Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bara de torsiune rupta, Megane 1
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
crazy-Ghindu
Salutare..
Astazi am patit-o bine..
Am plecat de la cumparaturi cu masina.. si deodata bubuie ceva si masina se lasa pe o parte..
Normal ca m-am speriat.. nu suna a pana de cauciuc .. copilul pe scaunul lui de bebe.. nimic in parcare sa ne loveasca.. deci.. da-te jos amice si vezi ce este.
Roata dreapta spare (jumatate)aproape ca nu se mai vedea de aripa si masina inclinata evident de spate pe partea ei. Zic , mai sa fie , iar ceva.. am zis ca a pocnit un amortizor (sunt pe gaz), si ca trebuie sa ajung la service sa-l schimb..
Merg mai departe cu avaria pusa, ca de tre sa ajung acas', si deodata poc trosc se rupe si pe stanga. Opresc masina ma uit .. tot spatele lasat pe roti aproape de parca aveam pietre de moara in masina.
Am plecat si am ajuns pana la urma acasa.. dupa 9 km de mers asa cu avaria pusa si cu prudentza, ca de, la fiecare denivelare imi sareau dintii din gura.. parca mergeam cu carutza..
Ma duc acum sa o las la service sa vad maine ce zic mesterii..
Pana maine.. ce credeti voi specialistii care nu dormiti si nu va plimbati pe undeva, ca are masina??????
Eu banuiesc ca e vb de bara de torsiune s-au amortizoarele spate..
De cati bani sa ma pregatesc.. sau sa iau o alta masina smile.gif)))


multumesc de sfaturi si pareri
R19/16v
Masina nu sta pe amortizoare. Amortizoarele amoritzeaza.

S-a rupt una dintre barele de torsiune.
crazy-Ghindu
banuiam eu...
oare am facut rau ca am mers asa cu ea pana la service??
cat sa ma astept ca ma va costa reparatia??
cj98czh
Cel mai ok cred ca iesi cu o punte SH ...
crazy-Ghindu
pai nu pot sa schimb doar bara de torsiune.??. ca pe punte am chestii noi puse discuri etriere si alte chestii coloana de benzina..
pana laurma cat poate sa coste toata chestia?
R19/16v
Suni maine la reno si-ti vor spune.
georgealdea
Salut,

Si eu m-am trezit cu masina inclinata pe o parte. Este bara de torsiune cum au zis si colegii. Daca zici ca ai investit in puntea spate si nu te induri sa o schimbi ai 2 variante:

1. Cumperi o punte spate second (150-200 euro) extragi barele de torsiune si le inlocuiesti pe masina ta.

2. Cumperi barele de torsiune noi dar numai dupa ce le identifici corect pe cele rupte. De obicei se rup cele 2 scurte ca sunt 4 in total. In magazin una noua este in jur de 700 ron. Daca vrei sa pastrezi masina mai mult timp iti recomand sa le cumperi noi.

In ambele cazuri va trebui sa le extragi pe cele rupte de pe masina ta. Este o operatie destul de dificila la o masina mai veche deoarece se intepenesc de la rugina. Un mecanic bun le va schimba in cateva ore iar ca manopera in jur de 200 ron este ok.
crazy-Ghindu
Salutare iar..
Verdictul este ca s-au rupt 2 bare de torsiune (care nu stiu).. telefonic
Ma costa 490 ron bara +tva si inca doua bucse a 90 ron buc + tva.
Total costuri la renault 2400 ron (deviz)

dragilor trimiteti-ma va rog undeva unde stiti voi ca se poate mai ieftin dar nu departe..

de ce zic asta.. pentru ca daca ma apuc sa vand masina nu iau 1200e pe ea.. asa ca.... sad.gif((((
georgealdea
Bucsele de la punte nu au nici o treaba cu barele de torsiune. Daca nu iti batea la gropi pana sa se rupa inseamna ca sunt bune. Probabil ca ti-au spus la service ca trebuie sa dea puntea jos si cu ocazia asta sa schimbe si bucsele.
Barele de torsiune se pot schimba fara sa dai puntea jos. Eu am stat langa mecanic la masina mea si nu a dat puntea jos.

