Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1.5 DCI motor stricat
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
bogdannicusor83
Sunt in cautarea unui motor 1.5 DCI euro 4, deorece mie nu mi-a mai bagat pompa de ulei si l-am distrus.
Masina este Megane 2, 2007, 86 cp

Motorul de 1.5DCI de pe Logan se potriveste pe Megane 2 ?
sk0rpion
ai grija la coduri nu o sa ti se potriveasca toate, vezi cat te duce sa-l repari, e mai sigur decat un motor sh
calinnov
Are dreptate colegul sk0rpion, vezi codul motor din CIV, dar cred ca merge.
NB
autonicu
Sfatul meu este sa cauti un motor complet fara accesori, electromotor si alternator, turbo trebuie sa fie pe motor e posibil mai mult ca sigur sa fie distrus, pt. ca pompa de ulei daca nu a functionat si turbo este stricat.
Turbo la orice masina este tinut in viata de presiunea de ulei.
Cauta un motor care sal auzi ca porneste, care sa fie acelas tip si sa aiba aceias calutii... Nu cumpara un motor care a fost demontat dupa el piese injectoare.
Deci ca sa repari acel motor trebuie luat de la zero, demontat bucati, cumparat pistoane si secmenti, dus la bucsat dupa pistoanele cumparate, secmentii la cota la care se face blocul motor, vibrochienul dus la verificat sa nu se fi strambat apoi rectificat, cumparati cuzineti la cota respectiva, chiuloasa cu totul trebuie reparata daca se mai poate pt. ca axa cu came oricum este stricata, trebuie urmarit lagarele unde aceasta se invarte daca s-a stricat, culbutorii, supapele si semeringurile de la supape, toate garniturile dupa motor, pompa ulei si toata distributia plus manopera.
O sa fie o caruta de banii daca repari un motor care s-a gripat.
nonic
QUOTE(autonicu @ 27 Dec 2012, 18:28)
Turbo la orice masina este pus in miscare de presiunea de ulei, acea presiune de ulei o face pompa de ulei.
*


De unde ai scos-o pe asta??? radmasa.gif O noua tehnologie???

PS 1: ca sa sti si tu... uleiul asigura doar ungerea turbinei!
PS 2: atentie si la gramatica!
Hack
QUOTE(autonicu @ 27 Dec 2012, 18:28)

*


Respectul tau pentru limba romana este de invidiat wacko.gif ...
fanmegane
Sunteti rai, cu toate ca e distractiv omu'. Daca lasam la o parte masacrul gramatical si citim bine o sa vedem ca zice bine ce zice si cred ca a vrut sa zica doar ca turbo este tinut in viata de presiunea de ulei.
Sfatul meu este sa te orientezi catre un motor sh. de incredere. Daca ai ajuns in situatia asta cu motorul actual cred ca nu vei avea mai multa grija de unul proaspat.
bogdannicusor83
repararea motorului nu cred ca se pune problema pt ca ma costa prea mult.


Motorul la momentul actual nu este gripat, presiune de ulei a mai avut dar ffff mica astfel incat nu s-a aprins becul pe bord, intradevar turbina este blocata.


Am desfacut chiuloasa de pe motor si am o camasa zgariata rau, restul par a fii ok, dar mi s-a parut ca pistoanele in camasi au un joc destul de mare.


Problema este ca nu prea gasesc pe codul motorului care il am eu, K9K-724,


Daca se pune alt cod ce presupune la RAR?

28 Dec 2012, 13:19:
QUOTE(fanmegane @ 28 Dec 2012, 10:27)
Sunteti rai, cu toate ca e distractiv omu'. Daca lasam la o parte masacrul gramatical si citim bine o sa vedem ca zice bine ce zice si cred ca a vrut sa zica doar ca turbo este tinut in viata de presiunea de ulei.
Sfatul meu este sa te orientezi catre un motor sh. de incredere. Daca ai ajuns in situatia asta cu motorul actual cred ca nu vei avea mai multa grija de unul proaspat.
*





la partea cu avut grija credema ca nu ai dreptate, masina a avut revizii facute sub 10.000km, ulei ELF 5w40, filtre schimbate la fiecare revizie, nu s-a mers subturat dar nici supraturat(>3200 rpm)
In concluzie nu vorbi daca nu stii
argon
QUOTE(autonicu @ 27 Dec 2012, 19:28)
Turbo la orice masina este pus in miscare de presiunea de ulei.
*



