Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum își bat joc de clienți...
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Fluence
Pages: 1, 2, 3
Liviu Stefan
Pentru cei care se grăbesc și pe care îi interesează doar concluzia, încep cu aceasta:
Cumpărând o mașină Renault, riscați ca defecțiuni tehnice evidente din fabricație să nu fie reparate de service, iar Renault România să spună că "nu s-au constatat neconformități".

Detaliind:
Am achiziționat de la Meridian Vest un Renault Fluence. De la început, la acționarea sistemului de spălare a parbrizului, întâi pornesc ștergătoarele, fac o mișcare completă pe uscat, iar abia apoi vine și lichidul de spălare. Astfel, pe lângă zgomotul foarte neplăcut, lamelele se tocesc și nu mai șterg cum ar trebui, iar parbrizul poate fi afectat de zgârieturi fine.

Am semnalat problema la service-ul Meridian. Cu dificultate, am convins personalul de acolo că într-adevăr este ceva în neregulă (insistau că este normal, că așa e la toate autoturismele - deși am condus și alte autoturisme și situația nu este aceeași, că așa se întâmplă când este acționat sistemul de spălare după mult timp - deși problema este aceeași și când îl acționez la interval de câteva secunde).

Au spus că este necesară o pompă de lichid nouă, astfel am lăsat mașina la ei pentru montare. Ulterior m-au anunțat că s-a rezolvat, dar la ridicarea autoturismului situația era aceeași. După alte verificări din partea mecanicilor, mi s-a spus că, deși este adevărat că nu e în regulă succesiunea secvențelor, problema afectează toate autoturismele Renault și, prin urmare, nu au ce să facă (fără a accepta sugestia de a contacta nivelul tehnic superior, pentru a se remedia defecțiunea la linia de fabricație). Pe moment am crezut că e adevărat, dar vorbind cu alți posesori de Renault, înțeleg că la ei nu se întâmplă așa.

Am reclamat situația la Renault România și am fost rechemat la service pentru a se filma problema. Și mecanicul cu care m-am întâlnit în faza aceasta a recunoscut că nu e normal cum funcționează. După câteva zile, am primit de la Renault România următorul răspuns:
"Nu s-au constatat neconformități în funcționarea autovehiculului, acesta funcționind conform specificației."

Am făcut o reclamație pe Renault.com și în prezent aștept răspunsul lor. Dacă nu se rezolvă, urmează ANPC.

A fost prima și ultima dată când achiziționez un autoturism Renault.
mumus
cred ca o simpla supapa de sens ar rezolva problema, asa face si masina mea...nici opelul nici loganul nu facea asa... Intradevar e enervant, sa nu zic ca eu am break , iar la stergatorul lunetei pana vine apa, bei o cafea, la opel nu era asa...si era o corsa din 2003...da na...francezul e ca romanul... Sa nu mai zic ca la opel schimbam orice bec in 10 secunde(nu,nu exagerez) iar la megane nu am reusit sa schimb pozitiile nici de sus, nici de jos.
oanavas
welcome to the club man:)) este singura incurajare

VladSoare
Din ce-am mai citit pe-aici, am înțeles că e comportamentul normal la Fluence. Cineva zicea că și-a pus o supapă de sens care împiedică revenirea lichidului din conducte în rezervor, și care în felul ăsta rezolvă problema, dar nu-mi mai amintesc cine.

În orice caz, concluzia lor e corectă. Nu e nimic defect la tine. smile.gif
E o greșeală de proiectare.

La Duster, pe spate, e chiar mai grav. Ca să ajungi cu butonul în poziția de stropire, trebuie să treci obligatoriu prin poziția de ON a ștergătorului. Ăla pornește și dă cîteva curse bune pe uscat, nu doar una.
Se pare că designerii Dacia/Renault nu-s chiar cele mai strălucite minți din univers...
Dacă te consolează cu ceva, greșeli de proiectare se fac și la case mai mari.
R19/16v
Daca asta e criteriul tau de alegere a masinilor iti sustin alegerea de a nu mai cumpara vreun renault! aplauze.gif
aleksanders
omu are dreptate si nu pot spune ca renoul este un munte de fiabilitate - a mea dupa 5 ani se caseaza singura - odata cu frigul incep sa se rupa plasticele singure
ali3n_cop
Se pot spune multe despre Fluence si majoritatea de rau...toata masina este o greseala de proiectare dar isi face treaba bine prin gropi, zapada si este destul de spatioasa. Am avut de toate de la japoneze la nemtesti si m-am oprit la Renault pt ca este o masina de la care nu trebuie sa ai asteptari iar cand apare cate o problema iti spui singur : E Renault !!!
Este totusi pacat de un singur lucru : banii pe care clientii ii arunca pe modelele Renault si calitatea execrabila pe care o primesc in schimb. Eu unul m-am resemnat si stiu ca am dat o suma mare de bani pe un circ de masina si am stiut asta de la inceput asa ca pot da un sfat si pentru ceilalti posesori de Fluence : Bucurati-va de ea sau sus cu ea la vanzare!!!
clr
In mod clar nu e normal genul asta de functionare si initiatorul e suparat pe bune.
Pe de alta parte, pozitia Renault e corecta vizavi de cum e proiectat autoturismul. Functionarea e corespunzatoare modului in care a fost gandita.
Ce nu e corect este atitudinea Renault de a nu tine cont de sugestiile clientilor. Altfel spus, initiatorul are dreptate. In loc de nu s-au constatat anomalii se putea da un raspuns de genul functionarea e conforma, dar vom tine cont de sugestia Dv. si vom incerca in viitor o imbunatatire bla bla bla. Macar cat sa incerci sa gadili un pic orgoliul clientului, daca tot n-ai de gand sa faci nimic.