Baga-te sub masina si vezi care din ele s-au rupt. Daca sunt rupte cele lungi, alea le am eu tot dupa o punte de break si sunt ok.

Dupa ce faci rost de bare te duci la un mecanic normal (nu trebuie sa aiba neaparat specializare in fizica cuantica biggrin.gif ) , o ridica pe elevator, se baga sub masina, scoate barele rupte si le pune pe alea bune.

Toata povestea nu ar trebui sa te duca la mai mult de 1400 ron (cu tot cu berea pt mecanic)
ligrivis
Am patit-o si eu cu bara de torsiune rupta, pana la urma am schimbat toata puntea cu una second hand 150 euro m-a costat puntea plus 120 euro manopera.
Cred ca nu are sens sa schimbi bara de torsiune din mai multe considerente, odata ca barile noi nu au aceeasi elasticitate cu cele vechi care iti raman, mi s-a cerut la Renault Italia 360 de euro o bara si mi-au atras atentia ca la demontare se risca ruperea canelurilor din punte daca nu deja sunt rupte cu ruperea barii , plus la demontare fiind foarte ruginite s-ar putea sa ai alte surprize neplacute, in plus mi s-a parut destul de complicat si rearmarea barilor pe punte la remontare
Schimbarea puntii s-a facut in 2 ore in conditiile in care a trebuit sa montez etrierii si discurile mele neriscand sa pun piese care au stat ani de zile in parcul rece.
cj98czh
crazy-Ghindu - vezi de ce am zis sa cauit punte SH, iei de pe a ta ce este ok, discuri, etrieri etc ... si gata ... cel mai ieftin asa iesi ... in jur de 100 euro puntea + montajul ....
ovu12
salut.....tocmai ce am citit acum 2 zile postul despre bara de torsiune si trosc azi mi s-a rupt si mie bara de torsiune pe drepta.....fara bani si in criza de timp ca era tarziu si plin de spume,am sunat si io colo colo si pana la urma am realizat ca decat sa-ti iei bara de torsiune noua care e pe original,mai bine cumperi puncte SH.....bara de torsune noua costa 500ron....una....la dezmebrari in bucuresti trebuie sa-si traga jegosii bani multi si mi-au cerut 900ron si pana la urma am gasit cu 600ron o puncte si am inlocuit-o cu cea defecta.....bucsile de la puncte care mi s-a rupt bara de torsiune fusesera schimbate acum 1 an.....si sincer e ultima data cand le mai schimb....mai bine cumperi puncte SH decat sa bati in barele alea de-ti vine acru in gura.....ies exagerat de greu....norocul meu este ca nu am platit manopera ca il am pe unchimiu mecanic si cu o bere m-a rezolvat biggrin.gif
oricum masina arata super pe partea unde s-a rupt bara de torsiune....lasata de parca ar fi fost de curse....oricum da bine coborata asa mult...
si am o intrebare:din cate am vazut in postul asta,majoritatea carora li s-a rupt bara de torsiune,au break....la berline nu se rupe?e mai cu mot?

