Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: calculator
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna I
adipostasu
va salut,am o laguna 1,6 16v din '99.masina mea nu mai da scanteie la pistonul 2 si 3,am schimbat bobinele si tot asa face am fost la mecani si mi-a spus ca e posibil sa fie stricat calculatorul de la motor,puteti sa-mi dati vreun sfat sau ceva preturi la alt calculator,sau se poate repara?multumesc.
andri1940
Sa fim intelesi: calculatorul doar pune la masa bobinele, pe perechi, astfel: 1 cu 4 si 2 cu 3 (sunt inseriate doua cate doua). Deci daca ai infasurarea primara la una dintre bobine arsa, nu vor functiona din start doi cilindri.
Ca sa verifici daca sunt arse bobinele primare, iei bobina de inductie si masori cu un multimetru rezistenta intre pinii din mufa- ar trebui sa fie cativa ohmi daca e buna. Din pacate, la bobinele de inductie se strica in general infasurarea secundara, de inalta tensiune... Asta se verifica masurand cu multimetrul intre capatul care intra pe bujie si oricare dintre pinii din mufa- ar trebui sa arate 7,5- 10kohmi daca e buna.

Concluzia e ca daca este calculatorul stricat ori nu da scanteie pe niciun cilindru, ori pe una din perechile 1-4 sau 2-3. Prea putin probabil insa sa se strice. Verifica bobinele si/sau bujiile si curata cu spray de contacte mufa cea mare care intra in calculatorul din compartimentul motor (de langa baterie). Orice contact imperfect poate aduce necazuri.
tunderbird
Si in plus, verifica continuitatea cablajului electric de la ECU la bobine, precum si pe cel care realizeaza inserierea lor.
katalyn03
QUOTE(adipostasu @ 11 Jan 2013, 14:53)
va salut,am o laguna 1,6  16v din '99.masina mea nu mai da scanteie la pistonul 2 si 3,am schimbat bobinele si tot asa face am fost la mecani si mi-a spus ca e posibil sa fie stricat calculatorul de la motor,puteti sa-mi dati vreun sfat sau ceva preturi la alt calculator,sau se poate repara?multumesc.
*




asculta-l pe mecnicul tau ca stie ce vb
0766 34 18 99 si iti explic cum se poate repara
altul este 600 ron
bafta!
soryn_soryn
aceeasi problema am avut si eu doar ca era 1-4 la mine si era intradevar ecu de vina in timp s-a infiltrat umezeala in el si a corodat distrugand un circuit de pe placa ,am cumparat altul identic dar a trebuit sa schimb si softul pt ca nu era la fel
alexco
Salutare!
mi-am masurat bobinele cu multimetru si am cam aceeasi valoare: 6.9 pe secundar, bobinele sunt Denso. Sa fie oare pe duca sau au pus fir mai putin japonezii (am masurat si una sagem si are 9.8)?
andri1940
alexco, bobinele sunt bune, chiar daca difera rezistenta fata de alti producatori.

In cazul asta, cum au spus si colegii, tind sa cred ca ai o problema la calculator. Da totusi cu niste spray de contacte pe mufa ECU si vezi ce se intampla...
zmt
Salutare,
In caz ca mai are cineva probleme cu ECU si mai cauta informatii, saptmana trecuta nu imi mai facea aprindere la 2 cilindri si s-a dovedit ca este ECU de vina. L-am scos si l-am dus la reparat in Bucuresti la un nene mai in varsta care se pare ca este foarte priceput. L-a desfacut si arata cam foarte nasol, intrase apa in el. S-a dovedit ca nu se mai poate repara, erau mancate niste fire, ceva folie aluminiu, nu ma pricep asa bine. Reparatia trebuia sa coste 400 RON, dar asa mi-a facut rost de alt ECU si mi-a mutat softul de pe al meu pe cel nou si totul a fost absolut OK, merge fara probleme, la fel si inchiderea centralizata si a costat cu 100 RON mai mult, adica 500 RON. Totul a fost de pe o zi pe alta. Eu unu sunt foarte multumit, daca cineva are aceasi problema si doreste sa apeleze la domnul respectiv, cereti-mi datele de contact si vi le furnizez.

Detalii masina:
Laguna 1, 1.6 16v, 1999
Tipul ECU: Sirius 32.
andri1940
Da, din pacate, desi calculatorul este tot sirius32, ca la Solenza sau Logan, sistemul de prindere al placii in cutie este foarte ciudat si slab. Provoaca probleme la contactele din zona unde am pus sageata. Se poate repara insa.

Eu am reparat asa ceva la o Laguna, dar a fost necesar sa refac mai multe trasee de pe placa. In plus, carcasa calculatorului era foarte ruginita si pe dinafara si pe dinauntru, a trebuit s-o curat si s-o vopsesc din nou.



zmt
Rezistenta bobinelor de inductie care este cea optima? De ex la mine 3 arata vreo 7.5 kohm si una vreo 7 kohm. Sunt bobinele originale. Si mai am una noua care are rezistenta vreo 13 kohm. Care e varianta cea mai buna? Multumesc.
tunderbird
Ia vezi pe aici!
zmt
QUOTE(tunderbird @ 27 Feb 2014, 19:05)
Ia vezi pe aici!
*



Multumesc pentru raspuns. Deci sunt ok bobinele.

Mai ai si alte poze de genu si cu alte valori optime pentru motor? M-ar interesa sa vad si altele daca se poate, am facut test cu DDT2000 si vreau sa le compar. Multumesc.
tunderbird
Ai DDT2000 si inca nu ai reusit sa-ti faci rost de documentatia de service? blink.gif

Poza mea este un print screen dintr-un manual luat free de pe net. smile.gif
scorpion i
Salut! Imi poate explica si mie urmatorul fenomen: cum e posibil dupa pornitea motorului 18.16v 130cp sa scot cate 2 bobine in pereche 1 si 4 sau 2 ai 3 si motorul tot sa functioneze binisor. Am scos cele 2 bobine si le am asezat pe admiaie ai motorul a trepidat putin cand le-am scos apoi sia revenit cand le- am pus pe admisie? Bobinele sunt in pereche? Si cum merge motorul cum isi face aprimderea la cei 2 cilindri. Temperatura antigelului avea cam 20 grade maxim 30. Ms
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.