Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Va rog, ajutati-ma!
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Asigurari si Daune Auto
Pages: 1, 2
dodieisonfire^
In primul rand, vreau sa va urez tuturor, un an nou cat mai fericit posibil.
Nu vreau sa supar pe nimeni cu postul meu, dar cred ca am facut o boacana si imi este extrem de rusine de situatia in care ma aflu. M-am intors de la munte, cu o Solenza. 4 insi in masina: Eu (sofer) un amic, prietenul amicului si inca cineva.
Am ajuns sa conduc eu, tocmai pentru a evita sa facem un accident, oboseala soferului fiind accentuata. Eram singurul care nu am baut. Am tot mers, recunosc, cu vreo 100, 110 la ora. Toata bune si frumoase, pana in fata pasajului Baneasa. Eram pe banda a 3-a, aveam sa zicem 100 si vad cum de pe banda 1, face stanga un Toyota Land Cruiser. Incetinesc instinctiv, ca in urmatoarele 2-3 secunde, sa vad cum se baga pe banda mea. E adevarat, au fost cred 60-70 de m intre noi, dar domnisoara mergea foarte foarte incet. Probabil a vazut si ea ca eu am venit pe frana si a tras si dumneaei de volan, sa reintre pe banda 2. Prea tarziu. Am lovit-o in plin. Avarii: Eu, partea fata dreapta a intrat pur si simplu sub partea din spate stanga a Toyotei. Bara ei a fost rupta un pic(un pic mai mult) si Dacia prietenei tovarasului meu, este lovita destul de grav. Roata nu a fost afectata, dar aripa, contraaripa, capota este indoita si in dreptul parbrizului, dar si in dreptul farului. Far/semnal spart. Imi este si frica ce este sub capota, pe la lonjeron, suport de motor, samd.
Am scris acest topic, in primul rand, pentru ca vreau sa stiu cat de mult am fost eu vinovat si daca nefericita soferita, are vreo contributie. Stiu ca mergeam tare. Si chestia asta nu m-a lasat sa dorm de vreo 5 ore, de cand am ajuns acasa.
Daca era masina mea, nu imi era atat de aiurea. Foarte probabil, nu aveam bani sa o fac pe loc, deci o tragea pe dreapta cateva luni...Dar, fiind masina altcuiva, mai ales fata, imi este rusine sa ridic privirea din pamant, in fata ei.
Fratele domnisoarei din Toyota, pentru ca cu el am tratat mai mult, mi-a spus ceva de genul ca, isi face masina pe Casco al lui, full, si ca eu fac nu stiu ce prin regres. Dar daca eu sunt de vina, ce pot sa fac in aceasta situatie. El mi-a propus sa fac amiabila. As face o mie de amiabile, numai sa stiu ca vor fi reparate ambele masini. Si normal, fara sa ma coste pe mine.
Orice parere, este binevenita.
Va multumesc din suflet si va urez un an lipsit de incidente rutiere.
Merced
Ai lovit din spate? Daca da, esti vinovat.
Cand vorbea de regres, se referea ca el momentan si-o face pe Casco si-i deconteaza RCA-ul ulterior, n-are legatura cu reparatia masinii pe care o conduceai tu. Daca ar fi aia foarte cuminti, sa vorbesti cu ei si cumva sa se dea ei vinovati(desi e greu de gasit un scenariu in care din vina lor sa iasa asemenea pagube) si sa faci tu cumva pe RCA Solenza. Da' nu cred ca se complica nimeni cu asa ceva, inseamna ca le-ar creste Casco, probabil ar lua si o mica amenda. Sau, mai rau, s-ar prinde aia de la RCA ca vreti sa-i trageti in teapa.

Imi pare rau ca ai comis-o chiar in prima zi a anului. Bine ca nu a patit nimeni nimic. Fieru' e fier si se intreapta. Nu cred ca va fi chiar atat de scump sa-i repari omului masina, ca vorba aia, cu 3000 de lei iei o Solenza functionala, deci cat sa coste, da' pune poze sa vedem despre ce e vorba.
george 07
... parerea mea , @dodieisonfire^ nu are vina pt. ca nu el a efectuat schimbarea de banda fara sa se asigure , deci cel mai bine e sa mearga la Vitan Barzesti la biroul (accidente usoare) si acel "organ" o sa hotarasca vina fiecaruia (singura vina a lui fiind viteza cam mare dar asta e alta treaba...) parerea mea...
dizzy
Toyota se repara fie pe RCA-ul masinii Dacia Solenza fie pe CASCO cu regres pe RCA. In orice caz tu nu platesti nimic la Toyota daca nu ai belele legale gen alcool la bord.
Reparatia la Solenza o faceti voi cum va intelegeti. Mergi in orice caz la asigurari ca sa iti iei dovada de reparatie, altfel nu o repara legal nici un service.