Dar na, nici un motiv de mirare. Pentru un producator care ani de zile nu a furnizat la Megane 2 un kit de ambreiaj corespunzator, sau o fulie defazoare fiabila samd, asta pare o bagatela.

Si parca vad in cazul de fata ca n-ar trebui decat sa-si bata cineva capul "sa rezolve" soft o intarziere a pornirii stergatoarelor fata de spritiere.
VladSoare
QUOTE(clr @ 17 Dec 2012, 19:47)
Si parca vad in cazul de fata ca n-ar trebui decat sa-si bata cineva capul "sa rezolve" soft o intarziere a pornirii stergatoarelor fata de spritiere.
*


Paradoxal este că soluția asta nici n-ar trebui inventată, pentru că există deja, chiar la ei în grup. E deja aplicată pe dacii. rolleyes.gif
calinnov
QUOTE
VladSoare Postat Astăzi, 21:07 QUOTE(clr @ 17 Dec 2012, 19:47) Si parca vad in cazul de fata ca n-ar trebui decat sa-si bata cineva capul "sa rezolve" soft o intarziere a pornirii stergatoarelor fata de spritiere. Paradoxal este că soluția asta nici n-ar trebui inventată, pentru că există deja, chiar la ei în grup. E deja aplicată pe dacii.



Chiar si la Clio Symbol din ... 2003. tongue.gif
vasile82
Salut,
Calitatea lamelor stergatoarelor mi s-a parit cam slaba, dar totusi au tinut mai mult de un an pana s-au facut franjuri brusc.
Pe mine "ma enerveaza" alta faza in sensul ca masina are spalator de faruri iar la fiecare spalare a parbrizului spala si farurile (doar cu farurile aprinse).
Ei pe vremurile astea "jegoase" spal des parbrizul si consum repede lichidul (ca-mi spala si farurile).
Am vazut pe undeva ca la Mercedes la 10 spalari ale parbrizului spala o data si farurile.
Se poate implementa asa ceva pe renault?
R19/16v
Mercedesul respectiv probabil avea xenon.
ali3n_cop
Mofturi.
OVIDIUS
Ce pot sa spun este ca francezu cand vrea sa proiecteze ceva bine, o face. De exemplu la Laguna spala corect (intai face perdea pe parbriz si pe urma actioneaza stergatoarele). Dealtfel, cred ca este unul dintre cele mai eficiente spalari de parbriz, (pe toata suprafata). Evident ca puteau sa faca la fel si Fluence, care mie personal mi se pare o masina foarte reusita, ca design. Sa nu uitam ca este copia unui Samsung SM3 (poate de acolo si problemele). La spalatul farurilor sunt de acord ca puteau sa faca o spalare la 2-3 spalari de parbriz, consuma destul de mult si eu prefer de multe ori sa sting farurile. La BMW seria 3 spala la 3 spalari de parbriz si consuma destul de mult si acolo. Ar fi interesant de pus un buton care sa activeze acest sistem optional, cand ai nevoie.
M i h a i
QUOTE(aleksanders @ 17 Dec 2012, 16:48)
a mea dupa 5 ani se caseaza singura - odata cu frigul incep sa se rupa plasticele singure
*


avand in vedere ca este plastic peste tot, mi se pare normal sa duca dupa 5 ani.Acum o luna am ramas cu clapa de la torpedo' in mana smile.gif ...Interesant este ca de cand am masina l-am folosit (deschis-inchis) de cel mult 10 ori (nu folosesc trapele din podea, torpedo,spatii depozitare din usa,numai cotiera o folosesc) Binenteles ca daca se strica incuietoarea aia nu mai ai cum sa umbli la ea sa o repari/lipesti (ca la logan de ex), trebuie sa cumperi toata cutia care are un pret nesimtit ca doar este mercedes nu reno. In legatura cu topicul , am impresia ca initiatorul crede ca si-a luat lexus, si la meganu meu 2.1 hatch daca vrei sa speli luneta trebuie sa astepti sa râcăie luneta stergatorul spate ...Daca o sa va uitati atent pe strada la megane hatch ori estate o sa vedeti cercul(juma' de cerc) de pe luneta facut de stergatorul care merge in gol.Asta este, daca vroiam altceva imi luam A3 si pleaca jetul de apa odata cu stergatorul,ca doar este mizerie nemteasca nu scula frantuzeasca. La stropitoarea parbriz nu am observat treaba asta unsure.gif Poate nu sunt eu asa carcotas.
argon
QUOTE(Liviu Stefan @ 17 Dec 2012, 16:45)
    A fost prima și ultima dată când achiziționez un autoturism Renault.
*



Foarte bine, ia-ti VW ca un roman adevarat. Apropos, la MEgane 2 e la fel cu stergatoarele, pornesc si abia apoi vine lichidul, nici prin cap nu mi-a trecut ca-i o problema, lamelele le am de un an si ceva si inca sterg ca in prima zi, parbrizul e cel original, si nu e zgariat, adica noaptea in lumina farurilor nu deranjeaza ca la cele zgariate.

