Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: stopuri frana aprinse, pedala eliberata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
pantzer2002ro
stimati forum-isti
demontat, curatat, gresat GMV unitate AC, aspirat frunze, pene, gunoaie, etc
montat inapoi, montat si pedalier frana +acceleratie, am vrut initial doar sa pun contactul sa ma "joc" un pic la turatia GMV-ului, sa vad daca mai "zbarnie" si.... surpriza : a pornit motorul (era scoasa din viteza), ma ridic contrariat si vad ca becurile stop frana aprinse.
constatat/verificat contactul de frana perfect functional DAR la revenirea pedalei de frana nu il apasa destul si becurile stau aprinse, masina porneste (BRAKE + START) brake il vede deja apasat si normal dai START si porneste

intrebarea : tija care duce in pompa de frana are reglaj? adica un filet la capat care prin rotire stanga/dreapta se poate regla inaltimea pedalei/cursei ? nu am bagat de seama si nu mi-am notat pozitia cand am demontat, desi, dupa, am invartit de doua ori stanga, apoi de patru ori dreapta si apoi am revenit..... aceiasi treaba

e vorba de doar unu doi milimetri

daca tija are in capat o sfera, deci e fara reglaj, cred ca nu am fixat/lipit de caroserie pedalierul, poate sta un pic in partea de sus departat si atrage dupa sine coborarea pedalei de frana si contactul de frana ramane deschis.

frana am, am testat, e ok

DATI-MI IDEI please
kelyoss
QUOTE(pantzer2002ro @ 20 Feb 2013, 21:17)
stimati forum-isti
demontat, curatat, gresat GMV unitate AC, aspirat frunze, pene, gunoaie, etc
montat inapoi, montat si pedalier frana +acceleratie, am vrut initial doar sa pun contactul sa ma "joc" un pic la turatia GMV-ului, sa vad daca mai "zbarnie" si....  surpriza : a pornit motorul (era scoasa din viteza), ma ridic contrariat si vad ca becurile stop frana aprinse.
constatat/verificat contactul de frana perfect functional DAR la revenirea pedalei de frana nu il apasa destul si becurile stau aprinse, masina porneste (BRAKE + START) brake il vede deja apasat si normal dai START si porneste

intrebarea : tija care duce in pompa de frana are reglaj? adica un filet la capat care prin rotire stanga/dreapta se poate regla inaltimea pedalei/cursei ? nu am bagat de seama si nu mi-am notat pozitia cand am demontat, desi, dupa, am invartit de doua ori stanga, apoi de patru ori dreapta si apoi am revenit.....  aceiasi treaba

e vorba de doar unu doi milimetri

daca tija are in capat o sfera, deci e fara reglaj,    cred ca nu am fixat/lipit de caroserie pedalierul, poate sta un pic in partea de sus departat si atrage dupa sine coborarea pedalei de frana si contactul de frana ramane deschis.

frana am, am testat, e ok

DATI-MI IDEI  please
*



se regleaza tija de la contact (pedala frana )nu cursa metalica
cauta e ceva pe aici pe forum si parca si ceva poze
in mare trage de miezul acela si se va lungi tiza (de plastic ) apoi cand pui frana si pedala revine in puncul superior (sau 0), o sa auzi un carait si gata sa refacut cursa initiala
pantzer2002ro
prietene merci mult
deocamdata am prins pe pedala de frana un colier de plastic (soricel cu zimti) si acum se sting becurile
asta asaaaa... ca sa pot circula maine fara sa ma injure lumea
iti dai seama cum e sa vezi pe "unu" cu stopurile aprinse care isi ia demaraj radmasa.gif
ma uit maine ca deja ma certat nevasta biggrin.gif nici sculele nu le-am strans... eh viata grea domnle
multumesc inca o data

si bine inteles astept si alte idei/solutii
nu a mai patit nimeni trebusoara asta? m-am inecat ca tiganu la mal parca
kelyoss
deocamdata am prins pe pedala de frana un colier de plastic (soricel cu zimti) si acum se sting becurile

si cum pui frana ? smile.gif
pantzer2002ro
deci am prins un colier in JURUL pedalei de frana ca sa creez acel mic adaos care calca exact pe tija contactului impingandu-l mai sus
in nici un caz nu am imobilizat pedala de frana ca sa nu o pot actiona
seara buna

