Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema motor 2.0 DCI cind e cald afara
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
agabrean
Salut,

Am o problema cu Laguna mea. Daca temperatura exterioara indicata in bord este de 17°C si peste (dar fix de la 17°C, daca sunt 16°C sau mai putin nu sunt probleme), motorul, mai ales cind este rece scoate un zgomot ragusit ca dieselurile vechi cind erau -20°C afara, ca o rompaiala, nu stiu cum sa o descriu.

Ce e ciudat este ca si comportamentul masinii este altul, simt ca pierd din putere.

Am fost cu masina la Renault, au pus-o pe calculator, n-au vazut nimica, ce ma enerveaza si mai tare e ca mecanicul de la Renault nu sesizeaza zgomotul si comportamentul de care va spun, pentru el este un comportament normal.

Daca sunt sub 17° masina se comporta exceptional, fara nici o problema. Am facut cu ea 45.000 Km intr-un an jumate. Problema a avut-o de noua, numa ca eu am cumparat-o in noiembrie cind era frig iar vara trecuta am avut problema toata vara.

Peste iarna, masina a mers super, acuma de cind au venit iar caldurile problema a revenit.

Cum cei de la Renault nu ma pot ajuta ca spun ca e in parametri si ca totu e ok, ma intreb poate are cineva idee de unde ar putea veni.

Pentru mine un lucru este clar, nu cred ca este o problema mecanica, sau de motor, fiindca sub 17° merge de ti-e mai mare dragul, chiar si peste 17°, masina merge, dar nu la fel, o simt ca nu e aceasi masina.

Sunt curios daca cineva a mai intilnit asa ceva sau poate sa-mi dea vreo idee de unde ar putea proveni.

Merci,

Adrian.

centurion
Vad ca ai 2 locatii trecute. De curiozitate, care mecanic nu a observat comportamentul despre care spui? Cel roman sau cel belgian?
agabrean
In Belgia am fost la Renault.
Luko13
Ce ulei bagi de obicei?
agabrean
Intretinerea am facut-o la renault si din cite am inteles i-au pus Solaris 5w parca. Nu stiu exact, dar banuiesc ca i-au pus ce trebuie. Oricum, nu cred ca e de la ulei avind in vedere ca la 16° e ok, la 17 nu mai e.

Eu banuiesc o problema de electronica la injectie, cred ca un senzor de temperatura arata valori false peste 16° si injectia o ia razna.

Poate spun timpenii, dar altfel nu-mi explic de ce merge super sub 16° si aiurea peste 17°.
digioptic
Eu sunt convins ca dupa 45000 de km intr-un an si jumatate, te-ai obisnuit cu fiecare zgomot in masinuta ta. Dar..., daca ceri parerea mecanicului care asculta cateva sute de motoare intr-un an, de cele mai multe ori neascultand zgomotele lui, ci bucurandu-se ca se invarte si scapa de client, nu ai sa gasesti raspuns in service. incerc sa-ti dau un pic din psihologia omului de service. Nu spun ca nu sunt si altii care pot avea o ureche antrenata, dar mecanicul care a desfacut si recompus un motor, obisnuit sa puna stetoscopul si sa-ti spuna ce-l "doare" nu mai gasesti asa usor.

imi este greu sa cred ca senzorul ala, sau ce banuiesti ca ar fi, sa deceleze la nivel de un grad. Cel mai bine, cred ca singur poti gasii raspuns si nu te baza pe auz. Urechea si ochiul te pot "mintii" foarte usor, mai ales cand comparatiile le faci la un interval de timp. Daca poti baga masina intr-un depozit ceva cu posibilitatea de temperatura controlata, inregistrezi motorul la cat zici ca merge bine si alta inregistrare la cald afara. evident la redare prin comparatie vei vedea daca intr-adevar asa este si ai o dovada de aratat la mecanic. Atat timp cat mecanicul pune testerul si zice ca e ok, nu vad cum ti-ar putea zice. Motorul diesel e zgomotos, sa vezi ce zgomotos e si unul pe benzina de la VAG... biggrin.gif . Dar asta de la reno cu rampa comuna e muuult mai silentios ca tedeiul lu' VAG.