10 May 2012, 23:58:
help cineva va rog....azi am constatat ca am cauciucurile tocite pe exterior.....cat am avut puntea veche nu-mi atingeau cauciucurile pe exterior si am 185\65\15 cat scrie si in talon.....de ieri de cand am pus puntea SH,totul e ok,a intrat totul la locul lui,numai ca am impresia ca e un pic mai lata puntea....poate sa fie treaba asta?ca alta explicatie nu vad sincer....nu mai inteleg nimic....help va rog cu pareri....
xjc0c0
S-au imbolnavit toate? laugh.gif
Probabil ti-au recomandat sa schimbi bucsele spate pentru ca dadeau semne de oboseala. Eu iti recomand sa le schimbi, daca tot e data puntea jos,plus ca operatiunea in sine este destul de complicata, chiar si cu extractor.
Eu as merge tot pe o punte SH, iar daca este compatibila as lua de la un HB,Classic, sau chiar Coupe, fiindca una de Brek este posibil sa fie obosita
cj98czh
Atentie ca barele de torsiune la HB sunt mai subtiri decat cea de break ..
ovu12
puntea SH care am montat-o e tot de break si e buna.totul e ok.doar treaba cu atinsul in contra-aripa sau cum se numeste prelungirea aripii care vine spre interiorul masinii....are cam 1cm cred.bucsele de pe puntea pe care am avut-o si pe care s-a rupt bara de torsiune,cea din interiorul puntii,au fost schimbate bucsele din cauza ca erau imbatranit cauciucul.dupa ce am schimbat bucsele se lesa la fel de mult ca inainte.punand puntea pe care am cumparat-o,realizez ca barile de torsiune din interiorul puntii erau de vina ca se lasa la fel ca inainte sa fi schimbat bucsele.si decat sa dau 10milioane pe 2 bare de torsiune noi,ca 1 nu puteam sa cumpar ca dupa statea masina cas in partea unde era bara de torsiune mai veche,logic...nu?mai bine am cumparat cu totul puntea si probabil in viitorul indepartat sa-mi cumpar barele de torsiune si sa ma apuc cu unchimiu sa le schimbam ca sa o am de rezerva daca cumva mai am vreao neplacere vreodata.la problema cu atinsul rotilor pe exteriorul lor,o sa stramb tabla aia cat sa nu-mi mai atinga si cu asta basta,pana probabil o sa o latesc ca sa pot sa-mi pun roti un pic mai late...are vreo treaba ca stramb aripa pe interior ca sa scap de problema?am auzit ca multi au taiat-o ca sa scape de problema sau pur si simplu au strambat-o si aia a fost...
AMZ
si eu am un coleg la servici ce a patit anul trecut acelasi lucru(are Megane Break 2000), rupta bara de torsiune...a reusit sa rezolve prin cumpararea unui punti SH, initial i-au pus una cu saboti..doar aia era disponibila si avea nevoie de masina, pe puntea ce i s-a rupt avea franele pe discuri(discurile noi noute +placute noi), dupa 2 luni parca , cei de la dezmebrari i-au adus o punte cu discuri si a revenit la cum era initial, costuri..cred ca l-au dus in 1000 lei.
bolodan
aceea-si problema patita ,solutia schimb punte spate , bara cam greu de schimbat ,cel mai bun ar fi punte de HB este mai solida,
AMZ
QUOTE(bolodan @ 12 May 2012, 14:35)
aceea-si problema patita  ,solutia schimb punte spate , bara cam greu de schimbat ,cel mai bun ar fi punte de HB este mai solida,
*




din cate am inteles, colegul s-a documentat indelung si sfatuit cu mecanici...nu este deloc indicat sa schimbi bara de torsiune, ci musai sa schimbi Puntea!
ovu12
mda.nu e indicat sa schimbi barele de tosriune pentru ca se dau exagerat de greu jos.stiu ce am patit la barele unde sunt bucsele...e mai rentabil treaba cu puntea SH
Mrija
Si mie mi s-a rupt bara de torsiune smile.gif) maine o dic la doftor ;P
ovu12
e imposibil sa nu distrugem masinile cu drumurile din romania....tara lu' peste....platim degeaba rovinieta...mama lor...si chiar au inceput sa se imbolnaveasca toate....
mihai.td
Da' de ce o fi asa greu sa schimbi doar barele? Sa o tragi putin afara (ca sa-i reglezi inaltimea) nu pare sa fie chiar asa mare filozofie daca e sa te iei dupa ce ce arata asta aici
http://renault-megane.cz/viewtopic.php?t=3...2ea50a3e3858601
Daca tot ai scos-o pe jumate nu se poate trage bara cu totul afara si inlocui cu alta?
cj98czh
Nu se jutifica pentru ca ... barele nu le gasesti decat pe original si te duc cu mult peste o punte second si le scoti ca dracu de greu ... din cauza ruginii depuse in timp ... in schema nu pare nu stiu ce filosofie ... dar realaitatea difera.
ovu12
asa zic toti ca e usor...sau cel putin asa pare usor...dar cand e sa se apuce,incepe show-ul.realitate doare rau de tot smile.gif)
mihai.td
Am inteles. Sper sa n-am prea curand nevoie de informatiile astea, deocamdata ma interesez mai mult din curiozitate, desi la drumul pe care-l fac zilnic nu vad cat m-ar mai putea tine
espacern
Schimbarea barilor de torsiune este o operatie cu grad de dificultate mediu.
Cel mai important este curatarea perfecta a spatiului de intrare/iesire+lubrefierea.
Doar asa se poate realiza lucrarea corespunzator si in nici un caz prin bataie cu ciocanul/barosul.
Odata pregatit locul pe unde intra/iese bara aceasta se schimba cu usurinta.....altfel nu se poate.

