Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Adac Pannenstatistik 2013,rezultate bune pt sandero
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
aphophis
Au aparut rezultatele pentru Adac Pannenstatistik petru anul 2012. Care ca si topul de anul trecut ( http://www.daciaclub.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=240531&hl=adac ) vine cu unele surprize. issan micra domina topul, in tomp ce dacia sandero e pe locul 5. Masini ca vw polo, opel corsa, toyota yaris, ford fiesta, skoda fabia, suzuki swift, hyundai i20 se afla sub dacia sandero. A se vedea rezultatele negative ale hyundaiului i20 care se pare ca e lanterna rosie a clasamentului si pozitia dezonoranta a hondei jazz (in conditiile in care honda a facut tam-tam imens cu fiabilitatea hondelor)

user posted image

Alte aspecte. Rezultate foarte bune ale masinilor frantuzesti , citroen picaso e pe locul 2 in clasa compacta, renault scenic pe locul 8, megane pe locul 12. Lanternele rosii sunt .. culmea.. hyundai i30 si kia ceed (eos-ul nu il aduc in discutie pt ca e un model de nisa), a se observa de asemenea si pozitia hondei civic.. Nici loganul nu e cu mult mai breaz, dar culmea.. la fiabilitate e peste civic.. Dusterul e in parametrii, nici lanterna ca ceedul da nici fiabil ca citroenul..


user posted image

St
Si pe baza caror date se contruieste clasamentul asta?
Squirrel
Bun așa. Dacia Duster cu un preț mult mai mare decât Logan sau Sandero stă mai slab la fiabilitate decât Sandero și au-pair cu Logan-ul, având aproximativ aceeași platformă tehnică. Cam albe versurile, ceva nu rimează…
Cred că ambreiajul și cutia de viteze, deocamdată…
spy_oh_joy1389
Sandero e comparat cu modele din alta clasa vad, iar Dusterul vad ca sta mai bine decat Loganul.
Alfred
QUOTE(Squirrel @ 13 May 2013, 09:13)
Bun așa. Dacia Duster cu un preț mult mai mare decât Logan sau Sandero stă mai slab la fiabilitate decât Sandero și au-pair cu Logan-ul, având aproximativ aceeași platformă tehnică. Cam albe versurile,  ceva nu rimează…
Cred că ambreiajul și cutia de viteze, deocamdată…
*



E adevarat ca viteza I foarte scurta la 4x4 lasa si melcii sa te depaseasca - de dorit in off-road - dar poate ca asta nu este cea mai fiabila solutie dintre toate pe drumurile de zi cu zi. Ca nu iesi din ravena la fiecare semafor sau cand pleci spre birou...
corbex
CInd viteza I e foarte scurta, se poate ca producatorul sa fi avut in vedere ca plecarea de pe loc, in conditii normale, sa se faca in A II-a. Am condus cam un an o camioneta Iveco din generatia veche. Am folosit viteza I o singura data, sa scot din sant masina unui cetatean. Chiar si cind era incarcata pornea de pe loc cu a II, care se comporta cum se comporta a I-a la masinile obisnuite.

