Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dauna totala, nu una, ci doua
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Asigurari si Daune Auto
XMihai
Fratilor, treaba sta cam in felul urmator.

In urma cu mai putin 6 luni am avut un accident rutier, bineinteles, cu unu inmatriculat in Bulgaria, care nu a facut stopu si a patruns in intersectie ca la cules de mere. Una peste alta a fost bine, a avut asigurare valabila, nu se mai pune problema ca a trebuit sa astept vre-o 4 luni pana mi-am recuperat banii. Devizul a fost undeva la 22.500 lei, dintre care nu mi-am recuperat decat 13.000 lei (DAUNA TOTALA). Bineinteles cu banii luati de la asigurarea de Bulgaria, mi-am reparat masina si-am adus-o la starea initiala.

Dar problema incepe ieri, cand bineinteles, o cucoana fericita ca e 8 martie, cu o masina inmatriculata de data asta in Franta, a patruns in intersectie fara sa faca stopu si bineinteles ca iar am facut masina praf, mai praft decat data trecuta. Daca inainte nu am avut decat airbag scaun sarit, eee acum am 3 airbag-uri sarite, bord si scaun pasager + volan + lonjeroane deplasate + toata partea din fata terci, deci clar acum e mai dauna totala decat inainte, in situatia de fata, clar nu se mai merita reparata pt ca o sa coste mai mult decat iau de la asigurari (daca mai iau).

Intrebarea mea este, se mai poate lua acum inca o dauna totala daca sa mai luat odata? Sau imi repara masina daca s-a luat la un interval de mai putin 6 luni dauna totala. Mentionez ca masina a fost reparata si adusa in starea in care era inainte de primul accident.

Multumesc si drumuri bune !
dizzy
Pai orice decizie iei si oricum se solutioneaza, nu o mai lua prin giratoariul ala.
Ai o gramada de energii negative acolo.
Fara a fi specialist in asigurari, cred ca iti vei lua linistit banii si pe a doua dauna totala. Sper ca ai reparat prima data masina intr-un service care ti-a dat ceva acte pe reparatie. Un deviz, o factura, d'ástea, fie ca scrie pe ele piese mana a 14-a. Ei s-ar putea lega de faptul ca nu ai reparat eventual masina. DIn cate descrii, prima lovitura a fost din lateral, acum ai dat-o frontal.
adi_ar
Dauna "totala" in acceptiunea asigurarilor inseamna un cost al reparatiei mai mare decat 75-80 ... 100% din valoarea reala a masinii. Adica nu merita sa fie platita reparatia! Nu are nimic de-a face cu posibilitatea de reparatie sau cu recuperarea epavei (prin dezmembrare).
In cazul de fata, desigur ca despagubirea propusa va fi la cat mai mica sub pretextul avariei anterioare.
Argumentul tau trebuie sa fie ca prin reparatie, autoturismul a fost readus la parametrii de buna functionare, deci la valoarea dinaintea celui de-al doilea eveniment (aici se sustine cu facturi si expertize tehnice, ITP dupa reparatie ar fi foarte bun, aviz tehnic din partea service-ului etc.).
Nu va fi usor, insa se poate!
espacern
Nu trebuia sa mai repari masina prima data.
Termenul de dauna totala implica doar dezmembrarea nu reparatia evidente din cauza costurilor si al valorii bunului.
Nu cred ca mai reusesti sa obti ceva de la asigurator...poate contravaloarea politei platite...parerea mea.
La noi legea este destul de cenusie in situatii de acest gen dar in alte state EU masinile considerate dauna totala nu mai beneficiaza de talon/CIV.

@+
adi_ar
... si da! ... si nu! smile.gif
Daca "dauna totala" s-ar referi la aspectul tehnic, adica stricaciuni care exclud repunerea in circulatie in conditii de siguranta, asa este!
Daca dauna totala pentru un autoturism de 3500 E (sa zicem auto din semnatura) rezulta din airbaguri declansate mai mult sau accidental, cu inlocuire parbriz, airbaguri, calculatoare, senzori, capse ... etc. fara stricaciuni reale prea mari, ar fi curata risipa!