QUOTE
Roata nu a fost afectata, dar aripa, contraaripa, capota este indoita si in dreptul parbrizului, dar si in dreptul farului. Far/semnal spart. Imi este si frica ce este sub capota, pe la lonjeron, suport de motor, samd.

Daca roata sta in pozitie normala sunt sanse sa fie ok lonjeronul
Aripa+ contraripa+capota te duc pe la 1000- 1500 lei de reparat.
P-A-C-O
QUOTE(george 07 @ 1 Jan 2013, 17:54)
... parerea mea , @dodieisonfire^ nu are vina pt. ca nu el a efectuat schimbarea de banda fara sa se asigure , deci cel mai bine e sa mearga la Vitan Barzesti la biroul (accidente usoare) si acel "organ" o sa hotarasca vina fiecaruia (singura vina a lui fiind viteza cam mare dar asta e alta treaba...)

neaparat cu martorii din masina.... asta in cazul in care n-a facut deja amiabila cu Toyota din care sa reiese ca el e vinovat de producerea accidentului
Amedeus
Daca a schimbat banda fara sa se asigure e vina ei. Daca se stabileste ca tu ai avut viteza excesiva, tu platesti amenda pentru asta, dar vina ramane a ei deoarece nu s-a asigurat. O constatare amiabila nu inseamna ca nimeni nu este vinovat ci doar ca una dintre parti isi recunoaste vina. Daca nu ati ajuns de comun acord la a stabilii vinovatul, nu aveti cum sa complectati o constatare amiabila. (parerea mea).
ionutctn
Oricat ar parea de aiurea dar daca unul schimba 3 benzi deodata si iti franeaza in fata, esti vinovat. Asta e, treaba cu "nu s-a asigurat la efectuarea manevrei" este relativa si se stabileste de catre Politie. Cum a zis si Merced: l-ai lovit din spate, nu mai ai ce-i face chiar daca ala a schimbat 3 benzi deodata, la fel si daca iti iese dintr-o data dintr-un rand de masini parcate. Paziti-va bine de acum incolo, mori cu legea in mana.
gabize
Îmi pare rău pentru eveniment, însă trebuie să vezi partea bună a lucrurilor, și anume că nu au rezultat decât pagube relativ minore.
Văd ca nu prea ști dacă ești vinovat de producerea accidentului, și asta e grav. Pentru că vrei să faci amiabilă, unde e musai să ai o opinie.
Daca tipa cu Toyota a semnalizat și a intrat pe banda 3, pe care rulai și tu, iar între voi erau 60-70 de metri în acel moment, nu prea are fata nicio vină, chiar dacă circula încet. Tu nu ai adaptat viteza la nivelul traficilui din localitate. Ai lovit din spate, nu ai păstrat distanța față de autovehicolul din față. Și în 60 de metri (care, deoarece si mașina din față se deplasa, in realitate devin mai mulți) erau suficienți pentru a frâna complet.
Asta e, ai comis-o, nu prea cred că poate fi considerată culpă comună.
bob737
e vina clara a duduii din toyota. nu s-a asigurat si ai lovit-o in stg spate usor lateral (din cate inteleg) incarcand sa eviti accidentul. 100-110 nu e mult acolo (adica e dar de multe ori prind acolo coloana cu 100-120 care intra in pasaj), deci nu e ceva neobisnuit.
politie sau amiabila din vina toyotei si aduci martori, altfel te va costa reparatia masinii pe care ai condus-o.
marksman
Schimbare 3 benzi deodata (in codul rutier scrie ca nu se taie benzile cand schimbi, le schimbi pe rand, te asiguri la fiecare schimbare), fara asigurare.