Ca si cand reglatul kilometrajului funtie de roti nu ar fi suficient.. mellow.gif
sk0rpion
http://www.rarom.ro/RO/article--Ce_trebuie...ului_--195.html

Uite aici ce zice rar, ideea e daca iti functioneaza tie restul cu alt cod de motor, pe motorul de 1.5dci sunt 4 tipuri de pistoane, 4 tipuri de injectoare 2 firme diferite de pompe, 4 calculatoare de injectie diferite si nici bloc motorul nu este la fel, dar aici e vorba de chesti minore gen prinderea turbinei....etc tu oricum vrei sa-l iei cu tot cu turbo.

Ca idee poti sa iti pui si motor 1.9 dci , iar rar-ul tot te accepta daca iti ies testele ok, din cate stiu ai decat o limita la putere, sa nu depaseasca 30% sar putea sa numai fie valabila.....
calinnov
Domnilor, cititi mai atent ce a scris omul, (TURBO LA ORICE MASINA ESTE TINUT IN VIATA DE PRESIUNEA DE ULEI), si chiar are dreptate.

In alta ordine de idei, bogdannicusor83, am patit exact la fel ca si tine, dar al meu este de P7 si am gasit destul de usor pe net. Iti dau PM cu tel. meu.
Chiar daca spui ca mai aveai presiune de ulei (ceeace nu cred), nici un martor luminos nu se aprinde in bord, deoarece NU EXISTA SENZOR DE PRESIUNE ULEI la Megane, numai de nivel ulei (OIL LEVEL CORECT).

NB
nonic
QUOTE(calinnov @ 28 Dec 2012, 19:20)
(TURBO LA ORICE MASINA ESTE TINUT IN VIATA DE PRESIUNEA DE ULEI)
*


Este foarte corecta aceasta afirmatie...asa mai merge dry.gif .
fanmegane
Mai oameni buni, voi vreti sa spuneti ca daca se buleste pompa de ulei nu se aprinde nimic in bord ? Ce mama draq de ingineri au gandit-o ?!?!
Nu cred ca nu zice nimic, refuz sa cred asa ceva. Chiar o sa ma uit pe bord cu atentie desi o am de ceva vreme... blink.gif:
Bogdan, nu fi suparat pe mine, n-am zis-o cu rautate. Cati km are masina ?
99AIM
Daca masina are uleiul schimbat la timp nu se blocheaza nici o pompa de ulei,calitatea uleiului conteaza destul de mult,eu cred ca problema este in turbina blocata ce a aruncat uleiul pe toba prin ardere ceea ce a dus la functionarea motorului fara ulei de unde griparea.
argon
QUOTE(calinnov @ 28 Dec 2012, 20:20)
Domnilor, cititi mai atent ce a scris omul, (TURBO LA ORICE MASINA ESTE TINUT IN VIATA DE PRESIUNEA DE ULEI), si chiar are dreptate.
*



Domnule, citeste postul 10, ca sa vezi ce a zis inainte sa editeze.
Hack
QUOTE(calinnov @ 28 Dec 2012, 19:20)
Domnilor, cititi mai atent ce a scris omul, (TURBO LA ORICE MASINA ESTE TINUT IN VIATA DE PRESIUNEA DE ULEI), si chiar are dreptate.
*


Te-ai trezit tarziu, nu vezi ca postul lui e editat?! wink.gif
fanmegane
Pai daca turbo a tras tot uleiul nu trebuia sa se aprinda un bec, asa cum a zis un coleg mai sus ? In plus Bogdan a spus ca a facut schimburile inainte de 10k....

29 Dec 2012, 11:11:
Pai daca turbo a tras tot uleiul nu trebuia sa se aprinda un bec, asa cum a zis un coleg mai sus ? In plus Bogdan a spus ca a facut schimburile inainte de 10k....
calinnov
QUOTE
Te-ai trezit tarziu, nu vezi ca postul lui e editat?!