20 Feb 2013, 22:27:
"cauta e ceva pe aici pe forum si parca si ceva poze"

caut caut da' nu gasesc wacko.gif

oricum ideea am prins-o : cu tija nu am treaba, ma uit maine la miezul contactului
poate se trage cu totu' in afara si apoi la apasare face cursa pana la capat
solidconvert
Bah ce n.ai inteles?... sau ce alte solutii astepti? wacko.gif rezolvarea este una singura:
1. te bagi sub pedale si apesi frana cu o mana si cu cealalta tragi de piciorusul care iese din contactul ala( respectiv tija)... o sa vezi ca se lungeste, dupa care eliberezi pedala de frana si tija se va regla automat... asta este tot.
2. Daca tot nu functioneaza, pentru ca exista si varianta asta (adica sa fie contactul topit in interior), te bagi din nou sub pedale si desfiletezi contactul respectiv jumatate de tura (normal ca pe orice bec sau surub - aici ma refer la sensul de rotatie sau desfacere) dupa care extragi contactul de acolo, scoti mufa si te duci la orice magazin de piese Dacia cu contactul in mana si cumperi altul nou(trebuie sa fie in jur de 20 Ron) si este identic... daca vrei sa epatezi te duci la orice reprezentanta Reno' si cumperi acelasi contact cu 80+ Ron identic...
Succes... wink.gif
L.E.: termina cu improvizatiile pt ca n.are rost cand constul este atat de redus...
lico
Frate, scoate intrerupatorul de plastic pe care apasa pedala de frana prin rasucire, tine cu o mana corpul lui iar cu cealalta tragi cu tupeu de tija. Asta din urma, tija, o sa devina mai lunga dar asta e si scopul. Fixeaza tot ansamblul la locul lui, evident prin rasucire rolleyes.gif si la prima apasare de frana o sa vina singur pe pozitia de lucru. Spor la treaba, orice se rupe acolo costa putin si se schimba repede biggrin.gif
pantzer2002ro
rezolvat rezolvat
multumesc, ati avut TOTI dreptate, tija aia alba de plastic se trage, devine mai lunga, apasa apoi pana la capat, practic se regleaza singura la capatul de cursa al pedalei de frana.
credeti-ma am schimbat singurel distributia si tot ce e pe langa si nu am avut probleme
asta e.... shit happens... nu stiu daca am scris corect
noapte buna
moderatorii pot inchide topicul
soare_body
Confirm si eu solutia problemei. Aceeasi problema, aceeasi solutie perfecta! Multumesc pentru postari.
alexxstb
La mine imi aparea ELECTRONIC FAULT + semnul de service in bord tot din cauza contactului de la pedala de frana (in urma demontarii/montarii aerotermei).
Rezolvarea este cea descrisa de voi mai sus si tin sa va multumesc pentru postari pentru ca eu credeam ca e ceva mai grav. biggrin.gif
cosmin_69
Nu stiu daca are legatura cu ce ati patit voi, dar la mine astazi am vrut sa pornesc cu pedala de frana apasata si buton start, bineinteles scoasa din viteza.
Contactul s-a pus, toate functionau, dar nu a pornit motorul.
Insa ce am observat dupa asta ?
Mi s-a ars becul de pozitie frana de pe dreapta, numai filamentul pentru frana.

Asa ca acum trebuie sa o pornesc cu ambreiajul si buton start.
In marsarier se aprind becurile pe alb, asa ca nu-i sonda de la cutia de viteze.

La mine daca trag de pistonasul acela, se vede o camasa de plastic alb si daca ii dau drumul pistonasului, se retrage.
Am vrut sa trag mai cu forta dar m-am gandit ca rup ceva si l-am lasat in pace.





In concluzie vreau sa stiu si eu daca senzorul sau contactorul asta de la pedala de frana este vinovat ca nu mai porneste motorul din pedala frana si start ? sad.gif sad.gif sad.gif

alexxstb
desurubeaza ala din pedala (se roteste spre stanga parca). Trage de tija din varf cu incredere (se aud niste pacanituri pe masura ce coboara tija) , apoi apasa pedala de frana si insurubeaz-l inapoi iar dupa ce l-ai insurubat da drumul la pedala de frana si se regleaza singur .
Daca nu merge asa desurubeaza senzorul din nou scoate-i mufa si masoara-i contactele cu un buzzer (care sunt in numar de 2 primul care se face este pentru lampile de frana . urmatorul (care te intereseaza pe tine ) da informatia la calculator de pedala apasata)
cosmin_69
Am desfacut contactorul.
Rotire invers acelor de ceasornic si tras spre inapoi.
Decuplat mufa....surpriza.La mine sant 4 pini.

