Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intrebare sigurante electrice
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
bosimanu+
sal sunt nou aici asa ca habar nu am cu ce altceva sa incep sall
problema mea e electrica am un clio din 2004 , 1, 5 dci si la cutia cu sigurante de la motor mi sa ars una dintre ele sunt 4 pe linie 2 de 50A si 2 de 70A nu stiu la ce vin asa ca am cautat in tot orasul dar nu am gasit , am sunat mecanicul si mia spus sa pun una de 80 dar am mici indoieli poate sa ma clarifice cineva si pe mine , mentionez ca e cea din din capat dinspre aripa ,, ms astept sfaturi ++
vallixx
In mod normal, siguranta este calibrata cu un scop si este bine sa o inlocuiesti cu una de valoare identica sau foarte apropiata.

Daca pui mai mica risti sa se arda mai repede, daca pui mai mare risti sa fortezi instalatia masinii.
Privit din acest punct, riscul mai mic este daca pui una mai mica, nu mai mare.

Dupa aia mai conteaza care dintre ele s-a ars.
Daca s-a ars una de 70, poti pune temporar una de 80, insa daca s-a ars una de 50, eu zic ca nu e bine sa pui de 80.
Sincer nu stiu de cat este cea dinspre aripa.......
verde
ai aici document atasat cu sigurantele si relee la dci . la mine 1,5 cu AC automat e exact ca in poza . Macar aflii in ce circuit e siguranta cu pricina. De cumparat poti sa cauti si la reprezentanta sau service dacia/renault/nissan , cauta un electrician (in service ) si spunei despre ce e vorba la mica intelegere. Loganul DCI are acelasi motor deci PROBABIL aceleasi sigurante.
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=192725&hl=
bosimanu+
sigur ca era una de 70 care sa ars deci cred ca e bine , oricum am mers putin cu cea de 80 si nu da semne ca e ars ceva sau nu functioneaza , ideea e ca nu stiu de la ce vine siguranta aceea , oricum merci mult ..bafta multa
verde
doc. complet
Jenkins
Salutare,

am si eu o problema cu o siguranta arsa de la motor (symbol 1.4 8v , cod motor k7j700) . Nu imi dau seama din diagramele de pe ce circuit este problema. Eu cand am scos-o, am vazut ca e de 40A (portocalie). In schemele din PDF nu vad asa ceva. Vad doar de 60A si pare ca ar fi de la incarcarea bateriei Siguranta cu pricina se afla (cum te uiti din fata masinii) spre dreapta si este prima dinspre botul masinii.


Dupa ce am reusit sa plec (am folosit vreo 4 fire de lita) , am observat ca nu imi mai merge degivrarea lunetei. Incalzirea in oglinzi merge. Ce consumator sa fi fost de a crapat asa deodata?

Am mers si cu ventilatia pe viteza 4 cateodata.

28 Nov 2015, 09:49:
Si o poza
andutu
Daca ai scos-o si e de 40 pui de 40! orice siguranta schimbi pui aceiasi valoare.Idem si pentru sigurantele din interior.Verificale si pe alea
Jenkins
OK, am inlocuit-o tot cu 40A. Am pornit cat mai multi consumatori si am lasat masina asa vre 2-3 minute. Nu s-a mai intamplat nimic. Degivrarea pe spate merge, insa mi se pare mie un pic mai slaba. De fapt eu nu am mai pus mana pe ea insa este diferenta intre partea incalzita si cea neincalzita.

Pana la urma , acea siguranta portocalie pe ciruit este?

Cand a crapat , am constatat urmatoarele:

- nu se aprindea nici un martor in bord cand puneam contactul
- becul (de la baterie) care palpaie in bord nu se aprindea decat daca porneam pozitiile
- faza mare mergea
- faza mica nu mergea
- pozitiile mergeau
- lumina in bord mergea , insa acul de benzina nu se ridica (si nici pompa nu se amorsa)

Am verificat si restul sigurantelor (de la motor si din habitaclu) si totul pare ok.


Ce imi amintesc eu inainte de a crapa siguranta este faptul ca foloseam :

- farurile pe faza mica
- degivrare luneta + oglinzi laterale
- radio
- aeroterma pe viteza maxima (alternand intre 0 si viteza a 4-a)

andutu
Dupa PDF , F3 si F4 sunt ambele Fuse: passenger compartment + battery feed cel mai probabil circuitul din interior e impartit in doua fiecare avand siguranta F3 si F4 , vad ca intradevar ambele sunt de 60A.Esti sigur ca nu a umblat altcineva pe acolo?
O sa ma duc si la mine sa vad cum este desii am diesel F3 si F4 sunt similare ca la benzina.Daca totul functioneaza in parametrii e ok cu dezaburirea lunetei cred ca ti se pare, porneste dezaburirea si prin interior sufla in geam cat sa il aburesti daca se usuca imediat pe langa linii e ok.
Jenkins
Nu sunt sigur daca a umblat cineva pe acolo, insa m-am mai uitat la un logan dci si la un twingo 1.2 16v. La logan erau sigurante de 60A, iar la twingo era si o siguranta de 40A.. de unde am si luat-o cu imprumut sa ma duc pana la magazin sa imi cumpar sigurantele (am luat doua). Deci tin sa trag concluzia ca nu mi s-a umblat pe acolo.