@+
mihai.td
Trebuie data si puntea jos pentru a fi inlocuite? Asta spune intr-un manual de service pe care il am eu, dar mi se pare cam ciudat - asa cum iese capatul exterior prin caneluri nu poate fi scos si cel interior? Are alte dimensiuni sau alt numar de caneluri?
crazy-Ghindu
Salutare..
Deci am terminat operatiunea.
Am schimbat barele scurte de torsiune.. la reprezentantza renault.
Costuri totale 2320 ron
Am inteles ca s-a muncit mult la ea.. dar a iesit bine.
M-am uitat pe sub ea si singura diferentza este ca nu au cauciucul ala de protectie pe ele, cum au cele rupte, dar poate este o alta tehnologie de protectie prin vopseaua de pe ele.
Au schimbat si cele doua bucse destul de mari in diametru, probabil in urma chinului de la ciocane.
Ce pot sa zic este ca barele de torsiune care s-au rupt, nu au cedat brusc, au cedat usor usor.. ruptura fiind de mult aparuta sub forma de fisura care a plecat usor, usor elicoidal pana a mai tinut in cativa milimetrii carne de fier, apoi brusc de la greutatea cumparaturilor din portbagaj (max 60 kg), a cedat si trosc una apoi alta la cativa km diferentza de mers.
S-au rupt la cativa cm de la capatul care intra in punte zic eu, bara avand ambele capete canelate... mai exact pentru cine nu le-a vazut, sunt lungi cam de 60cm (cred) sunt fier plin cam de 2,5 cm in diametru si au capetele mai late si canelate pe lung, deci fiind la mine in portbagaj nu am vazut la care imbinare au cedat, la cea dinspre roata sau la cea de la jumatatea masinii.
Din ce am inteles eu, schimbatul cu o punte sh poate sa atraga in timp iar aceeasi problema... stiu ca este mult, mult mai ieftin dar pentru sigurantza si lipsa batai de cap pe partea asta, am preferat sa o fac asa... evident ca daca nu aveam acum ceva bani, crestea iarba pe ea in spatele blocului.

multumesc mult celor care si-au exprimat opinile si sfaturile pentru aceasta problema.


17 May 2012, 12:33:
Inca ceva domnilor... am observat ca in fatza barelor de torsiune se mai afla o bara de ramforsare sau rigidizare a masinii, care la mine este ruginita undeva pe la jumate si usor indoita in jos la zona cu problema.. stie cineva unde gasesc o astfel de bara si daca se schimba in conditii normale, ea fiind prinsa in doua suruburi unul la un capat si altul la celalalt.
Cat costa de noua? smile.gif
ovu12
daca vorbim de aceeasi bara....cea prinsa in stanga si dreapta intr-un shurub din cele 2 de la punte...parerea mea e ca merge facuta o bara...nu neaparat cumparata...