Lovit stanga spate, inseamna ca nu s-a asigurat. Vina ta e ca aveai viteza prea mare. Atat.
b76bgaarh
vorbim de o zona cu limita maxima de 70.

numai shumahari pe aici.

ps acolo sunt cateva camere.
dr.nils
Tanti schimba banda, nici nu conteaza daca a semnalizat sau nu, conteaza doar ca nu s-a asigurat. Daca il vedea in oglinda (daca macar se uita) putea sa aprecieze si cu ce viteza venea Solenza, si nu se baga. Oricum viteza nu poate fi dovedita in cazul asta.
Daca Toyota e lovita pe stanga spate si Solenza pe dreapta fata, nu exista niciun dubiu asupra vinovatului
Tamango
QUOTE(marksman @ 3 Jan 2013, 17:36)
Lovit stanga spate, inseamna ca nu s-a asigurat. Vina ta e ca aveai viteza prea mare. Atat.
*




QUOTE(dr.nils @ 3 Jan 2013, 18:53)
Daca Toyota e lovita pe stanga spate si Solenza pe dreapta fata, nu exista niciun dubiu asupra vinovatului
*



Mai poate fi si cazul in care colegul nostru efectua o depasire la risc si a fortat replierea ca veneau masini pe contrasens, la asta v-ati gandit ?
dr.nils
Acolo sunt 3 benzi si el era pe a 3-a, iar sensurile sunt separate la intrarea in pasaj unde inteleg ca s-a intamplat accidentul
Dacia-Berlina1997
Sunt vreo 3 benzi pe fiecare parte despartite de o bordura . Nu avea cum sa fie pe contrasens . Ideea e ca cel cu solenza o sa fie gasit vinovat ca a lovit din spate . O sa i se zica ca nu a respectat distanta dintre masini bla bla bla smile.gif . Nu stiu cum de nu a putut sa franeze sau sa faca alta manevra daca zice ca toyota sa bagat in fata lui la vreo 60 metri . Asta e data viitoare sa circuli mai incet ca nu erai pe vreo masina bazata .
sorin000
Deci, data viitoare ori iti iei o masina bazata , ori mergi mai incet . Astea sunt variantele expuse de @Dacia-Berlina1997. wacko.gif
dr.nils
Pai nu prea avea ce alta manevra sa faca decat sa franeze.
La 110 km/h 60 metri ii faci cam in 3 secunde, si Solenza nu prea opreste in distanta aia.
Legal, soferita din Toyota e vinovata prin neasigurare, acum depinde cat de "in spate" sau "lateral spate" a lovit-o, de aici pot aparea discutii la politie.
Moral, vina e a lui pentru ca daca respecta limita de viteza putea sa evite accidentul.
mariusd4
Art.48 - Conducătorul de vehicul trebuie să respecte regimul legal de viteză și să o adapteze în funcție de condițiile de drum, astfel încât să poată efectua orice manevră în condiții de siguranță.
Art.51 - Conducătorul unui vehicul care circulă în spatele altuia are obligația de a păstra o distanță suficientă față de acesta, pentru evitarea coliziunii.

"...face stanga un Toyota Land Cruiser. Incetinesc instinctiv, ca in urmatoarele 2-3 secunde, sa vad cum se baga pe banda mea. E adevarat, au fost cred 60-70 de m intre noi, dar domnisoara mergea foarte foarte incet. Probabil a vazut si ea ca eu am venit pe frana si a tras si dumneaei de volan, sa reintre pe banda 2. Prea tarziu. Am lovit-o in plin.", deci pana la urma tu ai venit din spate si ai intrat in ea, corect ? Daca da esti vinovat ca nu ai respectat art de mai sus, indiferent ce a facut aia. Bafta
Markos
L-ai spart sad.gif
Filip
In ziua de azi e cel mai bine sa ai o camera pe bord care filmeaza totul de cand ai bagat cheia in contact. Merita investitia.
Merced
Si in cazul tau sa fie indreptata spre sofer...
Marian66
conteaza foarte mult pozitia care a fost in urma impactului. eu din ce inteleg, toyota intrase complet pe banda 3, dupa care, vazandu-l pe coleg ca vine, a tras dreapta sa intre la loc, si de aceea s-au avariat masinile in dreapta-fata si stanga-spate. DAR, atentie, la toyota e stanga-spate dinspre bara spate. daca era stanga-spate, dar dinspre aripa, atunci ea era de vina (situatia pe care o descria bob737).
din pacate, din cum inteleg eu ca s-au lovit masinile, am impresia ca e destul de evident ca toyota apucase sa intre toata, ceea ce, in absenta altor probe concrete (gen o inregistrare video), o cam absoarbe de vina. nu discutam aici moral, discutam legal. sau, eu cel putin incerc sa ma pun in locul politistului care s-ar trezi cu cele doua masini in fata.