Este o discutie lunga, cu argumente si pro si contra, ... cu nenumarati care profita ...!!!
Acum, in fata asiguratorului, va trebui facut cumva dovada ca dupa prima avarie, autoturismul a revenit la starea dinainte, la aceeasi valoare reala iar asiguratorii nu sunt tocmai fraieri!
Cand ai 2 daune totale in 6 luni, esti suspect rau, chiar daca era 8 martie! ... si totusi, nu este imposibil!

espacern
Constatarea situatiei de dauna totala s-a facut dupa ce un service autorizat a facut un deviz/constatare...banuiesc.
Adica un specialist auto a vazut masina si a constatat anumite probleme.
Revenirea la starea initiala se putea realiza doar dupa reparatie autorizata cu devizul respectiv...lucru nerealizat se pare.

Ca exemplu in Franta exista 2 metode de delimitare a daunei grave=VGA-vehicul grav acidentat(talonul se retrage definitiv) si VER-vehicul economic reparabil unde exista talon dar pentru reparatie trebuie trecut pe la un expert independent care da acordul final.

@+
adi_ar
constatarea (tehnica)=0
Deviz = Rulez! biggrin.gif

<span class='edit'>10 Mar 2013, 11:24:</span>
LE
Cand va ajunge "apa calda" si la noi, vom ajunge si noi sa eliminam din trafic autoturisme care nu au certificarea tehnica a calitatii reparatiei in asemenea situatii.
Oricum, asiguratorii nu sunt interesati prea mult de acest aspect! Pentru ei conteaza sa plateasca cat mai putin iar daca legislatia nu prevede explicit nici macar un ITP dupa reparatie ... asta este!
Laurentziu83
Ce facem insa cu o masina veche de 20 de ani, dar in stare tehnica buna, lovita usor de o alta masina, ce se alege cu o aripa indoita ce necesita inlocuire? DPDV al asiguratorului, reparatia depaseste valoarea actuala a masinii (intrucat si-a incheiat durata de viata), i se da o suma pagubitului si acesta isi repara masina. Apoi mai primeste inca o lovitura asemanatoare.
Cum tratam o astfel de situatie?
espacern
@Laurentziu83=CASCO sau alta asigurare facultativa ca atunci se plateste/achita dupa alte referinte fata de RCA.
Implicit si despagubirea reparatiei este diferita.....pana la o limita.

@+
Laurentziu83
Am prezentat o situatie in care nu este inclus CASCO, mai ales ca nu prea se mai poate face la masini de 20 de ani.

Acum cativa ani, conducand o dacie 1310 veche de 8-9 ani, tatalui meu i-a fost "taiata fata" de alta masina, ce avea RCA la Allianz. A avut un far spart, bara fata sparta (spoilerul), aripa stanga fata si altele mai marunte. Reparatia, nu in service autorizat Dacia, ajungea undeva la 1500 de lei, dar Allianz a considerat ca reparatia ajunge prea mult, ceva gen "dauna totala" (desi masina mergea binemersi pe rotile ei), asadar tatal meu si-a reparat masina pe CASCO. Daca nu avea CASCO, isi lua banii de la RCA si o repara in regie proprie. In concluzie, trebuia declarata dauna totala doar pt asta si apoi ar fi trebuit sa o dea la casat?