Tractorul U650, pe care multi dintre voi nu l-au vazut niciodata are, din constructie, 6 viteze. 4 dintre ele sint numai de lucru. Doar ultimele doua sint pentru mers pe drum.
Posibil ca si la Duster 4x4 viteza I sa fie doar pentru conditii deosebite.
diesel_power
Scrie pana si in manualul masinii (Duster 4x4) ca in conditii de drum drept si masina neincarcata, pornirea se face cu viteza 2.
Viteza 1 foarte scurta vrea sa suplineasca lipsa reductorului.
AndreiMR
Asta mi se pare cea mai mare aberatie. Scoti un parlit de SUV de sosea si ii faci cutia ca la camioane, sa fie nevoie sa pleci cu treapta a II-a? La nicio alta masina n-am mai auzit de asa ceva. Cine foloseste masina asta atat de extrem ca sa aiba nevoie de o treapta I atat de scurta incat producatorul sa recomande sa sari peste ea? Imi vine foarte greu sa cred ca scrie in manual treaba asta. Daca chiar au facut asa ceva, sunt dusi cu pluta rau de tot.
corbex
Aia a doua care te enerveaza pe tine e, de fapt, a intiia. Ai alergie la numarul 2? Prima viteza e un supliment, cum a zis Diesel_Power, in locul unui reductor care ar fi costat mai mult.
AndreiMR
Stiu care e rostul pe care il are treapta I scurta la Duster. Dar e vorba, totusi, de o masina de strada, nu de tractoare, care-i logica sa dotezi o masina de strada cu o treapta I scurta si apoi sa scrii in manual "nu o folositi la plecarea de pe loc"? Dusterul e un SUV de strada cu oarecare capabilitati off-road, nu o bestie cu care sa cuceresti muntii. Genul asta de masina se adreseaza soferilor obisnuiti, nu celor de TIR care trebuie sa isi bata capul cu care treapta pleaca de pe loc, iar eu n-am mai auzit de o masina de strada (nu tractor, camion,duba etc) la care producatorul sa recomande sa pleci cu treapta a doua. Poate ne lumineaza un posesor care a citit manualul daca chiar scrie asa ceva...La orice masina obisnuita, treapta I e ca sa pleci de pe loc. Ca poti pleca si cu a treia...e alta treaba.
corbex
TIR-urile au reductoare. Deci viteza asta se adreseaza tocmai soferilor de suv. Soferul obisnuit nu stie sa bage a doua? Trebuie sa-i puna cineva o eticheta care sa-i aminteasca ca se planteaza "cu verdele-n sus"?
Treapta a doua are raportul de transmisie al treptei intii de pe celelate masini. Sau foarte apropiat. Deci ESTE trapta intiia cu numerotare de a doua. E simplu.
vijelie
Pe motorina nu-mi vine sa plec de pe loc cu a 2-a.
Pe benzina, intotdeauna fac asa.
corbex
N-au aceeasi cutie?
AndreiMR
QUOTE(corbex @ 14 May 2013, 12:25)
TIR-urile au reductoare. Deci viteza asta se adreseaza tocmai soferilor de suv. Soferul obisnuit nu stie sa bage a doua? Trebuie sa-i puna cineva o eticheta care sa-i aminteasca ca se planteaza "cu verdele-n sus"?
Se pare ca nu intelegi. Treapta a doua are raportul de transmisie al treptei intii de pe celelate masini. Sau foarte apropiat. Deci ESTE trapta intiia cu numerotare de a doua. E simplu.
*



Am inteles "tehnicalitatile" bre...eu doar vroiam sa stiu daca chiar scrie in carte treaba asta. Daca scrie, inseamna ca e o recomandare facuta scopul de a se acoperi. Si anume...nu pleca cu treapta intai ca nu e bine pentru masina. Daca n-o respecti..sa nu vii la noi sa te plangi de cutie ca nu ti-o schimbam in garantie cum am schimbat-o la nemti. Pentru ca se pare ca nemtii acuza Dacia ca au pus o cutie proasta pe Duster, cel putin Autobild asta sustine.

Daca e asa, e o abordare ciudata a celor de la Dacia. Mai conduc un suv din asta de sosea din ograda, are si ala treapta I destul de scurta...dar nu scrie pe nicaieri ca e recomandabil sa pleci cu a doua de pe loc
corbex
N-am citit cartea, nu m-am urcat intr-un Duster, dar il cred pe cuvint pe Diesel_Power. Si, cum am zis, am condus alte agregate care au cutia construita in felul asta.
vijelie
QUOTE(corbex @ 14 May 2013, 11:34)
N-au aceeasi cutie?
*


Nu stiu. Pe motorina parca nu e asa de lesinat cu a 1-a.
mk2
QUOTE(corbex @ 14 May 2013, 11:25)
TIR-urile au reductoare. Deci viteza asta se adreseaza tocmai soferilor de suv. Soferul obisnuit nu stie sa bage a doua? Trebuie sa-i puna cineva o eticheta care sa-i aminteasca ca se planteaza "cu verdele-n sus"?
Treapta a doua are raportul de transmisie al treptei intii de pe celelate masini. Sau foarte apropiat. Deci ESTE trapta intiia cu numerotare de a doua. E simplu.
*



Da, dar ar fi fost logic sa denumeasca treapta 1 treapta redusa si treapta 2 treapta 1. Plus, sa fi pus treapta redusa in alt loc, ca la marsarier.