Ii compatimesc pe angajatii din service cand dau de clienti dificili de genul asta... si sunt destui unsure.gif
ali3n_cop
La Vw o sa se planga de volante, injectoare, cutii de viteze, senzori ax came si alte nimicuri din astea. Spalatorul de faruri si parbriz de la Renault va fi o amintire placuta cand o sa-si dea seama de ce a vandut renouuu smile.gif))))
M i h a i
Exact, nu va cumparati golf 6/7 eventual tsi, pica la greu cutiile, volanta si toti senzorii.Cumparati fluence ca stropeste cu un jet de fata mare, in rest nu pica nimic de pe ea, monument de fiabilitate...

ali3n_cop - volanta nu pica la reno si vw iar injectoarele pica numai la cei care pun mizerii in rezervor, cutiile manuale nu pica la ambele, cele automate sunt mai fiabile la vw, senzori pica la fel de des la ambele..
mariusd4
....amuzant topic, eu zic sa luati Fluansurile sa le puneti in puf, nu le conduceti ca se strica. Deci mare atentie, acest defect strica stergatoarele dupa 3 ani, patit de mine !!!
Daca aveam timp ii dadeam in judecata, inca mai aveam o luna de garantie, dar am preferat sa dau 40 lei pe 2 buc Valeo care oricum dau clasa celor standard....
CRY 79
QUOTE(argon @ 18 Dec 2012, 10:16)
Foarte bine, ia-ti VW ca un roman adevarat. Apropos, la MEgane 2 e la fel cu stergatoarele, pornesc si abia apoi vine lichidul, nici prin cap nu mi-a trecut ca-i o problema, lamelele le am de un an si ceva si inca sterg ca in prima zi, parbrizul e cel original, si nu e zgariat, adica noaptea in lumina farurilor nu deranjeaza ca la cele zgariate.

Ii compatimesc pe angajatii din service cand dau de clienti dificili de genul asta... si sunt destui unsure.gif
*


Argoane, schimba repede poza aia de la avatar ca stau rau cu inima!!!!!!!!!!!!
wacko.gif
centurion
Cred ca problema prezentata aici isi are originile in mizeriile proiectate de Renault in Coreea. Nu am vazut la un Megane 2, Megane 3, Laguna 3 etc aceasta problema.


Desi nu are legatura directa, sa nu uite initiatorul topicului (asta pentru alte eventuale probleme) pretul mic pe care l-a dat pe un Fluence. Cat dai, atat face.
smardale
QUOTE(VladSoare @ 17 Dec 2012, 17:25)
Din ce-am mai citit pe-aici, am înțeles că e comportamentul normal la Fluence. Cineva zicea că și-a pus o supapă de sens care împiedică revenirea lichidului din conducte în rezervor, și care în felul ăsta rezolvă problema, dar nu-mi mai amintesc cine.



Salut,

Eu mi-am pus..s-a rezolvat. Piesa cu pricina cred ca vine de pe un VW cred. Pompa e noua si ar trebui sa aiba un fel de supapa inauntru, care nu functioneaza corespunzator intodeauna. Sunt masini care nu au problema asta.

Cand am discutat cu cei de la Bras Iasi (de care sunt f multumit in general), au recunoscut dar au zis ca nu ce sa-i faca. S-au oferit monteze ei supapa de sens gratuit(daca le-o furnizez eu). Au facut un fel de ticket de recalamtie intern, am facut si eu unul si teoretic problema intra intr-un proces de imbunatatire.Renault cel Mare aduna reclamatii si le apoi rezolva pe parcurs.

Din soft nu se poate modifica temporizarea. Exista variabila, insa este read only(am verificat). De asemenea, nu-i o idee prea buna: daca ai nevoie sa stergi parbrizul imediat(de ex iti arunca unul din fata niste mocirla pe parbriz la 100/h) nu e Ok ca stergatoarele sa porneasca dupa 3 sec.

PS: Cel bun moment sa-ti cumperi o masina, este in perioada de mijloc a productiei:
1. la inceput nu au cum sa identifice toate defectele si primele serii au probleme.
2. la mijloc, toate probelmele sunt rezolvate
3. la ultimile serii incep sa fie aplicate strategii de cost reduction(scad calitatea la unele lucruri mai scumpe dar care mergeau bine..scotem senzorul asta si modelam functionalitatea din soft, punem un alt fel de material acolo, din 3 tranzistori scoatem unul..). Toti producatorii fac asa si v-ati mira cat efort de proiectare se depune ca sa faca economie de 1,45 Euro la o componenta.
Liviu Stefan
QUOTE(argon @ 18 Dec 2012, 09:16)
Foarte bine, ia-ti VW ca un roman adevarat. Apropos, la MEgane 2 e la fel cu stergatoarele, pornesc si abia apoi vine lichidul, nici prin cap nu mi-a trecut ca-i o problema, lamelele le am de un an si ceva si inca sterg ca in prima zi, parbrizul e cel original, si nu e zgariat, adica noaptea in lumina farurilor nu deranjeaza ca la cele zgariate.