Acum are un Matiz ce tocmai a implinit 10 ani, la care nu i-a mai facut CASCO avand in vedere valoarea de piata de cca 1000 de euro, pur si simplu nu se justifica.
T.rac3Er
la asigurari acceptiunea de dauna totala este in functie de valoare, acel procent de 90% sau ceva de genul asta. nu este neaparat necesara o distrugere tehnica care pune in siguranta etc.....

stiu caz concret de citroen c4 care a fost dauna totala desi din exterior arata chiar foarte bine. a primit o lovitura in spate si inlocuirea instalatiei electrice se incadra ca valoare peste acel prag de "dauna totala"
si cum ai zis corect, colegul espacern, in acest caz, daca tu o refaci si este ok, poti sa mergi sa ti-o "omologheze". nu tu lonjeroane distruse, nu tu caroserie habitaclu afectat.

si stiu alt cz de o kia ceed zdrentuita la compartiment motor si habitaclu. praf. lovitura in laterala de la unu vitezist care n-a tinut cont de rosu. valoarea reparatiilor se oprea la 2-300 sub acest nivel care ar fi incadrat-o la dauna totala. si masina a fost reparata. cretinisme ale sistemului.
prody
Eu nu inteleg de unde stie celalat asigurator de accidentul anterior ?
espacern
Seria VIN este unica si se inregistreaza in sistemul informatic.
De acolo stiu toti ce si cum.....daune/valabilitate sau nu RCA/etc.

@+
sorin1983
se specifica undeva(in polite de asigurare, contracte etc) treaba asta cu "dauna totala"? se interzice undeva reparatia unei masini in stadiul asta?
la noi multe masini de generatie noua sunt declarate dauna totala dupa un impact care nu afecteaza structura de rezistenta dar stiu de la cineva si masina declarata dauna totala dupa o simpla lovitura in spate cand i s-a deplasat un lonjeron (sau cum se numeste ce e pe dedesubt spate) fara vizibilitate la exterior.

isi va lua banii fara nici o problema daca asigurarea de franta e valabila, daca nu FPVS.
espacern
Multe "detalii" nescrise le afli cand ajungi sa ceri bani.
Pe la banci/asiguratorii se practica.....e stiut.

@+
kosfunny
In cazul de fata este posibil ca asiguratorii sa nu comunice intre ei sau sa nu verifice istoricul masinii. In cazul asta e posibil ca masina ta sa fie luata de "buna" . Daca se fac verificari si se constata ca a avut dauna majora , la calculul despagubirii starea initiala a masinii va fi considerata "satisfacatoare" si se va aplica cel mai mare grad de uzura. In Romania repunerea in circulatie a daunelor totale nu este impiedicata (inca) !
Asa cum zicea si colegul Adi, daca se descopera si primul eveniment in mod sigur vei fi suspect de tentativa de frauda (mai ales ca este aceeasi speta) si este foarte posibil sa se faca cercetari suplimentare. Daca ai facut si amiabila iar polita de asigurare era falsa vei avea de tras un pic !
P-A-C-O
QUOTE(XMihai @ 10 Mar 2013, 01:30)
In urma cu mai putin 6 luni am avut un accident rutier, bineinteles, cu unu inmatriculat in Bulgaria, care nu a facut stopu si a patruns in intersectie ca la cules de mere.

Dar problema incepe ieri, cand bineinteles, o cucoana fericita ca e 8 martie, cu o masina inmatriculata de data asta in Franta, a patruns in intersectie fara sa faca stopu si bineinteles ca iar am facut masina praf, mai praft decat data trecuta.


muta-te din Severin!... acolo sunt cele mai criminale intersectii + din Romania (vrei, nu vrei tre' sa faci STOP chiar daca esti pe drum cu prioritate)
espacern
QUOTE(kosfunny @ 10 Mar 2013, 22:53)
In cazul de fata este posibil ca asiguratorii sa nu comunice intre ei sau sa nu verifice istoricul masinii.

Nu trebuie prea multe verificarii ca se gasesc pe net.....informatiile.
Ma indoiesc ca nu stiu asta asiguratorii.
http://cedam.csa-isc.ro/index.php?id=9

@+
bob737
eu am avut 2 daune cu masina din semnatura; una in decembrie si una totala acum. nu apre nimic in cedam..
adi_ar
... inca! smile.gif
geutz
In cedam apari tu cu masina ta daca dauna a fost platita de asiguratorul tau.
kosfunny
Si daca vinovatul are asigurare de Romania . In cazul de fata nu e valabil !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.