut aceasta problema si era din cauza unei fisuri de pe traseul turbinei , verifica si asta te rog biggrin.gif
DariusJ
Ok, asta cum verific?

@Ma3x: Nu prea se observa nimic, ca daca dau drumul la consumatori electrici nu se simte nimic iar daca dau drumul la AC creste turatia si normal sa se auda mai tare.
JoggY
te rog sa ma anunti si pe mine daca au fost conductele de la turbina biggrin.gif
DariusJ
Daca imi zice cineva cum se poate verifica treaba asta. Plus ca daca ar fi fost alea, ma gnadesc ca ar fi pierdut din putere, ceea ce nu se prea intampla.

JoggY ai si tu sunetul asta la motor?
JoggY
cum am mai spus , un unchi de-al meu a avut problema exact ca a ta , la fel se auzea motorul , si a fost o conducta de la turbina , a sudat-o , si totul a revenit la normal
beniamin.bogdan
Salut. Vreau sa va intreb si eu legat de o bataie in timpul mersului la Megane 1.5 DCI.
Bataia(asemanator cu cea de planetara stricata cand e bracat volanul) apare doar cand masina e in viteza(1,2,3) si cand accelerez pana pe la 1700 de turatii dupa care dispare. Altfel spus cand plec de pe loc , cu volanul drept si incep sa aceelerez apare in primele 3 trepte(cel putin atat am remarcat). De locatie nu am reusit sa-mi dau seama. Cand e la liber sau cu ambreiajul apasat si accelerez fara sa se afle in sarcina motorul, nu se sude nimic. Merge perfect! Ar putea fi ceva de la cutie sau de la ambreiaj? Mersi!
alfeta
dariusj. Un sfat mai ,, lung" pot sa-ti dau.
Mergi la un service unde repara diesel si pune un manometru pentru presiune ulei in chiulasa, in locul tevii de ungere a turbinei.Mare grija la oringul de pe teava ce o scoti.Verifica presiunea la ulei, indicat ar fi ca motorul sa fie la temperatura optima. Fa o citire scurta,10-15sec maxim, la ralanti. Cu motorul cald ar trebui sa ai minim 1bar.Un motor bun are 1,2- 1,3bari. Daca ai aceasta presiune, dai capacul de la axul cu came jos, si mai strangi 1\4, un sfert, fiecare surub al axului.Dar nu mai mult. In acest timp te poti uita la camele axului si la paharele, pe care apasa cama axul, vezi sa nu aiba uzura prea mare[came rotunjite si paharele concave]. Pentru linistea ta sufleteasaca fa si un test de compresie[mai mult pentru a verifica etanseitatea supapelor].
Daca zgomotul tot nu dispare, pune urechea pe pompa de vacuum, ce se afla in capatul axului cu came, dinspre cutie. Masina ta cred ca a fost scapata de sub control cu uleiul, o perioada scurta.In fine, nu e o drama. Motorul se pare ca toarce bine, fara vibratii din ce-am observat din filmulet.
Continuam- daca nici pompa de vacuum nu e, nu-ti mai raman decat bolturile de biela si cuzinetii.Dar dintre cele doua as merge pe bolturi, data fiind perioada in care ai mers cu masina si nu ti-a pocnit nimic.
Momentan doar cu atat te pot ajuta.Daca mai ai alte nelamuriri legate de 1,5 dci iti impartasesc cu mare drag.
gbrlgabi
verifica si daca bujiile sunt stranse bine....Daca pe la una din ele scapa presiune apare un tacanit metalic....am patit-o
bogdo75
@DariusJ pana la urma ai rezolvat problema cu tacanitul ? Si mie mi-a aparut aceasta problema dar dupa ce am avut rupta distributia si am schimbat supape , curele , role si alte cele. Inainte nu aveam acest tacanit. Cred ca ALFETA are mare dreptate dar acum nu am timp sa verific toate astea. Probabil in cel mai scurt timp am sa le iau pe rand.
Renault2005
Si eu am aceasi problema, se aude un tacanit cand accelerez si dispare cand decelerez, daca rezolva cineva poate ne anuta.
Tossi
Poate fi un injector uzat, când decelerezi(frana motor) injector se oprește, nu mai baga motorina în pistoane...rezulta: zero zgomot...
ionitagelu
Ma confrunt si eu cu zmomot la motor cand accelerez si motorul e relativ rece.
Deasemenea am ceva turbo lag care se manifesta mai mult la cald.
Am facut un "recording" de parametrii (presiune in rampa si presiune turbo) pe loc accelerand motorul.
Am remarcat ca presiunea data de turbina "ramane in urma" fata de ceea ce cere calculatorul. E normal comportamentul ? Aveti cateva imagini atasate, acordati atentie zonelor bolduite. O sa revin cu un alt recording in care sa selectez si turatia motorului si unul in sarcina. Prima coloana e timpul, am exclus zonele de turatie constanta.