La mine sant 4 pini , nu 2 sau 3 cum ziceati voi.

Am tras cu nadejde de pistonul care sta in contact cu pedala frana.A iesit de tot si l-am bagat la loc.
Am tinut apasata pedala cu mana stanga si am montat la loc contactorul.
Am lasat pedala libera si clnk-clank si-a facut reglajul singura.

Am dat iarasi pedala Brake si buton start. NIMIC. Nu porneste. sad.gif
Ziceati sa masor pinii de intrare?
Care din cei 4 ?
alexxstb
Mai desfaci o data senzorul de la pedala.
Cu varful senzorului liber (ca si cand ar fi pedala apasata masori cu multimetrul (pe buzer )) intre pinii 1 si 2 (poza atasata ) si ar trebui sa tiuie .Intre 3 si 4 nu ar trebui sa tiuie.

Cu varful senzorului apasat (pedala de frana libera ) intre 1 si 2 nu ar trebui sa tiuie iar intre 3 si 4 sa tiuie.
cosmin_69
Fratilor, astazi am fost la AMAT Pitesti si au incercat baietii 4 ore cu testerul. Au inlocuit senzorul de la pedala cu altul nou ca sa verifice . Culmea...NIMIC. sad.gif Senzorul meu este bun. sad.gif
Au masurat tensiunea la baterie.Lucreaza bine bateria.
Au verificat sigurantele toate si pe cele din compartimentul motor.Nici una nu este arsa.

Au verificat senzorul sau contactorul de la cutia de viteze, dar fara sa-l demonteze.
Au scos doar mufa si au montat in mufa un senzor(sonda) nou original si au facut ei contactul dar nu cu el montat in cutia de viteze. Culmea...nimic. sad.gif sad.gif sad.gif Tot asa.
Masina nu a vrut sa porneasca din pedala frana si start.

Maine dimineata m-au reprogramat la prima ora sa desfaca de pe cutia de viteze senzorul si sa-l inlocuiasca cu altul nou sa vada cum lucreaza pe masina.Cu ocazia asta am cerut sa-mi schimbe si uleiul din cutia de viteze fiindca nu l-am inlocuit de 9 ani.

Au zis ca asa ceva nu au intalnit ca toti parametrii afisati la clip tester sa fie buni.Nici o eroare. sad.gif
Adica apasa pedala frana si butonul start, contactul se pune, dar nu porneste motorul.
Bineinteles ca maneta este scoasa din viteza.

Mai aveti ceva idei de unde ar putea fi ? sad.gif
adi68
Ai un contactor de pe pedala de ambreaj defect, crede ca masina este in viteza si de aceea nu porneste.
cosmin_69
Da adi68, exact asta spuneau si baietii ca in momentul apasarii franei si butonului start, se pune contactul si probabil contactorul ,,crede" ca maneta schimbatorului este in viteza cu toate ca maneta este la punctul mort.

O sa le spun maine sa se uite si la senzorul de la ambreiaj, cu toate ca eu cred ca au verificat si acolo.

<span class='edit'>18 Mar 2014, 19:15:</span>
Si iata rezultatul dupa vizita de astazi la Service Renault.

