Stimabili ... am facut-o si pe asta. Mi-am montat lupe!!! Lupele le-am luat la ultima tura prin USA, mai exact FX-R 3.0 (google it). Au costat $150 la care s-au mai adaugat 2 becuri D2S 4300k (vreo $35 fiecare). Alegerea n-am facut-o pe baza dimensiunilor deoarece in acest caz nu se aplica zicala " the bigger, the better". Am ales doar pe baza review-urilor si a recomandarilor si pot spune ca n-am facut o alegere proasta. Ma rog, sa continuam.
Inainte de toate vreau sa stiti ca procesul este unul anevoios si de durata (mie mi-a luat o zi intreaga (07:30 - 21:00) dar rezultatele sunt absolut exceptionale. Totodata vreau sa fiti constienti ca implica taieturi/ruperi ale unor elemente si odata ce-ati apucat sa taiati oglinda procesul este IREVERSIBIL! Sunteti direct raspunzatori pentru eventualele stricaciuni si/sau raniri.
Bun, se incepe prin demontarea farurilor de pe masina. Eu nu mi-am gasit o zi mai buna ...vreo 3gr C si ploaie La carte zice ca pentru demontare este necesar sa dai bara jos. Nimic mai fals! Se desfac suruburile de sustinere (unde se imbina aripa de bara - la pasajul rotii) si se casca de plastic. Nu mult, dar este loc suficient pentru introducerea unei chei de 10 pentru a desface suburul "ascuns" al farului. Eu am protejat "gaurile" ramase cu niste folie de plastic (dupa cum spuneam, ploua ca la balamuc si n-am garaj).
Ajuns acasa m-am apucat la dezmembrat faruri. Intai de toate se scot toate elementele: becurile si soclurile acestora (necesar chei torx mici), unitatea xenon si cablul de alimentare.
Farul de Laguna este absolut imens, deci face imposibila introducerea lui intr-un cuptor european (defapt nici in cel din US nu cred ca imi incape). Eu am folosit o suflanta cu aer cald (se gasesc de cumparat, 80-100 lei). Daca totusi gasiti un cuptor asa de mare (poate de pizza ? ) atunci 280gr C pentru 12-14 minute. FOLOSITI MANUSI DEOARECE ESTE FIERBINTE! In cazul meu am incalzit pe suprafete mici (10-15cm) si am folosit un obiect foarte lat si bont (pentru a nu deteriora marginile).
[attachmentid=1627871163] [attachmentid=1627871164]
Se scoate sticla, se scoate rama aceea de plastic ce inconjoara oglinda (aici n-am poze deoarece o parte din pozele facute in timpul procesului sunt stricate. Cel mai probabil cardul incepe sa-mi spuna ca e pe moarte).
Anyway, acum se scoate oglinda. MARE, dar foarte mare grija cum o apucati si cum trageti. Eu am rupt o clema de plastic ..
Acum, surpriza zilei a venit cand am constatat ca lupa este IMENSA in comparatie cu oglinda. Am incercat mai multe variante ...
[attachmentid=1627871165] -> asa nu incapea in carcasa nici sa vreau si in afara de asta nu mai aveam niciun punct de sustinere pentru lupa [attachmentid=1627871166]
Pana la urma am decis montarea lor pe locasurile de la becurile de lunga: [attachmentid=1627871167]
aceasta oglinda s-a donat stiintei si tehnicii. singura
Bun, acum ca am vazut cum sa le montez, la treaba. Se decupeaza cu un dremel ... eh o sa fiti surprinsi, dar eu nu am avut. Si nici la Praktiker nu avea, nici la Baumax ... prin urmare am folosit un vechi prieten: un cleste papagal Am ciopartit oglinda aia de-au luat-o toti dracii, suficient cat sa-mi incapa animalul de lupa si sa am si 4 suruburi de sustinere. Cum ziceam, aici n-am poze, traiasca Kingston ...
Cam asa arata montata, prinsa si cu ornamentul prins.
[attachmentid=1627871168]
Aici am constatat ca trebuie sa renunt la rama de plastic ... lupa este mult prea mare! Dar pana la urma nu am renuntat si am facut o romaneasca: am taiat din rama
[attachmentid=1627871169] [attachmentid=1627871170]
Mutand xenonul pe lunga, automat mi s-a lungit traseul de la unitate pana la bec. Cum un cablu de ~27kV nu poate fi lungit (ma rog, poate dar nu e recomandat), am preferat sa rasucesc la 180gr unitatea xenon. In cazul de fata, am fost nevoit sa lungesc doar firele de alimentare (12V).
[attachmentid=1627871171]
Cand montati oglinda inapoi in corpul farului sa aveti mare grija la clemele sufletului
[attachmentid=1627871172]
Eu am rupt una, deoarece fazand ca nu intra in locas am folosit principiul "carte multa nu se cere, tre' sa fi prost si sa ai putere". Cel mai destept a cedat Norocul meu, clemele de pe oglinda ce s-a donat stiintei.
Din pacate majoritatea pozelor cu detalii s-au pierdut si imi cer scuze ca nu pot sa ofer detalii despre cum arata oglinda si despre cum am prins-o. In principiu dupa ce se indeaza lupa (si atentie, trebuie sa fie cat permite de impinsa altfel o sa va loveasca in geam) se prinde cu 4 suruburi cu piulita autoblocanta.
Inainte de a da gaurile va recomand sa verificati ca fascicolul formeaza unghi de 90gr cu axa oglinzii (pentru alinierea pe orizontala. Normal, se mai poate "trage" din reglaj, dar sa nu fie exagerat de defazat. Totodata trebuei verificata si axa (sa fie perfect orizontala). Eu pentru asta am folosit o sursa de calculator (12V) si am aliniat folosind rosturile de la faianta
[attachmentid=1627871174] [attachmentid=1627871173]
A , da! Mufa de la becurile de lunga se leaga pe firul de la electromagnetul din lupa. Pana una-alta, momentan nu mai pot sa dau "flash" Daca am farurile stinse si trag de maneta mi se ridica "lamela" din lupa, dar becul este stins! Daca leg si becurile celelalte atunci cand dau lunga si am faza scurta aprinsa se aprind si ele (si nu vreau). Totodata am si modulul DRL de la colegul hellcat ....
Mai dureaza cateva zile pana inventez un montaj care sa-mi permita sa dau flash cu xenonul stins (folosind becurile celelalte) si totodata sa tina cont de faza scurta (cand e aprinsa si cand nu). In locul becurilor originale D2R (de pe scurta) am montat becurile H1. Nu ma intereseaza ca nu focalizeaza pe sosea ... ma intereseaza sa fie aprinse (modulul DRL) si sa dau flash cu ele cand am xenonul stins.
Daca am scapat ceva detalii, rog sa ma trageti de maneca. Pana una alta ... asa lumineaza:
Faza scurta:
[attachmentid=1627871175]
Faza lunga:
[attachmentid=1627871176]
Pana una alta va multumesc tuturor pentru suportul acordat si sper ca aceste mici indicatii sa va fie de ajutor daca sunteti la fel de nebuni ca mine.
O sa mai revin cu poze cu proiectia pe sosea si pe pereti.