Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Relantiu instabil 1,6 16v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
djtirzi
Salutari la toata lumea,

Am cumparat si eu un reno megan 1 classic din 2002, varianta echipare expresion, motor 1,6 16v!
Cand am cumparat masina relantiul era marit, i-am facut o diagnoza si am constatat ca nici o sonda lambda nu mai functiona!
Am inlocuit ambele sonde, consumul a scazut considerabil dar relantiul tot nu era stabil si la 750 tr/min.
Am mai cautat pe forum si am gasit ca o mare problema la aceste motoare sunt garniturile de la admisie, le-am inlocuit pe toate si relantiul acuma sta la 750 tr/min dar oscileaza, oscilatie vizibila si pe turometru!
La inlocuirea garniturilor am curatat tot ce era pe acolo, clapeta, mpp, galerie, etc
Am masurat presiune din rampa de injectoare care este undeva putin peste 3,5 bari.
Am curatat senzorul de turatie care avea ceva pilitura dar nu multa, relantiul tot instabil.
Nu am pini oxidati la ecu, buji ngk inlocuite de 500 km bobinele nu cred ca au probleme deoarece motorul nu da rateuri, doar oscileaza!
Pentru a exclude problema bobinelor am luat una noua si am puso in locul fiecarei bobine dar fara nici un efect!
Motorul trage bine pe toata plaja de turatii nu da in nas, doar oscileaza la relanti!


E o problema arhidiscutata, am facut tot ce am gasit pe aici, daca cineva are ceva sfaturi le astept cu placere!

Am atasat 2 filmulete cu turometrul si niste inregistrari cu ddt2000 poate va ajuta!
&feature=youtu.be
&feature=youtu.be

espacern
Motorul cu 16V este un motor care functioneaza bine la turatii ridicate si mentinerea constanta a turatiei la relantiu este un chin.
Dupa filmele postate de tine eu cred ca este in parametri atat la rece cat ci la cald.
Nu uita ca si calitatea combustibilului conteaza......

@+
djtirzi
am sa pun cea mai scumpa benzina si niste aditiv, o sa postez cu benzina buna
andri1940
espacern are dreptate, motorul e facut pentru turatie. Functioneaza foarte bine, nu-ti mai face griji
ali3n_cop
Am detinut un Megane 1 1.6 110 cp in urma cu multi ani. Relantiul oscila la fel ca in video de mai sus de cand am ridicat masina de la dealer si masina a mers 112000 km fara absolut nici un fel de problema. Singurele piese inlocuite pana la 112000 km au fost : distributia fara pompa de apa, cureaua accesorii si bujiile la 60k si am curatat o data senzorul de pe volanta. In rest doar consumabile si benzina. Nu cred ca ai vreun motiv de ingrijorare. Si Fluence-ul meu actual face la fel.
ionutzmi
am un megan coupe care are cam aceasi problema ...
oscileaza relantiu intre 1800 si 2000rotatii la schimbarea vitezelor si cind ramane p liber chiar...
cum pot scapa d aceasta problema
espacern
Intre 1800-2000 nu este turatie de relantiu.
La relantiu turatia trebuie sa fie pe la 750-800....fix.
Acolo unde se inregistreaza valorile astea se impun mai multe reglaje/reparatii.

@+
finu
salutare !

aceeasi problema cu oscilatia la relanti o am si eu la coupe-ul meu.
mai mult decat atat
intre 2 si 3000 rpm , undeva pe acolo , daca mentin turatia ma duce numai in suturi.daca o accelerez merge foarte bine. urca perfect in turatie, nu face pe nebuna.
precizez ca nu face asa tot timpul, dar oscilatia la relanti pe prezenta permanent.
bujiile schimbate acum vreun an, dar le-am verifica zilele trecute si se prezinta bine. de la bobine nu cred ca fie problema.
am pus-o pe tester la un prieten care are service , dar nu are nici o eroare.
acum ma gandesc sa merg la service renault , poate au aia un tester mai pricopsit si descoper vreo eroare ceva.

regards,
andri1940
finu, incearca totusi cu alte bobine. S-ar putea sa mearga in suturi si de la vreun injector partial infundat.
finu
sa stii ca la injector m-am gandit si eu prima data.
dar nu am luat in calcul. m-am gandit ca la 56k km cat are masina n-ar trebui sa fie infundat.
pe de alta parte eu frec masina mai mult in oras. I-ar prinde bine o alergatura.
verificarea injectoarelor o las la sfarsit.
o sa incerc sa verific bobinele.

multam pt sfat !

regards,
Catalinlungu
Si a mea face la fel ca in cel de-al doilea filmulet.
Ce i-am facut pana acum:
-curatat clapeta
-curatat senzor volanta
-curatat senzor relanti (cred... o cutiuta mica neagra legata cu un furtunel de galerie sau de clapeta, parca ce avea ceva mizerie in ea)
-schimbat garnituri clapeta si galerie (caci se mai si tura singura cateodata)

Urmeaza schimbat bujii. Le voi pune pe cele de de Renault ptr 1.6 16v. Daca nu se rezolva nici asa nu am de gand sa imi mai bat capul... Se poate ignora, cred, nu?

