Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Semnalizare one touch Megane 3
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
lau_swat
Am facut rost de un modul de semnalizare one touch care s-ar potrivi si pe Megane 3, problema e ca atunci ca nu se prea pot identifica firele semnalizarii. Are cineva o schema a blocul de semnalizare de la M3 macar pt a identifica firele. Se poate sa fie si sistem multimplexat si atunci ...
DanCVA
Este multiplexat. Modulele one-touch nu te ajuta cu nimic.
lau_swat
Noah bun, e clar atunci. Ms de confirmare
marian_ariciuc
la megane 2 se poate monta astfel de modul one touch la semnalizare?
SorinCT
La mine e default semnalizarea asta. Ii dau un impuls scurt si semnalizeaza el de 3 ori. Oare nu se poate activa din soft doar?
connectorxp
E vorba de software si de maneta, poate sa aibe un contact intermediar care sa simte atingerea fina, de la MY2012 in sus au bagat acest beneficiu, care il regasim si pe Lodgy smile.gif
coto70000
LA MEGANUL 3 COLECTIA 2013 NU VINE CU ACEASTA OPTIUNE SI CEI DE LA SERVICE AU ZIS CA DOAR PE GT SE POATE INSTALA
centurion
Eu am tipul asta de semnalizare, cu impuls. A mea ce colectie este (cumparata in decembrie 2013)?
mezym
Al tau (centurion) e Megane Collection 2012, cu platforma X95. Al lui, collection 2013, este o versiune oarecum asemanatoare cu a ta (B32), ceva mai ieftina si cu niste echipari lipsa.
vasile82
Apropo se poate pune semnalizare cu impuls pe turcism (ce trebuie inlocuit, adaugat eventual si costuri daca se poate)? Am pe Opel si tare mi-ar placea si pe Renault

Multumesc
aalex_i
Pentru megane 2 si 3 sunt module one touch http://www.reno.ro/-VAND-Module-One-Touch-...-3-t286131.html
Mne
Salutare,

Ce inseamna ca este multiplexat? Cand se actioneaza maneta de semnalizare, de sub volan, nu se inchide vreun contact electric? Altfel, cum sesizeaza unitatea de control electrica a habitaclului ca s-a actionat maneta de semnalizare? Se optureaza vreo fotodioda, inductie magnetica, ceva ...?!

Pe de alta parte, conform VISU-Schema v2 (e un link magnet pe un alt topic), 0112_A3.PDF se poate vedea urmatoarea schema:
[attachmentid=1628093761]

cu codurile reperelor (REPORG.PDF din aceeasi aplicatie):
- 645: UNITATE DE CONTROL ELECTRICÃ HABITACLU
- 1519: COMENZI SUB VOLAN
si
- 172: LAMPÃ SPATE DREAPTA.

La 645 se poate vedea simbolul unui tranzistor. Ce reprezinta acesta? Ca reprezinta un modul electronic? De asemenea ce reprezinta acel "MA" (masa ?!) si acel numar 10 (vreun pin de intrare/iesire al modului electronic)?

Intreb toate acestea deoarece ma gandesc sa ma joc cu un Arduino, care ar "sesiza" cumva actionarea manetei de semnalizare si ar numara numarul de aprinderi/stingeri ale becurilor de semnalizare. Daca maneta de semnalizare revine pe punctul neutru "prea devreme", acel Arduino ar "pacali" unitatea de control electrica ca maneta este in continuare actionata pana cand se atinge un numar minim (ex. 3) de apriunderi/stingeri are becurilor de semnalizare.

Ce pare aveti?
aalex_i
Salut,
Comenzile de la blocul de lumini nu inchid un circuit clasic.
Acolo este o matrice care inchide circiutul intre semnale printr-o dioda.
Eu am facut asa ceva acum cativa ani pe cand aveam clio 3 daca te ajuta iti dau schitele cu conexiunile si schema modulului pe care il facusem eu
I.Neagu
Salut,

Eu am cumparat cand am fost in germania ceva de genul si am montat pe masina. Ideea e ca acel modul sesizeaza faptul ca tu ai semnalizat actionandu-si o intrare binara conectata la unul din becurile de semnalizare si isi excita 2 iesiri binare simultan simuland faptul ca tu dai de 3 sau 5 ori pe maneta. Singura problema la acest tip de modul esta ca daca ai nevoie sa faci stanga-dreapta imediat nu poti. Va trebui sa astepti sa semnalizeze prima directie setata de 3 ori in cazul meu si apoi poti sa ii spui noua directie de semnalizare.
Mne
aalex_i, ai mai multe detalii despre acea matrice care inchide circuitul printr-o dioda (scheme, link-uri etc.)? Imi imaginez ca nu-i o dioda clasica, precum cele care conduc intr-un singur sens. Daca nu, ar fi interesat ce o determina sa conduca curentul, la activarea manetei de semnalizare.

