Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme injectie 1,5 dci la Modus
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Modus
marius_85
Va salut pe toti,am cumparat in toamna lui 2012 un Modus superb din Germania la 157000 de km.Sunt la primul meu Renault si recunosc ca l-am luat in primul rand pentru consum dar ajungand sa il conduc am ramas surprins de modelul asta foarte aerisit si incapator in fata (eu am 1,90).Acuma masina nu am avut probleme cu ea vreo 6000 de km iar la un moment dat imi apare pe bord in germana einspritzung uberprufen care tradus inseamna verifica injectie.Am mers la un prieten mecanic care mi-a sters eroarea(care era injector nr 4 eroare permanenta) si mi-a recomandat sa folosesc iarna cel putin metabond lucru care l-am si facut.Acuma am mai circulat vreo 2500 de km dupa care iarasi imi apare eroarea am mers inapoi si am sters-o din nou si dupa 2 zile iar mi-a aparut.Cand apare eroarea respectiva dimineata la rece porneste mai greu ca inainte daca nu las contactul mai mult pus dar dupa ce porneste cam un minut motorul merge neregulat si scoate mult fum si daca vreau sa plec imediat dupa ce pornesc trage neregulat.Alta diferenta este zgomotul motorului care se schimba este mai gros (asa ca la 1,9 TDI la VW) care nu era asa cand nu era eroarea aparuta,si am sesizat si consumul crescut fata de cel de dinainte.In rest masina pare ca trage la fel ca inainte la cald.

Va rog sa imi spune-ti daca ati mai intalnit astfel de probleme ca sa nu incept sa schimb aiurea pana gasesc problema.

Multumesc

Stima

Marius
alwaysfresh
eu am avut eroarea asta asta, cand bagam talpa la deal imi aparea o data mesajul ala insotit de STOP, dar probabil la mine a fost problema ca scapa gaze pe langa un injector si probabil cand bagam talpa era o diferenta de presiune sau stiu eu care destabiliza sistemul. am schimbat garnitura de foc si nu mai scapa gaze.
ccoto
Marius, ce iti apare in bord arata un defect, nu o eroare pe care s-o stergi. Ai problema cu cel putin acel injector. Eroarea e data de senzorul de detonatii de pe motor iar daca e insotita si de STOP vine de la presiunea scazuta a motorinei, cel mai probabil datorita scaparilor mari prin retur injectoare. Primul lucru care ar trebui facut este un test de retur la injectoare, si apoi functie de rezultat inlocuit valv(a)e retur sau continuat cu investigatiile daca nu-i de la injectoare. Cauza presiunii scazute ar putea fi si regulatorul de presiune sau chiar pompa de inalta.
E recomandat sa nu se circule cu injectoare care scapa deja atat de mult incat sa dea erori in bord, pentru ca risti sa bagi motorina nepulverizata in motor si sa-l strici.
nonic
Nu este de joaca cu sistemul de injectie... poti sa distrugi motorul!
Verifica injectoarele, pompa de inalta si sistemul de alimentare cat mai repede posibil.
alwaysfresh
mie nu mi-a mai aparut semnalul, am motive sa ma ingrijorez? si oricum cand aparea nu era permanent, cateva secunde si am observat mai ales unde era umpic panta si bagam talpa-n ea sa depasesc sau stiu eu...
ccoto
@alwaysfresh
Mergi si verifica returul injectoarelor. E putin probabil sa se fi reparat de la sine si oricum, daca a aparut de mai multe ori, la accelerari mai puternice, pregateste-te pentru mai multe injectoare la care trebuie schimbata valva de retur, nu doar unu. Risti sa te lase cand nu te astepti (chiar sa nu mai porneasca).
marius_85
Nu mi-a aparut pana acum si comanda STOP vreo 2 zile mai trebuie sa merg asa cu el apoi o sa il las la service sa vad ce ii gasesc acolo din cate inteleg trebuie in primul rand sa-i fac un test de retur.Cum se face respectivul test?

Multumesc
ccoto
Testul de retur e destul de simplu. Se deconecteaza colectorul de retur al injectoarelor si se leaga la fiecare retur de injector un cilindru gradat. Atentie, pe colector se pun dopuri pe durata testului. Se masoara cantitatea de motorina la fiecare injector, care nu trebuie sa depaseasca 35 ml cu motorul la ralenti timp de 4 minute. De asemenea, nu trebuie sa existe diferente mai mari de 10% intre injectorul care scapa cel mai putin si cel care scapa cel mai mult.
Foloseste functia search, vei gasi pe forum foarte multe topicuri pe aceasta tema la motorul 1.5 dCi.
comanr
trebuiesc reparate injectoarele , mai mult ca sigur
ccoto
La adresa de aici gasesti un filmulet facut de Delphi in care se prezinta testul de retur injectoare.
marius_85
Nu am reusit inca sa ajung la service cu ea eu sunt din arad in caz ca trebuiesc reparate injectoarele unde as putea sa o fac si la ce pret sa ma astept,iar in caz ca valvele de retur sunt problema alea la ce pret ajung?