Daca consideram treapta 2 ca treapta 1, atunci duster-ul e singura masina de strada care nu are treptele de viteze dispune conform clasicului H.
Alfred
QUOTE(mk2 @ 14 May 2013, 14:40)
Daca consideram treapta 2 ca treapta 1, atunci duster-ul e singura masina de strada care nu are treptele de viteze dispune conform clasicului H.
*



Daca ii zic „dog-leg” te ajuta?
Si ca sa sintetizez putin, problema nu e legata neaparat de solutia tehnica (ei zic ca masina are cutie cu sase viteze, eu ii zic ca are cu cinci plus una), ci tine de intrebarea: cum folosesc proprietarii cutia? Cu a doua pe post de 1 sau 1-2-3 si urmatoarele? Ce inseamna asta pentru uzura CdV/ambreiaj?
Cu putine si rare exceptii si eu prefer a 2-a ca sa o iau din loc in Duster.
tavi_ro
La benzinar chiar e ok treapta 1, nu prea ma incumet sa plec cu 2 ca trebuie turata bine, e destul de grea masina. Cuplul pe benzina este destul de mic pentru a porni cu treapta 2.
Sunt rare persoanele care au benzinar si pornesc cu 2 de pe loc.
Benzinar cuplu max 148N/m la 3700, diesel cuplu maxim 240N/m de la 1700.....
MuciX
Mai relevant in argumentare era cuplul la ralanti in cazul fiecarui motor, nu crezi? Imi vine greu sa cred ca pleaca cineva cu 3700 rpm de pe loc.
tavi_ro
Cam asta sugeram si eu dar pe o cale ceva mai ocolita smile.gif. In manual scrie clar ca daca masina e pe drum drept si fara bagaje se RECOMANDA plecarea cu treapta 2.
Dar dupa mine pleci cu ambreiajul mult prea "patinat".

14 May 2013, 18:35:
Din Manual de utilizare Dacia Duster.
diesel_power
Mie mi se pare ok aceasta solutie, un reductor ar fi costat mult si ar fi adaugat ceva kg la masa totala a masinii. Nu mi se pare ok ca se numeste treapta 1. Cei mai multi posesori nu citesc/ignora manualul si folosesc intotdeauna treapta 1 pt a pleca de pe loc. Eu as fi numit C - treapta 1 (crawler - precum la camioane), si pe restul de 2-6 le-as fi numit 1-5.
kato
voi va dati seama ca va certati pe denumiri si ca nu schimba cu nimic masina? pot sa numeasca treapa 1 si "viteza de hartoape" ca tot aia e. cine nu citeste manualul tot nu o sa stie si o sa conduca cum stie el. iar ala de il citeste mai trebuie sa puna si in practica ce scrie la carte.... auzi probleme, ca nu au botezat vitezele......eventual sa le puna si nume de sfinti protectori! icon_mrgreen.gif
VladSoare
Ideea treptei întîi mai scurte ca un surogat de reductor mi se pare foarte bună, dar din păcate n-au dus-o pînă la capăt. Treapta a doua, deși scurtă, nu-i chiar atît de scurtă ca treapta întîi a unei cutii normale. Adică poți pleca de pe loc cu a doua, dar nu chiar atît de lejer cum pleci într-a-ntîia cu o cutie obișnuită; trebuie s-o ții din ambreiaj ceva mai mult decît ar fi normal.
Dacă treapta a doua ar fi fost identică cu o treaptă întîi obișnuită, iar treapta întîi ar fi fost și mai scurtă decît e acum, atunci ideea asta de simulare a reductorului ar fi fost foarte mișto. Dar așa cum au făcut-o... nu-i nici cal, nici măgar. sad.gif
corbex
Cita lume stie sa stea pe cal daca si de pe magar cade?
VladSoare
Da, și asta-i adevărat... sad.gif
Dusterul nu s-a vrut o mașină pentru cunoscători, ci dimpotrivă, s-a vrut un SUV accesibil pentru publicul larg. Iar publicul larg n-are nevoie de finețuri, că se încurcă în ele.

Dacă cutia de benzinar 4x2 în cinci trepte are, să zicem, rapoartele a, b, c, d și e, atunci ar fi fost beton să facă la 4x4 o cutie cu rapoartele 2a, a, b, c, d și e. wub.gif
Iar atunci știai o treabă: de treapta întîi nu te atingi decît în condiții foarte grele, iar în rest umbli doar cu 2-6 și îți imaginezi că ai cutie în cinci trepte, și aia e. Treptele 2-6 excelente pe asfalt, treapta 1 excelentă pe off-road. wub.gif
Dacă ar fi implementat-o ca lumea, ideea asta cu simularea reductorului cu ajutorul treptei întîi ar fi fost beton.

Dar îți dai seama ce supărată ar fi fost majoritatea clienților dacă ar fi făcut așa ceva... biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.