acum, din moment ce fratele a adus vorba de amiabila, inseamna ca nici el nu e foarte sigur pe el. asa, cu amiabila, macar scapi de amenda. eu nu iti sugerez sa te bagi la vreo ”indirecta” pe la asigurari cu oameni pe care nu ii cunosti, pt ca la primul vant se scutura imediat, daca ma intelegi.
betamax
QUOTE(Marian66 @ 3 Jan 2013, 22:03)
...c cam absoarbe de vina.


Cred ca ar fi "absorbit-o" el din mai multe puncte de vedere, dar era cam speriat de boacana facuta.
La subiect, foarte probabil ca reparatia Solnitei sa o faca pe banii lui. Baietii buni n-are noroc.
riderontornadoes
eu nu inteleg, sa mor io. aia a avut timp sa intre, sa observe solenza ca vine, si sa mai traga si stanga de volan, iar el nu a avut timp sa puna o frana mai calumea?
Markos
Venea lansat.
Tzutzi
asa pe discutate.. normal ca ni se pare ca ar fi avut timp mult... dar acolo "live" timpul se scurge altfel. Imi pare rau pentru necazul tau colegu. Sper sa nu lasi acest eveniment neplacut sa iti marcheze rau inceputul de an. Bine ca toata lumea este sanatoasa, ca fiarele cum zicea un coleg se indreapta. Doamne ajuta!
Marian66
QUOTE(betamax @ 4 Jan 2013, 00:12)
Cred ca ar fi "absorbit-o" el din mai multe puncte de vedere,
*



da, corect, tre sa casc ochii mai bine cand mai scriu smile.gif)

hai sa fim seriosi, nici loganul si nici solenza nu sunt rachete: inghetati voi franele la 100km/h sa vedeti in ce distanta opriti. si asta e valabil in situatia in care ne gandim ca toti franam imediat, nu stam pe ganduri sau (mai rau) tragem de volan. omul si-a asumat ca mergea repede, pe portiunea aia limita e de 70, dar drumul e aglomerat frecvent
SandelBS
Eu am ceva nelamuriri aici:

1. solenza era buna dpdv tehnic? Ma refer la sistemul de franare
2. zici ca ai vazut ca se baga, ai incetinit instictiv apoi ai franat. De la 100 sa zicem ca ai franat pe la 80, aia nu cred ca statea pe loc si avea o oarecare viteza, sub 70 probabil, o sa fac o presupunere ca ar fi mers cu 50. In aia 60-70 de m nu inteleg cum ar fi fost posibil acest accident daca afirmi ca apoi erai in franare.

Asadar, daca tu mergeai prea repede si aia mai incet de 70 km/h cat e limita (in special sub 60) vina ar fi 50-50 pt ca nu ai voie sa mergi cu 10 km/h nemotivat sub limita admisa pe drumul respectiv iar tu cu mai mult. Vezi ca te poate ajuta asta la "expertiza" inspectorului de asigurari.


Mergand mai departe, nu cred ca distanta aia ar fi de 60-70 de m, ci mai mica, probabil nu poti aprecia ochiometric o anumita distanta.

O masina de masa solenzei, in conditii normale de la 100 la 0 nu cred ca i-ar trebui mai mult de 50 m de franare (si astia sunt suficienti chiar si pt un somnoros), insa in cazul de fata masina din fata mergea.

Deci ori aveai mai mult, ori nu ai apreciat distanta corect, ori dai date incomplete, de obicei pt ca vazand-o p -aia cu toyota i-ai zis ce dracu se baga asta in fata mea.

Cam cati km pe saptamana conduci?


gabize
QUOTE(SandelBS @ 4 Jan 2013, 12:03)
Asadar, daca tu mergeai prea repede si aia mai incet de 70 km/h cat e limita (in special sub 60) vina ar fi 50-50 pt ca nu ai voie sa mergi cu 10 km/h nemotivat sub limita admisa pe drumul respectiv iar tu cu mai mult.
*


radmasa.gif
Am trait s-o aud si pe asta... Deci n-am voie sa merg decat cu maxim 10 km/h mai incet decat viteza maxima pe un tronson de drum??
Sti tu ceva, dar nu sti bine.