si referitor la cat te-a costam....mi se pare exagerat de mult....si sincer cu durerea de cap de care zici tu e vb si de gropile din romania...ca poate barele tale noi si bucsele tale noi tin mai putin decat o punte SH...acum cum e norocul si drumurile...oricum sper sa te bucuri de ea si sa nu mai schimbi alta data smile.gif
crazy-Ghindu
multumesc de urare "ovu12".. sper sa tina.. stiu ca e o galagie de bani.. dar no comment.
-da este vb de acea bara.. cred ca o sa caut la dezmembrari ca mi-e frica de una noua... problema este daca se schimba usor sau trebuie trasa puntea din laterale cu ceva dispozitive..??
ligrivis
Sa schimbi bara aia trebuie desfacute 2 din cele 4 suruburi prin care este prinsa puntea , stiu deoarece mecanicii mei au uitat sa puna bara si a trebuit sa mai desfacem din nou cele 2 suruburi. Este o tabla bara nu cred ca are mare rol de rigidizare am inteles ca se poate cumpara noua sau se masoara si se face din tabla.
ovu12
asa cred si io.oricum iese usor dupa ce desfaci suruburile alea doua.la mine mai greu a fost sa desfac suruburile ca au trebuit sa fie tinute in tensiune ca sa poata desface piulitele....altfel se invartea in gol
Dodone
Si la masina din semnatura s-au rupt barele de torsiune. Am preferat sa nu risc cu piese sh si am montat bare de origine la Renault TM. Piese + manopera+ garantie = 1450 lei.
Recent am schimbat bucsile si telescoapele spate, tot la Renault, aprox. 800 lei.
Am transportat apoi fara probleme aproape 200 kg. in portbagaj. Daca erau bare sh nu as fi avut curajul.
ovu12
referitor la telescoape...adica amortizoare nu?ce amortizoare ai luat si cati bani?aveai cumva batai pe spate la denivelari?ca treaba asta ma exaspereaza la mine.eu am niste amortizoare pe gaz,dar nu mai stiu denumirea lor...oricum sunt nemtesti...nu sunt nici cele mai ieftine dar nici foarte scumpe...daca nu ma insel am dat 120 lei amortizorul acum 2 ani,iar acum cred ca ele bat,ca altceva nu ar avea ce
Dodone
Da, amortizoare, pe vremuri toata lumea le spunea telescoape. Amortizoarele au fost set de 2 buc./340 lei, originale Renault, pe ulei, cumparate de la repr. Renault. Cele vechi erau cele din fabrica, aveau 180.000 km., erau curse.
Amortizoarele pe gaz sunt pentru state civilizate, cu sosele bune, nu pentru bantustane, cum e Romanica noastra, cea plina de gropi. Cele pe gaz te scutura mai tare, iar la gropi scurte dar adanci au tendinta sa cedeze. Situatia e identica si la alte marci auto, vorbesc la ce am vazuti la cunoscuti ce au Ford, Opel, grupul VAG si au avut telescoape pe gaz.
Ce ai luat tu a fost mai ieftin, dar daca le schimbi tot la 2-3 ani iti furi caciula, iesi de cateva ori mai scump decat la reprezentanta, care - vezi Doamne - e cea mai scumpa, ca asa vorbeste gura targului sleep.gif .
ovu12
am inteles.ok mc.trebuie sa mi le iau si eu neaparat ca nu mai suport zgomotul ala de pe spate.oricum nu mi se pare scump 340lei originale renault.ma asteptam la mai mult sa-mi zici,sincer....oricum mc pentru explicatia despre amortizoare,ca la topicul despre asa ceva nu mi-a raspuns nimeni sa ma lamureasca...oricum acolo ziceau ceva de sachs si daca nu ma insel pe gaz ca sunt cele mai bune...decat sa am iar pe gaz si dupa 2-3 ani sa se aude iar bataile alea in spate,mai bine imi bag un bat undeva...
Dodone
Cu placere. Am un cunoscut pe cineva ce avea un Passat care a schimbat Sachs pe gaz, busite in garantie, pana s-a saturat de ele si cei de la service de el. Si nu cara in porbagaj greutati mari, asa cum mai car eu ocazional.
Mai stiu pe cineva Cu Skoda Octavia break, care s-a "linistit" dupa primul set de amortizoare pe gaz...
ovu12