Daca la Clio 3 este asemanator cu cu M3 atunci da, ar fi interesant schema acelui modul, de l-ai facut.

I.Neagu ai vreun link sau denumire pentru modulul achizitionat din Germania?
aalex_i
Ti-am atasat pdf-urile
-in bloc_lumini gasesti ce iti ziceam despre matrice
-in Blinkrelais_Megane_III_08_V10 ai poze cum se leaga si la ce pin (este de la un modul vandut in germania)
-in one_touch_megane.pdf gasesti schema care am facut-o eu cu pinout-ul pentru megane


Banuiesc ca te pricepi la arduino din moment ce vrei sa faci asta (in schema este folosit attiny85) asa ca poti sa-l programezi cum iti place tie.




Mne
Astazi mi-am facut timp si am desfacut capacul de sub volan pentru a avea acces la maneta de semnalizare. Din pacate totul este capsulat:
[attachmentid=1628093854]

Ideal ar fi fost sa am acces la acele contacte din matricea descrisa de tine dar mi-a fost teama sa desfac mai departe acel plastic alb; sa nu sara cine stie ce arculete de pe acolo si sa nu le mai pot monta la loc.

Cred ca voi renunta la idee. Daca ma voi decide vreodata, probabil voi inlocui UCH-ul cu totul. Acel modul, de l-ai facut, seamana cu cel al lui I.Neagu si l-am gasit si eu ( https://www.pekatronic.de/de/Komfortblinkmo...is-V10-100.html ) insa nu ma incanta datorita faptului ca nu poti anula cele 3/5 impulsuri generate de modul sad.gif .
I.Neagu
Salut

Imi pare rau ca nu am mai raspuns in timp util, dar eu pe masina exact cel de la pekatronic il am. Acum, sincer, daca stai sa te gandesti sunt foarte rare situatiile cand dau stanga imediat dupa dreapta, dar decizia iti apartine. Schimbatul uch-ului mi-a suras si mie ca idee, dar am zis ca nush peste ce dau, tre rescris pe masina, etc...
aalex_i
Pai ai zis ca vrei sa il faci cu arduino.
In felul asta il poti programa cum vrei tu inclusiv sa se opreasca din blinkanit daca dai comanda in directia cealalta si sa bilnkane de cate ori vrei.
Schema care fi am atasat-o nu este de la modulul nemtesc este ce am gandit eu. Din pdf ul acela decat am gasit unde sa conectez firele pentru ca nu am gasit un pinout decent.
Eu am crezut ca ai idee cat de cat ce poti face cu un microcontroller (arduino in cazul de fata).
La modulul facut de mine daca modulul are impuls intr-o directie in momentul cand pui semnal in directia opusa anuleaza si semnalizeaza in directia corecta.
Asta e frumusetea microcontrolerelor poti face ce vrei tu - limita e imaginatia ta.
Succes in continuare
Mne
Nu am stiut ca modulul tau poate anula semnalizarea. Am presupus ca daca nici nemtii de la Pekatronic nu au aceasta functie, nu se poate. Ideea initiala era sa prind inchiderea contactelor de la maneta de semnalizare dar cum nu se poate (datorita acelei matrici) perspectiva de a nu putea anula semnalul plus multe alte necunoscute m-au facut sa inclin spre a renunta.

Legat de "idee cat de cat ce poti face cu un microcontroller (arduino in cazul de fata)" pot sa spun ca da, nu sunt specialist in microcontrolere dar am avut cateva proiecte, cu ani in urma, la facultate (Automatica), si am facut niste proiectele personale, cu Arduino, in scopuri didactice. Problema mea nu este partea de programare Arduino ci cum sa ma interfatez cu sistemul masinii; trebuie sa fie ceva solid, sa nu ma lase in trafic. De exemplu, din acea matrice de sub volan coboara fire catre UCH pentru fiecare contact al matricei sau are si ea un mic microcontrolor, acolo, ce comunica printr-un CAN, ceva, cu UCH-ul? Tind sa cred ca-i prima varinata.