O sa fac si testul cu plamanii.
Jenkins
De cand am patit sa se arda siguranta portocalie de 40A incalzirea lunetei merge foarte greu. Daca inainte de intamplarea aceasta luneta se dezaburea in cateva minute , acum sta de doua ori mai mult, iar firele parca nu se mai incalzesc ca inainte.

Sa fure curent pe undeva?
Jenkins
M-am programat maine seara la Meiridian . Sper sa se gaseasca buba.
Jenkins
Am revenit! Concluziile celor de la Meridian:

- siguranta care s-a ars si pe care am inlocuit-o cu acelasi amperaj (40A) trebuie inlocuita cu una de 60A. unsure.gif
- trebuie inlocuit si soclul pentru ca siguranta pe care am pus-o eu aftermarket s-a topit un pic si s-a lipit de soclu
- mai trebuie trasa o masa auxiliara de la baterie pe caroserie huh.gif


Deci, pe schema din manualul lor mi-au aratat ca pe motorul K7J trebuie pusa o siguranta de 60 de A. Cand mi s-a ars siguanta , am luat apoi una cu imprumut de pe un twingo 1.2 16v. Adica masina aia de ce are siguranta de 40A si Clio 1.4 8v ar avea de 60A? Imi poate confirma si mie cineva ca trebuie sa pun siguranta de 60A?

Mai poate verifica cineva daca la el e tot de 40A siguranta? Tind sa cred ca asa a venit masina din fabrica, cu 40A.



9 Dec 2015, 21:03:
Nu ma poate ajuta nimeni cu aceasta informatie?
dethave
Salut!
Sigurantele se pun in funcție de consumatori. Daca doua mașini au motoare de 1400 cc , făcute de același fabricant dar modele si dotări diferite nu-i obligatoriu ca siguranțele ce deservesc diverse accesorii sa aibă același amperaj.Asta-i una.
A doua. Sigurantele after-market sunt niște gunoaie daca nu sunt făcute de o firma consacrata ( Dav, Osram, Narva etc) . E foarte posibil sa nu fie calibrate corespunzător sau lamelele sa aibă contact imperfect, ceea ce duce la generare de caldura ( topire).
A treia. Nu am masina ca a ta sa verific ce si cum. Dar daca au verificat si au văzut ca trebuie de 60 de amperi de ce iti mai bati capul?
Mulțumit?
tulin
as vrea sa trag un fir din panou sigurante,sa aiba curent numai cand pun contactul.ma puteti ajuta?
RazvanF
Cea mai simpla varianta este "tap a fuse". Gasesti pentru toate tipurile de sigurante, de la cele mari la cele mici si micro.
Acum depinde la ce anume vrei sa folosesti plusul respectiv. Daca este doar de comanda poti lua de la siguranta brichetei.
tulin
Vreau sa instalez fir neon.deja am pus pe cablu de la bricheta o mufa încărcare usb mă gândesc sa nu fie prea multi consumatori pe bricheta.
Teodor Bogdan
Poti folosi un releu: firul de semnal il tragi de la bricheta, iar firul de alimentare il tragi direct de la baterie si inseriezi o siguranta smile.gif
RazvanF
QUOTE(tulin @ 26 Aug 2019, 13:12)
Vreau sa instalez fir neon.
*




QUOTE(Teodor Bogdan @ 26 Aug 2019, 15:19)
Poti folosi un releu:
*



Firul ala neon cosuma cat bobina de la releu, nu are rost sa te complici. Te conectezi direct la bricheta si gata, daca este sa fie ceva se arde siguranta brichetei.
Cu toate ca, firul respectiv are o rezistenta mica comparativ cu siguranta brichetei care este de cel putin 15 amp. Deci daca este sa se fie un scurt circuit pe firul neon atunci acesta are sanse mari sa "se aprinda" cu flacari.
Cum am zis mai sus, "tap a fise" si siguranta de maxim 2 amperi pentru firul neon.
tulin
cu fuse holder nu stiu daca se mai inchide capacul dela panou sigurante,ramine sa iau tot de la bricheta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.