Scuzati, mea culpa! smile.gif

QUOTE
fanmegane Postat Astăzi, 08:43 Mai oameni buni, voi vreti sa spuneti ca daca se buleste pompa de ulei nu se aprinde nimic in bord ? Ce mama draq de ingineri au gandit-o ?!?! Nu cred ca nu zice nimic, refuz sa cred asa ceva. Chiar o sa ma uit pe bord cu atentie desi o am de ceva vreme... :


Iti garantez ca nu exista nici un martor luminos (am patit pe propria piele, s-a rupt pinionul de la pompa), nici macar acel manometru, (bulb de ulei ca si cel de apa), cum era la batranele Dacii. Mai mult de atat, temperatura nu creste, deoarece, circuitul de racire functioneaza. tongue.gif

NB
fanmegane
Nu ma refer la martor luminos dedicat, poate se aprinde serv sau stop sau altceva, unul din martorii aia care ne mananca ficatii atunci cand semnaleaza tot felul de aberatii..
calinnov
QUOTE
fanmegane @ Astăzi, 11:31 Nu ma refer la martor luminos dedicat, poate se aprinde serv sau stop sau altceva, unul din martorii aia care ne mananca ficatii atunci cand semnaleaza tot felul de aberatii..



Niniq.
fanmegane
Mai nene, am vazut 2 clipuri pe you tube cu ceasuri de bord de Megane si ambele aveau indicator de ulei, ce draq ?!
99AIM
QUOTE(fanmegane @ 29 Dec 2012, 10:59)
Pai daca turbo a tras tot uleiul nu trebuia sa se aprinda un bec, asa cum a zis un coleg mai sus ? In plus Bogdan a spus ca a facut schimburile inainte de 10k....

<span class='edit'>29 Dec 2012, 11:11:</span>
Pai daca turbo a tras tot uleiul nu trebuia sa se aprinda un bec, asa cum a zis un coleg mai sus ? In plus Bogdan a spus ca a facut schimburile inainte de 10k....
*


Mai dar nu pricepi ca nu are sonda pt. presiune de ulei?ramai fara ulei in mers si nu te avertizeaza nimic?
calinnov
Pai ..., daca s-a rupt pinionul care antreneaza pompa de ulei, uleiul ramane in baia de ulei, deci (OIL LEVEL CORECT), pentru ca exista senzor de nivel, iar pentru presiune (pompa nu se mai invarte, nu mai intra ulei in rampa, nici in turbo, ele se gripeaza), NU EXISTA SENZOR. tongue.gif

NB
melcu
Dubios ... mi se pare o aberatie! Esti 100% convins de ceea ce zici ?
sk0rpion
QUOTE(calinnov @ 29 Dec 2012, 11:44)
Niniq.
*



ba da exista, pe clip iti arata presiunea la ulei si il gasesti si in lista la site-urile de piese auto,
la bord o sa iti arate probabil "check injection" care semnaleaza o problema generala a motorului, mie imi dadea la presiunea la turbina, si pe clip aveam memorat "presiune ridicata admisie permanenta" sau ceva de genu. Eu am ramas surprins sa vad si cati kw iti papa compresorul la clima.
calinnov
skOrpion, deacord cu tine, dar in bord nu-ti spune nimic, credema, am urmarit foarte atent atunci cand am patit-o tot bordul.
Am simtit ca nu mai trage calumea, am crezut ca a cazut turbo, in bord nimic, am mers inca vreo 10 km si am auzit batai in motor, era prea tarziu, s-a gripat. Am scos joja si uleiul era tot la nivelul superior, deci ...? sad.gif
Dupa ce a fost desfacut, am gasit raspunsul, pinion pompa ulei rupt ...., alt motor si turbo. tongue.gif

NB
lico
Cu tot respectul dar batem campii in mod organizat aici. Motoarele 1.5 dci au toate senzor de PRESIUNE ulei, in cazul lipsei acesteia se aprinde becul in bord si numai unele au senzor pentru NIVEL ulei. Este inadmisibil ca un motor sa nu te anunte ca exista o problema f. grava dar sa te anunte in schimb un amarat de alternator ca nu mai incarca si c-o sa se opreasca masina peste 500 km.
bogdannicusor83
Masina avea 114.000 km.
Turbina nu mi-a dat uleiul afara deoarece am mai mers ceva km de cand s-a blocat. Motorul nu s-a gripat, am defacut doar chiuloasa si am constatat ca am camasa de la pustonul 4 cu santuri in ea, si pistoanele au un joc foarte mare in camasi. La arbore nu am desfacut sa vad daca s-au lipit cuzinetii sau daca este zgariat, mi-a fost de ajuns sa vad camasa zgariata.
Martori pe bord nu s-a aprins niciunul, ca daca ma semnaliza in vreun fel nu ajungeam aici.
Una peste alta treb sa fac masina...
marcel03
Salut,eu am un scenic din 2005,1.5 dCi,74 kw si la mine se comporta in felul următor: la rece se aude un zgomot de parca s ar rupe un piston si nici nu trage(2 grade in jos), merge plafonata,se aprinde martorul" terifiați injecția". După ce se încălzește dispare zgomotul,dar tot zgomotos e dar acceptabil,si trage numai cu mufa de la egr scoasă. Presiune la ulei nu am când e rece, de la 2-3 grade in jos,ma avertizează in bord,si nici după ce se încălzește,îmi arată presiunea la ulei numai un pătrățel. La tester mi a dat egr ul si cred ca senzorul de la ulei,un senzor de temperatura( nu stiu dacă pt aer,ulei sau apa sau pt ce or mai fi. Ciudat a fost ca îmi arată -50de grade la motorina.