Ii compatimesc pe angajatii din service cand dau de clienti dificili de genul asta... si sunt destui unsure.gif
*




argon, nu e normal și zgomotul e deranjant și puternic (vara, că iarna e umiditate), asta au spus și cei de la service (după ce au binevoit să vadă cum se manifestă).
Lamelele încă rezistă și la mine, dar e logic să se strice mai repede când dau pe uscat.

Problema nu e că mașina are o defecțiune tehnică simplă, care ar trebui să fie reparată ușor, ci că service-ul spune "e stricat dar nu avem ce să facem" iar Renault România spune că "funcționează normal".
M i h a i
Ai hartie la mana ca service-ul spune : ''"e stricat dar nu avem ce să facem" ?? Nu cred ca ai asa ceva si nici nu o sa primesti ras hohote.gif
ali3n_cop
@M i h a i, am un parc auto de 24 Vw..asa ca te rog, nu-mi spune cu ce se mananca Vw pentru ca eu am facturile de la toate reparatiile si sunt destul de dureroase wink.gif E pacat sa iei apararea unei sigle "VW" pentru care romanul plateste un superpret si nu primeste nimic in schimb.
b76bgaarh
da io ce sa mai zic, ca scrie si in manual, ca atunci cand pozitia stergatorului e pe auto pleaca singur cand ai pus contactul si apoi mai pleaca odata cand a pornit motorul.

da in schimb imi vine apa si dupa aia sterge....mama scos.

nu la reno e vorba.
smardale
Se da in diverese...

Cine bate pe cine? Batman pe Superman sau Ironman pe Bruce Lee?

Ideea e ca masinile in ziua de astazi sunt facute in mare parte de Bosch, Continental, Delphi si alti supplier pt marile marci. Asa ca o componenta care se strca la VW se paote strica foarte usor si la Renault. Si de cele mai multe ori preturile / componenta sunt identice pt VW si Renault
BoboM
QUOTE(centurion @ 18 Dec 2012, 10:10)
Cred ca problema prezentata aici isi are originile in mizeriile proiectate de Renault in Coreea. Nu am vazut la un Megane 2, Megane 3, Laguna 3 etc aceasta problema.
*



Aceeasi problema se regaseste si la Megane 3 made in Spania dry.gif Probabil ca o sa-mi montez si eu o supapa de sens cand o sa am putin timp liber.
Liviu Stefan
În urma reclamației la entitatea centrală a Renault (din FRA), am primit răspuns... de la Renault România, mai exact de la aceeași persoană care îmi spusese înainte că totul e în regulă (deși chiar și mecanicii de la service au spus că nu e normal). Astfel, sunt anunțat că "asa cum dealtfel v-am comunicat si in cadrul discutiilor telefonice avute, (...) nu s-au constatat neconformitati in functionarea autovehiculului".

I-am contactat din nou, rugându-i să nu mai dea "forward" tocmai la cei pe care îi reclam, ci să citească problema. Am primit un răspuns automat identic cu cel aferent primei sesizări, în care sunt anunțat că au trimis-o la departamentul de relații cu clienții (adică tot la cei din ROU). Am dat "reply" și i-am rugat același lucru, să citească înainte de a redirecționa, drept pentru care mi s-a răspuns (tot automat) că, de data asta, au trimis solicitarea la un expert. Să vedem ce spune expertul.

Totodată, ca să economisim timp, am făcut ieri reclamație la ANPC.
gruita2005
si crezi ca rezolvi ceva la ANPC? o sa-ti claseze cazul pentru ca asa este proiectata masina, cei de la Renault o sa dovedeasca asta, iar tu nu ai cum sa dovedesti, cu acte, ca este "defecta" masina. Lucrurile pentru mine sunt foarte simple, asa a fost proiectata masina. Punct.
Cineva mai sus a argumentat de ce pornesc stergatoarele fara sa stropeasca, pentru ca de regula vrei sa speli parbrizul cand este murdar, prima data sterge mizeria si apoi spala.

Exemplul este dat de smardale :

"Din soft nu se poate modifica temporizarea. Exista variabila, insa este read only(am verificat). De asemenea, nu-i o idee prea buna: daca ai nevoie sa stergi parbrizul imediat(de ex iti arunca unul din fata niste mocirla pe parbriz la 100/h) nu e Ok ca stergatoarele sa porneasca dupa 3 sec."

Parerea mea este ca ideal ar fi sa stropeasca simultan cu stergatorul dar sunt proiuectanti si proiectanti in lumea asta si sunt costuri si costuri in lumea asta.

bafta!
cj98czh
gruita2005 ....