Eu incerc sa te linistesc si sa-ti dau o directie sa fi mai riguros cu tine, sa nu te superi pe mine... smile.gif
Adonnis
Exact aceeasi problema ca si tine o am si eu, la o Laguna 2, 2.0dci.

Are momente cand e foarte silentios motorul si momente cand zici ca e tractoras, parca ar avea 15 ani vechime. Numai ca spre deosebire de tine, eu nu am reusit sa imi dau seama daca ar avea legatura cu temperatura. Am tot urmarit termometrul dar nu am gasit un pattern ...
Iar la mine nu face neaparat cand e rece motorul, ramane constant zgomotul chiar daca s-a incalzit. Si nu am observat vreo scadere in putere.

La fel, la ultima revizie a ascultat-o mecanicul, i-am explicat ce si cum si a zis ca nu aude nimic ciudat, sa nu imi fac griji. wacko.gif
digioptic
QUOTE(Adonnis @ 23 Apr 2013, 12:20)
Are momente cand e foarte silentios motorul si momente cand zici ca e tractoras, parca ar avea 15 ani vechime. Numai ca spre deosebire de tine, eu nu am reusit sa imi dau seama daca ar avea legatura cu temperatura. Am tot urmarit termometrul dar nu am gasit un pattern ...
*




Eu cred ca si motorina e o cauza. Nu stii ce baga astia de pe la noi in ea sau ce compozitie are. Eu pot sa confirm faptul ca atunci cand merg cu motorina de la noi, fie ea si super de super de la petrom, motorul e mai zgomotos. Afara, Ungaria sau Austria, pe langa ca nu am gasit doua sorturi de motorina, ci numai unul scump huh.gif , motorul toarce ca un pisoias si mananca nori pe autostrazile lor...

Alta ideie, poate cablajul de la motor, colectia de fire-mufe de pe la toti senzorii si ce alte parti electrice mai are, care duc toate in manunchi la calculatorul de injectie. Cu astea am avut eu probleme la vechiul megane. Nu cred ca renoul face vreun efort sa puna componente de calitate, a se citii scumpe. mad.gif La megane, cand mergea ca rasnita, cand torcea de nu-l auzeai. Scoase toate mufele, curatate de praf si urme de grasimi, stranse lamelele de contact si sa vezi transformare brusca in functionarea lui. Dar na, fac si eu presupuneri, dar poate din astea o nimerim pana la urma ... biggrin.gif Evident operatia e bine de facut la service. Culmea e ca la megane contactele proaste nu inregistrau erori in computer, ci doar zgomot anormal in functionarea motorului.
agabrean
Salut,

Va multumesc la toti pentru idei si sfaturi.

Am sa le iau pe rind.

Din pacate nu am un depozit un depozit unde sa pot controla temperatura exterioara, insa am norocul ca zilele astea in Belgia dimineata sa fie 10° iar la ora 18 cind plec de la birou sa fie 18°. Am profitat de ocazie sa inregistrez cu telefonul comportamentul si cred ca usor usor reusesc sa-mi construiesc un caz cu probe clare.

Pina acuma am reusit sa demonstrez pe film ca la temperaturi scazute, la relanti, motorul "toarce" frumos, acul turometrului sta nemiscat, exact cum trebuie, iar la termeraturi peste 17° masina "misca" la relanti, se vede clar cum acul turometrului la intervale aproape regulate (cca 4-5 sec.) are o cadere, mica, insa se misca, iar in masina cind face asa, masina tremura.

Am facut si demaraje la cald si la rece si am inregistrat zgomotul motorului, se aude diferenta.

Am sa pun totul pe CD si o sa ma duc la Renault sa le arat si sa le explic.

Eu sunt de acord ca e dificil pentru mecanic sa spuna daca motorul suna bine sau nu atita timp cit computerul ii arata ca e ok si el cind da o tura cu ea masina merge bine, insa eu stiu ca merge si mai bine de atita.

Motorina este aceeasi si dimineata si seara, deci o scot din calcul.

Sper ca vazind filmuletele sa le vina vreo idee, eu stiu ?!

Daca nu, asta e, merg cu ea asa.

Mai e un aspect, sunt la a doua Laguna GT si prima a mers brici, fara nici o problema, am deja 3 ani de cind conduc Laguna 2.0 DCI 180 si stiu cum trebuie sa mearga, de-asta zic, ca nu e normal comportamentul asta.