28 Jan 2016, 03:55:
Dar eu cred totuși ca e pompa de ulei. I am schimbat debitmetrul de aer,egr ul si.... NIK,la fel,când ii dau " blana" peste 120 km/h se plafoneaza si cand e rece parca are 50 de cai "frumoși" si puturoși.
bogdannicusor83
QUOTE(marcel03 @ 28 Jan 2016, 03:49)
Salut,eu am un scenic din 2005,1.5 dCi,74 kw si la mine se comporta in felul următor: la rece se aude un zgomot de parca s ar rupe un piston si nici nu trage(2 grade in jos), merge plafonata,se aprinde martorul" terifiați injecția". După ce se încălzește dispare zgomotul,dar tot zgomotos e dar acceptabil,si trage numai cu mufa de la egr scoasă. Presiune la ulei nu am când e rece, de la 2-3 grade in jos,ma avertizează in bord,si nici după ce se încălzește,îmi arată presiunea la ulei numai un pătrățel. La tester mi a dat egr ul si cred ca senzorul de la ulei,un senzor de temperatura( nu stiu dacă pt aer,ulei sau apa sau pt ce or mai fi. Ciudat a fost ca îmi arată -50de grade la motorina.

<span class='edit'>28 Jan 2016, 03:55:</span>
Dar eu cred totuși ca e pompa de ulei. I am schimbat debitmetrul de aer,egr ul si.... NIK,la fel,când ii dau " blana" peste 120 km/h se plafoneaza si cand e rece parca are 50 de cai "frumoși" si puturoși.
*




cea ce spui tu nu pare a fii problema de pompa de ulei.

Pe bord vezi ca iti afiseaza la pornire doar nivelul de ulei, NU presiunea de ulei. Presiunea de ulei se masoara cu manometru pus in locul sondei de ulei. Din cea ce spui tu pare sa fie ceva pe partea de injectie(injectoare, pompa de inalte) nici decum de la presiunea de ulei. Daca era de la presiunea de ulei crede-ma ca stricai ceva pana acum(turbina, arbore cotit)..
marcel03
Azi am fost la mecanic si mi a zis ca nu i pompa de ulei,banuieste ca e senzorul de la ulei.Eu nu vreau sa mai fac experimente cu piese si bani pierduti,asa ca am sa merg asa cu ea.
Imi povestea un amic ca a avut o masina la reparat,passat 1.9 de 130cp cred,si tot la fel ca la mine,puturoasa si se plafona.Ala a schimbat debitmetru de aer,egr ul,pompa injectie,segmentat motor..si nu mai stiu ce.Pana la urma i a facut o unul din intamplare,i a schimbat senzorul de ulei.Cica acel senzor da eroare in calcultor si plafoneaza masina sa nu se tureze,protejand motorul.Nu stiu cat e de adevarat,dar pe mine chestiile astea ma depasesc.
iDoctor
te-a pacalit .mergi fara el .
meganus_bicorpus
Daca in mers masina nu mai trage, mai mult ca sigur ca ai o problema la turbina, probabil ea fiind si cauza unui consum marit de ulei.Cu motorul cald nu se simte un altfel de miros la toba, fum alb nu face?
gabrielcristianbala@gmail.com
Va salut. Intrebare: motorul K9K-B7-02, cu toate anexele, de pe Clio se potriveste la fix pe Megane in loc de codul K9K-D7-22?
Ambele sunt de 60KW.
Multumesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.