Regulamentul spoune asa:

Punctul 3:

c) Nu este permisa transformarea semnaturii, a nick-ului sau a avatar-ului in (auto-/anti-)reclama comerciala. Sunt interzise: numele de companii, ofertele de servicii / produse, date de contact, link-uri sau nume de site-uri web. Pentru astfel de cazuri aveti in profil optiunea "Pagina personala". Enuntarea generica a profesiei/ ocupatiei user-ului nu este considerata reclama. Ne rezervam dreptul de a edita semnaturile, nick-urile si avatarii ce incalca acest subpunct.

d) Avatarii, custom title, semnaturile si nick-urile trebuie sa nu aiba tenta antisemita, rasista,injurioasa sau obscena, sa nu reprezinte denumiri de firme si sa nu contina reclame la produse sau servicii.

Ti se pare ca respecti ceea ce scrie acolo? Te rog editeaza avatarul sio semnatura.

Multumesc!
VladSoare
Te ambiționezi degeaba și n-o să cîștigi nimic cu ANPC. Nu înțelegi ceea ce încercăm cu toții să-ți spunem, și anume că mașina ta nu e defectă, ci așa e proiectată să meargă? rolleyes.gif
Designerii Renault au considerat că nu e nici o problemă dacă apa vine cu întîrziere și ștergătoarele dau o cursă pe uscat.
Renault România are dreptate: nu e nici o defecțiune, mașina se află în parametrii normali!

Știu că nu-ți place ce auzi, dar asta-i viața, toate mașinile au mici erori de proiectare. Au chiar și unele mașini care costă de două ori cît Fluence-ul. Fostul meu Scorpio, care cînd era nou costa treizeci de mii de lire sterline, avea cîteva probleme de design chiar mai grave decît stropitorile tale. C'est la vie.
Fă-ți o favoare: calmează-te și bucură-te de mașină așa cum e.
R19/16v
Totusi va dati seama ce viata lipsita de probleme are Dl. Stefan daca asta e una din problemele pentru care se agita el atat de tare? smile.gif

aplauze.gif dl stefan! aplauze.gif
ali3n_cop
Omul a platit si el o suma importanta pe o rabla frantuzeasca si are asteptari normale de la ea. Ce sa-i facem acuma? Are si el dreptate, este daunator pentru parbriz atunci cand stergatorul face o tura in gol, fara apa..mai ales daca parbrizul este foarte murdar.
Eu am doar o singura intrebare pentru Stefan : Ce asteptari ai avut tu atunci cand ai dat banii pe o masina low cost (zic ei)..asamblata in Turkey?
Liviu Stefan
ali3n, r19, Vlad,

E advărat că este o problemă simplă, dar, în același timp, efectele negative se manifestă chiar dacă nu "te uiți cu lupa".

Desigur, nu e asta o tragedie în viața unui om, nici pe departe. Dar e firesc ca atunci când cumperi un produs să funcționeze normal.
Nu reclam faptul că nu am încălzire la scaun, sau că nu am jante din aliaj, sau că oglinda nu e antirefex, ci faptul că o funcție se manifestă ilogic, producând disconfort pasagerilor și ducând la uzarea mai rapidă a componentelor. E ca și cum, la scaun cu încălzire, te trezești că de fapt îl răcește; argumentul că "așa e proiectat" nu stă în picioare.

Cât despre așteptări în momentul achizițonării, cu siguranță nu includeau:
a. mecanicii de la service să recunoască faptul că e o problemă și să "o repare", dar la ridicare să constat că nu e nicio schimbare;
b. mecanicii să recunoască problema dar să îmi spună că nu au ce să facă;
c. Renault România să spună că nu e nicio problemă.

Dacă rezolvă ANPC, forte bine.
Dacă nu, asta e, știm pentru viitor și ne orientăm către alte mărci.
clr
Sincer, nu cred ca ai prea multe sanse cu ANPC-ul. Exemplul cu scaunul nu e ok, daca e incalizt si raceste e clar ca nu face ceea ce e proiectat. In cazul de fata cam greu sa-i convingi ca e o defectiune. E ca si cum te-ai duce si le-ai spune ca ai scaune incalzite, dar in loc sa inceapa sa se incalzeasca din zona sezutului incep din partea din fata (dau si eu un exemplu fortat). Nimeni nu ti-ar da probabil castig de cauza la asa ceva, cum nu cred ca iti vor da nici aici. Rolul cand tragi de maneta este sa stropeasca si sa porneasca stergatoarele. Ma indoiesc ca exista standarde care sa impuna cum functioneaza un astfel de sistem in asa fel incat ANPC-ul sa se poata lega de ceva.
Ce soliciti tu e de bun simt, dar ma tem ca nu e suficient.
bebeo
Intr-adevar, ce probleme au unii... daca ne-am trai viata la secunde si milisecunde...
Eu sunt la a treia masina Renault (Megane 2.1, Symbol si Fluence) si nu am constatat la nici una diferentele de secunde si milisecunde...
Mai bine, Sarbatori fericite!
D-Ice
Pentru Dl. Liviu Stefan.
Ontopic.
Daca lasi parbrizul sa se jigareasca, logic ca prima cursa o sa se faca pe mizerie, deci se zgarie frumusete de parbriz. Eu spal parbrizul IN FIECARE DIMINEATA, desi la mine porneste intai pompa, apoi stergatoarele. Aveti dreptate, este o tampenie sa porneasca intai stergatoarele pe uscat, totusi daca mentinem parbrizul curat tot timpul, sunt sanse mai mici sa il zgariem.
Exemplul cu lunetele zgariate la hatchback, e normal pentru Romania. Am vazut si eu astfel de exemple, problema e ca zona nestearsa este opaca, deci nespalata cu lunile. E greu, de ce sa circulam in siguranta cu geamuri curate, cu ele jegoase e mai comod.
Tot comod e sa porcaim Renault, VAG e chipurile flawless. Ma indoiesc.