Astept parerile voastre.
madalinlaurentiu
Salut!
La masiina din filmulet!
Problema este de la distributia sarita !!! 2 dinti

Am avut exact aceeasi problema, a inceput sa bata in mers si nu mai tragea. Scenic 1.5dci 2007.
Am fost la 5 service-uri cu ea, toti spuneau ca e de la injectoare si ca ei nu repara Siemens. La un service "mare" mi-au spus ca am benzina in motorina sa-i fac plinul si sa plec pe autostrada.
Pana la urma dupa o saptamana am fost la un service care repara injectoare Siemens si mecanicul de acolo mi-a spus ca am distributia sarita fara sa deschid capota.
Dupa schimbare distributie si 1000km pare a fi ok, la fel ca inainte.
Am si un filmulet, il voi posta si revin.

Succes!

<span class='edit'>27 Oct 2016, 23:09:</span>
Revin cu filmarea smile.gif

https://youtu.be/4kydigryYoI
LUC1AN
@madalinlaurentiu la tine batea mereu, nu conta daca era motorul cald sau rece.
Lui ionitagelu ii bate putin la rece.

Si mie imi bate putin la rece in primul minut de la pornire dar a scazut zgomotul dupa ce am schimbat uleiul (Motul 8100 X-CESS.

Am facut si filmulete :

Motor rece : https://www.youtube.com/watch?v=GXHsCt7of-w

Motorul dupa 5 minute de mers in sarcina normala : https://www.youtube.com/watch?v=ozZR50my5sU
Renault2005
Salut Darius J , cum ai rezolvat problema , am urmarit videoclipul si am cam aceasi problema,
luci_olandezu
Salut colegi , am si eu aceeasi problema la un megane din 2007 euro 4 1.5 106 cai acel tacanit si la rece si la cald si la drum cand o accelerez nu trage si vibreaza tare pedaua de acceleratie , darius j poti sa kmi spui si mie cum ai rezolvat problema care observ ca este identica cu a ta blink.gif
gabriel05
LUC1AN, si mie imi tacane dupa ce i-am pus Motul 8100 X-CESS. Asa se intampla daca m-a mancat undeva sa ii pun din asta. O sa revin la ELF 5w40. Se pare ca este sfant pentru masina asta!
robireno
Salutari , mi-am cumparat recent un clio 3 2010 motor 1.5dci , masina are 220.000km , inca nu i-am schimbat distributia , am parcurs circa 200 km cu masina , iar astazi cand am pornit motorul am auzit un zgomot la motor , a durat circa un minut , dupa care s-a oprit. Dupa ce am ajuns acasa cu masina m-am dat jos sa vad daca se mai aude . se auze si am apucat sa filmez problema , in mers nu se aude zgomotul , dar la relanti se aude. Care ar putea fi cauza problemei , nu am nici un martor aprins in bord , masina trage bine , nu scoate fum. https://www.youtube.com/watch?v=mxVqx518vB0
espacern
Fulia arbore cotit?
Tossi
Mie parca imi pare ca e ceva nepris pe acolo(scut) sau poate fulia de la alternator....
șurub5
QUOTE(Tossi @ 16 Oct 2016, 22:24)
Poate fi un injector uzat, când decelerezi(frana motor) injector se oprește, nu mai baga motorina în pistoane...rezulta: zero zgomot...
*


Salutare,
La fel am si eu acest zgomot sub capota(il aud in timpul mersului) un sunet ca si cum ai baga un plastic flexibil la spitele unei roti de bicicleta, si se intampla in treptele de viteza 2, 3 si 4 cand ajung la 2100-2200 rotatii/min, iar sunetul respectiv dispare daca decelerez sau daca accelerez, daca mentin turatia intre 2100 si 2200 sunetul este constant, iar cand accelerez, dupa ce dispare sunetul respectiv, vad fum alb dupa mine vreo 200-300 metri apoi dispare fumul daca reduc turatia, aveti careva idee ce probleme ar avea motorul asta?
multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.