Si ca o gluma: "Cam cati km pe saptamana conduci? " smile.gif
SandelBS
Am ras de m-am kkt pe mine la gluma ta.

Dupa logica ta, poti merge cu 10km/h,nejustificat, pe o banda cu maxim 70, in conditiile in care pe banda 1 e maxim 50km/h? Mai informeaza-te.

tatabobu
Gabi, cuvantu' cheie e "nemotivat". Stii tu, ca absentele la scoala. Ai bilet de la parinti, gata! Ai voie sa mergi si cu 30 de kmh sub maximul admis.
EDIT: ia stai, ca aflu lucruri noi: limita maxima de viteza diferentiata pe benzi de circulatie, altfel decat cu marcaju' ala frumos albastru pe care nu-l respecta nimeni.
b76bgaarh
in austria pe autostrada sunt.... la noi, nu sunt autostrazi.

ps. colegu sandel e de belea.
gabize
QUOTE(SandelBS @ 4 Jan 2013, 12:32)
Am ras de m-am kkt pe mine la gluma ta.

Dupa logica ta, poti merge cu 10km/h,nejustificat, pe o banda cu maxim 70, in conditiile in care pe banda 1 e maxim 50km/h? Mai informeaza-te.
*



Sa inteleg ca, daca pe un tronson de drum, limita maxima e 100Km/h, eu nu am voie sa merg mai incet de 100-10=90km/h?
Ca asa reiese din fraza: "Asadar, daca tu mergeai prea repede si aia mai incet de 70 km/h cat e limita (in special sub 60) vina ar fi 50-50 pt ca nu ai voie sa mergi cu 10 km/h nemotivat sub limita admisa pe drumul respectiv iar tu cu mai mult."


P.S.
Imi pare rau ca ti-ai murdarit pantalonii din cauza mea. Regret.
b76bgaarh
gabi nu iti bate capu, sandel e intro confuzie generala.
SandelBS
Sunt si la noi tronsoane cu minimul de viteza obligatoriu, daca nu ma insel chiar pe DN1. Mai plimbati-va si veti gasi destule si pe la noi, nu tre sa mergeti in austria sa le vedeti.

Ramane deschisa intrebarea, daca pe un drum cu 3 benzi, dintre care 1 cu limita de 50 iar 2 si 3 cu 70, pot sa merg pe banda 3 cu 10km/h?

b76, bine ca nu sunt "intr-o" confuzie
klaus
QUOTE(SandelBS @ 4 Jan 2013, 12:03)
nu ai voie sa mergi cu 10 km/h nemotivat sub limita admisa pe drumul respectiv iar tu cu mai mult.
*

Ai putea cita si textul din lege care ar spune asa ceva?
b76bgaarh
si confuzia se adanceste.

klaus il ametesti si mai rau.
Kojak
QUOTE(b76bgaarh @ 3 Jan 2013, 18:54)
vorbim de o zona cu limita maxima de 70.

numai shumahari pe aici.

ps acolo sunt cateva camere.
*



Cum, nu e 100Km/h limita pe pasajele alea si in apropierea lor? biggrin.gif
Nu merge nimeni cu 70 (+9)km/h p-acolo.
SandelBS

QUOTE(klaus @ 4 Jan 2013, 14:00)
Ai putea cita si textul din lege care ar spune asa ceva?
*



Asa zice textul: (e vb despre amenda pt) art 99
conducerea unui autovehicul în mod nejustificat cu o viteză cu cel puțin 10 km/h sub limita minimă obligatorie stabilită pe tronsonul de drum respectiv;

ori in sectorul de drum respectiv nu mai stiu sigur daca e si limita minima pt banda de care se vorbeste in topic, pt ca ai diferentiere pe benzi si e aproape imposibil sa nu ai si viteza minima obligatorie pe benzile cu limita maxima de viteza mai mare.

Stai linistit ca stiu ce-am scris, am vazut ca am gresit cu exemplul si de aici interpretarile.
b76bgaarh
deja e isterie.
klaus
QUOTE(SandelBS @ 4 Jan 2013, 14:19)
e aproape imposibil sa nu ai si viteza minima obligatorie pe benzile cu limita maxima de viteza mai mare. 
*

radmasa.gif
Hai tu! Jura-te pe cravata de pionier ca asa-i!
SandelBS
QUOTE(klaus @ 4 Jan 2013, 14:24)
radmasa.gif
Hai tu! Jura-te pe cravata de pionier ca asa-i!
*



Eu pt comentariul asta as fi avut ceva pe la warn, nu?
Daca tot ai ramas cu raposatul, in limba romana e posibil sa se mai fi schimbat cateva lucruri, adica una e sa zici aproape x, si alta e x (100% sigur).