Masina e din 2000, are 220.000 km si a mers foarte bine pana acum! Consum mers mixt 7.1 benzina, aproape de 8 gpl.

Da, am instalatie GPL Landi si atat pe GPL cat si pe benzina face la fel, deci dragilor, iata ca nu e din alimentarea cu benzina... smile.gif Intr-adevar pe GPL se simte mai tare caci, cica, orice mica problema de functionare a motorului pe GPL e mai accentuata.

Numai bine!
bundy220
Totusi ce motor e in discutie?
StefanIS
Salut! Patesc si eu acelasi lucru cu megane-ul meu 1.6 16v, adica relantiu este cam instabil. Am fost la service dar mecanicii fiind cam plictisiti nu m-au lamurit pana la urma ce e de facut sau daca este cu adevarat o problema sau este perfect normal.Mi-a zis cineva sa verific motorasu de relanti pas cu pas si as vrea sa imi spuna cineva unde este localizat acest motoras si cum se desface ca sa il pot curata in caz ca este infundat si nu inchide bine.Eventual poate imi aratati si poze ca sa imi vina mai usor pentru ca sunt incepator.Multumesc!
espacern
Deschizi capota si in partea stanga sus a motorului unde calbajul are 3 mufe....una intra in MAP alta in MPP si alta in clapeta acceleratie.
MPP arata ca un butoias fixat de 2 surubele cu cap cruce....le desfaci si scoti MPP-ului apoi cureti cu grija capul.
Pe forum gasesti poze detaliate....cauta!
StefanIS
ok mersi pentru raspunsul rapid, am cautat pe forum da nu am gasit probabil nu am cautat bine:)
Catalinlungu
QUOTE(StefanIS @ 26 Jun 2015, 18:16)
ok mersi pentru raspunsul rapid, am cautat pe forum da nu am gasit probabil nu am cautat bine:)
*


Salut, ai rezolvat prin curatarea MPP-ului?
Sau ai facut si alte interventii? Daca da care sunt alea?
Multumesc.
Catalinlungu
Ce altceva sa mai verific/curat? La mine curatarea MPP-ului nu a modificat cu nimic mersul masinii...
Multumesc!
ovu12
QUOTE(finu @ 14 Feb 2013, 14:35)
salutare !

aceeasi problema cu oscilatia la relanti o am si eu la coupe-ul meu.
mai mult decat atat
intre 2 si 3000 rpm , undeva pe acolo , daca mentin turatia ma duce numai in suturi.daca o accelerez merge foarte bine. urca perfect in turatie, nu face pe nebuna.
precizez ca nu face asa tot timpul, dar oscilatia la relanti pe prezenta permanent.
bujiile schimbate acum vreun an, dar le-am verifica zilele trecute si se prezinta bine. de la bobine nu cred ca fie problema.
am pus-o pe tester la un prieten care are service , dar nu are nici o eroare.
acum ma gandesc sa merg la service renault , poate au aia un tester mai pricopsit si descoper vreo eroare ceva.

regards,
*




QUOTE(andri1940 @ 14 Feb 2013, 23:48)
finu, incearca totusi cu alte bobine. S-ar putea sa mearga in suturi si de la vreun injector partial infundat.
*