Poate daca o luam vara si era prima mea masina, nici eu nu-mi dadeam seama ca e o problema, as fi spus probabil ca e normal, desi suna aiurea motorul, pina si nevasta-mea mi-a spus ca nu e ok si ea n-o conduce, doar ca pasager isi da seama ca nu suna cum trebuie.

Va multumesc din nou pentru sfaturi,

O zi buna la toti,

Adrian.
mitzone
sunt si eu curios cum suna. poti urca undeva inregistrarile? daca nu ai unde, pun eu la dispozitie un ftp. noroc.
AndreiMR
Sper sa nu vorbesc prostii...dar manifestari de genul asta (motor care tremura, relanti instabil) pot fi si din cauza regulatorului de presiune defect. Cel putin la 1.5 dci au mai avut probleme asemanatoare cu a ta si asta era cauza. Nu stiu daca si la 2.0 e aceeasi poveste, dar eu zic ca merita investigat.
digioptic
Mers si intrebat inginer specialist la reno ! S-ar parea ca e necesar un up-date de soft pe la calculatorul de injectie. Eu dupa un an, motor tot de 180 de cai 2.0dCi, am beneficit de asta la prima venire anuala in service. Prima venire, vara 2011, masina cumparata de noua in 2010. Asta daca toate elementele mecanice si electrice sau electronice sunt in buna regula. Atunci am intrebat de ce fac asta si au zis ca e un soft nou de la reno. Nu mi-au spus care sunt bug-rile care sunt "reparate" cu noul soft.

Parere mea, daca dupa prima constatare a iesit ca totul e in buna regula, apeleaza si la alt service, dar tot reno.

PS Rogu-te frumos sa ne prezinti si noua daca se rezolva intr-un fel sau altul ! cheers.gif
naci_nac
aceiasi problema am si eu.....dar daca cobori din masina si ridici capota se aude altfel motorul, depinde din ce unghi il asculti....cand se incalzeste revine totul la normal, culmea este ca pe timpul iernii a mers perfect....Eu cred ca este o problema din injectie, un senzor ceva,,,,sau un update la soft....Mergi asa ca nu ea ca nu are nimic....a mea are 210,000km si merge perfect cand se mai aude cate ceva cresc volumul la muzica si totul revine la normal:))))
agabrean
QUOTE(naci_nac @ 27 Apr 2013, 16:07)
aceiasi problema am si eu.....dar daca cobori din masina si ridici capota se aude altfel motorul, depinde din ce unghi il asculti....cand se incalzeste revine totul la normal, culmea este ca pe timpul iernii a mers perfect....Eu cred ca este o problema din injectie, un senzor ceva,,,,sau un update la soft....Mergi asa ca nu ea ca nu are nimic....a mea are 210,000km si merge perfect cand se mai aude cate ceva cresc volumul la muzica si totul revine la normal:))))
*



Salut,

Stiu ca n-are nimica, ca merge si asa, insa nu merge cum trebuie, nu am aceleasi performante. Cind face zgomotul ala, masina nu mai merge "ca unsa", o simt cum se chinuie. Exact ca la tine, cind motorul se incalzeste zgomotul diminueaza, insa tot nu e ce trebuie, adica isi mai revine dar nu de tot.

Iarna nu am nici eu nici o problema.

Astept sa vina Scenicu lu nevasta-mea, in luna iunie, si atunci o sa iau eu Laguna ei si o bag pe-asta in reparatii. Am vorbit la Renault si tipu de-acolo mi-a zis sa le-o las o saptamina doua, sa se dea cu ea cu computeru pe ea si sa inregistreze toti parametrii la diferite temperaturi sa vada daca pot sa-i dea de capat.

Daca ii dau de capat o sa spun aici ce-a fost.

O zi buna,

Adrian.