E corect ce scrie in lege? Mai bine spus, este prevazut in lege ca daca circuli cu o viteza inferioara celei minime admise constituie contraventie? Sau si p-aia am inventat-o tot eu.
b76bgaarh
tocmai a evoluat la stadiu cronic.
tatabobu
Sandele, inafara indicatorului rotund, cu scris alb pe fond albastru, mai stii tu ceva care sa indice o limita minima de viteza pe un tronson de drum in Romania?
adi_ar
Recunosc ca am obosit citind polemica!
Deci:
reveniti la subiect si LASATI NAIBII LEGISLATIA!
A "ars-o" la poponeata sau i-a dat-o la coaste? Asta-i dilema!

Rugam initiatorul sa faca o schita la momentul impactului, sa ne luminam si noi, ca iese cu isterii, vorba lui b76bgaarh.

PS
Limitari la viteaza minima pe la noi exista doar in apropierea obiectivelor militare/strategice si pe benzile superioare in rampa. In rest, sintagma "nemotivat", referitor la viteza mica, este in totala armonie practica cu celebra "adaptare la conditiile de trafic", folosita de politie. N-o sa aveti niciodata castig de cauza invocand ca "ala mergea ca la inmormantare, sefu'!"
gabize
Ce schema sa faca, ca n-a mai dat pe forum din 2 ianuarie, putin inainte de ora 16. Cred ca nu-i mai arde de forumuri, dupa pocinog.
Si Sandel inca e confuz in privinta vitezelor maxime/minime admise si a procentelor sub/peste oricare dintre acestea, cu care poti depasi sau nu, bineinteles, aceste viteze. (Am incercat o exprimare asemanatoare cu a lui, nu sunt sigur daca mi-a iesit smile.gif )
kosfunny
Detest userii de genul acestuia care a deschis subiectul . Pe langa faptul ca nu dau toate datele necesare unei aprecieri corecte a situatiei nici nu mai isi fac aparitia ca sa completeze topicul cu raspunsuri la unele neclaritati semalate de colegii binevoitori care incearca sa raspunda apelului la ajutor.

In primul rand, in cazul de fata protagonistul nu spune pe ce banda s-a produs impactul. Eu unul inteleg ca tipa a vrut sa intre pe banda 3 iar ulterior realizand ca nu e buna manevra a incercat sa reintre pe 2 . Nu cumva in acelasi timp vitezomanul nostru, crezand ca Toyota va ramane pe 3 , a ales sa intre pe 2 in loc sa franeze , impactul producandu-se pe banda 2 ?
klaus
QUOTE(adi_ar @ 4 Jan 2013, 19:18)
reveniti la subiect si LASATI NAIBII LEGISLATIA!
*

Eu zic ca eram on topic.
Sandel a zis ca aia ar fi mers cu viteza mai mica decat viteza MINIMA legala pe drumul respectiv si ca ar putea invoca acest lucru in apararea lui, eu si altii de pe aici am considerat ca acest sfat e prost, ca sandel nu are dreptate ca pe respectivul drum nu e limita minima de viteza, dupa care sandel, foarte priceput, a mentionat ca el stie ca pe un drum cu viteza maxima mai mare decat cea standard pe astfel de drumuri exista (aproape) neaparat si o limita minima.
Eu in continuare consider ca spune prostii si initiatorul ar trebui sa ignore sfatul lui. Oricum, legislatia nu-l ajuta in afirmatiile sale si cu siguranta indicatoarele de pe DN1 nici atat.

Da' colac peste pupaza, mi-o trimis si un pm, ca sunt un caine, ca e un oropsit, probabil din cauza unui warn de i l-am dat pentru multa bascalie pe o sectiune tehnica, ca de, e complicat cu asumarea propriilor actiuni.

deci, da-mi un warn, ca sunt off topic!
Daca sunt...
SandelBS
QUOTE(klaus @ 4 Jan 2013, 21:04)


Da' colac peste pupaza, mi-o trimis si un pm, ca sunt un caine, ca e un oropsit, probabil din cauza unui warn de i l-am dat pentru multa bascalie pe o sectiune tehnica, ca de, e complicat cu asumarea propriilor actiuni.