Multumesc

Stima

Marius
comanr
piesele in sine sant cam 360 ron bucata(alea de origine) , posibil sa coste cam 400-500 ron de injector reparatia , faza e ca e bine sa le repari pe toate, odata un retur etansat se va observa ca alt retur cedeaza mai multa motorina.
ady24
Piesa originala de origine frantuzeasca costa 400 ron(cu atat le iau si eu), asta iti spun sigur,plus manopera te duce la 450 ron pe injector. Atentie ca aici va puteti pacali foarte usor,piata e plina de falsuri grosolane. Si intr'adevar cum zice si colegul nostru e bine sa le faci pe toate patru odata. Fiind rampa comuna daca le faci pe rand atunci nu o sa mai fie presiune constanta in rampa si injectoarele care nu au fost reparate vor cadea primele pentru ca toata presiune va cadea pe acelea.
ccoto
Marius, cauta pe site Delphi lista service-urilor autorizate in zona Arad.

Delphi Service Network



oneil
va salut smile.gif pt marius in legatura cu problema de la motor nu o poti rezolva decat cu un tester original renault am avut aceiasi problema tot pe cilindru 4 problema se remediaza din tester nu mai cheltui timp si bani inutil am trecut eu prin pb asta si credema am verificat tot injectuare curatate instalatie electrica injectoare rampa retur pompa inalte si in final toate erau bune am sters eroarea cu mai multe testere nu o poti sterge decat cu tester renault iiface nu stiu ce test parca rescrie injectoarele un test motor parca si dupa ce face testele merge ca nou eu de 2 ani nu mai am avut probleme in final bafta si dute la renault recomand totusi sa ai un prieten la renault sa nu te incarce aiurea cu diverse defecte o seara buna cheers.gif cheers.gif cheers.gif cheers.gif cheers.gif
alexandruadi
Marius, incearca sa rescrii codurile la injectoare la service la renault, am avut aceasi problema ca tine si am fost la un service care repara injectoare si mi-au spus ca erore e cauzata de lipsa codului la injectorul cilindrului 1, mi-au sters eroare, mi-au rescris codurile si au spus ca in caz ca reapare mi-au spus sa ma duc la reprezentanta sa le rescriu ca au softul cu original al masini si e sigur ca nu vor mai aparea probleme de genu asta dupa aceea. Am facut si testul la injectoare pentru retur si au iesit ca noi.
comanr
nu mai bateti campii cu coduri de injector la modus. eu am scos injectoarele si le am pus dupa cum s-au nimerit, nici o problema dupa inca 80k
espacern
Daca se schimba locul injectorului de origine sau alt injectorul(nou sau SH) trebuie rescrise codurile....spune Renault.
Altfel calculatorul de injectie functioneaza in mod avarie.

@+
comanr
ce i drept eu le am pus tot pe ale mele dar nu fiecare de unde le am luat defapt exista ceva probabilitate sa le fi pus la fel biggrin.gif
ccoto
Pentru cei care sustin ca nu este necesara recalibrarea injectoarelor dupa o reconditionare, va atasez codurile hexa inainte si dupa reconditionare precum si factura de la service (acreditat Delphi). Nu comentati va rog valoarea, ca cei de la un service Renault din apropiere, Postojna, tot in Slovenia, mi-au facut un deviz de 2345 Euro (4 injectoare noi plus pompa de injectie care facea, chipurile, pilitura - o adevarata legenda la dCi-uri...povesti, basme, ca n-avea nimic pompa...).
Comparati codurile, vi se pare ca sunt identice?
Calculatorul injectiei utilizeaza aceste coduri pentru a comanda optim injectoarele (momentul injectiei si debitul injectat). La mine, a fost o mica greseala la transcrierea unui cod (incurcat 8 cu cool.gif si deja motorul facea ca dracu'.
comanr
da si la mine trebuia schimbata pompa la 130k ,acum la 230k merge tot acea pompa si tot aceleasi injectoare.
nu contest posibilitatea ca motorul sa fi functionat si cu respectivele piese noi .smile.gif

de ce cred eu ca nu prea conteaza codul :
injectoarele contin piese in miscare (elemete de uzura) foarte multe.practic parametrii unui injector se modifica odata cu numarul de injectari efectuate, in final prima din piesele care cedeaza fiind supapa de retur.

am mai auzit de coduri etc. insa la mine nu a fost cazul de asa ceva , am pastrat injectoarele masinii desi le am amestecat intre ele la montaj involutar.
espacern
Experienta proprie este limitata in cazul tau si implicit si sfaturile referitoare la problema asta.
Renault cu experienta lui de mii de cazuri RECOMANDA rescrierea codurilor.
Ramane la latitudinea oricui sa asculte de sfaturile tale sau de recomandarile Renault.

@+
Sonyericsson
La 1.5 DCI Euro 3 nu se pot sesiza probleme in functionarea motorului cu injectoare schimbate intre ele sau cu alte coduri, exact cum am citit cateva post-uri mai sus; in schimb la Euro 4 apar probleme cum ar fi rapait de injectie, pornire dificila cateodata si la rece si la cald, mers neregulat, defecte in calculatorul de injectie asociate si cu aprinderea martorului in tabloul de bord, fum alb, etc. Documentatia zice ca trebuie scris noul cod dupa sichmbarea injectorului, la Euro 4 trebuiesc resetate adaptivele de reglare presiune chiar daca s-a demontat injectorul si s-a pus la loc.
comanr
@espacern
incercam sa ajut cu sfaturi referitoare la problemele 1.5dci .
probabil ca ceea ce am observat eu se aplica la modusurile rosii.
iarta mi reaua intentie !
sorinache11
marius_85 cum ai rezolvat-o cu injectoarele?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.