In fine, daca spui ca se poate anula blinkanit-ul, atunci devine din nou interesant.

Ca sa nu mai poluam subiectul cu detalii (poate neinteresante) crezi ca putem discuta in privat? De exemplu as dori mai multe detalii despre cum comunica blocul de lumini cu UCH-ul, cum sesizeaza modulul ca s-a actionat maneta catre standa/dreapta, cum pacaleste UCH-ul ca maneta este in continuare pusa desi ea in realitate este la punctul neutru etc.
I.Neagu
Acum cand vorbiti de microcontrollere mi-am dat si eu seama. La mine isi inchide contactele o singura data si anuleaza dupa 3 semnale (ca si cum maneta ar fi setata pe o directie) . Ideea este ca poti sa programezi microcontroller-ul sa inchida-deschida de 3-4-5 ori contactele (ca si cum ai da tu 3 pulsuri).in acest fel, in pauza cand contactul este deschis controller-ul asteapta puls pentru noua directie sau repeta pe cea veche pentru numarul de semnale setat. Corect?
aalex_i
Salut
Bineinteles ca putem vorbi si in privat.
In schitele care le-am atasat ai acolo exact ce pini de la UCH trebuie sa conectezi.

Dreapta In se leaga la pin 11 mufa maro UCH (UCH iesire semnalizare dreapta - direct la becuri)
Stanga In se leaga la pin 10 mufa maro UCH (UCH iesire semnalizare stanga - direct la becuri)

Astea doua sunt intrarile pe care trebuie sa le monitorizezi in arduino. Practic aici stii ca s-a pus semnalizare intr-o parte sau alta si numeri numarul de blinkuri. - la primul blink activezi releul corespunzator si atepti sa numere 3 blinkuri dupa care il dezactivezi.

La iesire din arduino ai doua relee care le conectezi la "matrice" prin doua diode

Blocul de lumini si stergatoare sunt conectate la uch prin 10 fire (astea zece fire sunt iesirile matricei)
Daca legi Pin 39 la Pin 40 (mufa UCH cu 40 pini) printr-o dioda masina crede ca ai semnalizat din maneta, la fel si daca legi pin 37 la pin 40.

O sa descriu functionarea modulului ca sa fie mai clar:

Pui semnal arduino incepe sa numere blinkurile
1. la primul blink activeaza releul
2. la blinkul 3 (sau cate vrei tu sa setezi) arduino opreste releul
2.1 daca din maneta ai dat decat impuls se opreste semnalizearea si se reseteaza numaratoarea
2.2 daca maneta inca semnalizeaza, arduino inca numara blinkurile pana cand maneta revine pe neutru - si aici reseteaza numaratoarea.

3. Modulul semnalizeaza intr-o directie iar maneta este in directia opusa
Aici masina opreste semnalizarea pentru 1 secunda (ai un delay de 1 secunda timp in care masina nu semnalizeaza - situatie destul de rara in trafic)
Arduino simte ca nu mai blinkane, opreste releul reseteaza numaratoarea
Aici masina porneste semnalizarea in directia in care este maneta si modulul o ia de la capat (pct 1)

4. Cand ai avaria pusa arduino simte ca ambele intrati blinkane si ignora semnalele.

Cred ca schimbarea UCH ului doar pentru treaba asta e prea mult smile.gif
Fiabil este montajul asta! Acum cativa ani am vandut destule module nu am primit reclamatii.








I.Neagu
Salut,

Eu iti multumesc pentru descriere. Nu vreau sa par rau sau increzut, dar si eu ma gandeam ca acelasi lucru ar trebui sa il modific la pekatronicul meu, doar ca nu stiu daca are la baza tot arduino sau altcv. Modulul tau arduino se auzea cand isi inchidea contactele? la al meu se aude cum se inchid iesirile binare cand demareaza la primirea impulsului si se deschid la al 3 blink.

Poti sa-mi spui ce model de placa arduino ai folosit?
Mne
aalex_i a specificat intr-un post anterior ca nu a folosit Arduino ci Attiny85, microcontroler tot de la Atmel (cumparat de Microcip intre timp) insa cu mai putine resurse.

Pentru aceasta aplicatie, probabil Arduino este prea mult insa am vreo doua, trei pe acasa si se lucreaza si mai lejer.
aalex_i
Corect! Attiny 85/25 sunt microcontrollere de la atmel.
Merg compilate cu succes si in Arduino Ide.
Mne
aalex_i, acum cateva zile ti-am trimis un mail, prin intermediul forumului (inca nu am drepturi sa-ti trimit mesaj pe privat), cu niste intrebari suplimentare, legat de modulul tau.