*



N-ar fi rau sa iti mai citesti si celelalte mesaje. Interesanta intepretare la pm.

V-ati legat de un amanunt despre care am scris, ma gandesc oare cate pagini de forum erau daca scriam ca in cazul in care vezi o balega pe drum trebuie sa te dai jos s-o lingi ca poarta ghinion daca nu...

Deci, din posturile voastre inteleg ca daca merg pe un drum la limita normala (90) urmeaza o rampa,o curba in care am vizibilitate dar nu ii pot aprecia viteza, ala din fata merge cu 20 km/h, n-am timp sa franez si intru in el. Cine e vinovat? Eu, in totalitate?

In cazul asta e bine de stiut ca ma duc pe un astfel de drum, merg cu 10 km/h si astept sa intre unul in mine sa imi fac pe RCA-ul lui bara si ce imi mai loveste, ca "asa scrie in lege", nu ma poate obliga sa merg cu o anumita viteza minima sau o viteza prin care sa nu incurc traficul.

In astfel de cazuri, politistul va sanctiona dupa cum spuneti voi, insa la asigurari sau in instanta se poate stabili un anumit grad de vinovatie pentru fiecare parte - ca un exemplu aici in cazul in care un pieton merge pe marginea unui drum, il loveste o masina, conform legii pietonul e vinovat 100% in cazul in care merge pe carosabil (avand spatiu sa mearga in afara lui); la proces instanta a hotarat ca vina se imparte 60% conducator auto si 40% pieton (mai precis a murit individul si din suma pe care societatea de asigurari ar fi trebuit sa i-o dea familiei, a primit doar 60%) pentru ca si ala de conducea putea sa evite accidentul. Daca e nevoie o sa caut link-ul catre cazul respectiv, dar unii sunteti baieti destepti, ati fost prin instante si ar trebui sa stiti.

Asa si in acest caz, conform datelor disponibile vina ar fi impartita (desi cred in continuare ca accidentul nu s-ar fi petrecut in conditiile alea). Eu aceasta idee am vrut sa o subliniez.
vallixx
QUOTE(SandelBS @ 4 Jan 2013, 22:56)
Deci, din posturile voastre inteleg ca daca merg pe un drum la limita normala (90) urmeaza o rampa,o curba in care am vizibilitate dar nu ii pot aprecia viteza, ala din fata merge cu 20 km/h, n-am timp sa franez si intru in el. Cine e vinovat? Eu, in totalitate?
*


Din pacate DA, e in totalitate vina ta.
In scenariul tau mergi pe un drum "la limita normala (90)".
Prin asta banuiesc ca te gandesti la limita maxima. Insa atata timp cat pe acel drum nu se specifica prin indicator si limita minima, este imposibil ca tu sa mergi cu 10 km sub aceasta limita minima, tocmai pentru ca ea nu este reglementata.

Ca fapt divers, eu in cei peste 17 ani de soferie nu cred ca am vazut vreodata prin Romania indicatorul care sa specifice limitele minime. Si la fel de rar (spre deloc), am vazut limite diferentiate in functie de benzi.

Ca treaba asta este deranjanta...100% de acord cu tine. Si pe mine ma enerveaza aia care se tarasc cu 30 km/h pe drumuri cu limite de 90....si unii sunt si pe benzile 2 sau 3. Mi s-ar parea de bun simt sa stabilesti si limitele minime, cine e in stare sa mearga - bine, cine nu - sa ia trenul. Sau daca ai o problema la masina, banda 1, avarii...etc.

Insa legal, pe DN1 limita maxima e 70 din cate stiu, limita minima nu stiu sa fie, deci pot sa merg perfect legal cu 10km/h. Din pacate.

Referitor la accident, cred ca politia va da verdict "lovitura din spate" ....cu tot ce vine dupa .
Este mult mai simplu pentru ei, se acopera si cu legea...atata timp cat n-ai o filmare care sa certifice ca unu' ti-a taiat calea in scurt fara asigurare si semnal....

Eventual avariile sa mai salveze situatia, dar trebuie ca ele sa fie extrem de evidente si sa dovedeasca ca masinile s-au lovit mult mai mult lateral decat drept.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.