Offtopic.
Telenovela de genul asta am avut eu cu Renault cand a picat a doua caseta de directie. In mod normal ar fi trebuit si eu sa ma lamentez ca o fata mare. In schimb m-am calmat, si am trimis si eu sesizare la VC Romania. Bineinteles ca m-au dat la gara urgent. Am expus problema civilizat, argumentat, cu calm la Renault France (in engleza ca franceza de unde?). Am primit si eu acelasi raspuns automat, apoi am fost chemat la constatare la reprezentanta unde s-a confirmat defectiunea. Desi masina era iesita din garantie, mi s-au oferit piesele gratuit, am platit doar manopera. Nu stiu daca VAG ofera asa ceva.
Aceeasi problema am avut-o cu OMNIASIG. M-au dat la gara. Am reclamat la Vienna Insurrance Grup Austria. S-a rezolvat imediat.
Problema e dincoace de granita, daca reclami dincolo se rezolva. E valabil indiferent de marca. Asa ca nu Renault e de vina, de vina e incompetenta romaneasca.
centurion
QUOTE(BoboM @ 20 Dec 2012, 21:11)
Aceeasi problema se regaseste si la Megane 3 made in Spania  dry.gif  Probabil ca o sa-mi montez si eu o supapa de sens cand o sa am putin timp liber.
*


Eu nu am observat ca la Megane 3 stergatoarele sa faca o cursa completa si de-abia apoi parbrizul "sa se ude". O sa ma uit atunci cand ma voi intalni cu un prieten care are Megane 3.

QUOTE(Liviu Stefan @ 21 Dec 2012, 18:03)
ali3n, r19, Vlad,

E advărat că este o problemă simplă, dar, în același timp, efectele negative se manifestă chiar dacă nu "te uiți cu lupa".

Desigur, nu e asta o tragedie în viața unui om, nici pe departe. Dar e firesc ca atunci când cumperi un produs să funcționeze normal.
Nu reclam faptul că nu am încălzire la scaun, sau că nu am jante din aliaj, sau că oglinda nu e antirefex, ci faptul că o funcție se manifestă ilogic, producând disconfort pasagerilor și ducând la uzarea mai rapidă a componentelor. E ca și cum, la scaun cu încălzire, te trezești că de fapt îl răcește; argumentul că "așa e proiectat" nu stă în picioare.

Cât despre așteptări în momentul achizițonării, cu siguranță nu includeau:
a. mecanicii de la service să recunoască faptul că e o problemă și să "o repare", dar la ridicare să constat că nu e nicio schimbare;
b. mecanicii să recunoască problema dar să îmi spună că nu au ce să facă;
c. Renault România să spună că nu e nicio problemă.

Dacă rezolvă ANPC, forte bine.
Dacă nu, asta e, știm pentru viitor și ne orientăm către alte mărci.
*


2 chestii:
1. Si tu cum vrei ca Renault sa-ti rezolve "problema" daca masina asa este proiectata si nu exista (probabil) solutie oficiala pentru rezolvarea ei? (Exista probabil vreo bricoleala si atat.)
2. Succes la cumparat alte marci, dar sper ca esti constient ca trebuie sa scoti mai multi bani din buzunar. Cat ai dat pe Fluence? 10.000 euro?
cezarapostol
Eu sunt de urmatoarea parere: nu conteaza cat a dat omul pe masina,putea sa dea si 5000 euro,este deranjant ca acestea sunt probleme de proiectare absolut penibile pentru un grup atat de mare cum este Renault si mai ales pentru anul in care ne aflam. Pe noi ne deranjeaza niste decizii cretine ale unor proiectantii care modifica niste parametrii care sunt intr-un fel de cand exista industria asta auto. Acum sa fim seriosi,daca vorbeam de coeficientul de aerodinamicitate,ca nu ar fi ca la BMW sau stiu eu ce,atunci da,poti spune ca sunt nebun ca nu dau 45.000 euro pe masina ,ci 10.000,dar cand e vorba de o prostie de stropit parbrizul si alte cateva pe care le-am descoperit pe Megane-ul 3 pe care il am,atunci realizezi ca oamenii sunt cu capu' rau.

Legat ce colegul care face teoria murdariei putin mai sus,pot sa ii spun doar asa: prietene,cand mergi cu 60km/h pe vremea asta, in Bucuresti de exemplu,si stai in spatele unei oricare masini(la mai putin de 3 metri) atunci in aproximativ 1 minut ai parbrizul facut MUCI de noroi de pe jos cu apa,care mai si ingheata fiind -7 grade. Eu folosesc stropitorile alea de cel putin 5 ori intr-un drum de 20minute,de fiecare data cand le actionez parbrizul are noroi USCAT pe el.