te mai deranjez cu ceva...masina mea e RTE...ai idee cum aflu si io codul de amortizoare originale?ca pe alea care au fost le-am aruncat degeaba cred,pentru ca la mine alta era problema de se lasa asa mult...acum ma intereseaza codul original pentru ca atunci cand mi le-a schimbat cu astea proaste pe gaz erau vreo 3 modele de amortizor pe modelul de masina....ma intereseaza sa stiu codul sa-i zic tovarasului care imi aduce piesele de care sa imi aduca pe ulei,ca sa nu mai stau sa ma duc la service la unchimiu si sa vad ca nu sunt alea k iar ca ma apuca spumele....ca daca m-as uita pe astea de acum pe codul lor banuiesc ca ii da acelasi produs....si nu mai vreau gaz....vreau sa scap de bataile alea enervante...
si care e diferenta intre a mea RTE grandtour din 2000 si a ta RXT grandtour din 2000?multumesc.bafta
crazy-Ghindu
eu le am pe gaz si sunt asa schimbate din 2007 ,am inteles, si functioneaza bine, unde mai pui ca acum cand s-au rupt barele de torsiune a mai stat si 3 zile cu ele comprimate la maxim... sper sa nu-mi faca surprize mai tarziu (nu stiu exact ce marca sunt, dar daca am sa descifrez ceva de pe ele am sa-ti scriu.
Dodone
@Ovu12
Cod set amortizoare, din anexa facturii:7701479293.
Diferenta intre RTE si RXT e de nivel de echipare. Am inteles ca RXT ar fi fost nivel maxim.
ovu12
multumesc frumos pentru cod biggrin.gif o sa-mi caut sa-mi pun si eu ce ai tu sa scap de durere de cap.
sa inteleg ca tu ai geamuri electrice spate,esp,spalator de faruri,jante si proiectoare...astea teoretic imi lipsesc mie
si codul nu-l gasesc pe nici un site de piese auto....probabil nu e ala codul....sau cine stie....
Dodone
Masina nu are ESP iar cele 2 seturi de roti primite sunt de tabla.Poate ca hendlerul de la care am cumparat masina a tinut pt. vanzare separata jentile de aluminiu, daca o fi avut.
Codul e corect, mi-e lene sa-ti fac poza la anexa facturii. In alte magazine decat reprezentanta nu au cum sa gaseasca acest cod, setul e doar pt. vanzari in reteaua de magazine Renault. Si daca ar fi, daca e piesa de origine, nu ai cum s-o cumperi mai ieftin decat la reprezentanta. In acest caz si magazinele fac comanda tot la magazinele Renault si isi pun adaos la primul pret. Alte exemple: bare torsiune spate, fata.
ovu12
ok.multumesc.stai linistit cu poza....nu-i nevoie sa-i faci.
ovu12
da.despre asta ma gandeam ca zici....dupa mine ti-am zis...nu mai stiu daca aici,dar undeva am zis,ca se poate face din bara normala si date gauri pentru suruburi.
cliomeg
Tirantul respectic l-am schimbat acum o luna(era foarte ruginit si nu trecem ITP-ul).L-am cumparat de la Serus aprox. 80 lei si mi l-a instalat mecanicul meu.
bercenaru
Sa o iau pe scurtatura.Obiectul interventiei : Megane Grandtour 1999 1.6 16v.
Punte spate rupta din ambele bari de torsiune la iesirea din parcarea blocului.
Gasit si montat in loc cu mici modificari: punte SH de cabrio cu etrieri mai mici .
Rezultat : masina sta lasata de spate,insa este pe deplin functionala.
Dodone
Trebuie sa depresezi barele si sa muti cu un dinte pozitia in caneluri. O alta cauza a pozitiei joase e si uzura bucsilor spate. Oricum, operatiunea e destul de grea si nu f. ieftina.
musca_turbata
si eu am patit la fel , aman2 barile spate, cele scurte s.au rupt la un renault megane I breack din 1999 motor 1.6. una dintre bari am gasit.o pe internet mai ieftin dar cea de a doua inca nu si inca o caut deoarece nu as vrea sa o cumpar de la reprezentanta .... cei care vand, sau detin o astel de bara va rog contactati.ma ! biggrin.gif
bercenaru
@musca_turbata
iti convine mai mult sa cauti o punte spate SH completa,astfel puntea si manopera nu ar trebui sa treaca de 6-700 ron.
este foarte anevoioasa operatia de demontat barile de torsiune ,mai ales daca au ruginit canelurile in locasuri,existand riscul ca ele( canelurile) sa se rupa,sparga la demontare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.