salut. problema cu relantiul la mine e aceeasi dar mi se pare normala....aceeasi problema am vazut si la un prieten pe acelasi motor de 1.6 16v pe logan...
intrebarea mea este alta,pornesc masina si daca plec imediat cu ea sau daca plec pana sa apuce sa se incalzeasca motorul gen sa nu mai fie shocul tras cum era la dacii inainte,imi merge in suturi daca o iau usor si daca ii dau talpa face ca si cand nu s-ar alimenta dar foarte putin....nu stiu cum sa explic altfel....
dar daca apuca sa se opreasca socul adica sa apuce sa se ridice acul la apa si plec cu ea dupa aceea merge ca unsa...
de la ce ar putea fi? din an in an incepe sa faca din ce in ce mai mult.....sa fie vreo bobina?sa fie ceva cu socul?se schimba socul? please help sad.gif
Catalinlungu
Exact, din ce in ce mai instabil este... Am comandat MPP-ul sa vedem daca e de a el. Daca nu, am posibilitatea sa il dau inapoi.
Dupa asat am sa merg la Dacia, ca am o reprezentanta in drumul meu.
Va tin la curent.
ghicalina
In acest moment am si eu aceasi problema in relanti. Masina a fost cumparata acum aproape doi ani si mi s-a spus ca i se schimbase distributia de curand si eu se pare ca am fost proasta si am crezut (intre timp am facut doar 26000 km deci slabe sanse sa fie din cauza mea). Acum doua saptamani s-a rupt cureaua de distributie in mers si va inchipuiti ca a trebuit sa schimb tot pe acolo, supape, tacheti, reparat chiuloasa, schimbat pompa apa etc etc.
Dar dupa ce am luat masina inapoi din service (cost 4150 lei) se tureaza in relanti in draci, mai ales cand e motorul rece. Inainte se mai tura in relanti in jur de 750-1000 de turatii, dar acum sare la 1500-2000 si face ca si cum se vaicareste smile.gif No, l-am sunat pe ala de la service si mi-a spus ca ce a reparat el nu are legatura cu aceasta situatie si ca a observat si el asta dar a crezut ca asa era dinainte si trebuie sa o duc inapoi sa verifice. Alti bani, alta distractie. In acest moment nu pot, deci va intreb, ce se poate intampla daca nu ma duc acum, ca de facut singura nu am ce face. Si cam ce costuri aproximative ar implica. sad.gif
eviltuning
De verificat motorasu pas cu pas primaoara, apoi garniturile de la clapeta si cele de la galeria de admisie
Catalinlungu
Garniturile de la galeria de admisie ar trebui sa rezolve. Le schimbati si mai vedeti apoi. Costul ar trebui sa fie minim (<100 lei garnituri si manopera dar nu si la service Renault smile.gif)
Steredaniel
Salutare am un megane 1 1.6 16V si la mine a fost aceeasi problema cu relantiul dar dupa multe incercari am descoperit problema, in stanga pe plasticul de pe galeria de admisie este un delco electronics acela face oscilarile la relantiu. Eu la-m inlocuit si nu mai am nici o problema!
finu
Poti face o poza sa vedem unde este localizat?
Catalinlungu
QUOTE(Steredaniel @ 14 May 2016, 17:11)
Salutare am un megane 1 1.6 16V si la mine a fost aceeasi problema cu relantiul dar dupa multe incercari am descoperit problema, in stanga pe plasticul de pe galeria de admisie este un delco electronics acela face oscilarile la relantiu. Eu la-m inlocuit si nu mai am nici o problema!
*



Spune-ne mai exact ce piesa ai inlocuit, te rugam. O poza ar fi super bine primita!
Multumim!
Catalinlungu
Intre timp eu l-am inlocuit din nou cu unul MM Vdo (inscriptionat exact ca cel de pe masina) si am curatat si injectoarele si pot sa spun cu mana pe inima ca s-a schimbat fix nimic!! biggrin.gif
SB89AMY
Si eu am avut aceasi problema la meganul coupe-ul meu 1.4, 16V. Iarna, pana se incalzea motorul se tura pana pe la vreo 2000, dupa ce se incalzea mergea normal. Daca plecam si motoru nu era incalzit, era buba mare. Dupa ceva vreme, 5-6 ani, aveam problema si pe vara. Am dus-o la mecanic, a schimbat toata cutia cu sigurante principale (deaia o ajuns la el) si o schimbat si tot ce o fost garnitura la motor... absolut tot. Sta sub 500 de turatii cand e incalzita si cand e rece motorul sta undeva printre 500-750, dar nu mai fluctueaza.
cri8sti
QUOTE(Steredaniel @ 14 May 2016, 17:11)
Salutare am un megane 1 1.6 16V si la mine a fost aceeasi problema cu relantiul dar dupa multe incercari am descoperit problema, in stanga pe plasticul de pe galeria de admisie este un delco electronics acela face oscilarile la relantiu. Eu la-m inlocuit si nu mai am nici o problema!
*



In stanga unde zici tu ai 2 senzori pe galeria de admisie. Unul e cel de presiune admisie (care e chiar in stanga de tot) si unul e mpp-ul (motoras pas cu pas) tot in stanga dar spre peretele despartitor. In orice caz, nu e niciun delco la motorul tau. Senzorul de presiune merge pus si de logan (se gaseste usor in dezmembrari si e ieftin si de origine Siemens - eu am luat cu 50 lei) Mpp puteti pune si magnetti marelli cu rezultate f bune, se gaseste pe la 100 - 110 ron nou.
erwins
Pentru rezolvarea problemei relanti la 1500-2000 rpm, ar trebui sa schimbati in primul rind garniturile de la clapeta de admisie, in special ce-a subtire, curatat MPP si din tester dat reinitializare parametri. In cazul in care s-a desfacut senzorul de pe clapeta de acceleratie fara reinitializare parametri nu mai poti sa reglezi relantiul.
electricul
daca scoti mufa electrica de la relantiu motorui trebuie sa se opreasca
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.