Din punctul meu de vedere,service-urile Renault,VC cat si Renault fr ar trebui sa fie disperati la fiecare reclamatie sa vada legat de ce se plange clientul si sa faca schimbari rapide si utile,nu sa te tina cu o fulie defazoare 3-4 ani,pana sa se prinda ca nu e bun modelul,sau cu bobinele Sagem....
PS:Personal,la Megane-ul meu nu face o cursa completa,doar ajung pana sus stergatoarele ca si arunca cu apa,asta fiind prima data in ziua respectiva.Dupa aceea,de la urmatoarea actionare arunca instantaneu.
30lei
Am si eu o intrebare pentru toti cei de mai sus care zic:
-la mine da cu apa inainte
-la mine nu da cu apa niciodata
-eu am passat

La voi nu difera in funtie de ce faceti? La mine, de exemplu, daca stau pe loc se aude ca porneste motorasul stropitorilor, stropeste geamul si dupa cateva (2-3) secunde pornesc si stergatoarele. Daca sunt in mers motorasul si stergatoarele pornesc in acelasi timp. Problema ar fi ca nu exista apa in instalatie si dureaza ceva timp pana ajunge. Totusi nu as zice ca e o gresala de fabricatie ci un sistem de siguranta. Sa nu uitam faptul ca este masina facuta de coreeni care au sprinklere in sosea

user posted image

Acum, ca sa fiu obiectiv, mie mi se pare un sistem foarte bun, desi ma deranjaza ca baleiaza pe uscat. La asta as adauga ca daca tragi scurt de maneta (in mers sau pe loc) stergatoarele fac o tura si asta imi este foarte util.

La megane 2.1, cu care am mers eu temporar, nu era asa. Stergatoarele porneau dupa ce stropea geamul.


p.s. sper ca nu am jignit pe nimeni cu exemplele ironice si exagerate de la inceput; nu asta a fost intentia
hellcat
QUOTE(centurion @ 21 Dec 2012, 21:12)
1. Si tu cum vrei ca Renault sa-ti rezolve "problema" daca masina asa este proiectata si nu exista (probabil) solutie oficiala pentru rezolvarea ei? (Exista probabil vreo bricoleala si atat.)
*


Raspuns la aceasta intrebare as dori sa primesc si eu de la initiatorul topicului.

Si ar mai fi o precizare, vizavi de aspectul de care am vazut ca se leaga destul de des in discursul sau, ce ti-au explicat mecanicii/inginerii/seful de service cred ca este o parere pur personala, care conteaza cel mult moraliceste.

Pune-i o supapa unisens, piesa ce la vw se gaseste si pe care o platesti cu varf si indesat, si mergi mai departe.
smardale
Mai oameni..nu va mai contraziceti atat...

Intr-adevar, este o deficienta de proiectare care nu cred sa se rezolve asa usor prin ANPC sau pana nu scoate Renault alt model de pompa.

Nu-i OK nici sa faci o masina praf pt asa ceva, sa generalizezi de la niste amarate de stergatoare.

Daca e asa grava situatia, supapa aia de unisens costa ~7 RON si se monteaza in 10min: se cabreaza dreapta, se da jos aparatoarea de noroi de la aripa dreapta(asa se ajunge la pompa), se taie furutnasul, se pune supapa cu sageata in sus, dc vrei pui si 2 coliere ca sa nu sara. Sigur dureaza mai putin decat toate reclamatiile astea.

Si pe mine m-a enervat problema asta, insa nu-mi pare rau ca n-am dat 5000 de Eur in plus pe un VW pt asta. Masina are 3 ani deia si merge ireprosabil.
centurion
Ce vreau sa spun eu cand zic cat costa de putin masina asta proiectata in Coreea dar care se vinde sub sigla Renault:

QUOTE(cezarapostol @ 22 Dec 2012, 10:53)
Eu sunt de urmatoarea parere: nu conteaza cat a dat omul pe masina,putea sa dea si 5000 euro,este deranjant ca acestea sunt probleme de proiectare absolut penibile pentru un grup atat de mare cum este Renault si mai ales pentru anul in care ne aflam. Pe noi ne deranjeaza niste decizii cretine ale unor proiectantii care modifica niste parametrii care sunt intr-un fel de cand exista industria asta auto. Acum sa fim seriosi,daca vorbeam de coeficientul de aerodinamicitate,ca nu ar fi ca la BMW sau stiu eu ce,atunci da,poti spune ca sunt nebun ca nu dau 45.000 euro pe masina ,ci 10.000,dar cand e vorba de o prostie de stropit parbrizul si alte cateva pe care le-am descoperit pe Megane-ul 3 pe care il am,atunci realizezi ca oamenii sunt cu capu' rau.