Sa nu cumva sa fi ajuns in spam.
aalex_i
Nu am primit... nu este nici i spam
Mne
Poate nu stiu eu sa folosesc facilitatile forumului. Am dat click pe user-ul tau, dintr-un post anterior si de acolo click pe "Send an Email". "Send a Personal Message" spune clar ca am prea putine postari. Din ce imi amintesc, mi-a spus ca mailul a fost trimis cu succes, insa nu-l vad stocat pe undeva, in vreun "Sent items".

In fine, cu scuzele de rigoare pentru spam, te intrebam doua lucruri, in legatura cu modulul tau:

1. De ce sunt necesare acele relee? Fiind semnale de comanda (adica curenti slabi) nu ar fi mers si niste optocuploare, avantajul fiind spatiul, timpii de comutare, poate si zgomotul la comutare, lipsa elementelor in miscare, curentii de comanda mai mici etc. ?

2. Dat fiind intervalul mare de temperaturi in care trebuie sa functioneze montajul (ex. -38 grade celsius la un ger naprasnic pana la +60 grade, cand masina sta la soare in zilele caniculare) componentele eletronice usuale, facute in China, sunt indicate? Sau trebuie folosit ceva mai de calitate (sa nu zic componente militare. Ar fi prea mult)? Tu ce fel de componente ai folosit?

PS. Pentru a discuta in privat, da-mi, te rog, un email de "ping" pe marius.e.nicolae[at]gmail.com sau specifica-l aici.
Mne
Salutare,

Dupa aproape un an de zile am reusit in sfarsit sa montez modulul pe masina (Megane 3) si dupa ceva teste, inclusiv in trafic, pot spune ca este un succes. Modulul il terminasem din Noiembrie anul trecut dar a venit frigul si, cum plasticele devin casante, am zis sa aman, insa m-am luat cu altele si de abia acum i-a venit randul sa-l montez.

Pentru cei interesati proiectul poate fi gasit la https://create.arduino.cc/projecthub/Mne/on...gane-iii-a89e3c .

Operatia mi s-a parut destul de intruziva, fiind necesare multe fire de cositorit, plastice de demontat etc. insa a fost foarte distractiv si am invatat multe.

Multumiri speciale lui @aalex_i! Fara schitele si indrumarile lui initiativa cel mai probabil nu s-ar fi concretizat.

20 Aug 2019, 21:23:
Intre timp vad ca si domnii de la Pekatronic au facut modul pentru M3 - https://www.pekatronic.de/en/Comfortflasher...ay-V10-100.html . Nu gasesc totusi cum se instaleaza pe masina si daca poti anula semnalizarea, in caz ca te razgandesti.
I.Neagu
Am scris mai sus ca am modulul de la pekatronic, de vreo 2 ani jumate.se poate anula prin scoaterea mufei din modul. Are doua minusuri modulul: ísi mentine pulsul pana cand da cele 3 comenzi (nasol daca vrei sa schimbi directia stanga dreapta rapid, dar situatiile sunt rare) si este zgomotos cand isi inchide/deschide contactul (cam acopera sunetul de semnalizare). Poate fi setat printr-un pin daca sa repete 3 sau 5 pulsuri de semnalizare.
Daca vreti schema de legatura pot sa v-o transmit.
Mne
Ah, nu stiu de ce retinusem ca nu se poate monta pe M3 datorita matricii de diode dar acum are sens - merge, insa nu poti anula cele 3/5 blink-uri odata pornite. Intr-un an se uita multe biggrin.gif.

In acest caz, varianta asta cu microcontroler este superioara datorita faptului ca permite anularea blink-urilor si foloseste optocuploare, ce sunt complet siletioase, dar este mai intruziva.

O alta varianta ar fi schimbarea BCM-ului cu unul mai nou, ce are aceasta functie, dar e posibil sa fie nevoie si de schimbarea ansamblului cu maneta de semnalizare. Cand am luat masina ma gandeam sa fac upgrade la R-Link, sa proiectez Waze pe ecranul masinii, si am intalnit odata pe cineva care spunea ca poate face si operatiunea asta (de schimbare a BCM-ului pt. One-touch).

@I.Neagu: De curiozitate, da, ar fi utila schema de legatura!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.