Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbat rulment sarcina amortizor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 21
yonn77
Salut smile.gif ! De la o vreme imi cam troncanea si viram cam greu la stanga (dar asta si din cauza mea cand am umblat la caseta si pivot mi-a fugit atunci putin arcul ) Asa ca m-am pus sa vad si eu cum sta treaba cu suspensia (asa din curiozitatea care o am). Si am desfacut piulita amortizorului bineinteles ohmy.gif ca arcul a si luat-o din loc in balarii ( sa m-ai imi prind si mainile acolo excl.gif pana l-am scos)Eu am vazut un tutorial la logan ca nu-i trebuie presa la arc dar m-am inselat amarnic. Rulmentul de sarcina cand l-am vazut era desfacut dar avea toate bilutele ( rulmentul este de cand masina snr made in france ) . Amortizorul este si dumnealui tot de atunci si este sachs made in france (dupa cum se vede piesele la masinile astea erau aproape toate produse in Franta ) . Starea amortizorului nu sunt sigur care e wink.gif Cand trag cu mana de tija s-o scot opune rezistenta dar cand il comprim cu mana nu prea opune si daca-l las liber se comprima singur. I-am schimbat doar rulmentul de sarcina am gasit la un mag cu 20 lei piesa de orig renault (pare a fi la fel) . Am comprimat arcul sub masina cu cricul si am legat spirele cu sarma groasa. Am prins amortizorul sus in piulita si la urma jos . Am dat o tura si pare ok numai trocane la viraj stanga. happy.gif
turbodxman
E bine ca ai reusit sa schimbi rulmentul fara sa iti sara arcul.
E periculos sa lucrezi fara presa de arc.

Iti recomand sa inlocuiesti ambele amortizoare, intrucat un amortizor este garantat 100 000km iar masina ta are sigur mult mai mult de 100 000 km reali. smile.gif
yonn77
Deocamdata nu-i schimb amortizoarele pt ca costa cam mult cel putin 600 lei pe fata .daca vreau sa-i pun mai de firma. De unde am luat rulmentul avea amortizor la 140 lei facut la Sibiu sub licenta germana .Asa ca ori pun mai de firma ori le las pe astea deocamdata . Masina se leagana putin la drum e mai comoda biggrin.gif . Oricum la viteza este destul de stabila .
turbodxman
Daca vei schimba amortizoarele cumpara Bilstein, Monroe sau SACHS.
Restu-s doar de forma...sa nu zic bani aruncati... inclusiv ce e fabricat in Ro.
yonn77
Daca ma apas pe coltul masini vad ca se ridica in sus si nu balanseaza si la gropi cand am trecut peste ele nu continua balansul.Eu zic ca mai merge sa trag de ele (e desul de stabila la drum si la viteze mai mari curbe etc... happy.gif )
turbodxman
Daca se comporta cum spui si nu sunt curse mai duc.
Cel mai simplu este sa faci un test de suspensie (eficienta a ei) la o statie de ITP unde pot face asa ceva si atunci afli cata viata mai au in ele amortizoarele (in procente). wink.gif
yonn77
O sa-l schimb si pe celalalt rulment de pe partea dreapta se aude un scartait cu huruit cand misc de arc si cand ma urc in masina dry.gif . De data asta ma asigur il comprim si leg arcul dinainte wacko.gif
turbodxman
Indicat ar fi sa comprimi arcul cu o presa, nu cu sarma -> pentru siguranta ta.
Dar daca nu ai presa si nici de unde face rost de una (imprumut) rezolvi cu sarma. blush.gif
yonn77
Am rezolvato cu sarma de 4-5 mm rolleyes.gif foarte simplu am desfacut bucsa barei stabilizatoare ,am bagat cricul sub pivot si am ridicat "roata" in sus am strans arcul l-am legat cu sarma desfacut si gata . Rulmentul vechi era complet numai ca se invartea foarte greu . Insa pe partea dreapta am problema cu amortizorul care este terminat nici nu se comprima nici nu se destinde singur si se trage greu cu mana de el . O sa vad cand oi cumpara . Mi se par cam scumpe! Amortizoarele astea sunt universale cumva ca sa gasesc si eu poate m-ai ieftin?
turbodxman
Amortizoarele nu sunt universale.
Ai nevoie de unul pentru modelul tau adica Renault 21 GTS (cu motor transversal) nu longitudinal.
Poti incerca in dezmembrari (unul second, original, sau Monroe spre exemplu care mai e inca utilizabil).
Sunt mult mai ieftine sh decat noi.
Il "incerci" cu mana si constati daca e uzat complet sau mai are "viata" in el inca.
yonn77
De cand am schimbat rulmentii sarcina pe fata parca virez mai usor si fara zgomote rolleyes.gif . M-am uitat un pic si la rotile din spate la amortizoare si surpriza am constatat ca nu am arcuri pe spate huh.gif si prinderea amortizorului la partea de sus se face tot pe sub masina nu prin portbagaj. Cred ca amortizoarele sunt tot sachs si par destul de ok adica protectiile lor cu totul par intacte rolleyes.gif (nu am putut sa-l desfac de la partea de sus) . Oricum partea din spate pare destul de tapana . Apropo voi cu cei dati pe dedesubt eu ma gandesc s-o dau cu grund rosu. dry.gif
turbodxman
N-are arcuri pe spate.
E pe bara de torsiune.

Ideal ar fi sa cureti cu peria de sarma (pe flex) pana la tabla si apoi primer + teroson aplicat la pistol, izoland caroseria in prealabil pentru a nu o gaza.

Si aceasta operatiune pe toata podeaua + pasaje roti.

Apoi inhibitor de rugina aka ceara pentru cavitati sau conservant (cunoscuta ca si...) in praguri, lonjeroane si pe sub podea + pasaje roti si nu mai ai treaba cu ea cativa ani buni.

In rest nu tine mult... lucrezi degeaba ... arunci banii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.