AndreiMR
Mie mi se pare cam ciudat sa iti tina masina o saptamana sau doua ca sa investigheze. Nu au nevoie de atata timp ca sa depisteze o problema...mai ales ca a venit caldura, deci nu e greu sa mearga cu ea la temperaturi la care se manifesta. Eu as incearca mai bine la alta reprezentanta, poate se gaseste vreun mecanic mai priceput, sau care s-a mai intalnit cu problema asta. Daca cei din Romania ti-au zis s-o lasi atata timp...sfatul meu e sa NU le lasi masina o saptamana...daca vrei sa mai fie masina dupa ce o iei inapoi smile.gif
twr
Salutare! Zici ca e facuta treaba ca motoarele noastre sa nu "toarca" cum trebuie la temperaturi mai mari...Am si eu o problema si as aprecia foarte mult orice sfat mi-ati da. Detaliez: in seara asta, masina mea nu a mai mers ca pana acum. Am un zgomot ca un tractoras, ca sa zic asa. Nu foarte deranjant, dar dupa cum bine stiti, orice zgomot nou la motor este sesizat imediat. Asta n-ar fi o problema extrem de mare...

Am constatat azi ca atunci cand intra turbo nu mai are puterea aia de dinainte (asa vorbesc de zici ca de 3 ani am problema asta)...Fie-mi iertata exprimarea, "nu ma mai baga in scaun", asa cum o facea pana azi-dimineata. Daca pana acum la 1700 rot/min turbo se simtea destul de "brutal", din seara asta nu mai e asa... De asemenea, am observat ca se tureaza mai repede, dar puterea nu vine proportional cu turatia. Parca urca mai lin, dar cuplu si putere ioc! Si, asa cum scriau colegii mai sus, numai de cand a venit caldura. Precizez ca Laguna mea are foarte putin peste 200.000 km, dar pana acum a mers impecabil, cu toate service-urile facute la reprezentanta.

Intrucat nu ma pricep bine la mecanica, ce credeti ca ar putea fi? Ar putea fi inceputul sfarsitului pentru turbina, ambreiaj, volanta...? Sau e inceputul sfarsitului pentru buzunarul meu? smile.gif

Multumesc
EL-TORO
La scadere de cuplu as banui in primul rand ca e de la ambreiaj-volanta.
Spui ca ai 200.000, ar fi timpul daca nu a fost schimbat pana acum.
Zgomotul anormal poate fi si de la o motorina mai proasta sau de ce nu o ungere insuficienta..
twr
Mersi, voi merge zilele viitoare cu ea sa o verific. Poate pana la sfarsitul lunii (am nunta luna asta). Oricum, din cate stiu eu - de altfel nu e trecut in carte ca s-ar fi schimbat - nici ambreiajul, nici volanta n-au fost schimbate smile.gif Vom vedea ce va fi

8 May 2013, 12:24:
Aditional, am o intrebare : stiti cumva daca exista update-uri pentru software-ul motorului de 2.0 dci 150 cp si daca aceast update rezolva vreo "buba"? Cei de la Reno n-au scos un cuvant despre asta...
luciancezar
Cu aceiasi problema, la cald, ma confrunt si eu. A gasit cineva solutia? Merci!
einstein1984
QUOTE(twr @ 8 May 2013, 13:18)
Mersi, voi merge zilele viitoare cu ea sa o verific. Poate pana la sfarsitul lunii (am nunta luna asta). Oricum, din cate stiu eu - de altfel nu e trecut in carte ca s-ar fi schimbat - nici ambreiajul, nici volanta n-au fost schimbate smile.gif Vom vedea ce va fi

<span class='edit'>8 May 2013, 12:24:</span>
Aditional, am o intrebare : stiti cumva daca exista update-uri pentru software-ul motorului de 2.0 dci 150 cp si daca aceast update rezolva vreo "buba"? Cei de la Reno n-au scos un cuvant despre asta...
*


nu la software se face update ci la calibrare, si dat fiind ca aexista zeci de coduri motor diferite si nimeni nu stie ce calibrare ai tu in ECU, nu avem de unde sa stim daca e una mai noua.
Mergi la dealeri, platesti reprogramare si daca trece, inseamna ca a fost una mai noua. daca nu permite, inseamna ca o ai pe ultima.
luciancezar
Imi puteti spune cum sta actuatorul turbinei la relanti sau daca culiseaza cand accelerati, si in ce directii.

24 Jul 2020, 12:08:
As mai avea nevoie de niste valori ale debitmetrului la relanti si in turatii precum si valorile in relanti si in turatii ale electrovanei ce comanda actuatorul turbinei (valori aproximative ma intereseaza). Merci!
smarcel1981
Am avut o problema asemanatoare si rezolvarea a fost sa fixez cum trebuie capacul de la filtrul de aer de la motor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.