*



este exact paralela asta:

QUOTE(smardale @ 22 Dec 2012, 16:10)

Si pe mine m-a enervat problema asta, insa nu-mi pare rau ca n-am dat 5000 de Eur in plus pe un VW pt asta. Masina are 3 ani deia si merge ireprosabil.
*



Adica omul sa nu uite cat a dat pe masina pe care si-a luat-o si, daca vrea mai "multa" masina, atunci sa scoata bani mai multi din buzunar.
Si cum spuneam, din ce stiu eu, la modelele Renault, doar la Fluence se intampla asta. Exclud aici Latitude si Koleos (alte minunatii proiectate in Coreea) si la care nu stiu cum este sistemul asta de stergere al parbrizului.
bhadorya
Nu este singura eroare de proiectare!
Sa vezi aeratoarele centrale care stau deschise tot timpul cum o sa te supere si sa nu uit!!!! Cand vei avea ceva voluminos de transportat in portbagaj sa te vad cum o sa mai inchizi capacul!!! eu injuram singur in parcare la Otopeni....
balanel
Desi nu am Megane sau Fluence, ci Symbol, am observat urmatoarele, cu privire la modul in care eu actionez maneta stergatoarelor.
Daca actionez maneta si ii dau drumul, se poate intampla sa mearga stergatoarele un pic in gol, apoi sa stropeasca.
Daca insa tin maneta in pozitia de stropire, nu pleaca stergatoarele pana nu ajunge apa pe parbriz, chiar la prima actionare pe ziua respectiva, la care dureaza mai mult pana ajunge apa pe parbriz.
30lei
QUOTE(bhadorya @ 22 Dec 2012, 18:32)
Nu este singura eroare de proiectare!
Sa vezi aeratoarele centrale care stau deschise tot timpul cum o sa te supere si sa nu uit!!!!
*


Nu inteleg de ce te supara aeratoarele. Din punctul meu de vedere e ca si cum te-ai plange ca au pus la unele sticle de bauturi capage mai inguste decat acum 2 ani.
QUOTE(bhadorya @ 22 Dec 2012, 18:32)
Cand vei avea ceva voluminos de transportat in portbagaj sa te vad cum o sa mai inchizi capacul!!! eu injuram singur in parcare la Otopeni....
*


Ai dreptate ca este enervant si ca la megane 2 erau geniale, dar sa ne uitam la passat la care barele alea intra in niste "aparatoare" care oricum iti iau spatiul ala. Practic si VW a facut aceeasi mizerie ca si Renault.(aici compar Fluence cu megane 2 si passat nou cu passat mai vechi)
user posted image
ali3n_cop
@30lei, aeratoarele nu au rotita ca sa le poti inchide iar cand pui clima pe automat sau reglezi aerul catre zona centrala, esti lovit non stop de aerul care iese pe ele si nu exista optiunea de a le inchide sau a micsora debitul de aer.b Este destul de deranjant atunci cand ai un drum lung de facut mai ales daca este cald afara si in fata iti bate aerul rece de la acele aeratoare.
Ca idee, in portbagajul unui Golf 5 am bagat 4 anvelope iar in cel de Fluence nu am reusit sa inchid portbagajul nici macar cu 3 anvelope. A trebuit sa rabatez bancheta ca se le bag in masina, penibil, nu?...
centurion
QUOTE(ali3n_cop @ 23 Dec 2012, 15:21)
Ca idee, in portbagajul unui Golf 5 am bagat 4 anvelope iar in cel de Fluence nu am reusit sa inchid portbagajul nici macar cu 3 anvelope. A trebuit sa rabatez bancheta ca se le bag in masina, penibil, nu?...
*


Ce treaba are caroseria de hatchback (Golf) cu cea de sedan (Fluence)? In care sedan bagi tu pneuri? Si cand ti-ai luat sedan, nu stiai cum are portbagajul? Nu stiai ca sedanul are portbagaj mare dar "pacatuieste" la gura de acces?
Deja o dam din fanta in cola si din cola in sprite.......
VladSoare
QUOTE(30lei @ 23 Dec 2012, 12:58)
Nu inteleg de ce te supara aeratoarele. Din punctul meu de vedere e ca si cum te-ai plange ca au pus la unele sticle de bauturi capage mai inguste decat acum 2 ani.
*


Îl supără că nu se pot închide. wink.gif
Și mie mi se pare o prostie. Cum naiba le-a putut veni așa o idee, să nu-ți dea voie să închizi aeratoarele centrale? blink.gif

QUOTE(30lei @ 23 Dec 2012, 12:58)
Ai dreptate ca este enervant si ca la megane 2 erau geniale, dar sa ne uitam la passat la care barele alea intra in niste "aparatoare" care oricum iti iau spatiul ala. Practic si VW a facut aceeasi mizerie ca si Renault.(aici compar Fluence cu megane 2 si passat nou cu passat mai vechi)
*


Poate că Passatul nu-i neapărat cel mai bun etalon. La Mondeo (vorbesc tot de sedan!) capacul este susținut de niște amortizoare care se pliază sub marginea capacului. Nu iau deloc din spațiu. Deci soluții există. Și nu mi se pare cine știe ce inginerie. Sînt doar niște pîrghii și două amortizoare. Cît pot să coste?

Dacă tot vorbim de defecte de design, tocmai am descoperit încă unul la Duster (pe lîngă altele, pe care le știam deja). Cele două poziții ale oglinzii interioare (noapte/zi) sînt distanțate greșit una de alta, în sensul că dacă oglinda e bine reglată ziua, atunci va bate prost cînd vine un xenonist din spate și trebuie s-o ridic. Și invers: dacă e bine reglată noaptea, bate prost cînd o las în jos ziua.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.