Sonda de pe cutie viteze defect.
Trebuie sa spun ca acum 3 ani in urma am avut sonda originala rupta din camasa de plastic si mufa nu mai statea cu pinii in contact.Asa ca in marsarier luminile nu se mai aprindeau.Atunci am cumparat una produsa in Italia (Facet).
Si uite ca nu m-a dus decat trei ani.
Baietii insa ,,smecheri" mi-au propus o alternativa. wink.gif
Au avut o sonda cutie viteze scoasa de la cineva zic ei care functiona, dar fiindca omul tot a schimbat uleiul din cutie, a vrut sa schimbe si sonda si asa le-a ramas lor, dar merge si este originala.
Ei mi-o monteza fara sa o mai trec prin facturare, tva s.a.m.d.
Au facut proba pe masina si merge perfect.
Pornest perfect din pedala frana si start.Lumini marsarier aprinse.
Una din reprezentanta era vreo 200 roni.
Eu insa nu le-am lasat sonda mea scoasa(Facet Italia) gandindu-ma ca nu se stie daca nu cumva mai este buna.
Ei mi-au dat-o cu 100 roni.
Fiindca tot mi-au scos si inlocuit senzorul de la cutia de viteze, am cerut si schimbarea uleiului din cutia de viteze.
Mi-au bagatTranself NFJ 75W-80.
Uleiul la mine nu a fost inlocuit de 10 ani si crdeti-ma ca era inchis rau la culoare.
Acum nu stiu daca am facut bine cu sonda cutiei de viteze, dar mie acum imi merge si porneste impecabil.
Referitor la posibilele defectiuni, i-am luat numarul de telefon mecanicului ,,binevoitor" si dracu' il ia.
MooG
QUOTE(solidconvert @ 20 Feb 2013, 23:40)
Bah ce n.ai inteles?... sau ce alte solutii astepti? wacko.gif  rezolvarea este una singura:
1. te bagi sub pedale si apesi frana cu o mana si cu cealalta tragi de piciorusul care iese din contactul ala( respectiv tija)... o sa vezi ca se lungeste, dupa care eliberezi pedala de frana si tija se va regla automat... asta este tot.
2. Daca tot nu functioneaza, pentru ca exista si varianta asta (adica sa fie contactul topit in interior), te bagi din nou sub pedale si desfiletezi contactul respectiv jumatate de tura (normal ca pe orice bec sau surub - aici ma refer la sensul de rotatie sau desfacere) dupa care extragi contactul de acolo, scoti mufa si te duci la orice magazin de piese Dacia cu contactul in mana si cumperi altul nou(trebuie sa fie in jur de 20 Ron) si este identic... daca vrei sa epatezi te duci la orice reprezentanta Reno' si cumperi acelasi contact cu 80+ Ron identic...
Succes... wink.gif
L.E.: termina cu improvizatiile pt ca n.are rost cand constul este atat de redus...
*



Total adevarat , aceeasi problema am avut si eu si am rezolvat cum a explicat colegu tongue.gif
chrisfire02
La mine problema e că pedala de frână nu apasă cu destulă forță pe pistonul ăla și mașina merge infranata. Soluții?
jas2
Reformuleaza exprimarea ca sunt in ceata!

Pai daca nu apasa suficient ar trebui sa nu blocheze frana...
chrisfire02
Tija pistonului este mai lungă, el își face cursa,dar pedala de frână stă apăsată. Din cauză că este mai lungă, pedala de frână nu revine de tot înapoi.
rino
Ca sa vezi daca senzorul e ok si doar pozitia axului e in neregula, poti baga mana dreapta sub volan ca sa agati/ impingi axul cu unghia iar cu stanga sa apesi start.

(Stand in scaun ca soferul)

Multumesc pentru postarile colegilor.
geoman
QUOTE(rino @ 11 May 2019, 13:41)
Ca sa vezi daca senzorul e ok si doar pozitia axului e in neregula, poti baga mana dreapta sub volan ca sa agati/ impingi axul cu unghia iar cu stanga sa apesi start.

(Stand in scaun ca soferul)

Multumesc pentru postarile colegilor.
*


La mine masina pornea si fara sa fie apasata pedala de frana, din cauza acestui contactor care in timp unul din cele 2 contacte nu mai facea contact. Cel care face contact in pozitia neapasata a pedalei de frana(se afuma si topeste contactul pe interior).Are 2 contacte.fiecare se deschid/inchid diferit unul de altul dupa cum e apasata pedala de frana. Nu au amandoua aceeasi pozitie. O sa-ti apara in bord, electronic fault din cand in cand,+ masina o sa ezite in a accelera desi apesi pe acceleratie si o sa iti dea in nas. Cand ai simptomele astea pregateste-te sa-l schimbi. De schimbat se schimba dupa ce se da jos torpedoul la pasager. Acolo e localizat. Il rasucesti 90 de grade si iese din prindere, scoti mufa, conectezi mufa la cel nou si il introduci inapoi in gaura. apasand pe tija contactorului pentru a se regla.
Alin2225
Lumineaza ma si pe mine te rog. Ce se afla sub torpedoul pasagerului? Pedala de frana?
geoman
QUOTE(Alin2225 @ 19 May 2019, 16:09)
Lumineaza ma si pe mine te rog. Ce se afla sub torpedoul pasagerului?  Pedala de frana?
*


Pedala e pe partea soferului. Contactorul de frana e pe partea pasagerului. Nici mie nu mi-a venit a crede pana nu am vazut.
Admirall
Salut ! Revin și eu cu o problema, mie îmi sta becul de pe frana stanga spate aprins continuu. Acum am observat lucrul acesta și la o scurta verificare a topit toată partea de sus a lămpii. Aveți idee ce ar putea avea ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.